Laskelmassa polttoaineen hinta heittelee viikon aikana niin, että alkuviikolla hinta on edullisin. Sen jälkeen litrahinta pomppaa keskimäärin 20 sentillä, ja alkaa jälleen vähitellen laskea.
AP päätti laskea, miten paljon voi säästää sillä, että tankkaa autonsa aina viikon edullisimpana päivinä verrattuna siihen, että tankkaus osuu aina viikon kalleimmille päiville.
Laskelmaa varten otettiin kuviteltiin keskivertosuomalainen, joka ajaa noin 15 000 kilometriä vuodessa. Hänen autokseen kuviteltiin bensiiniauto, jonka keskikulutus on 6 litraa sadalla kilometrillä. Se ei ole mikään bensasyöppö, mutta ei toisaalta edusta taloudellisintakaan päätyä.
Säästöä syntyy vuodessa 30 senttiä.
Näin paljon tankkauskikalla voi säästää vuodessa
6
138
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt taisi olla laskutoimituksissa jonkinlainen vika tai omituinen ajatuskulma.
- Anonyymi
Köyhien juttuja. Ihan sama kuin se että ajetaan sentin halvemman aineen perässä. Itse olen jo vuosia sitten hommannut koko perheelle ja työaikoihin s-etukortit ja ohjeen tankata vain abc asemilla. Mitä kalliimpaa sitä enempi bonuksia.
Siihen muut ostokset päälle niin on kiva saada joka kk 180-280€ bonusta takaisin.
Mutta jokainen tavallaan.- Anonyymi
Työaikoihin eli työautoihin suomeksi
- Anonyymi
Eli ostokset ovat 4000 - vajaa 6000 euroa kk !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänhän sanoi että köyhien juttuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4 tonnilla saa sen 200€, joskus menee sinne 6 tonniin jos enempi ajoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854588- 1643552
- 533149
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1981967- 321799
- 461783
- 241763
- 571694
- 191607
- 181601