Uusista autoista on tullut "ärsyttäviä" !

Anonyymi-ap

https://moottori.fi/uutinen/ylinopeusholhous-ja-luistamisen-abc-ajatuksia-autoista/

Kuka haluaa ostaa auton joka piippailee joka toinen sekunti.?? Piip piip ajat ylinopeutta. Piiippp pysy kaistalla,.. piipp varo jalankulkijaa.. Piiiippp !! Ei saaaatana mitä passkaa !! Ajan mielummin vanhalla romulla niin kauan kun se pysyy kasassa. Uuutta autoa joka piiipittelee jatkuvasti, en osta vaikka rahaa olisi !

31

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oikein hyvä pointti.

• Anonyymi
        UUSI

Lueppa tarkemmin mitä aloittaja kysyy. Hän tiedustelee keitä ovat ne jota tuollaisen auton haluavat ostaa. Miksi?

Aivan naurettava kysymys varsinkin kun ei edes halua siihen vastausta.

• Anonyymi

Nuo piipitykset saa pääosin pois valikoista ja uudet ajonvakausjärjestelmät ovat oikeasti hyviä jos ei ole ihan vatipää.

• Anonyymi

Ne vain hämäävät, että on parempi keli kuin onkaan vaikka piippailevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne vain hämäävät, että on parempi keli kuin onkaan vaikka piippailevat.

Onko sulla paljonkin kokemusta noista, vai onko vaan ennakkoluuluja ja tietämättömyyttä.
        Ne saa tosiaan valikosta yleensä pois ja se valinta säilyy muistissa. Aika harva noista vakautuksen jutuista pitää mitään ääntä.

• Anonyymi

Mutta sitä bugia en ymmärrä ajonvakautuksessa, että vaikka käsijarru piippaa kun sen avittamana kääntää autoa, niin ajonvakautus ei ymmärrä asiaa ja yrittää epätoivoisesti estää käsijarrukäännöksen turvallisen suorittamisen.

• Anonyymi

Käsijarru ei ole tarkoitettu kuin seisontajarruksi, leikit vähemmälle ja pysyt tiellä.
        Aika isossa osaa autoja on nykyään sähköinen kässäri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsijarru ei ole tarkoitettu kuin seisontajarruksi, leikit vähemmälle ja pysyt tiellä.

0 ojaanajoa 35 vuoden ajokorttitaipaleella. Samoin nolla kolaria johon olisin ollut syyllinen.
        Käsijarrukäännös esimerkiksi kapealla tiellä turvallisin tapa saada auto nopeasti käännettyä takaisin tulosuuntaan. Paljon turvallisempi kuin se vekslailu jota välillä näkee tehtävän keskellä tietä. Lievästi käsijarrulla avustaen saa myös varmistettua, että pysyy tiukassa käännöksessä omalla kaistalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsijarrukäännös pitäisi opettaa autokoulussa, pelastaisi monta ihmishenkeä, kunhan vaan on kunnollinen ja vaikuttaa takapyöriin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Käsijarrukäännös pitäisi opettaa autokoulussa, pelastaisi monta ihmishenkeä, kunhan vaan on kunnollinen ja vaikuttaa takapyöriin.

Se on vain niin, että nuo käsijarrukäännöstä ymmärtämättömät ovat sitä samaa sakkia, joiden mielestä muutaman vuoden päästä robo-autot ovat ainoa oikea tapa autoilla. Ja ajavat itse-ajamiselle kieltoa itse-ajavien autojen eduksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Auton ajamisen taito katoaa kuin pisa-tulokset samaa tahtia kuin tekniikka ja ruudut lisääntyvät. Käsijarrun käyttö muuhunkin kuin seisontajarruna, kuuluu noihin katoaviin taitoihin. Se mikä on ajotaidosta poissa pitää tietty korvata tekniikalla, mutta sillä tekniikalla tietysti myös varmistetaan ajotaidon romuttuminen.
        Käsijarrulla saa tehtyä tarkkoja käännöksiä ja niillä saa pelastettua puskevan auton vääjäämättömän matkan ojaan, varmemmin kuin huippuunsa viritetyllä ajonvakautusjärjestelmällä, ainakin vielä nykyään kun ajonvakautus ei ota huomioon tien rajoja. Jos se oja odottaa metrin päässä, ei riitä, että ajonvakautus saisi auton hallintaan 3 metriä myöhemmin.
        Tuossa tosiaan joku ehdotti, että tiellä pysyminen paranee jos jättää käsijarrun rauhaan, mutta tiukassa tilanteessa se on juuri toisin, jos tietää mitä tekee, eikä vain muista jostain lukeneensa, että niinkin voi tehdä.

• Anonyymi

no onhan bugi , opettele ajamaan . ei ole käsijarrua vaan se on seisontajarru

• Anonyymi

Mersussa se on sitten jalkajarru...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mersussa se on sitten jalkajarru...

Ja Opeleissa ilman jarrua.

• Anonyymi
      UUSI

Mulle ei tule koskaan autoa jossa on tuollaista tekniikkaa ja jota pitää päivittää. Ei sitten koskaan. Nuo työpaikan teslah i n ttaritkin ka l u kovana selittää kuinka on hienoa kun auto päivittää itseään jatkuvasti. On se varmasti hienoa kun tesla hallitsee OMAA autoasi. Minun auto on minun auto.

• Anonyymi
        UUSI

Ei sinun varattomana kannata koskaan haaveilla uudemmasta ja paremmasta autosta. Hyvä kun olet sisäistänyt tilanteesi ja olet realisti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinun varattomana kannata koskaan haaveilla uudemmasta ja paremmasta autosta. Hyvä kun olet sisäistänyt tilanteesi ja olet realisti.

Taidat olla melkonen salapoliisi kun tiedät kirjoittajan varallisuuden. Samaa voisiin sanoa sinusta. Eli meneppäs sinne sossujonoon huomenna että saat edes jotain syötävää jouluksi. Otan osaa. 😥

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No sanotaanko että olen 37 ja jään 50 vuotiaana eläkkeelle. Rahamies ei koskaan tuhlaa rahojaan humpuukiin. Köyhät ne ostaa uusia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No sanotaanko että olen 37 ja jään 50 vuotiaana eläkkeelle. Rahamies ei koskaan tuhlaa rahojaan humpuukiin. Köyhät ne ostaa uusia.

joo itse ole nyt 55v vuotta ja omalla eläkkeellä...ikäni ajoin vanhalla autolla ja korjasin ihan itse..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

joo itse ole nyt 55v vuotta ja omalla eläkkeellä...ikäni ajoin vanhalla autolla ja korjasin ihan itse..

no nyt on uusi bensa-auto ja ei murheita..

• Anonyymi
      UUSI

Vanhoilla autoilla ajaminen on jotenki hauskempaa ainaki näin talvisin liukkaalla keleillä. Auto tekee mitä kuski käskee eikä toisinpäin. Nykyautoissa auto käskee ja kuski tottelee nöyrästi. Tylsääää... 🥱

• Anonyymi
        UUSI

Ne avustimet saa usein pois jos lapsetus sen vaatii. Kikkeliskokkelis ja pikkukakkonen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ne avustimet saa usein pois jos lapsetus sen vaatii. Kikkeliskokkelis ja pikkukakkonen.

Kikkeliskokkelis pitäähän sitä ison miehenkin välillä saada hauskaa pitää. Tyhjä luminen parkkipaikka ja vanha kunnon Bemari M3 perrseen alla. Donitseja syntyy ilman kumin käryä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kikkeliskokkelis pitäähän sitä ison miehenkin välillä saada hauskaa pitää. Tyhjä luminen parkkipaikka ja vanha kunnon Bemari M3 perrseen alla. Donitseja syntyy ilman kumin käryä.

No jos tykkää olla lapsellinen takatukka tai kortin saanut teini.

• Anonyymi
      UUSI

Sähköautojen ajonvakautusta kehutaan huomattavasti polttomoottoriautojen ajonvakautusta paremmaksi. Ikävä kyllä se johtaa sähköautoissa siihen, että tiukkenevassa liukkaassa kaarteessa sähköauto pitää kovempaa nopeutta kunnes sen ajonvakautus ei enää selviäkään kun kaarre tiukkenee, fysiikan lait ohittavat insinöörin kyvyt. Ja ennen ajonvakautusta tuollaisesta ulospuskutilanteesta päästiin jatkamaan matkaa vain kuljettajan taidoilla ja ennakointikyvyllä. Nykyäänkin autoilijoilla saattaa ennakointikykyä olla, mutta hyvin harvalla enää ääritilanteiden ajotaitoa, kiitos piip...piip, blim-blom-automatiikan.

• Anonyymi
        UUSI

ulos ajossa menee akku rikki maksaa 666 00€ ja vakuutus ei korvaa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ulos ajossa menee akku rikki maksaa 666 00€ ja vakuutus ei korvaa

Totta kai vakuutus korvaa jos sellainen on otettu ja maksettu. Miten liittyy asiaan?

• Anonyymi
        UUSI

Sähköautossa pitää laittaa asetukset liukkaille keleille sopiviksi. Sen jälkeen ne pysyvät tiellä ja massasta on hyötyä, ellei aja päätöntä vauhtia mutkaan jne...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai vakuutus korvaa jos sellainen on otettu ja maksettu. Miten liittyy asiaan?

jo on käytetty ja paljon ajettu niin lunastukseen menee että heilahtaa...saat sitten romun tilalle..

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

ostappa tuollainen käytetty...hah.. siinä menee yöunetkin seuraavaksi..uusissa on ohjauskin sähköinen ,siis sähkötekniikkaa ja antureita jokapaikka täynnä...ne liittimet kun hapettuu tai hiiret jysii johdot niin ongelmia piisaa--

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      106
      1082
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1071
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1026
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      949
    Aihe