Britanniassa on tehty laaja kyselytutkimus sähköautoilijoille. Zapmap-yhtiön jo seitsemättä kertaa tilaamaan vuositutkimukseen vastasi 3 746 sähköauton omistajaa/haltijaa.
Kun moni edelleen puntaroi siirtymistä polttomoottorista sähköiseen autoiluun, mielenkiintoisin kysymys on joka vuosi sähköautoilijoiden tyytyväisyys ajoneuvoihinsa. Sitä mitataan muun muassa seuraavalla kysymyksellä: haluatko luopua sähköautosta ja palata polttomoottoriseen ajoneuvoon?
Vastaajista alle kolme prosenttia eli erittäin pieni osuus olisi valmis palaamaan polttomoottorisen auton käyttäjäksi.
Asteikolla nollasta sataan antavat sähköautojen käyttäjät kulkuneuvolleen keskimäärin 87 pistettä. Tärkeimmiksi ominaisuuksiksi nousevat liikkumisen edullisuus, vähäpäästöisyys ja auton suorituskyky.
https://www.ksml.fi/teemat/8126788
Paluuta ei ole. Britanniassa alle 3 % sähköauton käyttäjistä haluaisi palata polttomoottorisiin.
141
673
Vastaukset
- Anonyymi
Kai sinä ymmärrät mitä tämä tutkimuksen tulos kertoo sähköautoista ja niiden tulevasta suosiosta.
Niistä ei haluta luopua ja suosio tulee olemaan kova.- Anonyymi
Mutta, akustossa on kiinni pääomaa edelleen 15000-40000€ tai jopa enemmän ??
Media voisi tätä pulmaa hiukan avata kansalaisille ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, akustossa on kiinni pääomaa edelleen 15000-40000€ tai jopa enemmän ??
Media voisi tätä pulmaa hiukan avata kansalaisille !Kannattaisi hakea apua tuohon päähänpinttymään.
Ymmärrät varmaan itsekin, ettei tuo ole tervettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, akustossa on kiinni pääomaa edelleen 15000-40000€ tai jopa enemmän ??
Media voisi tätä pulmaa hiukan avata kansalaisille !Polttiksiin sitoutuu tuota enemmän rahaa polttoaineisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi hakea apua tuohon päähänpinttymään.
Ymmärrät varmaan itsekin, ettei tuo ole tervettä.Niin, se että sähköautoissa on liian määräävässä asemassa oleva akusto ?
Kyllä olen samaa mieltä !
Akustossa on kiinni kymmeniä tuhansia Euroja, mutta kaikki eivät sitä ymmärrä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se että sähköautoissa on liian määräävässä asemassa oleva akusto ?
Kyllä olen samaa mieltä !
Akustossa on kiinni kymmeniä tuhansia Euroja, mutta kaikki eivät sitä ymmärrä ?Soita aamulla lähimpään terveyskeskukseen. Olen huolissani sinusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, akustossa on kiinni pääomaa edelleen 15000-40000€ tai jopa enemmän ??
Media voisi tätä pulmaa hiukan avata kansalaisille !Todennäköisyys uudehkon akun täydelliselle vikaantumiselle on pieni. Sähköautoja ostavat usein hyvätuloiset ja monesti kohtuullisesti varallisuutta omaavat ihmiset joille tuollainen summa on lähinnä harmillinen takaisku mutta ei kaada taloutta. Jos on vaikka 20t€ euroa käteisenä säästössä ja silti se on vain pieni osa kokonaisvarallisuudesta akun hajoaminen ei oikeastaan ole edes ongelma. Jos kyseessä on työsuhdeauto tai leasingauto mitään riskiä ei ole koska ongelmasta vastaa leasingyhtiö joka omistaa auton.
Tilanne on aivan erilainen jos olet ostanut auton omaksi rahoituksella ja siihen menee merkittävä osa kuukausituloista eikä säästössä ole kuin muutama tuhat euroa tai sitäkään. Silloin akun hajoaminen voi sotkea koko talouden mikäli tarvitsee autoa eikä akussa ole takuuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi hakea apua tuohon päähänpinttymään.
Ymmärrät varmaan itsekin, ettei tuo ole tervettä.On tervettä olla huolissaan.
Kuinka käy kun auto kia soul jolla ajettu 80 000km romutetaan kun akuston vaihto on liian kallis 13000 € hintaiseen autoon...
Se on tuhlaamista kun meillä keskihinta autolla on 4000 €.
Eli rikkaille annetut sähköily auto edut ovat oikeasti tulevaisuudessa köyhien ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttiksiin sitoutuu tuota enemmän rahaa polttoaineisiin.
Ei sitoudu noin paljon polttoaineisiin yleensä, jos ajaa kuten normaalit suomalaiset. Nimittäin monilla menee polttoaineisiin noin 1000 € vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitoudu noin paljon polttoaineisiin yleensä, jos ajaa kuten normaalit suomalaiset. Nimittäin monilla menee polttoaineisiin noin 1000 € vuodessa.
"Nimittäin monilla menee polttoaineisiin noin 1000 € vuodessa."
Tosiasiassa vain harva pääsee alle tuhannen euron polttoainekuluilla vuodessa, koska suomalaiset ajavat keskimäärin n. 14000km/v. Tonnilla ei pääse edes 10000km:iä keskiarvoisella bensa-auton kulutuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nimittäin monilla menee polttoaineisiin noin 1000 € vuodessa."
Tosiasiassa vain harva pääsee alle tuhannen euron polttoainekuluilla vuodessa, koska suomalaiset ajavat keskimäärin n. 14000km/v. Tonnilla ei pääse edes 10000km:iä keskiarvoisella bensa-auton kulutuksella.Vähän kuluttava bensa-auto kulutus on noin 5 litraa 100 kilometrillä ja jos ajaa lähinnä maanteillä niin toisilla autoilla pääsee 4 litrallakin. Jos ajaa tuon 5 litraa sadalla niin bensakulut ovat 1200 € vuodessa nykyisellä bensan hinnalla. Eli pikkuisen enemmän, mutta ei ole mitenkään harvinaista, että päästään alle 1000 € vuodessa polttoainekuluissa.
"Tonnilla ei pääse edes 10000km:iä keskiarvoisella bensa-auton kulutuksella."
Vähänkin uudemmilla bensa-autoilla pääsee kevyesti alle tonnilla vuodessa. Riippuu toki mikä osuus on kaupunkiajoa, koska bensa-autot kuluttavat paljon enemmän kaupungissa kuin maantiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän kuluttava bensa-auto kulutus on noin 5 litraa 100 kilometrillä ja jos ajaa lähinnä maanteillä niin toisilla autoilla pääsee 4 litrallakin. Jos ajaa tuon 5 litraa sadalla niin bensakulut ovat 1200 € vuodessa nykyisellä bensan hinnalla. Eli pikkuisen enemmän, mutta ei ole mitenkään harvinaista, että päästään alle 1000 € vuodessa polttoainekuluissa.
"Tonnilla ei pääse edes 10000km:iä keskiarvoisella bensa-auton kulutuksella."
Vähänkin uudemmilla bensa-autoilla pääsee kevyesti alle tonnilla vuodessa. Riippuu toki mikä osuus on kaupunkiajoa, koska bensa-autot kuluttavat paljon enemmän kaupungissa kuin maantiellä.Yksikään bensa-auto ei mene ympärivuotisesti 5 litran keskikulutuksella.
Alle 1000€:n polttoainekuluihin pääsee, jos pitää auton tallissa ja ajaa polkupyörällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se että sähköautoissa on liian määräävässä asemassa oleva akusto ?
Kyllä olen samaa mieltä !
Akustossa on kiinni kymmeniä tuhansia Euroja, mutta kaikki eivät sitä ymmärrä ?Polttomoottoriautoilija tankkaa polttoainetta 15 vuoden aikana kymmenillä tuhansilla ja rahat ovat sen hankintahinnan lisäksi kiinni energiassa. Kaikki eivät vain ymmärrä sitä vaan epätoivoisesti vain takertuvat akun hintaan. Samoin itse polttomoottorissa on rahaa kiinni 10 000e jommalle kummalle puolelle jos se hajoaa totaalisesti jakohihnan katkeamisen takia ja se pitäisi uusia eikä käytettynä vielä löydy romuttamolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään bensa-auto ei mene ympärivuotisesti 5 litran keskikulutuksella.
Alle 1000€:n polttoainekuluihin pääsee, jos pitää auton tallissa ja ajaa polkupyörällä.Pienet bensa-autot pääsevät kevyesti alle 5 litran keskikulutukseen talvi mukaan lukien. Eikä bensa-autojen kulutus kasva paljoakaan talvella. Itse asiassa rajoitusten laskemisen takia kulutus usein vähenee talveksi.
Ja pienet dieselautot pääsevät alle 4 litran kulutukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään bensa-auto ei mene ympärivuotisesti 5 litran keskikulutuksella.
Alle 1000€:n polttoainekuluihin pääsee, jos pitää auton tallissa ja ajaa polkupyörällä.Pienet bensa-autot pääsevät kevyesti alle 5 litran keskikulutukseen talvi mukaan lukien. Eikä bensa-autojen kulutus kasva paljoakaan talvella. Itse asiassa rajoitusten laskemisen takia kulutus usein vähenee talveksi.
Ja pienet dieselautot pääsevät alle 4 litran kulutukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nimittäin monilla menee polttoaineisiin noin 1000 € vuodessa."
Tosiasiassa vain harva pääsee alle tuhannen euron polttoainekuluilla vuodessa, koska suomalaiset ajavat keskimäärin n. 14000km/v. Tonnilla ei pääse edes 10000km:iä keskiarvoisella bensa-auton kulutuksella.Yli 30% autoilijoista ajaa autolla alle 10 tkm vuodessa. Ja 10 tkm maksaa pienellä autolla noin 800 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 30% autoilijoista ajaa autolla alle 10 tkm vuodessa. Ja 10 tkm maksaa pienellä autolla noin 800 euroa.
Varsinkin isoissa kaupungeissa 10 tkm vuodessa on todella paljon joten valtaosa kaupungissa asuvista ei aja edes niin paljoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienet bensa-autot pääsevät kevyesti alle 5 litran keskikulutukseen talvi mukaan lukien. Eikä bensa-autojen kulutus kasva paljoakaan talvella. Itse asiassa rajoitusten laskemisen takia kulutus usein vähenee talveksi.
Ja pienet dieselautot pääsevät alle 4 litran kulutukseen.Yksikään bensa-auto ei mene alle 5 litran keskukulutuksella.
Talvikulutus on merkittävästi suurempi.
Edellisen dieselmersuni (vm.2017) keskikulutus oli 5,8 l.
Jos edelleen yrität väittää että joku bensa-auto kuluttaa alle 5l/100km, niin kerro auton merkki ja malli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään bensa-auto ei mene alle 5 litran keskukulutuksella.
Talvikulutus on merkittävästi suurempi.
Edellisen dieselmersuni (vm.2017) keskikulutus oli 5,8 l.
Jos edelleen yrität väittää että joku bensa-auto kuluttaa alle 5l/100km, niin kerro auton merkki ja malli.Mersut ovat tunnetusti bensa- tai dieselrohmuja, ne eivät ikinä ole olleet lähelläkään kärkeä. Monet autot menevät kymmeniä prosentteja alle mersun lukemien. Mersut ovatkin bensarohmuja ja ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja jo viimeiset 20 vuotta.
Ja edelleenkin, dieselautot pääsevät alle 4 litran kulutuslukemiin. Pienet bensa-autot kulkevat järjestään alle 5 litraa sadalla jos ei kulje paljon kaupungissa. Nimittäin bensa-autoilla kulutus kaupungissa on noin 50% suurempaa kuin maantiellä 80 km/h vauhdissa. Mitä enemmän kaupunkiajoa niin sitä enemmän bensaa kuluu. Ja esimerkiksi VW Polo 2018 yhdistetty kulutus on 4,8 litraa sadalla. Ja tuon allekin pääsee, jos ajaa pääosin maantieajoa, sillä maantiekulutus on 4,1 litraa sadalla ja kaupunkiajossa kulutus 6,1 litraa sadalla. Ja kyseessä ei ollut hybridi. Eikä VW Polo ole edes kaikkein vähiten kuluttava bensa-auto.
Ja muuten, bensa-autot pääsivät alle 6 litran kulutuslukemiin jo vuonna 1990.
"Talvikulutus on merkittävästi suurempi."
Pelkkä nopeuden lasku talvinopeuksiin vähentää bensan kulutusta niin paljon, että monilla kulutus vähenee talvella. Etenkin jos ajaa pitkiä matkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersut ovat tunnetusti bensa- tai dieselrohmuja, ne eivät ikinä ole olleet lähelläkään kärkeä. Monet autot menevät kymmeniä prosentteja alle mersun lukemien. Mersut ovatkin bensarohmuja ja ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja jo viimeiset 20 vuotta.
Ja edelleenkin, dieselautot pääsevät alle 4 litran kulutuslukemiin. Pienet bensa-autot kulkevat järjestään alle 5 litraa sadalla jos ei kulje paljon kaupungissa. Nimittäin bensa-autoilla kulutus kaupungissa on noin 50% suurempaa kuin maantiellä 80 km/h vauhdissa. Mitä enemmän kaupunkiajoa niin sitä enemmän bensaa kuluu. Ja esimerkiksi VW Polo 2018 yhdistetty kulutus on 4,8 litraa sadalla. Ja tuon allekin pääsee, jos ajaa pääosin maantieajoa, sillä maantiekulutus on 4,1 litraa sadalla ja kaupunkiajossa kulutus 6,1 litraa sadalla. Ja kyseessä ei ollut hybridi. Eikä VW Polo ole edes kaikkein vähiten kuluttava bensa-auto.
Ja muuten, bensa-autot pääsivät alle 6 litran kulutuslukemiin jo vuonna 1990.
"Talvikulutus on merkittävästi suurempi."
Pelkkä nopeuden lasku talvinopeuksiin vähentää bensan kulutusta niin paljon, että monilla kulutus vähenee talvella. Etenkin jos ajaa pitkiä matkoja.Lisään... Esimerkiksi itse ajan noin 90% maantieajoa. Enkä aja pahemmin moottoritielläkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersut ovat tunnetusti bensa- tai dieselrohmuja, ne eivät ikinä ole olleet lähelläkään kärkeä. Monet autot menevät kymmeniä prosentteja alle mersun lukemien. Mersut ovatkin bensarohmuja ja ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja jo viimeiset 20 vuotta.
Ja edelleenkin, dieselautot pääsevät alle 4 litran kulutuslukemiin. Pienet bensa-autot kulkevat järjestään alle 5 litraa sadalla jos ei kulje paljon kaupungissa. Nimittäin bensa-autoilla kulutus kaupungissa on noin 50% suurempaa kuin maantiellä 80 km/h vauhdissa. Mitä enemmän kaupunkiajoa niin sitä enemmän bensaa kuluu. Ja esimerkiksi VW Polo 2018 yhdistetty kulutus on 4,8 litraa sadalla. Ja tuon allekin pääsee, jos ajaa pääosin maantieajoa, sillä maantiekulutus on 4,1 litraa sadalla ja kaupunkiajossa kulutus 6,1 litraa sadalla. Ja kyseessä ei ollut hybridi. Eikä VW Polo ole edes kaikkein vähiten kuluttava bensa-auto.
Ja muuten, bensa-autot pääsivät alle 6 litran kulutuslukemiin jo vuonna 1990.
"Talvikulutus on merkittävästi suurempi."
Pelkkä nopeuden lasku talvinopeuksiin vähentää bensan kulutusta niin paljon, että monilla kulutus vähenee talvella. Etenkin jos ajaa pitkiä matkoja.Jonkun testin yhdistetty kulutus, ei ole lähelläkään todellista ympärivuotista keskikulutusta.
Käyttäjien ilmoittama keskikulutus on 6,16 l/100km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonkun testin yhdistetty kulutus, ei ole lähelläkään todellista ympärivuotista keskikulutusta.
Käyttäjien ilmoittama keskikulutus on 6,16 l/100km.Ja kulutus riippuu ihan ajotyylistä ja missä ajaa autolla. Toisella kulutus voi olla 4,5 litraa ja toisella 7 litraa samalla autolla. Kyllä, erot ovat näin suuria tai jopa suurempia. Pelkästään se, että toinen ajaa pääosin maaseudulla ja toinen kaupungissa aiheuttaa kymmenien prosenttien eron kulutuksessa. Samoin raskaampi kaasujalka nostaa todella paljon kulutusta.
Vaikka käyttäjien keskikulutus olisi 6,1 litraa niin monet pääsevät tuolla autolla alle 5 litran. Lisäksi Polo ostetaan usein kaupunkiautoksi ja kaupungissa Polo kuluttaa 50% enemmän kuin maantiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersut ovat tunnetusti bensa- tai dieselrohmuja, ne eivät ikinä ole olleet lähelläkään kärkeä. Monet autot menevät kymmeniä prosentteja alle mersun lukemien. Mersut ovatkin bensarohmuja ja ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja jo viimeiset 20 vuotta.
Ja edelleenkin, dieselautot pääsevät alle 4 litran kulutuslukemiin. Pienet bensa-autot kulkevat järjestään alle 5 litraa sadalla jos ei kulje paljon kaupungissa. Nimittäin bensa-autoilla kulutus kaupungissa on noin 50% suurempaa kuin maantiellä 80 km/h vauhdissa. Mitä enemmän kaupunkiajoa niin sitä enemmän bensaa kuluu. Ja esimerkiksi VW Polo 2018 yhdistetty kulutus on 4,8 litraa sadalla. Ja tuon allekin pääsee, jos ajaa pääosin maantieajoa, sillä maantiekulutus on 4,1 litraa sadalla ja kaupunkiajossa kulutus 6,1 litraa sadalla. Ja kyseessä ei ollut hybridi. Eikä VW Polo ole edes kaikkein vähiten kuluttava bensa-auto.
Ja muuten, bensa-autot pääsivät alle 6 litran kulutuslukemiin jo vuonna 1990.
"Talvikulutus on merkittävästi suurempi."
Pelkkä nopeuden lasku talvinopeuksiin vähentää bensan kulutusta niin paljon, että monilla kulutus vähenee talvella. Etenkin jos ajaa pitkiä matkoja.No, oman diesel vanhukseni (s203 200cdi) 31000km keskikulutus on kulutusmittarin mukaan 5,6l/100km ja matka-ajossa 400km taival on taittunut parhaillaan 3,7 l/100km, tosin tankaten laskiessa olen huomannut että auton mittarit "kaunistelevat" lukemaa n. 3-4 desiä, mutten siltikään pitäisi vanhustani dieselrohmuna.
- Anonyymi
Lol, sähköautoista tienestinsä hankkiva yritys tekee sähköautomyönteisen tutkimuksen :DD
- Anonyymi
Ei niitä tuloksia tehdä oman mielensä mukaan.
- Anonyymi
Joo, pitää luottaa vain öljy-yhtiöiden teettämiin tutkimuksiin aiheesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, pitää luottaa vain öljy-yhtiöiden teettämiin tutkimuksiin aiheesta?
Öljy-yhtiöiden tutkimukset ovat tätä tutkimusta paremmin tehtyjä ja luotettavampia.
- Anonyymi
Kun on oppinut sähköautoon, niin ei todellakaan halua enää polttista
- Anonyymi
En pysty enää ajamaan metriäkään polttomoottoriautolla. Niin vanhanaikaiselta ne tuntuvat.
- Anonyymi
Tuommoinen kyselytutkimus on täysi floppi eli huuhaata. On se nähty selvästi , miten sähköautoiijoiden on pakko valehdella eli kehua autojaan. Jos he kertoisivat totuuden, romahtaisi käytettyjen sähköautojen hinnat kuin kiviriippa pohjaan. Huijaus etenee ja etenee ja voi niitä, jotka sitten saavat sen kiviriippan hartioilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuommoinen kyselytutkimus on täysi floppi eli huuhaata. On se nähty selvästi , miten sähköautoiijoiden on pakko valehdella eli kehua autojaan. Jos he kertoisivat totuuden, romahtaisi käytettyjen sähköautojen hinnat kuin kiviriippa pohjaan. Huijaus etenee ja etenee ja voi niitä, jotka sitten saavat sen kiviriippan hartioilleen.
On sulla kuvitelmat, luulot, uskot, toivot ja harhat.
- Anonyymi
Ihan helposti. Tilipussi on niin määrittävä.
Kun tekee normi duunii 50000 € vuosi liksalla ei tarvitse ajatella ajavan sähköautolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan helposti. Tilipussi on niin määrittävä.
Kun tekee normi duunii 50000 € vuosi liksalla ei tarvitse ajatella ajavan sähköautolla.Monet saavat tuollaisesta liksasta säästöön yli 10000 € vuodessa. Kaikki riippuu miten paljon kuluttaa. Jos esimerkiksi asuu täysin velattomassa omistusasunnossa niin on helposti varaa tuollaisellakin palkalla ostaa sähköauto. Jopa ihan uutena ja käteisellä.
Itse asiassa tilipussi ei ole määrittävä asia vaan muu kulutus ja varallisuus. Joillakin 50000 € vuodessa tienaavilla on satojen tuhansien sijoitukset, toisilla vain velkaa.
Itse tiedän ainakin yhden jolla on tuotakin pienempi liksa ja silti sähköauto. Hän asuu velattomassa omistusasunnossa eikä haaskaa rahaa muuten turhuuksiin, jolloin kulut vain ovat pienemmät.
- Anonyymi
Ajettavuus on yksi asia mikä on sähköautoissa ylivoimainen. Ei ole mitään polttomoottorin ja vaihteiston tuottamia viiveitä. Teho tulee ulos heti ja auto kiihtyy kaikissa nopeuksissa ja tilanteissa välittömästi. Vähänkin tehokkaampaa sähköautoa ajaessa tulee tunne että se on halukas menemään aivan koko ajan. Alhainen painopiste tekee ajamisesta nautinnollista mutkissa ja mutkaisemmilla teillä. Aluksi tuntuu erikoiselta että auto on hyvin hiljainen ja silti tehoa on käytettävissä niin paljon. Kun siihen tottuu tulee tunne että auton pystyy hyvin vaivattomasti tuottamaan tuon kaiken tehon ja väännön. Paljon vaivattomamman oloisesti kuin polttomoottoriauto.
Se että voi ladata kotipihassa on merkittävä etu ja tekee asioista vaivatonta. Kännykkäsovelluksen avulla auton voi pistää lämpenemään etenkin talvella jolloin ajoon lähdettäessä lasit ovat sulat ja auto mukavan lämmin. Kun auto on kiinni latausasemassa se ei käytä akun varausta ja ottaa lämmitykseen menevän tehon suoraan sähköverkosta. Auton voi ajoittaa latautumaan aikoina jolloin sähkö on erityisen halpaa kuten yöllä. Pikalataukset jotka nekin uudessa sähköautossa ovat melko nopeita, ovat vain pieni osa kaikkea lataamista etenkin jos on latausasema kotona ja ajaa pääosin lyhyttä arkiajoa. Tietysti tilanne on eri jos asuu pitkien matkojen takana.
Muuten sähköauto tuntuu pitkälti samalta kuin mikä muukin uusi tai uudehko auto. Sillä erotuksella kun tuosta kaikesta yllä olevasta on päässyt nauttimaan ja siihen on tottunut ei siitä enää halua luopua.- Anonyymi
Kaikki hyvin toistaiseksi. Kiviriippa kuitenkin uhkaa.
- Anonyymi
Normaalit ajajat eivät piittaa paskaakaan auton kiihtyvyydestä eikä sillä ole suurtakaan vaikutusta ajettavuuteen. Ja viiveitäkään ei huomaa koskaan.
Ja väite paremmasta ajettavuudesta on naurettavan typerä vale. On täysin todistettavissa oleva asia, että sähköautoissa on heikompi ajettavuus. Varsinkin mutkatiellä sähköautojen ajettavuus on surkea. Senhän takia polttisautot aina päihittävät mutkaisella radalla aina sähköautot. Jopa Model S Plaid jää kauas polttiksista rata-ajossa. Ongelma on nimittäin sähköautojen suuri paino. Sellaiset muutama sata kiloa lisää painoa aina heikentää ajettavuutta. Sellaista painavaa autoa ei olekaan, jossa olisi hyvä ajettavuus. Siksihän kaikki hyvät urheiluautot ovat kevyitä suhteessa tehoon. Oikein hyvät urheiluautot painavat alle tonnin.
Ja silti tunnen parikin entistä sähköauton omistajaa, jotka ovat vaihtaneet sähköautosta takaisin polttikseen. Ei ole mitenkään harvinaista, että joku myy sähköauton ja vaihtaa polttikseen. Varsinkin Teslat on todettu paskoiksi romuiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalit ajajat eivät piittaa paskaakaan auton kiihtyvyydestä eikä sillä ole suurtakaan vaikutusta ajettavuuteen. Ja viiveitäkään ei huomaa koskaan.
Ja väite paremmasta ajettavuudesta on naurettavan typerä vale. On täysin todistettavissa oleva asia, että sähköautoissa on heikompi ajettavuus. Varsinkin mutkatiellä sähköautojen ajettavuus on surkea. Senhän takia polttisautot aina päihittävät mutkaisella radalla aina sähköautot. Jopa Model S Plaid jää kauas polttiksista rata-ajossa. Ongelma on nimittäin sähköautojen suuri paino. Sellaiset muutama sata kiloa lisää painoa aina heikentää ajettavuutta. Sellaista painavaa autoa ei olekaan, jossa olisi hyvä ajettavuus. Siksihän kaikki hyvät urheiluautot ovat kevyitä suhteessa tehoon. Oikein hyvät urheiluautot painavat alle tonnin.
Ja silti tunnen parikin entistä sähköauton omistajaa, jotka ovat vaihtaneet sähköautosta takaisin polttikseen. Ei ole mitenkään harvinaista, että joku myy sähköauton ja vaihtaa polttikseen. Varsinkin Teslat on todettu paskoiksi romuiksi.Lisään... Sehän takia myyntilistojen kärjessä on aina tavisautot pienimmällä mahdollisella moottorilla. Jopa silloin kun saisi tehokkaamman auton halvemmalla niin ihmiset valitsevat kalliimman, mutta muilta ominaisuuksiltaan paremman auton. Teho ei ole useimpien listalla edes 10 tärkeimmän asian joukossa. Esimerkiksi takakontin koko ja muoto on paljon tärkeämpi asia kuin teho.
- Anonyymi
Menemään koko ajan..mutta Kuusamon reissuun meneekin aivan liikaa vapaa aikaa.
Jo hetkellisesti on liikenne valoissa nopein mutta 300 km päässä jo taatusti piuhassa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalit ajajat eivät piittaa paskaakaan auton kiihtyvyydestä eikä sillä ole suurtakaan vaikutusta ajettavuuteen. Ja viiveitäkään ei huomaa koskaan.
Ja väite paremmasta ajettavuudesta on naurettavan typerä vale. On täysin todistettavissa oleva asia, että sähköautoissa on heikompi ajettavuus. Varsinkin mutkatiellä sähköautojen ajettavuus on surkea. Senhän takia polttisautot aina päihittävät mutkaisella radalla aina sähköautot. Jopa Model S Plaid jää kauas polttiksista rata-ajossa. Ongelma on nimittäin sähköautojen suuri paino. Sellaiset muutama sata kiloa lisää painoa aina heikentää ajettavuutta. Sellaista painavaa autoa ei olekaan, jossa olisi hyvä ajettavuus. Siksihän kaikki hyvät urheiluautot ovat kevyitä suhteessa tehoon. Oikein hyvät urheiluautot painavat alle tonnin.
Ja silti tunnen parikin entistä sähköauton omistajaa, jotka ovat vaihtaneet sähköautosta takaisin polttikseen. Ei ole mitenkään harvinaista, että joku myy sähköauton ja vaihtaa polttikseen. Varsinkin Teslat on todettu paskoiksi romuiksi.Jouduin ajamaan tsi dsg golfilla 5 vuoden sähköautoilun jälkeen. Olihan kokemus.
Ensimmäinen ajatus oli, että tässä täytyy olla vikaa. Kaasun vaste liikkeelle lähtiessä oli ohut. Ajossa kaasua painaessa aluksi ei tapahdu mitään, automaattisesti painaa enemmän kaasua kunnes sitten vaihteen vaihduttua hyökkää metelin kera. Kaasua nostettaessa auto vaan menee, eli jarrua ja kaasua paineltava edes takas, sähköautolla ei jarruun tarvitse liikenteessä juuri koskea.
Oli todellakin silmiä avaava kokemus kun tuo sähköautoni on alkanut tuntumaan tavalliselta autolta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jouduin ajamaan tsi dsg golfilla 5 vuoden sähköautoilun jälkeen. Olihan kokemus.
Ensimmäinen ajatus oli, että tässä täytyy olla vikaa. Kaasun vaste liikkeelle lähtiessä oli ohut. Ajossa kaasua painaessa aluksi ei tapahdu mitään, automaattisesti painaa enemmän kaasua kunnes sitten vaihteen vaihduttua hyökkää metelin kera. Kaasua nostettaessa auto vaan menee, eli jarrua ja kaasua paineltava edes takas, sähköautolla ei jarruun tarvitse liikenteessä juuri koskea.
Oli todellakin silmiä avaava kokemus kun tuo sähköautoni on alkanut tuntumaan tavalliselta autolta.Ehkä noin on sinun kohdalla, mutta valtaosa ei kiihdyttele autolla koko ajan. Useimmat ajelevat rauhallisesti eikä lähes koskaan kiihdyttele noin typerästi kuin sinä teet. Lisäksi manuaalivaihteisissa autoissa on olemassa moottorijarrutus, ei tuo ole vain sähköautojen ominaisuus. Itse ainakin käytän paljon moottorijarrutusta polttomoottoriautossa (en toki ole koskaan omistanut automaattivaihteista autoa).
Todistit vain olevasi täysin ajotaidoton idiootti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalit ajajat eivät piittaa paskaakaan auton kiihtyvyydestä eikä sillä ole suurtakaan vaikutusta ajettavuuteen. Ja viiveitäkään ei huomaa koskaan.
Ja väite paremmasta ajettavuudesta on naurettavan typerä vale. On täysin todistettavissa oleva asia, että sähköautoissa on heikompi ajettavuus. Varsinkin mutkatiellä sähköautojen ajettavuus on surkea. Senhän takia polttisautot aina päihittävät mutkaisella radalla aina sähköautot. Jopa Model S Plaid jää kauas polttiksista rata-ajossa. Ongelma on nimittäin sähköautojen suuri paino. Sellaiset muutama sata kiloa lisää painoa aina heikentää ajettavuutta. Sellaista painavaa autoa ei olekaan, jossa olisi hyvä ajettavuus. Siksihän kaikki hyvät urheiluautot ovat kevyitä suhteessa tehoon. Oikein hyvät urheiluautot painavat alle tonnin.
Ja silti tunnen parikin entistä sähköauton omistajaa, jotka ovat vaihtaneet sähköautosta takaisin polttikseen. Ei ole mitenkään harvinaista, että joku myy sähköauton ja vaihtaa polttikseen. Varsinkin Teslat on todettu paskoiksi romuiksi.Joo mutta tuskin normi autoilijaa kiinnostaa kuinka lujaa mutkatiellä voi autolla ajaa. Kai sinäkin ymmärrät, että sähköauto lähtee helposti liikkeelle ja ilman turhia polttisautolle tyypilliswiä nykimisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta tuskin normi autoilijaa kiinnostaa kuinka lujaa mutkatiellä voi autolla ajaa. Kai sinäkin ymmärrät, että sähköauto lähtee helposti liikkeelle ja ilman turhia polttisautolle tyypilliswiä nykimisiä.
Polttis lähtee liikkeelle vähintään yhtä helposti ja nykimisiä tapahtuu vain jos yhtä surkea ajaja kuin sinä.
Ja mutkatiellä ajamisella on merkitystä kun on liukasta. Sähköautolla ajaa ojaan mutkassa paljon herkemmin suuremmasta painosta johtuen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalit ajajat eivät piittaa paskaakaan auton kiihtyvyydestä eikä sillä ole suurtakaan vaikutusta ajettavuuteen. Ja viiveitäkään ei huomaa koskaan.
Ja väite paremmasta ajettavuudesta on naurettavan typerä vale. On täysin todistettavissa oleva asia, että sähköautoissa on heikompi ajettavuus. Varsinkin mutkatiellä sähköautojen ajettavuus on surkea. Senhän takia polttisautot aina päihittävät mutkaisella radalla aina sähköautot. Jopa Model S Plaid jää kauas polttiksista rata-ajossa. Ongelma on nimittäin sähköautojen suuri paino. Sellaiset muutama sata kiloa lisää painoa aina heikentää ajettavuutta. Sellaista painavaa autoa ei olekaan, jossa olisi hyvä ajettavuus. Siksihän kaikki hyvät urheiluautot ovat kevyitä suhteessa tehoon. Oikein hyvät urheiluautot painavat alle tonnin.
Ja silti tunnen parikin entistä sähköauton omistajaa, jotka ovat vaihtaneet sähköautosta takaisin polttikseen. Ei ole mitenkään harvinaista, että joku myy sähköauton ja vaihtaa polttikseen. Varsinkin Teslat on todettu paskoiksi romuiksi.Tesla kylläkin jättää radalla taakseen esim. BMW M5, useat Ferrarit, Mersut, Porchet, yms.
Yksikään tämän vuosituhannen urheiluautoista ei paina alle tonnia.
Ei kannattaisi levittää noin typeriä tarinoita, kun ne on niin helppo osoittaa valheeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla kylläkin jättää radalla taakseen esim. BMW M5, useat Ferrarit, Mersut, Porchet, yms.
Yksikään tämän vuosituhannen urheiluautoista ei paina alle tonnia.
Ei kannattaisi levittää noin typeriä tarinoita, kun ne on niin helppo osoittaa valheeksi.Tesla jää radalla jälkeen monista autoista ja yleensä noistakin autoista. Lisäksi nuo mainitsemasi merkit eivät ole radalla edes kärkipäässä. Ferrarilla kyllä kerskaillaan liikenteessä, mutta radalla ne eivät ole kärkipäässä. Ferrari ei ole rata-auto, paitsi heidän F1-autot, joita ei voi kaupoista ostaa. Ja BMW:t ovat surkeita radalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla jää radalla jälkeen monista autoista ja yleensä noistakin autoista. Lisäksi nuo mainitsemasi merkit eivät ole radalla edes kärkipäässä. Ferrarilla kyllä kerskaillaan liikenteessä, mutta radalla ne eivät ole kärkipäässä. Ferrari ei ole rata-auto, paitsi heidän F1-autot, joita ei voi kaupoista ostaa. Ja BMW:t ovat surkeita radalla.
Ja pikaisesti katsomalla löysin ainakin yhden alle tonnin painavan urheiluauton.
https://tekniikanmaailma.fi/uusi-kalifornialainen-urheiluauto-281-kmh-24-litraisella-moottorilla/
Toki vanha juttu, mutta käsittääkseni monet Lotukset ovat tonnin luokkaa myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä noin on sinun kohdalla, mutta valtaosa ei kiihdyttele autolla koko ajan. Useimmat ajelevat rauhallisesti eikä lähes koskaan kiihdyttele noin typerästi kuin sinä teet. Lisäksi manuaalivaihteisissa autoissa on olemassa moottorijarrutus, ei tuo ole vain sähköautojen ominaisuus. Itse ainakin käytän paljon moottorijarrutusta polttomoottoriautossa (en toki ole koskaan omistanut automaattivaihteista autoa).
Todistit vain olevasi täysin ajotaidoton idiootti."Todistit vain olevasi täysin ajotaidoton idiootti."
Ei ollut tarkoitus aiheuttaa kommentillani sulle pahaa oloa.
Olen ajanut autoa 50 vuotta. Nyt menossa 24.s auto. Ajotaidoistani en osaa sanoa enempää kuin että kolaritta olen selvinnyt. Osaisikohan enää polkuautoa (manuaalia) edes ajaa? Siitä taitaa olla yli 20-vuotta viimekerrasta...
Sen kuitenkin uskallan sanoa, että tietoa ja kokemusta minulla on polttiksista ja sähköautoista enemmän kuin sinulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttis lähtee liikkeelle vähintään yhtä helposti ja nykimisiä tapahtuu vain jos yhtä surkea ajaja kuin sinä.
Ja mutkatiellä ajamisella on merkitystä kun on liukasta. Sähköautolla ajaa ojaan mutkassa paljon herkemmin suuremmasta painosta johtuen."Ja mutkatiellä ajamisella on merkitystä kun on liukasta. Sähköautolla ajaa ojaan mutkassa paljon herkemmin suuremmasta painosta johtuen."
Fysiikka ei ollut näemmä vahvin lajisi. Paino tuo lisää kitkaa pyörien ja tien väliin joka kompensoi painon.
Lisäksi sähköauton painopiste on paljon matalammalla kuin pakoputkellisen auton, joka aikaansaa vakaamman kulun myös mutkissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla jää radalla jälkeen monista autoista ja yleensä noistakin autoista. Lisäksi nuo mainitsemasi merkit eivät ole radalla edes kärkipäässä. Ferrarilla kyllä kerskaillaan liikenteessä, mutta radalla ne eivät ole kärkipäässä. Ferrari ei ole rata-auto, paitsi heidän F1-autot, joita ei voi kaupoista ostaa. Ja BMW:t ovat surkeita radalla.
Mainitse vaikkapa viisi, niistä monista autoista, jotka ovat radalla Teslaa nopeampia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pikaisesti katsomalla löysin ainakin yhden alle tonnin painavan urheiluauton.
https://tekniikanmaailma.fi/uusi-kalifornialainen-urheiluauto-281-kmh-24-litraisella-moottorilla/
Toki vanha juttu, mutta käsittääkseni monet Lotukset ovat tonnin luokkaa myös.Ja nopeinkin Lotus jää Teslalle 15 s ratakierroksella. Eikös niiden pitänyt keveytensä johdosta olla nopeita radalla😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttis lähtee liikkeelle vähintään yhtä helposti ja nykimisiä tapahtuu vain jos yhtä surkea ajaja kuin sinä.
Ja mutkatiellä ajamisella on merkitystä kun on liukasta. Sähköautolla ajaa ojaan mutkassa paljon herkemmin suuremmasta painosta johtuen.No tuskin, sähköautolla ei periaatteessa ole pakkasrajaa milloin ei voisi ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitse vaikkapa viisi, niistä monista autoista, jotka ovat radalla Teslaa nopeampia.
En rupea etsimään tuloksia, mutta mutkaisella radalla Tesla ei ole nopea auto vaan hidas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja mutkatiellä ajamisella on merkitystä kun on liukasta. Sähköautolla ajaa ojaan mutkassa paljon herkemmin suuremmasta painosta johtuen."
Fysiikka ei ollut näemmä vahvin lajisi. Paino tuo lisää kitkaa pyörien ja tien väliin joka kompensoi painon.
Lisäksi sähköauton painopiste on paljon matalammalla kuin pakoputkellisen auton, joka aikaansaa vakaamman kulun myös mutkissa.Tuolla logiikalla painavat rekat lastin kanssa ovat parhaita ajettavia. Rekoissakin jarrutusmatka pitenee mitä enemmän painoa on. Sama juttu sähköautoissa, jos sähköauton lastaa täyteen niin jarrutusmatka pitenee kymmeniä prosentteja ja ajettavuus heikkenee. Tuo ”kompensointi” on hatusta vetämääsi paskaa.
Muutenkin, sähköautojen ovat painon vuoksi paskoja ajettavia. Esimerkiksi Tesla on surkea ajettavuudeltaan.
Ja ihan vertailun vuoksi, F1-autot painavat noin 700 kiloa. Samoin ralliautoista revitään satojen kilojen edestä pois materiaalia, jotta ajettavuus paranee. Mitä kevyempi auto niin sitä parempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja mutkatiellä ajamisella on merkitystä kun on liukasta. Sähköautolla ajaa ojaan mutkassa paljon herkemmin suuremmasta painosta johtuen."
Fysiikka ei ollut näemmä vahvin lajisi. Paino tuo lisää kitkaa pyörien ja tien väliin joka kompensoi painon.
Lisäksi sähköauton painopiste on paljon matalammalla kuin pakoputkellisen auton, joka aikaansaa vakaamman kulun myös mutkissa.Kitkan lisääntyminen ei auta paljoakaan. Kevyempi auto pystyy menemään mutkan läpi aina nopeammin. Tonnin painoinen auto kykenee menemään mutkaan aina nopeammin kuin kahden tonnin auto. Jopa saman sähköauton pienemmällä akulla varustettu versio voi mennä mutkaan nopeammin kuin isolla akulla varustettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Todistit vain olevasi täysin ajotaidoton idiootti."
Ei ollut tarkoitus aiheuttaa kommentillani sulle pahaa oloa.
Olen ajanut autoa 50 vuotta. Nyt menossa 24.s auto. Ajotaidoistani en osaa sanoa enempää kuin että kolaritta olen selvinnyt. Osaisikohan enää polkuautoa (manuaalia) edes ajaa? Siitä taitaa olla yli 20-vuotta viimekerrasta...
Sen kuitenkin uskallan sanoa, että tietoa ja kokemusta minulla on polttiksista ja sähköautoista enemmän kuin sinulla.Ja silti puhut kuin polttomoottoriauton ajaminen olisi muka vaikeaa. Ja sillä kehuminen, että ei ole ajanut manuaalilla yli 20 vuoteen on naurettavan typerää.
Ja itse olen ajanut autoilla vain 35 vuotta. Enkä ole ikinä omistanut automaattivaihteista autoa. Olen toki ajanut automaattivaihteisella autolla, mutta siinä ei ollut mitään erikoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En rupea etsimään tuloksia, mutta mutkaisella radalla Tesla ei ole nopea auto vaan hidas.
Et varmaan rupea etsimään tuloksia, kun osoitin sinun valehtelevan.
Mutkaisella radalla Tesla on erittäin nopea.
(Vaikka se pikku kommunistia harmittaakin) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalit ajajat eivät piittaa paskaakaan auton kiihtyvyydestä eikä sillä ole suurtakaan vaikutusta ajettavuuteen. Ja viiveitäkään ei huomaa koskaan.
Ja väite paremmasta ajettavuudesta on naurettavan typerä vale. On täysin todistettavissa oleva asia, että sähköautoissa on heikompi ajettavuus. Varsinkin mutkatiellä sähköautojen ajettavuus on surkea. Senhän takia polttisautot aina päihittävät mutkaisella radalla aina sähköautot. Jopa Model S Plaid jää kauas polttiksista rata-ajossa. Ongelma on nimittäin sähköautojen suuri paino. Sellaiset muutama sata kiloa lisää painoa aina heikentää ajettavuutta. Sellaista painavaa autoa ei olekaan, jossa olisi hyvä ajettavuus. Siksihän kaikki hyvät urheiluautot ovat kevyitä suhteessa tehoon. Oikein hyvät urheiluautot painavat alle tonnin.
Ja silti tunnen parikin entistä sähköauton omistajaa, jotka ovat vaihtaneet sähköautosta takaisin polttikseen. Ei ole mitenkään harvinaista, että joku myy sähköauton ja vaihtaa polttikseen. Varsinkin Teslat on todettu paskoiksi romuiksi.Kyllä rivakka kiihtyvyys ja nopea reagointi pedaaliin on miellyttävä asia. Jos verkkainen kiihtyvyys riittää eikä viiveillä ole väliä niin se on henkilökohtainen mieltymys. Mutta kyllä näissä on eroa polttomoottoriautolla ja sähköautolla sähköauton hyväksi.
Mutkaisella maantiellä ajaminen on eri asia kuin radalla ajaminen. Radalla auto viedään äärirajoille niin että luisto alkaa kadota mutkissa. Sähköautoa ei ole tehty rata-ajoon ja siitä löytyy videoita missä painon vaikutus näkyy ja auto käyttäytyy raskaan oloisesti mutkissa ja luistelee. Kukaan ei toivottavasti aja normaalilla tiellä niin kuin ajaisi radalla. Mutkaisella tiellä matalasta painopisteestä on nimenomaan etua ja sen huomaa selkeästi ajaessa.
Kun on kokemusta sekä polttomoottoriautosta ja sähköautosta nämä erot tuleva selkeästi esiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä rivakka kiihtyvyys ja nopea reagointi pedaaliin on miellyttävä asia. Jos verkkainen kiihtyvyys riittää eikä viiveillä ole väliä niin se on henkilökohtainen mieltymys. Mutta kyllä näissä on eroa polttomoottoriautolla ja sähköautolla sähköauton hyväksi.
Mutkaisella maantiellä ajaminen on eri asia kuin radalla ajaminen. Radalla auto viedään äärirajoille niin että luisto alkaa kadota mutkissa. Sähköautoa ei ole tehty rata-ajoon ja siitä löytyy videoita missä painon vaikutus näkyy ja auto käyttäytyy raskaan oloisesti mutkissa ja luistelee. Kukaan ei toivottavasti aja normaalilla tiellä niin kuin ajaisi radalla. Mutkaisella tiellä matalasta painopisteestä on nimenomaan etua ja sen huomaa selkeästi ajaessa.
Kun on kokemusta sekä polttomoottoriautosta ja sähköautosta nämä erot tuleva selkeästi esiin.Ja tuosta "miellyttävästä asiasta" ei kukaan normaali ajaja oikeasti piittaa paskaakaan. Itse asiassa yli 90% ajajista ei eroa huomaa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä rivakka kiihtyvyys ja nopea reagointi pedaaliin on miellyttävä asia. Jos verkkainen kiihtyvyys riittää eikä viiveillä ole väliä niin se on henkilökohtainen mieltymys. Mutta kyllä näissä on eroa polttomoottoriautolla ja sähköautolla sähköauton hyväksi.
Mutkaisella maantiellä ajaminen on eri asia kuin radalla ajaminen. Radalla auto viedään äärirajoille niin että luisto alkaa kadota mutkissa. Sähköautoa ei ole tehty rata-ajoon ja siitä löytyy videoita missä painon vaikutus näkyy ja auto käyttäytyy raskaan oloisesti mutkissa ja luistelee. Kukaan ei toivottavasti aja normaalilla tiellä niin kuin ajaisi radalla. Mutkaisella tiellä matalasta painopisteestä on nimenomaan etua ja sen huomaa selkeästi ajaessa.
Kun on kokemusta sekä polttomoottoriautosta ja sähköautosta nämä erot tuleva selkeästi esiin.Ja tuosta "miellyttävästä asiasta" ei kukaan normaali ajaja oikeasti piittaa paskaakaan. Itse asiassa yli 90% ajajista ei eroa huomaa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä rivakka kiihtyvyys ja nopea reagointi pedaaliin on miellyttävä asia. Jos verkkainen kiihtyvyys riittää eikä viiveillä ole väliä niin se on henkilökohtainen mieltymys. Mutta kyllä näissä on eroa polttomoottoriautolla ja sähköautolla sähköauton hyväksi.
Mutkaisella maantiellä ajaminen on eri asia kuin radalla ajaminen. Radalla auto viedään äärirajoille niin että luisto alkaa kadota mutkissa. Sähköautoa ei ole tehty rata-ajoon ja siitä löytyy videoita missä painon vaikutus näkyy ja auto käyttäytyy raskaan oloisesti mutkissa ja luistelee. Kukaan ei toivottavasti aja normaalilla tiellä niin kuin ajaisi radalla. Mutkaisella tiellä matalasta painopisteestä on nimenomaan etua ja sen huomaa selkeästi ajaessa.
Kun on kokemusta sekä polttomoottoriautosta ja sähköautosta nämä erot tuleva selkeästi esiin.Rata-ajossa sähköauto pätkii lähes kaikki polttomoottoriautot mennen tullen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla logiikalla painavat rekat lastin kanssa ovat parhaita ajettavia. Rekoissakin jarrutusmatka pitenee mitä enemmän painoa on. Sama juttu sähköautoissa, jos sähköauton lastaa täyteen niin jarrutusmatka pitenee kymmeniä prosentteja ja ajettavuus heikkenee. Tuo ”kompensointi” on hatusta vetämääsi paskaa.
Muutenkin, sähköautojen ovat painon vuoksi paskoja ajettavia. Esimerkiksi Tesla on surkea ajettavuudeltaan.
Ja ihan vertailun vuoksi, F1-autot painavat noin 700 kiloa. Samoin ralliautoista revitään satojen kilojen edestä pois materiaalia, jotta ajettavuus paranee. Mitä kevyempi auto niin sitä parempi.Olisi kannattanut käydä edes peruskoulu loppuun, niin edes fysiikan alkeet voisi olla hallussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi kannattanut käydä edes peruskoulu loppuun, niin edes fysiikan alkeet voisi olla hallussa.
Ja alkeisfysiikkakin kertoo sen, että mitä painavampi auto on niin sitä helpommin auto lentää mutkasta ulos ja jarrutusmatka pitenee. Kitka lisääntyy toki hieman, mutta paljon vähemmän kuin keskipakoisvoima.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja alkeisfysiikkakin kertoo sen, että mitä painavampi auto on niin sitä helpommin auto lentää mutkasta ulos ja jarrutusmatka pitenee. Kitka lisääntyy toki hieman, mutta paljon vähemmän kuin keskipakoisvoima.
Ylipäätään painavamman auton kanssa pitää ajaa hitaammin liukkaalla kelillä kuin kevyemmän auton kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipäätään painavamman auton kanssa pitää ajaa hitaammin liukkaalla kelillä kuin kevyemmän auton kanssa.
Fysiikan alkeita keskitasoa lahjattomammalle:
½mv^2=umGs
liike-energia=vaikuttavakitkavoima(jarrutus) x vaikuttava matka(jarrutusmatka). Eli siis nopeus muuttuu nollaksi.
Siitä kokeilet eri m arvoilla niin huomaat että ei vaikuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fysiikan alkeita keskitasoa lahjattomammalle:
½mv^2=umGs
liike-energia=vaikuttavakitkavoima(jarrutus) x vaikuttava matka(jarrutusmatka). Eli siis nopeus muuttuu nollaksi.
Siitä kokeilet eri m arvoilla niin huomaat että ei vaikuta.Ja silti se on yksinkertainen fakta, että kun painoa lisätään autossa niin jarrutusmatka pitenee. Jos vaikka autoon tulee pari matkustajaa lisää niin jarrutusmatka pitenee huomattavasti. Siksi myös täyteen lastatuilla rekoilla on pitkä jarrutusmatka.
Ja painavampi auto myös lentää kaarteesta ulos helpommin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fysiikan alkeita keskitasoa lahjattomammalle:
½mv^2=umGs
liike-energia=vaikuttavakitkavoima(jarrutus) x vaikuttava matka(jarrutusmatka). Eli siis nopeus muuttuu nollaksi.
Siitä kokeilet eri m arvoilla niin huomaat että ei vaikuta.Onhan täällä joku, jolla on (koulutetut) aivotkin!
Tässä on juttu, jonka HYVIN harva voi "maalaisjärjellä" ymmärtää oikein.
Massa ei vaikuta jarrutusmatkaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti se on yksinkertainen fakta, että kun painoa lisätään autossa niin jarrutusmatka pitenee. Jos vaikka autoon tulee pari matkustajaa lisää niin jarrutusmatka pitenee huomattavasti. Siksi myös täyteen lastatuilla rekoilla on pitkä jarrutusmatka.
Ja painavampi auto myös lentää kaarteesta ulos helpommin.Ei pidä paikkaansa.
Suurempi massa myös lisää samassa suhteessa kitkan vaikutusta. Eli lisäpainolla on +-0 vaikutus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Suurempi massa myös lisää samassa suhteessa kitkan vaikutusta. Eli lisäpainolla on -0 vaikutus.Ja silti on ihan todistettu asia, että kun auton jarrutusmatka on paljon pidempi täyteen lastattuna kuin tyhjänä. Tuo väitteesi on täyttä paskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan täällä joku, jolla on (koulutetut) aivotkin!
Tässä on juttu, jonka HYVIN harva voi "maalaisjärjellä" ymmärtää oikein.
Massa ei vaikuta jarrutusmatkaan!Massa vaikuttaa jarrutusmatkaan. Jos vaikka lastaa auton täyteen niin jarrutusmatka pitenee kymmeniä prosentteja. Tämä on tutkittu asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti on ihan todistettu asia, että kun auton jarrutusmatka on paljon pidempi täyteen lastattuna kuin tyhjänä. Tuo väitteesi on täyttä paskaa.
Lisäksi liukkaalla kelillä kitkaa tule lisää samalla tavalla kuin hyvällä kelillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Massa vaikuttaa jarrutusmatkaan. Jos vaikka lastaa auton täyteen niin jarrutusmatka pitenee kymmeniä prosentteja. Tämä on tutkittu asia.
Näytäpä se tutkimus.
- Anonyymi
Ilmalämpöpumpuilla korvataan kuninkaallinen kaasun käyttökin ihan pian, Lontoon sumussa.
- Anonyymi
Siis alle kolme prosenttia voisi harkita palaavansa polttoprutkuun. Eivät edes halua, mutta voisivat harkita.
"Vastaajista alle kolme prosenttia eli erittäin pieni osuus olisi valmis palaamaan polttomoottorisen auton käyttäjäksi.
Asteikolla nollasta sataan antavat sähköautojen käyttäjät kulkuneuvolleen keskimäärin 87 pistettä. Tärkeimmiksi ominaisuuksiksi nousevat liikkumisen edullisuus, vähäpäästöisyys ja auton suorituskyky."- Anonyymi
Ja toisissa paljon paremmin tehdyissä tutkimuksissa on luvuksi saatu yleensä 30-40%. Tämä "tutkimus" on surkea paskatutkimus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toisissa paljon paremmin tehdyissä tutkimuksissa on luvuksi saatu yleensä 30-40%. Tämä "tutkimus" on surkea paskatutkimus.
Itse asiassa todellisuudessa kymmenet prosentit sähköauton omistajat ovat todellisuudessa vaihtanut takaisin polttikseen. Tämä "tutkimus" on lähinnä huijausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa todellisuudessa kymmenet prosentit sähköauton omistajat ovat todellisuudessa vaihtanut takaisin polttikseen. Tämä "tutkimus" on lähinnä huijausta.
Missäs se tuo sinun valheellinen tutkimus on. Aloituksessa se on todistettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa todellisuudessa kymmenet prosentit sähköauton omistajat ovat todellisuudessa vaihtanut takaisin polttikseen. Tämä "tutkimus" on lähinnä huijausta.
Etsipäs nuo valheelliset tutkimuksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toisissa paljon paremmin tehdyissä tutkimuksissa on luvuksi saatu yleensä 30-40%. Tämä "tutkimus" on surkea paskatutkimus.
Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa todellisuudessa kymmenet prosentit sähköauton omistajat ovat todellisuudessa vaihtanut takaisin polttikseen. Tämä "tutkimus" on lähinnä huijausta.
Joo, jos Saudi-Aramco ja Rosneft on niin todennut, on se varmasti totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs se tuo sinun valheellinen tutkimus on. Aloituksessa se on todistettu.
Aloituksen "tutkimus" on sähköautovalmistajien propagandaa ja huijausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen "tutkimus" on sähköautovalmistajien propagandaa ja huijausta.
Tai tarkkaan ottaen Zapmap ei ole mikään itsenäinen tutkimuslaitos vaan ohjelmistoyritys joka tekee kännykkään sovellusta jolla löydetään lähimmät latausasemat. Zapmapin tulos on suoraan liitoksissa sähköautojen myyntiin. Jos sähköautot ei menisi myyntiin niin tämän tutkimuksen tehnyt yritys menisi konkurssiin. Ei kuulosta kovin riippumattomalta tutkimukselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen "tutkimus" on sähköautovalmistajien propagandaa ja huijausta.
Noinko kovaa tuskaa aloituksen totuus tuottaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinko kovaa tuskaa aloituksen totuus tuottaa?
Miten luotettava ”tutkimus” on kyseessä kun yritys saa suoraan tulonsa sähköautoista? Tuo yritys ei mitään negatiivista sähköautoista julkaise.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten luotettava ”tutkimus” on kyseessä kun yritys saa suoraan tulonsa sähköautoista? Tuo yritys ei mitään negatiivista sähköautoista julkaise.
Olet aivan vapaa esittämään ko. tutkimuksen virheet.
- Anonyymi
eikä voi palata kun vaihtoarvo on mitätön E autoissa
- Anonyymi
Teknologiamuutoksissa uusiutuu jatkuvasti sama ongelma. Eli uuden tuotteen keskeneräisyys. Tämä on nyt nähty myös sähköautojen kohdalla. Kuka maksaa tämän töppäilyn. Tietenkin sähköaujen ostajat ja työtekijät sähköautojen valmistusketjussa.
- Anonyymi
Tuore tutkimus: sähköautoilija ei palaa enää polttomoottoriautoon:
22.3.2021 klo 10:57
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/86b922bb-3b49-455a-9215-eaaea4762bbd- Anonyymi
Harva palaa sähköautosta enää takaisin polttomoottoriin – Kun kokeilin viikon ajan, ymmärrän hyvin miksi.
21.4.2024 12:08
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/harva-palaa-sahkoautosta-enaa-takaisin-polttomoottoriin-kun-kokeilin-viikon-ajan-ymmarran-hyvin-miksi/596d5c11-d26c-45c3-9869-22deb5e75749 - Anonyymi
Missäs ne sähköautoista valehtelevien linkit ovat? Älkää esittäkö omia kuvitelmianne. Todistakaa väitteenne.
- Anonyymi
Asiakastutkimus: Sähköautoilijat eivät halua vaihtaa enää takaisin polttomoottoriautoihin.
22.3.2021
https://www.apu.fi/artikkelit/asiakastutkimus-sahkoautoilijat-eivat-halua-vaihtaa-enaa-takaisin-polttomoottoriautoihin
- Anonyymi
Siinä on edellä monta linkkiä todisteena että paluuta polttomoottoriautoihin ei enää ole.
- Anonyymi
Saatais pien sellainen vauhti tähän sähköistymiseen, niin ei tarvitsisi enää sähköautojen vastaista roskaa lukea.
- Anonyymi
Nuo ei ole todisteita suuntaan tai toiseen. Ne kertovat, että sähköautoon on pakko tyytyä, kun sille linjalle on lähtenyt. Paluuta ei enää ole käytännössä. Eikä autokauppiaat myy muita kuin sähköautoja.,koska heidän on pakko niin tehdä. Ei ole enää vapaa kilpailu voimassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ei ole todisteita suuntaan tai toiseen. Ne kertovat, että sähköautoon on pakko tyytyä, kun sille linjalle on lähtenyt. Paluuta ei enää ole käytännössä. Eikä autokauppiaat myy muita kuin sähköautoja.,koska heidän on pakko niin tehdä. Ei ole enää vapaa kilpailu voimassa.
Ihmisen on vaikeata tunnustaa virheensä ja syntinsä. Kolmisen prosenttia pystyy ongelmitta, muut keksii rauhoittavia selityksiä. Mikä reaali taloudellinen pohja sähköautoilulla ja ylipäätään "vihreällä siirtymällä"? IMHO, ei huomaa kuin huijausta.
- Anonyymi
Mulla on 30 vuotta kokemusta polttisautoista ennenkuin vaihdoin sähköautoon. Ei ole ollut minkäänlaista ikävää vaihtaa takaisin polttikseen.
Polttiksessa ei ole yhtään sellaista ominaisuutta jonka haluaisin takaisin. - Anonyymi
Britannian talvi on säältään sama kuin meidän syksy . Vaikuttaisko sähköauton käytettävyyteen mitään ?
- Anonyymi
Sähköauto on poliittinen pakko. Valitusmahdollisuutta ei ole. Turha keskustella onko sähköauto hyvä vai huono tai jotain muuta. Siihen on vaan sopeuduttava vaikka olis kuin hankala monien käyttöön ja vaikka olisi kuinka kallis niin älä valita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on poliittinen pakko. Valitusmahdollisuutta ei ole. Turha keskustella onko sähköauto hyvä vai huono tai jotain muuta. Siihen on vaan sopeuduttava vaikka olis kuin hankala monien käyttöön ja vaikka olisi kuinka kallis niin älä valita.
Miksi haluaisi maksaa törkeän kallista ajamista polttiksella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi haluaisi maksaa törkeän kallista ajamista polttiksella?
Uudet sähköautot ovat törkeän kalliita edelleen ja sellaisella ajaminen tulee kalliimmaksi kuin polttiksella. Pelkkään bensalaskuun tuijottaa vain idiootit.
Sähköautoa kannattaa harkita vasta kun uusien sähköautojen hinnat puolittuvat nykyisestä ja käytettyjen sähköautojen hinnasta leikataan yli 60%. Esimerkiksi 10 vuotta vanhasta Leafista ei kannata maksaa edes tonnia ja 10 vuotta vanha Tesla ei ole yli 5 tonnin arvoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet sähköautot ovat törkeän kalliita edelleen ja sellaisella ajaminen tulee kalliimmaksi kuin polttiksella. Pelkkään bensalaskuun tuijottaa vain idiootit.
Sähköautoa kannattaa harkita vasta kun uusien sähköautojen hinnat puolittuvat nykyisestä ja käytettyjen sähköautojen hinnasta leikataan yli 60%. Esimerkiksi 10 vuotta vanhasta Leafista ei kannata maksaa edes tonnia ja 10 vuotta vanha Tesla ei ole yli 5 tonnin arvoinen.Sen 10 vuotta vanhan Teslan arvon määrittää markkinat ja tällä hetkellä sen arvo on yli 20000€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen 10 vuotta vanhan Teslan arvon määrittää markkinat ja tällä hetkellä sen arvo on yli 20000€.
Ei ole enää pian. Vain aivoton idiootti maksaa yli 20000 € vanhasta Teslasta eli paskasta romusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen 10 vuotta vanhan Teslan arvon määrittää markkinat ja tällä hetkellä sen arvo on yli 20000€.
+akuston vaihto joka maksaa toiset 20000€ !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole enää pian. Vain aivoton idiootti maksaa yli 20000 € vanhasta Teslasta eli paskasta romusta.
Tuskin sinä olet pätevä arvioimaan muiden älykkyyttä.
- Anonyymi
no sehän riippuu keneltä kysytään....otetaampa 10.000 käytetyn ostajaa ja kysytään uudestaan..
- Anonyymi
no sehän riippuu keneltä kysytään....otetaampa 10.000 käytetyn ostajaa ja kysytään uudestaan..
- Anonyymi
no eihän kukaan tunnusta jos on ostanut huonon auton vaan sitä ollaan tyytyväisiä ja kehutaan että muutkin löisi kättensä paskaan
- Anonyymi
no sehän riippuu keneltä kysytään....otetaampa 10.000 käytetyn ostajaa ja kysytään uudestaan..
kymppitonninn polttiksen ostava maksaa ajamistaan kiometreistä moninkertaisesen summan- Anonyymi
Todellisuudessa sähköautolla ajaminen tulee useimmille suomalaisille kalliimmaksi kuin polttiksella ajaminen. Varsinkin jos haluaa ajaa edes jollain tavoin käyttökelpoisella autolla. Nimittäin kymppitonnien arvoisella sähköautolla pelkkä arvonalenema vuodessa on monta kertaa enemmän kuin useimpien bensalasku.
Eikä 10.000 eurolla saa käyttökelpoista sähköautoa vaan kaikki tuon hintaiset sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa sähköautolla ajaminen tulee useimmille suomalaisille kalliimmaksi kuin polttiksella ajaminen. Varsinkin jos haluaa ajaa edes jollain tavoin käyttökelpoisella autolla. Nimittäin kymppitonnien arvoisella sähköautolla pelkkä arvonalenema vuodessa on monta kertaa enemmän kuin useimpien bensalasku.
Eikä 10.000 eurolla saa käyttökelpoista sähköautoa vaan kaikki tuon hintaiset sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja.Täytyy olla jotenkin erikoinen ajattelutpa jos vertailee uutta autoa vanhaan.
Myös polttoainekäyttöisiä uusia autoja myydään jopa kalliimmalla kuin moni sähköauto.
Eikös se ole ihan järkeen käypää vertailla tuoreita omenia tuoreisiin omeniin eikä mätiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla jotenkin erikoinen ajattelutpa jos vertailee uutta autoa vanhaan.
Myös polttoainekäyttöisiä uusia autoja myydään jopa kalliimmalla kuin moni sähköauto.
Eikös se ole ihan järkeen käypää vertailla tuoreita omenia tuoreisiin omeniin eikä mätiin?Tuossa oli puhe 10.000 euron sähköautoista jotka ovat vain käyttökelvottomia mopoautoja.
Ja nuo polttomoottoriautot ovat paljon parempia kuin nuo sähköautot. Halvimmat sähköautot ovat heikkolaatuisia romuja. Monet mopoautot ovat niitä parempia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla jotenkin erikoinen ajattelutpa jos vertailee uutta autoa vanhaan.
Myös polttoainekäyttöisiä uusia autoja myydään jopa kalliimmalla kuin moni sähköauto.
Eikös se ole ihan järkeen käypää vertailla tuoreita omenia tuoreisiin omeniin eikä mätiin?Tuossa oli puhe 10.000 euron sähköautoista jotka ovat vain käyttökelvottomia mopoautoja.
Ja nuo polttomoottoriautot ovat paljon parempia kuin nuo sähköautot. Halvimmat sähköautot ovat heikkolaatuisia romuja. Monet mopoautot ovat niitä parempia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa oli puhe 10.000 euron sähköautoista jotka ovat vain käyttökelvottomia mopoautoja.
Ja nuo polttomoottoriautot ovat paljon parempia kuin nuo sähköautot. Halvimmat sähköautot ovat heikkolaatuisia romuja. Monet mopoautot ovat niitä parempia.Ja kunnon sähköautossa pitäisi olla minimissään 500 km toimintamatka myös keskellä talvea ja pikalataus saa kestää maksimissaan 5 minuuttia 0 - 100% alueella (80% ei riitä).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kunnon sähköautossa pitäisi olla minimissään 500 km toimintamatka myös keskellä talvea ja pikalataus saa kestää maksimissaan 5 minuuttia 0 - 100% alueella (80% ei riitä).
"Ja kunnon sähköautossa pitäisi olla minimissään 500 km toimintamatka myös keskellä talvea ja pikalataus saa kestää maksimissaan 5 minuuttia 0 - 100% alueella (80% ei riitä)."
Tässä on niin niin kaikki meemin ainekset kasassa. Polttipösilö riehuu bunkkerissaan täysillä. Tai mikä sen risukasan kerääjän kohtalo olikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja kunnon sähköautossa pitäisi olla minimissään 500 km toimintamatka myös keskellä talvea ja pikalataus saa kestää maksimissaan 5 minuuttia 0 - 100% alueella (80% ei riitä)."
Tässä on niin niin kaikki meemin ainekset kasassa. Polttipösilö riehuu bunkkerissaan täysillä. Tai mikä sen risukasan kerääjän kohtalo olikaan.Tuo oli täysin realistinen vaatimus sähköautolta vaikka sähköautofanaatikot muuta höpöttävätkin. Ja tuon pitäisi saada alle 10 tonnin sähköautoltakin. Itse asiassa mieluiten alle 5 tonnin sähköautolta.
- Anonyymi
Näillä polttispeteillä menee niin kuppi nurin kun markkinoilta alkaa löytymään aina vaan halvempia sähköautoja käytettynä.
Ja niillä ajaminen on niin paljon halvempaa. - Anonyymi
jos kysymyksessä on ollut entisiä 1.0 ford focuksen omistajia ...onhan sähköauto verrattuna tuohon öljyremmi turboon ihan eri blaneetalta..
- Anonyymi
Ja onhan se täysin totta että jokainen alle kymppitonnin polttis on täysin vanha paska katiska. Ei pienellä rahalla saa mitenkään timanttia autoa.
- Anonyymi
Paluuta ei ole.
- Anonyymi
Akuston vaihto maksaa edelleen 15000-40000€ !?
Mielenkiintoista !- Anonyymi
Vanhan sähköauton arvo menee miinuksen puolelle. Kukaan ei halua ottaa riesakseen vanhojen akkuja.
- Anonyymi
Sen tojotan moottoriremontti maksaa yli 38000€.
Mielenkiintoista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tojotan moottoriremontti maksaa yli 38000€.
Mielenkiintoista!Toyotan sähköautot ovat mitä ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan sähköautot ovat mitä ovat.
Tuossa on kyse Toyotan polttomoottoriautosta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhan sähköauton arvo menee miinuksen puolelle. Kukaan ei halua ottaa riesakseen vanhojen akkuja.
Ihan jaskaa jauhat. Sähköautojen akkuja käytetään sellaisenaan vaikkapa harrastelijoiden aurinkovoimaloiden akkuina ja niistä myös maksetaan. Ei ne noin 80% kapasiteetin akut ole mitään ongelmajätettä.
https://yle.fi/a/3-9586097
https://www.is.fi/asuminen/art-2000009253816.html
- Anonyymi
Polttomoottoriautoon ei haluta palata – Karut luvut julki.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/18918f7e-adb9-469f-adc9-fa3e286f09fa - Anonyymi
Tutkimus ei yllätä kun on tottunut sähköautoon. Ajat päästöttömällä edullisella kotimaisella sähköllä ja lataat melkein aina kotipihassa. Mitä sanotaan suorituskyvystä pitää paikkaansa. Sähkömoottorista saa irti paljon tehoa ja auto reagoi ripeästi joka tilanteessa. Nelivetoinen ja kahdella sähkömoottorilla varustettu sähköauto tarjoaa helposti yhtä paljon tai enemmän suorituskykyä kuin monet suorituskykyisimmät polttomoottoriautot. Lisäksi ne suorituskykyisemmät uudehkot polttomoottoriautot on päästöjen takia verotettu niin raskaasti että ne ovat paljon kalliimpia kuin vastaavan tehoinen sähköauto.
- Anonyymi
Paitsi, että polttomoottoriautossa ei ole riskiä 15000-40000€ menetykseen akuston uusinnan suhteen !!
- Anonyymi
Sähköautoilija toivoo tietty että muutkin haksahtaisi autoon jolla ei kohta ole arvoa😂
- Anonyymi
Häkäpönttöaitoillakaan ei ajeta enää, niin miksi polttomoottoriautoilla sitten.
- Anonyymi
Sen enempää ottamatta kantaa ko. tutkimukseen, ostin juuri toisen sähköautoni eikä käynyt mielessäkään, että olisin polttomoottorilla olevaa edes harkinnut. Hyvitys vanhasta oli täysin vastaava kuin edellisissä polttis-polttis kaupoissa. Jokainen valitkoon oman mielen mukaan autonsa.
- Anonyymi
Turvapaikanhakua halvennetaan jos sähköä karussa. Muistuttaa vauhkoa demokrattista menoo.
- Anonyymi
Kuka noita polttomoottoriautoja enää edes ostaa. Ihan selkeä maalaisjärkikin sen jo sanoo että kohta niillä ei halua ajaa enää kukaan, ei niillä ole kohta enään mitään jälleenmyyntiarvoa.
- Anonyymi
Polttomoottoriautoilla ajellaan vielä 2040-luvullakin.
- Anonyymi
Nykyinen sähköauto ei ole se ratkaisu, koska siinä on kehittymätön osaryhmä se akusto !?
Akustossa on liikaa painoa, kokoa ja siihen on sitoutunut liikaa pääomaa !!
Kysymyksessä on 15000-40000€ joka on Suomalaiselle suuri raha !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen sähköauto ei ole se ratkaisu, koska siinä on kehittymätön osaryhmä se akusto !?
Akustossa on liikaa painoa, kokoa ja siihen on sitoutunut liikaa pääomaa !!
Kysymyksessä on 15000-40000€ joka on Suomalaiselle suuri raha !?Akkuja voi korjata, jatkuvasti perustetaan uusia akkujen korjauksiin perehtyneitä huoltoja. Erittäin harvoin joutuu vikatilanteessa koko akun vaihtamaan, eli tuollainen riski on käytännössä olematon ensimmäisen 500tkm matkalla, tuohon rajaan mennessä on moni perinteinen auto jo romutettu. Akun korjaus maksaa keskimäärin 5- 6k€ eli saman kuin moottorin tai vaihteiston korjaus pakoputkiautoon. Uusissa autoissa on 8 vuoden ja 160 000 km.n akkutakuu. Kolhut korvaa vakuutus.
- Anonyymi
Aivan mahtavaa tämä vety!
- Anonyymi
Niin Britanniassa, jossa talvi on huomattavasti leudompi kuin Suomessa.
Se on ihan yks hailee mitä muualla tapahtuu.- Anonyymi
Sähköauto on suomen talvessa parempi kuin polttomoottoriauto.
- Anonyymi
Se on siinä. Mitä sinä luulit ja kuvitteli?
- Anonyymi
Ei oikeastaan mikään yllättävä tulos. Harva haluaa sähköautosta takaisin polttomoottoriautoon. Kun on omaa kokemusta sähköautosta tietää sen hyvät puolet. Kynnys sähköautoon siirtymisessä on monelle vain yllättävän korkea ja ihmeelliset mielikuva käsitykset häiritsee taustalla.
- Anonyymi
Vaikea sähköautoon on siirtyä, kun ne ovat järjestään ylihintaisia heikkolaatuisia romuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea sähköautoon on siirtyä, kun ne ovat järjestään ylihintaisia heikkolaatuisia romuja.
Samat merkit ne on sähköautoissakin romuja ja kunnolliset autot ovat ylihintaisia tavallisen tien tallaajan näkökulmasta.
Sähköauton käyttö- ja huoltokulut on kuitenkin pienemmät, se kannattaa auton oston yhteydessä ottaa huomioon kun tekee laskelmia eri vaihtoehtojen suhteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun5914601T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli374223Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo512413- 1542259
Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn3401815- 1091680
Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast291514Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?2041473- 621216
- 1021204