ateismi ei ole järkevää, ei myöskään hyödyllinen katsomus!

Anonyymi-ap

Vaikka ateistit uskovat niin, on siinä todellisuudessa perustavanlaatuisia ongelmia. Niistä suurimpia ovat sellaiset asiat kuin, ettei ateismi tarjoa pohjaa järjelle eikä moraalille.

20

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niitähän riittää tällä palstalla, vaikka teeskentelevät olevan sa ERI LAHKOJA

• Anonyymi

Eiköhän ateistit itse huolehdi omista maailmankuvistaan... niin ei sun tarvii siihen takertua! Kannattaa jättää murehtimatta muiden elämiä niin oma elämäsi tulisi olemaan paljon kevyempää! :)

• Anonyymi

Keskitypäs kuule ukkeli/akkeli elämään sitä omaa elämääsi eläkä huutele muihin pulpetteihin! :)

• Anonyymi

Ei kai aloittaja luule, että järki ja moraali ovat kristinuskon hedelmiä?

• Anonyymi

Järki ja moraali eivät ole ismeilijöiden hedelmiä! :) Ismeilijöiden jotka ovat "ainoita ja oikeita". Itsellä on usko korkeimpaan, mutta tiedän silti että minä en ole mikään maailmankaikkeuden keskipiste. Ismeilijöiltä ja niiltä "ainoilta oikeilta" puuttuu tosiaankin nöyryys... tiedän kristittyjä jotka tosiaankin hyväksyvät erilaisuuden, toki jakaa sanomaa mutta hyväksyy sen että toinen päättää olla uskomatta ja ei silti ala haukkumaan eri tavalla ajattelevia ympäri internetiä.

Tiedän myös kristittyjä jotka voivat olla kavereita ei kristittyjen kanssa... voi olla näitä "ainoita oikeita" näkökantoja, ihmiset tulkitsivat raamattua eri aikoina ari tavoilla! Ehkä monen ihmisen raamatun tulkinta on muuttunut ehkä sinne rennompaan suuntaan kuin mitä se oli esim keskiajalla!

Ihmisten aatteiden mollaaminen on minustakin todella ala-arvoista ja idioottimaista oli siinä mikä tahansa motiivina! Todellisuudessa nämä toisia uskon perusteella mollaavat ovat vähemmistöä ja heillä on alemmuuden tunne... ehkä jos heitä ollaan joskus lapsena menneisyydessä mollattu??? En tiiä...

Kukaanhan meistä ei tietenkään ole täydellinen... mut, silti pitää mielestäni olla jotkut standardit että ei toisia sentää haukuta netissä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järki ja moraali eivät ole ismeilijöiden hedelmiä! :) Ismeilijöiden jotka ovat "ainoita ja oikeita". Itsellä on usko korkeimpaan, mutta tiedän silti että minä en ole mikään maailmankaikkeuden keskipiste. Ismeilijöiltä ja niiltä "ainoilta oikeilta" puuttuu tosiaankin nöyryys... tiedän kristittyjä jotka tosiaankin hyväksyvät erilaisuuden, toki jakaa sanomaa mutta hyväksyy sen että toinen päättää olla uskomatta ja ei silti ala haukkumaan eri tavalla ajattelevia ympäri internetiä.

Tiedän myös kristittyjä jotka voivat olla kavereita ei kristittyjen kanssa... voi olla näitä "ainoita oikeita" näkökantoja, ihmiset tulkitsivat raamattua eri aikoina ari tavoilla! Ehkä monen ihmisen raamatun tulkinta on muuttunut ehkä sinne rennompaan suuntaan kuin mitä se oli esim keskiajalla!

Ihmisten aatteiden mollaaminen on minustakin todella ala-arvoista ja idioottimaista oli siinä mikä tahansa motiivina! Todellisuudessa nämä toisia uskon perusteella mollaavat ovat vähemmistöä ja heillä on alemmuuden tunne... ehkä jos heitä ollaan joskus lapsena menneisyydessä mollattu??? En tiiä...

Kukaanhan meistä ei tietenkään ole täydellinen... mut, silti pitää mielestäni olla jotkut standardit että ei toisia sentää haukuta netissä!

What u think bout this?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni huutelijoita ei kannata ottaa liian tosissaan... he kiertelevät täällä onlinessa haukkumassa tuntemattoman pelon vallassa unohtaen että kaikki me olemme vain ihmisiä jotka yrittävät ymmärtää tätä olemassaoloa. Ihmiset joilla on alemmuuden tunne, niin heillä on kovin tarve riehua ja simputtaa muita! :)

• Anonyymi

Se on ihmeellistä, jos ei ymmärrä.

• Anonyymi

Se on ihmeellistä että fundamentaaliset uskovaiset eivät ymmärrä katsoa omien uskontojensa tuolle puolen nähdäkseen että maailmassa on muitakin kuin he ja heidän uskonnot! :) Eikös olekin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ihmeellistä että fundamentaaliset uskovaiset eivät ymmärrä katsoa omien uskontojensa tuolle puolen nähdäkseen että maailmassa on muitakin kuin he ja heidän uskonnot! :) Eikös olekin?

Tai "he ja heidän ajattelutavat"... fundamentalisti näkee vain heidän ajattelutavat ainoana oikeana tietämättä että esimerkiksi joku toinen voisi hipoa lähempänä totuutta! "Mutta eihän näin voi olla, koska minä, minä ja minä!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai "he ja heidän ajattelutavat"... fundamentalisti näkee vain heidän ajattelutavat ainoana oikeana tietämättä että esimerkiksi joku toinen voisi hipoa lähempänä totuutta! "Mutta eihän näin voi olla, koska minä, minä ja minä!"

Minkä takia uskovaisetkin riitelee niin paljon keskenään? Koska "minä, minä ja minä". Nöyryys puuttuu kokonaan, sitten kun joku on löytänyt sen "heistä ainoan ja oikean" ajattelutavan, niin "tästä ei keskustella" ja sitten jotenkin tämä oikeuttaa mollaamaan muita samaan uskovia + sitten eri uskontoihin uskovia! Ja tässä ei olekaan enää kyse vain yhdestä uskonnosta, vaan tässä puhutaan jo yleisesti uskonnoista! Uskonnoissa on se että fundamentalisti istit rienaa toisia uskontoja koska eriävät mielipiteet vihlaisevat liikaa omaa uskonnollista maailmankuvaa niin paljon.

En vain löydä mitään loogista selitystä tälle...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä takia uskovaisetkin riitelee niin paljon keskenään? Koska "minä, minä ja minä". Nöyryys puuttuu kokonaan, sitten kun joku on löytänyt sen "heistä ainoan ja oikean" ajattelutavan, niin "tästä ei keskustella" ja sitten jotenkin tämä oikeuttaa mollaamaan muita samaan uskovia sitten eri uskontoihin uskovia! Ja tässä ei olekaan enää kyse vain yhdestä uskonnosta, vaan tässä puhutaan jo yleisesti uskonnoista! Uskonnoissa on se että fundamentalisti istit rienaa toisia uskontoja koska eriävät mielipiteet vihlaisevat liikaa omaa uskonnollista maailmankuvaa niin paljon.

En vain löydä mitään loogista selitystä tälle...

Fundamentalisti istit eivät hyväksy sitä että milliäkään ajatellaan eri tavalla, koska edes tietoiseksi tuleminen siitä että joku voi olla eri mieltä, niin aiheuttaa ihanat kognitiiviset dissonanssit heissä ja he menevät eräänlaiselle puolustus moodille jossa on niin kova tarve alkaa selittelemään omia juttujaan "ainoana oikeana".

Tämä on logiikan vastaista, koska kaikki ovat mielestään "ainoita oikeita" yhtä aikaa... ja "fundamentalisti ei koskaan ole väärässä"... eikö vaan? ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fundamentalisti istit eivät hyväksy sitä että milliäkään ajatellaan eri tavalla, koska edes tietoiseksi tuleminen siitä että joku voi olla eri mieltä, niin aiheuttaa ihanat kognitiiviset dissonanssit heissä ja he menevät eräänlaiselle puolustus moodille jossa on niin kova tarve alkaa selittelemään omia juttujaan "ainoana oikeana".

Tämä on logiikan vastaista, koska kaikki ovat mielestään "ainoita oikeita" yhtä aikaa... ja "fundamentalisti ei koskaan ole väärässä"... eikö vaan? ;)

En ole kiinnostunut käännyttämään ketään mihinkään, vaan ehkä nostamaan ihmisissä juurikin ymmärryksen että KOITTAKAAS VÄHÄN KÄYTTÄYTYÄ TÄÄLLÄ INTERNETISSÄ KUNNIOITTAVASTI MUITA KOHTAAN! Ei tarvii sentää alkaa vittuilemaan muille... KAIKKI me olemme ihmisiä ja meillä jokaisella on tarve tosiaankin vain elää elämäämme ja jotenkin ymmärtää sitä. ATEISMISSAKAAN EI OLE MUUSTA KYSE KUIN ETTÄ YRITETÄÄN VAIN ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄNSÄ JA YMMÄRTÄÄ SITÄ!

Jotenkin kummasti ateisti on aina se "ainoiden oikeiden" ihmisten sylkykuppi, vaikka moni ateisti tosiaankin sanookin kunnioittavansa uskovaisia ja heidän jumaliaan... aika mielenkiintoista tämä ihmisten egokeskeisyys ja dissonanssit + niiden aiheuttama pakene ja taistele tila, jossa ihminen ikään kuin alkaa hyökkääväksi ja raapii toista kuin raivopäinen kissa sylissä katsomatta yhtään että mihin kyntensä iskee eikä välitä vaikka iskisi kyntensä suoraan silmään... KOSKA SELVIYTYMISEN TILA!

So plz... THINK!

• Anonyymi

Raamatun moraalia ja käsitystä ihmisarvosta:

2. Moos. 21:
      20 Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan kepillä ja tämä kuolee siihen paikkaan, lyöjä on ansainnut rangaistuksen.
      21 Mutta jos orja pysyy hengissä päivän tai kaksi, isäntää älköön rangaistako; onhan orja hänen omaisuuttaan.

• Anonyymi

Mitä olet mieltä orja jutuista btw ja siitä että ihminen voisi omistaa toisen ihmisen?

• Anonyymi

Tämä on sitä kaunista ja muuttumatonta Jumalan sanaa?

• Anonyymi

" ettei ateismi tarjoa pohjaa järjelle eikä moraalille. " (aloituksesta)

-Kun ollaan lahkofoorumilla, niin on muistettava että vartiotorni suoraan kieltää itsenäisen ajattelunkin. Tämä on esitetty siinä yhteydessä että kuinka vartiotorniin tulisi suhtautua.

Joka tuota epäilee, voi tarkistaa kirjastossaan Turusen kirjasta tarkan vartiotornin sitaatin, kuten myös numero- ja sivutiedot.

Moraalin osalta voidaan ottaa esimerkiksi lahkojohdon kevytmielinen, oikeastaan yhtään välittämätön suhtautuminen ihmisen terveyteen.

Esim. Jehovan todistajien oppimuutoksista

1921: rokotukset kiellettiin
      1952: rokotteet sallittiin

1967: elinsiirrot kiellettiin ihmissyöntinä
      1980: elinsiirrot sallittiin

1945: verensiirrot ja kaikkien verestä erotettujenosien käyttö kiellettiin

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista

UT on poistanut Raamatusta veren syömisen kiellon. UT jopa kehottaa syömäänkin veriruokia
      1 Kor. 10:27 - Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
      -Siis myös veriruokia.
      (verensiirto puolestaan on elinsiirto, ei syömistä)

• Anonyymi

Raamattua lukiessa tulee hakematta mieleen, että Jumalalla on luvattoman monta kertaa ns. huono päivä. Silloin ihmisille sattuu ja tapahtuu.

• Anonyymi

Raamatun jumala on huono tieteilijät: kun hänen kokeessa meni pieleen, hän hukutti todisteet.

• Anonyymi

Totta haastat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      181
      7637
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      90
      3660
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      66
      2509
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      72
      1589
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      375
      1513
    6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1406
    7. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1393
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1101
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1040
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1038
    Aihe