Sähköauto on polttomoottoriautoa kaikin tavoin parempi vaihtoehto ympäristölle.

Anonyymi-ap

31

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautojen max. käyttöikä on 5-6 vuotta. Eli sähköauto on egolookinen katastrofi ympäristölle. Polttiksen käyttöikä on minimissään 15 vuotta, keski-ikä polttiksilla Suomessa on 18 vuotta ja moni jatkaa vielä tästä pidemmälle.
      Sähköautojen alustarakenne kärsii massiivisesta akun painosta, paino mikä Suomen kuoppaisilla maanteillä junttaa sähköautojen pyöränripustukset ja laakerit nopeasti vaihtokuntoon, lisänä niissä laatuongelmat.

      • Anonyymi

        Kirjoitustaidolla ja älykkyydellä on vahva korrelaatio.


      • Anonyymi

        Ja väitteillä. jotka ovat mielikuvitusmaailmasta on vahva yhteys vajaaseen älykkyyteen.


      • Anonyymi

        ”egolookinen”😂😂😂
        Älä ressukka yritä itsellesi liian vaikeita sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja väitteillä. jotka ovat mielikuvitusmaailmasta on vahva yhteys vajaaseen älykkyyteen.

        Seuraava kirjoitustaidoton ilmantui😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitustaidolla ja älykkyydellä on vahva korrelaatio.

        Egolookinen katastrofi taitaa olla polttiskuskin itsetunnon romahdus, noin lääketieteellisesti


      • Anonyymi

        Outoa, mutta kun katsoo autotalli.comista niin sieltä löytyy pari sataa myynnistä olevaa vuonna 2018 tai aiemmin valmistettua sähköautoa. Näitä ei pitäisi olla siellä koska sähköauton max. käyttöikä on 5 - 6 vuotta?

        On aika monta polttomoottoriautoa joiden paino on samaa luokkaa kuin sähköauton, joten niidenkin alusta lienee nopeasti entinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, mutta kun katsoo autotalli.comista niin sieltä löytyy pari sataa myynnistä olevaa vuonna 2018 tai aiemmin valmistettua sähköautoa. Näitä ei pitäisi olla siellä koska sähköauton max. käyttöikä on 5 - 6 vuotta?

        On aika monta polttomoottoriautoa joiden paino on samaa luokkaa kuin sähköauton, joten niidenkin alusta lienee nopeasti entinen?

        Sellainen se on se mielikuvitus. Se tuottaa tuollaisiakin ajatuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, mutta kun katsoo autotalli.comista niin sieltä löytyy pari sataa myynnistä olevaa vuonna 2018 tai aiemmin valmistettua sähköautoa. Näitä ei pitäisi olla siellä koska sähköauton max. käyttöikä on 5 - 6 vuotta?

        On aika monta polttomoottoriautoa joiden paino on samaa luokkaa kuin sähköauton, joten niidenkin alusta lienee nopeasti entinen?

        Sähköautossa akku on osa kantavaa rakennetta, sitä ei juuri ole mainostettu


      • Anonyymi

        Suomen hlöautokannan keski-ikä on 13 vuotta, mutta keskimääräinen romutusikä oli 21 vuotta, kun tilastoja viimeksi selailin. Keskimääräinen. Eli iso osa autoista päättää taipaleensa eli 21 vuoden ikäisenä.

        Uusia autoja pitäisi myydä noin 100 000 vuodessa, jotta keski-ikä pysyisi edes ennallaan. Ei myydä, joten lie molemmat luvut hivuttautumassa ylöspäin.

        Tämä kertoo itseasiassa siitä, miten luotettaviksi polttomoottoriautot on saatu kehitettyä. Joskun muinoin 10 v ja 100 tkm olivat jo saavutus.

        Tässä myös ongelma autotehtaille. Jos autot hajoaisi käsiin alle 10 vuodessa, saisi niitä myytyä paljon enemmän. Vahvasti tuoksuu siltä kuin tätä korjausliikettä suoritetaan sähköautojen avulla. Korjaukset niin kalliita, että autot mieluummin paalataan oikopäätä. Eikä korjauskulut ole laskussa, vaan nousussa, kun akkuja "kehitetään" suuntaan, jossa mikä tahansa ongelma ratkaistaan vaihdattamalla koko akku. Kokonaisedulliseen hintaan 20-65 k€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava kirjoitustaidoton ilmantui😂

        Täysin oikein kirjoitettu täydellinen lause:

        Ja väitteillä. jotka ovat mielikuvitusmaailmasta on vahva yhteys vajaaseen älykkyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Egolookinen katastrofi taitaa olla polttiskuskin itsetunnon romahdus, noin lääketieteellisesti

        Egolooginen = patteriautoilija esittää ns. parempaa ihmistä. No ei tietenkään omalla rahalla... patteriautoilijathan on koko ajan vinkumassa lisää veronalennuksia, lisää hankintatukea, ilmasta latausta/pysäköintiä.

        Tämän kaiken voi patteriautoilijan logiigalla rahoittaa kasvattamalla polttomoottoriautojen verotusta. Se on patteriautoilijan logiikalla oikein, koska patteriautoilijat ovat ns. parempia ihmisiä, joilla on uskonlahkon myöntämä lupa määräillä muita sekä varastaa. Lahkolaisethan auliisti jakelee mm. ohjeita lämpötolppien kellojen rikkomiseen ja antaa ohjeet, miten tämä selitetään parhain päin
        - koska olemme niin edistyksellisä
        - ei haittaa as oy omaisuuden rikkominen ja sähkön varastaminen, kun olemme oikealla asialla
        - muut vain kateellisia

        Patteriautoilijat myös vaatineet ilmaista latausta kauppojen pysäköintialueille. Kulut voi kuulemma kattaa nostamalla ruoan hintaa. Ja pitää rakentaa latauspaikat kerros- ja rivitaloihin. Patteriuskovaiset valehtelee hinnaksi 500 e/paikka, todellinen hinta useamman tonnin/paikka. Kulut saa luvan maksaa muut, erityisesti autottomat käyhäilijät.

        Koska onhan sähkövatkaimella ajava kaikin puolin parempi ihminen.

        Patteripetterien EGOloogiseen ajatteluun kuuluu myös ehdoton tosiasioiden kieltäminen. Jopa niin, että totta ei saa puhua ikinä.

        Aina pitää mainostaa sähköautojen voittokulkua ja polttomoottorien kieltämistä 2026 ja niiden katoamista 2030 mennessä. Sitä ei saa mainita, että suurin osa ns. sähköautoista on polttomoottoriautoja, joita on pimpattu pienen akun avulla niin, että näillä autoilla voi silloin & tällöin ajaa 30-40 km matkoja sähköllä. Mutta todellinen käyttövoima paljastuu keskikulutuksesta, joka on Suomessa vajaa 6 ja kokokEU:ssa reilu 7 l/100 km.

        Ei saa mainita sitäkään, että sähköistyminen on kasvattanut autojen massaa 600 kg ja hintaa 50 %. Ja kallliiden korjauskustannusten vuoksi vähänkin vaurioituneet autot romutetana. Ja ne polttomoottorikäyttäiset sähköautot eli sähköautojen enemmistö tupruttaa paperien mukaan 40 g/km, mutta todellisuudessa yli 160 g/km.

        Sähkövatkaimien ansiosta autonvalmistuksen päästöt kasvaneet, mikä on syönyt käytönaikaisten päästöjen vähennyksen hyödyt. Lopputulos plus miinus nolla. Rahaa haaskattu, hyöty nolla. Mutta saatiin sentää autojen massat yli 2 tonnia = kuluu tiesto nopeammin. Ja virtaa rahat Putinin liittolaiselle. Uljaita saavutuksia nämäkin. Voi olla petteri aiheesta ylpeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Egolooginen = patteriautoilija esittää ns. parempaa ihmistä. No ei tietenkään omalla rahalla... patteriautoilijathan on koko ajan vinkumassa lisää veronalennuksia, lisää hankintatukea, ilmasta latausta/pysäköintiä.

        Tämän kaiken voi patteriautoilijan logiigalla rahoittaa kasvattamalla polttomoottoriautojen verotusta. Se on patteriautoilijan logiikalla oikein, koska patteriautoilijat ovat ns. parempia ihmisiä, joilla on uskonlahkon myöntämä lupa määräillä muita sekä varastaa. Lahkolaisethan auliisti jakelee mm. ohjeita lämpötolppien kellojen rikkomiseen ja antaa ohjeet, miten tämä selitetään parhain päin
        - koska olemme niin edistyksellisä
        - ei haittaa as oy omaisuuden rikkominen ja sähkön varastaminen, kun olemme oikealla asialla
        - muut vain kateellisia

        Patteriautoilijat myös vaatineet ilmaista latausta kauppojen pysäköintialueille. Kulut voi kuulemma kattaa nostamalla ruoan hintaa. Ja pitää rakentaa latauspaikat kerros- ja rivitaloihin. Patteriuskovaiset valehtelee hinnaksi 500 e/paikka, todellinen hinta useamman tonnin/paikka. Kulut saa luvan maksaa muut, erityisesti autottomat käyhäilijät.

        Koska onhan sähkövatkaimella ajava kaikin puolin parempi ihminen.

        Patteripetterien EGOloogiseen ajatteluun kuuluu myös ehdoton tosiasioiden kieltäminen. Jopa niin, että totta ei saa puhua ikinä.

        Aina pitää mainostaa sähköautojen voittokulkua ja polttomoottorien kieltämistä 2026 ja niiden katoamista 2030 mennessä. Sitä ei saa mainita, että suurin osa ns. sähköautoista on polttomoottoriautoja, joita on pimpattu pienen akun avulla niin, että näillä autoilla voi silloin & tällöin ajaa 30-40 km matkoja sähköllä. Mutta todellinen käyttövoima paljastuu keskikulutuksesta, joka on Suomessa vajaa 6 ja kokokEU:ssa reilu 7 l/100 km.

        Ei saa mainita sitäkään, että sähköistyminen on kasvattanut autojen massaa 600 kg ja hintaa 50 %. Ja kallliiden korjauskustannusten vuoksi vähänkin vaurioituneet autot romutetana. Ja ne polttomoottorikäyttäiset sähköautot eli sähköautojen enemmistö tupruttaa paperien mukaan 40 g/km, mutta todellisuudessa yli 160 g/km.

        Sähkövatkaimien ansiosta autonvalmistuksen päästöt kasvaneet, mikä on syönyt käytönaikaisten päästöjen vähennyksen hyödyt. Lopputulos plus miinus nolla. Rahaa haaskattu, hyöty nolla. Mutta saatiin sentää autojen massat yli 2 tonnia = kuluu tiesto nopeammin. Ja virtaa rahat Putinin liittolaiselle. Uljaita saavutuksia nämäkin. Voi olla petteri aiheesta ylpeä.

        Kirjoituksessasi oli paljon hyvää ja omaperäistä. Se mikä oli omaperäistä ei ollut hyvää ja hyvä ei ollut omaperäistä. Egolookinen on lääketieteessä turhautuneen polttiskuskin itsetunnon romahdus, jonka ylipitkä täynnä asiavirheitä ja muita ääliömäisyyksiä sisältävä sepustuksesi aukottomasti todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, mutta kun katsoo autotalli.comista niin sieltä löytyy pari sataa myynnistä olevaa vuonna 2018 tai aiemmin valmistettua sähköautoa. Näitä ei pitäisi olla siellä koska sähköauton max. käyttöikä on 5 - 6 vuotta?

        On aika monta polttomoottoriautoa joiden paino on samaa luokkaa kuin sähköauton, joten niidenkin alusta lienee nopeasti entinen?

        Mersun romuja ja Volvoja.. puristimeen menee


    • Anonyymi

      Mitä väliä sillä on? EU päästöt on 2,31 gigatonnia..maailman noin 35gigatonnia. Siis kaikki päästöt ei vain autoilu.

      Sillä vaikka koko EU sammuttaisi valot ja elämä päättyisi ei ole mitään väliä eikä vaikutusta ilmaston muutokseen. Kaikki tietää että näin ei toki käy, mutta autoilun päästöt on tuosta 2,31 gigatonnista hyvin pieni osa...koskaan ei kuitenkaan edes sitä pientä osaa saada niin että se olis vaan sähköautoja.

      Joten koko ilmasto hömppä on täysin hölmöä puuhastelua josta ei ole mitään hyötyä..poliittinen leikki lähinä...

      Joten se millä autolla ihmiset ajaa ei ole mitään väliä ilmaston muutoksen kannalta.

      • Anonyymi

        Vielä lisäyksenä..jokainen ajakoon millä tykkää. Ilamastonnmuutokseen sillä ei ole vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisäyksenä..jokainen ajakoon millä tykkää. Ilamastonnmuutokseen sillä ei ole vaikutusta.

        Älä sitten valehtele täällä, että sähköautot saastuttavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten valehtele täällä, että sähköautot saastuttavat.

        Sähköauto on ympäristöjätettä 5 vuodessa ostosta.


      • Anonyymi

        Tämä tuntuu menevän kategoriaan kiellän koko ongelman koska en tykkää sähköautosta tai ei ole varaa ostaa sitä. Kannattaa kuitenkin tutkia mitä tutkijat ovat mieltä ilmastonmuutoksesta. Sen verran vinkkinä että alkaa olla vaikea löytää tutkijaa joka olisi sitä mieltä että ilmastonmuutosta ei ole tai se ei olisi ihmisen aiheuttama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten valehtele täällä, että sähköautot saastuttavat.

        Sähköautot saastuttavat siinä missä mikä tahansa muukin. Sähköauton valmistaminen itsessään on erittäin saastuttavaa ja sähkön tuotanto on suuressa osassa maailmaa edelleen riippuvaista fossiilisista. Sähköautoilla ei maailmaa pelasteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tuntuu menevän kategoriaan kiellän koko ongelman koska en tykkää sähköautosta tai ei ole varaa ostaa sitä. Kannattaa kuitenkin tutkia mitä tutkijat ovat mieltä ilmastonmuutoksesta. Sen verran vinkkinä että alkaa olla vaikea löytää tutkijaa joka olisi sitä mieltä että ilmastonmuutosta ei ole tai se ei olisi ihmisen aiheuttama.

        Ja sähköautotkin nopeuttavat ilmastonmuutosta. Ei ne sähköautotkaan ilmesty vain tyhjästä vaan nekin pitää valmistaa. Ja sähkökin pitää tuottaa jotenkin ja suuressa osassa maailmaa sähkö tuotetaan edelleen pääosin fossiilisilla.


    • Anonyymi

      Kaara TV ja Yle varoittavat jo sähköautojen akustojen taloudellisista riskeistä !!!

      • Anonyymi

        Patteriautot on suunniteltu kertakäyttötuotteiksi. Teslaa kehutaan halvoista akkukorjausista, mutta se "halpa" tarkoittaa siis 30 000 € koko akkua uusittaessa.

        Muinoin autoilijat repi pelihousut jostain 2000 € vaihteistoremontista, mutta nyt 30 000 € on halpa....

        Mutta uusimimissa Tesloissakin akusto on tehty korjauskelvottomaksi - valettu täyteen massaa ja liimattu osaksi kantavaa koria. Saadaan myytyä uusi auto pienenkin vaurion kärsineen tilalle. Vakuutusyhtiön rahoittamana.

        Tässä mallia kustannuksista. Pieni pusu auton perään. Polttomoottoriautossa uusittaisiin puskuri ja oiottaisiin peltejä. Patterivatkaimessa laukesi akustosta pyrotekninen sulake, jolloin korjausohjeen mukaan koko akusto pitää uusia. Kustannus nimelliset 65 000 €. Hinta 85 % uuden auton myyntihinnasta.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000010688651.html

        Kun sähkövatkaimella on ikää 6-7 vuotta, korjaus tai jo pelkkä akuston purku ja tarkastus maksaa enemmän kuin vatkaimella on arvoa. Joten ei kannata edes tutkia -> vatkain menee oikopäätä paaliin.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html

        Ympäristö ei kiitä, kun sähköistyminen kasvatti autojen massaa 600-800 kg ja lyhentää käyttöikää reilusti.

        Eikä kiitä ympäristö siitäkään, että suurin osa sähköautoista on plugareita, joiden piti pienentää polttoaineenkulutusta 80 %, mutta todellinen vaikutus aikalailla +/- (plugarien keskikulutus Suomessa vajaa 6 ja koko EU alueella 7 l/100 km).

        Plugareissa vielä pahemmat ongelmat. Akusto voi pienemmästä koostaan huolimatta olla lähes yhtä kallis kuin täyssähköautossa. Lisäksi on polttomoottori, jota pätkäkäyttö rasittaa kovasti. Huoltoväli on lyhyempi kuin normaalissa autossa ja moottorin elinikä voi jäädä lyhyeksi. Huhuja kuulunut reilusti alle 100 tkm porsineista moottoreista ja moottorien sisäisistä korroosio-ongelmista (kondenssivesi, jos/kun konetta ei tarpeeksi usein käytetä kunnolla lämpimäksi).

        Kaikkihan muistaa, että tyypillisin sähköauto on plugari ja ns. täyssähköauto on poikkeus sähköautojen joukossa. Ao syystä suomen sähköautokanta hörppii bensaa keskimäärin reilun 3 l/100 km ja tuottaa n. 80 g/km CO2 päästöt. Tuplat oman kaasuautoni päästöihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriautot on suunniteltu kertakäyttötuotteiksi. Teslaa kehutaan halvoista akkukorjausista, mutta se "halpa" tarkoittaa siis 30 000 € koko akkua uusittaessa.

        Muinoin autoilijat repi pelihousut jostain 2000 € vaihteistoremontista, mutta nyt 30 000 € on halpa....

        Mutta uusimimissa Tesloissakin akusto on tehty korjauskelvottomaksi - valettu täyteen massaa ja liimattu osaksi kantavaa koria. Saadaan myytyä uusi auto pienenkin vaurion kärsineen tilalle. Vakuutusyhtiön rahoittamana.

        Tässä mallia kustannuksista. Pieni pusu auton perään. Polttomoottoriautossa uusittaisiin puskuri ja oiottaisiin peltejä. Patterivatkaimessa laukesi akustosta pyrotekninen sulake, jolloin korjausohjeen mukaan koko akusto pitää uusia. Kustannus nimelliset 65 000 €. Hinta 85 % uuden auton myyntihinnasta.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000010688651.html

        Kun sähkövatkaimella on ikää 6-7 vuotta, korjaus tai jo pelkkä akuston purku ja tarkastus maksaa enemmän kuin vatkaimella on arvoa. Joten ei kannata edes tutkia -> vatkain menee oikopäätä paaliin.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html

        Ympäristö ei kiitä, kun sähköistyminen kasvatti autojen massaa 600-800 kg ja lyhentää käyttöikää reilusti.

        Eikä kiitä ympäristö siitäkään, että suurin osa sähköautoista on plugareita, joiden piti pienentää polttoaineenkulutusta 80 %, mutta todellinen vaikutus aikalailla /- (plugarien keskikulutus Suomessa vajaa 6 ja koko EU alueella 7 l/100 km).

        Plugareissa vielä pahemmat ongelmat. Akusto voi pienemmästä koostaan huolimatta olla lähes yhtä kallis kuin täyssähköautossa. Lisäksi on polttomoottori, jota pätkäkäyttö rasittaa kovasti. Huoltoväli on lyhyempi kuin normaalissa autossa ja moottorin elinikä voi jäädä lyhyeksi. Huhuja kuulunut reilusti alle 100 tkm porsineista moottoreista ja moottorien sisäisistä korroosio-ongelmista (kondenssivesi, jos/kun konetta ei tarpeeksi usein käytetä kunnolla lämpimäksi).

        Kaikkihan muistaa, että tyypillisin sähköauto on plugari ja ns. täyssähköauto on poikkeus sähköautojen joukossa. Ao syystä suomen sähköautokanta hörppii bensaa keskimäärin reilun 3 l/100 km ja tuottaa n. 80 g/km CO2 päästöt. Tuplat oman kaasuautoni päästöihin verrattuna.

        EGOlookia näyttää olevan tarttuvaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EGOlookia näyttää olevan tarttuvaa

        Patteriuskis elää omassa kuplassaan ja sulkee silmänsä kaikelta muulta, paitsi lahkon Oikealta Totuudelta. Kuten uskikset aina tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriuskis elää omassa kuplassaan ja sulkee silmänsä kaikelta muulta, paitsi lahkon Oikealta Totuudelta. Kuten uskikset aina tekevät.

        Sinähän perustelet kuin Putin. Suusta tulee ulos kaikki asiat täysin päin vastoin kuin asiat oikeasti on.


    • Anonyymi

      Noita arvoja ei voi mitata mielikuvien perusteella . Minusta tuntuu on hataraa perustetta .

    • Anonyymi

      Sarajevon ilmansaasteet eivät johdu vanhoista polttisromuista. On vihervassarien propagandaa. Polttomoottorit eivät aiheuta ilmaan minkäänlaista haitallista, varsinkaan vanhat dieselit.

      • Anonyymi

        Tuollainen teksti saattaa jo kirpaista bensalenkkareita, jos ÄO riittää satiirin ymmärtämiseen.


    • Anonyymi

      Vasta sitten kun mikään komponentti tai mineraali ei tule Kiinasta, saattaa sähköauto olla kaikin tavoin hyväksi ympäristölle, ympäristöön kuuluu myös ihmiset.

    • Anonyymi

      Myyjältä täytyy aina ensin kysyä, että paljonko maksaa akuston vaihto ennenkuin tekee sähköauto kaupat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sinä näet

      kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

      Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

      Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1038
    4. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

      paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

      Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

      Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

      Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe