Sähköauto on polttomoottoriautoa kaikin tavoin parempi vaihtoehto ympäristölle.

Anonyymi-ap

20

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautojen max. käyttöikä on 5-6 vuotta. Eli sähköauto on egolookinen katastrofi ympäristölle. Polttiksen käyttöikä on minimissään 15 vuotta, keski-ikä polttiksilla Suomessa on 18 vuotta ja moni jatkaa vielä tästä pidemmälle.
      Sähköautojen alustarakenne kärsii massiivisesta akun painosta, paino mikä Suomen kuoppaisilla maanteillä junttaa sähköautojen pyöränripustukset ja laakerit nopeasti vaihtokuntoon, lisänä niissä laatuongelmat.

      • Anonyymi

        Kirjoitustaidolla ja älykkyydellä on vahva korrelaatio.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ja väitteillä. jotka ovat mielikuvitusmaailmasta on vahva yhteys vajaaseen älykkyyteen.


      • Anonyymi
        UUSI

        ”egolookinen”😂😂😂
        Älä ressukka yritä itsellesi liian vaikeita sanoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja väitteillä. jotka ovat mielikuvitusmaailmasta on vahva yhteys vajaaseen älykkyyteen.

        Seuraava kirjoitustaidoton ilmantui😂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitustaidolla ja älykkyydellä on vahva korrelaatio.

        Egolookinen katastrofi taitaa olla polttiskuskin itsetunnon romahdus, noin lääketieteellisesti


      • Anonyymi
        UUSI

        Outoa, mutta kun katsoo autotalli.comista niin sieltä löytyy pari sataa myynnistä olevaa vuonna 2018 tai aiemmin valmistettua sähköautoa. Näitä ei pitäisi olla siellä koska sähköauton max. käyttöikä on 5 - 6 vuotta?

        On aika monta polttomoottoriautoa joiden paino on samaa luokkaa kuin sähköauton, joten niidenkin alusta lienee nopeasti entinen?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, mutta kun katsoo autotalli.comista niin sieltä löytyy pari sataa myynnistä olevaa vuonna 2018 tai aiemmin valmistettua sähköautoa. Näitä ei pitäisi olla siellä koska sähköauton max. käyttöikä on 5 - 6 vuotta?

        On aika monta polttomoottoriautoa joiden paino on samaa luokkaa kuin sähköauton, joten niidenkin alusta lienee nopeasti entinen?

        Sellainen se on se mielikuvitus. Se tuottaa tuollaisiakin ajatuksia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, mutta kun katsoo autotalli.comista niin sieltä löytyy pari sataa myynnistä olevaa vuonna 2018 tai aiemmin valmistettua sähköautoa. Näitä ei pitäisi olla siellä koska sähköauton max. käyttöikä on 5 - 6 vuotta?

        On aika monta polttomoottoriautoa joiden paino on samaa luokkaa kuin sähköauton, joten niidenkin alusta lienee nopeasti entinen?

        Sähköautossa akku on osa kantavaa rakennetta, sitä ei juuri ole mainostettu


    • Anonyymi

      Mitä väliä sillä on? EU päästöt on 2,31 gigatonnia..maailman noin 35gigatonnia. Siis kaikki päästöt ei vain autoilu.

      Sillä vaikka koko EU sammuttaisi valot ja elämä päättyisi ei ole mitään väliä eikä vaikutusta ilmaston muutokseen. Kaikki tietää että näin ei toki käy, mutta autoilun päästöt on tuosta 2,31 gigatonnista hyvin pieni osa...koskaan ei kuitenkaan edes sitä pientä osaa saada niin että se olis vaan sähköautoja.

      Joten koko ilmasto hömppä on täysin hölmöä puuhastelua josta ei ole mitään hyötyä..poliittinen leikki lähinä...

      Joten se millä autolla ihmiset ajaa ei ole mitään väliä ilmaston muutoksen kannalta.

      • Anonyymi

        Vielä lisäyksenä..jokainen ajakoon millä tykkää. Ilamastonnmuutokseen sillä ei ole vaikutusta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisäyksenä..jokainen ajakoon millä tykkää. Ilamastonnmuutokseen sillä ei ole vaikutusta.

        Älä sitten valehtele täällä, että sähköautot saastuttavat.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten valehtele täällä, että sähköautot saastuttavat.

        Sähköauto on ympäristöjätettä 5 vuodessa ostosta.


      • Anonyymi
        UUSI

        Tämä tuntuu menevän kategoriaan kiellän koko ongelman koska en tykkää sähköautosta tai ei ole varaa ostaa sitä. Kannattaa kuitenkin tutkia mitä tutkijat ovat mieltä ilmastonmuutoksesta. Sen verran vinkkinä että alkaa olla vaikea löytää tutkijaa joka olisi sitä mieltä että ilmastonmuutosta ei ole tai se ei olisi ihmisen aiheuttama.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten valehtele täällä, että sähköautot saastuttavat.

        Sähköautot saastuttavat siinä missä mikä tahansa muukin. Sähköauton valmistaminen itsessään on erittäin saastuttavaa ja sähkön tuotanto on suuressa osassa maailmaa edelleen riippuvaista fossiilisista. Sähköautoilla ei maailmaa pelasteta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tuntuu menevän kategoriaan kiellän koko ongelman koska en tykkää sähköautosta tai ei ole varaa ostaa sitä. Kannattaa kuitenkin tutkia mitä tutkijat ovat mieltä ilmastonmuutoksesta. Sen verran vinkkinä että alkaa olla vaikea löytää tutkijaa joka olisi sitä mieltä että ilmastonmuutosta ei ole tai se ei olisi ihmisen aiheuttama.

        Ja sähköautotkin nopeuttavat ilmastonmuutosta. Ei ne sähköautotkaan ilmesty vain tyhjästä vaan nekin pitää valmistaa. Ja sähkökin pitää tuottaa jotenkin ja suuressa osassa maailmaa sähkö tuotetaan edelleen pääosin fossiilisilla.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kaara TV ja Yle varoittavat jo sähköautojen akustojen taloudellisista riskeistä !!!

      • Anonyymi
        UUSI

        Patteriautot on suunniteltu kertakäyttötuotteiksi. Teslaa kehutaan halvoista akkukorjausista, mutta se "halpa" tarkoittaa siis 30 000 € koko akkua uusittaessa.

        Muinoin autoilijat repi pelihousut jostain 2000 € vaihteistoremontista, mutta nyt 30 000 € on halpa....

        Mutta uusimimissa Tesloissakin akusto on tehty korjauskelvottomaksi - valettu täyteen massaa ja liimattu osaksi kantavaa koria. Saadaan myytyä uusi auto pienenkin vaurion kärsineen tilalle. Vakuutusyhtiön rahoittamana.

        Tässä mallia kustannuksista. Pieni pusu auton perään. Polttomoottoriautossa uusittaisiin puskuri ja oiottaisiin peltejä. Patterivatkaimessa laukesi akustosta pyrotekninen sulake, jolloin korjausohjeen mukaan koko akusto pitää uusia. Kustannus nimelliset 65 000 €. Hinta 85 % uuden auton myyntihinnasta.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000010688651.html

        Kun sähkövatkaimella on ikää 6-7 vuotta, korjaus tai jo pelkkä akuston purku ja tarkastus maksaa enemmän kuin vatkaimella on arvoa. Joten ei kannata edes tutkia -> vatkain menee oikopäätä paaliin.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html

        Ympäristö ei kiitä, kun sähköistyminen kasvatti autojen massaa 600-800 kg ja lyhentää käyttöikää reilusti.

        Eikä kiitä ympäristö siitäkään, että suurin osa sähköautoista on plugareita, joiden piti pienentää polttoaineenkulutusta 80 %, mutta todellinen vaikutus aikalailla +/- (plugarien keskikulutus Suomessa vajaa 6 ja koko EU alueella 7 l/100 km).

        Plugareissa vielä pahemmat ongelmat. Akusto voi pienemmästä koostaan huolimatta olla lähes yhtä kallis kuin täyssähköautossa. Lisäksi on polttomoottori, jota pätkäkäyttö rasittaa kovasti. Huoltoväli on lyhyempi kuin normaalissa autossa ja moottorin elinikä voi jäädä lyhyeksi. Huhuja kuulunut reilusti alle 100 tkm porsineista moottoreista ja moottorien sisäisistä korroosio-ongelmista (kondenssivesi, jos/kun konetta ei tarpeeksi usein käytetä kunnolla lämpimäksi).

        Kaikkihan muistaa, että tyypillisin sähköauto on plugari ja ns. täyssähköauto on poikkeus sähköautojen joukossa. Ao syystä suomen sähköautokanta hörppii bensaa keskimäärin reilun 3 l/100 km ja tuottaa n. 80 g/km CO2 päästöt. Tuplat oman kaasuautoni päästöihin verrattuna.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriautot on suunniteltu kertakäyttötuotteiksi. Teslaa kehutaan halvoista akkukorjausista, mutta se "halpa" tarkoittaa siis 30 000 € koko akkua uusittaessa.

        Muinoin autoilijat repi pelihousut jostain 2000 € vaihteistoremontista, mutta nyt 30 000 € on halpa....

        Mutta uusimimissa Tesloissakin akusto on tehty korjauskelvottomaksi - valettu täyteen massaa ja liimattu osaksi kantavaa koria. Saadaan myytyä uusi auto pienenkin vaurion kärsineen tilalle. Vakuutusyhtiön rahoittamana.

        Tässä mallia kustannuksista. Pieni pusu auton perään. Polttomoottoriautossa uusittaisiin puskuri ja oiottaisiin peltejä. Patterivatkaimessa laukesi akustosta pyrotekninen sulake, jolloin korjausohjeen mukaan koko akusto pitää uusia. Kustannus nimelliset 65 000 €. Hinta 85 % uuden auton myyntihinnasta.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000010688651.html

        Kun sähkövatkaimella on ikää 6-7 vuotta, korjaus tai jo pelkkä akuston purku ja tarkastus maksaa enemmän kuin vatkaimella on arvoa. Joten ei kannata edes tutkia -> vatkain menee oikopäätä paaliin.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html

        Ympäristö ei kiitä, kun sähköistyminen kasvatti autojen massaa 600-800 kg ja lyhentää käyttöikää reilusti.

        Eikä kiitä ympäristö siitäkään, että suurin osa sähköautoista on plugareita, joiden piti pienentää polttoaineenkulutusta 80 %, mutta todellinen vaikutus aikalailla /- (plugarien keskikulutus Suomessa vajaa 6 ja koko EU alueella 7 l/100 km).

        Plugareissa vielä pahemmat ongelmat. Akusto voi pienemmästä koostaan huolimatta olla lähes yhtä kallis kuin täyssähköautossa. Lisäksi on polttomoottori, jota pätkäkäyttö rasittaa kovasti. Huoltoväli on lyhyempi kuin normaalissa autossa ja moottorin elinikä voi jäädä lyhyeksi. Huhuja kuulunut reilusti alle 100 tkm porsineista moottoreista ja moottorien sisäisistä korroosio-ongelmista (kondenssivesi, jos/kun konetta ei tarpeeksi usein käytetä kunnolla lämpimäksi).

        Kaikkihan muistaa, että tyypillisin sähköauto on plugari ja ns. täyssähköauto on poikkeus sähköautojen joukossa. Ao syystä suomen sähköautokanta hörppii bensaa keskimäärin reilun 3 l/100 km ja tuottaa n. 80 g/km CO2 päästöt. Tuplat oman kaasuautoni päästöihin verrattuna.

        EGOlookia näyttää olevan tarttuvaa


    • Anonyymi
      UUSI

      Noita arvoja ei voi mitata mielikuvien perusteella . Minusta tuntuu on hataraa perustetta .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8760
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      181
      1320
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe