Porkkanaa ja riisiä

Anonyymi-ap

Kun porkkanan sekottaa riisiin niin siitä syntyy uudenlainen makukokemus ja elämys. Porkkanat olivat isoina suikaleina raasteenaa ja ne lisättiin pitkään jasmiinityyppiseen riisiin. Kokeilu kannatti, sillä ne toimivat yhdessä. Toki ilman tätäkin kokeilua olisi ehkä voinut tulla toimeen? Mitä kaikkea hyvää voisi saada aikaan riisistä ja kiivistä?

18

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tourettelen syndroomalaisella ruokafiilistelijällä on nirvana. Samaa en voi sanoa itsestäni.

• Anonyymi

Tarpeetonta hifistelyä turhan takia

• Anonyymi

Ei ole ihan varmaa muistikuvaa, mutta joskus taisi olla puuroa tai velliä, jossa oli riisiä ja porkkanaa ihan pienenä silppuna seassa. Muistaako joku toinen vastaavaa mielikuvaa?

• Anonyymi

Oletko koskaan kuullut porkkanalaatikosta. Siihen tulee mm. riisiä ja porkkanaa ja se paistetaan uunissa.

• Anonyymi

Tarkoitus oli lähinnä tuoda esille, että riisiin voi joskus lisätä jotakin yrttejä, porkkanaa jne. Ja siten saada mahdollista vaihtelua aikaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitus oli lähinnä tuoda esille, että riisiin voi joskus lisätä jotakin yrttejä, porkkanaa jne. Ja siten saada mahdollista vaihtelua aikaiseksi.

Luuletko sinun ajatuksesi olleen suuren neron leimaus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko sinun ajatuksesi olleen suuren neron leimaus?

Faktojen sisällä tapahtuvia hyvien aikojen mahdollisuuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Faktojen sisällä tapahtuvia hyvien aikojen mahdollisuuksia.

Jos raaskisit lopettaa pilven polttamisen sinulla olisi enemmän rahaa käytettävänä kulinarismiin.

• Riisistä ja kiivistä luulisin syntyvän jonkinlainen makeajälkiruoka varsinkin jos kiivin soseuttaa ja vielä makeuttaa. Riisi pitää keittää.

Riisi ostopaikasta riippuen pitää huuhtasta hyvin monta kertaa. Jos kyse on puuroriisistä tuskin on kyse itämaiskaupoista ostetusta riisistä.

Minä itse henkkoht en ole kiinnostunut kiivipohjasista riisiruuista. En osaa yhdistää tuota makumaailmaa vaikka itämaissa riisiä käytetään makeissa jälkiruokana monessa muodossa. Taiwanilaisissa pehmeissä makeisissa ja kakuissakin (ei riisikakku).

Jos haluaa suolaista riisiruokaa.. ei tämä kiivi sovi kuvittelemaani makumaailmaan ollenkaan vaikka luulin että mielikuvitusta riittäisi.

Ei kun kokeilemaan siis. Kokeilemalla ja erehdystenkin kautta syntyvät hienot jutut ja ruuat.

• Anonyymi

Jotenkin kiivihedelmästä ja riisistä tulee mieleen jokin rahka tai jogurtti vähän kuin riisifrutti.

• Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin kiivihedelmästä ja riisistä tulee mieleen jokin rahka tai jogurtti vähän kuin riisifrutti.

Riisifrutista olen kuullut enkä koskaan maistanut. Osittain ehkä sen takia että kaupan maustetut sokeroidut lisäaine tuollaiset ovat epäterveellisiä. Siksi käytän maustamatonta jugurttia, viiliä ja piimää.

Riisin pidän lisukkeena lähinnä kanan ja itämaisten herkkujen kanssa. Sopii yhdessä makumaailmaan.

• Anonyymi

Kyllä halvan riisin kanssa on hyvä syödä edullista broilerinsuikale kastiketta.
      Se on halpaa ja kevyttä ruokailua ja sopii jokaiselle.

• Anonyymi

Sopisiko broilerisuikaleet valmiiseen tikka masalakastikkeeseen kypsinä? Suurin ongelmahan on saada perinteiseen intialaiseen ruokalajiin soveltuvia kananpaloja, joita paahtohauduttaa. Toisaalta naan leivän tekeminenkin vaatisi laitteistoja. Vaikka kiertävän ilman uunilla voidaan aikaansaada "puolinaania". Riisi valmistuu nykyaikaisilla laitteilla ja riisilaatujakin on saatavilla itämäsista kaupoista marketeihin. Jogurtti tai viilikastikkeesta tulee toki kotioloissa hieman tuhdimpaa kuin monesti lähellä originaalia olevissa tuotteissa.
        Tikka masala on raikas ja vähämausteinen ruoka, joka jättää iloisen mielen annoksien nauttijalle pitkäksi aikaa.

• Anonyymi

Ohra on parempaa kuin riisi. ohrasuurimot.
      Kaalilaatikkoon makua.

• Anonyymi

RIsottokin on ajat sitten keksitty, ehkä jossain kaukoidässä. Etelä-euroopassakin sitä on tainnut olla. Ja myös meillä 1900-luvulta alkaen.
      Risottoon voi laittaa mitä vaan, lihaa, kasviksia. Olen tehnyt verigreippirisottoa ja sepä oli hyvää.
      Ja kyllä, ohraryynit on jopa riisiä maukkaampaa. Lisäkkeenä, uunipuurona, kaalilaatikossa ym

• Anonyymi

Vaihda riisi rikottuihin ohrasuurimoihin, niiin et jätä suurta hiilijalanjälkeä ja saat ravinteikkaampaa ruokaa. Ja tuet kotimaista maanviljelyä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1389
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1185
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      212
      1180
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      201
      1171
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      906
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      881
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe