Lehdissä on päivittäin kirjoituksia siitä kuinka alhaista on tilata nyssäköitä Kiinasta. Kuitenkin kaupoissa myydään ihan samaa tavaraa, mutta monikertaisilla hinnoilla. Yksityishenkilöiden moittiminen siitä että nämä kilpailuttavat ostoksiaan on typerää. Kova fakta on että suuri osa Suomessa kulutettavista tuotteista tehdään Kiinassa riippumatta siitä ostiko tavaran paikallisesta hallimyymälästä vai tilasiko Kiinalaisesta verkkokaupasta. Kiinassa tehdään niin brändituotteita kuin bulkkiakin. Jokaisen suomelaisen kotoa löytyy kymmenittäin Kiinassa valmistettuja tuotteita.
Kiinasta tilaamisen moittiminen on järjetöntä
5
111
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on kokemusta -
Ostin Philips partakoneen 149,00 €uroa, kesti 11kk. takuu Ei korvannut ?
- piti olla vesipestävä, mutta Ei Kestänyt ja Se oli Asiakkaan VIKA (minun)
Tilasin 2kpl partakoneita TEMU:ta -olen käyttänyt 1vuosi ja 7kk. ja TOIMII !
- toinen partakone on vielä pakkauksessa varakoneena .
- maksoin kahdesta partakoneesta yht.+matkakulut 52,50 €uroa !
Suosittelen Ostamaan TEMU-tuotteita -vaikka on paikallisen Myyjältä pois - Anonyymi
Suomessa verotuksen taso on nostettu tolkuttomaksi, jotta kaiken maailman vapaamatkustajilla on mahdollisuus elää samalla tavalla kuin työtätekevillä. Suomessa tasapäistäminen on viety liian pitkälle ja nyt ollaan tilanteessa joka ei juuri poikkea sosialismista. Ulkomailta tilaaminen on paitsi hyödyllistä, mylös keskisormen näyttöä suomalaisille poliitikoille, joista suurin on tyhjäpäitä. Uimavalvojia, apulaislypsäjiä, juoppoja poliiseja, numerosokeita lähihoitajia, kampaajia ja puhelinmyyjiä.
Eduskunta on yhtä suurta teatteria. Oikeasti asiat päätettään puolueiden johdossa riippumatta siitä onko puolue hallituksessa vai oppositiossa. On aivan turkasen sama ketä äänestää tai ei äänestä. Suomalainen demokratia on sosialismin ja vasemmistoaatteiden riemukulkua vuosikymmenestä toiseen. - Anonyymi
Kiinassa tosiaan tehdään myös paljon hyvää tavaraa. Nuo täyskiinalaiset firmat vaan ei yleensä myy niitä. Niillä ei ole mitään moraalia eikä laadunvalvontaa. Edes iso firma ei voi tilata kiinasta tutulta toimittajalta tavaraa ilman, että on oma laadunvalvoja paikalla.
Esim Temussa ei montaa tuotetta ole minkä saisi sellaisenaan edes laillisesti myydä kaupasta EU-alueelta. Ja tosiaan se samakaan tuote ei välttämättä ole joka kerta sama.
Jos lähetät kiinalaiselle toimijalle ostajana kyselyn esimerkiksi materiaalien alkuperästä, niin saat lomakkeeseen vastauksen ” mistä vitusta me tiietään”.- Anonyymi
Monessako suomalaisessa hallimyymälässä tiedetään mistä ja millaisissa olosuhteissa on tehty ne rievut ja sälä, jota hallimyymälässä myydään? Itse olen tilannut pientä sälää Kiinasta 15 vuoden ajan. Enimmäkseen auton tarvikkeita, varaosia. Ei mitään moittimista. Kiinalaisen tavaran hinta suomalaisella marmoritiskillä nousee helposti 5 jopa 10-kertaiseksi Kiinan hintoihin nähden. Kiinan verkkokaupoissa tarjolla on uusinta uutta tekniikkaa, kun taas Suomessa myydään 10 vuoden vanhaa.
On ihan oikein rankaista Postilaitosta sillä että joutuvat kuljettamaan Kiinan sälää ilmaiseksi.
Posti on huonon palvelun jatkumo yli 30 vuoden ajan. Posti toimi kunnolla viimeksi 1980-luvulla. Hukkaan menneitä lähetyksiä ei korvata, luvatut kantoajat ovat ihan mitä sattuu. Edelleen posti toimii miten sattuu. tilaat paketin automaattiin, posti käy ovella kokeilemassa onko asiakas kotona. Tilaat kotiovelle, posti vie automaattiin tai kaupan toimipisteeseen. Posti usein myös kusettaa väittämällä käyneensä ovella vaikka ei ole käynyt. Pakettiseuranta ei toimi ja arvioidut toimitusajat ovat mitä sattuu.
- Anonyymi
Tietysti Kiinassakin osataan haluttaessa valmistaa laatutavaraakin. Halpisverkkokaupat saattavat kuitenkin myydä roskaakin. Kotimikro-lehti tilasi yli 30 tuotetta/laitetta muutamasta kiinalaisesta verkkokaupasta, mm. Temusta.
Tuotteista kolme oli hyviä, loput enemmän tai vähemmän huonoja, jotkut käyttökelvottomia. Koska Kiinassa ei ole EU:ssa käytössä olevia turvallisuusnormeja ja vaatimuksia, toimittajat kirjoittivat, etteivät suostuisi tilaamaan Kiinasta mitään verkkovirtaan kytkettävää laitetta.
Kiinalaiset osaavat kiinaa, mutta muiden kielten osaaminen voi olla puutteellista. Tilasin itse vuosia sitten Amazonista kiinalaisen verkkovirtalaitteen läppärilleni. Se toimi hyvin, mutta sen kylkeen painettu varoitus oli hupaisa: "CAUTION! THIS DEVICE MAY NOT CAUSE HARMFUL INTERFERENCE. (Varoitus! Tämä laite ei ehkä aiheuta haitallisia häiriöitä.)
Kiinassa valmistetun pakastimeni (Helkama Hoover) suomenkielisessä käyttöohjeessa puhutaan "iltapalan pakastamisesta". Englanninkielisissä ohjeissa käytetään termiä "super freezing" (tehopakastaminen, eli pakastaminen tavallista 18 astetta kylmemmässä lämpötilassa). "Kääntäjä" oli sotkenut sanat "super" ja "supper". Eikä tervettä talonpoikaisjärkeä ollut tippaakaan! 😁
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2013011- 1202033
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill611682Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1811579- 1711519
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1831430- 521278
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751231- 591208
- 1191121