Sähköautojen akut saattavat kestää huomattavasti pidempään kuin aiemmin on arvioitu.

Anonyymi-ap

”Emme ole testanneet sähköautojen akkuja oikealla tavalla”, sanoo tiedotteessa tutkimuksen johtava kirjoittaja ja Stanfordin yliopiston energiainsinööri Simona Onori.

”Yllättäen arkielämän ajotavat, kuten kiihdytykset ja akkujen lepoajat, hidastavat akkujen kulumista enemmän kuin olemme osanneet odottaa.”

”Kova kaasupolkimen painaminen ei nopeuta akun kulumista – pikemminkin päinvastoin”

https://tekniikanmaailma.fi/emme-ole-testanneet-sahkoautojen-akkuja-oikealla-tavalla-tyypillinen-ajotapa-tekee-hyvaa-sahkoautojen-akuille-tutkimus-kertoo/

55

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi harmi, nyt kusee sähköautovastaisen iskut ja väitteet.

      • Anonyymi

        Suattaapi ollannii tai voi olla ettei oukkaa. Ottia tuata.


    • Anonyymi

      Nyt kuluu renkaat eikä akku. Kyllä lähtee!!

      • Anonyymi

        Ei tarvitse suditella. Tallan voi painaa pohjaan vasta esim. 40 km/h nopeudessa.


    • Anonyymi

      Ja kuumuus ja kylmyys (eli lämpötilan vaihtelu) ja pikalataukset ja vääränlainen lataaminen (ihmiset lataavat akun jatkuvasti 100 %:iin) tuhoavat akut nopeammin. Eli hän luetteli vain positiiviset asiat ja ”unohti” negatiiviset. Tosielämässä akku kuluu nopeammin kuin labrassa.

      • Anonyymi

        Auto asettaa aina lataamisrajat ei ihminen.


      • Anonyymi

        On siinä meillä asiantuntija, varmaankin sellainen niin sanottu asiantuntija.


      • Anonyymi

        Tosielämässä akut ovat kestäneet paremminn kuin on ennakoitu. Autoissa on muuten akkukapasitteettia enemmän kuin minkä auton automagiikka antaa käyttää, eli "ylilataukseen" on varauduttu jo silläkin tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosielämässä akut ovat kestäneet paremminn kuin on ennakoitu. Autoissa on muuten akkukapasitteettia enemmän kuin minkä auton automagiikka antaa käyttää, eli "ylilataukseen" on varauduttu jo silläkin tavalla.

        Kun akun varauskyky on "virallisesti" 70 % uuteen verrattuna, kaikki kapasiteetti on käytetty. Sen jälkeen alenema onkin nopeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun akun varauskyky on "virallisesti" 70 % uuteen verrattuna, kaikki kapasiteetti on käytetty. Sen jälkeen alenema onkin nopeaa.

        Tuohon menee varmastikkin yli 30 vuotta.


      • Anonyymi

        Seliseli.. Ei kulu akut niinkuin luultiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seliseli.. Ei kulu akut niinkuin luultiin.

        Kyllä, akut kuluvat nopeammin kuin on luultu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä meillä asiantuntija, varmaankin sellainen niin sanottu asiantuntija.

        Jos se on se Kaikkien Alojen Erityisasiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, akut kuluvat nopeammin kuin on luultu.

        No ei kuitenkaan tutkimustietoon perustuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seliseli.. Ei kulu akut niinkuin luultiin.

        KLULUUPAS !!! ÄLÄ LATELE TÄÄLLÄ EPÄTOTUUKSIA !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun akun varauskyky on "virallisesti" 70 % uuteen verrattuna, kaikki kapasiteetti on käytetty. Sen jälkeen alenema onkin nopeaa.

        Sähköautoissa ei käytetä lyijyakkuja, tietosi on vanhentunutta.


    • Anonyymi

      Tällaisen tavallisen tallaajan kannalta on aivan sama kestääkö akku 15 vuotta vai 25 vuotta.

      Se merkittävä asia on se että sähköllä ajaminen on naurettavan halpaa.

      • Anonyymi

        Olennaista on pääomasidonnaisuus joka liittyy sähköauton akustoon !
        Puhutaan summasta 15000-40000€ joka on melkoinen raha !

        Asian ymmärtää tai ei ymmärrä !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olennaista on pääomasidonnaisuus joka liittyy sähköauton akustoon !
        Puhutaan summasta 15000-40000€ joka on melkoinen raha !

        Asian ymmärtää tai ei ymmärrä !?

        Jehovan todistaja kenties? Ainakin samanlainen höpöhöpön julistustekniikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistaja kenties? Ainakin samanlainen höpöhöpön julistustekniikka.

        Kysymyksessä ei ole uskonto vaan fakta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymyksessä ei ole uskonto vaan fakta !

        Kysymyksessä on mielisairaus, se on fakta.


    • Anonyymi

      Ei nyt vielä kannata sähköautoa ostaa.
      Odotetaan niitä Toyotan lupaamia Solidstate akkuja!
      Ei osteta edes hybridiä ennen kuin tulee kunnolliset paremmat akut.

      • Anonyymi

        Siinä menee ikä ja terveys, jos alkaa odottelemaan Toyotan tulevaisuuden lupausten toteutumista. Solid state akkuhan piti julkaista jo 2020 olympialaisten aikaan, mutta kisaylin siirrettiin seutaavalle vuodelle. Akkua ei saatu valmiiksi, eikä se ole vieläkään 2025. Kiinalaiset, eurooppalaiset ja korealaisetkin ovat autojen sähköistämisessä pidemmällä, kuin Toyota.


    • Anonyymi

      Uusien sähköautojen ja mallien myötä kasvuprosentit ja -määrät nousevat huimiksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitä sillä korroosion raiskaamalla korilla voi tehdä?

    • Anonyymi

      Sähköautojen akut saattavat kestää huomattavasti pidempään kuin aiemmin on arvioitu..

      • Anonyymi

        Ei se paljon lohduta asiakasta joka maksaa korjaamolaskua akuston vaihdosta !
        Summa pyörii kymmenissä tuhansissa Euroissa ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se paljon lohduta asiakasta joka maksaa korjaamolaskua akuston vaihdosta !
        Summa pyörii kymmenissä tuhansissa Euroissa ??

        Kenestä sinä oikein sössötät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenestä sinä oikein sössötät?

        Sähköauton omistajasta tai haltijasta, koska valtaosa uusista on ostettu osamaksulla !?

        Eli, auto on vielä maksamatta ja akusto kyykkäsi jolloin tulee lisälaskua 30000€ ?

        Onnea !


    • Anonyymi

      Suattaapi olla mut voe tok olla ettei.

      Savolainen autokauppias

    • Anonyymi

      On hyvä että sähköautoista saadaan koko ajan lisää tällaisia positiivisia uutisia. Polttomoottoriauto jää vähitellen teknisesti vanhentuneeksi verrattuna sähköautoon. Sähköautot kehittyvät nopeasti kantamaltaan, energiatehokkuudelta, latausnopeudeltaan ja monelta muilta osin. Akutkin näyttävät kestävän kauemmin kuin itse sähköauto. Hinnat tulevat alas. Sähköauton tehot ovat paljon useimpia polttomoottoriautoja suuremmat. Kaikki kertoo sähköauton tekniikan hyvin nopeasta kehittymisestä.

      • Anonyymi

        Polttomoottori on jo ollut viimeiset 10-15 vuotta auttamattoman vanhentunut. Niskalaukaus tulee 2 vuoden sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottori on jo ollut viimeiset 10-15 vuotta auttamattoman vanhentunut. Niskalaukaus tulee 2 vuoden sisään.

        Ja silti enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla 20 vuoden päästäkin. Ja käytetyt polttikset menevät kaupaksi saman 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla 20 vuoden päästäkin. Ja käytetyt polttikset menevät kaupaksi saman 20 vuotta.

        Polttiksien keski-ikä tulee nousemaan voimakkaasti kun yhä suurempi osa uusista ja maahantuoduista autoista on sähköisiä. Ajan mittaan niiden määrä tulee myös laskemaan kun polttisten kanta ei uusiudu riittävästi. Jos näin mennään niin 15 vuoden päästä suurin osa polttiksista alkaa olla huonokuntoisia ja vanhoja autoja joita kaikki eivät enää halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiksien keski-ikä tulee nousemaan voimakkaasti kun yhä suurempi osa uusista ja maahantuoduista autoista on sähköisiä. Ajan mittaan niiden määrä tulee myös laskemaan kun polttisten kanta ei uusiudu riittävästi. Jos näin mennään niin 15 vuoden päästä suurin osa polttiksista alkaa olla huonokuntoisia ja vanhoja autoja joita kaikki eivät enää halua.

        Aliarvioit kuinka kauan autoilla Suomessa ajellaan. Normaalien polttisten käyttöikä on yli 25 vuotta.

        "Jos näin mennään niin 15 vuoden päästä suurin osa polttiksista alkaa olla huonokuntoisia ja vanhoja autoja joita kaikki eivät enää halua."

        Hah hah haa... Autoja voidaan pitää kunnossa vaikka yli 50 vuotta, jos vain halutaan. 15 vuotta on lyhyt aika autolle.

        "Polttiksien keski-ikä tulee nousemaan voimakkaasti kun yhä suurempi osa uusista ja maahantuoduista autoista on sähköisiä"

        Aika hitaasti tuo muuttuu kun uusien autojen markkina on käytännössä kuollut. On helppoa saada suuri osuus kuoleman partaalla roikkuvassa markkinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aliarvioit kuinka kauan autoilla Suomessa ajellaan. Normaalien polttisten käyttöikä on yli 25 vuotta.

        "Jos näin mennään niin 15 vuoden päästä suurin osa polttiksista alkaa olla huonokuntoisia ja vanhoja autoja joita kaikki eivät enää halua."

        Hah hah haa... Autoja voidaan pitää kunnossa vaikka yli 50 vuotta, jos vain halutaan. 15 vuotta on lyhyt aika autolle.

        "Polttiksien keski-ikä tulee nousemaan voimakkaasti kun yhä suurempi osa uusista ja maahantuoduista autoista on sähköisiä"

        Aika hitaasti tuo muuttuu kun uusien autojen markkina on käytännössä kuollut. On helppoa saada suuri osuus kuoleman partaalla roikkuvassa markkinassa.

        Sillä ei ole mitään väliä kuinka kauan polttisromuja voitaisiin teoriassa pitää hitsailemalla kunnossa. Polttoaineen, huoltojen ja varaosien saatavuuden loppuminen sinetöi polttisten kohtalon ensi vuosikymmenellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla 20 vuoden päästäkin. Ja käytetyt polttikset menevät kaupaksi saman 20 vuotta.

        Aika lapsellinen ja typerä kuvitelma. Naurettava oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole mitään väliä kuinka kauan polttisromuja voitaisiin teoriassa pitää hitsailemalla kunnossa. Polttoaineen, huoltojen ja varaosien saatavuuden loppuminen sinetöi polttisten kohtalon ensi vuosikymmenellä.

        Polttoainetta myydään ja huollot toimivat normaalisti ja varaosiakin on saatavilla ihan 2050-luvulle saakka. Niin kauan kuin autoja on riittävästi liikenteessä niin taatusti joku tekee aina varaosia. Jos ei virallinen autovalmistaja niin sitten joku muu ja tietenkin varaosia saa aina käytettynä. Jatkuvastihan ihmiset asentavat epävirallisia osia autoihinsa ja se on ihan ok.

        On harhaisen idiootin keksimä kuvitelma, että mikään noista päättyy ensi vuosikymmenellä. Etenkin kun autojen käyttöikä vain pitenee vuosi vuodelta ja uusia autoja ostetaan koko ajan vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika lapsellinen ja typerä kuvitelma. Naurettava oikein.

        Jos katsotaan lukuja tarkemmin niin tuo on täysin realistinen kuvitelma. Sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt joten vain laskukyvytön idiootti väittää, että sähköautot valtaisi liikenteen alle 10 vuodessa. Varsinkin kun uusien autojen markkina on käytännössä kuollut. Ja nyt kun kauppasota on alkanut niin uusien autojen myynti romahtaa nykyisestäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla 20 vuoden päästäkin. Ja käytetyt polttikset menevät kaupaksi saman 20 vuotta.

        Kaikki menee laupaksi sopivalle hinnalla. Käytetyllä putkitelkkarillakin on hintansa, jos sopiva ostaja löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki menee laupaksi sopivalle hinnalla. Käytetyllä putkitelkkarillakin on hintansa, jos sopiva ostaja löytyy.

        Mikä voisi olla putkitelevision jm-hinta?


    • Anonyymi

      Sähköauto on hieno peli, mutta kun akusto posahtaa, niin täytyy mennä pankkiin anelemaan lainaa 30 tonnia !?

      • Anonyymi

        Kuvitelmaa. luuloa ja uskoa.


    • Anonyymi

      Voihan akut kestää mutta Suomessa vain joka paikkaan tunkeuva suolavesi ja kotelot monasti alumiinia joista sitten läpiviennit sitten syöpyvät ympäriinsä vuotaviksi.

      • Anonyymi

        On sinulla kuvitelmat. Voihan sitä noinkin kuvitella.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG haperot liittimet ja suolavesi
        https://www.youtube.com/watch?v=n3nD5VxDhug

        Patteri-Pentit sivuuttavat faktat. Penteille akku kestää ikuisuuden ja ehkä vielä sitäkin pidempään. Penteille akussa ei ole kuluvia eikä vaurioituvia osia, mutta Toyota-Terot tietävät Totuuden.


    • Anonyymi

      Ne pitää testata oikealla kuormalla ja realistisella nopeudella rajoitusten mukaan talvella juuri tavalla miten ajetaan.. akkujen kestoa liioitellaan reilusti

    • Anonyymi

      Suattavat kestää voan suattavat olla kestämättäkii.

    • Anonyymi

      Googlen ensimmäinen sähköauton julkaisun aikaan google sääti 92m matkan 100km matkaksi 8% erotuksella todellisuuteen. Oli ikävä huomata että km/h mittari virhettä ei enää voi kalibroida googlemapsin kautta vaan tomtom, route66 ja iphonemapsin kautta saa kalibroitua.

    • Anonyymi

      On maanantai version akkuja ja perjantai version akkuja .. millainen sattuu kenellekin sen sit näkee.

      • Anonyymi

        On eurooppalaisia akkuja ja japanilaisia akkuja ja eron kyllä huomaa. Porschetkin pitää romuttaa uutena.


    • Anonyymi

      Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !

      Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
      Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !

      Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !

      Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?

      Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?

    • Anonyymi

      Eivät kestä. Vähintään kondenssivettä päääsee akun sisälle ja hapettaa liittimet sun muut ja paketti on valmis. Jo 3 vuoden vanhoihin on jouduttu uusimaan ajoakkuja, mm skodaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2846
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1837
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1810
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1424
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      73
      1340
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1255
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1248
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      77
      1169
    9. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1028
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      97
      1007
    Aihe