Lestadiolaiset ei kuulu Lutherin mukaan oikeaan joukkoon!

Lutherin mukaan kirkko on siellä missä sana oikein saarnataan ja sakramentin oikein toimitetaan ja se riittää myös jotta voi olla yhteys. No voiko vl-liike olla tämä kirkko, tämä "pieni pyhien yhteisö"? Ei, koska sakramentteja ei voi toimittaa oikein jos sana saarnataan niitä koskien väärin. Näin kumpikaan kriteeri ei täyty. Aivan sama vaikka olisi samaa mieltä yksittäisistä asioista. Eli miksi vanhoillislestadiolaiset kuvittelee olevansa muka niitä AINOITA OIKEITA luterilaisia vaikka ne ei ole Lutherin kanssa samaa mieltä olennaisimmista asioista?

Ja minä en itse ole Lutherin kanssa samaa mieltä kaikesta, mutta mun pointti on vain osoittaa että vl-liike on väärässä jos ne luulee olevansa jotain ainoita oikeita luterilaisia, koska se on väärä perustus eikä edes Luther pitäisi heitä oikeina uskovaisina. Eli suosittelisin vanhoillislestadiolaisia kääntymään Jeesuksen puoleen, kääntymään tästä että turvataan oikeassaolemiseen ja muuhun sellaiseen joka on naurettavan helppo osoittaa vääräksi rauhan perusteeksi. Ainoastaan niin toimimalla voi löytää todellisen Jeesuksen ja rauhan.

32

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

Surullista, että oot joutunut harhaan. Rukoilen sinulle palaamisen armoa. Ovet ovat vielä auki!

• Anonyymi

eihän lutter tiennyt mitään lestadiolaisuudesta hän eli 1600 luvulla eihän se voinut sellaista sanoa

• Anonyymi

Lestadiolaisuus on lahko ja siihen kuuluvat elwlevät omassa kuplassaan.

• Anonyymi

Lutherin mukaan tuon kirkon löytää siten että kysyy onko täällä Jeesus. Sitten onko Jeesus myös muulla jne.

Lutherilta löytyy ihan ristiriitaista sanomaa. Koska hän korostaa tiettyä asiaa riippuen mitä harhaa vastaan argumentoi, paljon on väärennetty, osa (tunnustuskirjat) ovat kirkkopolittisia kompromisseja jne. Ei VL toimi muulla tavalla kuin muutkaan, vasn Raamatun valossa arvioidaan myös Lutheria.

Loppuviimrin asia on yksinkertainen. Pyhä Henki todistaa että olemme Jumalan lapset. Sama Henki todistaa myös että ne jotka meitä ei kuule, niillä ei ole sama Henki. Vaikka ovat fiksuja kristittyjä jne.

• Anonyymi

Mulle se todistaa aina etten ole olen jeesuksen seuraaja sen se kyllä sanoo jeesuksen opetuslapset eivät kuulu jumalan valtakuntaan niillä on oma valta kunta lasten vaktakunta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle se todistaa aina etten ole olen jeesuksen seuraaja sen se kyllä sanoo jeesuksen opetuslapset eivät kuulu jumalan valtakuntaan niillä on oma valta kunta lasten vaktakunta

eikä lapset kuuntele pedofiilien juttuja ne kuuntelee hyvän isän juttuja jotka ei heti raiskaa niitä kotiin tultua tehtyään ensin talousrikoksia töissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikä lapset kuuntele pedofiilien juttuja ne kuuntelee hyvän isän juttuja jotka ei heti raiskaa niitä kotiin tultua tehtyään ensin talousrikoksia töissä

Faija huutaa et lapsessa on saatana mutta se onkin uskovainen kyllähän daltonin veljekset tietää kuka opettaa lestadiolaisia

• Jos Luther opetti että sakramenteissa voi saada synnit anteeksi, niin silloin vl ei voi olla Lutherin mukaan oikeita luterilaisia, vaan ihan lahkolaisia. Eli kerro missä Lutjer opetti että sakramenteissa ei saa syntejä anteeksi niin uskon että lestadiolaiset on niitä oikeita luterilaisia.

Lopulta asia ei ole tuollainen kehäpäätelmä minkä teit, koska sen onko se Pyhä Henki mikä teille "todistaa" ei ole tunneasia, vaan sen voi päätellä uskon hedelmistä ja siitä mitä kaikkea hölmöä opetatte. Eli joo, voit uskoa vaikka joulupukkiin, mutta se ei tarkoita yhtään mitään jos kaikki faktat osoittaa muuta.

Eli asia on aivan yksinkertainen. Vaikka Luther sanoisi mitä tahansa siitä mistä Jeesuksen löytää, mutta hän kuitenkin on sakramenteista eri mieltä kuin vanhoillislestadiolaiset, niin hänen mukaansa vanhoillislestadiolaisuudesta Jeesus ei löydy vaikka hän miten olisi jostakin asioista samaa mieltä lestadiolaisten kanssa. Minäkin oon samaa mieltä sekä Lutherin että lestadiolaisten kanssa mutta se ei tee minusta kumpaakaan.

• Anonyymi

Totuuden Henki ei voi valehdella ja silloin ainakaan srk opetuksessa raamaatua väärentävissä vl:issä ei voi olla Pyhää Henkeä.

VL:t itse tuomitsee kadotukseen vähänkin erilailla eli raamatulliset ihmiset ja opettaa pienetkin lapsetkin jo hiekkalaatikolla muut erilaiset, vaikka Raamttu kieltää toisen tuomitsemiset.
        SRK laiset tekevät tietoisesti majesteettirikoksia kun yrittävät ottaa yksin Jumalalla ja Jeesuksella olevaa tuomio valtaa itselleen. Ylpeyden pöhössä tekevät paljon muutakin.
        Matteus 6:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. [7:1-5: Luuk. 6:37,38,41,42 : Room. 2:1; 1. Kor. 4:5; Jaak. 4:11]
        2 Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. [5. Moos. 19:19; Est. 7:10; Mark. 4:24]

Viettelevät vielä omat lapsensa majesteettirikos syntiin:
        Matt. 18:6
        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Mark. 9:42
        Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Luuk. 17:2
        Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

• Vielä lisäyksenä: ai Lutherin tekstit onkin nyt väärennetty ja tunnustuskirjat ku ne ei tue teidän oppia? Ja te ainoastaan tiedätte miten Luther opetti? Hahaha salli mun nauraa. Miten älyllisesti epärehellinen ihminen voi olla että uskoo tuollaista soopaa?

Eli jälleen kerran: osoita minulle että Luther johdonmukaisesti EI USKONUT että sakramenteissa saa synnit anteeksi ni myönnän että vllät on Lutherin seuraajia uskossa ja opissa. Muuten naureskelen partoihini noille naurettaville sepustuksille.

• Anonyymi
        UUSI
        JuusoLehtola kirjoitti:

Vielä lisäyksenä: ai Lutherin tekstit onkin nyt väärennetty ja tunnustuskirjat ku ne ei tue teidän oppia? Ja te ainoastaan tiedätte miten Luther opetti? Hahaha salli mun nauraa. Miten älyllisesti epärehellinen ihminen voi olla että uskoo tuollaista soopaa?

Eli jälleen kerran: osoita minulle että Luther johdonmukaisesti EI USKONUT että sakramenteissa saa synnit anteeksi ni myönnän että vllät on Lutherin seuraajia uskossa ja opissa. Muuten naureskelen partoihini noille naurettaville sepustuksille.

Voi hyvän tähen ku oot katkeroitunu! Yrität kaivaa meistä vikoja, mutta et huomaa, kuinka ite ryvet synnin pimeydessä. Tule nyt Juuso sieltä takaisin tänne Jumalan lasten joukkoon! On surullista, että vaellat nyt ihan väärässä joukossa. Olet lavealla polulla, etkö nää huomaa sitä?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvän tähen ku oot katkeroitunu! Yrität kaivaa meistä vikoja, mutta et huomaa, kuinka ite ryvet synnin pimeydessä. Tule nyt Juuso sieltä takaisin tänne Jumalan lasten joukkoon! On surullista, että vaellat nyt ihan väärässä joukossa. Olet lavealla polulla, etkö nää huomaa sitä?

Olin katkeroitunut tai en, se ei muuta tosiasioita miksikään, siksi kannattaisi opetella myös kysymään itseltään että entä jos se olenkin minä joka olen pimeydessä, eikä aina tuo toinen?

Edelleen oottelemma kunnon vastauksia itse aiheeseen, joka ei muutu miksikään mun sieluntilaa arvuuttelemalla.

• Anonyymi

Nostetaanpa tätä ku trollit yrittää saada tän alas kommentoimalla kaikkia noita psykoottisia hölmöyksiä. Täällä sentään yritetään käydä keskustelua.

• Eli jos tunnustuskirjat on pelkkää kirkkopoliittista kompromissia ni Luther oli melko lipevä (selkärangaton) ja kaksinaamainen tyyppi totisesti, eikä varsinkaan sitte semmosiin kannattais luottaa. No ite pidän tuota kuitenki vaan vl-salaliittoteoriana jonka avulla yritetään säilyttää edes hiukan uskottavuuden rippeitä.

Eli osoittakaa vllät tunnustuskirjojen ulkopuolisista teksteistä missä Luther opettaa että kasteessa ja ehtoollisessa ei saa syntejä anteeksi, jos kerran tunnuskirjat ei käy. Ongelmaksihan tässä tulee vain se että myös muut Lutherin kirjotukset on sitte yhtä pelkkää kompromissia koska samalla tavalla hän opettaa myös tunnustuskirjojen ulkopuolella sakramenteista.

Ei kannata luottaa vääriin hokemiin ja hölynpölyyn, vaan tosiasioihin. Tämä vaan osoittaa sen miten heikolle pohjalle koko vl-liike on rakennettu. Juuri mikään vllien väite kirkkohistoriasta ja siitä miten joku oli samaa mieltä ei pidä paikkaansa eikä tosiasiassa tue vllien eksklusiivista seurakuntaoppia johon kaikki perustuu.

Eli kutsunkin näin joulun alla kääntymään Kristuksen puoleen, uskomaan Häneen ainoastaan ja hylkäämään sen harhauskon ainoaan oikeaan seurakuntaan, koska se ei pelasta, vaan Kristus.

• Anonyymi

Hyvää joulua! Vääntele sitä Lutheria omassa rauhassasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvää joulua! Vääntele sitä Lutheria omassa rauhassasi.

Kiitos ja samoin sulle! Rauhassa onkin mukavampi olla ku väärässä rauhassa!

• Anonyymi

Juusolle tiedoksi.
        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

• Anonyymi kirjoitti:

Juusolle tiedoksi.
        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

Kiitos tiedosta, vaikka tiesinkin tuon jo ja sanon vain aamenen.

• Anonyymi
        UUSI
        JuusoLehtola kirjoitti:

Kiitos ja samoin sulle! Rauhassa onkin mukavampi olla ku väärässä rauhassa!

Näähän olet väärässä rauhassa. Me Jumalan lapset koemme sitä oikeaa Jumalan rauhaa sydämessämme!

• Anonyymi
        UUSI
        JuusoLehtola kirjoitti:

Kiitos tiedosta, vaikka tiesinkin tuon jo ja sanon vain aamenen.

Sanot vain aamenen, mutta et oo sisäistäny tota kunnolla. Pelkkä aamen ei riitä, jos on tuudittautunut väärään rauhaan.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sanot vain aamenen, mutta et oo sisäistäny tota kunnolla. Pelkkä aamen ei riitä, jos on tuudittautunut väärään rauhaan.

Kerrotko tarkemmin että mistä päättelit etten ole sisäistänyt tuota kunnolla? Ja jos olet joku jonka tunnen, niin kasvata selkäranka ja keskustele omalla nimellä niinkuin mies.

• Anonyymi
        UUSI
        JuusoLehtola kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin että mistä päättelit etten ole sisäistänyt tuota kunnolla? Ja jos olet joku jonka tunnen, niin kasvata selkäranka ja keskustele omalla nimellä niinkuin mies.

Raamattu opettaa Jumalan puoleen.
        Ap. t. 14:15
        "Mitä te oikein teette? Ihmisiä me vain olemme, samanlaisia kuin te. Me julistamme teille hyvää sanomaa ja kehotamme teitä luopumaan näistä tyhjänpäiväisistä jumalista ja kääntymään elävän Jumalan puoleen, hänen, joka on luonut taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on. [Ap. t. 10:26 | Ap. t. 17:24; 1. Tess. 1:9]
        Ap. t. 15:19
        Tästä syystä ei mielestäni pidä hankaloittaa niiden elämää, jotka vieraista kansoista kääntyvät Jumalan puoleen.
        Ap. t. 20:21
        Sekä juutalaisia että kreikkalaisia olen todistuksellani taivuttanut kääntymään Jumalan puoleen ja uskomaan meidän Herraamme Jeesukseen. [Luuk. 24:47]
        Ap. t. 26:20
        Ensiksi Damaskoksessa ja Jerusalemissa, sitten joka puolella Juudeaa ja muiden kansojen parissa minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy. [Ap. t. 9:20-30 | Matt. 3:8

• UUSI

On kyllä mielenkiintoista, että vanhoillislestadiolaiset korostavat niin vahvasti, että pitää uskoa juuri niin kuin saarnaajat tänä päivänä opettavat ollakseen 'oikeassa hengessä'.

Samaan aikaan kuitenkin hyväksytään Luther uskovaiseksi, vaikka hänen käsityksensä esimerkiksi kasteesta ja ehtoollisesta eroavat selvästi siitä, mitä vanhoillislestadiolaisuudessa opetetaan. Eikö tässä ole aika iso ristiriita?

• UUSI

Jep, se on kyllä mielenkiintosta. Ja se, miten härskisti siteerataan Lutheria jopa näihin asioihin liittyen ikäänkuin hän olisi samaa mieltä, jotta voitaisi luoda sellainen kuva että ollaan niinkuin Luther. 99,9% vllistä ei vain tiedä mitä Luther opettaa niin siksi se menee läpi.

Itse toivon lähinnä tällä omalla toiminnallani saavani hiukan murrettua tuota väärän rauhan perustusta, että Kristus voisi jälleen saada sen paikan näiden ihmisten sydämissä, mikä Hänelle kuuluu.

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole ristiriitaa. Ajattele asiaa tällä tavalla. Jos kysyisimme niiltä 12 jotka kulkivat Jeesuksen seurassa jotaki opillisia asioita olisimme saaneet erilaisia vastauksia. Mutta nillä oli kuitenkin Kristuksen oppi, tiesivät ketä seurasivat.

Se että jos Jumalan valtakunnan sisällä on yksilöillä eri käsityksiä jostaki opillisista yksityiskohdista ei ole mikään big deal. Kun Henki kirkastaa jotaki ja sitä opetetaan Jlan valtakunnassa niin silloin ei voi enää olla eri käsitys.

Eli jos Luther tänään, vastoin Rebekka-äidin käsitystä opettaisi väärin niin ei pidettäisi uskonveljenä. Se että hänellä on yksilönä ollut tuollaisia korostuksia ei ole mikään iso asia koska Jumalan valtakunta hänellä on ollut selvänä.

Summa sumarum: jos seurakuntaoppi on oikea niin muut jutut on sitten ihan sivuseikkoja 😇

• Anonyymi
      UUSI

Lutterin mielestä vanhoillislestadiolaiset ovat mallikristittyjä

• Anonyymi
        UUSI

Nykyiseen sotaisaan aikaan Lutherin käsitykset sopivat kuin nyrkki silmään. Niissä ei liikaa hienostella eikä ihmishenki ole kummoisissa kantimissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyiseen sotaisaan aikaan Lutherin käsitykset sopivat kuin nyrkki silmään. Niissä ei liikaa hienostella eikä ihmishenki ole kummoisissa kantimissa.

lutterhan piti puheen et tappakaa juutalaiset ja hitler yritti suojella niitä

• Anonyymi
      UUSI

Tosin Luther olisi nyt väärällä puolella kun tehdään kansanmurhaa. Ei hän kannattaisi sitä siten että juutalaiset tekee nyt vuorostaan niin.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä juutalaiset saakin tappaa ihmiset koska ihmiset rakastaa niitä ihmiset parittelee juutalaisten kanssa jonka jälkeen ne tappaa ne se on paholaisen loppu kun juutalaiset juhlivat kristityt valittaa ja demonit sortavat heitä kaikin tavoin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä juutalaiset saakin tappaa ihmiset koska ihmiset rakastaa niitä ihmiset parittelee juutalaisten kanssa jonka jälkeen ne tappaa ne se on paholaisen loppu kun juutalaiset juhlivat kristityt valittaa ja demonit sortavat heitä kaikin tavoin

Eihän nyt juutalaisia tapeta, vaan palestiinlaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      11042
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      82
      7479
    3. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      75
      5459
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5434
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4738
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4143
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2978
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2915
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2425
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2420
    Aihe