Vaan ilmiselvästi pakanat halusivat säilyttää vanhat juhlansa ja keksivät niille uuden kristillisen sisällön.
Osassa juhlissa se oli helppo tehdä, sillä Raamattu itse kertoo merkityksellisten tapahtumien tapahtuneen jo silloin, siis ennen kristinuskon syntymistä, vietettyjen juhlien aikana. Mikä on sekin aika luonnollista.
Ateismin taustalla on kommunismi ja itse salaliittolaisina vallankumouksellisina kommunistit haluvat nähdä kaikki muutkin samanlaisina illegaaleina kieroilijoina.
Valehtelevatko ateistit: kirkko ei korvannut pakanallisia juhlia
2
81
Vastaukset
- Anonyymi
Toisin kuin juutalaisten pyhissä kirjoituksissa, Uudessa Testamentissa ei ole mitään ohjeita mistään juhlista ja pyhistä, ainoa sinne päinkään on ehtoollisen asettaminen.
Kun pakanat oli käännytetty kertomalla heille aika abstrakti ilosanoma, he alkoivat selata Raamattua ja keksivät, että sieltä voi löytää perustelut heidän entisille juhlilleen. Samalla juhlien kaikkein roisimmat tavat siistittiin niin, että juhlien viettotavat eivät enää olleet ristiriidassa uuden opin, eli kristinopin, kanssa. - Anonyymi
Ateistit haluavat levittää omaa valheellista ja vihamielistä propagandaansa sen sijaan, että oikeasti olisivat kiinnostuneet todellisen historian kertomisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743032
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191732- 241667
- 271661
- 201620
- 481307
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289- 381283