Ateismia harkitsevat

Anonyymi-ap

Miksi alkaa ateistiksi? Mitä pitäisi tehdä, että pääsee sisälle ateistiseen ajatteluun? Miten voisi saada ateistiystävän? Kuinka menetellä ateistina kiusauksissa?

7

108

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paras tie ateismiin on opetella itsenäistä kriittistä ajattelua, missä osaa kyseenalaistaa myös omat lapsuuden uskomukset. Myös tieteiden opiskelu ja maailman ymmärtäminen tieteelliseen tietoon perehtymällä auttaa.

Kannattaa ottaa aluksi etäisyyttä kirkollisiin ja muihin uskonnollisiin tilaisuuksiin - ja palata sinne vasta myöhemmin. Jos mieli ahdistuu erilaisista pelkotiloista, kuten ikuisen elämän menettämisestä tai kadotuksesta, niin kannattaa hakea apua psykiatreilta tai uskonnon uhreja auttavilta säätiöiltä. Uskonnollisesta ajattelusta poispääseminen on monille vuosien prosessi.

• Noin olen tehnyt. Unohtaa lapsuuden kokemukset. Lapsuuteni oli ateistinen. En vielä kouluun mennessä tiennyt mikä se sellainen Jumala on.

• Anonyymi

Hihhuli ei voi tulla tosi ateistiksi.

• Anonyymi

Eikö ole mahdollista, että ihminen on ateisti, mutta harjoittaa samanaikaisesti teistisperäisiä käytänteitä? Eli kumpi sellainen, on joka harjoittaa pakanallista riittiä tavoissaan, mutta on kuitenkin kehittänyt oman ateistisen ateologiansa ja hahmogallerian sille? Jopa syntymät tapahtuivat aikoina ennen teismiä ja sen ulkopuolella jonkin muun järjestelmän vallitessa. Ja niitä juhlittiin.
        Miksi alkuateistit alkoivat mukautua muihin riituksiin ja nykyisin heistä suurin osa noudattaa jonkin aiemman uskontojärjestelmän riituksia ja aikataulutuksia omana vuosijuhlakiertonaan.
        Eikö aiempien ateistisukupolvien laatimat vuosijuhla-aikataulut ja kalenterit enää kelpaa nykyateismin harjoittajalle, vaan kielletty teistinen hedelmä houkutuksineen kiehtoo jatkuvasti?

• Anonyymi

Mahdotonta kristityille. Tiede on tiedettä.
      Ei ateismia.

• ”Kuinka menetellä ateistina kiusauksissa?”

Syöt kiusauksen haarukalla suuhun etkä sotke itseäsi sillä. Kiusauslautaselle tai kiusausvuokaan ei kannata istua tai työntää naamaansa.

• Anonyymi

Ei ateistiksi tulemista tarvitse mitenkään harkita. Yleensä ateistiksi vain tullaan, kun huomataan, että uskontojen käsitykset eivät ole totta.

Eikä tarvitse tehdä mitään päästäkseen sisälle ateistiseen ajatteluun, koska ei ole mitään erityistä "ateistista ajattelua". Ei vain enää uskota uskontojen tosiksi väittämiä järjettömiä käsityksiä.

Eikä tarvita mitään "ateistiystäviä". Ollaan ystäviä vain ihan entisten ystävien kanssa. Sen lisäksi voi ottaa vähän etäisyyttä pahimmin uskonnosta sekaisin olevien ystävien kanssa (yleensä kaikkoavat ihan itse).

Ei ateismissa ole mitään kiusauksia. Joskus voi tuntua, että olisi kiva, jos Jumala olisi olemassa, mutta kyllä se aika äkkiä unohtuu, kun muistaa, että ei Jumala ennenkään auttanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1785
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1601
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1454
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1152
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1083
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1053
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1046
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1036
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe