Tältä näyttää autoilun tulevaisuus. Pakkosähkärillä on pakko ajella vaikka hommassa ei oo mitään järkee.
Pakkosähkärit eikä muuta vaihtoehtoa
34
255
Vastaukset
- Anonyymi
Patteriautot ovat vain välivaihe. Synteettiset polttoaineet tulevat .
- Anonyymi
Mulla on nuorekas dieselpirssi odottamassa niitä.
- Anonyymi
Ne on niin kalliita ettei kiinnosta perusautoilijaa.
- Anonyymi
Oikeastaan turha puhua muista autoista kuin sähkäreista. Nehän ovat meille pakkoautoja.
- Anonyymi
En minä ainakaan sellaista halua omistaa. Veikkaanpa leasingin yleistyvän, jos Ursulat pakottaa vaivaliikenteeseen.
- Anonyymi
Leasing ainoa millä tuon voi hankkia jotta ei koe hurjaa arvonalenemaa. Pitää olla hullu jos omiin nimiin hankkii sähköauton sillä silloin se ajo on paljon bensa autoa kalliimpaa. Hinta laskee sähköautossa niin kovaa että auton arvo laskee 1-2 tonnia kuukaudessa riippuen hinnasta jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leasing ainoa millä tuon voi hankkia jotta ei koe hurjaa arvonalenemaa. Pitää olla hullu jos omiin nimiin hankkii sähköauton sillä silloin se ajo on paljon bensa autoa kalliimpaa. Hinta laskee sähköautossa niin kovaa että auton arvo laskee 1-2 tonnia kuukaudessa riippuen hinnasta jne.
Ei kannata spekuleerata, koska pakko on pakko eikä muuta vaihtoehtoa enää ole. Se tulee olemaan pitkä vankilareissu, jos ajaa sitten jollakin polttarilla olipa se kuinka hieno ja kallis hyvänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata spekuleerata, koska pakko on pakko eikä muuta vaihtoehtoa enää ole. Se tulee olemaan pitkä vankilareissu, jos ajaa sitten jollakin polttarilla olipa se kuinka hieno ja kallis hyvänsä.
Lait kertovat, miten ympäristöyställisiä sähkikset ovat ja lait kertovat, miten kaiken tuhoavia polttarit ovat,
- Anonyymi
Sama se leasing tai oma, kaikki ajaa pian sähköllä, tai sitten ei aja ollenkaan.
- Anonyymi
Ehkä sen oman bensa-auton saa aikanaan siirrettyä museorekisteriin ja ajaa sillä niin kauan kuin ajokuntoa riittää. Ehkä vuonna 2055 joku osaa vielä huoltaa vuoden 2018 bensa-autoa. Häviävän pienestä määrästä bensa-autoja ei ole vahinkoa ympäristölle. Tankkausaseman löytäminen voi vain olla vaikeaa kun lähes kaikki muut ovat siirtyneet lataamiseen.
- Anonyymi
no eipä tartte köyhän työssäkäyvän ajella..tätähän halutaa.. tehkää vaan kokoaika työtä ja ajelkaa sähköautolla.. osa-aika työtä tekevän ei kannata edes haikailla sähköautoja...ylläpito jo on kallista...kaskot jne...
- Anonyymi
Kohta tulee skodan pieni sähkäri markkinoille, hinta puristetaan alle 25 tonnin. Siihen on vähävaraisemmallakin mahdollisuudet.
- Anonyymi
Ostin sähköauton, kaverini jotka vannoivat polttiksen nimeen ja ihmettelivät ja naureskelivat miten menin vispilän ostamaan.
Tarjosin autoani koeajoon, jotkut ei suostunut edes kokeilemaan. Kaksi kokeili ja yllättyi, kävimme noiden kahden kaverin kanssa 400 km.n päässä matsia katsomassa jolloin ne tajusi että sähköautolla voi myös pidempää matkaa ajamaa kuten polttiksellakin. Nyt nuo kaverit ajaa sähköautoilla.
Suurin sähköautojen yleistymisen este on ihmisten vähäinen tieto ja suuret ennakkoluulot.- Anonyymi
On ihan hyvä ettei sähköautojen osuus ole tuon suurempi. Hinnat pysyvät alhaalla jaVerottajan kiinnostus ei enää nouse. Ei ole mitään pakkoa. Romuja polttiksia löytyy vielä ostettavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihan hyvä ettei sähköautojen osuus ole tuon suurempi. Hinnat pysyvät alhaalla jaVerottajan kiinnostus ei enää nouse. Ei ole mitään pakkoa. Romuja polttiksia löytyy vielä ostettavaksi.
Ihmisen vapautta on pakko ylikansoittuminen takia rajoittaa ja sitähän se pakkosähköauto nimenomaan on. Ihmisiä on vaan yksinkertaisesti liikaa. Pakkosähköauto on siksi tosiaan pakkovalinta ja ainoa luvallinen auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen vapautta on pakko ylikansoittuminen takia rajoittaa ja sitähän se pakkosähköauto nimenomaan on. Ihmisiä on vaan yksinkertaisesti liikaa. Pakkosähköauto on siksi tosiaan pakkovalinta ja ainoa luvallinen auto.
Ainoo Pakkoauto on nimenomaan sähköauto. Ei tarvitse sanoo pakkosähköauto. Riittää, kun sanoo pakkoauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoo Pakkoauto on nimenomaan sähköauto. Ei tarvitse sanoo pakkosähköauto. Riittää, kun sanoo pakkoauto.
Kuinka monia on pakotettu ostamaan sähköauto? No monella siihen ei olisi varaa vaikka itse Paavi pakottaisi😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka monia on pakotettu ostamaan sähköauto? No monella siihen ei olisi varaa vaikka itse Paavi pakottaisi😂
Ei kannata tuolla tavoin hölmöillä. Pakkoautojen hinnat ei juuri poikkea vaapaehtoisautojen hinnoista. Käytettyjä pakkoautojakin löytyy siinä missä käytettyjä polttareitakin. Pakkoautot näyttävät olevan halvempia kuin polttarit käytettyinä.
- Anonyymi
Taitaa silti matsit jäädä näkemättä näillä -20C keleillä ilman 0,5-1h välilatausta
- Anonyymi
Tietysti on vaihtoehtoja olemassa ollut ja tulee olemaan. Ei bensa diesel mihinkään katoa. Suurin odotuksen aihe on tämä syntettinen bensa. Se on puhdasta ja tankkaus nopeaa. Sillä voi liikkua vaikka rekka autot.Synteettinen polttoaine käy vaikk alentokoneisiin. Se on valmis tuote mutta maailman bisnesmiehet hidastaa ja saa nähdä saavatko jopa estettyä sen. Pelottava asia. Syntettinen bensa on tulvaisuus. Patterilla saa ajaa kuka tahtoo mutta se ei ole fiksua monellekkaan.
- Anonyymi
Synteettinen bensiini on öljy-yhtiöiden edistämä näennäinpäästötön hanke, jota odotellessa voidaan edelleen porata, jalostaa ja myydä öljyjalosteita vanhaan malliin. Millään korvikepolttoaineella ei päästä sellaisiin päästövähennyksiin kuin sähkön suora käyttö. Lisäksi niin vedyn-, kuin e- bensiinin tuotanto kuluttaa 6 kertaisen määrän sähköenergiaa, kuin sähkön suorakäyttö. Öljyn jalostus kuluttaa nykytekniikalla Suomessakin sähköä n 200Mw koko ajan, joka riittääisi 500000 sähköauton energiaksi. Kuluttaa lisäksi enemmän kobolttia vuosittain, kuin Suomen sähköautojen akuissa on yhteensä. Lisäksi syytää päästöjä puolta liikenteen päästöjä vastaavan määrän. Ei voi, kuin ihmetellä sitä energian haaskaamisen intoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synteettinen bensiini on öljy-yhtiöiden edistämä näennäinpäästötön hanke, jota odotellessa voidaan edelleen porata, jalostaa ja myydä öljyjalosteita vanhaan malliin. Millään korvikepolttoaineella ei päästä sellaisiin päästövähennyksiin kuin sähkön suora käyttö. Lisäksi niin vedyn-, kuin e- bensiinin tuotanto kuluttaa 6 kertaisen määrän sähköenergiaa, kuin sähkön suorakäyttö. Öljyn jalostus kuluttaa nykytekniikalla Suomessakin sähköä n 200Mw koko ajan, joka riittääisi 500000 sähköauton energiaksi. Kuluttaa lisäksi enemmän kobolttia vuosittain, kuin Suomen sähköautojen akuissa on yhteensä. Lisäksi syytää päästöjä puolta liikenteen päästöjä vastaavan määrän. Ei voi, kuin ihmetellä sitä energian haaskaamisen intoa.
Ihminen ei haaskaa, jos omilla tuloillaan maksaa ja jos business on tuottavaa. Tuo kirjoitus oli hölmöä pakkoprovosointia pakkoauton puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei haaskaa, jos omilla tuloillaan maksaa ja jos business on tuottavaa. Tuo kirjoitus oli hölmöä pakkoprovosointia pakkoauton puolesta.
Osta sitä 7€ litra, jos busineksesi on tuottoisaa. Ei kovin kaukana kannata käydä niin busineksiaan valvomassa. Heh joo
- Anonyymi
Kaikella on aikansa. Aikanaan autot syrjäyttivät hevoskärryt vaikka epäilijöitä riitti: https://newautomotive.org/blog/you-cannot-displace-horses
The resistant voices will be chronicled like the banker in this commentary recounted by one of America’s first car-makers “You’re crazy if you think this fool contraption you’ve been wasting your time on will ever displace the horse.”. Vapaasti käännettynä: "Olet hullu jos luulet että tämä typeryys johon olet tuhlannut aikaasi syrjäyttää hevosen koskaan."
Sama tilanne on nyt sähköautojen kanssa. Tällä palstalla on aivan sama epäilevä mentaliteetti kuin tuolloin yli sata vuotta sitten. Nyt sähköautoja hankkivat ne ketkä ovat innostuneita niistä uutena teknologiana ja keillä on varaa kokeilla uutta vaikka ne eivät vielä täysin kypsiä olekaan.
Muutos ei ole yhtä iso kuin hevoskärrystä autoon. Auto on sama, mutta polttomoottori ja vaihteisto on korvattu sähkömoottorilla ja polttoainetankki akulla. Muuten molemmat ovat edelleen melko samanlaisia.
Vähitellen sähköauton tekniikka kypsyy lisää, muttuu edullisemmaksi ja tulee kaikkien saataville. Jossain vaiheessa kukaan ei enää muista näitä väittelyitä ja kaikki ajavat sähköautoilla. Polttomoottori ja fossiiliset polttoaineet ovat laajalti paheksuttuja ympäristön saastuttajia.- Anonyymi
Sähköautotkin jäävät hyvin lyhyeksi välivaiheen siirtymäkeinoksi. Kannettavat langattomat teleportaatio laitteet tulevat mullistamaan siirtymisteknologian tulevaisuudessa. Kyllä ne voidaan langattomuuden lisäksi yhdistää myös jo olemassa oleviin dataverkkoihin.
- Anonyymi
”Polttomoottori ja fossiiliset polttoaineet ovat laajalti paheksuttuja ympäristön saastuttajia”.
Polttomoottoria paheksutaan eniten siksi, että nyt halutaan myydä sähköautoja. Sähköautoja ei moitita vaikka niistäkin syntyy paheksuttavia ilmastosaasteita. Nyt eletään näiden valheiden siivellä mutta tulevaisuudessa ei voida sallia sähköautojenkaan synnyttämiä saasteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Polttomoottori ja fossiiliset polttoaineet ovat laajalti paheksuttuja ympäristön saastuttajia”.
Polttomoottoria paheksutaan eniten siksi, että nyt halutaan myydä sähköautoja. Sähköautoja ei moitita vaikka niistäkin syntyy paheksuttavia ilmastosaasteita. Nyt eletään näiden valheiden siivellä mutta tulevaisuudessa ei voida sallia sähköautojenkaan synnyttämiä saasteita.Ero on se että sähköauton valmistuksessa syntyneet päästöt on kuitattu parissa vuodessa kun ajetaan uusiutuvalla energialla. Suomessa lähes kaikki sähkö on nykyään tuotettu uusiutuvalla energialla. Siksi sähköauto on erityisen sopiva tänne. Polttomoottoriauto saastuttaa vielä sen seuraavat parisenkymmentä vuotta joka vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ero on se että sähköauton valmistuksessa syntyneet päästöt on kuitattu parissa vuodessa kun ajetaan uusiutuvalla energialla. Suomessa lähes kaikki sähkö on nykyään tuotettu uusiutuvalla energialla. Siksi sähköauto on erityisen sopiva tänne. Polttomoottoriauto saastuttaa vielä sen seuraavat parisenkymmentä vuotta joka vuosi.
Viime vuoden Suomen volyymipainotettu
- sähkön kulutuksen päästö : 38g/kWh
- sähkön tuotannon päästö : 40g/kWh
Ero johtuu siitä että Suomeen tuodaan paljon vesisähköä Ruotsista.
Jos bensaa kuluus 6L/100km => 14kg/100kg CO2
Sama päästö syntyy 5.3L/100km dieselillä
Sähköauton pitäisi kuluttaa per 100km 368kWh samaan päästöön Suomessa käytettyä sähköä. Yleensä sähköauto vie sellaiset 22kWh/100km talvi huomioiden eli 0.8kg CO2
Ero on suuri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime vuoden Suomen volyymipainotettu
- sähkön kulutuksen päästö : 38g/kWh
- sähkön tuotannon päästö : 40g/kWh
Ero johtuu siitä että Suomeen tuodaan paljon vesisähköä Ruotsista.
Jos bensaa kuluus 6L/100km => 14kg/100kg CO2
Sama päästö syntyy 5.3L/100km dieselillä
Sähköauton pitäisi kuluttaa per 100km 368kWh samaan päästöön Suomessa käytettyä sähköä. Yleensä sähköauto vie sellaiset 22kWh/100km talvi huomioiden eli 0.8kg CO2
Ero on suuri.https://medium.com/@maximilian.zoller/ice-vehicles-vs-electric-vehicle-d16eb0d78487
Tuon mukaan bensa tai diesel WV Golfin valmistus aiheuttaa 5.6 tonnin CO2 päästöt ja e-Golfin valmistus aiheuttaa 8.8 tonnin CO2 päästöt. Kiinnikurottavaa e-Golfilla siis 8.8 - 5.6 = 3.2 tonnia CO2.
Sitten ajamisessa ero on yllä olevilla luvuilla 14kg CO2 - 0.8kg CO2 = 13.2kg CO2 per 100 km eli 0.132kg per km. Kun laskee 3200kg CO2 / (0.132kg per km) = 24200 km.
Jos suomalainen ajaa keskimäärin 14000km vuodessa niin auton valmistamisesta aiheutetut päästöt on kuitattu 24200km / 14000 km = 1 vuodessa 9 kuukaudessa.
Tämän jälkeen jokainen ajettu kilometri polttomoottoriautolla ajettuna saastuttaa valtavasti verrattuna lähes olemattomiin sähköauton päästölihin. 20 vuodessa ero on jo todella hurja siinä miten polttomoottoriauto kuormittaa ympäristöä verrattuna sähköautoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Polttomoottori ja fossiiliset polttoaineet ovat laajalti paheksuttuja ympäristön saastuttajia”.
Polttomoottoria paheksutaan eniten siksi, että nyt halutaan myydä sähköautoja. Sähköautoja ei moitita vaikka niistäkin syntyy paheksuttavia ilmastosaasteita. Nyt eletään näiden valheiden siivellä mutta tulevaisuudessa ei voida sallia sähköautojenkaan synnyttämiä saasteita.Pistetäänpä tähän väliin taas tämä hyvä suomenkielinen videonpätkä eri autojen päästöistä. Tämä video perustuu tutkittuun faktaan.
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistetäänpä tähän väliin taas tämä hyvä suomenkielinen videonpätkä eri autojen päästöistä. Tämä video perustuu tutkittuun faktaan.
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52UAina ajatellaan että ainoa ongelma polttomoottoreissa on se huono hyötysuhde mutta se on vain pieni osa. Tuo oli rehellisesti sanottuna järkyttävä video siitä paljonko öljyntuotanto ja -jalostus saastuttaa. Ei ole koskaan tullut mietittyä sitä tuolta kannalta. Jos näille kaikille öljyntuotantoketjun osille pistettäisiin päästökaupassa hinta bensa ja diesel taitaisi maksaa käsittämättömän paljon.
Jos polttomoottoriauton päästöihin laskettaisiin öljynpumppauksessa, öljynkuljetuksessa ja jalostamisessa syntyvät päästöt tuo polttomoottoriauton CO2 päästö per 100 km oli aivan valtavan paljon korkeampi.
Nämä kaikki puuttuvat sähköauton päästöistä. Sähköntuotanto Suomessa on jo nyt liki uusiutuvaa. Tuuli- tai aurinkosähkön tuotanto ei tuota päästöjä. Sitten se siirretään pienellä häviöllä sähköverkkoa pitkin suoraan akkuun. Ja tuossa kävi ilmi että akun litiumin tuotannon saasteet ovat naurettavan pienet verrattuna öljyntuotantoon verrattuna.
- Anonyymi
Ajatella, niidenkin, kellei ole ajolupaa, on pakko hankki pakkisähkäri. Hahahahhaaa
- Anonyymi
Kyllä kansa ajelee, kunhan hinta saadaan painettua tuonne 5000-6000 €
- Anonyymi
Sitä on sitten odotettava. Koskaan ei ole muutaman vuoden vanhoja / uusia autoja saanut tuolla hinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841