Pedonmerkki painetaan ihmisen otsaan ja käsivarteen.
Painoiko Ylivainio pedonmerkin otsaan?
Selälleenpäin kaatuvata ihmistä otettiin kiinni käsivarsista.
Painoiko Ylivainio pedonmerkin otsaan?
120
416
Vastaukset
- Anonyymi
Siltä se vaikuttaa.
Ihmisen otsasssa on ns. kolmas silmä, henkien ja energioiden reitti mennä ihmisen sisälle.- Anonyymi
Siihen reikään kannattaa laittaa nopeasti tulppa, jos sellaisen itsellään huomaa.
Menee likaakin siitä sisään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen reikään kannattaa laittaa nopeasti tulppa, jos sellaisen itsellään huomaa.
Menee likaakin siitä sisään.Ei siitä lika mene sisälle.
Hindujen vanha rituaali on tönäistä ihmistä keskelle otsaa ja ihminen kaatuu selälleen kuin huumattuna.
googlaa: shaktipat
Intiassa siihen kohtaan otsaan merkitään kastin merkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee likaakin siitä sisään.Pelagiolaista pelastusta, ihmisvoimin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siitä lika mene sisälle.
Hindujen vanha rituaali on tönäistä ihmistä keskelle otsaa ja ihminen kaatuu selälleen kuin huumattuna.
googlaa: shaktipat
Intiassa siihen kohtaan otsaan merkitään kastin merkki.The term shaktipata is derived from Sanskrit, from shakti "(psychic) energy" and pāta, "to fall".[5]
Ylivainion kerrotaan saaneen kaatovoimansa käytyään Australian matkatta Aboriginaalien luona syventävissä opinnoissa.
Shaktipata (Sanskrit: शक्तिपात, romanized: śaktipāta)[1] or Shaktipat refers in Hinduism to the transmission (or conferring) of spiritual energy upon one person by another or directly from the deity. Shaktipata can be transmitted with a sacred word or mantra, or by a look, thought or touch – the last usually to the ajna chakra or agya chakra or third eye of the recipient.
- Anonyymi
No niin no. Luontevimmin pedonmerkit sopivat 3-8 vuotiaille naperoille. He voivat takoa tarzan ja Jane-rintoihinsa; ha haa > tässä tiikeri Tomppa, etkös pelkääkin siqanaan.
- Anonyymi
Nyt puhutaan Ylivainiosta ja niistä eksyttäväisistä hengistä, joiden avulla hän laittoi liikkeelle 1304 valheellista väitettä tapahtuneista ihmeparanemisista.
Niilo kuvitteli, että helluntailaistaustainen lääkäri todistaa ihmeparanemiset todeksi tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään Ylivainion kokouksissa.
Kaikki oli pelkkää bluffia.
- Anonyymi
Niin kauan kun ihmisiä ei tapeta ei aihetta paniikkiin. Moraalin raja on nykyisin niin korkealla ja sekin joillekin liian matalalla.
- Anonyymi
Ylivainio ei ollut Jumala, eikä Saatana.
Hänellä ei ollut valtuuksia painella pedonmerkkejä keidenkään asiasta tietämättömien, viattomien uhriensa otsiin.
Matt. 24: 11-13
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.- Anonyymi
Helluntailaisten teltat, ihmeparantamiset ja henkikasteet kannattaa kiertää kaukaa
2.Kor.11
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten teltat, ihmeparantamiset ja henkikasteet kannattaa kiertää kaukaa
2.Kor.11
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.Mielevä ei ole pahanpuhuja, eikä pilkkaaja.
Mielevä on kääntynyt pois pahuudestaan Herran puoleen, kuultuaan pelastuksen evankeliumin ja tullut uksoon ja saanut Pyhän hengen johdattamaa uskovan vaellusta.
Eikä siinä tilassa ole enää pilkka ja pahanpuhuminen mukana.
Jumalan armo kasvattaa kaikkeen hyvään.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Pedon merkki otsassa pieni synti nykyisessä maailmanajassa.
Ei siitä kannata kovin paljon elämöidä. Varsinkaan kun ei voi olla aivan varma asiasta.- Anonyymi
Pedonmerkki otsassa tarkoittaa, että sellainen anabaptismilla uudestikastettu lahkolainenon on pedon vallassa ja palveluksessa ja menossa pedon kanssa samaan paikkaan.
2.Kor.11
- Anonyymi
Silti pedon merkki otsassa on vain kosmettinen haitta siihen verrattuna että kannattaisi kasanmurhaa ja osallistuisi siihen syntiin.
- Anonyymi
Jaakob 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion
- Anonyymi
Kannattaa lukea Raamatun ilmoituksesta, kuinka asia on.
Ei pahaa puhumalla.
Näin se on Raamatussa ilmoitettu:
15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. ( Ilm 13)
Joten, pahan puhuminen omasta lähtökohdasta käsin voi olla merkki pahan hengen vaikutuksesta ihmisessä, mikä vaikuttaa pahan puhumisen.
Mutta Raamatun ilmoituksen mukaan itsekukin ihminen panee itse sen pedon merkin oikeaan käteensä tai otsaansa.
Joten Niilo Ylivainio ei painanut pedon merkkiä kehenkään.
Usko Toivonen- Anonyymi
Parhamilla ja Olsenilla oli mahtava sarvi.
Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.Karitsasta:
5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä". ( Ilm 5)
Älä siis itke, vaan käänny ja katso Jeesukseen Kristukseen.
Niilo Ylivainio ei painanut pedon merkkiä kehenkään.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Ei kannata hullaantua helluntailaisten kaatovoimista.
- Anonyymi
Eikä kukaan Pyhässä Hengessä ole pahanpuhuja, eikä pilkkaaja.
Usko Toivonen
- Anonyymi
En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jossa olisi ollut Totuuden Henki.
- Anonyymi
Minä olen tavannut. Olen tavannut myös muita uskoon tulleita, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen uudistuksen ja heitäkin johdattaa Jumalan Henki.
Oletko itse ehkä maailmallinen, koska sellainen ihminen ei tunne Totuuden Henkeä.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
( Joh 14)
Usko Toivonen
- Anonyymi
helluntai seura on myös näitä mielen tervys kuntoutuja,
- Anonyymi
Toivottavasti seurakunnassa otetaan huomioon mielenterveyden kanssa kamppailevat.
Mielenterveysongelmat ovat nykyään kansantauti
"Vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriön ja joka viides sairastuu elämänsä aikana masennukseen."
Lainaus Mieli Ry : https://mieli.fi/yhteiskunta/mielenterveys-suomessa/tilastotietoa-mielenterveydesta/
Suomi on myöskin luopumuksen kärkimaita, jokin on mennyt pahasti pieleen.
Usko Jeesukseen on vahäistä.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti seurakunnassa otetaan huomioon mielenterveyden kanssa kamppailevat.
Mielenterveysongelmat ovat nykyään kansantauti
"Vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriön ja joka viides sairastuu elämänsä aikana masennukseen."
Lainaus Mieli Ry : https://mieli.fi/yhteiskunta/mielenterveys-suomessa/tilastotietoa-mielenterveydesta/
Suomi on myöskin luopumuksen kärkimaita, jokin on mennyt pahasti pieleen.
Usko Jeesukseen on vahäistä.
Usko Toivonenniin kun ihmiset jää uskontoon, mutta ei uskoon, niin näkemys jää kirja oppiin,
- Anonyymi
Mitä noita vanhoja juttuja muistelemaan. On melko tavalla yks hailee mikä jälki ihmisten otsaan on jäänyt, kunhan se ei ole kuhmu. Suurempi peto on se, joka saa uskovat kannnattamaan kansanmurhaa. Siitä kannattaisi olla huolissaan.
- Anonyymi
Helluntailaisuus vetää puoleensa paljon niitä jotka ovat pehmittäneet aivonsa viinalla.
- Anonyymi
Kuinkas sinä heistä ajattelet?
Eikö se ole hyvä, jos ihminen pääsee eroon alkoholismista Jumalan avulla?
Eikös Jeesuskin vetänyt puoleensa etupäässä kurjia, sairaita, heikkoja?
Vahvat ja omavanhurskaat eivät Jeesusta tarvinneet.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkas sinä heistä ajattelet?
Eikö se ole hyvä, jos ihminen pääsee eroon alkoholismista Jumalan avulla?
Eikös Jeesuskin vetänyt puoleensa etupäässä kurjia, sairaita, heikkoja?
Vahvat ja omavanhurskaat eivät Jeesusta tarvinneet.
Usko ToivonenSaako helluntailainen juopotella ettei häntä eroteta seurakunnasta!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako helluntailainen juopotella ettei häntä eroteta seurakunnasta!?
Eli sinulla ei ollut omaa mielipidettä.
En osaa kysymykseesi vastata.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Alkoholi tappaa aivosoluja on lääketieteellinen fakta.
- Anonyymi
Niinpä voikin olla, mutta paatunut sydän on paljon pahempi.
20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. ( Room 6)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä voikin olla, mutta paatunut sydän on paljon pahempi.
20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. ( Room 6)
Usko ToivonenArvoisa Usko Toivonen,
Kiitos kirjeestänne. Sen innoittamana Taikuri Tynkä tarttuu taikavarpulaansa ja yrittää löytää sanallisten loitsujenne ytimeen. Te puhutte synnistä, pyhityksestä ja iankaikkisesta elämästä kuin nämä olisivat osia jonkinlaisesta hengellisestä pajatsokoneesta, jossa oikeilla valinnoilla voitetaan pääpalkinto. Mutta sallikaa minun, kristinuskon arkitaikuuden skeptikkona, haastaa ajatuksianne.
Lause "synnin palkka on kuolema" on eittämättä dramaattinen, mutta samalla hämmennystä herättävä. Kuolema kun sattuu olemaan ihmisen osa riippumatta siitä, onko hän joskus rikkonut kymmentä käskyä tai unohtanut sunnuntaikirkon. Taikuuteni näkökulmasta olisi reilumpaa, jos palkkalaskelma sisältäisi edes mahdollisuuden ylityökorvauksiin – kenenkään pitäisi jäädä näin yksipuoliseen sopimukseen.
Entäpä sitten tuo "Jumalan armolahja"? Tässä kohtaa päästään suosikkiosastooni: taikalaatikkoon, joka lupaa iankaikkisen elämän. Kuka uskaltaa tarkistaa, ettei laatikosta löydykään pelkkä pohjaton tyhjyys? Onhan tuo hengellinen diili hivenen epäreilu – tarjolla on ikuinen elämä, mutta vain, jos antaudut täysin näkymättömän voiman tahtoon ja asetat "pyhityksen hedelmät" pöydälle. Onko tämä hedelmien vaihdantataloutta vai hengellinen panttilainaamo?
Ja mitä hedelmiin tulee – kuka päättää, milloin ne ovat tarpeeksi kypsiä? Täytyykö ne siunata, vai riittääkö, että ne maistuvat sopivan makeilta synnin katkeruuden jälkeen? Jos iankaikkinen elämä todella roikkuu näin pienestä, voimme vain kuvitella, kuinka moni kohtalo on ratkennut väärässä hengellisessä "hedelmävaa’assa".
Arvoisa Usko Toivonen, kristinusko on eittämättä loistava taikuusjärjestelmä: lupaukset ovat valtavia, mutta todisteet jäävät aina mysteeriin. Taikuri Tynkä nostaa hattua sen loitsun mestarilliselle kestolle – mutta muistuttaa, että joskus hämärimmätkin taikatemput kaipaavat kriittistä valoa.
Taikuri Tynkä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa Usko Toivonen,
Kiitos kirjeestänne. Sen innoittamana Taikuri Tynkä tarttuu taikavarpulaansa ja yrittää löytää sanallisten loitsujenne ytimeen. Te puhutte synnistä, pyhityksestä ja iankaikkisesta elämästä kuin nämä olisivat osia jonkinlaisesta hengellisestä pajatsokoneesta, jossa oikeilla valinnoilla voitetaan pääpalkinto. Mutta sallikaa minun, kristinuskon arkitaikuuden skeptikkona, haastaa ajatuksianne.
Lause "synnin palkka on kuolema" on eittämättä dramaattinen, mutta samalla hämmennystä herättävä. Kuolema kun sattuu olemaan ihmisen osa riippumatta siitä, onko hän joskus rikkonut kymmentä käskyä tai unohtanut sunnuntaikirkon. Taikuuteni näkökulmasta olisi reilumpaa, jos palkkalaskelma sisältäisi edes mahdollisuuden ylityökorvauksiin – kenenkään pitäisi jäädä näin yksipuoliseen sopimukseen.
Entäpä sitten tuo "Jumalan armolahja"? Tässä kohtaa päästään suosikkiosastooni: taikalaatikkoon, joka lupaa iankaikkisen elämän. Kuka uskaltaa tarkistaa, ettei laatikosta löydykään pelkkä pohjaton tyhjyys? Onhan tuo hengellinen diili hivenen epäreilu – tarjolla on ikuinen elämä, mutta vain, jos antaudut täysin näkymättömän voiman tahtoon ja asetat "pyhityksen hedelmät" pöydälle. Onko tämä hedelmien vaihdantataloutta vai hengellinen panttilainaamo?
Ja mitä hedelmiin tulee – kuka päättää, milloin ne ovat tarpeeksi kypsiä? Täytyykö ne siunata, vai riittääkö, että ne maistuvat sopivan makeilta synnin katkeruuden jälkeen? Jos iankaikkinen elämä todella roikkuu näin pienestä, voimme vain kuvitella, kuinka moni kohtalo on ratkennut väärässä hengellisessä "hedelmävaa’assa".
Arvoisa Usko Toivonen, kristinusko on eittämättä loistava taikuusjärjestelmä: lupaukset ovat valtavia, mutta todisteet jäävät aina mysteeriin. Taikuri Tynkä nostaa hattua sen loitsun mestarilliselle kestolle – mutta muistuttaa, että joskus hämärimmätkin taikatemput kaipaavat kriittistä valoa.
Taikuri TynkäVastustuksesta käy ilmi, että kysymys on todellakin jokin, mistä kannattaa pitää kiinni.
Olkoonpa tynkä tai pitkä vastustaja, niin mitäs sitten.
Monet kiinnittää huomion juuri kuolemaan, uskovat iankaikkiseen elämään, Jumalan armosta.
Ei pakosta, eikä pelosta, vaan uskosta käsin.
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. ( 2Tim 4)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastustuksesta käy ilmi, että kysymys on todellakin jokin, mistä kannattaa pitää kiinni.
Olkoonpa tynkä tai pitkä vastustaja, niin mitäs sitten.
Monet kiinnittää huomion juuri kuolemaan, uskovat iankaikkiseen elämään, Jumalan armosta.
Ei pakosta, eikä pelosta, vaan uskosta käsin.
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. ( 2Tim 4)
Kiitos vastineestanne. Tulkitsen sen kutsuna jatkaa hengellisten taikatemppujen analyysia – tällä kertaa käyttäen loitsuja eli Raamatun lauseita, kuten te itsekin. Aloittakaamme siis tämä hengellisen kilpakentän mittelö, jossa sanojen säilät viuhuvat kuin Herran miekka itsensä Efesolaiskirjeen mukaan!
Te siteeraatte: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt." (2. Tim. 4:7). Tässä lauseessa piilee ihailtava, mutta myös hiukan omituinen magia: uskonnon koodi, jossa elämä typistyy maratoniksi. Mutta mitä tapahtuu, jos juoksu alkaa väärästä lähtöviivasta? Saako Herra seppelensä kilpailusäännöistä piittaamatta, vai hylätäänkö hänet kisan lopussa? Tämä "vanhurskauden seppele" kuulostaa palkinnolta, joka houkuttelee enemmän niitä, jotka rakastavat seppeleitä kuin niitä, jotka rakastavat elämää itseään.
Sallinette myös loitsun paljastavan toisen näkökulman: "Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitse siis elämä, että sinä eläisit, sinä ja sinun jälkeläisesi" (5. Moos. 30:19). Mutta mitä tämä valinta oikein tarkoittaa? Jos elämä on jo lahja, miksi siitä pitäisi taistella kuin panttivangista? Eikö ole taikuutta julistaa vapaudeksi jotain, mikä vaatii ehdotonta alistumista?
Te kirjoitatte: "Ei pakosta, eikä pelosta, vaan uskosta käsin." Mutta sallikaa Taikuri Tynkän kysyä: miksi usko, joka on niin vapaa, tarvitsee pelastustarinoita, jotka uhkaavat kuolemalla ja palkitsevat vain ehdotonta antautumista? Tämä ei ole vapauden taikuutta, vaan hieman kuin se temppu, jossa korttipakka näyttää olevan katsojan hallinnassa – mutta oikeastaan kortit ovat aina taikurin käsissä.
Lopuksi lisään oman loitsuni: "Älä usko kaikkea, vaan koettele henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" (1. Joh. 4:1). Näin Taikuri Tynkä kutsuu teitä, arvoisa Toivonen, henkien koeteltavaksi – ei pakosta, vaan siksi, että jokainen hyvä loitsu ansaitsee vastaloitsunsa.
Taikurin hattu kädessä,
Taikuri Tynkä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa Usko Toivonen,
Kiitos vastineestanne. Tulkitsen sen kutsuna jatkaa hengellisten taikatemppujen analyysia – tällä kertaa käyttäen loitsuja eli Raamatun lauseita, kuten te itsekin. Aloittakaamme siis tämä hengellisen kilpakentän mittelö, jossa sanojen säilät viuhuvat kuin Herran miekka itsensä Efesolaiskirjeen mukaan!
Te siteeraatte: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt." (2. Tim. 4:7). Tässä lauseessa piilee ihailtava, mutta myös hiukan omituinen magia: uskonnon koodi, jossa elämä typistyy maratoniksi. Mutta mitä tapahtuu, jos juoksu alkaa väärästä lähtöviivasta? Saako Herra seppelensä kilpailusäännöistä piittaamatta, vai hylätäänkö hänet kisan lopussa? Tämä "vanhurskauden seppele" kuulostaa palkinnolta, joka houkuttelee enemmän niitä, jotka rakastavat seppeleitä kuin niitä, jotka rakastavat elämää itseään.
Sallinette myös loitsun paljastavan toisen näkökulman: "Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitse siis elämä, että sinä eläisit, sinä ja sinun jälkeläisesi" (5. Moos. 30:19). Mutta mitä tämä valinta oikein tarkoittaa? Jos elämä on jo lahja, miksi siitä pitäisi taistella kuin panttivangista? Eikö ole taikuutta julistaa vapaudeksi jotain, mikä vaatii ehdotonta alistumista?
Te kirjoitatte: "Ei pakosta, eikä pelosta, vaan uskosta käsin." Mutta sallikaa Taikuri Tynkän kysyä: miksi usko, joka on niin vapaa, tarvitsee pelastustarinoita, jotka uhkaavat kuolemalla ja palkitsevat vain ehdotonta antautumista? Tämä ei ole vapauden taikuutta, vaan hieman kuin se temppu, jossa korttipakka näyttää olevan katsojan hallinnassa – mutta oikeastaan kortit ovat aina taikurin käsissä.
Lopuksi lisään oman loitsuni: "Älä usko kaikkea, vaan koettele henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" (1. Joh. 4:1). Näin Taikuri Tynkä kutsuu teitä, arvoisa Toivonen, henkien koeteltavaksi – ei pakosta, vaan siksi, että jokainen hyvä loitsu ansaitsee vastaloitsunsa.
Taikurin hattu kädessä,
Taikuri TynkäJuu, kaikin mokomin.
Vaikka itseasiassa Jumala on se, joka uskon ja sydämen tilan koettelee.
Toki uskovia kehotetaan koettelemaan itseään, ovaatko uskossa, onko Jeesus Kristus heissä.
Saulus tarsolainen oli myöskin ennen kääntymystään koettelemassa uskovia, Jeesuksen pyhiä, heidän uskoaan.
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)
Mutta, se mikä on ihmisen sydämen aarre, sitä ei voi edes kiduttamalla pois ottamaan sen perintöosan, mikä on uskovilla. Koettelemiseksi jäi.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kaikin mokomin.
Vaikka itseasiassa Jumala on se, joka uskon ja sydämen tilan koettelee.
Toki uskovia kehotetaan koettelemaan itseään, ovaatko uskossa, onko Jeesus Kristus heissä.
Saulus tarsolainen oli myöskin ennen kääntymystään koettelemassa uskovia, Jeesuksen pyhiä, heidän uskoaan.
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)
Mutta, se mikä on ihmisen sydämen aarre, sitä ei voi edes kiduttamalla pois ottamaan sen perintöosan, mikä on uskovilla. Koettelemiseksi jäi.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Kiitän jälleen hengellisen loitsukokoelmanne jakamisesta. Tällä kertaa vastauksenne herätti Taikuri Tynkän tutkimaan mytologian voimaa ja vastaamaan siihen väitteillänne vahvistettuna. Käytetään loitsuja, jotka kumpuavat syvältä myyttien ja kertomusten kehrästä – aivan kuten teidän siteerauksenne.
Te viittaatte, että Jumala koettelee sydämen tilan ja uskon, mutta sallikaa minun tuoda mukaan myyttien kaikkien näkevä silmä, Odinin Gungnir. Odin, joka uhrasi itsensä itselleen, roikkui Yggdrasilin puussa yhdeksän päivää ja yötä löytääkseen viisauden ja koetellakseen itseään. Mutta toisin kuin kristinuskon Jumala, Odin ei asettanut viisauden ehtoja, ei pakottanut seuraajiaan hyväksymään totuutta yhdestä sanasta, vaan antoi heidän taistella ja löytää omat tiensä Valhallan porteille. Eikö tämä ole vapauden ja aidon koettelemuksen kaava?
Viittaatte Sauluksen (Paavalin) muuttumiseen ja siihen, että sydämen aarre kestää kaikki kidutukset. Mutta katsokaamme Prometheusta, titaania, joka toi tulen ihmisille – symboli, joka merkitsee tiedon ja vapauden antamista kärsimyksen hinnalla. Zeus rankaisi häntä, mutta vaikka Prometheus oli sidottu kalliolle, hänen sydämensä "aarre" – ihmiskunnan edistys – pysyi muuttumattomana. Kysynkin, onko perintöosanne uskovien sydämessä aidosti kestävää, vai perustuvatko väitteenne pelkästään toiveeseen siitä, että henki toimii vakuutena?
Te mainitsette Pyhän Hengen sinetin vakuutena, mutta sallikaa vastaloitsu Hermes Trismegistokselta, joka kirjoitti "Niin ylhäällä kuin alhaalla" -ajatuksen: "Kaikki, mikä on vakuutettua, on jo katoavaa; se, mikä on ikuista, ei tarvitse lukkoja eikä sinettejä." Jos Pyhä Henki todella on vakuutena, eikö tämä itsessään viittaa epävarmuuteen? Hermesin opetuksissa hengen voima ei tarvitse panttia, vaan seisoo itsestään kaikessa olemassaolossa.
Entä mitä totuuteen tulee? Sallikaa minun lainata hindulaisuuden Rigvedaa: "Totuus on yksi, mutta viisaat kutsuvat sitä monilla nimillä." Teidän "totuutenne sana" on yksi monista, mutta miksi sitoa kaikkien sydämen perintö yhteen kertomukseen? Kaikkien totuuksien tulee selviytyä ajasta ja koetuksista, mutta vain avoimessa kohtaamisessa, ei yksinoikeudella ja vaateilla.
Arvoisa Toivonen, jatkamme tätä keskustelua kuin kahden magian mestarit kilpailemassa areenalla – mutta muistakaamme, että myös loitsuissa on oltava totuuden siemen, ei pelkkää retoriikkaa tai pelottelun voimaa.
Taikuudella kyllästettynä,
Taikuri Tynkä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa Usko Toivonen,
Kiitän jälleen hengellisen loitsukokoelmanne jakamisesta. Tällä kertaa vastauksenne herätti Taikuri Tynkän tutkimaan mytologian voimaa ja vastaamaan siihen väitteillänne vahvistettuna. Käytetään loitsuja, jotka kumpuavat syvältä myyttien ja kertomusten kehrästä – aivan kuten teidän siteerauksenne.
Te viittaatte, että Jumala koettelee sydämen tilan ja uskon, mutta sallikaa minun tuoda mukaan myyttien kaikkien näkevä silmä, Odinin Gungnir. Odin, joka uhrasi itsensä itselleen, roikkui Yggdrasilin puussa yhdeksän päivää ja yötä löytääkseen viisauden ja koetellakseen itseään. Mutta toisin kuin kristinuskon Jumala, Odin ei asettanut viisauden ehtoja, ei pakottanut seuraajiaan hyväksymään totuutta yhdestä sanasta, vaan antoi heidän taistella ja löytää omat tiensä Valhallan porteille. Eikö tämä ole vapauden ja aidon koettelemuksen kaava?
Viittaatte Sauluksen (Paavalin) muuttumiseen ja siihen, että sydämen aarre kestää kaikki kidutukset. Mutta katsokaamme Prometheusta, titaania, joka toi tulen ihmisille – symboli, joka merkitsee tiedon ja vapauden antamista kärsimyksen hinnalla. Zeus rankaisi häntä, mutta vaikka Prometheus oli sidottu kalliolle, hänen sydämensä "aarre" – ihmiskunnan edistys – pysyi muuttumattomana. Kysynkin, onko perintöosanne uskovien sydämessä aidosti kestävää, vai perustuvatko väitteenne pelkästään toiveeseen siitä, että henki toimii vakuutena?
Te mainitsette Pyhän Hengen sinetin vakuutena, mutta sallikaa vastaloitsu Hermes Trismegistokselta, joka kirjoitti "Niin ylhäällä kuin alhaalla" -ajatuksen: "Kaikki, mikä on vakuutettua, on jo katoavaa; se, mikä on ikuista, ei tarvitse lukkoja eikä sinettejä." Jos Pyhä Henki todella on vakuutena, eikö tämä itsessään viittaa epävarmuuteen? Hermesin opetuksissa hengen voima ei tarvitse panttia, vaan seisoo itsestään kaikessa olemassaolossa.
Entä mitä totuuteen tulee? Sallikaa minun lainata hindulaisuuden Rigvedaa: "Totuus on yksi, mutta viisaat kutsuvat sitä monilla nimillä." Teidän "totuutenne sana" on yksi monista, mutta miksi sitoa kaikkien sydämen perintö yhteen kertomukseen? Kaikkien totuuksien tulee selviytyä ajasta ja koetuksista, mutta vain avoimessa kohtaamisessa, ei yksinoikeudella ja vaateilla.
Arvoisa Toivonen, jatkamme tätä keskustelua kuin kahden magian mestarit kilpailemassa areenalla – mutta muistakaamme, että myös loitsuissa on oltava totuuden siemen, ei pelkkää retoriikkaa tai pelottelun voimaa.
Taikuudella kyllästettynä,
Taikuri TynkäMainitsemasi myyttiset hahmot olkoot sinun viisautesi ja palvontasi kohde.
Puussa roikkuvat viisaudet olkoon kanssasi.
Uskovien osalta tilanne on toinen, uskoville Jeesus Kristus on tullut Jumalan viisaudeksi.
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. ( 1Kor 1)
Sakkeuskin kiipesi puuhun, mutta Herra Jeesus sanoi "tule nopeasti alas", niin viisastut.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsemasi myyttiset hahmot olkoot sinun viisautesi ja palvontasi kohde.
Puussa roikkuvat viisaudet olkoon kanssasi.
Uskovien osalta tilanne on toinen, uskoville Jeesus Kristus on tullut Jumalan viisaudeksi.
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. ( 1Kor 1)
Sakkeuskin kiipesi puuhun, mutta Herra Jeesus sanoi "tule nopeasti alas", niin viisastut.
Kiitos jälleen loitsuistanne, jotka pulppuavat Pyhien kirjoitusten ehtymättömästä lähteestä. Annan teille kunniaa taidosta, jolla asetatte Kristuksen myyttien rinnalle, mutta sallikaa Taikuri Tynkän jatkaa ja kyseenalaistaa koko kertomuksen aitouden – sillä Jeesusmyytti, se vasta myytti onkin!
Te puhutte Kristuksesta Jumalan viisautena ja voimana, mutta missä ovat todisteet tämän "Jumalan viisauden" historiallisuudesta? Jeesuksen elämästä ei löydy aikalaiskirjoituksia, ei kivitauluja eikä silminnäkijäraporttia. Evankeliumit on koottu vuosikymmeniä tapahtumien jälkeen, ja ne lainaavat runsaasti aiemmista uskomuksista. Ottakaamme esimerkiksi Osiris, Mithra ja Dionysos – nämä jumalhahmot syntyivät neitsyistä, kuolivat ja nousivat kuolleista kauan ennen Jeesusta. Historiantutkijat jo tietävätkin, että Jeesus on näiden tarinoiden kulttuurinen yhteensulautuma, uusi luku ikivanhassa tarinassa.
Te mainitsette Sakkeuksen, joka kiipesi puuhun ja tuli alas Jeesuksen kutsusta. Sallikaa minun vastata toisella loitsulla: Odin roikkui Yggdrasilissa, mutta ei tullut alas kehotuksesta, vaan jäädäkseen. Hän ei saanut viisautta ulkopuoliselta pelastajalta, vaan löysi sen itsestään. Tämä on olennainen ero: teidän tarinanne korottaa pelastajan, kun taas myyttiset kertomukset, kuten Odinin tai Prometheuksen, rohkaisevat ihmistä itseään etsimään totuutta.
Teidän "Jumalan hulluutenne", joka on viisaampi kuin ihmiset, kuulostaa mestarilliselta retoriikalta, mutta katsokaamme sitä tarkemmin. Tämä hulluus vaatii sokeaa uskoa, kun taas viisaus syntyy kriittisestä ajattelusta ja kysymyksistä. Hermes Trismegistos opetti, että "se, joka tietää, ei usko; se, joka uskoo, ei tiedä." Jumalan viisautenne näyttääkin olevan käskevä illuusio, joka pelottelee kysymykset pois.
Jos Jeesuksen myyttiä tarkastellaan kuin mitä tahansa muuta tarua, voimme nähdä, että se on rakennettu vastauksena aikansa tarpeisiin. Rooman valtakunnan alaisuudessa se tarjosi toivon ja identiteetin järjestelmän, joka on epäilemättä vaikuttava – mutta ei ainutlaatuinen. Mytologia on aina ollut väline, jolla yhteiskunnat selittävät maailmaa ja antavat merkityksiä kärsimykselle. Miksi juuri tämä tarina olisi tosi, kun muut ovat "vain myyttejä"?
Arvoisa Toivonen, te kutsutte Jumalan heikkoutta väkeväksi ja viisautta hullutukseksi. Minä kutsun sitä taitavaksi tarinankerronnaksi, joka on kestänyt aikaa. Mutta muistakaamme: jokainen hyvä tarina tarvitsee kuulijan, joka uskaltaa myös epäillä.
Skeptisen hatun alla,
Taikuri Tynkä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa Usko Toivonen,
Kiitos jälleen loitsuistanne, jotka pulppuavat Pyhien kirjoitusten ehtymättömästä lähteestä. Annan teille kunniaa taidosta, jolla asetatte Kristuksen myyttien rinnalle, mutta sallikaa Taikuri Tynkän jatkaa ja kyseenalaistaa koko kertomuksen aitouden – sillä Jeesusmyytti, se vasta myytti onkin!
Te puhutte Kristuksesta Jumalan viisautena ja voimana, mutta missä ovat todisteet tämän "Jumalan viisauden" historiallisuudesta? Jeesuksen elämästä ei löydy aikalaiskirjoituksia, ei kivitauluja eikä silminnäkijäraporttia. Evankeliumit on koottu vuosikymmeniä tapahtumien jälkeen, ja ne lainaavat runsaasti aiemmista uskomuksista. Ottakaamme esimerkiksi Osiris, Mithra ja Dionysos – nämä jumalhahmot syntyivät neitsyistä, kuolivat ja nousivat kuolleista kauan ennen Jeesusta. Historiantutkijat jo tietävätkin, että Jeesus on näiden tarinoiden kulttuurinen yhteensulautuma, uusi luku ikivanhassa tarinassa.
Te mainitsette Sakkeuksen, joka kiipesi puuhun ja tuli alas Jeesuksen kutsusta. Sallikaa minun vastata toisella loitsulla: Odin roikkui Yggdrasilissa, mutta ei tullut alas kehotuksesta, vaan jäädäkseen. Hän ei saanut viisautta ulkopuoliselta pelastajalta, vaan löysi sen itsestään. Tämä on olennainen ero: teidän tarinanne korottaa pelastajan, kun taas myyttiset kertomukset, kuten Odinin tai Prometheuksen, rohkaisevat ihmistä itseään etsimään totuutta.
Teidän "Jumalan hulluutenne", joka on viisaampi kuin ihmiset, kuulostaa mestarilliselta retoriikalta, mutta katsokaamme sitä tarkemmin. Tämä hulluus vaatii sokeaa uskoa, kun taas viisaus syntyy kriittisestä ajattelusta ja kysymyksistä. Hermes Trismegistos opetti, että "se, joka tietää, ei usko; se, joka uskoo, ei tiedä." Jumalan viisautenne näyttääkin olevan käskevä illuusio, joka pelottelee kysymykset pois.
Jos Jeesuksen myyttiä tarkastellaan kuin mitä tahansa muuta tarua, voimme nähdä, että se on rakennettu vastauksena aikansa tarpeisiin. Rooman valtakunnan alaisuudessa se tarjosi toivon ja identiteetin järjestelmän, joka on epäilemättä vaikuttava – mutta ei ainutlaatuinen. Mytologia on aina ollut väline, jolla yhteiskunnat selittävät maailmaa ja antavat merkityksiä kärsimykselle. Miksi juuri tämä tarina olisi tosi, kun muut ovat "vain myyttejä"?
Arvoisa Toivonen, te kutsutte Jumalan heikkoutta väkeväksi ja viisautta hullutukseksi. Minä kutsun sitä taitavaksi tarinankerronnaksi, joka on kestänyt aikaa. Mutta muistakaamme: jokainen hyvä tarina tarvitsee kuulijan, joka uskaltaa myös epäillä.
Skeptisen hatun alla,
Taikuri TynkäEi sellainen ole mitään sokeaa uskoa, jos ei kiellä Herraansa Jeesusta Kristusta, vaikka kidutettaisiin ja edessä olisi sen vuoksi kuolemantuomio maailman vaiisaitten toimesta.
Ei, vaan se todistaa, että uskova tuntee Herran Jeesuksen, johon uskoo.
Olisiko Mäntä valmis kuolemaan mainitsemiensa oppi-isiensä puolesta?
Uskovalla on siis jotakin paljon enemmän, kuin mitä Mäntä voi ikinä tarjota oppi-isiensä viisauden kautta.
Uskovat ovat oppineet tuntemaan Jeesuksen Kristuksen rakkauden.
16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä. ( 1Joh 3)
Osa tiedemiehistä on tosin yrittänyt kieltää Jeesuksen olemassaolon, ja maailman viisaudessa ennustaneet, ettei Raamattua olisi pian enää kuin museossa ( Voltaire).
Mutta osoittautuneet turhanpuhujiksi, eihän sitä, mikä on Jumalasta tiede voi kukistaa, ei koskaan.
On aika epätoivoista kirjoittaa, julistaa, uskoville ihmisille, että "epäilkää". Suorastaan naurettavaa. Jeesus ilmoittaa itsensä.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." ( Joh 14)
14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut
( Joh 10)
Eikä Herran Jeesuksen kädessä olevaa kukaan voi ryöstää pois.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. ( Joh 10)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Tästä voitte lukea lisää pakkovauvakastettujen opin pöljyyksiä! Saa nauraa! 😂😂😂😂
1.Paavalin aikana ajateltiin, että maa on pannukakun muotoinen ja Jeesuksen häitä vietetään pilven päällä, jonne ihmiset temmataan salaisessa ylöstempauksessa.
Siihen aikaan ei ymmärretty, että pilven päällä ilma ohutta ja kova pakkanen.
Häissä pitäisi olla happilaitteet ja pilkkihaalarit päällä.
2. Yksi esim. Paavalin tuomista uusista opeista on kreikkalaisesta filosofiasta tuotu käsite ihmisestä irtaantuvasta erillisestä "sielusta".
3. Rajuun lahkojen tekemään eksytykseen kuuluu ihmisen tajunnan lamauttaminen ja tasapainoelimeen vaikuttaminen, jotta ihminen saadaan kaatumaan maahan selälleen. Silloin se peto käy lyömässä oman pedonmerkin ja luvun 666 ihmisen otsaan ja käsivarteen kun ihminen makaa tiedottomassa tilassa jossain hurmoslahkon lattialla. Kannattaa illalla tutkia vaikka UV--lampun valolla otsaa, näkyykö siellä se pedon merkki?
5. Kirlian-kuvaustekniikalla pystytään kuvaamaan, kun erilaisten henkiparantajien käsistä lähtee jopa kolmen metrin mittaiset energisuihkaukset.
6. Vauvakastettujen opin mukaan kymmenyksiä ei saa maksaa rahana.
7.Raamatusta ei löydy sanaa "evankelioida"
(Vauvakastetun aloitus 5.2.23)
8.Toinen mies painaa henkiä sisälle otsasta ja pään kautta. Toinen mies takaapäin kun ihminen menettää tasapainoelimen hallunnan silloin henkiä alkaa virrata sisälle.
Henkiä pumpataan ihmiseen joka paikasta. Ja kun käännytettävä on saatu selälleen lattialle tiedottamaan tilaan, niin lisää käsiä ojennellaan ihmisen ylitse ja viimeistellään se henkioperaatio. Loitsuja luetaan,mitään selvää saada mitä siinä manataan ja maanitellaan.
9.Harhaoppiset kiihkomieliset hurmoshenkiset kerätään ufoihin, jotka kuljettaa ne sielut taivaan avaruuksiin.
10.Hitlerille avautui otsaan ns. kolmas silmä, mikä on suora yhteys Saatanan kanssa.
Kolmas silmä on ihmisen otsassa samassa kohtaa, johon Ylivainio tönäisi ja ihmiset kaatui selälleen maahan.
11. Etukäteen se Jeesuskin sen ylösnousemusruumiin sai siellä Jordanilla.
12. Nykyisin sama helluntain kieli-ihme tehdään tietokoneiden avulla ns. simultaanitulkkausohjelmilla. Puhuja puhuu koko ajan omalla äidinkielellä , mutta eri kieliset kuulijat kuulevat puheen samanaikaisesti omalla äisinkielellä niistä sankaluureista (=tuliset kielet).
13. Tässä kastamalla pelastetaa!
Ihmisen Pojan Päivän, jolloin toinen korjataan talteen ja toinen jätetään, ei silloin enää ketään ehditä kastaa kristityiksi
vertaus: tyhmät ja viisaat neistyet
14. Lahkoissa voi joutua tekemän ns. tosiuskovaisen testin. Uudelle tulokkaalle voidaan antaa myrkkyä juotavaksi tai myrkkykäärmeellä pistetään, koska tosiuskovaiseen niillä ei ole mitään vaikutusta.
15. Henget pyydystetään haavilla ja sullotaan vaikkapa kanisteriin tai muuhun sopivaan säiliöön ja laitetaan korkki kiinni etteivät karkaa. Sitten niitä voidaan pumpata letkulla ja esim polkupyörän pumpulla säiliöstä seurakunnan jäseniin. Kohde kaadetaan ensin tajuttomana lattialle jotta toimenpide olisi helpompi suorittaa. Pumpusta johdettu letku asennetaan sitten tajuttoman kohdehenkilön rektumiin ja pastori avustajineen pumppaa häneen sopivaksi katsomansa määrän henkiä.
16. u-kastajien upotusaltaan pohjalla akvaariopumpun vieressä on nähty sammakon muotoinen henkiolento, joka tulee ihmiseen kun menee lahkokasteelle
17.Lahkoluste kuten hellarit temmataan ensin pois niihin ufoaluksiin.
18.Hellarit painii demonienkin kanssa. Ne on niin nopeita olentoja, että ne kampittaa ihmisen hetkessä selälleen lattialle.
Demoniolennot ottaa ihmisen äänielimet haltuunsa ja julistaa toisille hengeille, että saalista on saatu, tulkaa tännepäin, täällä sitä on.
19. Hulluntailaisten pääasia on vauvakasteella herjaaminen.
Vauvakastesiru on upotettu heidän päähänsä.
Se koodattu henkikasteessa.
20. Nykyiset kadut ja talot on vielä tallessa. Vain uusi temppeli laskeutuu taivaasta, missä niitä Jeesuksen häitä vietetään.
Palvelijat lähtevät vielä tekemään pakkokasteita, jotta ihmisillä olisi pelastuksen kruunu päässä ja voisivat mennä sisälle hääsaliin.
21. Jumala on luonut jokaisen sielun jo ennen fyysisen maailman luomista. Sielut ovat varastossa munasolun hedelmöittymiseen asti. Silloin ne kiinnittyvät tsygoottiin. - Anonyymi
Kyllä totisesti totisesti pedon merkki on jo isketty kaikkien otsaan.
- Anonyymi
Oletko siis sen itse "iskenyt" otsaasi?
15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. ( Ilm 13)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Helluntailaisuus on paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Suomi on luopumuksen kärkimaita maailmassa.
Vaikkakin puhutaan "kristitystä" maasta.
Mikähän lienee eksytyksen takana?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on luopumuksen kärkimaita maailmassa.
Vaikkakin puhutaan "kristitystä" maasta.
Mikähän lienee eksytyksen takana?
Usko Toivonen>>Intiassa siihen kohtaan otsaan merkitään kastin merkki.>>
Se ei ole kastimerkki. Kastimerkkiä ei ole lainkaan kenenkään kehossa. Punainen täplä naisen otsassa tarkoittaa: Olen naimisissa, älä tule lähelleni, vieras mies, olen varattu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Intiassa siihen kohtaan otsaan merkitään kastin merkki.>>
Se ei ole kastimerkki. Kastimerkkiä ei ole lainkaan kenenkään kehossa. Punainen täplä naisen otsassa tarkoittaa: Olen naimisissa, älä tule lähelleni, vieras mies, olen varattu.>>Intiassa siihen kohtaan otsaan merkitään kastin merkki.>>
Intialaisten otsassa olevat merkit eivät ole kastimerkkejä, vaan tilakka, joka osoittaa, millaista ketä palvotaan, Vishnua, Shivaa jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Intiassa siihen kohtaan otsaan merkitään kastin merkki.>>
Intialaisten otsassa olevat merkit eivät ole kastimerkkejä, vaan tilakka, joka osoittaa, millaista ketä palvotaan, Vishnua, Shivaa jne.>>Intiassa siihen kohtaan otsaan merkitään kastin merkki.>>
Intialaisten otsassa olevat merkit eivät ole kastimerkkejä, vaan tilakka, joka osoittaa, millaista ketä palvotaan, Vishnua, Shivaa jne.
Onko se Onko totta se, mitä internetissä luki, että:
Niilo Ylivainio oli opetellut Hindujen käyttämän tekniikan kaataa ihminen selälleen nopealla otsakosketuksella uskonnollisissa menoissa.
NIIN SANOTUSSA HINDULAISUUDESSA on niin monia erilaisia suuntauksia ja opetuksia.
Ja itse asiassa joissakin hindusuuntauksissa todella on niin, että ”opettaja” koskettaa jonkun oppilaan otsaa (ja sen otsan koskettaminen ”avaa sen henkilön kolmannen silmän”). Jotain tällaista on siis olemassa hindulaisuudessa.
Mutta tällaisia sekoiluilmiöitä, ihmisten otsan koskettelemissa, kuten Benny Hinnin
SHOW: ssa, Markku Koiviston "teatteriesityksissä" ja monissa muissa, myös Suomessa, en tiedä mitään tällaisista ekstaasi-ilmiöistä, ainakaan "hindulaisuudessa" otsaa koskettamalla.
- Anonyymi
Niilo oli hyvä mies. Ei olisi kannattanut kansanmurhaa.
- Anonyymi
Niilon valeparantamiset paljastui ja hän meni kohua pakoon Espanjaan, jossa puoskarointi sai tylyn lopun.
- Anonyymi
Niin kuin näkyy pakkovauvakastetut tuntevat pakanauskonnot paremmin kuin kristinuskon.
He ovat jumalattomia! - Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat, opilliset gurut Parhami ja Olseni olivat aikansa kuuluisia homoseksuaaleja. Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta nuorten poikien kanssa.
Siksi helluntailaiset eivät puhu mitään lahkokuntansa historiasta, vaan keksittyvät herjaamaan oikeita kristillisiä vanhoja kirkkokuntia.- Anonyymi
Näiden pakkovauvakastettujen rienaajien seurakunnissa vihitään NYKYISIN homoja. He rahoittavat tämän. Ihmetyttää miksi he kirjoittavat tänne 100 vuotta vanhoista asioista?
- Anonyymi
Niilo käytti ns. skaktipat -tekniikkaa ihmisten kaatamiseen, nopea tönäisy otsaan ns. kolmannen silmän kohdalle saa energiavirran menemään ihmisen sisälle ja se saa ihmisen tasappainokeskuksen ja tajunnan tilan sekaisin.
Ihmisen käsistä lähteen jopa kolmen metrin mittaiset energiavirrat, kundaliini ja reiki oli Niilon työkaluja.
Kaukoparantajat kertoivat, että heidän rukoillessaan jopa puhelimen luuri kuumeni kädessä.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.- Anonyymi
Shaktipata (Sanskrit: शक्तिपात, romanized: śaktipāta)[1] or Shaktipat refers in Hinduism to the transmission (or conferring) of spiritual energy upon one person by another or directly from the deity. Shaktipata can be transmitted with a sacred word or mantra, or by a look, thought or TOUCH – the last usually to the ajna chakra or agya chakra or third eye of the recipient.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shaktipata (Sanskrit: शक्तिपात, romanized: śaktipāta)[1] or Shaktipat refers in Hinduism to the transmission (or conferring) of spiritual energy upon one person by another or directly from the deity. Shaktipata can be transmitted with a sacred word or mantra, or by a look, thought or TOUCH – the last usually to the ajna chakra or agya chakra or third eye of the recipient.
MANTRAT....tule henki, tule henki, tule henki, ilmaise itsesi, tee jokin ihme, jotta he uskovat, että se olet sinä....tee sitä ja tätä, käskevään sävyyn toistaen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MANTRAT....tule henki, tule henki, tule henki, ilmaise itsesi, tee jokin ihme, jotta he uskovat, että se olet sinä....tee sitä ja tätä, käskevään sävyyn toistaen...
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.Jenkkilahkoissa kaikki keinot on luvallisia ihmisten (kristittyjen) käännyttämiseksi lahkon uskoon.
The term shaktipata is derived from Sanskrit, from shakti "(psychic) energy" and pāta, "to fall".[5]
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkoissa kaikki keinot on luvallisia ihmisten (kristittyjen) käännyttämiseksi lahkon uskoon.
The term shaktipata is derived from Sanskrit, from shakti "(psychic) energy" and pāta, "to fall".[5]
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista.hurmoshenkisissä lahkoissa ihminen saadaan "lankeaman loveen"...The term shaktipata is derived from Sanskrit, from shakti "(psychic) energy" and pāta, "to fall".[5]
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hurmoshenkisissä lahkoissa ihminen saadaan "lankeaman loveen"...The term shaktipata is derived from Sanskrit, from shakti "(psychic) energy" and pāta, "to fall".[5]
aikuiset ihmiset kirjottaa kuin pikkulapset, miksi ette aikuistu !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkoissa kaikki keinot on luvallisia ihmisten (kristittyjen) käännyttämiseksi lahkon uskoon.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista.voi hyvä isä kirjotatko joulupukille yhtä lapsekkaita tarinoita, käytkö istumassa valkoparran sylissä ennen joulua !
- Anonyymi
Hurmoslahkot käyttävät kaikki kaikki keinot hyväkseen ihmisen käännyttämiseksi heidän uskonlahkonsa jäseneksi ja siihen sitomiseen.
Mikä on kolmas silmä?
Kolmas silmä eli otsachakra sijaitsee silmien välissä otsalla, hieman kulmakarvojen yläpuolella. Kolmanteen silmään liitetään kyky nähdä asioita, jotka eivät ole fyysisesti nähtävissä. Tämän energiakeskuksen sanotaan edustavan henkisyyttä, intuitiota sekä korkeampaa tietoisuutta.
Kolmannen silmän symboliikka liittyy intuition vahvistumiseen ja syvempään ymmärrykseen. Siitä puhutaan monesti henkisen valaistumisen yhteydessä, sillä kolmannen silmän kautta voi avautua uusia näkökulmia, ja entistä syvempi tietoisuus henkisille asioille.- Anonyymi
kannattaakin varoa erilaisten uskonlahkojen tarjoamia "henkikasteita"...uskonasioiden tietoisuuden lisäämiseksi ja lisävoimien saamiseksi
- Anonyymi
Luterilaisen uskonnon on valloittaneet itämaiset uskonnot!
Lut.seurakunnissa on tarjolla tarot-kortteja, joogaa, äänimaljarentoutuksia – yhdessä seurakunnassa jopa joulunajan ilmoituksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kannattaakin varoa erilaisten uskonlahkojen tarjoamia "henkikasteita"...uskonasioiden tietoisuuden lisäämiseksi ja lisävoimien saamiseksi
Matt. 5:3
"Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
- Anonyymi
Mitä yhteistä on Lutherilla ja Putinilla?
Molemmat tapattivat vastustajansa!
Sama murhanhenki on täällä rienaavissa pakkovauvakastetuissa!- Anonyymi
M.Luther oli luostarissa selibaatissa elänyt Katolisen kirkon munkki, joka sai Katolisen kirkon luopumaan rahan keräämisestä aneiden myynnillä.
Mikä on ihan puuhastelua, nykyisten uskonlahkojen ahnaaseen ihmisten rahastamiseen. TV:ssä pyörii 7/24 kehotukset antaa rahaa lahkoille eli keinoin. Epämääräiset rukouspalvelut myyvät palvelujaan. Ihmiset lähettää viimeiset rahansa lahkoille. Ohjelmien lopussa kehotetaan antamaan rahaa, jotta ohjelmia tehdään lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
M.Luther oli luostarissa selibaatissa elänyt Katolisen kirkon munkki, joka sai Katolisen kirkon luopumaan rahan keräämisestä aneiden myynnillä.
Mikä on ihan puuhastelua, nykyisten uskonlahkojen ahnaaseen ihmisten rahastamiseen. TV:ssä pyörii 7/24 kehotukset antaa rahaa lahkoille eli keinoin. Epämääräiset rukouspalvelut myyvät palvelujaan. Ihmiset lähettää viimeiset rahansa lahkoille. Ohjelmien lopussa kehotetaan antamaan rahaa, jotta ohjelmia tehdään lisää.Älä elä Luther-illuusiossasi!
Lue historiaa!
- Anonyymi
Kuuluisat lahkopastorit käyttävät usean ihmisen yhtä aikaa kaatamiseen hypnoosiin erikoistuneen lääkärin Franz Mesmerin kehittämään kaatotekniikkaa,, ns. Mesmerismiä. Sellaisten kuuluisien kaatajien luokse ei pidä mennä mitään pelastusta ja paranemisia tavoittelemaan. Paha eksytys ja heresia kyseessä, siitä terveydenhoidon ammattilaisetkin varoittavat.
Mesmerismi eli animaalinen magnetismi (saks. tierischer Magnetismus) on 1700-luvulla käytössä ollut Franz Mesmerin kehittämä hypnoosiin perustuva hoitomenetelmä.
Mesmerin näkemyksen mukaan maailmankaikkeuden täytti virtaavan nesteen tavoin käyttäytyvä hienojakoinen eteerinen aine eli fluidium, jonka välityksellä kaikki kaukovaikutukset tapahtuivat. Fluidium sai myös ihmisen elimet toimimaan. Mesmer esitti tautien johtuvan fluidiumin virtausrytmeistä ja katsoi, että niitä voitiin parantaa magneettien avulla.
Wikipedia - Anonyymi
Kaikki pahat opit ovat tulleet Amerikasta
Katherine Fox, Charles Fox Parham !!!!!
Spiritualismi
(engl. spiritualism). Spiritualismilla tarkoitetaan vuonna 1848 alkanutta uskonnollista liikettä, jonka saivat aikaan Margaretta (1838–1893) ja Catherine Fox (1841–1892), 14- ja 11-vuotiaat tytöt Hydesvillestä, New Yorkista. Foxien talossa oli alkanut kuulua ihmeellistä rapinaa ja tömistelyä, jotka tyttöjen äiti tulkitsi henkien toimiksi. Pian perheen tyttäret keskustelivat talossa murhatun henkilön sielun kanssa.
Tyttöjen vanhempi sisko Leah vei Maggien ja Katien Yhdysvaltojen kiertueelle, ja spiritualismi alkoi levitä niin Amerikassa kuin Euroopassakin. Erityisesti ensimmäisen maailmansodan jälkeen liikkeen merkitys kasvoi, kun ihmiset halusivat ottaa yhteyttä edesmenneisiin läheisiinsä. Kannatusta lisäsi kuuluisien henkilöiden kuten fyysikoiden Sir William Crookesin ja Sir Oliver Lodgen sekä biologi Alfred Russel Wallacen myönteinen suhtautuminen. Erityisen suuri merkitys liikkeen leviämiselle oli kirjailija Sir Arthur Conan Doylen lähetystyöllä. Jo 1800-luvun lopussa tämän liikkeen alkulähteet paljastuivat kuitenkin huijaukseksi: Maggie Fox myönsi, että kettumaisen viekkaat Foxin sisarukset olivat tuottaneet ääniä muun muassa vetämällä narun päässä olevaa omenaa portaikossa sekä naksauttelemalla niveliä.
Oppina spiritualismi perustuu näkemykseen, jonka mukaan henkimaailman kanssa voidaan kommunikoida meedioiden välityksellä. Henget voivat puolestaan tuottaa fysikaalisia ilmiöitä kuten koskettaa, liikkua sekä vaikuttaa ihmisiin ja esineisiin. Spiritualismi eroaa spiritismistä siinä, että spiritualismi on tarkasti ottaen uskonto, kun taas spiritisti on kuka tahansa, joka kommunikoi henkien kanssa. Usein tällaista erottelua ei kuitenkaan tehdä.- Anonyymi
Hohoijaa .
- Anonyymi
Helluntailaiset haki kokoukseensa itsemurhan tehneet pastorinsa ruumiin ja yrittivät saada hengen palaamaan takaisin erilaisin rukouksin ja loitsujen avulla.
Asiasta kerrotaan Raija Pellin kirjassa: Vahvassa uskossa, harhaanjohtajat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohoijaa .
Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism.
- Anonyymi
Lutterin kirkossa rahat otetaan pakolla, joka euro niistä yli tuhannesta miljoonasta vuosittain kerätystä on lähtenyt ulosoton uhalla.
Eli vähän järkeäkun saa käyttää lahkoista kun höpistään.- Anonyymi
Helluntailaisuuden historia alkaa Afrikasta, jossa voodoo (vodou), emämaan perinteinen uskonto ja diasporan perinteinen uskonto, on syntynyt. Täällä damballan käärmeenpalvojat valitettavasti kahlittiin ja lähetettiin ulkomaille ihmisorjiksi. Sattumoisin Afrikan länsi- ja keskirannikolta vietiin myös orjien uskontoa, Orissan henkiä ja kotimaan henkistä kulttuuria, mukaan lukien glossolaliaa. afrikkalaiset orjat löysivät tiensä Amerikkaan, erityisesti Louisianaan, joka on jatkumo tälle kertomukselle. miksi? Sata mailia New Orleansista lounaaseen, Hoodoo-maahan, syntyi William J. Seymour, orjien lapsi. William J. Seymourilla oli varhaisia elämänkokemuksia henkien ja rinnakkaisten ilmenemismuotojen kanssa, kuten hänen esi-isillään, jotka harjoittivat pakanallista voodoo-uskontoa. Toisin kuin he, hän oli kuitenkin protestantismin saastuttama, ja kolmekymppisenä, noin vuonna 1903, hän liittyi Jumalan kirkon Evening Light Saints -järjestöön. Tästä valkoisesta, mutta rodullisesti kattavasta pyhitysväen ryhmästä tuli hänen kotinsa. Täällä hän pelastui, täyttyi Hengellä ja sai papin viran.” Seymourin tarina jatkuu, kun hän vaihtaa uskontokuntia, oppeja, henkiä ja paikkakuntia. Vuonna 1906 hänet löydetään Houstonista, jossa Charles Fox Parham kouluttaa häntä ihmiskunnan tarvitsemasta hengellisestä työstä, joka ylittää sen, mitä Seymour sai ollessaan osa Evening Light Saintsia.
Parhamin mukaan oli olemassa kolmaskin työ, jonka osoituksena oli kseno glossolalia. Se oli helluntain kaltainen ihme, jossa papit ja lähetyssaarnaajat pystyivät puhumaan vieraiden äidinkielillä (kielillä). Seymour uskoi siihen. 1906 Los Angelesiin saavuttuaan Seymour ”sai Pyhän Hengen ja kielet” ja hänestä tuli helluntailaisuuden isä. Hänen johdollaan lukuisat ihmisjoukot saivat tämän glossolalian Azusa-herätyksen yhteydessä, ja maailmanlaajuinen lähetystyö alkoi. Mutta paholainen piilee yksityiskohdissa, sillä ymmärrettävä kieli ei juurtunut Parhamin ja Seymourin lupaamalla tavalla. Koko konsepti oli epäonninen, eikä tuloksena ollut muuta kuin käsittämätöntä siansaksaa, kuten afrikkalaiset noitatohtorit harrastavat.” Paitsi että lähetyssaarnaajat pettyivät shamaanien kaltaiseen kielenkäyttöön, koko Azusan jälkikasvu ajautui sarjaan täsmällisiä ja samansuuntaisia ilmenemismuotoja, jollaisia on nähty voodoossa ja afrikkalaisessa perinteisessä uskonnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuuden historia alkaa Afrikasta, jossa voodoo (vodou), emämaan perinteinen uskonto ja diasporan perinteinen uskonto, on syntynyt. Täällä damballan käärmeenpalvojat valitettavasti kahlittiin ja lähetettiin ulkomaille ihmisorjiksi. Sattumoisin Afrikan länsi- ja keskirannikolta vietiin myös orjien uskontoa, Orissan henkiä ja kotimaan henkistä kulttuuria, mukaan lukien glossolaliaa. afrikkalaiset orjat löysivät tiensä Amerikkaan, erityisesti Louisianaan, joka on jatkumo tälle kertomukselle. miksi? Sata mailia New Orleansista lounaaseen, Hoodoo-maahan, syntyi William J. Seymour, orjien lapsi. William J. Seymourilla oli varhaisia elämänkokemuksia henkien ja rinnakkaisten ilmenemismuotojen kanssa, kuten hänen esi-isillään, jotka harjoittivat pakanallista voodoo-uskontoa. Toisin kuin he, hän oli kuitenkin protestantismin saastuttama, ja kolmekymppisenä, noin vuonna 1903, hän liittyi Jumalan kirkon Evening Light Saints -järjestöön. Tästä valkoisesta, mutta rodullisesti kattavasta pyhitysväen ryhmästä tuli hänen kotinsa. Täällä hän pelastui, täyttyi Hengellä ja sai papin viran.” Seymourin tarina jatkuu, kun hän vaihtaa uskontokuntia, oppeja, henkiä ja paikkakuntia. Vuonna 1906 hänet löydetään Houstonista, jossa Charles Fox Parham kouluttaa häntä ihmiskunnan tarvitsemasta hengellisestä työstä, joka ylittää sen, mitä Seymour sai ollessaan osa Evening Light Saintsia.
Parhamin mukaan oli olemassa kolmaskin työ, jonka osoituksena oli kseno glossolalia. Se oli helluntain kaltainen ihme, jossa papit ja lähetyssaarnaajat pystyivät puhumaan vieraiden äidinkielillä (kielillä). Seymour uskoi siihen. 1906 Los Angelesiin saavuttuaan Seymour ”sai Pyhän Hengen ja kielet” ja hänestä tuli helluntailaisuuden isä. Hänen johdollaan lukuisat ihmisjoukot saivat tämän glossolalian Azusa-herätyksen yhteydessä, ja maailmanlaajuinen lähetystyö alkoi. Mutta paholainen piilee yksityiskohdissa, sillä ymmärrettävä kieli ei juurtunut Parhamin ja Seymourin lupaamalla tavalla. Koko konsepti oli epäonninen, eikä tuloksena ollut muuta kuin käsittämätöntä siansaksaa, kuten afrikkalaiset noitatohtorit harrastavat.” Paitsi että lähetyssaarnaajat pettyivät shamaanien kaltaiseen kielenkäyttöön, koko Azusan jälkikasvu ajautui sarjaan täsmällisiä ja samansuuntaisia ilmenemismuotoja, jollaisia on nähty voodoossa ja afrikkalaisessa perinteisessä uskonnossa.Jo varhain monet kirkkokunnat ja papit ottivat Damballan käärmeöljyä ja kokivat hänen pakanallisuuteen perustuvia reaktioitaan laittomasta seksistä glossolaliaan.Mutta helluntaipakanuus on energisoiva pupu, sillä vuoden 1906 alkuperäiset pakanalliset ilmenemismuodot kalpenevat sen rinnalla, mitä niin kutsuttu ”Pyhä Henki” tekee Azusan jälkeisessä maailmassa. Näyttää siltä, että pakanuuden Damballa-henki on naamioitunut oikeaksi Pyhäksi Hengeksi - ja luonut helluntaipakanuuden. Hänen ovela metodinsa on antanut helluntailaisille mahdollisuuden ”rukoilla kielillä”, mutta samaan aikaan he sihisevät kuin käärmeet, harrastavat homoseksiä, varastavat leskien rahoja valheellisella teeskentelyllä, puhuvat kuolleille, nauravat hallitsemattomasti ja harrastavat noituutta. Näitä, monien muiden helluntai-pakanallisten ilmentymien ohella, on käytetty kuvan maalaamiseen. Nyt kun lopulliset värit on asetettu tähän renderointiin, ottakaa aikaa tutkia sen sävyjä ja sommittelua - ja pohtikaa sitten sen pakanallisten sävyjen tulkintaa, 50 pakanallisen helluntailaisuuden sävyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo varhain monet kirkkokunnat ja papit ottivat Damballan käärmeöljyä ja kokivat hänen pakanallisuuteen perustuvia reaktioitaan laittomasta seksistä glossolaliaan.Mutta helluntaipakanuus on energisoiva pupu, sillä vuoden 1906 alkuperäiset pakanalliset ilmenemismuodot kalpenevat sen rinnalla, mitä niin kutsuttu ”Pyhä Henki” tekee Azusan jälkeisessä maailmassa. Näyttää siltä, että pakanuuden Damballa-henki on naamioitunut oikeaksi Pyhäksi Hengeksi - ja luonut helluntaipakanuuden. Hänen ovela metodinsa on antanut helluntailaisille mahdollisuuden ”rukoilla kielillä”, mutta samaan aikaan he sihisevät kuin käärmeet, harrastavat homoseksiä, varastavat leskien rahoja valheellisella teeskentelyllä, puhuvat kuolleille, nauravat hallitsemattomasti ja harrastavat noituutta. Näitä, monien muiden helluntai-pakanallisten ilmentymien ohella, on käytetty kuvan maalaamiseen. Nyt kun lopulliset värit on asetettu tähän renderointiin, ottakaa aikaa tutkia sen sävyjä ja sommittelua - ja pohtikaa sitten sen pakanallisten sävyjen tulkintaa, 50 pakanallisen helluntailaisuuden sävyä.
https://www.youtube.com/watch?v=dLOPVIFmXc8
VOODOO:n ja kristinuskon välinen yhteys.
https://www.youtube.com/watch?v=6NHJG2EFO3A&themeRefresh=1
Voodoon ja helluntailaisuuden yhtäläisyydet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=dLOPVIFmXc8
VOODOO:n ja kristinuskon välinen yhteys.
https://www.youtube.com/watch?v=6NHJG2EFO3A&themeRefresh=1
Voodoon ja helluntailaisuuden yhtäläisyydetTutustu siihen, miten Azusa Streetin herätyksestä alkunsa saaneella helluntailiikkeellä on historiallisia ja kulttuurisia yhteyksiä voodoo-käytäntöihin, jotka ovat muokanneet sen varhaisia johtajia ja uskomuksia. Tutustu helluntailaisuuden synkretistisiin juuriin afrikkalaisessa hengellisyydessä, paljastaen piilossa olevia yhteyksiä ja kyseenalaistaen perinteisiä tulkintoja. Tutustu kielilläpuhumiseen liittyvään raamatulliseen ja historialliseen kontekstiin ja erota sen todellinen merkitys kulttuuristen muutosten ja uskonnollisten muutosten keskellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutustu siihen, miten Azusa Streetin herätyksestä alkunsa saaneella helluntailiikkeellä on historiallisia ja kulttuurisia yhteyksiä voodoo-käytäntöihin, jotka ovat muokanneet sen varhaisia johtajia ja uskomuksia. Tutustu helluntailaisuuden synkretistisiin juuriin afrikkalaisessa hengellisyydessä, paljastaen piilossa olevia yhteyksiä ja kyseenalaistaen perinteisiä tulkintoja. Tutustu kielilläpuhumiseen liittyvään raamatulliseen ja historialliseen kontekstiin ja erota sen todellinen merkitys kulttuuristen muutosten ja uskonnollisten muutosten keskellä.
https://www.godsonlygospel.com/the-roots-of-pentecostalism-and
THE ROOTS OF PENTECOSTALISM AND THE CHARISMATIC MOVEMENT
Kannattaa ottaa selvää tästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.godsonlygospel.com/the-roots-of-pentecostalism-and
THE ROOTS OF PENTECOSTALISM AND THE CHARISMATIC MOVEMENT
Kannattaa ottaa selvää tästä.HELLUNTAILAISUUDEN JA KARISMAATTISEN LIIKKEEN JUURET.
Helluntai- ja karismaattinen liike on hyvin paljon velkaa varhaisille mustille pyhyyskirkoille. Mustan pyhyyden helluntailaisuus, joka muodostui vuosina 1885-1916, "...ei ole kirkkokunta vaan pikemminkin useita kirkkokuntia käsittävä liike, joka tunnustaa uskovansa Pyhän Hengen kasteeseen, johon liittyy useita tunnustekoja, kuten kielilläpuhuminen, ja jonka historialliset juuret käsittävät, mutta eivät ole aina rajoittuneet, sekä Wesley-arminilaisen että Golgatan viimeistellyn työn suuntauksen. Osallistujat uskovat, että Pyhän Hengen kaste on normatiivinen kääntymyksen jälkeinen kokemus, joka on kaikkien kristittyjen saatavilla, jotta heistä tulisi tehokkaampia todistajia, jotka toteuttavat lähetyskäskyä" ("Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements", s. 77).
Tämä on vähintäänkin ironista, sillä tämä liike ei koskaan julistanut Jumalan armon evankeliumin todellisia oppeja. Nämä mustat pyhityskirkot olivat kasvualusta, josta syntyi nykyajan helluntai-karismaattinen liike: "Ehkä enemmän kuin mitään muuta 1900-luvun uskonnollista liikettä lännessä monet pitävät mustaa pyhyys-pyhätysliikkeitä erittäin merkittävänä katalysaattorina ja kasvualustana lukuisille kirkkokunnille, myös karismaattiselle uudistukselle, jotka kaikki korostavat Pyhän Hengen keskeistä asemaa. Historiantutkijat olivat kiinnittäneet niin vähän huomiota mustaan pyhyys- helluntailaisuuteen, että luterilainen teologi Dietrich Bonhoeffer kutsui sen osallistujia 'nykyaikaisen kirkkohistorian lapsipuoliksi' vieraillessaan Saksasta Yhdysvalloissa" ("Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements", s. 77). Liike viittaa loputtomasti Pyhään Henkeen, mutta ei kuitenkaan opeta sitä, mihin Pyhä Henki lähetettiin johdattamaan koko Jumalan kansaa: Totuuteen: "Mutta kun hän, Totuuden Henki, tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen..." (Joh. 16:13). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HELLUNTAILAISUUDEN JA KARISMAATTISEN LIIKKEEN JUURET.
Helluntai- ja karismaattinen liike on hyvin paljon velkaa varhaisille mustille pyhyyskirkoille. Mustan pyhyyden helluntailaisuus, joka muodostui vuosina 1885-1916, "...ei ole kirkkokunta vaan pikemminkin useita kirkkokuntia käsittävä liike, joka tunnustaa uskovansa Pyhän Hengen kasteeseen, johon liittyy useita tunnustekoja, kuten kielilläpuhuminen, ja jonka historialliset juuret käsittävät, mutta eivät ole aina rajoittuneet, sekä Wesley-arminilaisen että Golgatan viimeistellyn työn suuntauksen. Osallistujat uskovat, että Pyhän Hengen kaste on normatiivinen kääntymyksen jälkeinen kokemus, joka on kaikkien kristittyjen saatavilla, jotta heistä tulisi tehokkaampia todistajia, jotka toteuttavat lähetyskäskyä" ("Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements", s. 77).
Tämä on vähintäänkin ironista, sillä tämä liike ei koskaan julistanut Jumalan armon evankeliumin todellisia oppeja. Nämä mustat pyhityskirkot olivat kasvualusta, josta syntyi nykyajan helluntai-karismaattinen liike: "Ehkä enemmän kuin mitään muuta 1900-luvun uskonnollista liikettä lännessä monet pitävät mustaa pyhyys-pyhätysliikkeitä erittäin merkittävänä katalysaattorina ja kasvualustana lukuisille kirkkokunnille, myös karismaattiselle uudistukselle, jotka kaikki korostavat Pyhän Hengen keskeistä asemaa. Historiantutkijat olivat kiinnittäneet niin vähän huomiota mustaan pyhyys- helluntailaisuuteen, että luterilainen teologi Dietrich Bonhoeffer kutsui sen osallistujia 'nykyaikaisen kirkkohistorian lapsipuoliksi' vieraillessaan Saksasta Yhdysvalloissa" ("Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements", s. 77). Liike viittaa loputtomasti Pyhään Henkeen, mutta ei kuitenkaan opeta sitä, mihin Pyhä Henki lähetettiin johdattamaan koko Jumalan kansaa: Totuuteen: "Mutta kun hän, Totuuden Henki, tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen..." (Joh. 16:13).Hyvin harvat julkaisut, olivatpa ne sitten uskonnollisia tai maallisia ja vain niille itselleen tunnetuista syistä, ovat koskaan käsitelleet sitä kummallista yhteyttä, joka vallitsi niiden varhaisten mustien pyhityskirkkojen, joista helluntailaisuus ja karismaattisuus ovat saaneet alkunsa, ja niiden mustien miesten ja naisten voodoo-uskonnon välillä, jotka muodostivat nämä varhaiset kokoontumiset. Voodoo-sana on peräisin länsiafrikkalaisesta sanasta, joka tarkoittaa Jumalaa. Edellä mainittu Dictionary of Pentecostal and Charismatic movements, joka on karismaattisuutta ja helluntailaisuutta kannattava julkaisu, myöntää: "...todisteiden perusteella näyttää siltä, että musta pyhyys- helluntailaisuus jakaa mustien orjien uskonnon perinnön, jonka historialliset juuret ovat syvällä afrikkalaisessa ja afro-karibialaisessa uskonnossa" (s. 77), jonka merkittävin afrikkalainen ja afro-karibialainen uskonto on voodoo. Ja tämä on liike, joka synnytti tämän päivän karismaattiset ja helluntailiikkeet!!! Sen lisäksi, että Black Holiness -liike oli täynnä vääriä merkkejä ja valheellisia ihmeitä, se myös edisti John Wesleyn arminiolaisen tien saatanallisesti inspiroimaa evankeliumia, ja sen perustuslaissa oli kaikenlaisia voodoo-uskonnosta siirrettyjä perinteitä ja käytäntöjä.
Useita vuosia sitten progressiivisessa L.A. Weekly -lehdessä ilmestyi valitettavan vähän tunnettu mutta erittäin merkittävä artikkeli otsikolla "Hear That Long Snake Moan". Michael Venturan keväällä 1987 kirjoittama artikkeli valotti paljon nykyajan helluntai-karismaattisten liikkeiden alkuperää ja syntyperää. Seuraavassa on joitakin erittäin paljastavia otteita tästä artikkelista: "W.E.B. DuBois kuvasi mustien kristillistä uskontoa kolmen elementin kohtaamisena: 'Saarnaaja, musiikki ja vimma'. Sekä mustien että valkoisten fundamentalistien keskuudessa afrikkalainen voodoo on täysin koskemattomana, vain symbolit ovat muuttuneet. Voodoo-seremonian tavoitteena on jumalan haltuunotto. Pyhän Hengen riivaaminen on yhtä lailla "uskonnon muodollinen päämäärä" pyhitys- ja helluntaiseurakunnissa kuin riivaaminen on voodoossa. Paul Oliver kirjoittaa teoksessaan 'Songsters and Saints': Glossolalia eli käsittämättömien tavujen lausuminen, joiden uskottiin olevan Pyhän Hengen kieltä, oli monille todiste siitä, että puhuja oli Pyhän Hengen riivaama... ja tämä oli olennainen osa pyhitysprosessia. Hengen riivaamat ihmiset saattoivat kirkossa 'pudota' transsiin ja saattoivat jopa vaatia, että heitä pidettiin väkisin alhaalla tai kontrolloitiin, kunnes he tulivat tajuihinsa.""" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin harvat julkaisut, olivatpa ne sitten uskonnollisia tai maallisia ja vain niille itselleen tunnetuista syistä, ovat koskaan käsitelleet sitä kummallista yhteyttä, joka vallitsi niiden varhaisten mustien pyhityskirkkojen, joista helluntailaisuus ja karismaattisuus ovat saaneet alkunsa, ja niiden mustien miesten ja naisten voodoo-uskonnon välillä, jotka muodostivat nämä varhaiset kokoontumiset. Voodoo-sana on peräisin länsiafrikkalaisesta sanasta, joka tarkoittaa Jumalaa. Edellä mainittu Dictionary of Pentecostal and Charismatic movements, joka on karismaattisuutta ja helluntailaisuutta kannattava julkaisu, myöntää: "...todisteiden perusteella näyttää siltä, että musta pyhyys- helluntailaisuus jakaa mustien orjien uskonnon perinnön, jonka historialliset juuret ovat syvällä afrikkalaisessa ja afro-karibialaisessa uskonnossa" (s. 77), jonka merkittävin afrikkalainen ja afro-karibialainen uskonto on voodoo. Ja tämä on liike, joka synnytti tämän päivän karismaattiset ja helluntailiikkeet!!! Sen lisäksi, että Black Holiness -liike oli täynnä vääriä merkkejä ja valheellisia ihmeitä, se myös edisti John Wesleyn arminiolaisen tien saatanallisesti inspiroimaa evankeliumia, ja sen perustuslaissa oli kaikenlaisia voodoo-uskonnosta siirrettyjä perinteitä ja käytäntöjä.
Useita vuosia sitten progressiivisessa L.A. Weekly -lehdessä ilmestyi valitettavan vähän tunnettu mutta erittäin merkittävä artikkeli otsikolla "Hear That Long Snake Moan". Michael Venturan keväällä 1987 kirjoittama artikkeli valotti paljon nykyajan helluntai-karismaattisten liikkeiden alkuperää ja syntyperää. Seuraavassa on joitakin erittäin paljastavia otteita tästä artikkelista: "W.E.B. DuBois kuvasi mustien kristillistä uskontoa kolmen elementin kohtaamisena: 'Saarnaaja, musiikki ja vimma'. Sekä mustien että valkoisten fundamentalistien keskuudessa afrikkalainen voodoo on täysin koskemattomana, vain symbolit ovat muuttuneet. Voodoo-seremonian tavoitteena on jumalan haltuunotto. Pyhän Hengen riivaaminen on yhtä lailla "uskonnon muodollinen päämäärä" pyhitys- ja helluntaiseurakunnissa kuin riivaaminen on voodoossa. Paul Oliver kirjoittaa teoksessaan 'Songsters and Saints': Glossolalia eli käsittämättömien tavujen lausuminen, joiden uskottiin olevan Pyhän Hengen kieltä, oli monille todiste siitä, että puhuja oli Pyhän Hengen riivaama... ja tämä oli olennainen osa pyhitysprosessia. Hengen riivaamat ihmiset saattoivat kirkossa 'pudota' transsiin ja saattoivat jopa vaatia, että heitä pidettiin väkisin alhaalla tai kontrolloitiin, kunnes he tulivat tajuihinsa."""Ventura lisää, että eräs Metraux-niminen mies "...havaitsi myös tämän suhteen ja sanoi, että "helluntaisaarnaaja, joka kuvaili tuntemuksiaan, kun 'henki oli hänen yllään', luetteli minulle täsmälleen samat oireet kuin ne, joita kuulin niiden ihmisten suusta, jotka olivat joutuneet 'loa'n (jumalten) riivaamiksi...Kieltämättä ekstaasi, joka puhkeaa tiettyjen protestanttisten lahkojen seremonioiden aikana Yhdysvaltojen eteläosissa, heijastaa, jos ei riittien, niin ainakin uskonnollisen käyttäytymisen säilymistä" (s.43). ). Amerikkaan 1800-luvulla kuljetetut mustat orjat pitivät voodoo-tavat ja -perinteet hyvin elinvoimaisina. He rummuttivat usein voodoo-rytmejä puuvillapelloilla ja lauloivat. Kun orjanomistajat huomasivat, mitä he tekivät, he kielsivät rummutuksen. Sen sijaan voodoota harrastavat mustat orjat ryhtyivät koputtelemaan voodoo-rytmiä jalkojensa avulla, mikä tunnetaan nykyään steppitanssina. Tätä saatanallista, iskelmäpainotteista musiikkia jatketaan nykyään karismaattisissa seurakunnissa käyttämällä rock 'n' rollia, musiikkityyliä, jolla on kiistattomia yhteyksiä voodooon, kuten jotkut maailman johtavista maallisista muusikoista todistavat.
Yksi rock'n'rollin isoisistä, Little Richard, sanoi näin: "Rock 'n' Rollista - ja minulle on vuosien varrella liitetty paljon lauseita - on tämä: Uskon, että tällainen musiikki on demonista. ... Monet nykypäivän musiikin rytmeistä ovat peräisin voodoosta, voodoo-rummuista. Jos tutkii musiikkia rytmeissä, kuten minä olen tehnyt, huomaa, että se on totta... Se on tarttuvaa." (Little Richard, siteerannut Charles White, The Life and Times of Little Richard, s. 197). Juuri tästä voodoo-orjien uskonnosta kehittyi "...'mustien jumalanpalvelustyyli' jäsentymättömällä tavalla....Se oli orjan sopeutuminen kristinuskoon ilman, että hän luopui täysin alkuperäisestä uskonnollisesta jumalanpalvelustyylistään, joka myöhemmin osoittautui merkittäväksi vaikutukseltaan mustien uskonnolliseen elämäntapaan" ("Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements", s. 77). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ventura lisää, että eräs Metraux-niminen mies "...havaitsi myös tämän suhteen ja sanoi, että "helluntaisaarnaaja, joka kuvaili tuntemuksiaan, kun 'henki oli hänen yllään', luetteli minulle täsmälleen samat oireet kuin ne, joita kuulin niiden ihmisten suusta, jotka olivat joutuneet 'loa'n (jumalten) riivaamiksi...Kieltämättä ekstaasi, joka puhkeaa tiettyjen protestanttisten lahkojen seremonioiden aikana Yhdysvaltojen eteläosissa, heijastaa, jos ei riittien, niin ainakin uskonnollisen käyttäytymisen säilymistä" (s.43). ). Amerikkaan 1800-luvulla kuljetetut mustat orjat pitivät voodoo-tavat ja -perinteet hyvin elinvoimaisina. He rummuttivat usein voodoo-rytmejä puuvillapelloilla ja lauloivat. Kun orjanomistajat huomasivat, mitä he tekivät, he kielsivät rummutuksen. Sen sijaan voodoota harrastavat mustat orjat ryhtyivät koputtelemaan voodoo-rytmiä jalkojensa avulla, mikä tunnetaan nykyään steppitanssina. Tätä saatanallista, iskelmäpainotteista musiikkia jatketaan nykyään karismaattisissa seurakunnissa käyttämällä rock 'n' rollia, musiikkityyliä, jolla on kiistattomia yhteyksiä voodooon, kuten jotkut maailman johtavista maallisista muusikoista todistavat.
Yksi rock'n'rollin isoisistä, Little Richard, sanoi näin: "Rock 'n' Rollista - ja minulle on vuosien varrella liitetty paljon lauseita - on tämä: Uskon, että tällainen musiikki on demonista. ... Monet nykypäivän musiikin rytmeistä ovat peräisin voodoosta, voodoo-rummuista. Jos tutkii musiikkia rytmeissä, kuten minä olen tehnyt, huomaa, että se on totta... Se on tarttuvaa." (Little Richard, siteerannut Charles White, The Life and Times of Little Richard, s. 197). Juuri tästä voodoo-orjien uskonnosta kehittyi "...'mustien jumalanpalvelustyyli' jäsentymättömällä tavalla....Se oli orjan sopeutuminen kristinuskoon ilman, että hän luopui täysin alkuperäisestä uskonnollisesta jumalanpalvelustyylistään, joka myöhemmin osoittautui merkittäväksi vaikutukseltaan mustien uskonnolliseen elämäntapaan" ("Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements", s. 77).Michael Ventura esittää lisähuomautuksen voodoo-seremonioiden ja varhaisen mustan pyhyyden ja helluntain kokoontumisten aikana tapahtuneiden ilmentymien ja tapahtumien häiritsevistä yhtäläisyyksistä: "Villi puhe, mukaan lukien kielillä puhuminen, johon Haitilla viitataan toisinaan nimellä 'puhuminen Afrikan kanssa'; riivauksen arvaamattomuus, miten musiikin kiihottamana vimma voi iskeä ihmisiin, jotka eivät sitä halua eivätkä usko siihen (tämä on yleistä karismaattisissa kokouksissa, erityisesti Toronton siunauskokouksissa, jotka alkoivat vuonna 1994, jossa monet, jotka epäilivät ja epäilivät noissa kokouksissa esiintyneiden ilmiöiden todenperäisyyttä, löysivät itsensä yhtäkkiä pyörimästä lattialla hysteerisessä ja hallitsemattomassa naurussa), kaikki nämä keskeiset voodoo-ilmiöt löytyvät useimmista mustista ja valkoisista fundamentalistisista kirkoista (sanomattakin on selvää, että kirjoittaja viittaa tässä yhteydessä noihin helluntailaisiin ja karismaattisiin fundamentalistisiin kirkkoihin). Maya Deren kertoo ensin vastustaneensa ja sitten joutuneensa jumalan valtaamaksi erään seremonian aikana, jota hän oli seuraamassa..." (s. 43).
On mielenkiintoista huomata, että jotkut ihmiset, jotka ovat olleet läsnä niiden kanssa, jotka kokeilivat huumeita, kuten LSD:tä, mutta jotka eivät olleet itse käyttäneet sitä, ovat kertoneet, että yhtäkkiä ja ilman varoitusta hekin alkoivat kokea sen huumeen vaikutuksia, jota muut olivat käyttäneet, mutta josta he olivat kieltäytyneet, mikä osoitti, että kyseessä oli hengellinen kokemus. Samasta ilmiöstä ovat kertoneet monet, jotka ovat osallistuneet karismaattisiin kokouksiin pelkkinä tarkkailijoina. Yhtäkkiä hekin kokivat olevansa "hengessä teurastettuja" tai puhuvansa "kielillä", eivätkä kyenneet hallitsemaan suutaan (erään naisen suuhun oli tungettava pyyhe, jotta hänen "kielipuheensa" loppuisi!), tai he kierivät lattialla hysteerisessä naurussa, ja jotkut jopa yrittivät riisua vaatteensa. Hengellinen kokemus on tapahtumassa, mutta kaiken takana oleva henki EI ole Jumalan Pyhä Henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Michael Ventura esittää lisähuomautuksen voodoo-seremonioiden ja varhaisen mustan pyhyyden ja helluntain kokoontumisten aikana tapahtuneiden ilmentymien ja tapahtumien häiritsevistä yhtäläisyyksistä: "Villi puhe, mukaan lukien kielillä puhuminen, johon Haitilla viitataan toisinaan nimellä 'puhuminen Afrikan kanssa'; riivauksen arvaamattomuus, miten musiikin kiihottamana vimma voi iskeä ihmisiin, jotka eivät sitä halua eivätkä usko siihen (tämä on yleistä karismaattisissa kokouksissa, erityisesti Toronton siunauskokouksissa, jotka alkoivat vuonna 1994, jossa monet, jotka epäilivät ja epäilivät noissa kokouksissa esiintyneiden ilmiöiden todenperäisyyttä, löysivät itsensä yhtäkkiä pyörimästä lattialla hysteerisessä ja hallitsemattomassa naurussa), kaikki nämä keskeiset voodoo-ilmiöt löytyvät useimmista mustista ja valkoisista fundamentalistisista kirkoista (sanomattakin on selvää, että kirjoittaja viittaa tässä yhteydessä noihin helluntailaisiin ja karismaattisiin fundamentalistisiin kirkkoihin). Maya Deren kertoo ensin vastustaneensa ja sitten joutuneensa jumalan valtaamaksi erään seremonian aikana, jota hän oli seuraamassa..." (s. 43).
On mielenkiintoista huomata, että jotkut ihmiset, jotka ovat olleet läsnä niiden kanssa, jotka kokeilivat huumeita, kuten LSD:tä, mutta jotka eivät olleet itse käyttäneet sitä, ovat kertoneet, että yhtäkkiä ja ilman varoitusta hekin alkoivat kokea sen huumeen vaikutuksia, jota muut olivat käyttäneet, mutta josta he olivat kieltäytyneet, mikä osoitti, että kyseessä oli hengellinen kokemus. Samasta ilmiöstä ovat kertoneet monet, jotka ovat osallistuneet karismaattisiin kokouksiin pelkkinä tarkkailijoina. Yhtäkkiä hekin kokivat olevansa "hengessä teurastettuja" tai puhuvansa "kielillä", eivätkä kyenneet hallitsemaan suutaan (erään naisen suuhun oli tungettava pyyhe, jotta hänen "kielipuheensa" loppuisi!), tai he kierivät lattialla hysteerisessä naurussa, ja jotkut jopa yrittivät riisua vaatteensa. Hengellinen kokemus on tapahtumassa, mutta kaiken takana oleva henki EI ole Jumalan Pyhä Henki.Tammikuun 1. päivänä 1901 ilmestyi paikalle Agnes Ozman -niminen nainen, joka opiskeli Kansasin Topekassa sijaitsevassa Bethel Bible Collegessa, jonka perusti helluntailaisuuden kanssaperustaja Charles F. Parham ja joka väitti saaneensa kielilläpuhumisen lahjan, aivan kuten se annettiin helluntaipäivänä. Tästä seurasi se, mikä myöhemmin tuli tunnetuksi nimellä Azusa St. kokoukset, jotka alkoivat vuonna 1907 ja joihin osallistui ihmisiä kaikkialta maailmasta, aivan kuten 1990-luvun surullisenkuuluisat "Toronton siunauskokoukset", joihin ihmiset hölmösti parveilivat. Vielä nykyäänkin monet, ellei useimmat karismaatikot uskovat, että Azusa St:n kokoussarja, jota pidettiin kolme kertaa päivässä, seitsemänä päivänä viikossa ja joka jatkui vuosia, oli toinen helluntai, mutta kuten seuraavat lainaukset helluntailaisuuden perustajilta ja muilta silminnäkijöiltä osoittavat, nämä kunnioitetut kokoukset olivat kaukana jumalallisista ja raamatullisen järjestyksen tai ennakkotapauksen mukaisista. Seuraavassa on silminnäkijän kertomus siitä, mitä Azusa St.:ssä tapahtui eräänä iltana: "Kun vierailin Azusa St. Missionissa, ensimmäinen henkilö, joka kiinnitti huomioni, oli nainen, jolla oli päällään ohut, valkoinen silkkivyötärö ja joka seisoi täristen päästä päähän... Hänen edessään oli useita tuolirivistöjä, jotka olivat täynnä etsijöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tammikuun 1. päivänä 1901 ilmestyi paikalle Agnes Ozman -niminen nainen, joka opiskeli Kansasin Topekassa sijaitsevassa Bethel Bible Collegessa, jonka perusti helluntailaisuuden kanssaperustaja Charles F. Parham ja joka väitti saaneensa kielilläpuhumisen lahjan, aivan kuten se annettiin helluntaipäivänä. Tästä seurasi se, mikä myöhemmin tuli tunnetuksi nimellä Azusa St. kokoukset, jotka alkoivat vuonna 1907 ja joihin osallistui ihmisiä kaikkialta maailmasta, aivan kuten 1990-luvun surullisenkuuluisat "Toronton siunauskokoukset", joihin ihmiset hölmösti parveilivat. Vielä nykyäänkin monet, ellei useimmat karismaatikot uskovat, että Azusa St:n kokoussarja, jota pidettiin kolme kertaa päivässä, seitsemänä päivänä viikossa ja joka jatkui vuosia, oli toinen helluntai, mutta kuten seuraavat lainaukset helluntailaisuuden perustajilta ja muilta silminnäkijöiltä osoittavat, nämä kunnioitetut kokoukset olivat kaukana jumalallisista ja raamatullisen järjestyksen tai ennakkotapauksen mukaisista. Seuraavassa on silminnäkijän kertomus siitä, mitä Azusa St.:ssä tapahtui eräänä iltana: "Kun vierailin Azusa St. Missionissa, ensimmäinen henkilö, joka kiinnitti huomioni, oli nainen, jolla oli päällään ohut, valkoinen silkkivyötärö ja joka seisoi täristen päästä päähän... Hänen edessään oli useita tuolirivistöjä, jotka olivat täynnä etsijöitä.
Värillinen johtaja Seymour saarnasi, mutta en voinut irrottaa katsettani naisesta, joka jatkoi tärinää, kunnes hänen edessään oleva mies liukui alas tuoliltaan ja menetti tajuntansa. Silloin kadotin naisen silmistäni. Näkyyn kaatunut mies oli kalpea ja laiha ja suuren hermopaineen alaisena, ja hän jatkoi samassa asennossa lattialla, kunnes joukko etsijöitä oli kerääntynyt alttarin ympärille. Sitten hän nousi ylös, horjahti heidän luokseen ja alkoi ravistella kättään heidän kasvojensa edessä ja heilutella käsiään heidän päänsä yllä ja valittaa. Hän oli ilmeisesti yhä puoliksi tajuttomassa tilassa. Sitten hän pani kätensä naisten päiden päälle ja alkoi ravistella heidän hiuksiaan. Jotkut heistä menettivät itsehillintänsä ja joutuivat hypnoottisen loitsun alle. Hän hieroi erään miehen leukaa, kunnes uhri kaatui lattialle ja makasi siellä puoli tuntia, sitten hän alkoi yhtäkkiä höpöttää. Ne, jotka olivat saaneet 'helluntaipäivänsä', huusivat: 'Hänellä on kaste, hänellä on kaste!'". Haastan kenet tahansa löytämään raamatullisen ennakkotapauksen, joka olisi ollut Pyhän Hengen innoittama, eikä demonien innoittaman hulluuden osoitus! Vain eksyneet, naiivit, herkkäuskoiset ja tietämättömät, joita he ovat, voisivat mahdollisesti pettää itsensä tällaisella hulluudella luulemaan, että he olivat Jumalan Pyhän Hengen läsnäolossa ja vaikutuksen alaisina.
Silminnäkijän kertomus jatkuu: "Nuori värillinen nainen, joka yritti parhaansa mukaan ymmärtää siansaksaa, kävi läpi kaikenlaisia vääristymiä yrittäessään saada kielensä toimimaan. Samalla kun alttarille pyrkijöiden keskuudessa tehtiin työtä, eräs värillinen nainen oli kädet valkoisen miehen kaulan ympärillä rukoillen hänen puolestaan. Eräs varttuneempi mies hyppäsi ylös tuolistaan ja alkoi änkyttää. Hän ei lausunut yhtään selvää tavua, mutta niin nopeasti kuin kieli sujui, hän sanoi: "tut-tut-tut-tut-tut-tut". Tämä oli todiste siitä, että hän oli saanut 'kasteensa'. Nainen, jolla oli silkkivyötärö päällä, ilmestyi jälleen, tällä kertaa hän lauloi kaukaista sävelmää, joka kuulosti hyvin epäluonnolliselta ja vastenmieliseltä....Kun alttarikutsu kuului, eräs nainen käveli eteen ja suuteli miestä... Sukupuolten väliset suudelmat ovat tavallisia kielikokouksissa." ('Demonit ja kielet', s. 71-73, A. White). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Värillinen johtaja Seymour saarnasi, mutta en voinut irrottaa katsettani naisesta, joka jatkoi tärinää, kunnes hänen edessään oleva mies liukui alas tuoliltaan ja menetti tajuntansa. Silloin kadotin naisen silmistäni. Näkyyn kaatunut mies oli kalpea ja laiha ja suuren hermopaineen alaisena, ja hän jatkoi samassa asennossa lattialla, kunnes joukko etsijöitä oli kerääntynyt alttarin ympärille. Sitten hän nousi ylös, horjahti heidän luokseen ja alkoi ravistella kättään heidän kasvojensa edessä ja heilutella käsiään heidän päänsä yllä ja valittaa. Hän oli ilmeisesti yhä puoliksi tajuttomassa tilassa. Sitten hän pani kätensä naisten päiden päälle ja alkoi ravistella heidän hiuksiaan. Jotkut heistä menettivät itsehillintänsä ja joutuivat hypnoottisen loitsun alle. Hän hieroi erään miehen leukaa, kunnes uhri kaatui lattialle ja makasi siellä puoli tuntia, sitten hän alkoi yhtäkkiä höpöttää. Ne, jotka olivat saaneet 'helluntaipäivänsä', huusivat: 'Hänellä on kaste, hänellä on kaste!'". Haastan kenet tahansa löytämään raamatullisen ennakkotapauksen, joka olisi ollut Pyhän Hengen innoittama, eikä demonien innoittaman hulluuden osoitus! Vain eksyneet, naiivit, herkkäuskoiset ja tietämättömät, joita he ovat, voisivat mahdollisesti pettää itsensä tällaisella hulluudella luulemaan, että he olivat Jumalan Pyhän Hengen läsnäolossa ja vaikutuksen alaisina.
Silminnäkijän kertomus jatkuu: "Nuori värillinen nainen, joka yritti parhaansa mukaan ymmärtää siansaksaa, kävi läpi kaikenlaisia vääristymiä yrittäessään saada kielensä toimimaan. Samalla kun alttarille pyrkijöiden keskuudessa tehtiin työtä, eräs värillinen nainen oli kädet valkoisen miehen kaulan ympärillä rukoillen hänen puolestaan. Eräs varttuneempi mies hyppäsi ylös tuolistaan ja alkoi änkyttää. Hän ei lausunut yhtään selvää tavua, mutta niin nopeasti kuin kieli sujui, hän sanoi: "tut-tut-tut-tut-tut-tut". Tämä oli todiste siitä, että hän oli saanut 'kasteensa'. Nainen, jolla oli silkkivyötärö päällä, ilmestyi jälleen, tällä kertaa hän lauloi kaukaista sävelmää, joka kuulosti hyvin epäluonnolliselta ja vastenmieliseltä....Kun alttarikutsu kuului, eräs nainen käveli eteen ja suuteli miestä... Sukupuolten väliset suudelmat ovat tavallisia kielikokouksissa." ('Demonit ja kielet', s. 71-73, A. White).Eräs toinen todistaja näissä kokouksissa, joissa vallitsi epäjärjestys ja sekasorto, kertoi seuraavaa: "Koko kieliliikkeen historian ajan lähetystyöntekijämme ovat olleet Los Angelesissa (jossa Azusa St. kokoukset pidettiin) ja ovat seuranneet sitä tarkoin siitä lähtien, kun se puhkesi ensimmäisen kerran Seymourin kokouksissa, ja todellakin, olosuhteet ovat olleet sellaiset, että olisi mahdotonta julkaista siellä tapahtuneita asioita. Sukupuolten välinen tuttavallisuus julkisissa kokouksissa on ollut vähintäänkin järkyttävää. Helvetti on niittänyt hirvittävän sadon, ja uskottomuus on juurtunut Tyynenmeren rannikolle voimakkaammin kuin koskaan aikaisemmin." ("Demonit ja kielet", s. 82).
'Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements' -teoksessa, jossa kerrotaan William J. Seymourista, helluntailaisuuden yhdestä perustajasta ja Azusa St. Missionin pastorista, sanottiin: "Seymour siirtyi pois teologiasta, jonka mukaan kielet ovat ensimmäinen fyysinen todiste Hengessä kastamisesta. Itse asiassa Seymour lopulta hylkäsi "alkutodistus"-opetuksen (kielillä puhuminen), koska se tarjosi "avoimen oven noidille, spiritisteille ja vapaalle lovismille". (p.36).
On outoa, että niillä, jotka puhuivat kielillä Raamatussa, ei ollut mitään ongelmia noitien tai vastaavien kanssa heidän kokouksissaan. "Lehdistö kuvaili Azusaa tyypillisesti 'värilliseksi' seurakunnaksi, joka kokoontui 'ränsistyneessä hökkelissä' ja teki yön 'kammottavaksi' 'palvojien ulvomalla'..."." (p.36). Seymourin toinen perustaja Charles Parham totesi seuraavaa: "Koskaan ei Jumalan palvelijoita ole ympäröity enemmän harhaanjohtavilla väärennöksillä todellisesta jumalallisesta kokemuksesta kuin tänä päivänä ja aikana... Taikurin työ on niin lähes täydellistä, että usein on todellakin vaikea erottaa oikeaa ja väärää... Olen nähnyt suuria vaaroja työssä täällä Los Angelesissa, ja osoittaessani niitä en viittaa yksittäisiin henkilöihin vaan itse työhön kokonaisuutena, jotta me kaikki voisimme nähdä virheellisen toimintatapamme ja palata takaisin Jumalan luokse." ('The Life Of Charles Parham', s. 166-167). Ja tämä niiden tapahtumien JOHTAJIEN suusta, joita nykyään pidetään yhtä suuressa arvossa niiden keskuudessa, jotka ovat ylläpitäneet tällaisia jumalattomia tapahtumia, kuin niitä pyhiä, Jumalan säätämiä tapahtumia, jotka tapahtuivat helluntaipäivänä. Nyt on yksi asia kohauttaa olkapäitään helluntailiikkeen tai karismaattisen liikkeen paljastajien kritiikistä, mutta jättää huomiotta tai päättää olla tietämätön helluntailaisuuden perustaneiden johtajien varoituksista ja päättää jatkaa perinteitä ja käytäntöjä, jotka nämä johtajat itse tuomitsivat, on hillitöntä typeryyttä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräs toinen todistaja näissä kokouksissa, joissa vallitsi epäjärjestys ja sekasorto, kertoi seuraavaa: "Koko kieliliikkeen historian ajan lähetystyöntekijämme ovat olleet Los Angelesissa (jossa Azusa St. kokoukset pidettiin) ja ovat seuranneet sitä tarkoin siitä lähtien, kun se puhkesi ensimmäisen kerran Seymourin kokouksissa, ja todellakin, olosuhteet ovat olleet sellaiset, että olisi mahdotonta julkaista siellä tapahtuneita asioita. Sukupuolten välinen tuttavallisuus julkisissa kokouksissa on ollut vähintäänkin järkyttävää. Helvetti on niittänyt hirvittävän sadon, ja uskottomuus on juurtunut Tyynenmeren rannikolle voimakkaammin kuin koskaan aikaisemmin." ("Demonit ja kielet", s. 82).
'Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements' -teoksessa, jossa kerrotaan William J. Seymourista, helluntailaisuuden yhdestä perustajasta ja Azusa St. Missionin pastorista, sanottiin: "Seymour siirtyi pois teologiasta, jonka mukaan kielet ovat ensimmäinen fyysinen todiste Hengessä kastamisesta. Itse asiassa Seymour lopulta hylkäsi "alkutodistus"-opetuksen (kielillä puhuminen), koska se tarjosi "avoimen oven noidille, spiritisteille ja vapaalle lovismille". (p.36).
On outoa, että niillä, jotka puhuivat kielillä Raamatussa, ei ollut mitään ongelmia noitien tai vastaavien kanssa heidän kokouksissaan. "Lehdistö kuvaili Azusaa tyypillisesti 'värilliseksi' seurakunnaksi, joka kokoontui 'ränsistyneessä hökkelissä' ja teki yön 'kammottavaksi' 'palvojien ulvomalla'..."." (p.36). Seymourin toinen perustaja Charles Parham totesi seuraavaa: "Koskaan ei Jumalan palvelijoita ole ympäröity enemmän harhaanjohtavilla väärennöksillä todellisesta jumalallisesta kokemuksesta kuin tänä päivänä ja aikana... Taikurin työ on niin lähes täydellistä, että usein on todellakin vaikea erottaa oikeaa ja väärää... Olen nähnyt suuria vaaroja työssä täällä Los Angelesissa, ja osoittaessani niitä en viittaa yksittäisiin henkilöihin vaan itse työhön kokonaisuutena, jotta me kaikki voisimme nähdä virheellisen toimintatapamme ja palata takaisin Jumalan luokse." ('The Life Of Charles Parham', s. 166-167). Ja tämä niiden tapahtumien JOHTAJIEN suusta, joita nykyään pidetään yhtä suuressa arvossa niiden keskuudessa, jotka ovat ylläpitäneet tällaisia jumalattomia tapahtumia, kuin niitä pyhiä, Jumalan säätämiä tapahtumia, jotka tapahtuivat helluntaipäivänä. Nyt on yksi asia kohauttaa olkapäitään helluntailiikkeen tai karismaattisen liikkeen paljastajien kritiikistä, mutta jättää huomiotta tai päättää olla tietämätön helluntailaisuuden perustaneiden johtajien varoituksista ja päättää jatkaa perinteitä ja käytäntöjä, jotka nämä johtajat itse tuomitsivat, on hillitöntä typeryyttä!Yksi, ellei jopa kaikkein huolestuttavimmista näkökohdista näissä Azusa St. kokouksissa, joita monet nykyään tietämättöminä ja jumalanpilkkaavina pitävät Raamatussa kirjattujen helluntaipäivän tapahtumien kaltaisina, on nähtävissä seuraavissa kertomuksissa: "...Los Angelesin lukuisista okkulttisista yhdistyksistä tulleet spiritistit ja meediot alkoivat osallistua ja antaa jumalanpalvelukseen oman panoksensa istuntoihin ja transseihin. Seymour, jota nämä tapahtumat häiritsivät, kirjoitti Parhamille (hengelliselle isälleen) neuvoja siitä, miten käsitellä 'henkiä', ja pyysi häntä tulemaan Los Angelesiin ja ottamaan herätyksen valvonnan hoitaakseen." ("The Holiness Pentecostal Movement in the United States", s. 110). "W.J. Seymour kirjoitti edelleen kiireellisiä kirjeitä, joissa hän vetosi apuun, sillä kokouksissa oli päässyt valloilleen spiritistisiä ilmenemismuotoja, hypnoottisia voimia ja lihallisia vääntymisiä, jotka tunnettiin värillisten leirikokouksissa etelässä." ("The Life Of Charles Parham", s. 156).
Kuulostaako mikään tästä edes etäisesti kuvaukselta Raamatun tosi kristittyjen välisistä tapaamisista? Ei tietenkään! Toisin kuin Azusa St. kokoukset, jotka eivät ainoastaan houkutelleet spiritistejä, meedioita ja muita vastaavia, vaan näimme heidän itse asiassa osallistuvan aktiivisesti ja ei vähäpätöisesti kokouksiin, näemme, että Jumalan ainoan Pyhän Hengen vuodatus helluntaina johti seuraavaan, kuten meille on kirjattu Apostolien teoissa 5:12,13: "Ja apostolien käsien kautta tapahtui kansan keskuudessa monia tunnustekoja ja ihmeitä; (ja he olivat kaikki yksimielisesti Salomon kuistilla. Muista ei kukaan uskaltanut liittyä heihin, vaan kansa ylisti heitä."" Yksikään meedio tai noita ei uskaltanut lähestyä Pyhää Henkeä, joka asui apostoleissa, jotka tekivät aitoja ihmeitä Pyhän Hengen voimalla. Sen sijaan, että Azusa-kadun kokoukset olisivat olleet paikka, jota olisi pitänyt välttää, ne olivat todellisuudessa mekka niin spiritisteille, noidille kuin meedioillekin! Pelkästään se, että nämä tosiasiat ovat vähän tunnettuja ja harvoin raportoituja, ei muuta sitä tosiasiaa, että ne kaikki ovat dokumentoituja ja todennettavissa olevia, historiallisia FAKTIA!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi, ellei jopa kaikkein huolestuttavimmista näkökohdista näissä Azusa St. kokouksissa, joita monet nykyään tietämättöminä ja jumalanpilkkaavina pitävät Raamatussa kirjattujen helluntaipäivän tapahtumien kaltaisina, on nähtävissä seuraavissa kertomuksissa: "...Los Angelesin lukuisista okkulttisista yhdistyksistä tulleet spiritistit ja meediot alkoivat osallistua ja antaa jumalanpalvelukseen oman panoksensa istuntoihin ja transseihin. Seymour, jota nämä tapahtumat häiritsivät, kirjoitti Parhamille (hengelliselle isälleen) neuvoja siitä, miten käsitellä 'henkiä', ja pyysi häntä tulemaan Los Angelesiin ja ottamaan herätyksen valvonnan hoitaakseen." ("The Holiness Pentecostal Movement in the United States", s. 110). "W.J. Seymour kirjoitti edelleen kiireellisiä kirjeitä, joissa hän vetosi apuun, sillä kokouksissa oli päässyt valloilleen spiritistisiä ilmenemismuotoja, hypnoottisia voimia ja lihallisia vääntymisiä, jotka tunnettiin värillisten leirikokouksissa etelässä." ("The Life Of Charles Parham", s. 156).
Kuulostaako mikään tästä edes etäisesti kuvaukselta Raamatun tosi kristittyjen välisistä tapaamisista? Ei tietenkään! Toisin kuin Azusa St. kokoukset, jotka eivät ainoastaan houkutelleet spiritistejä, meedioita ja muita vastaavia, vaan näimme heidän itse asiassa osallistuvan aktiivisesti ja ei vähäpätöisesti kokouksiin, näemme, että Jumalan ainoan Pyhän Hengen vuodatus helluntaina johti seuraavaan, kuten meille on kirjattu Apostolien teoissa 5:12,13: "Ja apostolien käsien kautta tapahtui kansan keskuudessa monia tunnustekoja ja ihmeitä; (ja he olivat kaikki yksimielisesti Salomon kuistilla. Muista ei kukaan uskaltanut liittyä heihin, vaan kansa ylisti heitä."" Yksikään meedio tai noita ei uskaltanut lähestyä Pyhää Henkeä, joka asui apostoleissa, jotka tekivät aitoja ihmeitä Pyhän Hengen voimalla. Sen sijaan, että Azusa-kadun kokoukset olisivat olleet paikka, jota olisi pitänyt välttää, ne olivat todellisuudessa mekka niin spiritisteille, noidille kuin meedioillekin! Pelkästään se, että nämä tosiasiat ovat vähän tunnettuja ja harvoin raportoituja, ei muuta sitä tosiasiaa, että ne kaikki ovat dokumentoituja ja todennettavissa olevia, historiallisia FAKTIA!!!Azusa Streetin perustajan Charles F. Parhamin viimeisten kommenttien pitäisi kaikua jokaisen karismaattisen mielissä, kun he alkavat nähdä ja hyväksyä sen korruptoituneen perustan, johon heidän liikkeensä perustuu: "Sallikaa minun puhua suoraan työstä, sellaisena kuin olen sen täällä havainnut. Löysin hypnoottisia vaikutteita, tuttujen henkien vaikutteita, spiritualistisia vaikutteita, mesmerisiä vaikutteita ja kaikenlaisia loitsuja ja kouristuksia, transsiin joutumista jne. Kaikki nämä asiat ovat vieraita ja tuntemattomia liikkeessä (Apostolisen uskon liikkeessä) Los Angelesin ulkopuolella, paitsi niissä paikoissa, joissa tästä kaupungista lähetetyt työntekijät ovat käyneet." ('The Life Of Charles Parham', s. 168). Parham lisäsi: "Saarnattuani kaksi tai kolme kertaa minulle ilmoitettiin kahdelta vanhimmalta, joista toinen oli hypnotisoija (olin nähnyt hänen panevan kätensä moniin, jotka tulivat lörpöttelemään, höpöttelemään ja puhumaan mitään kieltä), että minua ei haluta tähän paikkaan" ('The Life Of Charles Parham', s. 163). Epäilen, onko karismaattisia ylipäätään kovinkaan paljon, jotka ovat tietoisia kiistoista ja hyvin epäkristillisistä tapahtumista, joista vähäisimpänä ei ollut Jumalan evankeliumin saarnaamisen puuttuminen, mikä leimasi surullisenkuuluisat Azusa St. kokoukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Azusa Streetin perustajan Charles F. Parhamin viimeisten kommenttien pitäisi kaikua jokaisen karismaattisen mielissä, kun he alkavat nähdä ja hyväksyä sen korruptoituneen perustan, johon heidän liikkeensä perustuu: "Sallikaa minun puhua suoraan työstä, sellaisena kuin olen sen täällä havainnut. Löysin hypnoottisia vaikutteita, tuttujen henkien vaikutteita, spiritualistisia vaikutteita, mesmerisiä vaikutteita ja kaikenlaisia loitsuja ja kouristuksia, transsiin joutumista jne. Kaikki nämä asiat ovat vieraita ja tuntemattomia liikkeessä (Apostolisen uskon liikkeessä) Los Angelesin ulkopuolella, paitsi niissä paikoissa, joissa tästä kaupungista lähetetyt työntekijät ovat käyneet." ('The Life Of Charles Parham', s. 168). Parham lisäsi: "Saarnattuani kaksi tai kolme kertaa minulle ilmoitettiin kahdelta vanhimmalta, joista toinen oli hypnotisoija (olin nähnyt hänen panevan kätensä moniin, jotka tulivat lörpöttelemään, höpöttelemään ja puhumaan mitään kieltä), että minua ei haluta tähän paikkaan" ('The Life Of Charles Parham', s. 163). Epäilen, onko karismaattisia ylipäätään kovinkaan paljon, jotka ovat tietoisia kiistoista ja hyvin epäkristillisistä tapahtumista, joista vähäisimpänä ei ollut Jumalan evankeliumin saarnaamisen puuttuminen, mikä leimasi surullisenkuuluisat Azusa St. kokoukset.
Helluntailaisuuden juuret ovat Voodoossa, siis noituudessa, eli satanismissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi, ellei jopa kaikkein huolestuttavimmista näkökohdista näissä Azusa St. kokouksissa, joita monet nykyään tietämättöminä ja jumalanpilkkaavina pitävät Raamatussa kirjattujen helluntaipäivän tapahtumien kaltaisina, on nähtävissä seuraavissa kertomuksissa: "...Los Angelesin lukuisista okkulttisista yhdistyksistä tulleet spiritistit ja meediot alkoivat osallistua ja antaa jumalanpalvelukseen oman panoksensa istuntoihin ja transseihin. Seymour, jota nämä tapahtumat häiritsivät, kirjoitti Parhamille (hengelliselle isälleen) neuvoja siitä, miten käsitellä 'henkiä', ja pyysi häntä tulemaan Los Angelesiin ja ottamaan herätyksen valvonnan hoitaakseen." ("The Holiness Pentecostal Movement in the United States", s. 110). "W.J. Seymour kirjoitti edelleen kiireellisiä kirjeitä, joissa hän vetosi apuun, sillä kokouksissa oli päässyt valloilleen spiritistisiä ilmenemismuotoja, hypnoottisia voimia ja lihallisia vääntymisiä, jotka tunnettiin värillisten leirikokouksissa etelässä." ("The Life Of Charles Parham", s. 156).
Kuulostaako mikään tästä edes etäisesti kuvaukselta Raamatun tosi kristittyjen välisistä tapaamisista? Ei tietenkään! Toisin kuin Azusa St. kokoukset, jotka eivät ainoastaan houkutelleet spiritistejä, meedioita ja muita vastaavia, vaan näimme heidän itse asiassa osallistuvan aktiivisesti ja ei vähäpätöisesti kokouksiin, näemme, että Jumalan ainoan Pyhän Hengen vuodatus helluntaina johti seuraavaan, kuten meille on kirjattu Apostolien teoissa 5:12,13: "Ja apostolien käsien kautta tapahtui kansan keskuudessa monia tunnustekoja ja ihmeitä; (ja he olivat kaikki yksimielisesti Salomon kuistilla. Muista ei kukaan uskaltanut liittyä heihin, vaan kansa ylisti heitä."" Yksikään meedio tai noita ei uskaltanut lähestyä Pyhää Henkeä, joka asui apostoleissa, jotka tekivät aitoja ihmeitä Pyhän Hengen voimalla. Sen sijaan, että Azusa-kadun kokoukset olisivat olleet paikka, jota olisi pitänyt välttää, ne olivat todellisuudessa mekka niin spiritisteille, noidille kuin meedioillekin! Pelkästään se, että nämä tosiasiat ovat vähän tunnettuja ja harvoin raportoituja, ei muuta sitä tosiasiaa, että ne kaikki ovat dokumentoituja ja todennettavissa olevia, historiallisia FAKTIA!!!https://www.godsonlygospel.com/the-roots-of-pentecostalism-and
Teksti otettu täältä: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuuden juuret ovat Voodoossa, siis noituudessa, eli satanismissa.
Oletteko te kaikki avopotilaita, vai mikä on ongelman nimi ?
Oletteko koskaan käynyt lähikauppaa pitemmällä hohoijaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Azusa Streetin perustajan Charles F. Parhamin viimeisten kommenttien pitäisi kaikua jokaisen karismaattisen mielissä, kun he alkavat nähdä ja hyväksyä sen korruptoituneen perustan, johon heidän liikkeensä perustuu: "Sallikaa minun puhua suoraan työstä, sellaisena kuin olen sen täällä havainnut. Löysin hypnoottisia vaikutteita, tuttujen henkien vaikutteita, spiritualistisia vaikutteita, mesmerisiä vaikutteita ja kaikenlaisia loitsuja ja kouristuksia, transsiin joutumista jne. Kaikki nämä asiat ovat vieraita ja tuntemattomia liikkeessä (Apostolisen uskon liikkeessä) Los Angelesin ulkopuolella, paitsi niissä paikoissa, joissa tästä kaupungista lähetetyt työntekijät ovat käyneet." ('The Life Of Charles Parham', s. 168). Parham lisäsi: "Saarnattuani kaksi tai kolme kertaa minulle ilmoitettiin kahdelta vanhimmalta, joista toinen oli hypnotisoija (olin nähnyt hänen panevan kätensä moniin, jotka tulivat lörpöttelemään, höpöttelemään ja puhumaan mitään kieltä), että minua ei haluta tähän paikkaan" ('The Life Of Charles Parham', s. 163). Epäilen, onko karismaattisia ylipäätään kovinkaan paljon, jotka ovat tietoisia kiistoista ja hyvin epäkristillisistä tapahtumista, joista vähäisimpänä ei ollut Jumalan evankeliumin saarnaamisen puuttuminen, mikä leimasi surullisenkuuluisat Azusa St. kokoukset.
Azusa Streetin perustajan Charles F. Parhamin viimeisten kommenttien pitäisi kaikua jokaisen karismaattisen mielissä, kun he alkavat nähdä ja hyväksyä sen korruptoituneen perustan, johon heidän liikkeensä perustuu: ”Sallikaa minun puhua suoraan työstä, sellaisena kuin olen sen täällä havainnut. Löysin hypnoottisia vaikutteita, tuttujen henkien vaikutteita, spiritualistisia vaikutteita, mesmerisiä vaikutteita ja kaikenlaisia loitsuja ja kouristuksia, transsiin joutumista jne. Kaikki nämä asiat ovat vieraita ja tuntemattomia liikkeessä (Apostolisen uskon liikkeessä) Los Angelesin ulkopuolella, paitsi niissä paikoissa, joissa tästä kaupungista lähetetyt työntekijät ovat käyneet.” ('The Life Of Charles Parham', s. 168). Parham lisäsi: ”Saarnattuani kaksi tai kolme kertaa minulle ilmoitettiin kahdelta vanhimmalta, joista toinen oli hypnotisoija (olin nähnyt hänen panevan kätensä moniin, jotka tulivat lörpöttelemään, höpöttelemään ja puhumaan mitään kieltä), että minua ei haluta tähän paikkaan” ('The Life Of Charles Parham', s. 163). Epäilen, onko karismaattisia ylipäätään kovinkaan paljon, jotka ovat tietoisia kiistoista ja hyvin epäkristillisistä tapahtumista, joista vähäisimpänä ei ollut Jumalan evankeliumin saarnaamisen puuttuminen, mikä leimasi surullisenkuuluisat Azusa St. kokoukset.
https://www.godsonlygospel.com/the-roots-of-pentecostalism-and - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Azusa Streetin perustajan Charles F. Parhamin viimeisten kommenttien pitäisi kaikua jokaisen karismaattisen mielissä, kun he alkavat nähdä ja hyväksyä sen korruptoituneen perustan, johon heidän liikkeensä perustuu: ”Sallikaa minun puhua suoraan työstä, sellaisena kuin olen sen täällä havainnut. Löysin hypnoottisia vaikutteita, tuttujen henkien vaikutteita, spiritualistisia vaikutteita, mesmerisiä vaikutteita ja kaikenlaisia loitsuja ja kouristuksia, transsiin joutumista jne. Kaikki nämä asiat ovat vieraita ja tuntemattomia liikkeessä (Apostolisen uskon liikkeessä) Los Angelesin ulkopuolella, paitsi niissä paikoissa, joissa tästä kaupungista lähetetyt työntekijät ovat käyneet.” ('The Life Of Charles Parham', s. 168). Parham lisäsi: ”Saarnattuani kaksi tai kolme kertaa minulle ilmoitettiin kahdelta vanhimmalta, joista toinen oli hypnotisoija (olin nähnyt hänen panevan kätensä moniin, jotka tulivat lörpöttelemään, höpöttelemään ja puhumaan mitään kieltä), että minua ei haluta tähän paikkaan” ('The Life Of Charles Parham', s. 163). Epäilen, onko karismaattisia ylipäätään kovinkaan paljon, jotka ovat tietoisia kiistoista ja hyvin epäkristillisistä tapahtumista, joista vähäisimpänä ei ollut Jumalan evankeliumin saarnaamisen puuttuminen, mikä leimasi surullisenkuuluisat Azusa St. kokoukset.
https://www.godsonlygospel.com/the-roots-of-pentecostalism-andDictionary of Pentecostal and Charismatic Movements kertoo meille, että: ”Azusa St. herätys oli vain vahvistus ilmiölle, joka oli jo alkanut mustien pyhyys- helluntailaisten keskuudessa” (s. 80).
”Monet entiset karismaatikot, mukaan lukien pastorit, ovat luopuneet siitä, mitä he olivat aluksi pitäneet Pyhän Hengen todellisina lahjoina. Harvoin tiedostetaan, että on monia entisiä karismaatikkoja ja helluntailaisia, jotka ovat arvioineet koko kysymyksen uudelleen Raamatun, kokemuksen ja historian kannalta ja kääntäneet selkänsä väitteille raamatullisten lahjojen nykyaikaisesta heräämisestä. Eräs entinen helluntaipastori G.E. Gardner, joka toimi 25 vuotta helluntailaisena, julisti: ”Olen kuullut satoja kielisanomia ja tulkintoja. Yksikään ei ole koskaan lisännyt mitään arvokasta kokoukseen” (”Korintin katastrofi”, s. 53). Gardner lisää, että näiden nykyaikaisten karismaattisten kokemusten tavoittelu ”ei ole koskaan vaaratonta” (”The Corinthian Catastrophe”, s. 55). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dictionary of Pentecostal and Charismatic Movements kertoo meille, että: ”Azusa St. herätys oli vain vahvistus ilmiölle, joka oli jo alkanut mustien pyhyys- helluntailaisten keskuudessa” (s. 80).
”Monet entiset karismaatikot, mukaan lukien pastorit, ovat luopuneet siitä, mitä he olivat aluksi pitäneet Pyhän Hengen todellisina lahjoina. Harvoin tiedostetaan, että on monia entisiä karismaatikkoja ja helluntailaisia, jotka ovat arvioineet koko kysymyksen uudelleen Raamatun, kokemuksen ja historian kannalta ja kääntäneet selkänsä väitteille raamatullisten lahjojen nykyaikaisesta heräämisestä. Eräs entinen helluntaipastori G.E. Gardner, joka toimi 25 vuotta helluntailaisena, julisti: ”Olen kuullut satoja kielisanomia ja tulkintoja. Yksikään ei ole koskaan lisännyt mitään arvokasta kokoukseen” (”Korintin katastrofi”, s. 53). Gardner lisää, että näiden nykyaikaisten karismaattisten kokemusten tavoittelu ”ei ole koskaan vaaratonta” (”The Corinthian Catastrophe”, s. 55).Yksi koskettavimmista todistuksista tässä suhteessa tulee mieheltä, joka vietti yli 20 vuotta Apostolisen uskon lähetyksen, Täyden evankeliumin kirkon ja Jumalan seurakuntien helluntai-ilmapiirissä osallistuen eri johtajien suuriin kampanjoihin ja auttaen heitä niissä. Hän kirjoitti: ”Laskin kädet sairaiden päälle. Minä nuhtelin kuolemaa. Profetoin. Puhuin kielillä. Minä tulkitsin. Sanoisin nyt kaikessa vilpittömyydessäni, etten nähnyt enkä kokenut mitään sellaista, mikä saisi minut uskomaan, että helluntailaisuus tarjoaa MITÄÄN Uuden testamentin kirkon kokemuksen kaltaista.” (‘Reformation Today’, loka-marraskuu 1973, K. Haarnhof, s. 20). Edellä siteerattu helluntaipappi myöntää, että karismaattisissa ja helluntailiikkeissä on monia vilpittömiä ihmisiä, mutta hänen johtopäätöksensä ja hänen paljastuksensa ”virheellisestä opillisesta perustasta, manipuloivasta indoktrinaatiosta” ja ”latautuneesta ilmapiiristä” ovat edelleen vakaita. Vilpittömyys ei voi koskaan olla todiste, joka osoittaa, että se, mitä joku kiihkeästi ajaa, on Jumalasta. Eikä kiivaus ilman oikeaa tietoa voi koskaan olla oikeasta Jumalasta tai johtaa oikeaan Jumalaan (ks. Room. 10:1-4). Kukaan ei pelastu pelkän kiihkon tai pelkän vilpittömyyden vuoksi, vaan vain jos hänelle on annettu lahjaksi Jumalan mahtavassa evankeliumissaan ilmoittama totuudenrakkaus (2. Tess. 2:9-14).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi koskettavimmista todistuksista tässä suhteessa tulee mieheltä, joka vietti yli 20 vuotta Apostolisen uskon lähetyksen, Täyden evankeliumin kirkon ja Jumalan seurakuntien helluntai-ilmapiirissä osallistuen eri johtajien suuriin kampanjoihin ja auttaen heitä niissä. Hän kirjoitti: ”Laskin kädet sairaiden päälle. Minä nuhtelin kuolemaa. Profetoin. Puhuin kielillä. Minä tulkitsin. Sanoisin nyt kaikessa vilpittömyydessäni, etten nähnyt enkä kokenut mitään sellaista, mikä saisi minut uskomaan, että helluntailaisuus tarjoaa MITÄÄN Uuden testamentin kirkon kokemuksen kaltaista.” (‘Reformation Today’, loka-marraskuu 1973, K. Haarnhof, s. 20). Edellä siteerattu helluntaipappi myöntää, että karismaattisissa ja helluntailiikkeissä on monia vilpittömiä ihmisiä, mutta hänen johtopäätöksensä ja hänen paljastuksensa ”virheellisestä opillisesta perustasta, manipuloivasta indoktrinaatiosta” ja ”latautuneesta ilmapiiristä” ovat edelleen vakaita. Vilpittömyys ei voi koskaan olla todiste, joka osoittaa, että se, mitä joku kiihkeästi ajaa, on Jumalasta. Eikä kiivaus ilman oikeaa tietoa voi koskaan olla oikeasta Jumalasta tai johtaa oikeaan Jumalaan (ks. Room. 10:1-4). Kukaan ei pelastu pelkän kiihkon tai pelkän vilpittömyyden vuoksi, vaan vain jos hänelle on annettu lahjaksi Jumalan mahtavassa evankeliumissaan ilmoittama totuudenrakkaus (2. Tess. 2:9-14).
Kuten tarkkanäköinen uskova, jossa Jumalan Totuuden Sana ja Totuuden Henki asuvat, voi selvästi ja välittömästi havaita, nämä Azusa St. kokoukset, jotka käynnistivät nykyajan karismanian ensimmäisen aallon maailmassa, olivat kaukana Jumalan määräämistä kokouksista. Kokoukset olivat selvästi saatanallinen väärennös niistä ihmeellisistä tapahtumista, jotka tapahtuivat kristillisen kirkon ainoana syntymäpäivänä: Helluntaipäivänä, kuten Apostolien teoissa kuvataan. Azusa St. kokoukset eivät olleet ainoastaan saatanallisen toiminnan pesä, joka johti jumalattomiin kokemuksiin ja hengelliseen vapaamielisyyteen, vaan mikä tärkeintä, nämä kokemukset, joita miljoonat ihmiset etsivät vielä tänäkin päivänä, antoivat myös uskottavuutta väärille evankeliumeille ja niiden hyväksymiselle niiden petettyjen vastaanottajien mielissä ja sydämissä. Jumalan evankeliumia ei koskaan saarnattu Azusa-kadulla, eikä Pyhä Henki siksi koskaan tehnyt siellä mitään työtä. Sillä miksi Totuuden Henki antaisi merkkejä ja ihmeitä siellä, missä ei saarnattu Jumalan oikeaa ja ainoaa evankeliumia. Kuitenkin tosiasiat ja pyhät kirjoitukset heitettiin taivaan tuuliin, kun tästä ruman näköisestä ja pyhien kirjoitusten vastaisesta sotkusta helluntailiike kasvoi ja kasvoi, ja myöhemmin, 1960-luvun puolivälissä, sitä kutsuttiin yleisesti karismaattiseksi liikkeeksi.
https://www.godsonlygospel.com/the-roots-of-pentecostalism-and - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletteko te kaikki avopotilaita, vai mikä on ongelman nimi ?
Oletteko koskaan käynyt lähikauppaa pitemmällä hohoijaa.Onko todella niin vaikeaa hyväksyä uskontonne pakanallinen okkultistinen alkuperä, en ole keksinyt tätä itse, monet viralliset lähteet kertovat sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko todella niin vaikeaa hyväksyä uskontonne pakanallinen okkultistinen alkuperä, en ole keksinyt tätä itse, monet viralliset lähteet kertovat sen.
Mene johonkin satutunnille kertomasn noita naurettavia juttujasi ketään ei kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene johonkin satutunnille kertomasn noita naurettavia juttujasi ketään ei kiinnosta.
Kyllä on kiinnostanut normaaleja ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
`´Mene johonkin satutunnille kertomasn noita naurettavia juttujasi ketään ei kiinnosta.``
Kiinnostaa. Monet helluntailaisuuden linkit olen saanut juuri muilta. Linkkejä jaetaan netissä. Virallisista lähteistä ja sanomalehdistä.
- Anonyymi
Helluntailaisuuden syntyyn Suomessa kuuluivat kastekiistat olsenilaisessa hengessä.
Olsen ei ollut edes uudestisyntynyt kristitty.- Anonyymi
https://www.christianitytoday.com/1971/10/black-origins-of-pentecostal-movement/
Helluntailiikkeen mustat alkuperät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.christianitytoday.com/1971/10/black-origins-of-pentecostal-movement/
Helluntailiikkeen mustat alkuperätJos tämä kuvaus helluntailaisuudesta mustana uskona on loukkaava joillekin valkoisille, erityisesti liikkeen sisällä oleville, syynä voi olla yleinen tietämättömyys helluntailaisuuden alkuperästä ja lähteistä. Liikkeen - johon kuuluu karismaattisia harjoittajia lähes kaikissa uskontokunnissa - juuret ovat nimittäin selvästi afrikkalaisia ja afroamerikkalaisia.
- Anonyymi
Mitä tiedät uudestisyntymisestä, kuka opetti, ei kai vain paavin munkki !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tämä kuvaus helluntailaisuudesta mustana uskona on loukkaava joillekin valkoisille, erityisesti liikkeen sisällä oleville, syynä voi olla yleinen tietämättömyys helluntailaisuuden alkuperästä ja lähteistä. Liikkeen - johon kuuluu karismaattisia harjoittajia lähes kaikissa uskontokunnissa - juuret ovat nimittäin selvästi afrikkalaisia ja afroamerikkalaisia.
https://www.patheos.com/blogs/matauryn/2017/12/11/glossolalia-paganism/
Glossolalia pakanallisuudessa ja okkultismissa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.patheos.com/blogs/matauryn/2017/12/11/glossolalia-paganism/
Glossolalia pakanallisuudessa ja okkultismissaGeorge B. Cutten kirjoittaa teoksessaan An Ethnological Study of Glossalalia, että ”glossolaliaa harjoitetaan ei-kristillisissä uskonnoissa: Pohjois-Amerikan intiaanien Peyote-kultti, Tyynenmeren luoteisosan Haida-intiaanit, Sudanin shamaanit, Afrikan länsirannikon Shango-kultti, Trinidadin Shago-kultti, Haitin Voodoo-kultti, Etelä-Amerikan ja Australian aboriginaalit, Pohjois-Amerikan ja Aasian subarktisten alueiden eskimot, Grönlannin shamaanit, Borneon djakit, Etiopian zor-kultti, Siperian shamaanit, Etelä-Amerikan chaco-intiaanit, Andeilla asuvat curanderot, Afrikan Sudanin kinkat, Afrikan thonga-shamaanit ja Tiibetin munkit. ”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
George B. Cutten kirjoittaa teoksessaan An Ethnological Study of Glossalalia, että ”glossolaliaa harjoitetaan ei-kristillisissä uskonnoissa: Pohjois-Amerikan intiaanien Peyote-kultti, Tyynenmeren luoteisosan Haida-intiaanit, Sudanin shamaanit, Afrikan länsirannikon Shango-kultti, Trinidadin Shago-kultti, Haitin Voodoo-kultti, Etelä-Amerikan ja Australian aboriginaalit, Pohjois-Amerikan ja Aasian subarktisten alueiden eskimot, Grönlannin shamaanit, Borneon djakit, Etiopian zor-kultti, Siperian shamaanit, Etelä-Amerikan chaco-intiaanit, Andeilla asuvat curanderot, Afrikan Sudanin kinkat, Afrikan thonga-shamaanit ja Tiibetin munkit. ”
Glossolalia löysi tiensä myös varhaiseen mormonikirkkoon, sillä Joseph Smith totesi, että ”palautettu” (mormonien) kirkko ”uskoo kielten lahjaan, profetoimiseen, ilmestyksiin, näkyihin, parantamiseen ja kielten tulkitsemiseen”. Glossolalialla on myös vahva historia meediossa, spiritismissä ja spiritismissä. Spiritismin (joka oli vähemmän uskonnollisesti suuntautunut kuin spiritismi) perustaja Allan Kardec viittasi glossolaliaan todisteena hengen läsnäolosta. Allan Kardecin työ oli perustana monille nykyaikaisen meedioinnin käytännöille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Glossolalia löysi tiensä myös varhaiseen mormonikirkkoon, sillä Joseph Smith totesi, että ”palautettu” (mormonien) kirkko ”uskoo kielten lahjaan, profetoimiseen, ilmestyksiin, näkyihin, parantamiseen ja kielten tulkitsemiseen”. Glossolalialla on myös vahva historia meediossa, spiritismissä ja spiritismissä. Spiritismin (joka oli vähemmän uskonnollisesti suuntautunut kuin spiritismi) perustaja Allan Kardec viittasi glossolaliaan todisteena hengen läsnäolosta. Allan Kardecin työ oli perustana monille nykyaikaisen meedioinnin käytännöille.
Helluntailaisuuden juuret ovat nimittäin selvästi afrikkalaisia ja afroamerikkalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuuden juuret ovat nimittäin selvästi afrikkalaisia ja afroamerikkalaisia.
Helluntailaisuuden historia alkaa Afrikasta, jossa voodoo (vodou), emämaan perinteinen uskonto ja diasporan perinteinen uskonto, on syntynyt. Täällä damballan käärmeenpalvojat valitettavasti kahlittiin ja lähetettiin ulkomaille ihmisorjiksi. Sattumoisin Afrikan länsi- ja keskirannikolta vietiin myös orjien uskontoa, Orissan henkiä ja kotimaan henkistä kulttuuria, mukaan lukien glossolaliaa. afrikkalaiset orjat löysivät tiensä Amerikkaan, erityisesti Louisianaan, joka on jatkumo tälle kertomukselle.
- Anonyymi
Et kai edelleen aikusena usko kirkkoisien satuihin kuinka vauvan kaste uudestisynnyttää, et kai sentään niin lapsellisiin usko.!
- Anonyymi
Voideltuja kielimiehiä.
On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.- Anonyymi
Onko todella niin vaikeaa hyväksyä uskontonne pakanallinen okkultistinen alkuperä. Tee itse historiantutkimusta, niin saat itsekin selville. Miksi ette hyväksy tosiasioita?
- Anonyymi
Työttömät juoppoluuserit kuluttaa aikaa foorumeilla, ei ole kiire mihinkään yhteiskunta elättää betonikoppiin.
- Anonyymi
Hurjaa touhuaa.
- Anonyymi
Vankilassa kun tekeytyy lahkolaiseksi niin pääsee ennen aikojaan vapaaksi ja saa hyvän piilopaikan lahkossa. Nimi kannattaa vaihtaa toiseksi. Kukaan ei perään kysele sen jälkeen, mistäs tulet.
- Anonyymi
Eikös Daavidin seuralaisia erämaassa olleet yhteiskunnasta vieraantuneet ihmiset.
- Anonyymi
Mistä se kertoo kun kaikki suomen vankilat on ylitäynnä !
Foorumin mukaan siellä on ihan yksi helluntain edustaja, eli ketäs ne loput on häh ?
Toki venkuloita on ollut jo daavidin aikana ja paljon ennenkin.
Daavid oli venkula itsekkin temppuineen. - Anonyymi
Lapsellista ropaskaa suollat, miksi, kuvitteletko että kaikki lukijat on tyhmiä hah.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsellista ropaskaa suollat, miksi, kuvitteletko että kaikki lukijat on tyhmiä hah.
Kun vain jotkut tajuaa foorumin rakennetta niin pitää taivuttaa ratakiskosta pala että kommentti koskee naurettavaa vankilasta vapautusjorinaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172751Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942