Jumaluskoinen on aina delusionaalinen

Uskovainen väittää, että jumala on, mutta ei pysty sitä todistamaan. Itsepintainen usko todistamattomaan entiteettiin on harhaista.

Uskovainen puolustautuu sillä, ettei hänen entiteettiään kykene kukaan ihminen havaitsemaan ja todistamaan. Täällöin uskoivainen todistaa itseään vastaan. Harhan määritelmä on juurikin se, että on kontaktissa eintiteettiin, jota muut eivät havaitse.

Jumaluskovainen on siis aina harhainen eli mielisairas.

24

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kenelle Jumalan olemassaolo pitäisi uskovaisten pystyä todistamaan .
      Sinullekko?
      No ei varmasti tarvitse !
      Mistä olet saanut päähäsi tuollaisen päähänpiston ?

Pyydä Jumalaa itseään todistamaan olemassaolonsa.
      Huuda vaikka täysillä kohti taivasta, että
      JUMALA, JOS OLET OLEMASSA, NIIN TODISTA ITSESTÄSI MINULLE !!!

Jos ei todistusta ei kuulu, niin etkös sinä voi silloin jättää hyvästit koko jumala-ajatuksillesi.

• "Huuda vaikka täysillä kohti taivasta, että
        JUMALA, JOS OLET OLEMASSA, NIIN TODISTA ITSESTÄSI MINULLE !!!"

No niinhän minä olen huutanutkin jo 50 vuotta: "JUMALA, OLET SAASTAINEN SIKAA SYÖVÄ PRONSSIKAUTINEN PIKKUMAINEN JATKUVASTI ÄREÄ AISAA KANNATTELEVA VUOHIPAIMENJUMALA. JOS OLET TODELLINEN, LYÖ MINUT MAAHAN SALAMALLASI."

Eipä Jumala ole koskaan tehnyt mitään vaan on ollut ihan hipihiljaa.

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

"Huuda vaikka täysillä kohti taivasta, että

No niinhän minä olen huutanutkin jo 50 vuotta: "JUMALA, OLET SAASTAINEN SIKAA SYÖVÄ PRONSSIKAUTINEN PIKKUMAINEN JATKUVASTI ÄREÄ AISAA KANNATTELEVA VUOHIPAIMENJUMALA. JOS OLET TODELLINEN, LYÖ MINUT MAAHAN SALAMALLASI."

Laitahan ne koordinaatit, niin voin täsmärukoilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Laitahan ne koordinaatit, niin voin täsmärukoilla.

Kai se vuohipaimenjumala näkee kaikkialle litteän maan pinnalle ilman, että minun pitää sille vätykselle koordinaatteja antaa siitä, missä sinä paskaperse vingut.

• Anonyymi

Kyllä teidän pitää pystyä todistamaan se, koska teitä sitoo lähetyskäsky.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä teidän pitää pystyä todistamaan se, koska teitä sitoo lähetyskäsky.

>>>>Kyllä teidän pitää pystyä todistamaan se, koska teitä sitoo lähetyskäsky.<<<<

Ei varmasti tarvitse uskovaisten todistaa kenellekään Jumalan olemassaoloa.

Tottakai Jumala puhuu lähetystyössä olevien uskovien kautta kun on lähetystyöntekijöille käskyn antanut.

Mutta ole vain vaikka minkälainen supersaarnaaja ja päätä että tuosta vaan minä todistan Jumalan olevan olemassa, niin oletan että tämä tällainen epäonnistuu surkeasti....

Jeesushan sanoo:

"ilman minua te ette voi mitään tehdä."

[Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.]
        Johanneksen evankeliumi 15:5

Tämähän on selvää tekstiä !
        Mikä ihme tässä on jumalattomille niin vaikeaa tajuta.
        Hoetaan vaan: todista ....todista ......todista !

Tietenkin Jumala todistaa uskovaisille olemassaolostaan:

[Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.]
        Roomalaiskirje: 8:16

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

"Huuda vaikka täysillä kohti taivasta, että

>>>Eipä Jumala ole koskaan tehnyt mitään vaan on ollut ihan hipihiljaa.<<<

No, älä sitten vonkaa uskovaisiltakaan todistusta Jumalan olemassaolosta !

Eli sittenhän on vain elettävä tämä elämä loppuun.

Mutta ota huomioon tämä vakava
        - erittäin vakava -
        Raamatun, Jumalan Sanan kohta:

"Usko ei ole joka miehen"

2.Tessalonikalaiskirje
        3:1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
        3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

• Anonyymi

Ateistit puolustelevat aina että he ovat älykkäämpiä koska he ovat loogisempia ja perustelevat käsityksensä hyvin pinnallisesti. Eli ja mutta tämän teorian mukaan suurin osa maapallon ihmisistä on harhassa eläviä. Deluusio selitetään lääketieteessä vakavaksi psykiatriseksi sairaudeksi. Tämä ei estä loogista päätelmää. Tilastotiede on todennäköisyyslaskentaan perustuva tieteenala ja siksi onkin hyvä kysyä onko ateistinen kritiikki tieteellistä. Vaiko ateistista apologiaa.
      Ihmiset ovat yksinkertaisesti rakennettu eri tavalla
      Vasen aivopuolisko on tulkitsija. Oikea havannoitseva.

• Anonyymi

Ihmiset joilla on korkea älykkyys eivät vain lue sanoja he lukevat mielialoja energiaa tunnelmia ja kehon kieltä. Heidän aistinsa ovat huippuluokkaa. He eivät ehkä sano paljon mutta he huomaavat kaiken.
      Vrt Pyhimys

• Anonyymi

Vankilan pimeydessä Luis Vuitton vankipuku.
      Syyttömänä syntynyt. Tyyli pitää säilyttää.

• Anonyymi

Kts Youtube
      Right brain training

For babies
      For adults

• Täältä löytyy satoja kilometrejä Raamatun todistuksia. Hyvänä kakkosena on deluusio mies joka kirjoittaa päivittäin uskovien olevan deluusion vallassa.

Tässä infoa mitä tarkoittaa deluusio. Uskova henkilö tunnistatko vaivasi ?

Deluusio eli harhaluulo on todellisuutta koskeva vääristynyt käsitys tai uskomus, johon henkilö uskoo vakaasti, vaikka se on todistettavasti epätosi. Deluusiot ovat tyypillisiä psykoottisille häiriöille, kuten skitsofrenialle, mutta niitä voi esiintyä myös muissa mielenterveyden häiriöissä.

Yleisimmät harhaluulot voidaan jakaa eri tyyppeihin:

- **Vainoamisharha**: Henkilö uskoo perusteettomasti, että häntä vainotaan, tarkkaillaan tai yritetään vahingoittaa.

- **Suuruusharha**: Henkilö kokee olevansa perusteetta hyvin merkittävä, vaikutusvaltainen tai kaikkivoipainen.

- **Suhteuttamisharha**: Henkilö antaa ympäristön tapahtumille tai asioille perusteettomasti itseensä viittaavan merkityksen, esimerkiksi uskoo, että televisio-ohjelmassa viitataan juuri häneen.

- **Erotomaaninen harha**: Henkilö uskoo perusteetta, että joku, usein korkeammassa asemassa oleva tai julkisuuden henkilö, on rakastunut häneen.

- **Somaattinen harha**: Henkilö uskoo perusteetta, että hänen kehossaan on jokin vika, sairaus tai epämuodostuma.

Harhaluulot voivat vaikuttaa merkittävästi henkilön elämään ja toimintakykyyn, ja niiden hoito edellyttää usein ammatillista apua, kuten psykoterapiaa tai lääkitystä.

• Eikö sinun pitäisi olla jo nukkumassa? 80 -vuotias skitsofreenikko ja dementikko, aloitit taas tänä aamuna enne klo 05 kun Jumala jumputti tyhjässä kuupassasi. Sekoat kohta aivan täysin jos et nuku lainkaan.

• Extremist_atheist kirjoitti:

Eikö sinun pitäisi olla jo nukkumassa? 80 -vuotias skitsofreenikko ja dementikko, aloitit taas tänä aamuna enne klo 05 kun Jumala jumputti tyhjässä kuupassasi. Sekoat kohta aivan täysin jos et nuku lainkaan.

Eläkeläinen voi nukkua milloin haluaa. Sinun ei tarvitse kantaa huolta mielenterveydestäni. Se on täysin kunnossa.
        Varoitan edelleen levittämästä perättömiä väitteitäsi minun asioista. Joudut niistä vastaamaan jos jatkat valitsemallasi tyylillä.

• Anonyymi

Uskonnollisuus täyttää usein harhaluulojen määritelmän:
        ”Harhaluulot ovat yleensä sitkeitä, vaikeasti hoidettavia ja pitkäkestoisia. Ihminen voi olla joskus esimerkiksi korostuneen epäluuloinen, mutta harhaluuloksi asia muuttuu siinä vaiheessa, kun hän ei enää pohdi, voisiko ajatus olla epätotta — toisin sanoen harhaluulossa katoaa kriittinen todellisuuden pohdinta eli niin sanottu realiteettitestaus on häiriintynyt.”

Eli jos uskot, että parituhatta vuotta sitten Jeesus niminen saarnamies nousi kuolleista, etkä enää pohdi tuon ajatuksen voivan olla epätosi, niin periaatteessa kärsit harhaluuloista eli deluusiosta.

Mutta kun kyseessä on useiden henkilöiden yhteinen harhaluulo, niin silloin sitä ei pidetä lääketieteellisessä mielessä enää harhaisuutena:
        ”Uskomusta ei pidetä harhaluulona, jos se on luonteeltaan henkilön kulttuurissa tai alakulttuurissa yleisesti ilmenevä uskonnollinen vakaumus tai maailmanselitys. Tällaisella usein jonkin fanaattisen ryhmän tai kulttuurin uskomuksella on vahvat sosiaaliset juuret, kun taas tavanomainen harhaluulo on ensisijaisesti yksilön mielen sisäinen ongelma.”

”Eron tekeminen harhaluulojen ja hyvin itsepäisesti pidettyjen tai kulttuuristen uskomusten välillä ei aina ole helppoa.”
        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00372

Eli jos uskot, että Elvis elää, niin kärsit harhaluuloista - mutta jos kuulut suureen porukkaan, jossa kaikki uskovat Elviksen elävän Kuussa, niin olet terve.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskonnollisuus täyttää usein harhaluulojen määritelmän:
        ”Harhaluulot ovat yleensä sitkeitä, vaikeasti hoidettavia ja pitkäkestoisia. Ihminen voi olla joskus esimerkiksi korostuneen epäluuloinen, mutta harhaluuloksi asia muuttuu siinä vaiheessa, kun hän ei enää pohdi, voisiko ajatus olla epätotta — toisin sanoen harhaluulossa katoaa kriittinen todellisuuden pohdinta eli niin sanottu realiteettitestaus on häiriintynyt.”

Eli jos uskot, että parituhatta vuotta sitten Jeesus niminen saarnamies nousi kuolleista, etkä enää pohdi tuon ajatuksen voivan olla epätosi, niin periaatteessa kärsit harhaluuloista eli deluusiosta.

Mutta kun kyseessä on useiden henkilöiden yhteinen harhaluulo, niin silloin sitä ei pidetä lääketieteellisessä mielessä enää harhaisuutena:
        ”Uskomusta ei pidetä harhaluulona, jos se on luonteeltaan henkilön kulttuurissa tai alakulttuurissa yleisesti ilmenevä uskonnollinen vakaumus tai maailmanselitys. Tällaisella usein jonkin fanaattisen ryhmän tai kulttuurin uskomuksella on vahvat sosiaaliset juuret, kun taas tavanomainen harhaluulo on ensisijaisesti yksilön mielen sisäinen ongelma.”

”Eron tekeminen harhaluulojen ja hyvin itsepäisesti pidettyjen tai kulttuuristen uskomusten välillä ei aina ole helppoa.”
        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00372

Eli jos uskot, että Elvis elää, niin kärsit harhaluuloista - mutta jos kuulut suureen porukkaan, jossa kaikki uskovat Elviksen elävän Kuussa, niin olet terve.

Näyttää siltä, että keskustelu on käynyt kiivaana. Uskonnollisuus ja ateismi ovat aiheita, jotka herättävät vahvoja tunteita ja mielipiteitä. On tärkeää muistaa, että jokaisella on oikeus omaan uskoonsa tai uskomattomuuteensa, ja keskustelun tulisi aina olla kunnioittavaa ja rakentavaa.

Uskonnollisuus ei välttämättä täytä harhaluulojen määritelmää, vaikka se perustuu uskoon, joka ei ole tieteellisesti todistettavissa. Uskonto tarjoaa monille ihmisille merkitystä, yhteisöllisyyttä ja moraalista ohjausta. Ateismi puolestaan perustuu usein tieteelliseen maailmankuvaan ja skeptisyyteen yliluonnollisia väitteitä kohtaan.

Keskustelussa on hyvä pyrkiä ymmärtämään toisen näkökulmaa ja välttää henkilökohtaisia hyökkäyksiä. Onko sinulla ajatuksia tai kysymyksiä tästä aiheesta?

• Anonyymi

uskovainen on rakastunut mielikuvituskaveriin , ei siihen järjen ääni auta

• Anonyymi

Fiiputteko kummassa enemmän. Ajassa vai demokratiassa? On jo kiire.

• Anonyymi

Todistaminen on kova vaatimus, mutta uskovaisilla ei ole esittää edes ensimmäistäkään loogista perustelua, miksi joku tähän meidän todellisuutemme vaikuttava jumala voisi olla olemassa. Jumala on täysin perusteeton kuvitelma.

• Anonyymi

Suunnittelu on olemassa, mutta kuka suunnitteli maailmankaikkeuden ennen kuin se oli olemassa?
      Tiede on suunnittelua. Suunnittelu on Jumalallista alkuperää, sieltä se viisaus kumpuaa ja valo.

• Anonyymi

Tiede on ennen kaikkea tutkimista, jäsentämistä ja johtopäätösten tekoa.

Maailmankaikkeutta ei ole todistettu suunnitelluksi. Se on uskovaisten kuvitelmaa.

• Anonyymi

Paavi on harhaluuloisuuden ikoni.
      Ihmiset lähettävät lahjoituksena
      Rahaa 200 miljoonaa USD vuosittain.
      Raha tulee jokaiselta mantereelta.
      Tämä on täysin järjenvastaista.
      Juuri kuten Itse Paavi.
      Hän jakaa lahjoitusrahaa tarkan suunnitelman
      mukaisesti. Edelleen pahasti deluusiossa mm.
      Hyväntekeväisyyteen.

• Olen sitten mielisairas.

Onneksi meillä Jumalaan uskovilla on Putin puolustajana.

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
      💗💤💤💤💤💤💤💤💤💤❤️
      💗💗💗💗💗💗💗💗💗💤💗
      💗💗💗💗💗💗💗💗💤💗💗
      💗💗💗💗💗💗💗💤💗💗💗
      💗💗💗💗💗💗💤💗💗💗💗
      💗💗💗💗💗💤💗💗💗💗💗
      💗💗💗💗💤💗💗💗💗💗💗
      💗💗💗💤💗💗💗💗💗💗💗
      💗💗💤💗💗💗💗💗💗💗💗
      💗💤💗💗💗💗💗💗💗💗💗
      💗💤💤💤💤💤💤💤💤💤💗
      💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

• Anonyymi

Meistä on osa akateemisia hulluja.
      Lopputyö on tehty ajat sitten ja yliopiston
      tiloissa tingitty eli pyöreässä huoneessa.
      Koska kaatuilemme kuten 98,7% kristityistä.
      Niin myös pehmustettu tila ja tulenkestävä.
      Voisin vielä opiskella aiheesta- ketkä luovat
      stereotypioita ja miksi. Onko se älykkyyden osa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2490
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      55
      1806
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1204
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      299
      1067
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      992
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      903
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      884
    8. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      9
      797
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      47
      780
    10. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      111
      775
    Aihe