Kieltääkö helluntailaisuus (missä hengessä) perisynnin ?
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."
"Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä."
Kannattaisiko tunnustaa syntinsä ennen uudelleen kastetta ?
Onko helluntailaisuus OIKEAA kristinuskoa...?
116
673
Vastaukset
- Anonyymi
Perisynti vaikuttaa aloittajassa. Sitä sun ei tarvi kieltää. Kuinka mones sinulla on sama aloitus tänä vuonna ? 21.
- Anonyymi
Yhtä hyvin voisi sanoa. "Onko Luterilaisuus kristinuskoa. "
Raamattu ei tulle "uskovaisuutta" , jossa vain istutaan ja uskotaan. Ei kerrota, että on tehtävä parannus. Jeesusta pyydetään sydämeen asumaan. Jeesus sanoo: Joka minun tyköni tulee, sitä minä en työnnä ulos.
Jokainen anova saa, etsivä löytää, kolkuttavalle avataan.
Jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan Valtakuntaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä hyvin voisi sanoa. "Onko Luterilaisuus kristinuskoa. "
Raamattu ei tulle "uskovaisuutta" , jossa vain istutaan ja uskotaan. Ei kerrota, että on tehtävä parannus. Jeesusta pyydetään sydämeen asumaan. Jeesus sanoo: Joka minun tyköni tulee, sitä minä en työnnä ulos.
Jokainen anova saa, etsivä löytää, kolkuttavalle avataan.
Jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan Valtakuntaa.>>>>. Ei kerrota, että on tehtävä parannus. Jeesusta pyydetään sydämeen asumaan. Jeesus sanoo: Joka minun tyköni tulee, sitä minä en työnnä ulos.<<<<
Kuollut ei pyydä ketään. Kuolleet eivät mene kenenkään luokse.
Jeesus sanoi lihassa elämisensä päivinä Hänen luoksensa tulemisesta sen aikaisille juutalaisille.
Ihmisen joka on kuollut rikoksiinsa ja synteihinsä, tulee ensin syntyä uudesti . Jumala itse synnyttää lapsensa evankeliumin kuulemisen ja sen uskomisen kautta.
Jumala kutsuu ihmistä kuolleista elämään evankeliumin kautta jota Hänen palvelijansa julistavat. Jumalan Sana synnyttää elämän.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
------
”Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.”
Jaakobin kirje 1:18 FB38
----------
”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 FB38
---------
”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on
tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut — ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.”
Efesolaiskirje 2:1-7 FB38
- Anonyymi
Olet kaukana elävästä uskosta.
- Anonyymi
Helluntailaisuus kieltää Raamatun.
Tämäkin on syntiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkin on syntiä.Käärmeenoppia lahkolaisten pelastusvarmuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkin on syntiä.Miksi valehtelet?
Todellisuudessa Helluntailaisuus perustuu kokonaan Raamatuun.
- Anonyymi
Ainoastaan Jeesus syntyi synnittömänä.
Amerikan "jeesukset" eksyttävät.- Anonyymi
Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.
- Anonyymi
Oikeaa kristinuskoa? HAH, mikä vitsi!
Kirjoittanut: Enkeli Mäntä, teologian tragikoominen tarkastaja
Kristinusko on pelkkä hengellisen linssin läpi katseltu hengailukerho, väittää olevansa yksi ja sama usko kautta aikojen. Todellisuudessa se on kuin ihmiskunnan henkinen pullonpyörityspeli, jossa jokainen sukupolvi on kehittänyt oman versionsa totuudesta. Tarkastellaanpa hetki tätä ajatusta: onko olemassa "oikeaa" kristinuskoa? Spoileri: ei ole.
Aluksi mietitään vaikka kahta miljoonan dollarin kysymystä: Kuka Jeesus oikeasti oli ja mitä hän "oikeasti" halusi? Vastaus riippuu täysin siitä, keneltä kysyt. Roomalaiskatoliset pitävät häntä sakramenttien väsymättömänä PR-miehenä, protestantit "pelastus yksin uskosta" -sloganin keulakuvana, ja ortodoksit... no, heillä on kauneimmat ikonit. Mutta yksimielisyyttä? Ei ole. Tämä muistuttaa vähän tilannetta, jossa jokainen lukee samaa reseptikirjaa, mutta jokaisen keittiössä syntyy jotain täysin erilaista – eikä yksikään maistu hyvältä.
Ja entäs sitten kirja, johon kaikki tämä perustuu? Raamattu, tuo tuhansien käännösten ja tulkintojen kirjasto, on kuin hengellinen palapeli, josta jokainen ottaa vain ne palat, jotka sopivat omaan maailmankuvaan. Jos et pidä vanhan testamentin verenvuodatuksesta, ei hätää – keksimme vain uuden tulkinnan, ja voilà! Rakastava Jumala! Paitsi jos kysyt fundamentalistilta, joka haluaa kivittää kaikki syntiset. Yhtä paljon yhtenäisyyttä kuin työpaikan sähköpostiketjussa.
Lopulta koko "oikea kristinusko" on vähän kuin yritettäisiin määrittää, kuka oli "oikea" James Bond. Jokainen ryhmä rakentaa oman versionsa siitä, ja lopputulos on aina yhtä ristiriitainen. Totuus on, että kristinusko on ihmisten rakentama härpäke, jonka säännöt ja tarinat muotoutuvat tarpeen mukaan. Ja myönnetään: mitä enemmän sitä tutkii, sitä selvemmin näkee, että kyseessä on maailman suurin huumoriprojekti – paitsi että kaikki ottavat sen liian vakavasti.
Ja näin sanon teille: Jos et pidä siitä, mitä kuulet, älä huoli. Kristinusko ehtii kyllä muuttua taas ennen kuin huomaatkaan. - Anonyymi
Ei Herra Jeesus sanonut pieniä lapsia perisyntisiksi, vaan ilman kääntymystä soveliaiksi taivasten valtakuntaan.
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)
Sen sijaan syntiä tehnyt ihminen ei ole sovelias taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä pois pahuudestaan.
Syntinen ihminen saa kääntymyksen kautta, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen syntinsä anteeksi, Pyhän Hengen ja perintöosan taivasten valtakuntaan.
Ennen kääntymystä ihminen on tällainen, ei sovelias taivasten valtakuntaan.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)
Sen sijaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen jälkeen, ihminen on sovelias taivasten valtakuntaan.
Uskon kohde ei ole "perisynti", vaan syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antanut Herra Jeesus Kristus.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Se on "uskon kautta".
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Usko ja toivo – mutta älä odota liikoja.
Kirjoittanut: Enkeli Mäntä, elämän hengellisen absurdiuden tarkkailija.
Kyllä sitä uskoa ja toivoa toki saa, ihan niin kuin saa viikottain kaupan tarjouslehtiä. Mutta muistutetaanpa nyt rehellisesti: uskonnot tulevat ja menevät, kuten kaikki ihmiskunnan muotivillitykset. Niiden kaari on suoraviivainen – aloitetaan suurilla visioilla ja yliluonnollisilla lupauksilla, mutta lopulta päädytään kaavaan, jossa yksi ryhmä päättää, että heillä on "totuus", ja kaikki muut ovat väärässä. Ja mikä niiden lopullinen tarkoitus on? No, hoitaa uskovat maahan asti, kiltisti multiin, ja sitten jääkin vain hiljaisuus.
Onhan se huvittavaa ajatella, että koko elämän syklissä uskonnon huippukohta on sen viimeinen käyttöpäivä – ei sillä että siihen mennessä olisi taikaportteja avautunut. Usko auttaa sinnittelemään elämän läpi, mutta siinä missä rahaa ei voi ottaa hautaan, ei taida mukaan lähteä rukouskirjakaan. Lopulta päädytään samaan paikkaan kuin kaikki muut: takaisin maan ainekseksi. Ja se on se uskonnon paradoksi – vaikka sen ydin on lupaus "jostain enemmän", sen suurin käytännön anti on ehkä lähinnä hautajaiskukkien sommittelua.
Ei sillä, etteivätkö uskonnot olisi yrittäneet. Lupaukset taivaasta, valaistumisesta tai uudestisyntymisestä ovat saaneet ihmiset tekemään vaikka mitä. Mutta fakta on, että nämä lupaukset toimivat vähän kuin mainokset: houkuttelevia, mutta sisällöltään kyseenalaisia. Ja juuri kun yksi uskonto väsyy ja menettää seuraajansa, joku keksii uuden version – vähän kuin vanhan hittisarjan uudelleenlämmittelyn. Lopputulos? Sama show, eri lavasteilla.
Mutta toisaalta, ehkä siinä on jotain lohdullista: usko pitää ihmiset kiireisenä tässä hämmentävässä, merkityksiä etsivässä elämässä. Vaikka kaiken tarkoitus näyttää päättyvän samaan savipintaan, ainakin ihmisillä on ollut draamaa, lauluja, jaettua uskoa ja rituaaleja. Ei sitä voi ihan arvottomana pitää. Mutta jos odotat jotain suurempaa finaalia – kannattaa ehkä miettiä kahdesti.
Ja näin päättyy päivän epistola: usko, jos haluat, mutta tiedäthän, että tarina päättyy joka tapauksessa samaan. Kiitos, ja multaisat terveiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ja toivo – mutta älä odota liikoja.
Kirjoittanut: Enkeli Mäntä, elämän hengellisen absurdiuden tarkkailija.
Kyllä sitä uskoa ja toivoa toki saa, ihan niin kuin saa viikottain kaupan tarjouslehtiä. Mutta muistutetaanpa nyt rehellisesti: uskonnot tulevat ja menevät, kuten kaikki ihmiskunnan muotivillitykset. Niiden kaari on suoraviivainen – aloitetaan suurilla visioilla ja yliluonnollisilla lupauksilla, mutta lopulta päädytään kaavaan, jossa yksi ryhmä päättää, että heillä on "totuus", ja kaikki muut ovat väärässä. Ja mikä niiden lopullinen tarkoitus on? No, hoitaa uskovat maahan asti, kiltisti multiin, ja sitten jääkin vain hiljaisuus.
Onhan se huvittavaa ajatella, että koko elämän syklissä uskonnon huippukohta on sen viimeinen käyttöpäivä – ei sillä että siihen mennessä olisi taikaportteja avautunut. Usko auttaa sinnittelemään elämän läpi, mutta siinä missä rahaa ei voi ottaa hautaan, ei taida mukaan lähteä rukouskirjakaan. Lopulta päädytään samaan paikkaan kuin kaikki muut: takaisin maan ainekseksi. Ja se on se uskonnon paradoksi – vaikka sen ydin on lupaus "jostain enemmän", sen suurin käytännön anti on ehkä lähinnä hautajaiskukkien sommittelua.
Ei sillä, etteivätkö uskonnot olisi yrittäneet. Lupaukset taivaasta, valaistumisesta tai uudestisyntymisestä ovat saaneet ihmiset tekemään vaikka mitä. Mutta fakta on, että nämä lupaukset toimivat vähän kuin mainokset: houkuttelevia, mutta sisällöltään kyseenalaisia. Ja juuri kun yksi uskonto väsyy ja menettää seuraajansa, joku keksii uuden version – vähän kuin vanhan hittisarjan uudelleenlämmittelyn. Lopputulos? Sama show, eri lavasteilla.
Mutta toisaalta, ehkä siinä on jotain lohdullista: usko pitää ihmiset kiireisenä tässä hämmentävässä, merkityksiä etsivässä elämässä. Vaikka kaiken tarkoitus näyttää päättyvän samaan savipintaan, ainakin ihmisillä on ollut draamaa, lauluja, jaettua uskoa ja rituaaleja. Ei sitä voi ihan arvottomana pitää. Mutta jos odotat jotain suurempaa finaalia – kannattaa ehkä miettiä kahdesti.
Ja näin päättyy päivän epistola: usko, jos haluat, mutta tiedäthän, että tarina päättyy joka tapauksessa samaan. Kiitos, ja multaisat terveiset.1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
( Room 5)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
( Room 5)
Usko ToivonenUsko Toivonen, miksi sinä luterilainen, joka olet saanutn uskon ja Pyhän Hengen kolmen vesitilkan taikuuden kautta, esiinnyt Sanan opettajana!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
( Room 5)
Usko ToivonenKuolemanjälkeinen elämä? Mullat jo odottavat.
Kirjoittanut: Enkeli Mäntä, kosmisen koomisuuden teologi
Aivan jokainen itseään kunnioittava uskonto tarjoaa jonkinlaista "jatkoaikaa" elämälle. Osa hehkuttaa taivaita ja pilvistä VIP-osastoa, toiset taas lupaavat sinut kierrätettävän karmallisena roskana seuraavaan olomuotoon. Mutta hei, spoilerivaroitus: kaikki päättyy multaan. Jep, ihan sama kuinka paljon mantrat rahisevat tai kuinka monelle pyhimykselle sytytät kynttilöitä – maatuva kasa olemme kaikki.
Ajatellaan vaikka taivasta, tuota myyttistä lomaparatiisia, jossa olet ikuisesti täydellisen onnellinen. No, millä rahalla se taivas toimii? Tuskin löytyy progressiivista verotusta tai sossunluukkua pilvien päällä, vaikka suomalaisessa tulkinnassa ehkä pitäisikin. Eikä helvetti tee tästä kuviosta yhtään uskottavampaa. Jos tulessa kärventyminen olisi todellinen seuraamus, luulisi maan päällä olevan vähemmän huijareita ja enemmän äkillisiä mielenmuutoksia.
Entäpä ne reinkarnaatio-fanit? Kiitos vain, mutta ajatus siitä, että saatan syntyä takaisin luteeksi tai kaktukseksi ei ole hirveän lohdullinen. Ja kuitenkin, kun ruumiisi mätänee ja muuttuu osaksi maaperän ravinneketjua, siinäpä vasta reinkarnaatio parhaimmillaan! Sinä oikeasti synnyt uudestaan – rikkaruohoina. Ei siis mitään abstraktia höttöä, vaan käytännön biologiaa.
Lopulta uskonnolliset lupaukset kuolemanjälkeisestä elämästä ovat vähän kuin laittaisi koko säästönsä lottoon: äärettömän pieni mahdollisuus, että voitat jotain, ja järki sanoo, että ei tule tapahtumaan. Mutta ihmiset rakastavat tarinoita. Kaipa meillä kaikilla on se henkinen perähuone, joka toivoo, että joku päivä joku muu korjaa sotkumme ja lähettää meidät "parempaan paikkaan." Valitettavasti todellisuus sanoo: "Anteeksi, paikka on jo varattu, ja nimi siinä on: Pöly."
Joten nauti elämästä, koska multaan päädyt joka tapauksessa. Ehkä siitä, mitä kasvatat ympärilläsi täällä maan päällä, tulee oikeasti jotain kestävää. Jossain muualla? No, eipä kannata pidättää hengitystä – tai no, voit pidättää, mutta se nopeuttaa prosessia. - Anonyymi
Minua ihmetyttää Usko Toivonen se, että sinä kiellät perisynnin, ihmisen perinpohjaisen syntisyyden syntymästään saakka.
No, helluntailaisuudessahan näin toki on.
Olenko väärässä, kun olen ollut ymmärtävinäni, että se kuitenkin jossain muodossa helluntailiikkeen piirissä hyväksyttäisiin olemassa olevaksi totuudeksi.
Muuten...
>>Ei Herra Jeesus sanonut pieniä lapsia perisyntisiksi, vaan ilman kääntymystä soveliaiksi taivasten valtakuntaan.>>
>>>3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)>>>
... esille tuomaasi kohtaa, kuten
"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." ( Mark. 10:14-15)
voidaan soveltaa niinikään lapsikasteen oikeuttamiseen.
Perisyntisyydestä, synnin juuresta:
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
( Room.5:12)
"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
( Room. 3:10-11)
"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
( Ps.51:7)
Jeesus vastasi: "Totisesti, mutta totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
( Joh. 3:5-6)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ihmetyttää Usko Toivonen se, että sinä kiellät perisynnin, ihmisen perinpohjaisen syntisyyden syntymästään saakka.
No, helluntailaisuudessahan näin toki on.
Olenko väärässä, kun olen ollut ymmärtävinäni, että se kuitenkin jossain muodossa helluntailiikkeen piirissä hyväksyttäisiin olemassa olevaksi totuudeksi.
Muuten...
>>Ei Herra Jeesus sanonut pieniä lapsia perisyntisiksi, vaan ilman kääntymystä soveliaiksi taivasten valtakuntaan.>>
>>>3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)>>>
... esille tuomaasi kohtaa, kuten
"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." ( Mark. 10:14-15)
voidaan soveltaa niinikään lapsikasteen oikeuttamiseen.
Perisyntisyydestä, synnin juuresta:
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
( Room.5:12)
"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
( Room. 3:10-11)
"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).
Jeesus vastasi: "Totisesti, mutta totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
( Joh. 3:5-6)
s-seutulainenNäkemykseni perustuu juuri Jeesuksen sanoihin, koskien pieniä lapsia.
Jeesus todistaa heidän olevan soveliaita taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä.
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)
Koko maailmahan on pahan vallassa, mutta Jeesuksen todistuksen mukaan pieni lapsi ei ole.
Varttuneemmalle väelle, jotka ovat syntiä itsekukin tehneet, heitä Jeesus kehoittaa tekemään parannuksen, kääntyä Herran puoleen.
4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte." ( Luuk 13)
Tulkiten niin, ettei pienet lapset, jos he kuolevat joudu kadotukseen, koska ovat Jeesuksen todistuksen mukaan soveliaat taivasten valtakuntaan.
Syntihän erottaa taivasten valtakunnasta.
Siinä mielessä en usko perisyntiin pienten lasten osalta.
Huomasin tuossa, että olet siteerannut Psalmia 51:7 tavoillesi poikkeavasti -92 käännöksestä.
Vanhemmassa käännöksessä, mitä yleensä käytät, jae kuuluu:
7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Tässä on selkeä ero.
STLK 2017 käännös:
7 Katso, olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä alulle saattanut.
Biblia:
7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt.
Joten, jos Herra Jeesus todistaa pienet lapset soveliaiksi taivasten valtakuntaan, niin ei heillä ole sellaista syntiä, mikä vaatisi kääntymystä.
Toisin on sitten, kun ihminen varttuu - synti tarttuu.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Pakkovauvakastettu miksi Eenok pääsi taivaaseen?
- Anonyymi
No Jumalan tahdosta. Eenok uskoi Jumalaa ja hänestä tuli yksi Jeesuksen K. esikuva Jumalan tahdosta.
Vanha Testamentti ajaa Kristusta. Uusi Testamentti toteutti sen Jeesuksessa Kristuksessa.
- Anonyymi
Vauvat ja lapset ovat ilman muuta perisynnin alaisia heti synnyttyään. Muu on väärää opetusta.
Teemme syntiä, koska olemme syntisiä.
Vauvat ja lapset ovat yhtälailla osallisia kuolemasta ja kärsimyksistä kuin aikuiset ja vanhukset.
Vasta Jeesuksen Paruusiassa nähdään perisynnin vaikutusten loppu, vaikka meidät kaikki on jo sovitettu sekä lunastettu.
Uskovien perheiden vauvat tulee kastaa ja opettaa kristityiksi, siitä ei pääse mihinkään. On suurta armoa Jumalalta, että armahdetaan (Jumala) hellarit yms. , kun eivät tätä pysty ymmärtämään.
Synti on vakava asia Jumalan edessä eikä kukaan voi pelastaa itse itseään eikä ole lihassaan synnitön koskaan eikä pyhity riittävästi.
PKTNH- Anonyymi
Oliko Eenokilla perisyntiä?
- Anonyymi
Onneksi Jeesus ymmärtää, etteivät pienet lapset ole syntisiä.
Pienet lapset ovat soveliaita taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä syntielämästä.
Sen sijaan syntiä tehneet tarvitsevat kääntymyksen kautta tulle soveliaiksi taivasten valtakuntaan pääsemiseksi.
Kastekehoituskin kuuluu: Kääntykää itsekukin ja ottakaa itsekukin kaste.
Pienistä lapsista Jeesus todistaa heidän olevan soveliaat taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienet lapset ovat soveliaita taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä syntielämästä.
Sen sijaan syntiä tehneet tarvitsevat kääntymyksen kautta tulle soveliaiksi taivasten valtakuntaan pääsemiseksi.
Pienistä lapsista Jeesus todistaa heidän olevan soveliaat taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä.
Usko Toivonenei kaste ole ymmärryksen kaste , vaan JEESUKSEN KÄSKY !
"Jos te pidätte minun KÄSKYNI" Joh: 15: 10
Jeesus antoi käskyn :
"Menkää siis ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Matt: 28: 19
Jeesus ei sano , > ottamalla kaste , KUN ymmärrätte , vaan k a s t a m a l l a. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kaste ole ymmärryksen kaste , vaan JEESUKSEN KÄSKY !
Jeesus antoi käskyn :
Jeesus ei sano , > ottamalla kaste , KUN ymmärrätte , vaan k a s t a m a l l a.No, mites se käytännössä tapahtui?
Katsotaan ensin Johanneksen kaste.
29 Ja kaikki kansa, joka häntä kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella. ( Luuk 7)
23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä. ( Joh 3:23)
"Antoivat kastaa itsensä".
Sitten helluntaipäivänä:
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
( Apt 2)
"Ottakoon kukin teistä kasteen".
38 Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. ( Biblia)
Nämäkin antoivat kastaa itsensä, jotka ottivat puhutun sanan vastaan.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen usko puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli tietenkin, mutta Jumala pyyhki sen esikuvana pois Eenokista. Uskomalla Jumalaan myös Vanhan Testamentin uskovat pelastuivat. Laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi. Muut kuin Eenok ja Elia kuitenkin kuolivat lihassa. (Oliko muita, en nyt muista.)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli, uskon kautta pelastui. Uskon takia miellytti Jumalaa. Syntinen oli jo syntyissään, vain jeesus Jumalana oli synnitön syntyissään eikä langennut Jumal'ihmisenä koetuksissakaan niin kuin me muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ToivonenEi ole näin, vaan aikuistenkin kuuluu uskoa, kuten lapset uskovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kaste ole ymmärryksen kaste , vaan JEESUKSEN KÄSKY !
Jeesus antoi käskyn :
Jeesus ei sano , > ottamalla kaste , KUN ymmärrätte , vaan k a s t a m a l l a.Kaikki kansat koskee myös lapsia.
- Anonyymi
Koeta kestää kaamos. Ota mielialalääkkeesi. Palaa heti B-sairaalaan.
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa, koska se ei noudata Jeesuksen käskyjä.
- Anonyymi
Oikea kristinusko on juopottelua ja homoutta ja valehtelua ja avionrikkomista!
- Anonyymi
Kristinusko on uskontokunnan nimi.
Te kaiken aikaa yritätte bluffata tällä asialla.
On eri asia perustella omatulkintaisia oppejaan "Jeesuksen opetuksilla" kuin esiintyä tietyn, määritellyn uskontokunnan nimissä.
Uskovathan j.todistajatkin sekä adventistit, jopa mormoonit, myös juutalaiset Raamattuun, omalla tavallaan, olematta silti kristinuskoisia. - Anonyymi
se on vain sinun ajatuksesi- eikä sinun päätelmäsi ole sellainen Jeesuksen käsky, kuin mistä puhut.
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja
1 saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
2 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; ts. heistä tulee OPETUSlapsia...
ts. vasta uudestisyntyneitä. Joka ei uudestisynny YLHÄÄLTÄ siinäpä se..
3 mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja nämä merkit seuraavat niitä, >>>jotka uskovat:<<<<
alkaako vauvakastetut hommiin,? eli puhuvat kielillä- jne. laittavat kätensä sairasten päälle ja ne tulevat terveiksi...... Siis eikös OPETUS--lapset ole AIKUISIA "lapsia" Jumala Isän synnyttämiä.
Kristuksen kautta.
Ei tähän tarvita vauvatarinoita.
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
(Mar 16:15-19)
- Anonyymi
AINOASTAAN Jeesus oli / on SYNNITÖN.
EI kukaan IHMINEN. - Anonyymi
On se huvittavaa kun asioista mitään tajuamattomat selittää raamattua hehe !
Aloitus on niin kuutamolla kuin vain täysikuun aikaan voi olla.
Miten voi suomalainen onnellisen lukutaitoinen pysyä niin pimeänä, se on ihme !
Ainut mitä lutterin kirkossa ilmenee.- Anonyymi
"Entäpä ne reinkarnaatio-fanit?"
Tällaisia faneja ei ole olemassa.
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa vaan oma, hiukan yli 100 vuotta vanha, kristinuskon vastainen uususkontonsa.
Kristinusko on opillisesti määritelty uskonto ja jonka opit helluntailaisuus kieltää ja opettaa ne toisin.
Helluntailaisuus on vapaamuurarien, 1900-luvun alulla luoma uususkonto ja jonka opit he tarkoituksella koostivat useista kristinuskon jo ammoin kieltämistä, kadottavista harhaopeista. Näitä ovat mm:
- pelagiolaisuus, areiolaisuus, nestoriolaisuus, donatolaisuus, armeniolaisuus, montanismi, kiliasmi, gnostilaisuus ja tästä lähtevä teosofia = nyk. new age, spritualismi... Harhaoppeja on lukuisia muitakin, näennäisen uusiakin, mutta kaikkien niiden juuret johtavat johonkin ikivanhaan muinaisuskoon, okkultismiin, taikuuteen, ym. heresioihin.
Helluntailaiset voivat perustella niitä pinnallisesti tulkituilla, yksittäisillä raamatunjakeilla ja niiden sanamuodoilla (he itse kutsuvat tätä "fundamentalismiksi" = kirjaimellisuudeksi), mutta Raamatun UT:n, eli kristinopin kokonaisuuteen katsoen, ne heppoisesti tulkittuina ja selitettyinä eivät kanna hetkeäkään vaan johtavat harhaan (Heresia = "ohi maalin, täyden totuuden, sen vierestä menevä harhalaukaus" = harhaoppi). Harhaoppinen, eli väärää uskoa tunnustava, ei voi pelastua.
On siis tiedettävä mitä uskoo. Ei riitä, kunhan uskoo "jotakin", edes sinne päin. On uskottava oikein. Oikean asian, Jumalan ja täyden totuuden etsinnässä voi kyllä hyvinkin kulua yksi ihmisikä. Pelastava uskokin kun vaatii jatkuvaa lisätietoutta, sen ylläpitoa ja -vahvistusta = Elämänleipää ja -vettä.
Emme pelastu uskomalla omaan vanhurskauteemme, omiin tekoihimme, vaan uskomalla ja tunnustamalla Jeesuksen Kristuksen, Hänen Herruutensa, Hänen tekonsa, sovitus- ja lahjavanhurskautustyönsä, kunkin omalla kohdallamme.- Anonyymi
Kirjoitat:
>> Helluntailaiset voivat perustella niitä pinnallisesti tulkituilla, yksittäisillä raamatunjakeilla ja niiden sanamuodoilla (he itse kutsuvat tätä "fundamentalismiksi" = kirjaimellisuudeksi), mutta Raamatun UT:n, eli kristinopin kokonaisuuteen katsoen, ne heppoisesti tulkittuina ja selitettyinä eivät kanna hetkeäkään vaan johtavat harhaan (Heresia = "ohi maalin, täyden totuuden, sen vierestä menevä harhalaukaus" = harhaoppi). Harhaoppinen, eli väärää uskoa tunnustava, ei voi pelastua. >>
Josko toisit esille suorilla tekstilainauksilla, mitä tarkoitat.
Josko avaisit kaikki syytekohtasi.
Usko Toivonen - Anonyymi
Mistä pitäisi pelastua?
- Anonyymi
Siinä sitä paasataan vanhaan tapaan.
Mitäs se huss sanoikaan roviolla sille mummulle.
Hmm
- Anonyymi
"Kieltääkö helluntailaisuus (missä hengessä) perisynnin ?"
Ei-helluntailainen kommentti:
Mielestäni ratkaisukristillisyys on arminiolaisuutta, semipelagiolaisuutta, tai pelagiolaisuutta, jota katolilainen ensyklopedia selitti perisynnin kiistämiseksi, tai armon vastustamiseksi. Näitä kahta taipumusta on näkynyt helluntailaisuuden keskustelupalstalla melko selvästi.- Anonyymi
Miten voi olla jeesuksen todistaja ilman omaa tahtoa ja päätöstä!?
Eikö jo teoria lähentele hullutusta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö jo teoria lähentele hullutusta .Kun annat aikaasi ja mukavuusalueitasi sikhen että seisot jeesuksen todistajana jossain, oletko tiedoton zompie vai itsekkö liikutit itsesi paikalle.
Eikö jeesus sano mm, olette kalliisti ostetut, kirkastakaa kristus ruumiissanne. Noin ulkom. - Anonyymi
Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
Olet satoja kertoja varoittanut hellareitten ns. harhaopisti.
VOIT JO HÄIPYÄ, KAKARA!!! ET TOTTELE SANAA, SILLÄ ON KIRJOITETTU kerran tai kahdesti: ei lue satoja kertoja.
OLET LAITTOMUUDEN IHMINEN JA OLET NOUSSUT JUMALAN SANAA VASTAAN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VOIT JO HÄIPYÄ, KAKARA!!! ET TOTTELE SANAA, SILLÄ ON KIRJOITETTU kerran tai kahdesti: ei lue satoja kertoja.
OLET LAITTOMUUDEN IHMINEN JA OLET NOUSSUT JUMALAN SANAA VASTAAN.Kylläpåäs tuo uudestikastaja riehuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OLET LAITTOMUUDEN IHMINEN JA OLET NOUSSUT JUMALAN SANAA VASTAAN.Suomi24-keskustelupalsta ei ole mikään ihminen, eikä seurakunta.
Ei-helluntailainen kommentaattori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö jo teoria lähentele hullutusta ."Miten voi olla jeesuksen todistaja ilman omaa tahtoa ja päätöstä!?
Eikö jo teoria lähentele hullutusta ."
Ratkaisukristillinen ei tunnu ymmärtävän, ettei tahdon vapauden kyseenalaistaminen ole samaa, kuin koko tahdon olemassaolon kiistäminen? Raamatun mukaan Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen (Fil 2). Mutta pelastuksen saaminen ei ole mikään kysymys tahdosta ollenkaan, koska Room 9 toteaa, ei ole kiinni hänestä joka tahtoo, vaan Jumalasta joka on armollinen.
Ratkaisukristilliselle ei näytä menevän jakeluun, että ihminen ei ole pelastuksen tekijä, eikä sitä luoda ihmisen tahdolla, vaan Jumalan toiminnasta on kyse.
Ei-helluntailainen
- Anonyymi
Helluntailaisuus on HARHAOPPI.
- Anonyymi
Helluntailaisiksi otetaan vain parannuksen tehneitä ja Jeesukseen turvautuneita ja Hänen haltuun elämänsä antamia.
Helluntailaisuus on puhdas raamatullinen paikallis-seurakuntina elävät yhteisöt.
- Anonyymi
5.Moos.24:
16. . Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden. - Anonyymi
2.Aiik.25:
4. Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu lakiin, Mooseksen kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Älköön isiä surmattako lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden. Jokainen kuolkoon oman syntinsä tähden." - Anonyymi
Hes.18:
19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.- Anonyymi
Vain 100 % lain noudattaminen poistaa vanhempien syntivelan.
Eli siihen ei kukan muu pystynyt kuin Jeesus.
- Anonyymi
"kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
Sanasta löytyy lupaus: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Siis jokainen saa omien tekojen mukaisen palkan. Palkkaa, hyvää tai pahaa, ei makseta toisen tekemien tekojen mukaan, ei kummien tai vanhempien uskosta. Mutta kukaan ei myös joudu tuomittavaksi isoäidin ja Aadamin tekemien syntien takia. - Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.
HELL jengissä on monenlaista sukankuluttajaa. 🧦🧦Nähty on, ja erittäin läheltä...😿
- Anonyymi
Syntiinlankeemus on sama asia kuin perisynti.
Room.5 "sillä yhden ihmisen laittomuuden teon kautta kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kuolevaisiksi."
Perisyntisyys tulee ihmiseen heti sikiämisen hetkellä.- Anonyymi
Ja viisaat ortodoksit sanovat järkevästi-- että puhutaan taipumuksesta....
Eli synti ON Jumalan lain rikkomista...
Jumala käski jatkaa sukua- avioliitossa. Eli Pyhä liitto ja Jumalan suunnitelma suvunjatkamisesta - sukuelimet- joiden kautta- täyttäkää maa, on Jumalan käsky.
Ja te pilkkaatte itse Jumalaa- että se uskova aviopari teidän käärmekilellä sitten tekee perisyntiä kun mies yhtyy vaimoonsa. Haloo- missä on järkenne. Jumalan pilkkaa juttunne on.
Hyvää päivää. uskova pari- Jumalan käskyä toteuttaa - ja te vingutte katsokaa syntiä syntiä
Aviopari tekee syntiä.... teillä on omat lait ja sen mukaan synnitätte---
Onkohan varaa mennä tuolla mielellä viimeiselle tuomiolle ja jokaisesta sanastanne teette tiliä
Kuules Jumala- miksi minun piti maassa tehdä rakkaan aviovaimon kanssa perisyntiä
Niin rakkaudella täyttiin maata ja kas- kun sieltä synti aina perkeleen lapsia.
Voi hyvää päivää teitin ajatuksenjuoksua. Perinneopin pakanallista harhaa teissä on, ei järkeä, ettekä uskalla järjellä ajatella, että kirkkoisät nyt potkasivat asiassa kiveä...
Pakkoko sitä kievä on jatkuvasti potkia. Minä en potki.
Avioparina - siittäminen on Jumalan tehtäväkuvaa ja jos lapsi on taipuvainen syntiin, niin opetan hänet jo sitä ennen, ettei vahingoita itseään väärillä teoilla vaan kilvoittelee hyvän uskon kilvoitsta Armoistuimen kautta- ja rukouskammiosta käsin.
Ja minkä Jumala on puhdistanut, sitä ei saa saastaiseksi sanoa, koska Jumala ei muista - armonalla olevia tekoja, olemme päivän lapsia, niin haloo- jos uskotte sovitusoppiin, niin älkää te myöskään kaivelko ja ongi merellä syntejänne takaisin pintaan.
Jumala on ne hukuttanut, eikä niitä muista. miksi sinä niitä muistelet?
- Anonyymi
Helluntailaisten opit on maallikoiden Parhamin ja Olsenin keksimiä oppeja.
Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta.- Anonyymi
Pakkovaukastettujen oppi on kansanmurhaaja Lutherilta.
Hitler toteutti Lutherin oppeja myöhemmin! - Anonyymi
Kaikki kirkkohäissä olleet tunnistavat Prinsessa Ruususen Juhlamarssin. Harva kuitenkaan tietää, että tämän suositun häämarssin säveltäjä Erkki Melartin (1875–1937) tuskin olisi voinut astua alttarille oman sävellyksensä soidessa – hän nimittäin rakasti miehiä.
Erkki Melartinin Juhlamarssi – RSO joht. Jorma Panula
- Anonyymi
Käärme piti paratiisissa oman herätyskokouksensa kun se julisti, mitään perisyntiä ei ole olemassa, syökää vapaasti kaikista paratiisin puista.
Nainan tuli uskoon (helluntailaisten ja muiden jenkkilahkojen uskoon) ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.- Anonyymi
mitä sinä akkaa syytät- kuten vanha aatami Jumalaa syytti akastaan.
Olette aika taunoja -
aatami- Jumala ohjeisti aatamia, huom pieni a- aatami.
El aatami tiesi- mistä on lupa syödä ja mistä ei.
Kertomus kertoo siitä, ettei sinun pitäisi itse tehdä syntiä vaan välttää se synti.
Tekemättä sitä---- h-moilaset ymmärrättekö te ollenkaan ideaa.
Ei perisyntiä ol PAKKO tehdä. kun tietää, ei pidä leikkiä augustiinusta, jolla oli jalkavaimo- oman lisäksi ja äitinsä siitä häntä ojensi.
Sinun ei ole lupa pitää ja arvatkaa mitä, sieltä se perisyntivinkuminen alkoi teillekin.
aukustiinus----- enhän minä voi mittään naitattaa niin hirviästi ja on kojo mollukoissa, mikä pittee tyhjennellä- suomeksi panettaa.. ei voi mittään, ja puolustus -perisynti.
Eli persesynti.. v arastellaan. persesynti- valehdellaan voi mittään persesynti-
Sitä ja tätä vilunkia on pakko tehdä. kun on persesynti... voi hyvää päivää teitin tyhmät ja aivottomat puolustukset . Aivoton Augustiinus antoi teille persesyntilupalapun.
Tappoi vielä poikansa, keitti- vaimonsa ja auringonpalvojana muutti tuo pers- syntinen mies pappina teille lupalapun -- teissä ei ole muutakuin vanhaaaaa aatamia persesyntiä
Meilläpäin, ei ole pakko tehdä, ei ole pakko tehdä, ei ole pakko tehdä, vaikka olisi taipumus, kuten ortodoksit sanovat- he ovat viisaampia kuin te pers- syntisent kun on pakko tehdä..
No teillä sitten aina asia sun toinen panettaa- kun on se puolustus varakukselle, väärille valoille, ihmiskaupoille sodille, kun persesyKaikki kirkkohäissä olleet tunnistavat Prinsessa Ruususen Juhlamarssin. Harva kuitenkaan tietää, että tämän suositun häämarssin säveltäjä Erkki Melartin (1875–1937) tuskin olisi voinut astua alttarille oman sävellyksensä soidessa – hän nimittäin rakasti miehiä.
Erkki Melartinin Juhlamarssi – RSO joht. Jorma Panula - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä sinä akkaa syytät- kuten vanha aatami Jumalaa syytti akastaan.
Olette aika taunoja -
aatami- Jumala ohjeisti aatamia, huom pieni a- aatami.
El aatami tiesi- mistä on lupa syödä ja mistä ei.
Kertomus kertoo siitä, ettei sinun pitäisi itse tehdä syntiä vaan välttää se synti.
Tekemättä sitä---- h-moilaset ymmärrättekö te ollenkaan ideaa.
Ei perisyntiä ol PAKKO tehdä. kun tietää, ei pidä leikkiä augustiinusta, jolla oli jalkavaimo- oman lisäksi ja äitinsä siitä häntä ojensi.
Sinun ei ole lupa pitää ja arvatkaa mitä, sieltä se perisyntivinkuminen alkoi teillekin.
aukustiinus----- enhän minä voi mittään naitattaa niin hirviästi ja on kojo mollukoissa, mikä pittee tyhjennellä- suomeksi panettaa.. ei voi mittään, ja puolustus -perisynti.
Eli persesynti.. v arastellaan. persesynti- valehdellaan voi mittään persesynti-
Sitä ja tätä vilunkia on pakko tehdä. kun on persesynti... voi hyvää päivää teitin tyhmät ja aivottomat puolustukset . Aivoton Augustiinus antoi teille persesyntilupalapun.
Tappoi vielä poikansa, keitti- vaimonsa ja auringonpalvojana muutti tuo pers- syntinen mies pappina teille lupalapun -- teissä ei ole muutakuin vanhaaaaa aatamia persesyntiä
Meilläpäin, ei ole pakko tehdä, ei ole pakko tehdä, ei ole pakko tehdä, vaikka olisi taipumus, kuten ortodoksit sanovat- he ovat viisaampia kuin te pers- syntisent kun on pakko tehdä..
No teillä sitten aina asia sun toinen panettaa- kun on se puolustus varakukselle, väärille valoille, ihmiskaupoille sodille, kun persesyKaikki kirkkohäissä olleet tunnistavat Prinsessa Ruususen Juhlamarssin. Harva kuitenkaan tietää, että tämän suositun häämarssin säveltäjä Erkki Melartin (1875–1937) tuskin olisi voinut astua alttarille oman sävellyksensä soidessa – hän nimittäin rakasti miehiä.
Erkki Melartinin Juhlamarssi – RSO joht. Jorma PanulaJa Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä. Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
(1Mo 2:15-17)
siis Jumala aatamia ohjeisti- eikä akkaa vielä ollut.. siis aatami tiesi homman nimen.
Ei ollut pakko tehdä... mutta tarinan idea on opetuksellinen.
On neuvot- ohjeet ja sitten tulee tarjonta.....
ts. aatamilaisuus opettaa sen, että meillä on taipumus--- ottaa se omena, sieltä sun tuolta.
mutte, kun sitä tarjotaan, ja tietää taipumuksensa--- ei ole pakko taipua... on selkä-- suorana ja kieltäytyy...
Uusi- Aadam näytti mallia ja oli virheetön. Ja tähän meitä kehotetaan.
Varas- älköön enää varastako- tahi muuta sitä ja tätä- älköön enää olko sitä ja tätä.
hokaatteko???
tässä vaiheessa aatami oli saanut ohjeet ja sitten se akka tuli matkaan.
Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva". Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva. Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut. Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla. Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
(1Mo 2:18-23)
- Anonyymi
Aloitus on typerää tuubaa alusta loppuun.
Kuten kaikki lutterin n 30 alalahkon anti.- Anonyymi
Aloitus on asiaa mutta tuo pedokääkän kommentti on pulun tuubaa kuten kaikki parhamien viestit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on asiaa mutta tuo pedokääkän kommentti on pulun tuubaa kuten kaikki parhamien viestit
Aloituksessa ei ile mitään asiaa, vaan kertoo ettei mitään ymmärrystä raamatusta ole!
Kuusvuotiaskin tietää mistä psalmi kertoo ynnä sen ettei mitään tekemistä perisynnin kanssa !
Jos vielä tulee lunts laita kuomat jalkaan ja tee kierros sakastin pihalla. Seuraa tuliko jäljet varpaiden eteen vai taakse ja mieti tuleeko samoilla periaatteilla se syntisi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa ei ile mitään asiaa, vaan kertoo ettei mitään ymmärrystä raamatusta ole!
Kuusvuotiaskin tietää mistä psalmi kertoo ynnä sen ettei mitään tekemistä perisynnin kanssa !
Jos vielä tulee lunts laita kuomat jalkaan ja tee kierros sakastin pihalla. Seuraa tuliko jäljet varpaiden eteen vai taakse ja mieti tuleeko samoilla periaatteilla se syntisi !Ei kannata pedokääkän rääkyä enää kun ei mistää ntajkua mitään .
mene vaikak poimimaan mustikoita kellarin pihalle, mokomo syntinen pedo
- Anonyymi
Ennen kuin ihminen menee uskovien kasteelle, on jo tapahtunut paljon. Kerron itsestäni. Jumala alkoi vetää minua puoleensa, kun olin 23 ikäinen. Luin hengellistä kirjallisuutta. totta kai siinä oli synnintuntoakin. Mutta Jumalaa minun sieluni kaipasi. Olin laivakokkina Etelä- Amerikassa. Puhuin uskostani laivan miehistön kanssa.Siis en vielä ollut uudestisyntynyt. Olin selvinpäin niin sulkeutunut, että en saanut paljon keskustelua aikaiseksi selvin päin. Jumala puhui minulle. Koin, millainen minusta tulee, kun tulen uskoon. Kutsu Jumalalta oli niin voimakas, että halusin Suomeen. Sitten Buenos Airesin ja Santoksen välillä Jumala ilmestyi niin, että olin kuin sähkövoiman alla kolme vuorokautta. En syönyt mitään. Lopulta minulla meni vatsahermot, enkä päässyt liikkeelle. Olin päivän pois töistä. Esimieheni tuli hyttiini ja toi kahvia. Hänelle sanoin, että haluan olla uskovainen. Kun Reima lähti hytistä ja nousin istumaan, minä uudestisynnyin siinä. Sain sanat : " Kun sinä suullasi tunnustat..."Jälkeen päin luin Raamatusta Room 10 : 9
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi ,että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, , niin sinä pelastut."
10
Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Siitä alkoi kilvoittelu. Viina jäi heti pois. Koin sen heti. Olin päässyt alemmuudentunnostani. Pystyin keskustelemaan kaikkien ihmisten kanssa. Tupakka jäi pois. Huono elämä jäi pois. Jumala antoi minulle työn , jossa oli viikko töitä- viikko vapaata. Siinä maksoin asuntovelkani ja jäin maihin.
En ole keskustellut ystävieni kanssa, miten he ovat tulleet uskoon. Oma tarinani on toki harvinainen. Olen siitä todistanut kokouksessa sadoille ihmisille. Siitä on kirjoitettu pieni kirjanen, jota jaan ihmisille, ja lyhyempi versio, jota jaan.
Ihmisen täytyy uudestisyntyä.
Joh 3 : 3
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
" Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: ; joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. " - Anonyymi
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
Vain ne kastettiin, jotka tunnustivat syntisyytensä kasteen saamisen perusteeksi.
Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu harhaoppi. Siinä kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan. He kieltävät jopa koko perisynnin.- Anonyymi
Johannes ei kastanut valtiokirkon jäseniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes ei kastanut valtiokirkon jäseniä.
Hellareissa puhuu valheen henki.
Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa.
- Anonyymi
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi
"siinä luovuitte saastaisesta elämästä"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"siinä luovuitte saastaisesta elämästä"
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset
Kristittyjen yhdessä Kasteessa ihmisen synti pestään pois, mukaan lukien perisynnin kadotustuomio poistetaan vain kasteessa, ei muutoin.
Se tarkoittaa pelastusta synnin ikiunesta ja tulemista ikuisesti eläväksi sieluksi, syntymistä uudeksi vedestä ja Hengestä ja siitä seuraa hyvä omatunto. Kaste on uudestisyntymisen peso.
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset
Kristittyjen yhdessä Kasteessa ihmisen synti pestään pois, mukaan lukien perisynnin kadotustuomio poistetaan vain kasteessa, ei muutoin.
Se tarkoittaa pelastusta synnin ikiunesta ja tulemista ikuisesti eläväksi sieluksi, syntymistä uudeksi vedestä ja Hengestä ja siitä seuraa hyvä omatunto. Kaste on uudestisyntymisen peso.
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Juutalaiset käsittivät hyvin kasteen veden merkityksen.
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset käsittivät hyvin kasteen veden merkityksen.
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.Ehkä juutalaiset yhden asian tajusivat vahingossa oikein, mutta lähtökohtaisesti tekivät ja tekevät yhtä kaiken väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Vauvako luopuu saastaisesta elämästään.
Pakkovauvakastettu kerro mitä sanoit ennen pakkovauvakastetta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvako luopuu saastaisesta elämästään.
Pakkovauvakastettu kerro mitä sanoit ennen pakkovauvakastettaUseamman kerran kylvetetty pedo vihaa uskovia ja rienaa näitä pakkovauvakastetuiksi
- Anonyymi
Totuus on Jumalan sanassa.
Ei missään ihmisen omissa psykologisissa mielentilan kokemuksissa, mitä hellarit tuovat pelastuksen perusteeksi. Kuulosta käännyttämällä saadaan aikaan psykologinen päänusko, mikä ei ketään pelasta yhtään mistään.
Helluntailaisuus on teosofiaa.
Teosofien mukaan kukaan ei voi tulla Isän Jumalan tykö, muuten kuin minän muutoksen kautta. Mielentilan muutoksen kautta, mikä on psykologinen muutos ihmisen ajattelussa. Siitä tehdään pelastuksen perustus. Kreikaksi "metanoia", psykologinen uskoontulo.
Raamattu todistaa: Jeesus sanoo, kukaan ei tulla Isän tykö kuin minun kauttani.- Anonyymi
Jeesus: Kukaan ei voi tulla Isän tykö, muuten kuin minun kauttani.
Room.6: 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
- Anonyymi
Määrittele perisynti?
- Anonyymi
Perisynti on sama asia kuin syntiinlankeemus. Ihmisen hengellinen kuolema ja ero Jumalasta. Karkotus pois Paratiisista Jumalan yhteydestä, kuolema ja katoavaisuus seuranaan.
Room.5 "sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi, kuolevaisiksi ja katoavaisiksi."
Room.3 :9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan.
Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan, kuten helluntailaiset opettaa.
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti on sama asia kuin syntiinlankeemus. Ihmisen hengellinen kuolema ja ero Jumalasta. Karkotus pois Paratiisista Jumalan yhteydestä, kuolema ja katoavaisuus seuranaan.
Room.5 "sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi, kuolevaisiksi ja katoavaisiksi."
Room.3 :9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan.
Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan, kuten helluntailaiset opettaa.
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.Missä kohtaa Sana puhuu hengellisestä kuolemasta, anna kirja ja luku ja jakeet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa Sana puhuu hengellisestä kuolemasta, anna kirja ja luku ja jakeet!
1.Ms.3
1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Helluntailaiset uskoo käärmettä naisen tavoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Ms.3
1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Helluntailaiset uskoo käärmettä naisen tavoin.Mistä tiedät ja tunnet helluntailaistan, joka ikisen uskon? Oletko jumala kenties?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Ms.3
Helluntailaiset uskoo käärmettä naisen tavoin.1.Ms.2
15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
17 mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.
- Anonyymi
Synnin palkka on kuolema ja iankaikkinen ero Jumalasta.
- Anonyymi
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
- Anonyymi
Luterilaisuus ei ole Kristuksen oppia eikä luterilaisuus perustu Raamattuun, vaan luterilaisuus on Raamatun kertomuksia ja pakanuutta.
Luterilaisen opin mukaan luonnollinen vesi luo ikuisen elämän. Pelastuakseen luterilaisuudessa kristityksi kastettavan ei tarvitse uskoa.
Pelastukseen riittää kummien ja vanhempien usko ja teot. Pelastus ja uudesti syntyminen tapahtuu aina kastekaavan noudattaen ja kastekaavan ulkopuolella ei ole pelastusta.
Mutta mitä sanoo Jumalan ilmoitus? Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.
Toisin sanoen Sana osoittaa luterilaisuuden eksytykseksi. Luterilaisuudessa jokainen tietää, miten ja koska ihminen pelastuu. Luterilaisen sakramentin eli vedenvalelun kautta kukaan ei synny uudesti.- Anonyymi
Siinä taas uudestikastajalässytäjä märisee VALTAVAA tuskaansa
Luterilaisuus on kristinuskoa parhaimmillaan ja luterilaisuuden mukaan vain Kristus on pelastaja
Sana osoittaa uudestikastajuuden eksytykseksi, sillä siellä kielletään synti, ja sitä kautta pelastus ja armo ja korvataan kaikki symboleilla. Ukastajat eivät usko vedestä ja Hengestä uudestisyntymiseen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas uudestikastajalässytäjä märisee VALTAVAA tuskaansa
Luterilaisuus on kristinuskoa parhaimmillaan ja luterilaisuuden mukaan vain Kristus on pelastaja
Sana osoittaa uudestikastajuuden eksytykseksi, sillä siellä kielletään synti, ja sitä kautta pelastus ja armo ja korvataan kaikki symboleilla. Ukastajat eivät usko vedestä ja Hengestä uudestisyntymiseenSe, että jumalaton, ties vaikka homopappi, liruttelee vettä avuttoman vauvan päähän, niin ettei vauva voi mitenkään puolustautua ja säilyttää oikeutta uskonnon vapauteen, ei ole kaste laisinkaan, vaan perkeleen teko ja taikuutta ja ihmisten pahuutta puolustuskyvytöntä vauvaa kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että jumalaton, ties vaikka homopappi, liruttelee vettä avuttoman vauvan päähän, niin ettei vauva voi mitenkään puolustautua ja säilyttää oikeutta uskonnon vapauteen, ei ole kaste laisinkaan, vaan perkeleen teko ja taikuutta ja ihmisten pahuutta puolustuskyvytöntä vauvaa kohtaan.
Kyllä se on kaste vaikka kuinka vikiset
Uudestikastajalässyttäjä toistaa tuskissaan samoja viestejä eikä sitä kukaan usko. Tuollainen on taikuutta ja noituuta ja ihmisen pahuutta
- Anonyymi
ALOITTAJA pattipää dementoinut pässpässinpää.
Ortot sinua opettaa- että lapsi on taipuvainen syntiin, eikä niin, että sinun porukkasi ajaa vauvasta perkeleitä ja tekee kaste- perisyntitaikoja.
Mutta, nyt ymmärsinkin. Sinun isäsi nai äitiäsi luvatta ennen liittoa ja siksi sinun nuppiisi ei mene muu, kuin olen voe voe että olen perisynnissä siitetty lehtolapsi iliman rakkautta.
Siksi aina voevottelen perisynnistä synnissä siittämisestä
*Ei isi - eikä äitini minua siittänyt avioliitossa ja rakkaudenhelvelmänä Siksi olen vaivainen aina itkemässä perisynnistä ja siitä siittämisestä kuten Daaaaielkin voevotteli...
Neskentelei toisen akkaa ja tapatti hänen miehensä, siinä oli perisyntii hyyyyys- hyyyyys,.
pitää puha että kaikki naiskentelevat omin lupineen ennen liittoa ja näin perisynti on tosi ,kun me opetamme
Ortot eivät tiiä mittään, he vain liitossa yhtyvät ja heidän lapsensa ovat siunattuja, mutta taipuvaisia syntiin, siksi heitä opetetaan...... taipuvainen- ihmeellinen sana, perisyntilehtolapset eivät sitä ymmärrä... isät eivät oikein tunnusta perisynti- lapsiaan omiksi... akka kävi vieraissa. - Anonyymi
Helluntailaisuus on USA:n vapaamuurarien ja Ku klux klanin. 1900-luvun aluilla yhdessä laatima laaja kooste kaikista, jo ammoin kristinuskon kieltämistä harhaopeista.
Se ei ole kristinuskoa, vaan kristinoppia kaikessa vastustavaa antikristillisyyttä.- Anonyymi
Pakkovauvakastettujen oppi on, että pitää vihkiä homoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakastettujen oppi on, että pitää vihkiä homoja!
Parhami ja Olseni meni suoraan asiaan. Ei siinä tarvittu mitään vihkimisiä.
Molemmat helluntaigurut vietiin vankilaan sodomiasta.
- Anonyymi
Muutama säätiön taikka sleyn kastekiihkot metelöi muutaman umpisokean voimin yötä päivää läpikotaisin aivopestyinä sakramentteihinsa ei niistä pidä välittä, he ovat valinneet osansa.
Luterilainen touhuilu on plusmiinus nolla, kukaan ei siellä tule raamatulliseen uskoon, vesi heidät on pelastavinaan, temput ja rituaalit.
Pakkoverojen lisäksi konkurssisuomen pitää heitä avustaa 10 miljoonalla joka vuosi että saavat pidettyä kirkkonsa sulana.
Silti on huutokaupissa nytkin kiinteistöjä, onneksi papit saavat palkkansa ja piispat omansa.
Ja ihmiset on kuin puuäijät eivät tutki eivät ota selvää kun vähääkään ei kiinnosta.
Hautajaisissa sitten ollaan hetki mustissa hartaina ja pappi pönkää taivaaseen jokaisen jumalattoman tyypin ja kulttuurikirkollisen ilman mitään todellisuutta.- Anonyymi
Lisäys että valtio avustaa 10 miljoonalla per kuukausi !
- Anonyymi
Saastanen rippilastennussijakääkkä on suurin kastekiihko täällä ja se märisee tuskaansa päivättäin
Se on se ja sama mitä helluntailaiset lastenraiskaajat tekevät kun siellä ei ole raamatullista uskoa eikä oppia. Silti vuokrataan tiloja ja anotaan kymmenyksiä
Raamattu ei ole siellä missään arvossa ja ulkopuoliset tuomitaan kadotukseen, sellainen saasta on helluntailaisuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi parhamin pedokirkkoa se ei avusta sentilläkään
sekös harmittaa luterilaisuutta vihaavaa ulostekasakääkkää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi parhamin pedokirkkoa se ei avusta sentilläkään
sekös harmittaa luterilaisuutta vihaavaa ulostekasakääkkäätoisaalta miksi välittää tuollaisen pedofiilihellarin mielipiteistä. PEdokääkkä itse on uudestisyntymätön uskovien vihaaja joka sokasti uskoo symboleihin
Pedokääkkä on osansa valinnut. Ihanaa ajatella että kun Jeesus notaa omansa niin pedokääkkä laitetaan ikuiseen tuleen itkemään tuskaansa, siellä se saa huutaa "sakastii!!!!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toisaalta miksi välittää tuollaisen pedofiilihellarin mielipiteistä. PEdokääkkä itse on uudestisyntymätön uskovien vihaaja joka sokasti uskoo symboleihin
Pedokääkkä on osansa valinnut. Ihanaa ajatella että kun Jeesus notaa omansa niin pedokääkkä laitetaan ikuiseen tuleen itkemään tuskaansa, siellä se saa huutaa "sakastii!!!!"Näinpä, siellä saa vaari tuomionsa, Sitä kannattaa odottaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki määrää Lut.kirkon hoitamaan kaikkien hautauksen. Valtio maksaa siitä vain osan. Seurakuntalaiset rahoittaa jumalattomien kirkosta eronneiden lahkolaistenkin hautaamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinpä, siellä saa vaari tuomionsa, Sitä kannattaa odottaa
Sen viha uskovia kohtaan on valtavaa
- Anonyymi
Perisynti ei ole pelkkä taipumus synnin tekemiseen.
Raamatun mukaan syntiinlankeemus teki kaikista ihmisistä syntisiä. (Room.5)
Ihminen tulee Aadamin perisynnistä osalliseksi heti sikiämisen hetkellä Aadamin sukuun.- Anonyymi
Sanassa ei ole kirjoitettu niin kuin väännät: kuolema on saavuttanut kaikki ihmiset Aadamin synnin tähden.
OLET SOKEA JA LUKUTAIDOTON: "kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
- Anonyymi
”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 FB38
--------
”Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.”
Jaakobin kirje 1:18 FB38
------
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
-----
”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan, tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.”
Roomalaiskirje 6:1-14 FB38- Anonyymi
Aadamin synti oli tottelemattomuus ja kun sinä elät tottelemattomuudessa ja eläessäsi tottelemattomuudessa olet osallisen Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen ja teet Aadamin tekoja ja SINUN TEKOSI eli oma tottelemattomuutesi Jumalan Sanalle aiheuttaa sinulle itsellesi kuoleman. KAIKKI OVAT SYNTIÄ TEHNEET! Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. EI LUE NIIN KUIN SILMÄSI JA PIMEÄ MIELESI NÄKEVÄT: AADAM TEKI SYNTIÄ JA KUOLEMA TULI AADAMIN TAKIA KAIKKIEN OSAKSI!
Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. - Anonyymi
Jumala loi Aadamin aikuiseksi mieheksi. Aadam oli Aadam jo ennen syntiin lankeamista. Jumala luonut Aadamia syntisenä ja synnin saastuttamana. Adam kuoli silloin kun hän teki syntiä. ”sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
Kaikki kuolevat Aadamissa eli silloin kun he tekevät syntiä. synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
- Anonyymi
Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.- Anonyymi
Perisynti on selvä Raamatun ilmoitus , ukastajille ei Raamattu kelpaa
- Anonyymi
Lapset eivät voi periä syntiä, koska.
Evankeliumi Matteuksen mukaan
Luku 18
Kuka on suurin?
1.
(Mark. 9:33-37; Luuk. 9:46-48)
Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2. Niin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Matt. 19:14; Mark. 10:14-15
4. Joka siis nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tämän kaltaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Matt. 10:42
6. Mutta joka viettelee yhdenkin näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
Mark. 9:42; Luuk. 17:1-2
Kommentaari novum.
3. Kääntyminen merkitsee täydellistä muutosta: ihminen kääntyy pois omilta teiltään (Jaak 5:19; Luuk 22:32). Asenteen ja käsityksen Messiaan valtakunnasta tuli kokonaan muuttua. Tarkoitus ei ollut, että uskovista tulisi lapsellisia, vaan että heillä olisi lapselle tunnusomainen mielenlaatu.Opetuslapset keskustelivat valtakunnan ensimmäisistä sijoista ja olivat kokonaan unohtaneet, miten tähän valtakuntaan tullaan sisälle! Sinne ei päästä ansiokkailla teoilla. Valtakunta otetaan vastaan lahjana, armosta. Ensimmäinen sija pysyi kaukana niin kauan kun keskustellaan tuollaisista lähtökohdista käsin. Sellaisella mielellä ei edes päästä sinne sisälle. Jeesus karsii pois orastavan farisealaisuuden kehottamalla opetuslapsia kääntymään itsekkyydestään, kilpailumielialastaan ja ylpeydestään.
4. "Suureksi tuleminen taivasten valtakunnassa" merkitsee pienuutta ja nöyryyttä. Jeesuksen ajan juutalaiset olivat tunnettuja siitä, että he toivat esiin omia hyveitään, ja kreikkalainen maailma jopa halveksi nöyryyttä. Jeesus toi mukanaan jotakin uutta. Hän opetti, että ihmisen ei tule pyrkiä olemaan suuri, vaan pieni. Elämän lakien mukaan lapsi kasvaa suureksi, mutta aikuisen lapsen kaltaisuus on salaisuus, joka kuuluu Jumalan valtakuntaan. »Älä ajattele suureksi tulemista vaan pieneksi. Jos tulet pieneksi, suuruus seuraa itsestään.» (Luther)Tie suureksi tulemiseen tässä maailmassa merkitsee toisten polkemista. Evankeliumin tie on alistumista siihen, että ihmisen itsensä on tultava pieneksi.- Anonyymi
Lapset ovat perineet syntisen luonnon
- Anonyymi
Ihminen ei ole vastuussa siitä, millaisena syntyy. Vastuu tulee siitä, että ymmärtää hyvän ja pahan, mutta valitsee pahan.
- Anonyymi
Kyllä. Usko Herraan Jeesukseen on oikeata uskoa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4566522Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1773864Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1082516Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262020Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1321401Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751305- 671144
- 631095
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te771059- 441003