kasteen vesi

Anonyymi-ap

Vielä tänäänkin ns. uudelleenkastajat jauhavat upotuskasteesta. Me "puhdasoppiset" luterilaiset vastaamme: Raamatussa ei ole säädöstä kasteen muodosta, eikä Jumala ole sellaista säätänyt. Raamatussa ei varmuudella ole ainoatakaan kohtaa, joka puhuisi uudenliiton kasteesta upottamalla. Ainoastaan veden tulee olla puhdasta: Hepr. 10:22
"käykäämme esiin vakain sydämin, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä". Kohta puhuu tässä vihmomiskasteesta ja ruumiin pesemisestä (Ei upottamisesta sanallakaan). Siis muotoina Vihmomiskaste ja ruumiin valeleminen vedellä. Tässä on myös ennuste uudenliiton kasteesta: Seuraavassa on Raamatun ilmoitus kristillisestä kasteesta ja että se suoritetaan vihmomalla ja siinä uudestisynytään ja saadaan Pyhä Henki:
Hes 36: 25-27. “Ja minä VIHMON teidän päällenne puhdasta VETTÄ, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille UUDEN sydämen, ja uuden HENGEN minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. HENKENI minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.”
Tuolla tavalla kertakaikkisesti kristillisessä kasteessa kastettava tulisi kertakaikkisesta uhrista osalliseksi.Muita uhreja ja verensivelyjä ei enää tarvittasi. Tätä odotettiin ja tämä astui voimaan eka helluntaina. ----------------Miksi yhä väitetään sellaisista asioista lakina, jota ei ole Raamatussa säädetty ja asetettu, kuten Upotuskaste ja uudelleenkaste? "Yksi kaste"(Ef.4:5).

29

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen, olemme h ä n e n
      k u o l e ma a n s a k a st e t u t . Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan h a u d a t u t k a st e e n k a u t t a k u o l e ma a n ..." Room. 6:3,4.
      Tämä ei kuvaa kasteen muotoa, vaan kasteen merkitystä.
      Pääasia esillä olevassa asiassamme on Kristuksen sijaiskuolema ja hänen ylösnousemuksensa sekä tästä osalliseksi
      tuleminen. Se tapahtuu "kasteen kautta".
      Tässä kasteen muoto ja
      veden määrä ovat sivuasioita.

• Anonyymi

luterilaiset eivät tiedä, koska Jeesus kuoli ja ylösnousi.

• Anonyymi

Luterilaisuuden valheet kuuluvat luterilaisuuspalstalle!!!!

• Anonyymi

Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
        Vertauksessa kuninkaan pojan häistä Jeesus opettaa: Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
        Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
        Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
        Kuningas ei käskenyt häihin kutsuttaessa valuttaa vettä kenenkään päälakeen vaan kuningas käski sanoa: kaikki on valmiina; tulkaa häihin'

• Anonyymi

Valheen määrät ovat luterilaisuudessa maksimissaan!

• Anonyymi

Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
        Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.

• Anonyymi

Onko luterilaisuudessa myös: hautaamisen muoto ja
        mullan määrä ovat sivuasioita?

• Anonyymi

et kai kuvittele että sana ...me kaikki... osoitettiin sama kenelle suomen korvessa kastetulle vauvalle, !

sana puhuttiin uskoontulleille ja kasteen ottaneille eli niille joiden sydän oli saanut uuden syntymän ja sen syystä otettiin kaste.

mutta kun nämä aivopestit ei tajua raamattua niin siinä sitten hoetaan yhtä kastetta ja jos mitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko luterilaisuudessa myös: hautaamisen muoto ja
        mullan määrä ovat sivuasioita?

Hautaaminen on eri asia kuin upottaminen

• Anonyymi

Sinutn, luterilainen on kastettu saatanan nimeen!

• Anonyymi

Aikoinaan hellari oli tukin uitossa ja kaveri harmitteli, kun tukkeja upposi, niin hellari tokas, ettei mitään hätää, kun ne saavat upotuskasteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikoinaan hellari oli tukin uitossa ja kaveri harmitteli, kun tukkeja upposi, niin hellari tokas, ettei mitään hätää, kun ne saavat upotuskasteen.

"teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä". Luterilainen hokee: katso Jeesus on kastekipossa! "Älkää menkö sinne"!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä". Luterilainen hokee: katso Jeesus on kastekipossa! "Älkää menkö sinne"!

Et oivaltanut. Hellarit kastaa kuolleita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et oivaltanut. Hellarit kastaa kuolleita.

Totta hellarit kastavat kuolleita, ja vain kuolleita: kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta hellarit kastavat kuolleita, ja vain kuolleita: kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,

Ilmankos hellarit parveilee ruumishuoneella.

• Anonyymi

Pitäisi täräyttää sellainen kaste ettei kukaan eroa kirkosta ja nekin jotka ovat eronneet liittyisi takaisin.

Mitä hyödyttää se hieno ja täydellinen kaste, jos kohta kukaan ei halua lapsiaan siihen kastaa.

• Anonyymi

Onneksi helluntaikirkosta voi erota

• Anonyymi

Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on luterilaisten syvästi rakastama isä ja poika ja pyhä henki, jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?

• Anonyymi

Silti Jeesus käski kastamaan tuohon nimeen

• Anonyymi

Pakkovauvakaste=miekkalähetys.

• Anonyymi

Useamman kerran kylvetetty lastenraiskaaja himoitsee taas vauvoja

• Anonyymi

Eikös se Tampereen ampuja ollut aito helluntailainen?

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi

Ei itse kaste ehkä ole niin ongelma, vaan sitä pitää vähän viilata vielä täydellisyyttä paremmaksi että ihmiset eivät hylkää heti siihen ikään tultuaan sitä kasteen armoa, vaan antavat sille piutpaut eikä heitä kiinnosta kuulla miten hienon Pyhän Hengen ovat saaneet ja Jumalan lapseuden, vaan eroavat kirkosta ja tietenkin silloin kaste raukeaa kun rahakaan ei enää liiku. Ja eivät enää lapsiaan halua samaan ruljanssiin.

Hieman systeemiä pitäisi viilata kestävämmälle pohjalle.

• Anonyymi

>kestävälle pohjalle < , "Jumalan SANA ei ole voinut raueta tyhjiin" Room: 9

kristillinen kaste annetaan : Jumalan SANALLA , > "vedestä ja Hengestä"

• Anonyymi

Voiko kasteveden käyttää uudelleen esim. huonekasvien kasteluun?

Kasvavatko ne sitten erityisen siunauksen saaneina?

• Anonyymi

Sitä ei tiedä vasta sitten kun kastettu on kasvanut että onko vesi siunaukseksi vain kiroukseksi.

Jos ihmisestä kasvaa kansanmurhan kannattaja, niin kastevesi tulee laittaa viemäriin ja viemärihuudetta perään.

Jos taasen kastettu kasvaa hengessä ja viisaudessa kuten Jeesus- tosin ilman kastetta-niin silloin voi kasteveden käyttää kukkien kasteluun.

• Anonyymi

Pakkovauvakastetut, kun te menette seuraavankerran ehtoolliselle, niin muistelkaapa mitä olette täällä rienanneet, valehdelleet ja kirjoittaneet saastaa. Pyytäkää täällä anteeksi kirjoituksianne ennenkuin menette ehtoolliselle. Sitä Jeesus edellyttää!

• Anonyymi

Aloittajalle:

Uskon kohde ei ole kaste, eikä kastevesi, vaan Jeesus Kristus.

Raamatussa on paljon tekstikohtia, joissa mainitaan uskoon tuleminen.
      Useita kerjoja maininta "uskon kautta"

Kirkastettu, kuolleista ylösnoussut Herra Jeesus todistaa, että synnit saa anteeksi kääntymyksen ja uskon kautta Häneen, myös Pyhä Henki uskon kautta Häneen.

Jumala puhdistaa sydämet uskolla.
      Ja usko tulee pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta.

14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
      15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
      16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
      17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
      18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)

7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
      8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
      9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
      10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
      11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." ( Apt 15)

Kysynkin:

Miksi avauksessasi on kokonaan ohitettu Raamatun opetus ja merkitys siitä, että usko tulee kuulemisesta ja syntien anteeksisaaminen, Pyhän hengen saaminen on "uskon kautta"?

Miksi "uskon kautta" puuttuu opistasi, vaikka se on Raamatun ilmoituksen keskeinen sanoma?

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2761
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1374
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1051
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1035
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe