Olen ollut ilman omaa autoa 2024 vuoden alkupäästä alkaen ja tietysti ajoittain katsellut autoliikkeiden sivutoja jos vaikka hankkisi oman auton.
Nyt loppuvuotta kohden mentäessä on merkittävä määrä diesel-autoja ilmaantunut liikkeiden myyntisivuille?
Onko siis kyseessä jokin hätätilanne diesel-autojen suhteen kun niistä ovat käyttäjät luopuneet? Diesel-verojen kiristys ja jopa kielto ilmeisesti saanut pelotevaikutuksen aikaan!
Itse en ymmärrä vaikka miten väännettäisiin että mikä siinä diesel-autossa niin kauheaa on, koska dieselin hyötysuhde bensiiniin nähden on merkittävä, sekä diesel-moottoreiden pitkä kestävyys kovassakin käytössä on ylivoimainen.
Itselläni ei ole koskaan ollut diesel-autoa, koska sen vero on kohtuuton omille ajokilometreille. Olen kuitenkin ajellut suuremmankoon perhe autolla joka tankatessa on vain pikkuruisen turvattoman bensa-auton kulutusta vastaava?
Mitä niihin päästöihin tulee niin kehitysmaat sekä monet muutkin maat ajavat ne kuitenkin loppuun saakka kun täällä suomessa kerskana hävittävät käyttökelpoisia autoja muka pelastaakseen maapallon?...
Selkeä muutos liikeissä olevien diesel-autojen määrässä?
1
195
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän noita ole vaan tullut vaihtoon liikkeisiin, kun on vaihdettu dieselistä pois johonkin muuhun käyttövoimaan. Kysyntää ei välttämättä vaan ole enää entiseen tapaan, minkä näkyy myös dieseleiden ensirekisteröinneissä ja käytettynä maahantuotujen autojen käyttövoimatilastoissa, joissa dieseleiden osuus on romahtanut.
Toki dieselille on paikkaansa jossain käyttötarkoituksissa, mutta polttoaineen hinnannousu ja pieni kulutusero nykyaikaiseen bensakoneeseen nähden tekee sen että taloudellisessa mielessä diesel on enää aika harvalle kannattava. Lisäksi dieselin päästölaitteiden (Ad-Blue esim.) ongelmista on uutisoitu aika paljon, mikä varmasti myös karkoittaa ostajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503374Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5572098Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si852004Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171960- 201588
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431538- 281396
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281317KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar501244