Onkohan toisilla kokemusta tällaisesta "ystävyydestä"? Olen ottanut elämäni aikana muutaman kerran etäisyyttä ihmisiin, jotka suurella innokkuudella ovat halunneet jotenkin hyötyä minusta. Tämä voi tapahtua vaivihkaa siten, että kaveri usein valittelee rahallista tilannettaan ja voi voi kun sekin on niin kallista ja kun minä en koskaan pääse minnekään jne.
Jos toinen ihminen on herkempi säälimään toisen tilannetta ja luopuu euroistaan toisen hyvinvoinnin hyväksi, niin tämähän on pummin mielestä se toivottu lopputulos. Joku nyt varmaan sanoo että olet tyhmä kun olet tällaista ihmistä auttanut. Ehkä olenkin, mutta eihän sitä voi aina etukäteen tietää, jos jollakin on ihan todellinen hätätilanne. Mitäs se Jeesus sanoikaan vuohille ja lampaille...
Onko tällaisia pummeja paljonkin seurakunnissa? Raamatussa kun on monenlaisia neuvoja miten pitäisi rakastaa lähimmäistään. Joskus kauan sitten kun enemmän kiertelin eri seurakunnissa, niin varoiteltiin eräästä näkövammaisesta miehestä joka kuulemma yritti kerjätä rahaa.
"Pummiystävät"
21
244
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan niitä joitakin. Yleensä sellaisia puolisydämisiä, työttömiä entisiä alkoholisteja jotka eivät ole ihan tulleet uskoon asti. He käyttävät hyväkseen hurskaita, naiiveja lapsenuskoisia seurakuntalaisia. Lanttiakaan en anna enkä lahjoita. On olemassa KELA ja sossu.
- Anonyymi
Suomalaisilla on hyvä sosiaaliturva. On työttömän oma valinta kuinka hän vähät rahansa käyttää. Aikuisen ihmisen on osattava tulla toimeen työttömyys- / eläkevaroillaan.
Itsekin olen jo kauan tullut. Kaikkeen ei ole varaa. On opittava ennakoimaan, suunnittelemaan. Elän kuukaudesta toiseen, usein kuun lopussa on rahat melko loppu, etenkin näin joulun aikaan.
Kaikkeen ei ole varaa. On opittava valitsemaan mihin voi rahojaan laittaa ja mihin ei.
- Anonyymi
Sinä aloittaja, itse suostut tukemaan rikollista toimintaa. Tuo pummihan on varas, rikkoo myös Jumalan 10. käskyä vastaan: "Älä himoitse läuimmäisesi omaisuutta..., mitään, mikä on hänen omaansa". Hän ei ole aidossa uskossa.
Jos itse olet aidossa uskossa, kieltäydy tukemasta vääryyttä. Olet jo "avannut oven" vääryydelle, huijari tietää nyt sinut herkäksi, manipuloitavaksi uhriksi ja jatkaa, niin kauan kuin itse suostut tukemaan hänen vääryyttään.
Itselläni on ollut sama tilanne vuosikymmeniä: takertuva "ystävä", joka kaikessa teetätti asioitaan minulla, soitteli, lopulta jo päivittäin, syytti minua siitä kun minulla oli raha-asiani kunnossa ja hän raukka oli aina pulassa, vaikka hän oli niin hyvä ihminen! Luultavasti hänellä oli / on peliongelma. Todellisuudessa hän oli se, joka "eli leveästi" (ja typerästi)! Pyysi rahaa, vaati "esirukouksia" milloin minkäkin turhan asian vuoksi, kunnes hän teki radikaalin virheen.
Ja katkaisin koko ystävyytemme. Se oli ainoa keino päästä eroon ahdistavasta hyväksikäyttäjästä.
Tee sinä samoin.- Anonyymi
Tuolle "ystäväpummille" voisi alkaa saarnaamaan kymmenysten maksamisesta ja vaikka lähettää hänelle aihetta koskevaa materiaalia. (Näin varmaan Meller tekisi?)🤔 Joku rohkea voisi soittaa Taivaan ja maan väliltä -ohjelmaan ja kysellä, miten heidän mielestään "pummiystävien" kanssa tulisi menetellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolle "ystäväpummille" voisi alkaa saarnaamaan kymmenysten maksamisesta ja vaikka lähettää hänelle aihetta koskevaa materiaalia. (Näin varmaan Meller tekisi?)🤔 Joku rohkea voisi soittaa Taivaan ja maan väliltä -ohjelmaan ja kysellä, miten heidän mielestään "pummiystävien" kanssa tulisi menetellä?
Hei. Jokaisen suomalaisen aikuisen tulee itse ottaa vastuu omasta elämästään. Kun pyyhkii huonosti, niin miettiä mistä se johtuu ja muuttaa omaa elämäntapaansa.
Olen itse "ent. alkoholisti", ollut joskus myös asunnoton, nukkunut öitäni tuttujen lattioilla ja rappukäytävien ylätasanteilla. Sieltä kaverin kanssa varhaisaamupakkaseen poistuen ja viinahuikkaa etsien.
Mietin kyllä, että jotain tarttis tehrä. Ja sitten myös tein. Siitä, asuntoloiden kautta, hidas nousu normaali kansalaiseksi.
Olen kokenut elämässäni niin rikkautta kuin tosi köyhyyttäkin. Omat valinnat merkitsevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Jokaisen suomalaisen aikuisen tulee itse ottaa vastuu omasta elämästään. Kun pyyhkii huonosti, niin miettiä mistä se johtuu ja muuttaa omaa elämäntapaansa.
Olen itse "ent. alkoholisti", ollut joskus myös asunnoton, nukkunut öitäni tuttujen lattioilla ja rappukäytävien ylätasanteilla. Sieltä kaverin kanssa varhaisaamupakkaseen poistuen ja viinahuikkaa etsien.
Mietin kyllä, että jotain tarttis tehrä. Ja sitten myös tein. Siitä, asuntoloiden kautta, hidas nousu normaali kansalaiseksi.
Olen kokenut elämässäni niin rikkautta kuin tosi köyhyyttäkin. Omat valinnat merkitsevät.Hienoa että olet saanut elämäntilanteesi korjatuksi! Onnittelen!👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että olet saanut elämäntilanteesi korjatuksi! Onnittelen!👍
Thänk juu. 🫠
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi voi! Patmos Radiossa ensi vuonna lyhennetään Taivaan ja maan väliltä ohjelmaa niin, että se kestää jatkossa vain tunnin. Siinä ei paljon kysellä. 😩
- Anonyymi
Se, jolla on "ottava käsi" hakeutuu mieluusti sellaiseen seuraan, jossa myötätuntoisesti ymmärretään lähimmäisten tarpeita...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tasta-tunnistat-manipuloivan-ystavan-seitseman-merkkia/5637192#gs.ewd4nm- Anonyymi
Tuttua toimintaa., kaikilta kohdin, myös tuon "uskovaisen" ent. ystäväni kohdalla.
Elämässäni on ollut myös muita, vastaavia, räikeitä ihmisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttua toimintaa., kaikilta kohdin, myös tuon "uskovaisen" ent. ystäväni kohdalla.
Elämässäni on ollut myös muita, vastaavia, räikeitä ihmisiä.Enää ei ole, koska en päästä KETÄÄN lähelleni,
- Anonyymi
Helluntaiseurakunnassa muka näkövammainen ja vähävarainen pummi ?
Jeesus parantaa häneen uskovan voidellun pastorin kätten alla ja katosta leijailee kultahippuja köyhän taloustilanteenkin korjaten.
Amen!- Anonyymi
Eihän tuossa mainittu että tuo näkövammainen pummi olisi vähävarainen.
Itse nuorena helläsydämisenä uskovana autoin erästä naishenkilöä. Sillä seurauksella, että hän antoi minulle käyntikorttinsa - jossa oli myös tilinumero! Sana hyväksikäytettävyydestäni oli ilmeisesti kiirinyt eteenpäin, koska eräs mustalaisnainen pyysi minua käymään kotonaan. Sillä reissulla hän yritti saada minua mukaansa Ranskaan ostaakseen sieltä samettia hameisiinsa. Tämäkin "ystävyys" katkesi aika nopeaan omasta aloitteestani. Oi niitä aikoja ja naiivia lapsenuskoa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse nuorena helläsydämisenä uskovana autoin erästä naishenkilöä. Sillä seurauksella, että hän antoi minulle käyntikorttinsa - jossa oli myös tilinumero! Sana hyväksikäytettävyydestäni oli ilmeisesti kiirinyt eteenpäin, koska eräs mustalaisnainen pyysi minua käymään kotonaan. Sillä reissulla hän yritti saada minua mukaansa Ranskaan ostaakseen sieltä samettia hameisiinsa. Tämäkin "ystävyys" katkesi aika nopeaan omasta aloitteestani. Oi niitä aikoja ja naiivia lapsenuskoa!Lieneekö kyseisellä naishenkilöllä ollut "kerjuulupaa" - vaikka noin avoimesti asiansa esitti. Epäilen suuresti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieneekö kyseisellä naishenkilöllä ollut "kerjuulupaa" - vaikka noin avoimesti asiansa esitti. Epäilen suuresti.
Ja liekö koskaan itse käynyt ansiotyössä?
Köyhiä nuo eivät ole. Viina-, huumekauppa, prostituutio-orjien pitäminen ja muu rikollinen toiminta monilla pääansiotuloinaan.
En ole koskaan tavannut rehellistä, edes puolimustalaista, varttimannea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse nuorena helläsydämisenä uskovana autoin erästä naishenkilöä. Sillä seurauksella, että hän antoi minulle käyntikorttinsa - jossa oli myös tilinumero! Sana hyväksikäytettävyydestäni oli ilmeisesti kiirinyt eteenpäin, koska eräs mustalaisnainen pyysi minua käymään kotonaan. Sillä reissulla hän yritti saada minua mukaansa Ranskaan ostaakseen sieltä samettia hameisiinsa. Tämäkin "ystävyys" katkesi aika nopeaan omasta aloitteestani. Oi niitä aikoja ja naiivia lapsenuskoa!Hyvällä uskolla ja rukouksella sairauden, vamman parantaminen ja taloustilanteen korjaaminen onkin näissä piireissä suuri sarkastinen totuus.
Huumori astuu kuvaan silloin kun joku vieläkin "hyväsydämmisempi" ojentaa pyyteettömälle avuntarjoajalle ihan reilusti tilinumerollaan varustetun käyntikorttin kätöseen.
Ja vielä näinäkin aikoina.
- Anonyymi
Tämä vastaus ei liity uskontoihin mutta vastaan kuitenkin.
Olen huomannut että ei kannattaisi olla liian kiltti ja avulias.
Kilttejä ei kunnioiteta eikä arvosteta.
Käytetään vain hyödyksi kaikessa.
Jos tarvitaan muutto apua niin soitetaan sille kiltille kun se ei kehtaa kieltäytyä.
Ja takaus pyyntöjä satelee kiltille usein.
Ihmiset ovat susia toisiaan kohtaan. - Anonyymi
Hei ap !
Sinun tulee oppia sanomaan myös ei.
Ja jos joku pyytääkin apua, niin mene ensin, siis ensin Herran eteen ja kysy Häneltä se, että tuleeko sinun auttaa ja onko se hyväksi vai huonoksi kyseiselle kysyjälle, jos häntä autat.
Siis esimerkki:
Alkoholisti pyytää vaikka 50e "lainaksi", ja sinä lainaat, mutta vaikka tarkoititkin hyvää, niin hän vetää överit ja kuolee siten.
Et siis auttanut vaan päinvastoin.
Lisäksi sinä olet Herran edessä vastuussa niistä "leivisköistäsi" ja siten sinun siis tulisi kysyä ensin Herralta, että mihin Hän haluaa sinun ne käyttävän ja niiden kanssa toimivan.
Ihan käytännön ohje sinulle:
Jos joku pyytää jotakin, niin sano hänelle, että sinun pitää nyt miettiä ja selvittää asiaa ja aikataulujasi ensin, mutta vastaat kyllä sitten, kun tiedät itse paremmin.
Ja sitten Herran eteen asian kanssa, ja samalla sinulla on itselläsikin aikaa punnita asioita.
Tärkeintä on siis oppia sanomaan myös ei ja osata ottaa aikaa asioiden punnitsemiseen, ennen vastauksen antamista.
Olen itse ollut ihmisten miellyttäjä ja minua on myös todella paljon hyväksikäytetty ja olen itse joutunut oppimaan nämä asiat ja vaikka aikaa on mennyt, niin yhä se on vaikeaa, kun olen luonteeltanikin auttavainen ja antaisin viimeisetkin tarvitsevalle.
Toisaalta me joilla ei varoja ole, me tasaamme keskenämme sitä varattomuuttamme.
Se on niin monta kertaa todettu todeksi, että:
Köyhä antaa vähistäänkin, mutta rikas ei paljostaankaan ! - Anonyymi
Jos ette ole tätä aiemmin huomanneet niin tällä palstalla käytännössä riehuu kaikenlaisia Lutherilaisia rienaajia joiden päätarkoitus elämässä on satuttaa niitä todellisia uskovaisia jotka eivät satu uskomaan Lutherilaisen Paavinkirkon tyttären valheita!
Itselläni on myös tästä suoraan sanoen aika paljon henkilökohtaista kokemusta varsinkin koskien tuota NOITA-AKKAA tuossa kuvassa jolla on kaulassaan jonkinmoinen Kalevala talismaani koska se ei totta hitossa ole kristittyä ristiä NÄHNYTKÄÄN!!!
https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/12/image-73.png
Mutta takaisin siis taas aiheeseen. Eli siis täällä nyt on alkanut tuo vanha kunnon "Onko ystäväsi narsisti" valitus jonka tarkoituksena on nimenomaan saada uskovat epäilemään omaa itseään ja ystävä verkostojaan. Lutherilaisilla ei ole ystäviä. Heillä on vain pyhä valtio. Heidän Jumalansa joka maksaa heille heidän kaikki laskunsa nimenoman erillaisten verojen esim kirkollisveron muodossa. Nimenomaan HE ovat täällä kokoajan kyseenalaistamassa Helluntailaisia ja heidän ystävyysuhteitaan. Älkää vastatko näihin viestiketjuihin vaan jättäkää ne vaan suosiolla omaan arvoonsa! Ne ovat pelkkää Lutherilaisten manipulaatiota kun eivät raukat muuta osaa. Ei heillä todellakaan ole muuta ystävää kuin se "hyvinvointivaltio" jolta he kokoajan pummaavat palveluksia eläkkeiden ja muiden rahasiirtojen muodossa. Nythän he suureen ääneen valittavat kun tämä nykyinen oikeistohallitus on ottamassa heiltä heidän lelunsa pois ja eipä ihme! Hehän ovat aina tottuneet nimenomaan PALVOMAAN VALTIOTA! Valtion on se heidän RAKASJUMALANSA joka nyt on hylännyt heidät joten he itkevät katkerasti suureen ääneen internetissä suurta surua ja tuskaansa kun heidän PYHÄ JUMALANSA on nyt hylännyt heidät!!! - Anonyymi
Tuollaisia pummeja kyllä riittää. Jos jossain on kristillistä toimintaa niin sinnehän ne pummit ryntäävät. Aina löytyy jokin hyväuskoinen jolle voi kertoa dramaattisen tarinan. Silloin saa rahaa ja muutakin aineellista apua.
Jotkut esittävät olevansa kiinnostuneita uskosta. Se tehoaa parhaiten. Joku voi vielä maksaa kauan kärsineen laskutkin. Yhteiskunta kun päähän potkii. Onhan se lokkeilijan elämä rankkaa kun pitää vielä muistaa mitä tarinaa on kertonut. Muuten jää ilman jos jää valheesta kiinni. - Anonyymi
On kokemusta aivan pirullisen saidoista ihmisistä. Ja useinhan saituus ja ahneus käyvät käsi kädessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103045
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172741Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671449Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942