Miten ateistit hankkivat elantonsa?

Anonyymi-ap

Ateismi on kuin taiteilijan tai kyläsepän homma: se ei elätä. Mitä ateistit tekevät elääkseen? Elävätkö he tukien varassa ja hakevat ruokaa kristityiltä vai miten he loisivat?

16

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

KONE

• Anonyymi

Avaajal isää: AIniin mekaniikkaa kuten Hissit?

Ateistit saavat lisätyötä rakennus kun uskovaiset räjäyttää ne ilmaan itsensä ohella?

• Anonyymi

Elelen lottovoittajana komeasti sijoituksilla. Säälin köyhiä uskovaisia, joita heidän Jumalansa ei auta mitenkään.

• Johtavan virkamiehen palkalla pärjää.

• Anonyymi

Olin IT-alalla. Pääsin aika hyväpalkkaisiin hommiin, optio-ohjelmiin jne (ei kuitenkaan mihinkään miljoonatuloihin) ja kun minulla ei ollut kauhean kalliita harrastuksia ja muutenkin en ole innostunut "ökyilystä" niin rahaa jäi sijoitettavaksi.

Sitten 55-vuotiaana kun riittävän sijoituspääoman lisäksi olin hankkinut (ja kokonaan maksanut) mieleisen kämpän Helsingin kantakaupungissta, kesämökin alle 100km päästä ja osallistunut lasteni asuntojen hankintaan tarvittavalla panoksella huomasin, että en tarvitse palkkaa elääkseeni ja loepetin työnteon tarpeettomana ajanhukkana.

Elän sijoitusteni tuotolla ja säästöilläni ja Ilmarisen eläkeote kertoo, että kun muutaman vuoden odotan, minua odottaa n. 7000e työeläke, joka riittäisi mukavaan elämään ilman sijoitustuottojakin.

• Anonyymi

Hyvät palkat ovat olleet siellä ilmatorjunnassa ja nythän IT.tä tarvitaan Ukrainassa.

• Anonyymi

Ateismi on yleistä korkeakoulutettujen ja tutkijoiden keskuudessa. Sanoisin, että tukien varassa elävä on suuremmalla todennäköisyydellä uskova kuin ateisti. Ateisti kantaa vastuunsa eikä sysää sitä joidenkin viattomien ihmisuhrien niskoille.

Mikkelin hiippakunnan ohje uskoville:
      ”Rukous työttömyyden keskellä
      Herra, meitä työttömiä on paljon.
      Kiitos, että olet katsonut meidän puoleemme
      etkä ole jättänyt meitä oman onnemme nojaan.”

• Anonyymi

Entä uskovat sitten? Elävät varmaan pyhällä hengellä. Mutta ei taida herra laiskoja ruokkia.

• Anonyymi

Joku päivä kun sinusta tulee aikuinen ja joudut hankkimaan itse elantosi, niin tulet huomaamaan kuinka työpaikat eivät ole testisiä kuin vain todella harvoissa tapauksissa.

Julkisella puolella saat potkut jos julistelet asiakkaille uskontoa.

• Potkut tulee myös ateismin julistajalle.

• Anonyymi

olen aina pärjännyt järjellä , eli järki , järki , järki ei jeesus kiitos kiitos
      yden eron olen myös havainnut uskovaisiin nähden , he luovuttavat herkästi 🤔
      se varmasti ajaa uskovaiseksi , ateistina luovutan vasta kun mitään mahdollisuuksia ei voittoon ole

• Anonyymi

Kai köyhän on opiskeltava ja hankittava ammatti, mentävä töihin ja tienattava elantonsa.
      Rukoilemalla ei oikein pärjäile. Lapsille täytyy olla puuroa!

• Anonyymi

IT-alalta minäkin, ennen eläkkeelle jäämistä. Pari sijoitusasuntoa on vuokralla Töölössä, joten tukia en tarvitse enkä saisikaan.

• Anonyymi

Kelan asiakkaita!

• Anonyymi

Potkaisen hihhulia nivusiin ja vien lompakon.

• Anonyymi

Töitä tekemällä toisin kuin taikauskontojen harjoittajat kuvittelevat saavansa elannon kädet ristimällä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      108
      2268
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      66
      1405
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      232
      1198
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1145
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      11
      1098
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1045
    7. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      952
    8. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      949
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      938
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      43
      908
    Aihe