Onko maahan arkussa hautaaminen paras vai krematorion kautta tuhkaaminen? Jotkut inhoaa maahan laittoa sellaisenaan arkussa, koska toukat ja bakteerit syövät sekä mädättävät ja haju on hirveä sekä keho menee inhottavan näköiseksi. Tuhkauksessa tuon välttää, mutta jos sattuukin olemaan elossa väärän tulkinnan takia niin palaa tuskallisesti elävältä. Myös ekologisuus arveluttaa eli suuret hiilidioksidipäästöt polttaessa. Toisaalta tuhkaus on lopputuloksena siisti eli ei vie isoa tilaa, ei tartte ajatella vainajan ulkonäköä mädäntymisen edetessä ja sitä että luuranko saattaa olla haudassa vaikka yli 100 vuotta osittain, ja sitten jos joku haudataan samaan hautaan niin luut tulevat maan pinnalle näkyviin eikä ole hautarauhaa enää.
Paras hautaustapa?
5
180
Vastaukset
- Anonyymi
Arkussa maahan on paras, toki jenkkityyliin se pitäisi tehdä eli balsamoida ruumis ettei hajoa ja mätäne. Jotenkin on se tietty tunne että jospa se raamatun mukainen herättäminen kuolleista joskus tapahtuu niin olisi hyvä olla se oma kroppa tallessa eikä tuhkana.
- Anonyymi
mitäs väliä sillä on että ruumis mätänee rumasti ku siellähän se lepää mullan alla sitä kukaan ole näkemässä
- Anonyymi
Mulla tuskin haittaa jos luut jää maan alla törröttään, kun ne jo nyt törröttää tosta mahasta. Mutta kohta oon jo oikeesti vainaa jos en saa painoo nousee.
- Anonyymi
Alappa ryyppään. Paskamaha on todennettavissa jo viikon jälkeen!
- Anonyymi
Polttohautaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795367
- 824341
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3784295Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4993860- 1523418
- 503056
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.562914- 232738
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522221