❗ STT paljasti eilen jotakin todella hälyttävää. ❗
Maa- ja metsätalousministeriö on kuullut uutta turkisasetusta tehdessään vain turkisalaa. Tietopyynnöllä saatu sähköpostiviestintä osoittaa, että viestinvaihto on ollut tiivistä ja että asetusta on tehty pitkälti alan tahtoa myötäillen.
Turkisala vaikuttaa olleen ainut sidosryhmä, mitä ministeriö on kuullut. Eläinsuojelijoita se sen sijaan ei ole kuullut. Ei, vaikka nämä edustavat sitä asiassa kaikkein tärkeintä osapuolta, eli eläimiä.
Uutisjutussa ministeriön edustaja ilmoittaa, että käytäntö pätee myös muissa eläinasioissa. Alaa siis kuunnellaan, kun taas eläinten hyvä jätetään valmisteluissa liian helposti sivuun.
Tämä osoittaa, että maa- ja metsätalousministeriö on kyvytön ottamaan eläinten hyvinvointia vakavasti. Eläinasiat on siksi viimein siirrettävä ympäristöministeriöön! ⚠
Mikäli kuuntelemme itse eläimiä, paras turkistarha-asetus taas on tämä: tarhauksen kieltäminen lailla. ⛔
Linkki juttuun ”STT: Ministeriö valmistelee uutta turkisasetusta voimakkaasti lobbaria kuunnellen”
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010921408.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0ballnUPEAeBnAUTYPmZTixF-XMfrE6d67E0vO_DiTzGG-RBCKvI_4oME_aem_QbMNaOaUMCQlhPSPDtJSXA
Turkisalan ihmiset päättämässä eläinten hyvinvoinnista
Anonyymi-ap
0
78
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795367
- 824331
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3784273Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4943814- 1503411
- 483034
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.542835- 232738
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522211