Mitä jos lääkärit ja hoitajat olisivat taistelleet, että minulla säilyy ajokortti?

Anonyymi-ap

Sen sijaan he olivat ensimmäisenä ottamassa sitä pois.

52

287

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi, siksi, että et ole liikenteessä yksin teillä liikkuu muitakin autoilijoita ja kaikkien turvallisuus on taattava.

• Anonyymi

Olen rallia ajanut rekkakuski. Lääkäri ehkä ajaa työmatkat ja kauppaan. Kumpi on kokeneempi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen rallia ajanut rekkakuski. Lääkäri ehkä ajaa työmatkat ja kauppaan. Kumpi on kokeneempi?

Vanhat rekkakuskit osaavat silmät ummessa ajaa mutta joskus on jokin sairaus miksi ei voi antaa ajolupaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhat rekkakuskit osaavat silmät ummessa ajaa mutta joskus on jokin sairaus miksi ei voi antaa ajolupaa

Koska se naislääkäri ei osaa ajaa autoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemus ei ole sama, kuin tämän hetken tilanne.
        Jos ajokunto tai -taito heikkenee, ei siinä paljon kokemukset auta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silmät ummessa ei ole hyvä ajaa, tien päällä on paljon muitakin, jotka ovat vaarassa, jos joku ajaa silmät kiinni.
        Jokainenhan pitää tietysti itseään parhaana kuskina, sehän on selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemus ei auta, kun olet sillä tavalla sairastunut, että olet vaaraksi sekä itsellesi että muille liikenteessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemus ei auta, kun olet sillä tavalla sairastunut, että olet vaaraksi sekä itsellesi että muille liikenteessä.

Ainakin olen jatkanut ajamista ilman lupaa ja kaikki sujuu niinkuin ennenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jotain sattuu liikenteessä, niin miten se menisi vakuutuksen kanssa ?
        Korvaisiko vakuutus sellaisessa tilanteessa mahdollisia vahinkoja ?
        Miten se katsottaisiin oikeudessa, jos vaikka ajoluvaton kuljettaja aiheuttaisi tien päällä jonkun kuoleman ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnes eräänä päivänä ei sujukaan. Toivottavasti se joka silloin menehtyy, olet ... eikä joku muu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnes eräänä päivänä ei sujukaan. Toivottavasti se joka silloin menehtyy, olet ... eikä joku muu.

Miksi jonkun täytyy menehtyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi jonkun täytyy menehtyä?

Ei kai täydy, mutta sitä sattuu erityisesti, kun kuskin reagointikyky ja/tai harkintakyky liikenteessä ovat heikentyneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jotain sattuu liikenteessä, niin miten se menisi vakuutuksen kanssa ?
        Korvaisiko vakuutus sellaisessa tilanteessa mahdollisia vahinkoja ?
        Miten se katsottaisiin oikeudessa, jos vaikka ajoluvaton kuljettaja aiheuttaisi tien päällä jonkun kuoleman ?

Juu itsellä oli tosiaan se tajuttomuuskohtaus mutta virallisesti ei B korttia otettu koskaan pois vaan lääkäri suositteli ajamattomuutta.
        Yrittäjänä tuli vastaan tilanteita että oli pakko ajaa ja tiedostin asian vakuutusyhtiön suunnalta että jos jotain sattuu niin korvausten kanssa voi olla niin ja näin.
        Eli ajoin vain ihan pakolliset ajot muuten istuin vänkärin paikalla.

• Anonyymi

25 vuoden työuraani mahtuu yksi kolari. Talvikelillä edellä mennyt henkilöauto ei käyttänyt vilkkua, vain jarrutti ja alkoi kääntyä. Minä sitten törmäsin vetokoukkuun. Ainoat vauriot oli maalivahinko puskurissa. Poliisi totesi henkilöauton kuljettajan syylliseksi, mutta tutkivat minun kuorman.
      Siellä oli yleispesuaineita lavallinen ja pitkän tutkinnan jälkeen totesivat, että ylittää vapaarajan muutamalla kilolla. Joten antoivat minullekin sakot merkkaamattomasta autosta.

• Anonyymi

Tuo kolari ei ainakaan vaikuta ajokortin olemassaoloon millään tavalla.

• Anonyymi

Hoitaneet minua, olisivat huolehtineet minusta.

• Anonyymi

Hoitajille vain työ muiden joukossa ja lääkärille rasite, kun hän joutuu tekemään työtä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoitajille vain työ muiden joukossa ja lääkärille rasite, kun hän joutuu tekemään työtä.

Jos lääkäri kokisi työnsä rasitteena, hän tuskin toimisi lääkärinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos lääkäri kokisi työnsä rasitteena, hän tuskin toimisi lääkärinä.

Palkka ratkaisee, ei nautinto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palkka ratkaisee, ei nautinto.

Ei ollutkaan puhe nautinnosta tai nauttimisesta, vaan rasitteesta.
        Hyväpalkkaisia ammatteja on muitakin kuin lääkäri.

• Anonyymi

Kun suoritin nuoruudessa kuorma-auto korttia, niin opettaja sanoi että peruutappa 90 kulma tuohon parkkiin ja alkoi vieressä tehdä paperitöitä.
      Peruutin ja sillä hyvä, mutta sitten opettaja vilkaisi ja totesi että sinähän peruutit henkilöauton parkkiin tämän kuorma-auton.
      No hupsista.

• Anonyymi

Kestää kuukausi saada lääkärille aika ja kuukausi saada häneltä lausunto.

• Anonyymi

Turussa lääkäri Pirjo Kallio Anikaistenkadulla kirjoittaa edullisia lääkärilausuntoja. Tutkii lähinnä näkökyvyn ja mahdollisen dementian.

• Anonyymi

Hoitajalle olen pakkopulla.

• Anonyymi

Miksi ajattelet noin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ajattelet noin ?

Jos hän olisi hoitanut asiansa, niin minulla olisi ajokortti.

• Anonyymi

Kukaan ei kysele ajokortin perään. Jos jää kiinni ajokortitta ajosta, niin pitää vaihtaa alle uusi autonromu.

• Anonyymi

Joo yli vuosi tässä jo ilman korttia ajettu ja poliiseja on ollut vaikka kuinka, mutta ei heitä kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo yli vuosi tässä jo ilman korttia ajettu ja poliiseja on ollut vaikka kuinka, mutta ei heitä kiinnosta.

Jos ajelee sallittua nopeutta eikä töppäile liikenteessä ja ajovalot on kunnossa, niin ei poliisi pysäytä ellei autosi rekkari ole poliisin järjestelmässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ajelee sallittua nopeutta eikä töppäile liikenteessä ja ajovalot on kunnossa, niin ei poliisi pysäytä ellei autosi rekkari ole poliisin järjestelmässä.

Olen huomannut saman.

• Anonyymi

Taisteluväsymystä havaittavissa.

• Anonyymi

Tulta päin kuuluu käsky.

• Anonyymi

Jossain vaiheessa voi olla hyväkin tyytyä istumaan matkustajan paikalla.

• Anonyymi

Itse sain pari vuotta sitten tajuttomuus/kouristuskohtauksen ja sehän meinaa b korttia 3kk hyllylle ja c korttia 5v hyllylle.
      No lääkärit eivät heti ilmoittaneet ajovarmaan vaan suosittelivat omatoimista ajokieltoa jota aika hyvin tottelinkin.
      Noin 3kk päästä tutkimukset olivat edenneet neurologin loppupäätelmiin ja päätteli että kohtaus johtui verenpainelääkkeiden ja nesteytyksen sekä toistuvan ylösalas työn aihuttamasta äkillisestä paineen romahtamisesta ja kertoi että ilmoittaa ajovarmaan kuten laki edellyttää.
      Eli käytännössä c kortti hyllylle.
      Tuo tajuttomuus johtui siis jo lapsuudesta asti johtuneesta äkillise asentomuutoksen aihuttaman verenpaineen aleneman aiheuttamaksi, ei epilepsian vaikka oireet olivatkin epileptisia.

Mutta lääkärit pelasivat aikaa etten virallisesti menettänyt b korttia, c korttia nyt en ole tarvinnutkaan kymmeniin vuosiin.

• Anonyymi

Hyvähän se on, jos sait pidettyä edes sen B:n.

• Anonyymi

Miksi lääkärit ja hoitajat taistelisivat, että sinulla säilyy ajokortti? He hoitavat vain työnsä, siihen ei kuulu taistelu jonkun ajokortin puolesta. Et sinä tuollaisesta ylimääräisestä taistelusta edes mitään maksaisi.

Lääkärin on katsottava, että potilas on ajokuntoinen, jos hänellä on ajokortti. Ellei sairauden vuoksi ole enää ajokuntoinen, lääkärin velvollisuus on ilmoittaa asiasta poliisille ja ajokortti otetaan pois, vaikka olisit ollut millainen rekkakuski ja rallimestari ennen. Tämä on laki. Ymmärtänet syyn, ja jos et ymmärrä, sitä suuremmalla syyllä ajokortti on otettava pois.

• Anonyymi

Olkoon laki mitä on, mutta minä jatkan edelleen ajamista.

• Anonyymi

Ei sitä ole ennenkään lakipykälillä ajettu, vaan ajotaidolla.

• Anonyymi

Jokainenhan on omasta mielestään ihan erinomaisen taitava kuski.
      Mutta mitä jos joku toinen autoilija törppöilee ?

• Anonyymi

Osaan ennakoida, ei hätää.

• Anonyymi

Ai että olisit ajanut ehkä jonkun lapsen päälle ja tappanut sitten sen???

• Anonyymi

Ei tuollaista tapahdu.

• Anonyymi

Ne tekee vaan työtään. Eivät mitään kokonaisvaltaiselle auttamiselle omistautuneita suojelusenkeleitä.

• Anonyymi

Tätä yritin aloituksella sanoa. He tekevät vain työtään, eivät mieti inhimillistä näkökantaa.

• Anonyymi

Kun he olivat vain ottamassa sitä pois. Ei muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä yritin aloituksella sanoa. He tekevät vain työtään, eivät mieti inhimillistä näkökantaa.

Onneksi tekevät työnsä eivätkä ole päästämässä liikenteeseen riskikuskeja vaarantamaan liikenteen sujuvuutta ja ihmishenkiä. Maailmassa kun on muitakin kuin sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi tekevät työnsä eivätkä ole päästämässä liikenteeseen riskikuskeja vaarantamaan liikenteen sujuvuutta ja ihmishenkiä. Maailmassa kun on muitakin kuin sinä.

Minä nyt kuitenkin jatkan ajamista, oli lupa tai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, saavutetuista eduista on vaikea luopua, tottumukset voima on vahva. Olisi hyvä vielä kunnossa ollessaan miettiä elämänsä järjestystä. Voisi vielä ehtiä oppia uusille tavoille.

• Anonyymi

75 vuotiaalle mummolleni joka ei ole ajanut autoa 40 vuoteen, annettiin ajokortti. Onko hän varma kuski?

• Anonyymi

Hänelle minä en antaisi autoa mistään syystä.

• Anonyymi

Toivottavasti emme ole liikenteessä samaan aikaan samalla tiellä!

• Anonyymi

Aloittajan vaivasta ei ole ketjussa tullut tietoa mutta hyvin monet asiat vaikuttavat ammattiautoilijan ajo-oikeuksiin.
      Kun minulla oli vielä C kortti niin lääkärintarkastuksessa tarkistettiin pään kääntyminen, eli voiko katsoa olan yli, näkö tietenkin, ym..
      Kaikki nämä tarkistettavat asiat ja lisäksi sairaudet jotka joko vie kokonaan tajun tai alentavat havannointia tai lääkkeet jotka tekevät samoin ovat turvallisuusriski muille.

Joten joku syyhän on oltava miksi aloittajan ajo-oikeutta on rajoitettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      20
      7929
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      325
      1480
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      365
      1224
    4. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1215
    5. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      60
      1065
    6. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      986
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      980
    8. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      210
      965
    9. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      948
    10. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      48
      928
    Aihe