Apuja ruostumisen estoon

Anonyymi-ap

Suolattujen väylien roiskuva suola ruostuttaa kaiken ruostuvan pyörässä. Pahimmat paikat ovat vaijerit, ketjut, rattaat ja akselit. Jos ketjuissa tai rattaissa yksikin kohta jää öljyämättä, umpiruoste on kohtalona. Miten välttyä ruosteelta?

Onko vihjeitä avuksi? Eniten pelkään akselien sitä osuutta, joka ei näy. Voi ruostua poikki ilman että huomaa asiaa ennen kuin kaaduttuaan. Ja ketjut ovat aivan jumissa.

Ps. Vaseliini on pois suljettu ratkaisu vai onko sittenkään?

53

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kulje kumisaappailla ja käytä sitä pyörääsi oloissa joissa se toimii.

      • Anonyymi

        Millainen pyörä toimisi avauksen oloissa? Voisiko Vaseliinimies kertoa, niin voisi ostaa sellaisen. En osta kumisaappaita, vaan pyöräilen.


      • Anonyymi

        Polkupyöräni toimii kaikissa oloissa, joissa sitä olen käyttänyt. Toki jos sen valaa betoniin ja heittää jorpakkoon, niin käyttö vaikeutuu huomattavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyöräni toimii kaikissa oloissa, joissa sitä olen käyttänyt. Toki jos sen valaa betoniin ja heittää jorpakkoon, niin käyttö vaikeutuu huomattavasti.

        Sinä oletkin joko eläkeläinen tai työtön, jolla on autotalli tai vastaava lämmin tila. Muilla ja varsinkin työssä käyvillä ihmisillä on parempaakin tekemistä kuin tunnin harraste- tai työmatka-ajon jälkeen hio, puunata, pestä ja kuivata pyöräänsä ½ - 1 tunnin ajan.

        Sinä et aja pyörälläsi suolaloskassa, sen nyt näkee jokaisesta kirjoittamastasi tekstistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oletkin joko eläkeläinen tai työtön, jolla on autotalli tai vastaava lämmin tila. Muilla ja varsinkin työssä käyvillä ihmisillä on parempaakin tekemistä kuin tunnin harraste- tai työmatka-ajon jälkeen hio, puunata, pestä ja kuivata pyöräänsä ½ - 1 tunnin ajan.

        Sinä et aja pyörälläsi suolaloskassa, sen nyt näkee jokaisesta kirjoittamastasi tekstistä.

        Elämä on valintoja täynnä. Jotkut esim. asuvat työmaan vieressä ja voivat kävellä töihin.


    • Anonyymi

      Puhdas ja kuiva pyörä ei ruostu.

      • Anonyymi

        Pesun jälkeen vahaus ja sitten ketjujen rasvaus. Lopuksi pyyhitään ketuista ylimääräinen pois. Pyyhintä muodostaa pienen rasvakerroksen ulkopintaan ja ketjut ovat suojattu. Rattaat pitää tietenkin myös pestä mahdollisimman puhtaiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pesun jälkeen vahaus ja sitten ketjujen rasvaus. Lopuksi pyyhitään ketuista ylimääräinen pois. Pyyhintä muodostaa pienen rasvakerroksen ulkopintaan ja ketjut ovat suojattu. Rattaat pitää tietenkin myös pestä mahdollisimman puhtaiksi.

        Ja missä? Kerrostalon pihassako joka työmatkan jälkeen ämpärin kanssako? Älä unta nää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä? Kerrostalon pihassako joka työmatkan jälkeen ämpärin kanssako? Älä unta nää!

        Tuo on sitten eri ongelma. Kerrottu on kuitenkin, miten huoltaa ja estää ruosteen syntyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sitten eri ongelma. Kerrottu on kuitenkin, miten huoltaa ja estää ruosteen syntyminen.

        Samoin minä kerroin. Paras jättää kokonaan ajamatta talvella ja säilyttää lämpimässä.


    • Anonyymi

      Aloittaja tässä. Kaksi huonoa vihjettä yllä annettu.

      • Anonyymi

        Molemmat vihjeet täysin toimivia, miksi eivät kelpaa?

        Pyörän voi pestä siinä kuin autonkin. Jos se kuraantuu seuraavana päivänä, pesun voi toistaa.

        Jos edellinen ei toimi, saattaa todella olla parasta jättää pyörä odottamaan pyöräilykelejä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat vihjeet täysin toimivia, miksi eivät kelpaa?

        Pyörän voi pestä siinä kuin autonkin. Jos se kuraantuu seuraavana päivänä, pesun voi toistaa.

        Jos edellinen ei toimi, saattaa todella olla parasta jättää pyörä odottamaan pyöräilykelejä...

        Pyörä on käyttökapine, ei näyttelyesine. Käytön tulee olla huoletonta, ei vaivalloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörä on käyttökapine, ei näyttelyesine. Käytön tulee olla huoletonta, ei vaivalloista.

        Mikä on sitten kenellekin vaivalloista, niin se vaihtelee varmasti. Esim. pyörän pesu ja putsaus ei itselleni tuota ongelmia, eikä ole vaivalloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitten kenellekin vaivalloista, niin se vaihtelee varmasti. Esim. pyörän pesu ja putsaus ei itselleni tuota ongelmia, eikä ole vaivalloista.

        Oletkit työtön tai eläkkeellä. Muilla aikaa ei ole tuollaisiin turhuuksiin.


    • Anonyymi

      Öljyä kunnolla ketjut ja rattaat.

      • Anonyymi

        Rattaita ei pidä erityisemmin öljytä. Ne pitää olla puhtaat ja kiiltävät. Tosin mikroskooppinen rasvapinta on hyvä olla estämään ruostumista, eli pyyhkiä ne mahdollisimman kuivaksi sellaisella rievulla, jossa on ihan pikkaisen öljyä/rasvaa.


    • Anonyymi

      Koko spandexi estää ruostumisen. Otapa mallia mustanaamiolta.

      • Anonyymi

        Teräsmies ruostuu, Mustanaamio ei. Molemmilla on spandexi eli mietipä asiasi uudestaan.


    • Anonyymi

      Maalainen kertoo: "Miksi eivät kelpaa?"

      Et taida olla mikään penaalin terävin kynä. Et ainakaan ole kenellekään mikään taivaan lahja. Itsekin tiedän, että hauki on kala ja että autossa on kondensaattori. Tyhjän saa pyytämättäkin.

      Pesisin kyllä pyörän (kumisaappaat jalassa), jos olisi mahdollista, mutta ei kai jokaisen käytön jäljiltä pyörää pitäisi pestä Ja sangollako kannan vettä kahdeksannesta kerroksesta pihakiveyksille ja harjaan ja kuivaan pyörän rätillä siellä pakkasessa? Vai tuonko pyörän pestäväksi omaan kylppäriin? Kaikilla ei ole mahdollisuutta huuhtoa pyörää omakotitalon autotallissa, kuten maalaisilla, tai edes kaupungin asunnon lämpimässä pyörävarastossa; missä kuplassa te oikein elätte?

      Akselit varmasti pitäisi sitten huuhdella ja kuivata erikseen ne avaamalla. Samoin polkimet ja laakerit. Pyöräily pitäisi siis vaihtaa kumisaappaisiin? Syö sinä omenoita, ellei kalaa ole tarjolla.

      Pyöräilykelejä? Mitkä ovat teille pyöräilykelit - 25 astetta lämmintä ja auringonpaistetta? Täytyy yrittää turvautua annettuun vihjeeseen siitä, että kunnon öljykerros oikeaa öljyä auttaa. Kiitos siitä.

      --

      Lainaus:

      Suolaus tekee kyllä tuhoja varsinkin pyörän metalliosiin, joita se ruostuttaa, Tirk*** kertoo. Hänen mukaansa suola heikentää niin tavallisten pyörien kuin sähköpyörien voimansiirtoa. Myös ketjut ruostuvat tavanomaista nopeammin, jos ne ovat pitkään kosketuksissa katusuolan kanssa.

      𝒮𝓊𝑜𝓁𝒶𝓉𝓊𝓁𝓉𝒶 𝓉𝒾𝑒𝓁𝓉ä 𝓁𝑒𝓃𝓉ää 𝓅𝑜𝓁𝓀𝓊𝓅𝓎ö𝓇ä𝓃 𝓀𝑒𝓉𝒿𝓊𝒾𝒽𝒾𝓃, 𝓋𝒶𝒾𝒽𝓉𝑒𝒾𝓈𝒾𝒾𝓃 𝒿𝒶 𝓂𝓊𝒾𝒽𝒾𝓃 𝑜𝓈𝒾𝒾𝓃 𝓈𝓊𝑜𝓁𝒶𝒾𝓈𝓉𝒶 𝓋𝑒𝓉𝓉ä 𝒿𝒶 𝓁𝑜𝓈𝓀𝒶𝒶, 𝒿𝑜𝓀𝒶 𝓇𝓊𝑜𝓈𝓉𝓊𝓉𝓉𝒶𝒶 𝓅𝑜𝓁𝓀𝓊𝓅𝓎ö𝓇ä𝓃 𝑒𝓇𝒾𝓉𝓉ä𝒾𝓃 𝓉𝑒𝒽𝑜𝓀𝓀𝒶𝒶𝓈𝓉𝒾. 𝒯𝑒𝒾𝒹𝑒𝓃 𝓈𝓊𝑜𝓁𝒶𝓊𝓀𝓈𝑒𝓃 𝓋𝓊𝑜𝓀𝓈𝒾 𝓅𝓎ö𝓇ä𝓃 𝓀𝑒𝓉𝒿𝓊𝓉 𝓇𝓊𝑜𝓈𝓉𝓊𝓋𝒶𝓉 𝓀𝒾𝓇𝓀𝓀𝒶𝒶𝓃 𝑜𝓇𝒶𝓃𝓈𝓈𝑒𝒾𝓀𝓈𝒾 𝒿𝑜 𝓂𝓊𝓊𝓉𝒶𝓂𝒶𝓃 𝓁𝓎𝒽𝓎𝑒𝓃 𝓉𝓎ö𝓂𝒶𝓉𝓀𝒶𝓃 𝒿ä𝓁𝓀𝑒𝑒𝓃. 𝒮ää𝓃𝓃ö𝓁𝓁𝒾𝓈𝑒𝓃 𝓉𝒶𝓁𝓋𝒾𝓅𝓎ö𝓇ä𝒾𝓁𝒾𝒿ä𝓃 𝓀𝑒𝓉𝒿𝓊𝓉 𝒿𝒶 𝓋𝒶𝒾𝒽𝓉𝑒𝒾𝓈𝓉𝑜 𝓀𝓊𝓁𝓊𝓋𝒶𝓉 𝓀ä𝓎𝓉𝓉ö𝓀𝑒𝓁𝓋𝑜𝓉𝓉𝑜𝓂𝒾𝓀𝓈𝒾 𝓅𝒶𝒽𝒾𝓂𝓂𝒾𝓁𝓁𝒶𝒶𝓃 𝓎𝒽𝒹𝑒𝓈𝓈ä 𝓉𝒶𝓁𝓋𝑒𝓈𝓈𝒶.

      – Onneksi tarjolla on nykyisin tehokkaita, erityisesti talvikäyttöön tarkoitettuja ketjurasvoja, jotka eivät kovassakaan pakkasessa jähmety.

      Vahvat ja kokeneet pyöräilijät pääsevät hänen mukaansa kyllä kulkemaan myös muilla tavoilla auki pidettävillä väylillä, mutta esimerkiksi lapset, vanhukset ja liikuntarajoitteiset eivät niinkään.

      ✅ Lahdessa ja Kuopiossa pyöräteiden harjasuolaus on jo lopetettu kokonaan.

      https://www.ts.fi/lukijoilta/6207862

      https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6375644

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Teiden suolaus tuhoaa ihan kaikki ajoneuvot.


      • Anonyymi

        Se on valitettavaa että kaikilla ei ole yhtä hyviä mahdollisuuksia pestä pyöräänsä. Fakta on kuitenkin se että säännöllisellä pesemisellä ja huoltamisella voi vaikuttaa pyöränsä käyttöikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on valitettavaa että kaikilla ei ole yhtä hyviä mahdollisuuksia pestä pyöräänsä. Fakta on kuitenkin se että säännöllisellä pesemisellä ja huoltamisella voi vaikuttaa pyöränsä käyttöikään.

        Totta kuin pläkki mutta aivan yhtä totta todellakin on myös se, että käyttämätön pyörä säilyy parhaiten lämpimässä varastossa pressun alla.

        Pakko on polkea suolassa ja pestä ei voi. Eikä kuivata ja sen mukaan on elettävä. Kumisaappaisiin en vaihda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kuin pläkki mutta aivan yhtä totta todellakin on myös se, että käyttämätön pyörä säilyy parhaiten lämpimässä varastossa pressun alla.

        Pakko on polkea suolassa ja pestä ei voi. Eikä kuivata ja sen mukaan on elettävä. Kumisaappaisiin en vaihda.

        No älä sitten itke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älä sitten itke.

        Apua kun pyytää, niin typeryyttä saa. Tuttu kaava.

        Onneksi yksikin oikea neuvo riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älä sitten itke.

        Sanoo trikoopelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo trikoopelle.

        Maalainen se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on valitettavaa että kaikilla ei ole yhtä hyviä mahdollisuuksia pestä pyöräänsä. Fakta on kuitenkin se että säännöllisellä pesemisellä ja huoltamisella voi vaikuttaa pyöränsä käyttöikään.

        Se on sitten ihan eri haaste ja ongelma, jos ei ole mahdollisuutta pestä ja huoltaa pyöräänsä.

        Yhtä hyvin voi sitten kysyä, että miten syödä pähkinöitä, jos ei saa syödä pähkinöitä allergian vuoksi. Pesu ja puhtaus on koko homman peruslähtökohta. Jos ei voi pitää pyörää puhtaana, niin sitten on melkoinen haaste asian suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitten ihan eri haaste ja ongelma, jos ei ole mahdollisuutta pestä ja huoltaa pyöräänsä.

        Yhtä hyvin voi sitten kysyä, että miten syödä pähkinöitä, jos ei saa syödä pähkinöitä allergian vuoksi. Pesu ja puhtaus on koko homman peruslähtökohta. Jos ei voi pitää pyörää puhtaana, niin sitten on melkoinen haaste asian suhteen.

        Avauksessa taisi olla kyse juuri siitä.

        Öljyäminen on asiassa realistisin vaihtoehto. Toinen vaihtoehto voisi olla kaksi pyörää, yksi kalliimpi ehkä kesäksi ja halvempi nastarenkailla talveksi. Kolmas on tietenkin suolareittien välttely.

        Tienhoidollisesti harjahiekoitus on harjasuolauksen vaihtoehto. Terävä sepeli on kaikille huonohko vaihtoehto. Yksi viidestä pyöräilijästä pyöräilee kesät talvet, suurin osa vain kesällä.

        Suola pilaa autot ja pyörät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älä sitten itke.

        Oikea Vaseliinimies ei koskaan pyöräile trikooasussaan talvella. Hän vain kuvittelee olevansa ihka oikea pyöräilijä, koska onhan veneilijät ja moottoripyöräilijätkin melkoisi ulkoilijoita. Harrastus alkaa heti kun säät sallivat ja trikooasut nostetaan esiin naftaliinista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avauksessa taisi olla kyse juuri siitä.

        Öljyäminen on asiassa realistisin vaihtoehto. Toinen vaihtoehto voisi olla kaksi pyörää, yksi kalliimpi ehkä kesäksi ja halvempi nastarenkailla talveksi. Kolmas on tietenkin suolareittien välttely.

        Tienhoidollisesti harjahiekoitus on harjasuolauksen vaihtoehto. Terävä sepeli on kaikille huonohko vaihtoehto. Yksi viidestä pyöräilijästä pyöräilee kesät talvet, suurin osa vain kesällä.

        Suola pilaa autot ja pyörät.

        Saattoi olla kyse siitä, tai sitten ei. Kysytään vain että "Miten välttyä ruosteelta?" ja vastauksia asian suhteen on annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattoi olla kyse siitä, tai sitten ei. Kysytään vain että "Miten välttyä ruosteelta?" ja vastauksia asian suhteen on annettu.

        Sinä oletkin aito maalainen, joka pidät pyöräsi talvella ajamattomana autotallissa. Kaltaisesi antamat neuvot eivät ole koskaan tervetulleita, olet sen itsekin huomannut omassa elämässäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattoi olla kyse siitä, tai sitten ei. Kysytään vain että "Miten välttyä ruosteelta?" ja vastauksia asian suhteen on annettu.

        Onko siis annettu vastaus "kumisaappaat" mielestäsi pätevä neuvo? Niin ainakin kehuit tuolla edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattoi olla kyse siitä, tai sitten ei. Kysytään vain että "Miten välttyä ruosteelta?" ja vastauksia asian suhteen on annettu.

        "Kulje kumisaappailla ja käytä sitä pyörääsi oloissa joissa se toimii."

        "Molemmat vihjeet täysin toimivia, miksi eivät kelpaa?"

        Kehotetaan siis kävelemään kumisaappaissa suolatulla tiellä pyöräilyn sijasta! Sekö on mielestäsi paras tai ainakin toimiva neuvo pyöräilijälle metalliosien ruostumiseen? Varmasti se on totta, mutta yhtä totta on se, että ellei tykkää vedestä, voi aina juoda viinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitten ihan eri haaste ja ongelma, jos ei ole mahdollisuutta pestä ja huoltaa pyöräänsä.

        Yhtä hyvin voi sitten kysyä, että miten syödä pähkinöitä, jos ei saa syödä pähkinöitä allergian vuoksi. Pesu ja puhtaus on koko homman peruslähtökohta. Jos ei voi pitää pyörää puhtaana, niin sitten on melkoinen haaste asian suhteen.

        Jos lähtee Harrastamaan Pyöräilyä pari kertaa viikossa, peseminen ei varmasti ole ongelma. Mutta pesetkö sinä pyöräsi jokaisen työmatkan jälkeen? Viis kertaa viikossa työpaikan pihassa (5 x 8 tuntia aikaa ruostua) ja viisi kertaa viikossa kotipihassa? Melkoinen haaste ajankäytön kannaltakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lähtee Harrastamaan Pyöräilyä pari kertaa viikossa, peseminen ei varmasti ole ongelma. Mutta pesetkö sinä pyöräsi jokaisen työmatkan jälkeen? Viis kertaa viikossa työpaikan pihassa (5 x 8 tuntia aikaa ruostua) ja viisi kertaa viikossa kotipihassa? Melkoinen haaste ajankäytön kannaltakin.

        Ihan mahdoton homma.

        Lopettakaa suolaus, on toive. Auratkaa hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oletkin aito maalainen, joka pidät pyöräsi talvella ajamattomana autotallissa. Kaltaisesi antamat neuvot eivät ole koskaan tervetulleita, olet sen itsekin huomannut omassa elämässäsi.

        Luetun ymmärtäminen ei näköjään aina ole kaikille kovin helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei näköjään aina ole kaikille kovin helppoa.

        Jonka maalainen oli jo edellä itsestään osoittanut.


    • Anonyymi

      Törsää siihen niin paljon vaseliinia että sillä ei voi/kehtaa ajaa. Problem solved.

    • Anonyymi

      Ruiskuttele tai suihkuttele suolatonta vettä tiesuolalle alttiille kohteille pyöräilyn jälkeen niin ei jää suola muhimaan pinnoille. Kuumaa vettä hanasta suihkepulloon ja suihkis joka puolelle fillarin strategisiin kolosiin.
      Ei tarvitse kalliita ja kömpelöitä painepesureita kerrostalon pihalle viritellä.

      • Anonyymi

        Tuo voisi toimia, kun käyttää ketjuissa vedenkestävää ketjuöljyä. Laakereissa ja vaijereissa voisi toimia teflon- ja vaseliinipohjaiset aineet.


    • Anonyymi

      Rost off grafit wurthilta saattais suojella rattaat.

    • Pari mainitsemisen arvoista asiaa olisi itsellä mielessä nyt jo esitettyjen asioiden lisäksi.
      Eturengas ”heittää” tuota suolaloskaa keskiyön tienoille ja voimansiirtoon. Pitkällä lokasuojan lisäpalalla iso osa tästä voidaan estää ja näin vähentää huomattavasti tuon keskiöalueen sekä voimansiirron altistusta tuolle suolaloskalle.

      Toinen asia mitä voi miettiä uutta pyörää hankkiessa olisi viimeaikoina yleistyneen hihnavälitteisellä voimansiirrolla varustetun polkupyörän hankinta. Se on selvästi vähemmän vaikutusaltis tuolle suolalle kuin perinteinen ketjuvälitteinen voimansiirto.

      • Anonyymi

        Kiitos lisäpalaniksistä.


    • Anonyymi

      Esim. tyhjästä isosta muovisesta mehutiivistepullosta saa mainion lokasuojan kun leikkaa sen pituussuunnassa halki ja virittelee etulokarin jatkeeksi.

      Niksipirkkalaisilta lisää ideoita, aivomyrskyä palaverihuoneeseen. Pyöräilevää toveria autettava.

      • Anonyymi

        Olen nähnyt tosi isoja kumiläppiä, varmasti pulloniksi toimii kaareutumisen takia jopa paremmin. Niksipirkkalainen kiittää.


      • Tietysti jokainen päättää itse mitä mehu tai muvipurkki virityksiä haluaa omaan pyöräänsä viritellä, mutta ainakin ulkomaan verkkokaupoista löytyy ihan asiallisia lokasuojan jatkopaloja / "kuraläppiä" kohtuullisen edulliseen hintaan.
        Mutta tosiaan, jokainen päättää itse miten ja millä osilla pyöräänsä parantelee.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tietysti jokainen päättää itse mitä mehu tai muvipurkki virityksiä haluaa omaan pyöräänsä viritellä, mutta ainakin ulkomaan verkkokaupoista löytyy ihan asiallisia lokasuojan jatkopaloja / "kuraläppiä" kohtuullisen edulliseen hintaan.
        Mutta tosiaan, jokainen päättää itse miten ja millä osilla pyöräänsä parantelee.

        Näkemäni kuraläpät ovat olleet aika kauhean näköisiä. Muovipullosta saa leikattua saksilla halumansa muotoisen, kenties jopa siron virtaviivaisen. Jos sillä nyt on jotakin merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkemäni kuraläpät ovat olleet aika kauhean näköisiä. Muovipullosta saa leikattua saksilla halumansa muotoisen, kenties jopa siron virtaviivaisen. Jos sillä nyt on jotakin merkitystä.

        Minkä paksuisia mahtaa nykypäivän muovipullojen seinämät olla?
        1990-luvulla muovipullot olivat vielä paksuja ja ryhdikkäitä ja kelpasivat esim. veneeseen äyskäriksi.


    • Anonyymi

      Foorumin humoristinen Einstein: "Elämä on valintoja täynnä. Jotkut esim. asuvat työmaan vieressä ja voivat kävellä töihin."

      Jokainen voi itse miettiä, paljonko tuo Einsteinin antama neuvo auttaa polkupyörän ruostumisessa suolan takia. Rivien välistä voi siis lukea, että pyöräily kannattaa jättää suosiolla väliin ja ryhtyä jalankulkijaksi.

      Vain harva ihminen muuttaa jatkuvasti työn perässä siten, että pääsee uudelle työmaalle kun edellinen valmistuu. Vain harva edes on niin onnellisessa asemassa, että pysyvä työpaikka olisi kävelymatkan päässä. Osa myös haluaa erottaa nämä asiat toisistaan.

      Kävely ja kumisaappaat estävät varmasti suolan pyörää ruostuttavan vaikutuksen. Se ei kuitenkaan auta yhtä ainoaa pyöräilijää asiassa. Ainahan voi myös jäädä kotiin, eikö niin?

    • Anonyymi

      Mie oon niin kova pyöräilijä et mie kannan kuntopyörää rospuuttosäät. Sähkölauta toisel olal.

    • Anonyymi

      Jos ketjut kerran ruostuu kunnolla, saako niitä enää koskaan pestyä ja voideltua hyviksi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3880
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2037
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe