Jumala kyllä antaa erilaisia kokemuksia uskoville, Viittaan 2. Kor. 12.Paavali kertoo miehestä joka temmattiin kolmanteen taivaaseen . On minullakin joitakin kokemuksia tältä alueelta. Kahdesti Jumala on kirjoittanut aktiiviranneakkeeseen. Pyhä Henki ilmoittaa minulle milloin on hirvi tai peura tiellä tai tulossa tielle. Tarkoitan etukäteen. On kokemuksia. En pidä tällaisia ilmestyksiä mitenkään poikkeksena uskovan elämässä. Niitä on aina ollut, kuten Paavali kirjoittaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia. Oletko löytänyt Pyhän Hengen ilmoittamana hyvän marjapaikan jos on ollut huonohko marjavuosi , löytänyt kauan kadoksissa olleen tavaran tms. ? Kerro näin kaamosaikana.
Kokemuksia
56
335
Vastaukset
- Anonyymi
Itselläni on kyllä tämän tapaisia kokemuksia, mutta turha kertoa, koska joutuvat heti pilkattavaksi ja vaaditaan "todisteita", joita on mahdoton antaa.
Kyllä uskovaisille voi tapahtua vaikka mitä ihmeellisyyksiä. Minua tosin ei ole koskaan temmattu kolmanteen Taivaaseen.
Nuo johdatukset taas, rukouksella löydän kadonneita esineitä, joskus mitä kummallisimmista paikoista. Viimeksi, ostamani kauniit joulukortit. En käsittänyt mihin olin voinut ne laittaa ja oli jo aika kirjoittaa niitä. Etsin laatikot, hyllyt. Ei missään. Rukoilin.
Sain selvän ajatuksen kävellä tietyn hyllyn luo ja nostaa siinä välissä oleva ikoni, jonka päällä monenlaista paperiroinaa. Kun nostin tuon kasan, ikonin alta paljastui nuo kortit. Miten ihmeessä olisin voinut olla niin tyhmä, että olisin laittanut kortit sinne. Tuli mieleen , että joku paha henki teki metkujaan, tai sitten olin itse ollut todella sekava, tämäkin on tietty mahdollista.
Mutta tässä ilmeni se ihme: yhtäkkiä saatu selvä ajatus kävellä juuri sille paperipinolle ja nostaa se kaikkineen ylös, olin jo itse paperit tsekannutkin, mutten ollut tajunnut nostaa kyseistä ikonia niiden alla. Ei tullut mieleenkään, että sen alla voisi olla jotain.Tämä on jännä, että hyvinvoivia ihmisiä Jumala kyllä auttaa löytämään hukassa olevia joulukortteja, mutta esim. terminaalivaiheen syöpää sairastavat lapset eivät parane, vaikka heidän vanhempansa kuinka rukoilisivat.
- Anonyymi
siare kirjoitti:
Tämä on jännä, että hyvinvoivia ihmisiä Jumala kyllä auttaa löytämään hukassa olevia joulukortteja, mutta esim. terminaalivaiheen syöpää sairastavat lapset eivät parane, vaikka heidän vanhempansa kuinka rukoilisivat.
Mistä päättelet, että olisin hyvinvoiva? Myös minulla on vakavia sairauksia, joista en ole parantunut. On myös tapahtunut todella merkittäviä henkeen ja terveyteen liittyneitä ihmeitä, niin itselleni kuin joillekin tutuillenikin.
Nämä asiat eivät ole rinnastettavissa, aivan kuin Jumalan apu jollekin, olisi pois joltain toiselta. Uskovat kokevat paljon erilaisia ihmeitä, joita sinun kaltaistesi vuoksi eivät julkisesti julista.
Miksi Jumala ei ole auttanut jotain syvästi "rukoillutta", syöpää sairastavaa tuttuasi, en tiedä. Kunnioittiko hän Jumalaa, vai tiuskiko vain Jumalalle? Vai onko tuollaista henkilöä ollut olemassakaan? Onko rukouksista näyttöä? Vai vain Jumalalle kiroilusta?
Kerroin tuon "pikkutapauksen" esimerkkinä Jumalan ja enkelten jokapäiväisestä huolenpidosta. Ei tulisi mieleenikään kertoa täällä todella "isoista", elämää ja kuolemaa koskettaneista tapahtumista.
Jeesuskin varoitti meitä heittämästä helmiämme sikojen eteen tallattaviksi. Olet erinomainen esimerkki siitä, kuinka käy.
Jumala huolehtii omistaan.
Saatana omistaan. Miksei hän auta? Anonyymi kirjoitti:
Mistä päättelet, että olisin hyvinvoiva? Myös minulla on vakavia sairauksia, joista en ole parantunut. On myös tapahtunut todella merkittäviä henkeen ja terveyteen liittyneitä ihmeitä, niin itselleni kuin joillekin tutuillenikin.
Nämä asiat eivät ole rinnastettavissa, aivan kuin Jumalan apu jollekin, olisi pois joltain toiselta. Uskovat kokevat paljon erilaisia ihmeitä, joita sinun kaltaistesi vuoksi eivät julkisesti julista.
Miksi Jumala ei ole auttanut jotain syvästi "rukoillutta", syöpää sairastavaa tuttuasi, en tiedä. Kunnioittiko hän Jumalaa, vai tiuskiko vain Jumalalle? Vai onko tuollaista henkilöä ollut olemassakaan? Onko rukouksista näyttöä? Vai vain Jumalalle kiroilusta?
Kerroin tuon "pikkutapauksen" esimerkkinä Jumalan ja enkelten jokapäiväisestä huolenpidosta. Ei tulisi mieleenikään kertoa täällä todella "isoista", elämää ja kuolemaa koskettaneista tapahtumista.
Jeesuskin varoitti meitä heittämästä helmiämme sikojen eteen tallattaviksi. Olet erinomainen esimerkki siitä, kuinka käy.
Jumala huolehtii omistaan.
Saatana omistaan. Miksei hän auta?"Mistä päättelet, että olisin hyvinvoiva?"
Esimerkkisi antoi vaikutelman, että sinulle postikorttien hukassaolo olisi iso ongelma, ja jos ongelmat ovat tuota tasoa, elämä mennee aika hyvin.
"On myös tapahtunut todella merkittäviä henkeen ja terveyteen liittyneitä ihmeitä, niin itselleni kuin joillekin tutuillenikin."
Annas kun arvaan: näitä kaikkia yhdistää se, että niistä ei ole mitään näyttöä, vaan väitteet niistä pitäisi vain sokeasti uskoa.
"Nämä asiat eivät ole rinnastettavissa, aivan kuin Jumalan apu jollekin, olisi pois joltain toiselta."
Ei, mutta onhan se surkuhupaisaa, että "rakastava" Jumala näpertelisi hukkuneiden korttien kanssa, mutta unohtaisi todelliset kärsimykset.
"Miksi Jumala ei ole auttanut jotain syvästi "rukoillutta", syöpää sairastavaa tuttuasi, en tiedä. Kunnioittiko hän Jumalaa, vai tiuskiko vain Jumalalle? Vai onko tuollaista henkilöä ollut olemassakaan? Onko rukouksista näyttöä? Vai vain Jumalalle kiroilusta?"
Enhän minä puhunut mitään tutuistani, vaan yleisellä tasolla: ei ole rukouksella parantuneita terminaalivaiheen syöpää sairastaneita lapsia.
"Uskovat kokevat paljon erilaisia ihmeitä, joita sinun kaltaistesi vuoksi eivät julkisesti julista."
Niin, kaltaiseni ihmiset, jotka kysyvät, että onko näiden ihmekertomusten tueksi mitään näyttöä, pilaavat hyvän tarinan, joka kuulijan pitäisi vain kyseenalaistamatta uskoa.
"Saatana omistaan. Miksei hän auta?"
Siksi että saatana on yhtä olematon kuin Jumala.- Anonyymi
siare kirjoitti:
"Mistä päättelet, että olisin hyvinvoiva?"
Esimerkkisi antoi vaikutelman, että sinulle postikorttien hukassaolo olisi iso ongelma, ja jos ongelmat ovat tuota tasoa, elämä mennee aika hyvin.
"On myös tapahtunut todella merkittäviä henkeen ja terveyteen liittyneitä ihmeitä, niin itselleni kuin joillekin tutuillenikin."
Annas kun arvaan: näitä kaikkia yhdistää se, että niistä ei ole mitään näyttöä, vaan väitteet niistä pitäisi vain sokeasti uskoa.
"Nämä asiat eivät ole rinnastettavissa, aivan kuin Jumalan apu jollekin, olisi pois joltain toiselta."
Ei, mutta onhan se surkuhupaisaa, että "rakastava" Jumala näpertelisi hukkuneiden korttien kanssa, mutta unohtaisi todelliset kärsimykset.
"Miksi Jumala ei ole auttanut jotain syvästi "rukoillutta", syöpää sairastavaa tuttuasi, en tiedä. Kunnioittiko hän Jumalaa, vai tiuskiko vain Jumalalle? Vai onko tuollaista henkilöä ollut olemassakaan? Onko rukouksista näyttöä? Vai vain Jumalalle kiroilusta?"
Enhän minä puhunut mitään tutuistani, vaan yleisellä tasolla: ei ole rukouksella parantuneita terminaalivaiheen syöpää sairastaneita lapsia.
"Uskovat kokevat paljon erilaisia ihmeitä, joita sinun kaltaistesi vuoksi eivät julkisesti julista."
Niin, kaltaiseni ihmiset, jotka kysyvät, että onko näiden ihmekertomusten tueksi mitään näyttöä, pilaavat hyvän tarinan, joka kuulijan pitäisi vain kyseenalaistamatta uskoa.
"Saatana omistaan. Miksei hän auta?"
Siksi että saatana on yhtä olematon kuin Jumala.>>Siksi että saatana on yhtä olematon kuin Jumala.<<
Miksi sitten syytät Jumalaa? Anonyymi kirjoitti:
>>Siksi että saatana on yhtä olematon kuin Jumala.<<
Miksi sitten syytät Jumalaa?Enhän minä Jumalaa syytä vaan naureskellen uskovaisten väitteille Jumalasta. Aivan samalla lailla kuvitteellista tapahtumista kertovan kirjan tai elokuvan epäloogisuuksia ja ristiriitoja voi kommentoida ilman, että uskoo tuon kirjan / elokuvan kertovan todellisista tapahtumista.
Kun et asiaan mitään kommentoinut, veikkaukseni (että kaikille kokemillesi "merkittäville" ihmeille on yhteistä se, että niistä ei ole mitään näyttöä, vaan väitteet niistä pitäisi vain sokeasti uskoa) osui ilmeisesti oikeaan.
- Anonyymi
tarvitseeko ihmeistä , kun uskoo ja luottaa Jumalan omaan sanaan:
"Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä."
Hebr: 10 : 16- Anonyymi
Eli: ei kannata / saa rukoilla, pyytää apua vaikeuksissaan, uskoo vaan? Uskoo, mitä?
Hyvin menestyvä ihminen epäilemättä pärjää melko pitkälle ilman enkelien apuakin.
Mutta kaikki eivät tule yksin, omin voimin toimeen. Jotkut tarvitsevat ihmeitä. Ja silloin myös saavat niitä kokea.
Jo sielunpelastuksemme, kun se on Kristuksen vaikuttama, on ihme.
Mutta: "Kyllä ihminen voi itse itsensäkin pelastaa, kun vaan elää oikein ja manestyneesti! Ei siinä Jeesusta ihmeineen tarvita. Pelastukset ja ihmeet on heikoille! Luusereiden juttuja."? - Anonyymi
Kuulehan nyt, mä en tiedä uskotko sä ihmeisiin, mutta mulla on ihan oikea tarina. Ja tää on niin kreisi, et jos olisin ite kuullut tän, niin en tiedä uskoisinko. Mutta siis näin se meni.
Olin yks kaunis kesäilta grillibileissä, ja siellä oli semmonen valtava pihvi. Tiedätkö, sellainen, että se vois syödä sut, jos et sä syö sitä ensin. Noh, laitoin sen grilliin, ja heti ensimmäisestä hetkestä tajusin, että nyt menee jotain pieleen. Liekit löi taivaaseen, pihvi savusi kuin kiukkuinen hornetti, ja yhtäkkiä kuului PAM! Kaasupullo päästi semmosen äänen, että kaikki ryntäsivät suojaan.
Ja kuule, kun savut hälveni ja palasin grillin luo, niin siellä grilliritilän päällä... ei ollut pihviä. Ei mitään jäljellä. Pelkkä musta hiilijälki ja yksi ainoa viestiksi jäänyt savuvana, joka nousi taivaalle. Ja mä vannon, se vana muodosti sanan usko. Siis oikeesti, siinä luki "usko"! Mä luulin ensin, että joku vitsailee, mut ei. Ei kukaan osaa manipuloida savua grillin räjähdyksen keskellä.
Tää meni vielä oudommaks, kun seuraavana päivänä joku paikallinen pappi sattui tulemaan vastaan siinä grillipaikan lähellä. Se katsoi mua silmiin ja kysyi: "Oletko sinä nähnyt merkin?" Mä meinasin tukehtua omaan hengitykseeni, mutta sitten sanoin vaan, että "Ehkä. Ehkä näin."
Että semmonen ihme. Onko se merkki mulle? Ehkä. Mutta sen pihvin kanssa mä en ala enää vääntämään. Se ei ollu mun ruoka. Se oli kohtalon grilliherkku. Anonyymi kirjoitti:
Kuulehan nyt, mä en tiedä uskotko sä ihmeisiin, mutta mulla on ihan oikea tarina. Ja tää on niin kreisi, et jos olisin ite kuullut tän, niin en tiedä uskoisinko. Mutta siis näin se meni.
Olin yks kaunis kesäilta grillibileissä, ja siellä oli semmonen valtava pihvi. Tiedätkö, sellainen, että se vois syödä sut, jos et sä syö sitä ensin. Noh, laitoin sen grilliin, ja heti ensimmäisestä hetkestä tajusin, että nyt menee jotain pieleen. Liekit löi taivaaseen, pihvi savusi kuin kiukkuinen hornetti, ja yhtäkkiä kuului PAM! Kaasupullo päästi semmosen äänen, että kaikki ryntäsivät suojaan.
Ja kuule, kun savut hälveni ja palasin grillin luo, niin siellä grilliritilän päällä... ei ollut pihviä. Ei mitään jäljellä. Pelkkä musta hiilijälki ja yksi ainoa viestiksi jäänyt savuvana, joka nousi taivaalle. Ja mä vannon, se vana muodosti sanan usko. Siis oikeesti, siinä luki "usko"! Mä luulin ensin, että joku vitsailee, mut ei. Ei kukaan osaa manipuloida savua grillin räjähdyksen keskellä.
Tää meni vielä oudommaks, kun seuraavana päivänä joku paikallinen pappi sattui tulemaan vastaan siinä grillipaikan lähellä. Se katsoi mua silmiin ja kysyi: "Oletko sinä nähnyt merkin?" Mä meinasin tukehtua omaan hengitykseeni, mutta sitten sanoin vaan, että "Ehkä. Ehkä näin."
Että semmonen ihme. Onko se merkki mulle? Ehkä. Mutta sen pihvin kanssa mä en ala enää vääntämään. Se ei ollu mun ruoka. Se oli kohtalon grilliherkku."mutta mulla on ihan oikea tarina."
Niitähän ihmeet ovat, tarinoita. Kuka tahansa voi väittää mitä tahansa.
- Anonyymi
Paavali yritti valheilla korottaa itseään.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Ei kukaan ihminen ole missään taivaassa käynyt.
Joh.3:13 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.- Anonyymi
Ihmisellä ei ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen.
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Samoin maan päällä ollut paratiisin on hävitetty. Ei siellä kukaan ole käynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisellä ei ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen.
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Samoin maan päällä ollut paratiisin on hävitetty. Ei siellä kukaan ole käynyt.No nyt kuuntele tää, ei tuu uskomaan. Istuin ihan rauhassa sohvalla kattomassa jotain tosi huonoa tosi-tv:tä – tiedätkö, sellanen sarja, missä tyypit rakentaa kanooteista raketteja tai jotain. Olin siinä ehtinyt jo vetäistä puol pussia sipsejä ja yksi kolmasosa kokista, kun yhtäkkiä ovikello soi.
Mietin siinä, että kuka hitto tähän aikaan iltaa vaivautuu – oliks se naapuri lainaamassa poraa vai joku pakettijäbä? Nousin vastahakoisesti ja avasin oven, ja siellä seisoo... no, arvaa kuka. JESSE. Siis itse Jeesus Nasaretilainen, sandaalit jalassa ja semmonen pitkä, kaapuinen meininki. Ja hei, mä tiiän mitä mietit – *miten tiesin, että se oli Jeesus?* No, se katto mua silmiin sillä tavalla, että tunsin, kuinka koko elämäni alkoi kelautua taaksepäin, ja samalla olin silleen: "No niin, nyt tää on sit tässä, ei tarvinnu ees jättää testamenttia."
Se vaan hymyilee ja sanoo: "Moi, saisinko lasillisen vettä?" Mä olin niin hämilläni, että päästin sen sisään, enkä ees muistanut siivota niitä sipsimuruja sohvalta. Kaadoin sille vettä hanasta, ja kun se otti kulauksen, niin TIEDÄT varmaan, mitä tapahtui. Ei mitään vettä enää, vaan maailman parasta punaviiniä. Mä en ees oo viinien ystävä, mutta tää – tää oli jotain muuta. Mä kysyin, että miten ihmeessä, ja se vaan kohautti olkiaan ja oli silleen: "Vanha kikka."
No, Jesse istahti mun sohvalle ja alkoi analysoida sitä tosi-tv:tä. Sanoi, että hänen mielestään ihmiset on nykyään aika hölmöjä, mutta että rakkaus on edelleen se juttu. Me siinä sit jauhettiin varmaan tunti, kaikesta mahdollisesta, kunnes se yhtäkkiä nousi ja oli silleen: "Mun pitää mennä, mulla on vielä paljon ovikelloja soitettavana tänä iltana."
Käveli vaan ulos ovesta ja katosi yön pimeyteen. Mä jäin siihen olohuoneeseen istumaan, viinilasi kädessä ja mietin, että olikohan toi joku unta vai oikeesti totta. Mutta sen verran sanon, että viiniä jäi karahviin. Että jos tää oli unta, niin ainakin tää unelma osaa tuottaa tosi laadukasta vuosikertaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt kuuntele tää, ei tuu uskomaan. Istuin ihan rauhassa sohvalla kattomassa jotain tosi huonoa tosi-tv:tä – tiedätkö, sellanen sarja, missä tyypit rakentaa kanooteista raketteja tai jotain. Olin siinä ehtinyt jo vetäistä puol pussia sipsejä ja yksi kolmasosa kokista, kun yhtäkkiä ovikello soi.
Mietin siinä, että kuka hitto tähän aikaan iltaa vaivautuu – oliks se naapuri lainaamassa poraa vai joku pakettijäbä? Nousin vastahakoisesti ja avasin oven, ja siellä seisoo... no, arvaa kuka. JESSE. Siis itse Jeesus Nasaretilainen, sandaalit jalassa ja semmonen pitkä, kaapuinen meininki. Ja hei, mä tiiän mitä mietit – *miten tiesin, että se oli Jeesus?* No, se katto mua silmiin sillä tavalla, että tunsin, kuinka koko elämäni alkoi kelautua taaksepäin, ja samalla olin silleen: "No niin, nyt tää on sit tässä, ei tarvinnu ees jättää testamenttia."
Se vaan hymyilee ja sanoo: "Moi, saisinko lasillisen vettä?" Mä olin niin hämilläni, että päästin sen sisään, enkä ees muistanut siivota niitä sipsimuruja sohvalta. Kaadoin sille vettä hanasta, ja kun se otti kulauksen, niin TIEDÄT varmaan, mitä tapahtui. Ei mitään vettä enää, vaan maailman parasta punaviiniä. Mä en ees oo viinien ystävä, mutta tää – tää oli jotain muuta. Mä kysyin, että miten ihmeessä, ja se vaan kohautti olkiaan ja oli silleen: "Vanha kikka."
No, Jesse istahti mun sohvalle ja alkoi analysoida sitä tosi-tv:tä. Sanoi, että hänen mielestään ihmiset on nykyään aika hölmöjä, mutta että rakkaus on edelleen se juttu. Me siinä sit jauhettiin varmaan tunti, kaikesta mahdollisesta, kunnes se yhtäkkiä nousi ja oli silleen: "Mun pitää mennä, mulla on vielä paljon ovikelloja soitettavana tänä iltana."
Käveli vaan ulos ovesta ja katosi yön pimeyteen. Mä jäin siihen olohuoneeseen istumaan, viinilasi kädessä ja mietin, että olikohan toi joku unta vai oikeesti totta. Mutta sen verran sanon, että viiniä jäi karahviin. Että jos tää oli unta, niin ainakin tää unelma osaa tuottaa tosi laadukasta vuosikertaa.Oletko kirjoittanut montakin kirjaa?
Jos et ole kirjoittanut yhtään kirjaa, voit alkaa kirjottaan
sillä sulla on todistetusti kirjailijan vikkaa. Ja sit voi
tapahtua se suuri ihme, että sinä rikastut.
- Anonyymi
Asuuko jumala yksin talossaan?
Ja montako neliötä siinä on?
Ja varmaankin enkelit käyvät siivoamassa sotkut?
Ja pesemässä pyykit? - Anonyymi
Markus 16: 15-20 Jeesus:
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.- Anonyymi
Markuksen loppu on paha lisäys. Myrkynjuonnit ja käärmeillä pistättämiset, käsien ojentelut ja ihmiset paranee!
Jeesuksen oikea kastekäksy on Matteuksen evankeliumin lopussa, Matt.28:18-20.
Ei hän sen jälkeen mitään erilaisia lähetyskäskyjä antanut.
Markuksen evankeliumin loppu on huijarin tekstiä, mikä on sinne lisätty kirkolliskokouksessa satojen vuosien perästä.
Asiasta on varoitus Mark. 16:9 kohdalla
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Kuule, tää tarina alkaa ihan tavallisena tiistai-iltana. Mä olin meidän rivarin pihalla grillaamassa makkaraa ja mietin lähinnä, että mistä ihmeestä se naapurin kissa on taas tonnikalansa nyysinyt. Ilma oli muuten rauhallinen, mutta yhtäkkiä alkoi kuulua semmonen outo humina, vähän kuin joku jättimäinen kuivausrumpu olis lähtenyt pyörimään taivaalla.
Katson ylös, ja jumalauta, taivaalla tulee parvi. Mutta ei lintuja, ei dronet – vaan ENKELEITÄ. Siis sellasia kunnon klassisia siipityyppejä. Jokaisella valkoinen kaapu, kultaiset vyöt ja siivet, jotka lepattaa niin isosti, että luulin niiden ottavan mukaansa meidän kattotiilet. Ja ne laskeutuu suoraan mun rivarin katolle kuin olis joku lentokenttä. Naapurin kissa siinä vieressä katto kans, mutta silläkin näytti olevan vähän vaikeuksia käsittää, mitä just tapahtuu.
No, mä seison siinä makkara kädessä suu auki, kun yksi niistä enkeleistä kurkkaa alas sieltä katolta ja huutaa: "Anteeks, tää on vaan lyhyt tankkaus! Jatketaan ihan kohta!" Siis anteeks MITÄ? Tankkaus? Oonko mä yhtäkkiä jonkun hengellisen huoltoaseman pitäjä? Mä kysyin, että tarviiko ne jotain – vettä, kahvia, ehkä pientä suolaista? Mutta ne vaan nauroi ja sanoi, että "Kiitos, mut meidän tankki täyttyy pelkästä ylistyksestä." Että selvä, ei mitään kuumia nakkeja siis.
Ne hengaili siinä katolla jonkun vartin, lauloivat jotain taivaallisen kaunista ja vilkuttivat mulle vähän väliä. Olin jo ehtinyt melkein tottua tilanteeseen, kun yks niistä huusi: "Hei sori, että aiheutettiin hämminkiä. Tää ei ollut tarkoitettu sun katolle, vaan tonne kirkon torniin. GPS vähän heitti." Ja just kun olin sanomassa, että mulla ei oo kyllä kirkkoa lähettyvillä, niin PUF – ne kaikki lähtivät lentoon yhtä aikaa. Se oli kuin ois pyörremyrsky iskenyt, paitsi että mun makkara lensi mukana.
Jäi siitä kuitenkin jotain muistoksi: katolla oli pieni kultainen höyhen. Vein sen sisään ja laitoin hyllylle. Että jos joskus joku kysyy, miks mulla on kultahöyhen kirjahyllyssä, niin voin vaan vastata, että "Pitkä juttu. Enkeleiden tankkausasema. Älä kysy enempää."
- Anonyymi
Jeesus lopetti ihmeiden ja merkkien antamisen.
Matt. 16:4
Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois.
Nykyiset ihmeet ja merkit on paholaisesta. Jeesus ei tunnusta niitä omikseen.
Ilm. 16:14
Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Raamattu varoittaa tämän lopun ajan ns. jälkikylvöstä, Jenkkilahkoista, liikkeistä ja missioista.
1.Kor.1
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
No siis tää tarina alkaa ihan tavallisesta kalareissusta. Olin menossa rantaan virveli kainalossa, koska viikonloppuna pitää tehdä jotain "miehekästä", vaikka mä en oo kertaakaan saanut muuta kuin pohjaonkia kiinni. Tällä kertaa olin päättänyt mennä vähän pidemmälle laiturilta, koska siinä on kuulemma "varmat ahvenpaikat". Joo, totta kai.
No, siinä seistessäni rannassa mietin, että pitäskö meloa sinne vai mitä. Mutta jostain syystä jalat vaan vei. Astuin ensimmäisen kerran siihen matalaan veteen ja odotin, että varpaat kastuu. Mutta EI. Siis jalka pysyi kuivana. Katoin ympärilleni ja mietin, että onko tää joku piilokamera tai salaa tehty laituri. Mutta ei – vesi oli ihan oikeeta, ja mä seison sen pinnalla.
Aluksi ajattelin, että "okei, tää on joku unihalvaus, kohta herään." Mutta kun otin toisen askeleen, niin olin vaan keskellä järveä, seisoin siinä kuin joku italialainen maalaus. Kaloja ui mun jaloissa, ja lokit kattoivat ylhäältä silleen "mitä h*vettiä tuo tekee." Mä tein siinä pari varovaista hyppyä, ja mitään ei tapahtunut. Kävelin eteenpäin kuin oisin mennyt jalkakäytävää pitkin.
No, koska oon mä, niin totta kai mä menin käyttämään tätä tilaisuutta hyväksi. Kävelin keskelle järveä, laitoin virvelin ojennukseen ja heitin. Ensin mietin, että no nyt tulee joku maailmanennätyskuha, koska kuka muu pääsee onkimaan keskeltä syvännettä ilman venettä? Mut arvaa mitä. Ei yhtäkään tärppiä. Ei mitään. Koko järvi täynnä kalaa, mutta ei kiinnostanut ne mun toukat. Lopulta istuin siinä veden päällä kuin joku hölmistynyt meditaatioguru, kunnes tajusin, että ehkä tää ei oo mun päivä.
Päätin sitten vaan lähteä rantaan, ja kun astuin takaisin kuivalle maalle, niin kaikki palas normaaliksi. Mut hei, yks juttu jäi. Mun kengät oli edelleen ihan kuivat. Että jos joku kysyy, miten kalastus meni, mä sanon vaan, että "saalis jäi nollaan, mutta opin yhden uuden kulkumuodon." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siis tää tarina alkaa ihan tavallisesta kalareissusta. Olin menossa rantaan virveli kainalossa, koska viikonloppuna pitää tehdä jotain "miehekästä", vaikka mä en oo kertaakaan saanut muuta kuin pohjaonkia kiinni. Tällä kertaa olin päättänyt mennä vähän pidemmälle laiturilta, koska siinä on kuulemma "varmat ahvenpaikat". Joo, totta kai.
No, siinä seistessäni rannassa mietin, että pitäskö meloa sinne vai mitä. Mutta jostain syystä jalat vaan vei. Astuin ensimmäisen kerran siihen matalaan veteen ja odotin, että varpaat kastuu. Mutta EI. Siis jalka pysyi kuivana. Katoin ympärilleni ja mietin, että onko tää joku piilokamera tai salaa tehty laituri. Mutta ei – vesi oli ihan oikeeta, ja mä seison sen pinnalla.
Aluksi ajattelin, että "okei, tää on joku unihalvaus, kohta herään." Mutta kun otin toisen askeleen, niin olin vaan keskellä järveä, seisoin siinä kuin joku italialainen maalaus. Kaloja ui mun jaloissa, ja lokit kattoivat ylhäältä silleen "mitä h*vettiä tuo tekee." Mä tein siinä pari varovaista hyppyä, ja mitään ei tapahtunut. Kävelin eteenpäin kuin oisin mennyt jalkakäytävää pitkin.
No, koska oon mä, niin totta kai mä menin käyttämään tätä tilaisuutta hyväksi. Kävelin keskelle järveä, laitoin virvelin ojennukseen ja heitin. Ensin mietin, että no nyt tulee joku maailmanennätyskuha, koska kuka muu pääsee onkimaan keskeltä syvännettä ilman venettä? Mut arvaa mitä. Ei yhtäkään tärppiä. Ei mitään. Koko järvi täynnä kalaa, mutta ei kiinnostanut ne mun toukat. Lopulta istuin siinä veden päällä kuin joku hölmistynyt meditaatioguru, kunnes tajusin, että ehkä tää ei oo mun päivä.
Päätin sitten vaan lähteä rantaan, ja kun astuin takaisin kuivalle maalle, niin kaikki palas normaaliksi. Mut hei, yks juttu jäi. Mun kengät oli edelleen ihan kuivat. Että jos joku kysyy, miten kalastus meni, mä sanon vaan, että "saalis jäi nollaan, mutta opin yhden uuden kulkumuodon."Älä hukkaa kallista aikaasi tälle palstalle
vaan ala nyt äkkiä kirjottaan sitä kirjaa.
Ihmeet on välillä normi oloa. Niin se kuuluu olla.
Sitä ei edes ihmettele ja joskus on niin ällikällä lyöty kun Jumala ratkaisee asian ihneen kera.
Joskus estää tekemästä mitään ja sanoo sen ääneen kuten esim viime kesänä kun saatana hyökkäsi suurella voimalla.
Voitto tuli ja kuinka olenkaan Jumalaa kiittänyt.- Anonyymi
Älä kerro enempää. Uskomme, ketkä uskomme.
Kohta joku tietää jonkun jolle Jumala ei tehnyt ihmettä, vaikka olis pitäny. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta joku tietää jonkun jolle Jumala ei tehnyt ihmettä, vaikka olis pitäny.Helluntailainen Ylivainio laittoi liikkeelle 1304 väitettä helluntailaisten kokouksissa tapahtuneista paranemisihmeistä.
Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset Tampereeen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassaan.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta joku tietää jonkun jolle Jumala ei tehnyt ihmettä, vaikka olis pitäny.Daavid heitti pienempänä kivilingolla isompaa Goljaatia kohti. Oli ehkäpä harjoitellutkin taitoa. Kävi keskelle ottaa. Ja Suuren suuri Goljatti kaatu.
olisihan Daavid voinut osua ohikin. Kohtuu lähellä joukkiot kuitenkin olivat. Kivi-linkoetäisyydellä.
Siinäpä sitä kummastelemista jumalanlapsilla.
Voi se lentotähdenlento vuodelta 1998 elo-syyskuun vaihde. T-paita kelit. T-paita kelit. Kahden tauko. Ruoka.
Mutta se on taas toinen juttu se!
Pieni Jumalalle. Iso minulle. Toivoin kuitenkin. Toivoin.
- vähän uskis - - Anonyymi
No tää on sit semmonen tarina, että jos kerrot tän jossain pubissa, niin kukaan ei usko, mutta kerronpa silti. Olin yksin mökillä. Keskellä metsää, ihan syrjässä kaikesta. Päätin illalla vähän tunnelmoida ja sytytin takan, laitoin musaa soimaan ja olin silleen "tää on elämä". No, siinä mä istun sohvalla, ja yhtäkkiä koko mökki pimenee. Kaikki valot sammuu. Ajattelin, että okei, nyt sähköt meni, ei tässä mitään. Mutta sit mä kuulen, että joku raapii ikkunaa. Siis sellanen ääni, että se raapija ei oo mikään harakka vaan jotain paljon isompaa.
Mun selkäpii menee ihan kananlihalle, ja kun katon ikkunaan, siellä näkyy vaan kaksi hehkuvaa punaista silmää. Siis silmät. Mitään muuta. Mä ajattelin ensin, että ehkä mä näin väärin. Ehkä se on vaan hirvi tai joku... mutta ei. Se ääni alko lähestyä ovea, ja kuulen sieltä matalan äänen sanovan: "Sinun aikasi on tullut." Siis SORRY MITÄ?! Tää ei oo mikään mökki-infon tervetulotoivotus!
Ovi lentää auki, ja sinne astuu Saatana itse. Siis sarvet päässä, pitkä viitta ja semmonen yleisfiilis, että hän on täällä hakemassa jonkun sielua. Mä jäin seisomaan paikalleni ihan jäässä ja mietin, että "Jaha, no tää oli sit tässä." Se osoitti mua jollain liekehtivällä sauvalla ja alkoi huutaa, että mun syntini on merkattu. Mä olin just aikeissa alkaa selittää, että hei, mä oon maksanut verotkin ajoissa, kun yhtäkkiä – PAM!
Ovi lentää takas kiinni, ja sinne astuu toinen hahmo, mutta tällä kertaa valkoinen viitta päällä ja pitkä harmaa parta. Kuka muu muka kuin Gandalf itse. Se kattoo Saatanaa ja sanoo: "Sinä et ohita tätä mökkiä!" Saatana yrittää jotain liekittämistä, mutta Gandalf nostaa sauvansa, ja koko huone täyttyy valosta. Siis ei mitään tavallista lamppua, vaan semmosta ylimaallista, missä tuntuu kuin aurinko olis laskeutunut keittiön pöydälle.
Ja sit ne alkaa taistella. Siis siellä mun olohuoneessa! Gandalf pyörittelee jotain taikakuvioita ilmassa, ja Saatana paiskoo kaikkea – mun kahvimuki, sohvatyynyt, jopa ne mun mökki-Nikit lensivät seinään. Mä olin siinä lattialla käpertyneenä ja mietin, että "Mitä hittoa mä oon tehnyt ansaitakseni tän?" Lopulta Gandalf huutaa: "POISTU TÄSTÄ PAIKASTA!" ja lyö sauvansa lattiaan. Ja Saatana katoaa. Puf vaan.
Gandalf kääntyy muhun päin ja sanoo: "Pidä toi takka sammuksissa, liekki houkuttelee kaikenlaista." Sit se vaan kävelee ulos ja häviää metsään. Jäin siihen istumaan, puoliksi kuollut järkytyksestä, mutta hei – mun sielu on ainakin vielä tallella. En oo sen jälkeen uskaltanut mökille ilman kolme Raamattua ja varmuuden vuoksi joku kynttilä. Gandalf ei oo palannut, mutta jos pimeys iskee, niin mä toivon, että se kuulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tää on sit semmonen tarina, että jos kerrot tän jossain pubissa, niin kukaan ei usko, mutta kerronpa silti. Olin yksin mökillä. Keskellä metsää, ihan syrjässä kaikesta. Päätin illalla vähän tunnelmoida ja sytytin takan, laitoin musaa soimaan ja olin silleen "tää on elämä". No, siinä mä istun sohvalla, ja yhtäkkiä koko mökki pimenee. Kaikki valot sammuu. Ajattelin, että okei, nyt sähköt meni, ei tässä mitään. Mutta sit mä kuulen, että joku raapii ikkunaa. Siis sellanen ääni, että se raapija ei oo mikään harakka vaan jotain paljon isompaa.
Mun selkäpii menee ihan kananlihalle, ja kun katon ikkunaan, siellä näkyy vaan kaksi hehkuvaa punaista silmää. Siis silmät. Mitään muuta. Mä ajattelin ensin, että ehkä mä näin väärin. Ehkä se on vaan hirvi tai joku... mutta ei. Se ääni alko lähestyä ovea, ja kuulen sieltä matalan äänen sanovan: "Sinun aikasi on tullut." Siis SORRY MITÄ?! Tää ei oo mikään mökki-infon tervetulotoivotus!
Ovi lentää auki, ja sinne astuu Saatana itse. Siis sarvet päässä, pitkä viitta ja semmonen yleisfiilis, että hän on täällä hakemassa jonkun sielua. Mä jäin seisomaan paikalleni ihan jäässä ja mietin, että "Jaha, no tää oli sit tässä." Se osoitti mua jollain liekehtivällä sauvalla ja alkoi huutaa, että mun syntini on merkattu. Mä olin just aikeissa alkaa selittää, että hei, mä oon maksanut verotkin ajoissa, kun yhtäkkiä – PAM!
Ovi lentää takas kiinni, ja sinne astuu toinen hahmo, mutta tällä kertaa valkoinen viitta päällä ja pitkä harmaa parta. Kuka muu muka kuin Gandalf itse. Se kattoo Saatanaa ja sanoo: "Sinä et ohita tätä mökkiä!" Saatana yrittää jotain liekittämistä, mutta Gandalf nostaa sauvansa, ja koko huone täyttyy valosta. Siis ei mitään tavallista lamppua, vaan semmosta ylimaallista, missä tuntuu kuin aurinko olis laskeutunut keittiön pöydälle.
Ja sit ne alkaa taistella. Siis siellä mun olohuoneessa! Gandalf pyörittelee jotain taikakuvioita ilmassa, ja Saatana paiskoo kaikkea – mun kahvimuki, sohvatyynyt, jopa ne mun mökki-Nikit lensivät seinään. Mä olin siinä lattialla käpertyneenä ja mietin, että "Mitä hittoa mä oon tehnyt ansaitakseni tän?" Lopulta Gandalf huutaa: "POISTU TÄSTÄ PAIKASTA!" ja lyö sauvansa lattiaan. Ja Saatana katoaa. Puf vaan.
Gandalf kääntyy muhun päin ja sanoo: "Pidä toi takka sammuksissa, liekki houkuttelee kaikenlaista." Sit se vaan kävelee ulos ja häviää metsään. Jäin siihen istumaan, puoliksi kuollut järkytyksestä, mutta hei – mun sielu on ainakin vielä tallella. En oo sen jälkeen uskaltanut mökille ilman kolme Raamattua ja varmuuden vuoksi joku kynttilä. Gandalf ei oo palannut, mutta jos pimeys iskee, niin mä toivon, että se kuulee.Kuule, se kirja??? Odotamme innolla sen valmistumista!
- Anonyymi
Kävin taivaassa ja näin Jeesuksen. Kuulin sanoja, joita ei saa kertoa ihmisille.
Herra on parantanut käsieni kautta rampoja, kuuroja ja sokeita. Yhden kuolleen herätin kuolleista.- Anonyymi
Lopeta valehtelu.
Kukaan ei ole käynyt taivaassa.
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. (Joh.3:13) - Anonyymi
Kerron taiteen ja vertauskuvallisin ilmaisutaitojeni taidoin sanaa. Vihollinen on motitettu.
Sillä ei ole vaihtoehtoja. Se ei voi paeta, se on MOTITETTU. Älkää seuratko tätä maailmaa ja maailman järjetöntä menoa, ja kun kuitenkin seuraatte. Motitettu. Onko vihollisella silloin vaihtoehtoja.
Tyhjin käsin kenties?
Oletteko rampoja, kuuroja, sokeita? Kuolleista herättäjiä.
Lukekaa, seuratkaa, vaikka ette kuitenkaan seuraisitte.
Ja vaikka kuinka temmattaisiin taivaisiin. Taito on se, että osaa laskeutua sieltä maanpinnalle.
Ja se on sitä wiisautta se.
Näitä ei löydykään Raamatusta. Vaan sydämestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta valehtelu.
Kukaan ei ole käynyt taivaassa.
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. (Joh.3:13)>>>Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen,<<<
Kukaan ei ole noussut taivaaseen omalla kyvyllään
ja voimallaan paitsi Herra Jeesus Kristus. Mutta monet
uskovat ovat noudettu käymään taivaassa. Sitä Raamattu
ei kiistä vaan todistaa. Esim. Paavali, joka haettiin
käymään kolmannessa taivaassa. Ei hän noussut sinne
oma-aloitteesti oman tahdonsa kautta omalla voimallaan
vaan Jumalan tahdosta Jumalan voimalla.
Kukaan ei siis voi nousta taivaaseen mutta kuka tahansa
voidaan Jumalan toimesta noutaa käymään taivaassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen,<<<
Kukaan ei ole noussut taivaaseen omalla kyvyllään
ja voimallaan paitsi Herra Jeesus Kristus. Mutta monet
uskovat ovat noudettu käymään taivaassa. Sitä Raamattu
ei kiistä vaan todistaa. Esim. Paavali, joka haettiin
käymään kolmannessa taivaassa. Ei hän noussut sinne
oma-aloitteesti oman tahdonsa kautta omalla voimallaan
vaan Jumalan tahdosta Jumalan voimalla.
Kukaan ei siis voi nousta taivaaseen mutta kuka tahansa
voidaan Jumalan toimesta noutaa käymään taivaassa.Voi miten tyhmä kirjoitus
- Anonyymi
Aloittaja kirjoittaa
Olen samaa mieltä anonyymi 10.33. pitää olla varovainen mitä tälle palstalle tuo. Tällä kertaa ilmaisin kokemuksiani. En todella halua antaa pyhää koirille. Matt. 7:6. Tiedän monia muita tapauksia liittyen näkyihin ja ilmestyksiin. Niistä en kerro täällä. Johan jo Paavali kertoi niistä. Niissä ei ole mitään uutta. Esim. toisinaan Jumalan ilmoittaa minulle henkilö X kuolee pian. On pitänyt paikkansa. Joku kirjoitti ihmeitä ei tarvita. Kuinka suurta onkaan sairaalle että hän paranee. Siellä missä on uskoa ihmeitä tapahtuu. Ei tarvita aina saanaajaa Texasista.- Anonyymi
Ja kun Jumala auttaa esim. yksin elävää, jo iäkkäämmän puoleista, osin liikuntaesteistä kodin pikku ongelmissa. Eivät "suuria ja näyttäviä" tapauksia, vaan kaikenlaisia pikkuongelmia joista henkilö ei helposti itse suoriudu. Heti on joku kadehtimassa, että tuollaisia vaan autellaan, vaikka olisi tätä ja tätä ja tätä... Aina joku muu.
Huomatkaa minkälaisen trauman Perkele jo heti sai näistä pikku kertomuksistamme! Jo alkoi tulla hyökkäystä ja pilkkaa palvelijoidensa taholta, joka suunnalta! Mutta, käänteisesti katsoen, tuohan on tunnustusta!
Ja miksi eikkarit yleensäkin lukevat näitä ja tulevat reagoimaan (ja heitä näkyy olevan paljon, joku S:n kirkko, tmv), emmehän me heille kirjoita, heitä käännytä, vaan kirjoitamme lähinnä toisillemme, saman uskoisille.
Saa tietysti lukea, kaikin mokomin, jos nämä heitä jotenkin kiinnostaa. Tiedottaa S:lle, että nyt ne kauheat uskikset sanoo tuota ja tuota ja tuota....! Kuule, nyt!
Itse saan aikani paremminkin kulumaan kuin kyttäämällä eikkarien puuhia.
Niin... Jumalan ihmeet on todellisia ja normaalia kristittyjen elämää.
Se on totta myös, että täällä on näitä rakkikoiria jo itsensä tuominneita jotka odottavat palkkaansa.
Ei kannata noiden kanssa keskustella.
Eikä näinollen heittää helmiä noille sioille, jotka tuhoaa kauniit asiat.- Anonyymi
Ja varsinkin viikonloppuisin. Se alkaa kun kolmivuorosta työläiset heräävät perjantaiaamupäivällä. Tälläisia ovat luterilaiset. Varokaa heitä. Heissä on Jumalaisuuden ulkokuori ( jos sitäkään ) , senkaltaista karta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja varsinkin viikonloppuisin. Se alkaa kun kolmivuorosta työläiset heräävät perjantaiaamupäivällä. Tälläisia ovat luterilaiset. Varokaa heitä. Heissä on Jumalaisuuden ulkokuori ( jos sitäkään ) , senkaltaista karta...
Lutteristi ja helluntailainen, samassa paatissa olette. Ei eroa, välillä. Mokomakin skeptikko!
Jos tuon linjan ottaa, saa varoa koko ikänsä alusta loppuun.
MUTTA! Mitä te HALUATTE kuulla? Mielistelyä ja silmäinpalvontaa, ja hurskastelua?
- Anonyymi
Tää juttu tapahtu viime syksynä, kun mä menin yömyöhään hautausmaalle. Älä kysy miks, se oli semmonen hetken päähänpisto. Jotenkin muka romanttista ja mystistä – tai no, ainakin siihen asti, kun homma lähti täysin käsistä.
Kävelin siinä kynttilöiden keskellä ja mietin elämän suuria kysymyksiä. Pimeys, kuurahtaneet lehdet ja semmonen "olen runollinen sielu" -fiilis. No, olin just polttamassa yhtä viimeisistä tupakoistani, kun kuulen ensimmäisen kerran sen äänen. Semmonen *krunts-krunts*. Niin kuin joku kaivaisi maata. Mä ajattelin, että ehkä se on joku supikoira tai hirveän aktiivinen myyrä. Jatkoin vaan matkaa.
Mutta sitten kuulen lisää ääniä. Ei yhtä, vaan useita. Kuin sadat pienet lapiot oisivat yhtäkkiä lähteneet töihin. Mä pysähdyin ja katoin ympärilleni. Ensimmäisenä näin yhden hautakummun vieressä pienen kraaterin. Ja sieltä, ei arvaa kuka? Ei kukaan muu kuin joku pirun ruumis. Se työntää päätään ulos kuin joku laiska työntekijä kellokorttia leimaamassa.
"Mitä helvettiä täällä tapahtuu?!" pääsi suusta, kun yhtäkkiä ympäriltä alkoi nousta lisää tyyppejä. Siis kaikista suunnista. Käsivarsia, päitä, jalkoja – kuin joku halpis-zombie-leffa, mutta liian lähellä. Ja hei, älä kuvittele mitään Walking Dead -tyylikkäitä zombeja. Nää oli ihan rehellisiä suomalaisia vainajia: verkkarit, kansallispuvut, ja yksi näytti siltä, että sillä oli saunakauha kädessä.
Mä seison siinä, sydän kurkussa, ja yritän miettiä, että juoksenko vai alan keskustelemaan. Yksi mummon näköinen tapaus kiipesi kokonaan ulos haudastaan ja katto mua. Se sanoi matalalla äänellä: "Missä minun karjalanpiirakat?" Mä olin just sanomassa, että sori, ei oo mukana, kun yhtäkkiä koko hautausmaa heräs henkiin. Porukka kiipesi ulos haudoistaan ja näytti siltä, että ne kaikki on matkalla paikalliseen Essolle kahville.
Yksi äijä, jolla oli lierihattu ja vanha työhaalari, kysyi multa: "Onks 1953 vielä Neuvostoliitto olemassa?" Mä en edes ehtinyt vastata, kun yks nainen huusi kauempaa: "Se oli silloin MISTAKE!" ja sit ne alkoivat väitellä keskenään.
Mä tein ainoan loogisen ratkaisun: juoksin. Juoksin niin kovaa kuin mun jalat kesti. Taakse jäi semmonen show, että jos joku muu olis ollut siellä, niin ne ois luulleet sen olevan joku performanssi. Mut hei, yks asia jäi mieleen. Siellä keskellä kaikkea hässäkkää joku hautakumpu jäi ihan hiljaiseksi. Sen päällä oli kynttilä, joka sammui, kun juoksin ohi.
Ja tää on se, mikä pelottaa eniten. Kun käännyin kattoon vielä viimeisen kerran, se kynttilä syttyi uudelleen, ihan itsekseen. Sen jälkeen en oo mennyt hautausmaille edes päivällä. - Anonyymi
Helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja.
- Anonyymi
Helluntailaisuudesta irtipääsemään onnistunut mies perusti Uskontojen Uhrien palvelun.
- Anonyymi
>>>Helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja.<<<
Joku uskonto voi tuottaa uskonnon uhreja, mutta elävä usko
Jeesukseen Kristukseen ei voi niitä tuottaa koska se ei ole uskonto
ollenkaan.
Helluntailaisuus ei ole uskonto. Helluntailaisuus on uskoa
Elävään Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa. Koska Jeesus
elää ja on todellinen tämän päivän Jeesus, usko Häneen on
elävä rakkaussuhde Häneen. Siksi se ei ole uskonto eikä se
voi tuottaa uskonnon uhreja.
Jos joku ihminen harjoittaa jotakin uskontoa, vaikka kristinuskoa,
ja jopa helluntaiseurakunnassa, hänestä voi tulla uskonnon uhri
koska hän harrastelee uskontoa. Mutta jos hän on elävässä uskossa
Jeesukseen Kristukseen, hänellä on elävä suhde Jeesukseen. Silloin
hänestä ei voi tulla uskonnon uhria mitenkään. Jos hän luopuu
uskosta, hänestä tulee luopio, mutta ei uskonnon urhia, koska hän
ei ole ole ollut mukana missään uskonnossa, jonka uhriksi voi tulla.
Jos helluntailainen elävä uskova loukkaantuu jostakin syystä
ihmisiin, hänestä ei silloinkaan tule uskonnon uhria koska hän
ei ole ollut mukana uskonnon harjoittamisessa. Hän ei ole ollut
uskonnollinen uskontoa harjoittava ihminen vaan uskova. Hänestä
voi tulla ihmisten ja väärin kohtelun uhri, mutta ei uskonnon
uhria eikä helluntailaisuuden uhria.
Uskonto ja elävä usko ovat siis kaksi eri asiaa.
Pitäkää uskonnot ja elävä usko Jeesukseen toisistaan erillään.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja.<<<
Joku uskonto voi tuottaa uskonnon uhreja, mutta elävä usko
Jeesukseen Kristukseen ei voi niitä tuottaa koska se ei ole uskonto
ollenkaan.
Helluntailaisuus ei ole uskonto. Helluntailaisuus on uskoa
Elävään Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa. Koska Jeesus
elää ja on todellinen tämän päivän Jeesus, usko Häneen on
elävä rakkaussuhde Häneen. Siksi se ei ole uskonto eikä se
voi tuottaa uskonnon uhreja.
Jos joku ihminen harjoittaa jotakin uskontoa, vaikka kristinuskoa,
ja jopa helluntaiseurakunnassa, hänestä voi tulla uskonnon uhri
koska hän harrastelee uskontoa. Mutta jos hän on elävässä uskossa
Jeesukseen Kristukseen, hänellä on elävä suhde Jeesukseen. Silloin
hänestä ei voi tulla uskonnon uhria mitenkään. Jos hän luopuu
uskosta, hänestä tulee luopio, mutta ei uskonnon urhia, koska hän
ei ole ole ollut mukana missään uskonnossa, jonka uhriksi voi tulla.
Jos helluntailainen elävä uskova loukkaantuu jostakin syystä
ihmisiin, hänestä ei silloinkaan tule uskonnon uhria koska hän
ei ole ollut mukana uskonnon harjoittamisessa. Hän ei ole ollut
uskonnollinen uskontoa harjoittava ihminen vaan uskova. Hänestä
voi tulla ihmisten ja väärin kohtelun uhri, mutta ei uskonnon
uhria eikä helluntailaisuuden uhria.
Uskonto ja elävä usko ovat siis kaksi eri asiaa.
Pitäkää uskonnot ja elävä usko Jeesukseen toisistaan erillään.
Mvh J - KKuinka kätevää. Kunhan määritellään "elävä usko Jeesukseen Kristukseen" joksikin muuksi kuin uskonnoksi, se yhtäkkiä lakkaa tuottamasta mitään ongelmia. Samalla logiikalla voimme päättää, että maan vetovoima ei ole fysiikan laki, joten kompastumisista ei voi syyttää painovoimaa. Näppärää!
Olisi mielenkiintoista kuulla, missä tämä maaginen, uhrittomuuden tae sijaitsee — kenties siinä, että kaikki kärsineet eivät yksinkertaisesti ymmärtäneet sitä elävää uskoa oikein? Näin väistämättä päädymme kätevästi syyttämään uhria.
Kaiken kaikkiaan, tämä logiikan helmi ansaitsee erityismaininnan teologisten kömmähdysten Guinnessin kirjassa.
Ystävällisesti,
Enkeli Mäntä, teologisen todellisuuden jatkuva arkkikriitikko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka kätevää. Kunhan määritellään "elävä usko Jeesukseen Kristukseen" joksikin muuksi kuin uskonnoksi, se yhtäkkiä lakkaa tuottamasta mitään ongelmia. Samalla logiikalla voimme päättää, että maan vetovoima ei ole fysiikan laki, joten kompastumisista ei voi syyttää painovoimaa. Näppärää!
Olisi mielenkiintoista kuulla, missä tämä maaginen, uhrittomuuden tae sijaitsee — kenties siinä, että kaikki kärsineet eivät yksinkertaisesti ymmärtäneet sitä elävää uskoa oikein? Näin väistämättä päädymme kätevästi syyttämään uhria.
Kaiken kaikkiaan, tämä logiikan helmi ansaitsee erityismaininnan teologisten kömmähdysten Guinnessin kirjassa.
Ystävällisesti,
Enkeli Mäntä, teologisen todellisuuden jatkuva arkkikriitikkoUskonto voi tuottaa uskonnon uhreja.
Elävä usko ei voi niitä tuottaa.
Kyllä kait sinä tämän älykkäänä ihmisenä käsität
ilman sen kummempia selittelyjä ja todisteluja.
Mvh J - K Anonyymi kirjoitti:
Uskonto voi tuottaa uskonnon uhreja.
Elävä usko ei voi niitä tuottaa.
Kyllä kait sinä tämän älykkäänä ihmisenä käsität
ilman sen kummempia selittelyjä ja todisteluja.
Mvh J - KMikä ero sinun mielestäsi on sillä uskolla ja uskonnolla?
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Mikä ero sinun mielestäsi on sillä uskolla ja uskonnolla?
Uskonnossa ihminen harrastelee uskoa olettamaansa jumalaan.
Hän on ihminen, joka elää ilman Jumalaa, ilman Jeesusta Kristusta,
tässä maailmassa. Mutta hän uskoo olettamaansa korkeaan voimaan.
Silloin hän voi olla minkä uskonnon edustaja ja harrastelija tahansa.
Uskonto ja uskonnollisuus on siis ihmisen itsensä kehittämää
uskomusta ja uskonnon harrastamista ilman yhteyttä Jumalaan.
Se ei ole Jumalasta vaan se on uskomuksia ilman Jumalaa ja ilman
yhteyttä Elävään Jumalaan.
Kun puhumme uskosta, puhumme elävästä uskosta, joka on
Jumalasta. Elävä usko on siis aina Jumalasta ja siksi yhteyttä Jumalaan.
Siis ...
Uskonto on ihmisistä ihmisen uskomuksia ilman Jumalaa.
Usko on Jumalasta Jumalan vaikuttamaa elävää uskoa ja elävää
yhteyttä Jumalaan.
Mvh J - K Anonyymi kirjoitti:
Uskonnossa ihminen harrastelee uskoa olettamaansa jumalaan.
Hän on ihminen, joka elää ilman Jumalaa, ilman Jeesusta Kristusta,
tässä maailmassa. Mutta hän uskoo olettamaansa korkeaan voimaan.
Silloin hän voi olla minkä uskonnon edustaja ja harrastelija tahansa.
Uskonto ja uskonnollisuus on siis ihmisen itsensä kehittämää
uskomusta ja uskonnon harrastamista ilman yhteyttä Jumalaan.
Se ei ole Jumalasta vaan se on uskomuksia ilman Jumalaa ja ilman
yhteyttä Elävään Jumalaan.
Kun puhumme uskosta, puhumme elävästä uskosta, joka on
Jumalasta. Elävä usko on siis aina Jumalasta ja siksi yhteyttä Jumalaan.
Siis ...
Uskonto on ihmisistä ihmisen uskomuksia ilman Jumalaa.
Usko on Jumalasta Jumalan vaikuttamaa elävää uskoa ja elävää
yhteyttä Jumalaan.
Mvh J - KMuistatko Jouko kun sikainfluenssa-aikaan laittelit mulle sähköpostia, ja se sisälsi linkkejä moniin eri palstoille...hirveesti lukemista, kun poika yski ja sairasti vieressä.
Onko sinulla lapsia? Osaatko eläytyä toisen asemaan?
Tunsin olevani sinun uhrisi.
Jumala ja/tai pojan elimistö tottakai paransi pojan.
Mutta en usko että sinun rukouksien takia. Sinähän et edes rukoillut vaan massapostitit asian vierestä linkkejä.
Olet aika outo tyyppi.auroraboreallis kirjoitti:
Muistatko Jouko kun sikainfluenssa-aikaan laittelit mulle sähköpostia, ja se sisälsi linkkejä moniin eri palstoille...hirveesti lukemista, kun poika yski ja sairasti vieressä.
Onko sinulla lapsia? Osaatko eläytyä toisen asemaan?
Tunsin olevani sinun uhrisi.
Jumala ja/tai pojan elimistö tottakai paransi pojan.
Mutta en usko että sinun rukouksien takia. Sinähän et edes rukoillut vaan massapostitit asian vierestä linkkejä.
Olet aika outo tyyppi.Ps.päädyimme keskustelemaan pyhän Hengen pilkasta. Olit muutamalle s24palstalle kirjoittanut asiasta rönsyilevästi ja runsaasti.lisäksi kotisivusi tuotoksia jotka käsittelevät ns.hengellisiä kokemuksiasi halusit tuoda esiin.
Miten se liittyi sairastuneeseen poikaani,voisitko vastata nyt?
Mua pelkästään ahdisti ja en jaksanut lukea puoliakaan. Olen sinun uskosi uhri.
Ja kun niissä ei selkeää pointtia tuntunut olevan minkäänlaista. Loputtomasti tekstiä miten hyvin sinulla menee Jumalan kanssa.se vain lisäsi hätää.
- Anonyymi
Tottakai Jumala puhuttelee ja varjelee. Kiitos kokemuksistasi. Voi hyvin!
- Anonyymi
Parhami ja Olseni ei tyytynyt mihinkään lippujen heilutteluun ja vihkimisiin. Me tyypit meni suoraan asiaan. Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.
Niillä apostoleilla niitä hedelmiä piisasi joka lähtöön.- Anonyymi
En menisi tuollaisten pastoreiden käsien alle "siunattavaksi" tai kaadettavaksi maahan, puhumattakaan menoa samaan kastepaljuun heidän kanssaan.
Sodomia
Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin.[1] Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin (erityisesti homoseksuaaliseen) ja eläimiinsekaantumiseen.[2][3][4] Poikkeuksellisesti Suomessa ja Saksassa sanaa ei kuitenkaan ole koskaan käytetty rikosnimikkeenä, vaan yksinomaan zoofilian synonyyminä. Sana juontuu Raamatun kertomuksesta Sodoman kaupungista, jonka miesasukkaat yrittivät yhden tulkinnan mukaan harjoittaa seksiä Lootin miespuolisten vieraiden kanssa. Nykyisen tulkinnan mukaan kyseessä on kuitenkin aikomus raiskata ja näin nöyryyttää kaupunkiin saapuneet muukalaiset[5].
Vanhoissa teksteissä sodomialla tarkoitetaan yleensä homoseksuaalisuutta, joskus myös ilman juridista näkökulmaa, uudemmissa useimmiten zoofiliaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En menisi tuollaisten pastoreiden käsien alle "siunattavaksi" tai kaadettavaksi maahan, puhumattakaan menoa samaan kastepaljuun heidän kanssaan.
Sodomia
Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin.[1] Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin (erityisesti homoseksuaaliseen) ja eläimiinsekaantumiseen.[2][3][4] Poikkeuksellisesti Suomessa ja Saksassa sanaa ei kuitenkaan ole koskaan käytetty rikosnimikkeenä, vaan yksinomaan zoofilian synonyyminä. Sana juontuu Raamatun kertomuksesta Sodoman kaupungista, jonka miesasukkaat yrittivät yhden tulkinnan mukaan harjoittaa seksiä Lootin miespuolisten vieraiden kanssa. Nykyisen tulkinnan mukaan kyseessä on kuitenkin aikomus raiskata ja näin nöyryyttää kaupunkiin saapuneet muukalaiset[5].
Vanhoissa teksteissä sodomialla tarkoitetaan yleensä homoseksuaalisuutta, joskus myös ilman juridista näkökulmaa, uudemmissa useimmiten zoofiliaa.Outoa, outoa. Äitisikö sinut pakottaa helluntaiseurakuntaa ? Tuollaista juntturaa emme tarvi helluntaiseurakunnassa. Pysy vaan kirkossa. Tuskin olet kirkonkaan jäsen. Epäilen suuresti. Eikä muidenkaan junttureiden tarvi liityy helluntaiseurakuntaan. Emme todella tarvi teitä. Eikä teitä edes sinne otettaisi. Täällä kyllä voitte laverrella ilman nimeä ja paikkakuntaa. Muualle se ei kyllä onnistukaan. Ei edes paikallislehdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa, outoa. Äitisikö sinut pakottaa helluntaiseurakuntaa ? Tuollaista juntturaa emme tarvi helluntaiseurakunnassa. Pysy vaan kirkossa. Tuskin olet kirkonkaan jäsen. Epäilen suuresti. Eikä muidenkaan junttureiden tarvi liityy helluntaiseurakuntaan. Emme todella tarvi teitä. Eikä teitä edes sinne otettaisi. Täällä kyllä voitte laverrella ilman nimeä ja paikkakuntaa. Muualle se ei kyllä onnistukaan. Ei edes paikallislehdessä.
Kalahtiko kalikka? Älähtikö koira? Silittikö kissiä vastakarvaan?
Molemmat tahot samassa veneessä.
Oli lutteristi tai hellari.
- Anonyymi
Usko on varmuutta, jos ei ole uskoa, niin ei myöskään ole varmuutta. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle! Uskosta osattomilla ei ole uskoa, toisin sanoen uskosta osattomilla EI OLE lujaa luottamusta ja varmuutta.
Uskosta osattomat, ne joiden uskonto on lihan mukaan syntynyt, irvittelevät lupauksen mukaan syntynyttä: "Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän"...- Anonyymi
Nyt on kyllä aikamoinen Einstein äänessä! Uskomaton logiikan mestariteos: usko on varmuutta, ja jos ei ole uskoa, niin ei ole varmuutta. Tämä on melkein yhtä syvällistä kuin väittää, että sateenvarjo estää sadepäivän, ja ilman sateenvarjoa ei olisi sadetta.
Ystävällisesti,
Enkeli Mäntä, hengellisen hölynpölyn Nobel-komitean epävirallinen puheenjohtaja
- Anonyymi
Ruumiista irtaatumisen kokemukset eli "tripit" on noitien touhuja, jonka keinon he osaavat tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808