Jotkut uskovaiset esittelevät ja teeskentelevät olevansa ateisteja

Anonyymi-ap

He kieltävät, inttävät, hokevat, välittävät vastaan ja sanovat uppiniskaisesti ja itsepäisesti olevansa ateisteja jos heidät paljastaa ja heitä kutsuu uskovaisiksi. Mutta huijarit ja vale-ateistit on lapsellisen helppoa tunnistaa. Jeesukseen, Pietariin ja Paavaliin uskova Bart Ehrman on yksi hyvä esimerkki. Ehrman pitää heitä oikeina olemassa olleina historian henkilöinä eikä kuvutteellisina ja fiktiivisinä satukirjan satuhahmoina. Ja pelkkä Bart Ehrmanin blogin lukemine todistaa miten sekaisin ja uskontojen aivopesemä mies on.

19

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskovaiset ovat niin epäluotettavia ihmisiä.

Luulevat mustamaalaavansa ateisteja järjettömillä puheillaan.

Tai sitten yrittävät näyttää, miten ovelia ovat (tai luulevat olevansa), vaikka paljastuvat aika nopeasti. Uskovaiset eivät pääse karvoistaan, nyrjähtänyt ajattelutapa paljastaa.

• Anonyymi

Kylläpä on taas oman kilven kiillottelukiima ayeisteilla huipussaan. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä on taas oman kilven kiillottelukiima ayeisteilla huipussaan. 😂

Tämähän on selvästi havaittavissa tälläkin palstalla. Uskovaisilla on usein tapana jollakin tavalla ketkuilla, eivätkä suostu kertomaan edes omaa lahkoaan. Pelkäävätkö sitten joutuvansa vastakkainasetteluun toisten lahkojen kanssa?

Ateisteilla on rohkeutta kertoa suoraan oma kantansa. Eikä ateisteilla ole tässä mitään kiimaa, tosiasiat puhuvat puolestaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämähän on selvästi havaittavissa tälläkin palstalla. Uskovaisilla on usein tapana jollakin tavalla ketkuilla, eivätkä suostu kertomaan edes omaa lahkoaan. Pelkäävätkö sitten joutuvansa vastakkainasetteluun toisten lahkojen kanssa?

Ateisteilla on rohkeutta kertoa suoraan oma kantansa. Eikä ateisteilla ole tässä mitään kiimaa, tosiasiat puhuvat puolestaan...

Perusteettomia väittämiä - olkiukkojenko rakenteluksi?

Sitäpaitsi,
        eikö olisi älykästä keskustella asioista leimaamatta ketään niillä oman pään ennakkoluuloilla? ...ja sitten vielä muka ihmettelet, miksei sulle kuulu kenenkään "lahkot". 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusteettomia väittämiä - olkiukkojenko rakenteluksi?

Sitäpaitsi,
        eikö olisi älykästä keskustella asioista leimaamatta ketään niillä oman pään ennakkoluuloilla? ...ja sitten vielä muka ihmettelet, miksei sulle kuulu kenenkään "lahkot". 😂

Miten niin perusteettomia? Kerro esimerkki.

Kaikkea tätä on tälläkin palstalla koko ajan. Uskovaiset esittävät typeriä väitteitä ateismista ja ateisteista. Eivätkö muka esitä?

Eivätkö kaikki palstalla kirjoittavista uskovaisista ole lahkolaisia? Eivät "tavalliset" luterilaiset kristityt täällä kirjoittele älyttömyyksiä, tuskin lukevat palstaa.

Enkä minä leimaa mitään lahkoja, minulle ne ovat kaikki ihan samaa porukkaa. Palstalla on kuitenkin usein kysytty kirjoittajien lahkoja (en minä, ei kiinnosta), mutta eivät koskaan suostu kertomaan. En tiedä miksi, lieneekö jotain salattavaa?

• Anonyymi

uskovainen esittää ateistia ateistien seurassa ja uskovaista uskovien seurassa

• Anonyymi

Esittäähän ateistitkin älykästä? 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esittäähän ateistitkin älykästä? 😂

Ainakin heidän jutuissaan on (ainakin yleensä) jotain järkeä. Joskus vaikka rautalangasta vääntäisi, uskovainen ei tunnu edes ymmärtävän, mistä puhutaan. Tahallista ymmärtämättömyyttä eli juuri sitä ketkuilua?

• Minä olen sellainen kun ateisti ryhmä päättää. Lattialla sätkivä hellari. Onko siitä suurtakin vahinkoa teille ?

• Bart Ehrman on tunnettu Uuden testamentin tutkija ja kirjailija, joka on kirjoittanut laajasti kristinuskon historiasta ja Raamatun tekstien alkuperästä. Hänen bloginsa käsittelee monia näitä aiheita ja tarjoaa syvällisiä analyysejä ja näkökulmia. Voit tutustua hänen blogiinsa [täällä](https://www.bartehrman.com/blog/).

• "...tarjoaa syvällisiä analyysejä..."

Ei saatana, kahvit näppäimistölle taas 😂😂😂

Bart Ehrmanin argumentti Jeesuksen historiallisuudesta on "Vaikka evankeliumeissa on valtavasti virheitä ja ristiriitoja niin pohjimmiltaan ne ovat totta. Eihän niiden kirjoittajat mitään myytikoita ole. Eihän?"

Teologi on aina altavastaajana, vaikka olisi ateisti. Teologia on pseudotiedettä eikä voi koskaan päätyä esimerkiksi johtopäätöksen "Jeesus oli pelkkä myytti".

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

"...tarjoaa syvällisiä analyysejä..."

Ei saatana, kahvit näppäimistölle taas 😂😂😂

Bart Ehrmanin argumentti Jeesuksen historiallisuudesta on "Vaikka evankeliumeissa on valtavasti virheitä ja ristiriitoja niin pohjimmiltaan ne ovat totta. Eihän niiden kirjoittajat mitään myytikoita ole. Eihän?"

Teologi on aina altavastaajana, vaikka olisi ateisti. Teologia on pseudotiedettä eikä voi koskaan päätyä esimerkiksi johtopäätöksen "Jeesus oli pelkkä myytti".

"Tahtoo tahtoo" - argumentointi ei nyt eikä myöhemminkään tee todeksi niitä omia uskomuksiasi tai keksimiäsi määritelmiä tai arvojärjestyksiä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Tahtoo tahtoo" - argumentointi ei nyt eikä myöhemminkään tee todeksi niitä omia uskomuksiasi tai keksimiäsi määritelmiä tai arvojärjestyksiä.

Juuri näin. Vaikka kuinka tahtoisi Jeesuksen olevan todellinen niin ei se sitä ole. Hahmo on 2.-3. vuosisadalla sepitetty tyypillinen antiikin Lähi-idän myyttinen jumala.

• Extremist_atheist kirjoitti:

Juuri näin. Vaikka kuinka tahtoisi Jeesuksen olevan todellinen niin ei se sitä ole. Hahmo on 2.-3. vuosisadalla sepitetty tyypillinen antiikin Lähi-idän myyttinen jumala.

Suuri isku kristinuskolle mutta onhan meillä Islam.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Suuri isku kristinuskolle mutta onhan meillä Islam.

Samalla tavalla tyhjästä nyhjätyt ja keksityt satu-Jeesus ja satu-Muhametti on islamissakin. Kumpikaan ei ole koskaan ollut olemassa vaan ovat hullujen harhaista mielikuvitusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Samalla tavalla tyhjästä nyhjätyt ja keksityt satu-Jeesus ja satu-Muhametti on islamissakin. Kumpikaan ei ole koskaan ollut olemassa vaan ovat hullujen harhaista mielikuvitusta.

Islamissa henkesi on vaarassa jos arvostelet Allahia tai Mohamedia.

• Anonyymi

Kyllähän Paavali on historiallinen henkilö. Pietarikin ehkä. Jeesuksen historiallisuus on noista kaikkein heikoimmalla pohjalla.

• Anonyymi

Homothan ei tykkää niistä yhtään edes yhdessä. Homot vain tuovat sijaan mieleisensä huvin ja ärsytyksen.

• Anonyymi

Ateismi tarkoittaa ainoastaan, että ei ole uskoa jumaliin. Mikään ei takaa, ettei ateistilla voisi olla mitään muitakaan perusteettomia uskomuksia, mutta harvinaisempia ne varmasti ovat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      3007
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      2513
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      49
      2378
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2104
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1818
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1449
    7. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      39
      1091
    8. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      19
      1067
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1057
    10. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    Aihe