Saastainen saastukoon

Anonyymi-ap

Ihmisryhmä ilman vanhimmisitoa ei ole seurakunta.

Onko ihmisryhmä , jossa on anhemmistoon kuuluvia naisia seurakunta?

A: Ei tietenkään

B: ÖÖ, eiköhän se oo ?

Selef Urge

26

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

mitä sä siinä yrität vastustaa. mee pois.

• Se on totta. Ihmisryhmä ilman vanhemmista ei ole seurakunta.ja raamatussa lukee että srk johtajistossa ei kuulu olla naisia. Toki Raamattua voi soveltaa, mutta ei se väistämällä miksikään muutu.

• Anonyymi

Vaikka olen nainen, vastaan: A.

UT:ssa on opetettu Jumalan tahdon mukainen seurakuntajärjestys. Piste.

• Anonyymi

Seurakuntiin otetaan naisia miehiä n10 prossaa.Miehet pitävät satuina ja mielikuvitusolentoina.40-60 luvulla miehet enemmistönä,mutta siirtyneet ikuisuuteen.Nuoremmmat kävi koulunsa opiskelivat ja työllistyivät muualle ja erimielisyydet erottivat ja seurakuntia perustettu monin verroin.Taitaa olla 1900-1999 luku taputeltu ja uudet tuulet.

• Anonyymi

Nyt olet väärässä S.F !

Raamatun mukaan missä 2 tai 3 kokoontuu Herran nimessä, siellä Herra on.

Se tarkoittaa siis Seurakuntaa.

Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Lisäksi yhdessä kaupungissa saattoi kokoontua useita ryhmiä erillään, vaikka Paavali ohjeistikin asettamaan kuhunkin KAUPUNKIIN vanhimmat.

Siis ei jokaiseen ryhmään, vaan jokaiseen kaupunkiin.

Kol. 4:15 Tervehdys Laodikeassa oleville veljille ja Nymfalle sekä hänen kodissaan kokoontuvalle seurakunnalle.

Filem. 2 ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.

Eli Raamattu ei rajaa Seurakuntaa samoin, kuten ihmiset nykyään.

• Anonyymi

Sori virhe:

Nyt olet väärässä S.U !

• Anonyymi

Seurakuntamalli tulee Israelin seurakunnasta. Koko kansa oli yksi seurakunta. Jeesus on seurakunnan paimen. Ei muita tarvita.12 Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,
        13 koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

• Anonyymi

Pieleen meni selityksesi.

Seurakunnasta voidaan puhua silloin kun se täyttää seurakunnan vaatimukset, eli uskoontulleita on edes sen verran että voidaan muodostaa vanhimpien ryhmä.

Kaksi tai kolme ovat vain kaksi tai kolme uskoontullutta ei sen enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seurakunnasta voidaan puhua silloin kun se täyttää seurakunnan vaatimukset, eli uskoontulleita on edes sen verran että voidaan muodostaa vanhimpien ryhmä.

Jokaisen uudestisyntyneen uskovan tulisi ymmärtää Seurakunnan pienin yksikkö, eli missä 2 tai 3 kokoontuu, siellä Herra on.

Pikku vinkki !

Kol. 1:27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus:

Kristus teissä, kirkkauden toivo.

2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne.
        Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä?
        Ellei, niin ette kestä koetusta.

Äänestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Seurakunta = pyhien yhteys.

Ihan perus asiaa, miten ette tätäkään vielä käsitä ?

No, tämän maailman ajan touhut ja käytännöt ovat sumentaneet ymmärryksenne.

Ja muuten !

Nämä nykyajan "seurakunnat" eivät ole muuta kuin puolueita / eriseuroja / lahkoja !

Siis ihan kaikki kirkkokunnat ja herätysliike seurakunnat sun muut, Raamatun mukaan vain puolueita / eriseuroja / lahkoja, joista jo Paavali aikoinaan vakavasti varoitti !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja muuten !

Nämä nykyajan "seurakunnat" eivät ole muuta kuin puolueita / eriseuroja / lahkoja !

Siis ihan kaikki kirkkokunnat ja herätysliike seurakunnat sun muut, Raamatun mukaan vain puolueita / eriseuroja / lahkoja, joista jo Paavali aikoinaan vakavasti varoitti !

Seurakunta tarkoittaa Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitettyjä.

Kyriakee=Kirkko, Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitettyjen suuri joukko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seurakuntamalli tulee Israelin seurakunnasta. Koko kansa oli yksi seurakunta. Jeesus on seurakunnan paimen. Ei muita tarvita.12 Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,
        13 koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

Jaa-ha; Lapinlahdelta lomilla olevat kirjoittelevat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja muuten !

pyhien yhteys on ennenkaikkea näkymätöntä samasta jumalan hengestä syntyneitten yhteyttä.

jos nämä ihmiset haluavat toimia myöskin näkyvällä tavalla, muodostetaan seurakunta joka on pyhien yhteyden järjestäytynyt muoto ajallisen ja jumalattoman mailman menon
        keskellä.
        jos aletaan käsittelemään aineellisia hyödykkeitä, tullaan yhteiskunnan lakien alaisuuteen joka vaatii sitä järjestäytymistä ja tarkasteluun alistumista.

sanoohan raamattu mm seurakunnan paimenen virkavaatimuksena mm, pitää olla hyvä todistus myös paikkakunnan ihmisiltä ja laajemminkin tarpeen mukaan.

seurakunta on monipiippuinen asia.

• Anonyymi

Tuo lause koskee sitä aikaa kun Jeesus eli maan päällä ja kaksi tai kolme apostolia kutsui hänet, niin hän tuli mukaan heidän kanssaan.

Raamatun mukaan missä 2 tai 3 kokoontuu Herran nimessä, siellä Herra on.

• Anonyymi

Jeesuksen nimen hokijoista Raamattu varoittaa.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Mitä ihmeen sekoilua tämä on:

" Tuo lause koskee sitä aikaa kun Jeesus eli maan päällä ja kaksi tai kolme apostolia kutsui hänet, niin hän tuli mukaan heidän kanssaan. "

Jokaisen uudestisyntyneen uskovan tulisi ymmärtää Seurakunnan pienin yksikkö, eli missä 2 tai 3 kokoontuu, siellä Herra on.

Pikku vinkki !

Kol. 1:27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmeen sekoilua tämä on:

" Tuo lause koskee sitä aikaa kun Jeesus eli maan päällä ja kaksi tai kolme apostolia kutsui hänet, niin hän tuli mukaan heidän kanssaan. "

Pikku vinkki !

Jeesus tarkoitti tulevansa maan päällä ollessaan kahden tai kolmen apostolin kanssa mukaan kun he vain pyytävät häntä tulemaan.

Nyt Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä vasta ajallansa takaisin.

Helluntaialisten irtohenget eivät ole mitään oikeita Jeesuksia, vaikka ne sellaisina esiintyy.

Matt.24:24 24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tarkoitti tulevansa maan päällä ollessaan kahden tai kolmen apostolin kanssa mukaan kun he vain pyytävät häntä tulemaan.

Nyt Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä vasta ajallansa takaisin.

Helluntaialisten irtohenget eivät ole mitään oikeita Jeesuksia, vaikka ne sellaisina esiintyy.

Matt.24:24 24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.

Ei Jeesus hiippaile täällä henkijeesuksena missään damaskontiellä eikä helluntailaisten teltoissa. Ne on valejeesuksia sellaiset henkiolennot.

Ap. t. 1:11

Jotka myös sanoivat: Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaasen? Tämä Jesus, joka teiltä otettiin ylös taivaasen, on niin tuleva kuin te hänen taivaasen menevän näitte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesus hiippaile täällä henkijeesuksena missään damaskontiellä eikä helluntailaisten teltoissa. Ne on valejeesuksia sellaiset henkiolennot.

Ap. t. 1:11

Jotka myös sanoivat: Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaasen? Tämä Jesus, joka teiltä otettiin ylös taivaasen, on niin tuleva kuin te hänen taivaasen menevän näitte.

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen nimen hokijoista Raamattu varoittaa.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

sinnä se itse ole sinä päivänä joka nurkkaan hokisija.

hoen toisena päivänä saman 22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

taas toiseen kirjoitukseen sama---- miksi---- koska se on muuta, kuin sinä ajattelet, siksi hokiset hokiset hokiset- hoet hote hoet.... mutta se vain on sinun kilisevä hokemat..

Ei se Raamattu ole parin matteusjakeen hokemista.... hokaatko- hokaatko- hokaatko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sinnä se itse ole sinä päivänä joka nurkkaan hokisija.

hoen toisena päivänä saman 22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

taas toiseen kirjoitukseen sama---- miksi---- koska se on muuta, kuin sinä ajattelet, siksi hokiset hokiset hokiset- hoet hote hoet.... mutta se vain on sinun kilisevä hokemat..

Ei se Raamattu ole parin matteusjakeen hokemista.... hokaatko- hokaatko- hokaatko

Sitten hokiset adventistina laittomuus laittomuuus laittrottttooooooomuuss..

sapatti. papatti höpötti jne...
        Se on tyhjänpäiväistä hokemaa- hokisemista.... yritä edes edetä varpaistasi eteenpäin

• Anonyymi

Jos menen kiinaan taikka siperiaan ja kohtaan siellä uudestisyntyneen uskovan, meillä on heti pyhien yhteys, se on niin simppeliä.

mutta ei se nyt seurakunta ole, koska se lakkaisi olemasta heti kun erkanemme!

• Anonyymi

Mutta sinä et kuulu siihen vanhus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinä et kuulu siihen vanhus!

olen tainnut olla vähän useammin pitkin mailmaa kokemassa pyhien yhteyttä!

• Anonyymi

Aivan näin. 2-3 ei tee seurakuntaa, koska seurakunnassa on vanhemmisto.

Jopa 1 ihminen muodostaisi seurakunnan saman logiikan mukaan kuin tuo eräs tuolla selosti, koska onhan Herra Jumalan lapsen sydämessä asumassa Pyhän Hengen kautta.

Seurakunnalla, jossa on vaadittava seurakunta , on vanhimmisto johon kuuluu tietty määrä kunnon miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan näin. 2-3 ei tee seurakuntaa, koska seurakunnassa on vanhemmisto.

Jopa 1 ihminen muodostaisi seurakunnan saman logiikan mukaan kuin tuo eräs tuolla selosti, koska onhan Herra Jumalan lapsen sydämessä asumassa Pyhän Hengen kautta.

Seurakunnalla, jossa on vaadittava seurakunta , on vanhimmisto johon kuuluu tietty määrä kunnon miehiä.

Jos se sinun vanhimmistosi on perinnäisopin hapattama, sekö on seurakunta?

Ei kiitos.... uskova pärjää Kristuksessa, Jeesus kuljettaa erämaankin kautta, kun yleisuskonto on pahasti hukassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2761
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1374
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1051
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1035
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe