Seurakuntien diakoniatyö: ruoka-apu

Anonyymi-ap

Olen nykyisen elämäntilanteeni vuoksi joutunut muutaman kerran turvautumaan seurakuntani diakoniatyön järjestämään ruoka-apuun. Tämä apu on ollut itselleni korvaamattoman tärkeä tuki arjessa. Harmikseni olen kuitenkin saanut huomata, että käytös ja kohtelu meitä avuntarvitsijoita kohtaa on ollut toisinaan jopa törkeää riippuen paikalla olleesta työntekijästä. Olen seurannut todella tylyä ja kylmää käytöstä vanhuksia kohtaan sekä kuullut ilkeitä kommentteja ruokakassin hakijoista heidän poistuttua paikalta. Onko seurakunnan työntekijöillä näin huono olla? Luulisi, että tällaisessa yhteisössä otettaisiin se apua tarvitseva lähimmäinen lämmöllä vastaan, mutta taitaa olla kaukana totuudesta. Aivan käsittämätöntä toimintaa diakonilta.

9

793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei yllätä

• Anonyymi00007

Uskovaiset on aika pahoja. Ja ilkeitä ihmisiä. Mutta mamuja hyysätään. Olen ainavalmis suomalaista auttamaan mutta mamut ryntää joka paikkaan niille ei riitä mikään. Ovat niin ahneita ruualle. Suomessa ei olis pulaa ruuasta jos mamuja ei olis. Valtaavat kaiken kirkot turvatalot ruokajonot ilmankos rasismi leviää

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Uskovaiset on aika pahoja. Ja ilkeitä ihmisiä. Mutta mamuja hyysätään. Olen ainavalmis suomalaista auttamaan mutta mamut ryntää joka paikkaan niille ei riitä mikään. Ovat niin ahneita ruualle. Suomessa ei olis pulaa ruuasta jos mamuja ei olis. Valtaavat kaiken kirkot turvatalot ruokajonot ilmankos rasismi leviää

Miks niin lihavat mamut on ruokajonoissa. Ovat kuin syöttöporsaita. Syövät meidän ruuat. Atria vois mainostaa meisän äidit tekee mamujen ruuat.

• Anonyymi

Se mitä eivät ehkä ymmärrä on se, että varattomat ja pienituloiset ovat ihmisiä. Ihmiset ovat erilaisia ja tulevat erilaisista taustoista. Kaikki eivät päädy samaan tilanteeseen samaa polkua pitkin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jos olette pk-seudulla, niin Hurstilla ovat mukavaa väkeä. Siellä ei arvostella eikä pyöritellä silmiä. Jonot vaan ovat parhaillaan todella pitkiä.

• Anonyymi

Kirkon diakonin toimisto oli tyly ja paha paikka, sanon vain.

• Anonyymi00009
    • Anonyymi00010

Tavallista diakoniatoimintaa, tylyys ja juoruilu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe