Mitäbsanon lapselle/mitä pitäisi sanoa

Mua mietityttää kun kaksoistytöt,kohta 14v,toinen heistä on muuttumassa kesken matkan pojaksi.
Muistan miten supersuloisia he oli lapsina.lapsia he vieläkin ovat.
Toinen heistä pyörii normaalisti pojan kanssa.
Täällä moni,tai ainakin selef ja Jyrki,ovat kiinnostuneita neitsykäisistä.aika kovaa on meininki.mutta mikä on Jumalan tahto?
Niin, täällä se kirjoittaja, joka murskaa kahvinsa pavuista,oli sitä mieltä että mä,vanhempana siveellisenä,tätinä,olen velvollinen paimentamaan neitsykäiset siten että he pysyvät neitsyeinä kunnes kunnes joku heidän kaltainen uskova mies ottaa heidät vaimoikseen. No,eihän se huonompi tapa ole sekään...heidän vanhempansa ovat kyllä toista mieltä..isä sanoi että rakastan sinua aina vaikka olisit mikä.

28

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielestäni auroora voisi vain rauhallisesti keskustella tyttärensä kanssa, että
      - kokeeko tämä todella itse itsensä pojaksi?
      - Vai onko kyse siitä, että tämä vain haluaisi olla poika? Miksi? Tyttönä olo on haastavampaa, tämä vaatii enemmän henkistä voimaa ja kanttia.
      - Vai ehkä siksi, että tällainen on ilmeisesti nyt muotia? Mutta manipuloituna, valitsemalla väärin, hän itse suostuisi setalaisten seksuaalirikollisten uhriksi.

• Tämä vaan haluaisi olla poika. Ja minä en ole hänen äitinsä..hänen äitinsä on kiikuttanut poikatytön setaan.kesäll kävi molemmat tytöt piknikillä.
        Muotiilmiöksi minäkin luulin.
        Mutta syvällä piirre hänessä on: hän oli itkenyt kun isänsä sanoi rakastavansa silti.siitä on jo ainakin vuosi.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Tämä vaan haluaisi olla poika. Ja minä en ole hänen äitinsä..hänen äitinsä on kiikuttanut poikatytön setaan.kesäll kävi molemmat tytöt piknikillä.
        Muotiilmiöksi minäkin luulin.
        Mutta syvällä piirre hänessä on: hän oli itkenyt kun isänsä sanoi rakastavansa silti.siitä on jo ainakin vuosi.

Ahaa. Luulin, että olivat sinun tyttäriäsi.
        No, jollain tavoin läheisiä kuitenkin.

Voithan siltikin hänen kanssaan jutella, mutta kohteliaasti kuitenkin, "puuttumatta" hänen asioihinsa. Hänen vanhempansahan heistä ovat vastuussa.

Se, että haluaisi olla jotakin, ei tarkoita, että olisi sitä jotakin.

Muistan itsekin lapsena kadehtineeni poikia ja "haluavani" olla poika. Eräällä pojalla oli sähköjunarata makuuhuoneensa lattialla, kilkatuksineen ja valoineen, kaikkineen. Minäkin olisin halunnut samanlaisen. Hänelle oli myös tilattu Aku Ankka-lehti, joka oli tuolloin vielä aika uutta Suomessa. Selvästi muita hienompi, niinku "sivistyneempi" perhe. Varmasti hirveän rikkaita! Pojilla oli jännittävämmät ja hurjemmat leikit. Minulla vain nukke puettavana. Voi, olisinpa minäkin poika!

Tajusin myös, että pojat ovat jotenkin parempia ihmisiä, me tytöt jotenkin huonompia, eikä meille kuulunut sama kuin pojille.

Eikä tämä luulo jäänyt vain lapsuuteen. Tietous tästä lisääntyi niin nuoruudessa kuin varhaisaikuisuudessakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ahaa. Luulin, että olivat sinun tyttäriäsi.
        No, jollain tavoin läheisiä kuitenkin.

Voithan siltikin hänen kanssaan jutella, mutta kohteliaasti kuitenkin, "puuttumatta" hänen asioihinsa. Hänen vanhempansahan heistä ovat vastuussa.

Se, että haluaisi olla jotakin, ei tarkoita, että olisi sitä jotakin.

Muistan itsekin lapsena kadehtineeni poikia ja "haluavani" olla poika. Eräällä pojalla oli sähköjunarata makuuhuoneensa lattialla, kilkatuksineen ja valoineen, kaikkineen. Minäkin olisin halunnut samanlaisen. Hänelle oli myös tilattu Aku Ankka-lehti, joka oli tuolloin vielä aika uutta Suomessa. Selvästi muita hienompi, niinku "sivistyneempi" perhe. Varmasti hirveän rikkaita! Pojilla oli jännittävämmät ja hurjemmat leikit. Minulla vain nukke puettavana. Voi, olisinpa minäkin poika!

Tajusin myös, että pojat ovat jotenkin parempia ihmisiä, me tytöt jotenkin huonompia, eikä meille kuulunut sama kuin pojille.

Eikä tämä luulo jäänyt vain lapsuuteen. Tietous tästä lisääntyi niin nuoruudessa kuin varhaisaikuisuudessakin.

Niin se on.itse pohdiskellut kun joku kirjoitti palstalla viime viikolla, että miehillä on isommat aivot,siksi he voi suunnitella taloja ja koneita.
        On he joissain asioissa taitavampia kuin meikäläinen ihan oikeasti. Jos autoon tulee jokin vika, etsin miehen hommiin mulle.
        Silti..löysin tämän tekstin äskettäin Facebookista:"
        Merkillinen tämä elämä. Niin täysi, kaunis ja huumaava.Minun elämäni minua varten, sinun elämä sinua varten.
        Jokaiselle oma polku, oma aika ja elämäntehtävä.
        Minun yhtä arvokas kuin sinun. Jokaisen tasavertainen. "

• Anonyymi

Jos kyse olisi omista lapsistani, ei sillä olisi väliä. Jokaisella yksilöllä on oma oikeus elämäänsä.
      Toki inhimillisesti voisin kuvitella sen olevan mahdollista, että surisin jotain omaa muistoani siitä mitä on ollut, ja se vaatisi luopumistyötä. Miksi edes kysyä. Pitäisi olla selvä asia, että vanhempien rakkaus on pyyteetöntä.

Lightning

• Anonyymi

Niin kysyit mitä sanot. Mitä pitäisi sanoa mitään mihinkään? Heidän elämänsä.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Niin kysyit mitä sanot. Mitä pitäisi sanoa mitään mihinkään? Heidän elämänsä.

Lightning

Niin. He ihan ystävällisesti oikaisivat kun tyttönimellä kutsuin ja arvuuttelin kumpi on kumpi..ei kun oon niko.
        Ei oo siis minun,vaan siskoni tytöt.tai siis tyttö ja poika.
        On varmaan juu parempi etten sano mitään niin kauan kun oon näin hämmentynyt

• Anonyymi

Niin. He ihan ystävällisesti oikaisivat kun tyttönimellä kutsuin ja arvuuttelin kumpi on kumpi..ei kun oon niko.
        Ei oo siis minun,vaan siskoni tytöt.tai siis tyttö ja poika.
        On varmaan juu parempi etten sano mitään niin kauan kun oon näin hämmentynyt

No varmaan olisin vähän hämmentynyt itsekin siis jos joku ihan aidosti olisi käynyt läpi asioita sukupuolen muuttamiseksi, jos kyse olisi ihan läheisistä ihmisistä.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

No varmaan olisin vähän hämmentynyt itsekin siis jos joku ihan aidosti olisi käynyt läpi asioita sukupuolen muuttamiseksi, jos kyse olisi ihan läheisistä ihmisistä.

Lightning

Siellä setan tapaamisissa varmaan on tullut hänelle esiin että sukupuolen voi korjata. Se on niin suloinen otus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Yleensä harmistun kun joku menettää järkensä.

Ja lisäharmistus edellisen lisäksi jos näen että toisille se on ookoo.

• Anonyymi

Siellä setan tapaamisissa varmaan on tullut hänelle esiin että sukupuolen voi korjata. Se on niin suloinen otus.

Vaikea sanoa. Jokainen ottaa itsestään vastuun. Toki 15 vuotias on alaikäinen...jos olisin vanhempi varmaan tietäisin onko kuse yhtäkkisestä asiasta vai onko asia sellainen mikä on ollut aina osa ihmistä. Kukaan ulkopuolinen ei kuitenkaan voi tietää miten ihminen itse kokee asian. Jos eläminen muuttuu siedettäväksi sillä että korjaa sukupuoltaan, niin se on ok sen yksilön kannalta, mikäpä sitä on muualta asiaa toiseksi arvioimaan.

Toki on eri asia jos ei ole ollut mitään viitteitä ja yhtäkkiä kyseenalaistaisi biologista sukupuoltaan. Niin silloin siihen ei saisi rohkaista.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä harmistun kun joku menettää järkensä.

Ja lisäharmistus edellisen lisäksi jos näen että toisille se on ookoo.

onneksi kukaan ei kysyisi mielipidettäsi asiaan.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onneksi kukaan ei kysyisi mielipidettäsi asiaan.

Lightning

Miten ajattelet estää sen kysymisen, kerro !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten ajattelet estää sen kysymisen, kerro !

Olisit varmaan ojentamassa ilman kysymistä? Kukaan ei edes ehtisi.

Lightning

• Anonyymi

Olihan helluntaiseurakunnan perustajakin homo joka tuomittiin vankilaankin homostelusta. Joten eiköhän sinne teidän seurakuntaan mahdu. Onhan teillä ennestäänkin näitä homo/lesbous pariskuntia.

• En ole helluntailainen,eikä kyse ole mistään pariskunnasta.ihmiset alkavat kyllästymään tohon parham-juttuun...

• Anonyymi

En ole helluntailainen,eikä kyse ole mistään pariskunnasta.ihmiset alkavat kyllästymään tohon parham-juttuun...

Ainakin voit rukoilla hänen puolestaan, että Jeesus johdattaisi häntä oikealla tavalla, tukisi häntä, jos hänen asiansa on oikea, tai sitten estäisi mahd. vihollisen juonet tuhota pienen, herkän tytön elämä. 💛

• Anonyymi

En ole helluntailainen,eikä kyse ole mistään pariskunnasta.ihmiset alkavat kyllästymään tohon parham-juttuun...

Eikös homous ole aivan hienointa luterilaisen kansan mielestä !
        Miksi te mollaatte helluntaita jotain sata vuotta vanhaa homotarinaa työkaluna käyttäen , onko teillä yhtään järkeä ¿

• Anonyymi

Jumala loi miehen mieheksi naisen naiseksi. On mahdotonta olla mies jos on tytön geenit. Nainen kantaa lasta kohdussa. miehellä on siittösolut. Vaihdokset eivät kykene niitä asioita muuttaa!!!!!

Jyrki

• Anonyymi

Tämmöistä se on kun koulu puuttuu luvatta lasten elämään.

• Anonyymi

Nou hätä, annat vaan porkkanat tytöille ja "katsot" mitä ne niillä tekee niin selviää kyllä että onko sukupuolissa tapahtunut jotain muutoksia!

• Anonyymi

Sinulla on hyvää sanomaa neitsykäisistä ja miten vanhemman uskovan naisen tulee heitä opastaa. Jos olisit elänyt siveellistä elämää saattaisin jopa sinut ottaa omakseni.

Jyrki

• Enkä mä huolisi sua, koska olet sadomasokisti.olet olevinasi jokin Master ja naisen pitäisi alistua sulle.mutta ei mä oon normaali heteronainen.

• Anonyymi

Sinua taas ei kukaan selvästikään ole koskaan huolinut "omakseen".

• Anonyymi

Enkä mä huolisi sua, koska olet sadomasokisti.olet olevinasi jokin Master ja naisen pitäisi alistua sulle.mutta ei mä oon normaali heteronainen.

Kyllä nyt lähdemme siitä että vaimon tulee haluta miehensä olevan perheen pää. Sellainen on vaimo kuuliainen Kristukselle ja Jumalan tahdolle.

Jyrki

• Anonyymi

Mailma on niin sekaisin että kohta romahtaa jotain isompaa.
      Ei tällainen mentaali voi vallita loputtomiin, jotain on pakko muuttua ja se ei ole ilmaston muutos.

• Anonyymi

Mielikuvitusleikkejä kuin vauva foorumilla.

Mutta mikäs siinä, ei se tee kellekään pahaa eikä siinä ole pahan siemen kuten monissa muissa jutuissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3045
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2741
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1449
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1364
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1041
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1025
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe