Uusista autoista on tullut "ärsyttäviä" !

Anonyymi-ap

59

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikein hyvä pointti.

      • Anonyymi

        Lueppa tarkemmin mitä aloittaja kysyy. Hän tiedustelee keitä ovat ne jota tuollaisen auton haluavat ostaa. Miksi?

        Aivan naurettava kysymys varsinkin kun ei edes halua siihen vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa tarkemmin mitä aloittaja kysyy. Hän tiedustelee keitä ovat ne jota tuollaisen auton haluavat ostaa. Miksi?

        Aivan naurettava kysymys varsinkin kun ei edes halua siihen vastausta.

        Voithan sinä kertoa millainen olet.


    • Anonyymi

      Nuo piipitykset saa pääosin pois valikoista ja uudet ajonvakausjärjestelmät ovat oikeasti hyviä jos ei ole ihan vatipää.

      • Anonyymi

        Ne vain hämäävät, että on parempi keli kuin onkaan vaikka piippailevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne vain hämäävät, että on parempi keli kuin onkaan vaikka piippailevat.

        Onko sulla paljonkin kokemusta noista, vai onko vaan ennakkoluuluja ja tietämättömyyttä.
        Ne saa tosiaan valikosta yleensä pois ja se valinta säilyy muistissa. Aika harva noista vakautuksen jutuista pitää mitään ääntä.


    • Anonyymi

      Mutta sitä bugia en ymmärrä ajonvakautuksessa, että vaikka käsijarru piippaa kun sen avittamana kääntää autoa, niin ajonvakautus ei ymmärrä asiaa ja yrittää epätoivoisesti estää käsijarrukäännöksen turvallisen suorittamisen.

      • Anonyymi

        Käsijarru ei ole tarkoitettu kuin seisontajarruksi, leikit vähemmälle ja pysyt tiellä.
        Aika isossa osaa autoja on nykyään sähköinen kässäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsijarru ei ole tarkoitettu kuin seisontajarruksi, leikit vähemmälle ja pysyt tiellä.
        Aika isossa osaa autoja on nykyään sähköinen kässäri.

        0 ojaanajoa 35 vuoden ajokorttitaipaleella. Samoin nolla kolaria johon olisin ollut syyllinen.
        Käsijarrukäännös esimerkiksi kapealla tiellä turvallisin tapa saada auto nopeasti käännettyä takaisin tulosuuntaan. Paljon turvallisempi kuin se vekslailu jota välillä näkee tehtävän keskellä tietä. Lievästi käsijarrulla avustaen saa myös varmistettua, että pysyy tiukassa käännöksessä omalla kaistalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsijarru ei ole tarkoitettu kuin seisontajarruksi, leikit vähemmälle ja pysyt tiellä.
        Aika isossa osaa autoja on nykyään sähköinen kässäri.

        Käsijarrukäännös pitäisi opettaa autokoulussa, pelastaisi monta ihmishenkeä, kunhan vaan on kunnollinen ja vaikuttaa takapyöriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsijarrukäännös pitäisi opettaa autokoulussa, pelastaisi monta ihmishenkeä, kunhan vaan on kunnollinen ja vaikuttaa takapyöriin.

        Se on vain niin, että nuo käsijarrukäännöstä ymmärtämättömät ovat sitä samaa sakkia, joiden mielestä muutaman vuoden päästä robo-autot ovat ainoa oikea tapa autoilla. Ja ajavat itse-ajamiselle kieltoa itse-ajavien autojen eduksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsijarrukäännös pitäisi opettaa autokoulussa, pelastaisi monta ihmishenkeä, kunhan vaan on kunnollinen ja vaikuttaa takapyöriin.

        Auton ajamisen taito katoaa kuin pisa-tulokset samaa tahtia kuin tekniikka ja ruudut lisääntyvät. Käsijarrun käyttö muuhunkin kuin seisontajarruna, kuuluu noihin katoaviin taitoihin. Se mikä on ajotaidosta poissa pitää tietty korvata tekniikalla, mutta sillä tekniikalla tietysti myös varmistetaan ajotaidon romuttuminen.
        Käsijarrulla saa tehtyä tarkkoja käännöksiä ja niillä saa pelastettua puskevan auton vääjäämättömän matkan ojaan, varmemmin kuin huippuunsa viritetyllä ajonvakautusjärjestelmällä, ainakin vielä nykyään kun ajonvakautus ei ota huomioon tien rajoja. Jos se oja odottaa metrin päässä, ei riitä, että ajonvakautus saisi auton hallintaan 3 metriä myöhemmin.
        Tuossa tosiaan joku ehdotti, että tiellä pysyminen paranee jos jättää käsijarrun rauhaan, mutta tiukassa tilanteessa se on juuri toisin, jos tietää mitä tekee, eikä vain muista jostain lukeneensa, että niinkin voi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton ajamisen taito katoaa kuin pisa-tulokset samaa tahtia kuin tekniikka ja ruudut lisääntyvät. Käsijarrun käyttö muuhunkin kuin seisontajarruna, kuuluu noihin katoaviin taitoihin. Se mikä on ajotaidosta poissa pitää tietty korvata tekniikalla, mutta sillä tekniikalla tietysti myös varmistetaan ajotaidon romuttuminen.
        Käsijarrulla saa tehtyä tarkkoja käännöksiä ja niillä saa pelastettua puskevan auton vääjäämättömän matkan ojaan, varmemmin kuin huippuunsa viritetyllä ajonvakautusjärjestelmällä, ainakin vielä nykyään kun ajonvakautus ei ota huomioon tien rajoja. Jos se oja odottaa metrin päässä, ei riitä, että ajonvakautus saisi auton hallintaan 3 metriä myöhemmin.
        Tuossa tosiaan joku ehdotti, että tiellä pysyminen paranee jos jättää käsijarrun rauhaan, mutta tiukassa tilanteessa se on juuri toisin, jos tietää mitä tekee, eikä vain muista jostain lukeneensa, että niinkin voi tehdä.

        Puskevan auton...? Nyt siis joku pelle sudittelee etuvetoisella polkuautollaan (pakko, kun ei kesällä jaksa sutia) ja leikkiii käsijarrulla.

        Jää kyllä äkkitilanteessa nuo leikit tekemättä. Ja takapyöräluisto kaarteessa... tämä on just se, mitä ei tarvita. Puskeva auto menee keula edellä ojaan. Jos on "pakko" törmätä, kannattaa törmätä keula edellä. Hyvät mahkut selvitä hengissä vielä 80 nopeuksissakin.

        Kylki edellä puuta tai vastaantulijaa päin on iso ongelma ihan kävelynopeuksillakin. Vrt. EuroNCAP kylkikolari/tolppatesti, missä nopeus vain 20-30 km/h... tästäkään ei kaikissa uusissa autoissa selvitä vammoitta. Vanhoissa, missä ei sivutörmäyssuojia, ei turvastyynyjä yms. on hengenlähtö herkässä.


    • Anonyymi

      no onhan bugi , opettele ajamaan . ei ole käsijarrua vaan se on seisontajarru

      • Anonyymi

        Mersussa se on sitten jalkajarru...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersussa se on sitten jalkajarru...

        Ja Opeleissa ilman jarrua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Opeleissa ilman jarrua.

        Nykyisessä Opelissa on tähän astisista paras käsijarru, kuten muutkin jarrut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersussa se on sitten jalkajarru...

        wanhoissa joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        wanhoissa joo

        Vanhoissa merssuissa seisontajarrua käytetään polkimella.


    • Anonyymi

      Mulle ei tule koskaan autoa jossa on tuollaista tekniikkaa ja jota pitää päivittää. Ei sitten koskaan. Nuo työpaikan teslah i n ttaritkin ka l u kovana selittää kuinka on hienoa kun auto päivittää itseään jatkuvasti. On se varmasti hienoa kun tesla hallitsee OMAA autoasi. Minun auto on minun auto.

      • Anonyymi

        Ei sinun varattomana kannata koskaan haaveilla uudemmasta ja paremmasta autosta. Hyvä kun olet sisäistänyt tilanteesi ja olet realisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun varattomana kannata koskaan haaveilla uudemmasta ja paremmasta autosta. Hyvä kun olet sisäistänyt tilanteesi ja olet realisti.

        Taidat olla melkonen salapoliisi kun tiedät kirjoittajan varallisuuden. Samaa voisiin sanoa sinusta. Eli meneppäs sinne sossujonoon huomenna että saat edes jotain syötävää jouluksi. Otan osaa. 😥


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun varattomana kannata koskaan haaveilla uudemmasta ja paremmasta autosta. Hyvä kun olet sisäistänyt tilanteesi ja olet realisti.

        No sanotaanko että olen 37 ja jään 50 vuotiaana eläkkeelle. Rahamies ei koskaan tuhlaa rahojaan humpuukiin. Köyhät ne ostaa uusia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sanotaanko että olen 37 ja jään 50 vuotiaana eläkkeelle. Rahamies ei koskaan tuhlaa rahojaan humpuukiin. Köyhät ne ostaa uusia.

        joo itse ole nyt 55v vuotta ja omalla eläkkeellä...ikäni ajoin vanhalla autolla ja korjasin ihan itse..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo itse ole nyt 55v vuotta ja omalla eläkkeellä...ikäni ajoin vanhalla autolla ja korjasin ihan itse..

        no nyt on uusi bensa-auto ja ei murheita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sanotaanko että olen 37 ja jään 50 vuotiaana eläkkeelle. Rahamies ei koskaan tuhlaa rahojaan humpuukiin. Köyhät ne ostaa uusia.

        Ei liity sinuun, mutta romaneilla nousi eläkeikä 18 vuoteen, mersuilla ajavat joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla melkonen salapoliisi kun tiedät kirjoittajan varallisuuden. Samaa voisiin sanoa sinusta. Eli meneppäs sinne sossujonoon huomenna että saat edes jotain syötävää jouluksi. Otan osaa. 😥

        Millainen auto sinulla on kun tunnet olevasi kovinkin varakas? Näiden sivujen varakkailla ei ole yleensä autoa ollenkaan, tämä ei tietysti koske sinua mutta kerro millä ajelet.
        Oikein rattoisaa joulua kuitenkin sinne sinun pieneen vuokrayksiöön. Toivottavasti sinun ei tarvitse olla yksin jouluna noine uhmakkaine ajatuksineen. Käy vaikka äidin tai sukulaisten luona jos sieltä saisit joulumielen ja vaikka jotain purtavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo itse ole nyt 55v vuotta ja omalla eläkkeellä...ikäni ajoin vanhalla autolla ja korjasin ihan itse..

        Kukapas sitä muiden eläkkeellä olisikaan. Onhan näitä eläkkeitä monenlaisia jopa sellaisia mitkä johtuu ihan sieltä omasta päästäkin, ihmeellisiä nämä tämmöiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukapas sitä muiden eläkkeellä olisikaan. Onhan näitä eläkkeitä monenlaisia jopa sellaisia mitkä johtuu ihan sieltä omasta päästäkin, ihmeellisiä nämä tämmöiset.

        Lesket loisii toisten maksamilla eläkkeillä, nyt jo avolesketkin. Eläkkeitähän voi maksaa myös yksityisesti, saanut vähentää verptuksessa tai työantaja maksanut osana palkkaa eli tavallaan toisten maksamia nekin.


    • Anonyymi

      Vanhoilla autoilla ajaminen on jotenki hauskempaa ainaki näin talvisin liukkaalla keleillä. Auto tekee mitä kuski käskee eikä toisinpäin. Nykyautoissa auto käskee ja kuski tottelee nöyrästi. Tylsääää... 🥱

      • Anonyymi

        Ne avustimet saa usein pois jos lapsetus sen vaatii. Kikkeliskokkelis ja pikkukakkonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne avustimet saa usein pois jos lapsetus sen vaatii. Kikkeliskokkelis ja pikkukakkonen.

        Kikkeliskokkelis pitäähän sitä ison miehenkin välillä saada hauskaa pitää. Tyhjä luminen parkkipaikka ja vanha kunnon Bemari M3 perrseen alla. Donitseja syntyy ilman kumin käryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikkeliskokkelis pitäähän sitä ison miehenkin välillä saada hauskaa pitää. Tyhjä luminen parkkipaikka ja vanha kunnon Bemari M3 perrseen alla. Donitseja syntyy ilman kumin käryä.

        No jos tykkää olla lapsellinen takatukka tai kortin saanut teini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikkeliskokkelis pitäähän sitä ison miehenkin välillä saada hauskaa pitää. Tyhjä luminen parkkipaikka ja vanha kunnon Bemari M3 perrseen alla. Donitseja syntyy ilman kumin käryä.

        Just just siis parkkipaikalla donitseja. voiko olla lapsellisempaa, ei voi.
        on tehtävä donitseja kävelyvauhdeissa kun ei hallitse autoa.
        pysy vaan parkkipaikalla, älä lähde liikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just just siis parkkipaikalla donitseja. voiko olla lapsellisempaa, ei voi.
        on tehtävä donitseja kävelyvauhdeissa kun ei hallitse autoa.
        pysy vaan parkkipaikalla, älä lähde liikenteeseen.

        Niin, kyllähän ihmisen on lopetettava kaikki hauska sen jälkeen kun täyttää 20.


    • Anonyymi

      Sähköautojen ajonvakautusta kehutaan huomattavasti polttomoottoriautojen ajonvakautusta paremmaksi. Ikävä kyllä se johtaa sähköautoissa siihen, että tiukkenevassa liukkaassa kaarteessa sähköauto pitää kovempaa nopeutta kunnes sen ajonvakautus ei enää selviäkään kun kaarre tiukkenee, fysiikan lait ohittavat insinöörin kyvyt. Ja ennen ajonvakautusta tuollaisesta ulospuskutilanteesta päästiin jatkamaan matkaa vain kuljettajan taidoilla ja ennakointikyvyllä. Nykyäänkin autoilijoilla saattaa ennakointikykyä olla, mutta hyvin harvalla enää ääritilanteiden ajotaitoa, kiitos piip...piip, blim-blom-automatiikan.

      • Anonyymi

        ulos ajossa menee akku rikki maksaa 666 00€ ja vakuutus ei korvaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ulos ajossa menee akku rikki maksaa 666 00€ ja vakuutus ei korvaa

        Totta kai vakuutus korvaa jos sellainen on otettu ja maksettu. Miten liittyy asiaan?


      • Anonyymi

        Sähköautossa pitää laittaa asetukset liukkaille keleille sopiviksi. Sen jälkeen ne pysyvät tiellä ja massasta on hyötyä, ellei aja päätöntä vauhtia mutkaan jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai vakuutus korvaa jos sellainen on otettu ja maksettu. Miten liittyy asiaan?

        jo on käytetty ja paljon ajettu niin lunastukseen menee että heilahtaa...saat sitten romun tilalle..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai vakuutus korvaa jos sellainen on otettu ja maksettu. Miten liittyy asiaan?

        liittyy asiaan kun lataus tero palelee lataus aseman vieressä että akku ottaa virtaa


      • Anonyymi

        Polttomoottoriautoissa kuljettaja tekee ajonvakautuksen. Nörttiautoissa ei ole kuljettajaa ollenkaan, palkästään matkustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautossa pitää laittaa asetukset liukkaille keleille sopiviksi. Sen jälkeen ne pysyvät tiellä ja massasta on hyötyä, ellei aja päätöntä vauhtia mutkaan jne...

        Onko niissä joka kelille asetus ? Pitääkö se itse laittaa, eikö se ymmärrä itse vaihtaa asetuksia kelin mukaan? Onko ne tosiaan noin lapsellisia laitoksia. Vaarallista.
        Onneksi polttomoottoriautossa kuljettaja ymmärtää ajaa kelin mukaan ja säätää "asetukset" kulloinkin sopivaksi.


      • Anonyymi

        Patteriuskovaiset... tai siis sähkövatkaimista märkiä unia näkevät teinipojat kehuu.

        Kannatta lukea vaikka TM talvitestit. Ihan sama, miltä vuodelta. Kunhan on niin uusi lehti, että on sähkövatkaimet mukana.

        Sähkövatkaimien luistonestot, kaistapäävahdit ym. on juosten kustuja. Pääsääntöisesti. On myös ajettavuudeltaan kehuja saaneita autoja (Esim. BMW i4, joitain mersun malleja), mutta näillä tuppaa hintalappu olemaan pikemminkin 120 000 € kuin uusien polttomoottoriautojen keskihinta 30 000 €.

        Alle 50 k€ hintaluokan sähkövatkaimissa voi olla ihan luokattoman surkea etenemiskyky ja hengenvaarallinen ominaisuus nimeltä renkaat jäisellä tiellä luistoon jarruttava regenerointi. Viimeksi mainittu riivaa mm. Teslan model Y.

        Pari ID3 kuskia myös "kehunut" sitä, että aina tulee talvella ajettua molemmat kädet tiukasti ratissa... siltä varalta, että lumisesta tiestä sekoava kaistapäävahti ryhtyy voimalla tempomaan rattia milloin mihinkin suuntaan. Hupia tarjonnut myös se, että välillä ei lähde lämmityslaite toimimaan ja toisena päivänä pysyy mittaristo pimeänä. No, kaupunkiliikenteessä nyt voi ajonopeuden suhteen ottaa mallia muista...

        TM talviautovertailuissa mukana olleet polttomoottoriautot / latauskelvottomat hybridit ovat monessa asiassa, käyttöliittymä mukaan luettuna, toimineet paljon paremmin kuin 10-20 tonnia kalliimmat sähköautot. Juosten kusemisia löytyy vielä 70-80 tonnin hintaluokassakin, esim.

        https://tekniikanmaailma.fi/voiko-tama-tulos-pitaa-paikkaansa-volkswagen-id-buzz-sai-jaajarrutuksesta-mykistyttavan-huonon-tuloksen-tmn-talviautovertailussa/

        Näkyy nämä tilastoissakin. Sähkövatkaimia hinataan paljon useammin kuin saman ikäisiä polttomoottoriautoja. Yleisin hinauksen syy on käyttövoiman loppuminen eli akku tyhjä... ja nämä uupuneet hinataan yleisimmin latausasemalta, jossa ei saatui latausta käyntiin jäätyneen latausluukun tai ohjelmiston bugituksen vuoksi eikä akku enää riittänyt pidemmälle.

        Patteriuskovaisten puheissa ei latausongelmia koskaan ikinä missään.... mutta patteriuskovaiset valehtelee aina.

        Yleisenä syynä vatkaimien hinaustarpeeseen on tilastoitu myös "juuttuminen". Ei taida olla 2,2 tonnin massa ja kehno luistonesto kovin toimiva yhdistelmä?

        Ison osan ongelmista saa kyllä poistettua valitsemalla 4-vetomallin, MUTTA kaikista vatkaimista ei ole 4-vetoa tarjolla ja jos on, niin kaupan päälle tulee yleensä isompi akku yms. tauhkaa - oli tarvetta moiselle tai ei, joten se neliveto nostaa auton jo alkujaan tolkuttoman hinnan vieläkin 10+ k€ korkeammaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko niissä joka kelille asetus ? Pitääkö se itse laittaa, eikö se ymmärrä itse vaihtaa asetuksia kelin mukaan? Onko ne tosiaan noin lapsellisia laitoksia. Vaarallista.
        Onneksi polttomoottoriautossa kuljettaja ymmärtää ajaa kelin mukaan ja säätää "asetukset" kulloinkin sopivaksi.

        EU säädösten vuoksi kaikissa uusissa autoissa pitää olla piipittävä ylinopeusvaroitus ym perseilyä. Se ansiosta ei kuskin tarvi enää katsoa lainkaan ulos. Saatiinhan autoihin jo tätä ennen kaistapäävahdit, kun kuskit vain tuijotti kännykkää ja seilaili kaistalta toiselle. Nyt autot seilaa kaistaviivojen väliä edestakaisin....

        Siinä, miten ärsyttäviä varoitusäänet ovat ja miten helposti ne saa vaiennettua, on isoja eroja. Parhaimmillaan 1 napin painallus, jolla kåyttöön kuljettajakohtaiset asetukset. Heikoimmillaan pitää klähmiä lääppimisnäyttöä valikkotasolle 7, jossa ao. asetus piileskelee.

        Joskus on toimintoja myös niputettu niin, että ylinopeusvaroittimen poiskytkentä deletoi myös hyödyllisiä toimintoja, kuten liikennemerkkien tunnistuksen tai vakkarin.

        Patterivatkaimissa kuuluu toiminnot olevat erittäin ärsyttäviä ja poiskytkentä vaikeaa. Etenkin näisä uusissa kinkkimerkeissä.

        Lisäksi kaikkia toimintoja ei voi edes säätää. Esim. Tesla on kerännyt kehuja Model Y regeneroinnista, jota ei voi säätää lainkaan ja joka on liukkaalla kelillä ihan liian voimakas ja jarruttaa renkaat luistoon asti. Tosin ei Teslan ajettavuus muutoinkaan, etenkään liukkaalla, ole kehuja kerännyt. Eikä sekoilevat tuulilasinpyyhkijät. Näissäkin muuten jokin kytkös vakkariin. Oliko niin, että laita sekoileva pyyhinautomatiikka pois päältä ja menetät samalla vakkarin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautossa pitää laittaa asetukset liukkaille keleille sopiviksi. Sen jälkeen ne pysyvät tiellä ja massasta on hyötyä, ellei aja päätöntä vauhtia mutkaan jne...

        Tolkuton massa ei todellakaan auta tiellä pysymisessä, kun tie kaartaa.

        Pääsääntöisesti sähkövatkaimien, etenkin näiden kinkkimerkkien, ajettavuus on kehno, liukkaalla jopa vaarallinen. Hyviäkin ajettavia löytyy, mutta näiden hinta tuppaa olemaan lähempänä 120 kuin 30 tonnia. Tehoja kyllä löytyy eli suoralla tiellä voisi ottaa kisaa liikennevaloista. Ellei toimintamatka-ahdistus iske. Se tuntuu olevan yleinen vaiva päätellen siitä, miten usein sähkövatkaimia, jopa isoakkuisia Tesloja, näkee rekkoja peesaamassa moottoritiellä.

        Yli 2 tonnin massa ja juosten kustu luistonesto = kehno etenemiskyky. Toki voi lyödä lompakkoa pöytään ja paikata surkean ohjelmiston puutteet ostamalla 4-vedon. Eihän se sitten maksa enää kuin 10-15 tonnia enemmän.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ostappa tuollainen käytetty...hah.. siinä menee yöunetkin seuraavaksi..uusissa on ohjauskin sähköinen ,siis sähkötekniikkaa ja antureita jokapaikka täynnä...ne liittimet kun hapettuu tai hiiret jysii johdot niin ongelmia piisaa--

      • Anonyymi

        Älä suotta ole kateellinen, ei sun edes kannata noista haaveilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä suotta ole kateellinen, ei sun edes kannata noista haaveilla.

        Ei tarvitse haaveilla kun lukee sähköautojen ongelmista.


    • Anonyymi

      Ei auto piippaa yhtään, jos osaa ajaa kuten kuuluu.

      • Anonyymi

        Kyllä muuten piipittää. Piipittää kun peruuttaessa takana oleva auto on paria metriä lähempänä, ja etenkin kun niiden sensoreiden päälle menee räntää jne. Talvikelillä joutuu kuittaamaan niitä virheilmoituksia koko ajan ellei niitä härpäkkeitä sammuta kokonaan. Eivät toimi silloin kun niistä voisi olla eniten hyötyä.


    • Anonyymi

      Ei uutta tai uudehkoa autoa ole mitään järkeä hankkiakkaan. Ne ovat v*tun kalliita ja tekniikaltaan saat*nan monimutkaisia. Niissä on paljon sähkölaitteita (polttiksissakin) jotka ovat herkkiä vioille. Vanhempien autojen kunnostus on helpompaa ja paljon halvempaa (kunhan kyseessä ei ole jokin ylihintainen "premium-auto").

    • Anonyymi

      Kyllä sähköauto on nykypelleille hyvä. Ei tarvi edes pierasta kun senkin saa tietokoneelta.

      • Anonyymi

        Ja on leuka aina rinnassa -jengille se lääppimisnäyttö, jonka klähmimiseen muutoinkin koko elämänsä käyttävät.


    • Anonyymi

      Paska

    • Anonyymi

      Autonvalmistajia ei ehkä pidä syyttää kaikesta. EU:han se on syypää tuohon kaikkeen passkaan. Kaikki alkoi joskus 90- luvun lopussa 2000 luvun alussa kun EU alkoi säätelemään lakeja mitä turvallisuusominaisuuksia autoissa pitää olla ja mitä ei.

      Toki nuo kaikki voisi toteuttaa muutenkin kuin liimaamalla tabletti keskelle kojelautaa ja ohjelmoimalla siihen kaikki toiminnot. Se kun hajoaa niin autossa ei toimi enää mikään.

      • Anonyymi

        Ajonvakautus (ESC) on kyllä todettu erittäin hyödylliseksi toiminnoksi.

        Tätä edeltänyt ABS ei niinkään. Järjestelmä toimii, mutta kuskit "ulosmittasivat" hyödyn ajamalla kovempaa ABS-jarrullisilla autoilla.

        Pahoin pelkään, että myös kaistapäävahtien yms. hyöty jää pieneksi tai voi olla jopa negatiivinen. Näiden kanssa ei enää mitää estettä keksittyä 100 % elämänsä suurimman rakkauden eli kännykän räpeltämiseen. Miksi turhaan katsella ikkunasta ulos, kun auto pysyy muutoinkin kaistallaan ja vakkari säätyy automaagisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajonvakautus (ESC) on kyllä todettu erittäin hyödylliseksi toiminnoksi.

        Tätä edeltänyt ABS ei niinkään. Järjestelmä toimii, mutta kuskit "ulosmittasivat" hyödyn ajamalla kovempaa ABS-jarrullisilla autoilla.

        Pahoin pelkään, että myös kaistapäävahtien yms. hyöty jää pieneksi tai voi olla jopa negatiivinen. Näiden kanssa ei enää mitää estettä keksittyä 100 % elämänsä suurimman rakkauden eli kännykän räpeltämiseen. Miksi turhaan katsella ikkunasta ulos, kun auto pysyy muutoinkin kaistallaan ja vakkari säätyy automaagisesti?

        Enemmänkin noita ajonvakautuksia ulosmitataan. Ei ABS kanssa kukaan järkevä mene mutkaan sen kovempaa kuin ilman ja höyhenjarrutus toimii kokeneella paremmin myös hätäjarrutuksessa, mutta ajonvakautus voi antaa liikaa luottamusta auton kykyihin ja toimia odottamattomasti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe