Metsästys on ehdottomasti väärin

Anonyymi-ap

Susien metsästys on lähtökohtaisesti väärin niin kuin minkä tahansa muunkin eläimen. Yksikään eläin ei halua joutua metsästetyksi.. Kyllähän eläimetkin syövät toisiaan ja se on myös väärin. Ongelmaan olisi helppo ratkaisu ja olen ehkä aikasemminkin tästä maininnut eli jokainen eläinlaji rajatulle alueelleen. Lisäksi jonkun näköistä keinolihaa ja muuta ruokaa tuotaisiin niille missä on myös lisääntymisen rajoitus ainetta jotta kannat pysyisivät sopivan kokoisina ja helppo hoitoisina. Jos asiaa kysyttäisiin tekoälyltä niin luulen että ideaani pidettäisiin hyvänä näiltä kannoilla katsottuna, ensinäkin eläimillä on oikeus elää rauhassa, yhtälailla eläviä tuntevia olentoja kuin mekin, näyttävät vain erilaiselta. Toisekseen eivät vaarantaisi esim sudet enään ketään kun olisivat omilla alueillaan. Eikä tulisi hirvikolareita yms. Lisäksi metsästys aseita ei enään tarvittaisi, ne voi päätyä vääränlaisille ihmisille. Ammuntaa jos haluaisi harrastaa niin ampumaradalla sitten.

9

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitäs, jos vielä ihan pikkuisen miettisit asioita!

Maapallo syntyi nykytiedon mukaan noin 4,6 miljardia vuotta sitten ja ensimmäiset merkit elämästä ovat yli 3,5 miljardin vuoden takaa. Eliöt olivat pitkään yksinkertaisia, sillä ensimmäiset monisoluiset eliöt kehittyivät vasta noin 700 miljoonaa vuotta sitten.

Alusta alkaen eliöt, eläimet ja ihmiset ovat metsästäneet/saalistaneet ja käyttäneet saaliinsa hyödyksi sekä ravintona että muuten.

Ja nyt sinä, yht'äkkiä, tuosta noin vain, haluaisit muutta tuon kaiken?

Niinkö?

Ajattele asiaa vaikkapa tyyneysrukouksen pohjalta: "Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne, mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan"

• Anonyymi

Kaikki hukat joutaa ampua tältä maapallolta hengiltä, pirullinen elukka.

• Anonyymi

Tähänkin sopii niin hyvin viisaus" kun olin lapsi ruokaani oli maito, kasvaessani söin kiinteää ravintoa"
      (Tämä vertaus tarkoittaa ymmärrystä).

• Anonyymi

Just. Siksi ammunkin nykyään idiootti ihmisiä Suola hauleilla.

• Anonyymi

Samanlaisia oon pohtinut. Jos muutkin eläimet saavat saalistaa/metsästää, niin kai ihminenkin saa metsästää?

• Anonyymi

Susi tykkää kun sitä metsästetään

• Anonyymi

Susi on raukkis. Syö viattomia lampaita, hevosia, kanoja, kissoja, koiria. Miksi sinä susi olet niin katala ja ilkeä. Lapsuudessani Luin Punahilkka satua. Itkin pahaa oloa kun Sepe susi himoitsi Punahilkan kuolemaa. Tuosta päivästä alkaen en ole hyväksynyt susia luontoonkaan..

• Periaatteessa metsästäminen on eettisempää kuin lihankasvatus tehomaataloudessa. Villit eläimet elävät koko elämänsä vapaana vaeltaen ja syövät luontaista ruokaansa. Sikalassa sika elää koko elämänsä pienessä likaisessa karsinassa teollista rehua syöden.

Ihmisiä on kuitenkin niin paljon, että jos kaikki liha hankittaisiin metsästämällä, niin villit eläimet olisi pian ammuttu sukupuuttoon.

Jos lihankasvatus hyväksytään, niin en näe syytä miksei kohtuullista metsästystä voisi hyväksyä, kunhan pidetään huoli siitä, ettei metsästetä villejä eläimiä sukupuuttoon.

Jos sen sijaan lihansyöntiä vastustetaan yleisesti niin sitten varmaan voi ajatella että kielletään sekä metsästys, että lihankasvatus.

Liha on kuitenkin erinomaista ravintoa. Haitat tulevat lähinnä prosessoidusta lihasta. Lääkäreiden mielipide taitaa tosin nykyään olla se, että olisi terveellisempää syödä pelkkiä kasviksia. Olen itsekin kokeillut tätä jonkin aikaa, eikä se sopinut minulle. Eli minä en kieltäisi lihansyöntiä.

• Anonyymi

Supeja voisi suojella ja rauhoittaa ne samoin ketut, kapi nääs tarttuu hukkaan ja ilvekseen, eli metsästäjät lopettakaa supien metsästys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2095
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      186
      1545
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1401
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1209
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1118
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1050
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70