ja katsokaa milloin se on levytetty niin totuus selviää.
Kuunnelkaa laulu Kuusamoon - Danny
34
468
Vastaukset
- Anonyymi
Sanoitukset
Kuusamo bababa baa ba baa
bababa ba ba baa ba baa
baa ba baa ba bababa baa
Kuusamo
bababa baa baa ba baa
baa babaa ba baba ba baa
Helsinki, savuinen, sumuinen kaupunki
ihmiset ei tunne edes naapuriaan
kaikilla on kiire, harva täällä hymyilee
näkymättömät langat repivät ja nykivät sätkynukkeja
jotka poukkoilevat kuin saalis kalat sumpussa
kaikilla on kiire ei minnekkään
Kuusamo, nyt kutsuu mua Kuusamo
metsän näen jämäkän
ja vaaran sinertävän
sieltä vaan mä rauhani saan
Kuusamo...
Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä.
on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta
en tahtoisi olla yksi heistä
tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua
täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon
metsän näen jämäkän ja vaaran sinertävän
Baa ba baa ba ba baa....
Kaukana, on mennyt onni kaukana
mielenrauhan menetin, mut sen kai saan takaisin
ainoa lie paikka vailla vainoa
korpimaa se kanssani jaa...
metsän näen jämäkän ja vaaran sinertävän
Lähde: LyricFind - Anonyymi
Mikä totuus?
- Anonyymi
Se että tuo on italialainen biisi.
- Anonyymi
Ja Taiska halusi Mombasaan
- Anonyymi
Alkuperäinen biisi "Ibo lele" soi italialaisessa "Amore libero" nimisessä pehmopor-no elokuvassa.
- Anonyymi
Lomalle kyllä. Mutta jos on työtä, se vähän rajoittaa. Kannattaa asua aika lähellä sitä, helpottaa arkea.
- Anonyymi
Alkuperäinen versio on nimeltään Africa, ja ranskalainen versio samasta on nimeltään Intiaanikesä, mutta Danny oli Kuusamossa Junnu Vainion sanoittamana.
- Anonyymi
Onko Danny käyny Kuusamossa Käsmänperällä koskaan?eppäilen että ei?
- Anonyymi
Junnukin asui Espoon Haukilahdessa.
- Anonyymi
No kerro nyt aloittaja se totuus kaikille.
- Anonyymi
Totuus löytyy kaurapuurosta.
- Anonyymi
Saaliskalat on yhdyssana.
- Anonyymi
Saa Lis kalat.
- Anonyymi
Kuusamo OLI hieno paikka. Pilattu nyt tuhoamalla Rukatunturi lähialueineen, suurine avohakkuineen ja näivettämällä keskusta-alue viemällä parhaat palvelut Rukalle. Vielä 1990-luvulla seutu oli mahtavaa ja oli ilo käydä ja kokea koskemattomia erämaita. Nyt turisteja joka paikassa, ikimetsät hakattu pahasti ja maastot revitty maastofillareilla ja rakennettu ökyhuviloita joka puolelle.
- Anonyymi
Kuusamossa ei asu enää kuusamolaisia babababa baba baa. Eikä Kuusamossa asunut eikä sinne muuttanut kukaan sen kappaleen tekijöistäkään, babababa baba baa, mutta yksi kuusamolainen sitä yhä kuuntelee,babababa baba baa.
- Anonyymi
Eihän sillä mitään väliä ole missä alkuperäinen sävellys, kunhan suomalaiset sanat.
- Anonyymi
Se sävel on Afrikkaa.
- Anonyymi
Hieno laulu, ihastuin siihen silloin ensikuulemalla. Ja yleensä kun ajaa Kuusamon ohitse, se soi juuri silloin radiossa.
- Anonyymi
Sen saa soimaan radiossa ajamalla ohi Kuusamon
- Anonyymi
On kyllä hieno laulu ja oma haikea tunnelmansa.
Olen aina halunut päästä käymään Kuusamossa, mutta en ole saanut siihen tilaisuutta.
Jotenkin tulee Iittalan siniset lasilinnut mieleen, kun kappaletta kuuntele, sumussa lasilinnut värjöttelee.
- Anonyymi
Kaikki mihin danny koskee, muuttuu paskaksi. Niin missit kuin biisitkin.
- Anonyymi
Kuusama on levytetty 1976. Mitä siitä sitten selviää?
- Anonyymi
70-80 luvulla 90% Suomi musiikista oli käännöksiä
- Anonyymi
Kun humppa ja rillumarei alkoi maistua puulle, Suomessa koettiin musiikissa taantumuksellista häpeää. Silloin alkoi muiden kopiointi ja coverien kulta-aika. Vieläkään ei ole olemassa suomalaista musiikkia, kun edelleenkin kaikki genret ja niiden nyanssit kopioidaan muualta. Esim. Hanoi Rocks oli suora kopio Brittien ja Jenkkien post-punk, glam-punk ja glam-rock genreistä.
- Anonyymi
Käännöskopio on ihan eri asia kuin joku musiikkigenre. Hanoi Rocks teki ihan omia sävellyksiä, paitsi se yksi tunnettu oli kopio, vaan ei käännöskopio.
- Anonyymi
Joo niin. Ja varmaan ainoa OIKEA totuus.
Olen kuullut biisin ennen syntymääsi! - Anonyymi
Kuusaman paikallisradio tietty soittaa tätä afrikkasävelmää päivät läpeensä jo vuosikymmeniä.
- Anonyymi
Käännöiskelmä tuo on, ei Dannyn alkuperäinen biisi.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kuusamo_(albumi)- Anonyymi
Se on tässä kerrottu jo monta kertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No älä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan teistä toopeista ei linkkiä osannut laittaa! Sitten kun sen laittaa ollaan vain vittuilemassa!
- Anonyymi
Junnu Vainion babababa ei istu Kuusamoon. Siellä ei tunneta B-kirjainta, se on Kuusamo, papapapa paapapa.
Alkuperäisessä italialaisessa laulussa tuon höpötyksen pehmeä alkukonsonatti ei edes erotu kunnolla:
https://youtu.be/w7191wBlMbg?si=BgssRu5o5bu7HD6z- Anonyymi
But Kuusamossa sitä papatetaan lujaa ja terävästi.
- Anonyymi
Nauran Kuusamoon https://www.youtube.com/watch?v=-ghpvuFvVPc
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713