On nämä vaatimukset naurettavia ja asiantuntemattomia, jokainen haluaa vuonna 2030 ostaa sähköauton.

Anonyymi-ap

60

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On siinä meillä asiantuntijoita. Valmistajat eikä poliitikot päätä asiaoista vaan autojen ostajat. Tuon aloituksen kirjoittaja on oikeassa.

      • Anonyymi

        Ja Pohjoismaat ei päätä mitä ostetaan. Esimerkiksi Etelä-Euroopassa myydään lähes pelkästään polttomoottoriautoja, myös uutena. Sama juttu USA:ssa, missä sähköautojen myynti on todella vähäistä. Valtaosa uusistakin autoista on edelleen polttiksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Pohjoismaat ei päätä mitä ostetaan. Esimerkiksi Etelä-Euroopassa myydään lähes pelkästään polttomoottoriautoja, myös uutena. Sama juttu USA:ssa, missä sähköautojen myynti on todella vähäistä. Valtaosa uusistakin autoista on edelleen polttiksia.

        Lisään... Maailmanlaajuisesti sähköautojen osuus uusien autojen myynnistä on vieläkin alle 10%. Siis vaikka sähköautojen mukaan laskettaisiin plugarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Maailmanlaajuisesti sähköautojen osuus uusien autojen myynnistä on vieläkin alle 10%. Siis vaikka sähköautojen mukaan laskettaisiin plugarit.

        Ja myös vuonna 2040 tullaan myymään mukavasti polttiksia vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot kuinka itkevät.


      • Anonyymi

        Niinpä, sähköautoa ei halua kohta sekään vähä kun nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, sähköautoa ei halua kohta sekään vähä kun nyt.

        Tilastot osoittavat aivan toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja myös vuonna 2040 tullaan myymään mukavasti polttiksia vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot kuinka itkevät.

        Vain ja ainoastaan käytettynä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Pohjoismaat ei päätä mitä ostetaan. Esimerkiksi Etelä-Euroopassa myydään lähes pelkästään polttomoottoriautoja, myös uutena. Sama juttu USA:ssa, missä sähköautojen myynti on todella vähäistä. Valtaosa uusistakin autoista on edelleen polttiksia.

        Yksikään väitteistäsi ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Maailmanlaajuisesti sähköautojen osuus uusien autojen myynnistä on vieläkin alle 10%. Siis vaikka sähköautojen mukaan laskettaisiin plugarit.

        Nykyään liikenteessä on yli 7 miljoonaa sähkökäyttöistä henkilöautoa. Maantieliikenteen sähköistyminen leviää nopeasti. Vuoteen 2025 mennessä odotetaan, että 10 prosenttia koko maailman henkilöautojen myynnistä on sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään liikenteessä on yli 7 miljoonaa sähkökäyttöistä henkilöautoa. Maantieliikenteen sähköistyminen leviää nopeasti. Vuoteen 2025 mennessä odotetaan, että 10 prosenttia koko maailman henkilöautojen myynnistä on sähköautoja.

        Vau, onpa paljon kun huomioidaan että maailmassa on yli 1000 miljoonaa henkilöautoa. Tuohan on jo yli 0,5%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau, onpa paljon kun huomioidaan että maailmassa on yli 1000 miljoonaa henkilöautoa. Tuohan on jo yli 0,5%.

        Siinä lukee: 10 %


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja myös vuonna 2040 tullaan myymään mukavasti polttiksia vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot kuinka itkevät.

        Ei lien sairasta mutta toivottavasti ajelen edelleen matkailuautolla ja dieselillä , sähköautoksi riittää työnantajan sellainen, juuri sillä 200km pääsee hyvissä olosuhteissa,, omaa en halua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä lukee: 10 %

        Ja tuossa luki, että liikenteessä on 7 miljoonaa sähköautoa mikä on vain noin 0,5% liikenteessä olevista autoista. Ehkä oikeasti tarkoitti sähköautojen myyntiä vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Maailmanlaajuisesti sähköautojen osuus uusien autojen myynnistä on vieläkin alle 10%. Siis vaikka sähköautojen mukaan laskettaisiin plugarit.

        Jos vuosittain myytäisiin 10% sähköautoja ja 90% muilla voimanlähteillä, se ohjaisi vuosien saatossa kohti tilannetta, jossa liikenteessä 10% autoista olisi sähköautoja, kuitenkin olettaen, että sähköautojen keskimääräinen käyttöikä on sama kuin muilla. Hahhah.


    • Anonyymi

      Tosiaan 2030 ei halua kukaan enää sähköautoa.

      • Anonyymi

        Tuo on sinun täysin tyhjä ja perustelematon väitteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun täysin tyhjä ja perustelematon väitteesi.

        Katso historiatiedot niin näet tulevaisuuteen.


    • Anonyymi

      2030 sähköautojen ongelmat on paljastuneet valtaosalle, myynti loppuu käytännössä ennen 2035

      • Anonyymi

        Ei mitään ongelmia. Pelkkiä positiivisia kokemuksia.


    • Anonyymi

      Kun katsoo menneiden vuosien ja tämän päivän tilastoja niin jokainen järkevä ihminen näkee, että vuonna 2030 ostetaan vain ja ainoastaan sähköautoja.

      • Anonyymi

        Ei taatusti osta vain ja ainoastaan sähköautoja vuonna 2030 (Euroopassako?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taatusti osta vain ja ainoastaan sähköautoja vuonna 2030 (Euroopassako?)

        Ainakin Suomessa. Todennäköisesti koko Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taatusti osta vain ja ainoastaan sähköautoja vuonna 2030 (Euroopassako?)

        Valtaosa ostaa polttomoottoriauton Euroopassa myös vuonna 2030. Rääkyvien sähköautofanaatikkojen mielipiteillä ei tässä asiassa ole paskankaan väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa ostaa polttomoottoriauton Euroopassa myös vuonna 2030. Rääkyvien sähköautofanaatikkojen mielipiteillä ei tässä asiassa ole paskankaan väliä.

        Tuo on pelkkää uskoa, toivoa, luuloa ja kuvitelmaa. Ei tietoa.


    • Anonyymi

      Kannattaa täällä perämetsissä muistaa aina ne faktat. Suomessa rekisteröitiin (tammi-lokakuu 2024) uusia henkilöautoja vain 61500, kun koko EU-alueella rekisteröitiin 8,9 milj uutta henkilöautoa. Kuka määrää ja mitä?

      • Anonyymi

        Täyssähköissä luvut 17500 ja 1,172 milj.


      • Anonyymi

        Kun ensirekisteröinneistä kaikkialla on nykyään sähköautoja 50 - 60 %, niin ei ole vaikea nähdä että vuonna 2030 se on 100 %.

        Lisäksi käytettynä kuukausittain Suomeen tuoduista 80 % on sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ensirekisteröinneistä kaikkialla on nykyään sähköautoja 50 - 60 %, niin ei ole vaikea nähdä että vuonna 2030 se on 100 %.

        Lisäksi käytettynä kuukausittain Suomeen tuoduista 80 % on sähköautoja.

        Ladattavat hybridit poistetaan kielloilla ja maksuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ensirekisteröinneistä kaikkialla on nykyään sähköautoja 50 - 60 %, niin ei ole vaikea nähdä että vuonna 2030 se on 100 %.

        Lisäksi käytettynä kuukausittain Suomeen tuoduista 80 % on sähköautoja.

        Ladattava hybridi ei ole oikea sähköauto vaikka kuinka haluaisit. Wltp arvot ovat pelkkää huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattava hybridi ei ole oikea sähköauto vaikka kuinka haluaisit. Wltp arvot ovat pelkkää huijausta.

        Ladattavien hybridien on tutkimuksien mukaan todettu tuottavan päästöjä 4-kertaisesti ilmoitettuihin arvoihin verrattuna. Euroopan unioni on aikeissa tiukentaa ladattavien hybridiautojen päästötestejä, Uudet testit otettaisiin käyttöön mahdollisesti jo vuonna 2025. Uusi, aiempaa suurempia päästölukemia näyttävä testausmenetelmä tarkoittaisi sitä, että autoteollisuuden olisi valmistettava entistä enemmän täyssähköautoja ja vähemmän ladattavia hybridejä saavuttaakseen EU:n päästötavoitteet ja välttääkseen sanktiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavien hybridien on tutkimuksien mukaan todettu tuottavan päästöjä 4-kertaisesti ilmoitettuihin arvoihin verrattuna. Euroopan unioni on aikeissa tiukentaa ladattavien hybridiautojen päästötestejä, Uudet testit otettaisiin käyttöön mahdollisesti jo vuonna 2025. Uusi, aiempaa suurempia päästölukemia näyttävä testausmenetelmä tarkoittaisi sitä, että autoteollisuuden olisi valmistettava entistä enemmän täyssähköautoja ja vähemmän ladattavia hybridejä saavuttaakseen EU:n päästötavoitteet ja välttääkseen sanktiot.

        Mitä helvetin väliä jollain päästöillä on? Vaikka EU sammuttas valot ei ilmastonmuutokseen ole vaikutusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvetin väliä jollain päästöillä on? Vaikka EU sammuttas valot ei ilmastonmuutokseen ole vaikutusta

        Noinhan se perussuomalainen yksikertaisuudessaan ajattelee.


    • Anonyymi

      Ei taida olla halu vaan se että fossiilisten hintaa pumpataan ylös,,,mutta on matkaa että rakennushiekka tai puutavara tai tomaatit kulkee tuotannosta toreille,,,,,ainakaan niin halvalla kuin dieselillä...

    • Anonyymi

      Kukaan ei enää kohta halua sähköautoa. Totuus on alkanut vihdoin valjeta.

      • Anonyymi

        Euroopassa myynti on laskenut vielä suomeakin enemmän. Suomi on enää sähköautojen kaatopaikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopassa myynti on laskenut vielä suomeakin enemmän. Suomi on enää sähköautojen kaatopaikka

        Katsohan viimeisimpiä tilastoja ja pysy asiasssa.


    • Anonyymi

      Vai otetaan nyt takapakkia akun energiatiheydessä. Vähemmän kilometrejä samanpainoisella akulla

    • Anonyymi

      Toinen tapa hoitaa asia on antaa autonvalmistajien jatkaa polttomoottoriautojen valmistamista mutta siirtää verotusta päästöihin. Kun polttoaineet laitetaan EU:ssa päästökaupan alaiseksi alkaa bensan ja dieselin hinta nousta. Mitä enemmän päästökauppaa kiristetään sitä kalliimmaksi saastuttaminen käy. Miltä kuulostaisi bensan hintana 2.5€ tai 3€ litralta.

      3€ / litra tarkoittaisi sadan kilometrin hinnaksi 7l / 100km kuluttavalta bensa-autolta 21€ / 100 km. Jos vuodessa ajaa 20000 km bensalasku olisi 4200€. Samaan aikaan 0.15€ / kWh ja 18kWh / 100km kuluttuvalta sähköautolta 20000 km ajolla sähkön hinnaksi tulisi 540€. Ero olisi lähes 8 kertainen. Viidessä vuodessa sähköautolla ajaminen tulisi 18300€ halvemmaksi kuin bensa-autolla.

      Jos akun takuu on vaikka 8 vuotta sinä aikana sähköautolla ajamisella säästää lähes 29000€. Vaikka akku hajoaisi takuun raukeaminen jälkeen tuolla säästöllä ostaisi uuden akun. Se ei ole todennäköistä koska tilastojen perusteella akun näyttävät kestävän erittäin hyvin ja pitkään.

      • Anonyymi

        Voidaan tehdä valtion toimesta polttiksella ajo niin kalliiksi, että 50-70% autoista häviää maanteiltä koska ihmisillä ei ole enää varaa autoilla. Mutta tuskin heistä monellakaan on varaa tai haluja investoida sähköautoon. Temppuilemalla saataisiin sähköautojen osuus helposti kasvamaan


    • Anonyymi

      Sähköautojen akut eivät enää tule merkittävästi paranemaan. Akku tulee olemaan aina ikuinen pullonkaula ja näin koko konsepti sähköllä kulkevasta kansanautosta on kuopattu jo syntyessään. Nyt eletään pelkkää väliaikaa viheraatteiden sokaisemana ja kun tämä vaihe on ohi ei kukaan edes sylkäise patteriautoja kohti.

      • Anonyymi

        Uskoa. luuloa, toivoa kuvitelmaa, tyhjää odotusta. Kaiki kehittyy maailmassa koko ajan.


      • Anonyymi

        autojen ikä lyhenee ja uusia autoja tarvitaan..käytetyt paaliin


    • Anonyymi

      voi haluta sähköauton mutta vaatii ison lompakon ylläpitoon...vakuutukset,renkaat,huollot,,jne...itse mietin parivuotta sitten ostanko pienen pensa-auto hintaa 18.000 vai sähköauton hintaan 30.000...päädyin pieneen bensa-autoon ja olen nyt tyytyväinen kun työt sattui loppumaan,,jos olisin ostanut sähköauton se olisi tullut nyt kalliiksi työttömänä ollessa..ylläpito olisi kallista ja arvo tippuisi kuin lehmän häntä..

    • Anonyymi

      Suomessa henkilöautokannan keskimääräinen arvo 2023 oli 6200 euroa, Uusien autojen keskihinta oli 48200 euroa ja käytettynä tuotujenkin 35400 euroa. Siinä sitä on suomipojilla punnertamista kohti täydellistä sähköautoilua. (lähde aut.fi)

      • Anonyymi

        Tuo suhde on aina ollut tuota luokkaa ja silti uusia autoja on myyty jatkuvasti.

        Luuletko että 20 vuotta sitten kaikki osti uusia autoja :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo suhde on aina ollut tuota luokkaa ja silti uusia autoja on myyty jatkuvasti.

        Luuletko että 20 vuotta sitten kaikki osti uusia autoja :-)

        Autokannan sähköistymiseen menee yli 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo suhde on aina ollut tuota luokkaa ja silti uusia autoja on myyty jatkuvasti.

        Luuletko että 20 vuotta sitten kaikki osti uusia autoja :-)

        Ei muuten todellakaan ole ollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten todellakaan ole ollut

        Vuonna 2013 henkilöautojen keskihinta oli 6200 euroa, uusien autojen 31100 euroa ja käytettynä tuotujen 17000 euroa.


    • Anonyymi

      Se on siinä. Mitä sinä luulit ja kuvitteli?

    • Anonyymi

      Youtubessa eräs kaveri tuskaili, kun Sähköauton arvon alenema oli lähes 10000e vuodessa!!! aika raju hinnan pudotus!!

      • Anonyymi

        Nuo tuskailijat eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.
        Asiantuntijat, autolehdistö ja poliitikot ovat kaikki ennustaneet sähköautojen hinnan tulevan alas, lähelle tai jopa alle vastaavien polttomoottoriautojen hintatason.
        Jos hinnan pudotus on tullut yllätyksenä, kannattaa mennä peilin eteen ja heiluttaa keskisormea syylliselle.
        Järkevä sähköauton ostaja on tiedostanut, että hän ostaa viimeisintä tekniikkaa ja se tulee maksamaan hänelle enemmän kuin vakiintuneen tekniikan ostaminen. Vielä on matkaa siihen, että Dacia Sanderon...Euroopan eniten myydyn automallin tasoisen ja kokoisen kulupelin saisi samalla hinnalla kuin saa Sanderon. Ja kauppa alkaa käydä niin, että Sandero jää kauppaan kun uuden sähköauton saa halvemmalla kuin Sanderon. Onhan sähköautoille kuitenkin esimerkiksi Rooman tapaisessa kaupungissa vaikea löytää järkeviä latauspaikkoja, mutta kun kansa saa kaupunkiajoon sopivia autoja halvalla, niin roikkajohto tiputetaan kolmannen kerroksen parvekkeelta ilman sen suurempia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo tuskailijat eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.
        Asiantuntijat, autolehdistö ja poliitikot ovat kaikki ennustaneet sähköautojen hinnan tulevan alas, lähelle tai jopa alle vastaavien polttomoottoriautojen hintatason.
        Jos hinnan pudotus on tullut yllätyksenä, kannattaa mennä peilin eteen ja heiluttaa keskisormea syylliselle.
        Järkevä sähköauton ostaja on tiedostanut, että hän ostaa viimeisintä tekniikkaa ja se tulee maksamaan hänelle enemmän kuin vakiintuneen tekniikan ostaminen. Vielä on matkaa siihen, että Dacia Sanderon...Euroopan eniten myydyn automallin tasoisen ja kokoisen kulupelin saisi samalla hinnalla kuin saa Sanderon. Ja kauppa alkaa käydä niin, että Sandero jää kauppaan kun uuden sähköauton saa halvemmalla kuin Sanderon. Onhan sähköautoille kuitenkin esimerkiksi Rooman tapaisessa kaupungissa vaikea löytää järkeviä latauspaikkoja, mutta kun kansa saa kaupunkiajoon sopivia autoja halvalla, niin roikkajohto tiputetaan kolmannen kerroksen parvekkeelta ilman sen suurempia ongelmia.

        Mutta, pakkohan jonkun ostaa se Sähkö-auto uutena, jonka hinta laskee uutena rajuimmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, pakkohan jonkun ostaa se Sähkö-auto uutena, jonka hinta laskee uutena rajuimmin.

        Tuo ensimmäisen vuoden hinnanpudotus on pikkujuttu, siinä vaiheessa kun sähköautot ovat vakiintunutta tekniikkaa. Siis sitä jonka hinnanmuutoksiin vaikuttaa lähinnä yleinen inflaatio, veromuutokset ja tullimaksumuutokset. Mutta tuohon on tietty vielä jokunen vuosi matkaa.
        Ei ole oletettavaa, että uutena 12999€ maksava sähköauto menettäisi arvostaan yhtää sen enempää kuin 14999€ maksava polttomoottoriauto...siis huomannet, että tuollaisessa halpis-autossa oletuksen pitää olla se, että pienet sähköautot tulevat olemaan halvempia kuin vastaavat polttomoottoriautot, sitten kun tekniikka saavuttaa sen pisteen, että parannukset uudessa vuosimallissa ovat lähinnä kaikkialla muualla kuin "bensatankissa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ensimmäisen vuoden hinnanpudotus on pikkujuttu, siinä vaiheessa kun sähköautot ovat vakiintunutta tekniikkaa. Siis sitä jonka hinnanmuutoksiin vaikuttaa lähinnä yleinen inflaatio, veromuutokset ja tullimaksumuutokset. Mutta tuohon on tietty vielä jokunen vuosi matkaa.
        Ei ole oletettavaa, että uutena 12999€ maksava sähköauto menettäisi arvostaan yhtää sen enempää kuin 14999€ maksava polttomoottoriauto...siis huomannet, että tuollaisessa halpis-autossa oletuksen pitää olla se, että pienet sähköautot tulevat olemaan halvempia kuin vastaavat polttomoottoriautot, sitten kun tekniikka saavuttaa sen pisteen, että parannukset uudessa vuosimallissa ovat lähinnä kaikkialla muualla kuin "bensatankissa"

        Niin, kai se vaan Volkkarin sähköautolla on mahdollista 10 tuhannen euron arvon lasku vuodessa.


    • Anonyymi

      En halua ostaa sähköautoja.

    • Anonyymi

      Autojen ostajat lopettavat aika pian polttomoottorikauden. Ei siihen poliitikkoja tai toimittajia tarvita.

      • Anonyymi

        Poliitikot ovat nykyisen sotkun luoneet, autojen ostajat ja autoteollisuus olisivat lopettaneet polttomoottorikauden, mutta vähän myöhemmin kuin mitä poliitikot ovat päättäneet.


      • Anonyymi

        Autojen ostajat eivät lopeta polttomoottorikautta vielä kymmeniin vuosiin. Ja polttomoottoriautoilla ajellaan vielä 30 vuoden päästäkin.


    • Anonyymi

      https://www.is.fi/autot/art-2000010905149.html

      Tässä se tulee mistä paljon puhutaan. Kun lasketaan mukaan sähköauton järkyttävän hirveä arvonalenema joka jo halvoissa sähköautoissa on lähes 50% vuodessa niin kummasti se sähköautolla ajo onkin kallista.

      Toki sähköautojen arvonalenema kalliissa sähköautossa on vielä hurjempi mutta tässä jutussa hyvä esimerkki siitä mitä moni palstalla sähköauton edullisista käyttökustannuksista ei ymmärrä.

      Sähköautossa se suurin kulu on aina arvonalenema joka on täysin eri svääreissäkuin polttiksessa. Sähköauto ei pidä ollenkaan arvoaan koska niitä ei haluta. Sähköauto alkaa olemaan mennyttä nytkun totuus alkaa selviämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe