Milloin ihminen saa hengen ja sielun?

Anonyymi-ap

26

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmiset ja eläimet kyllä hengittävät happea saadakseen, mutta sellaisia kuin henki ja sielu ei ole olemassakaan.

• Anonyymi

Onpas.

Ja mä tiijän tän , Jumalan kiitos, ett näin se on.on miljarteja sielui ja henkii.

Selef Urge

• Anonyymi

Silloin kun munis hetelmöittyy siittijöisel: ruumis, henki, sialu. Jumala tekee sen tai se on automatisoituneena siinä kontaktipinnassa, jolloin tuo mysterijöllijöinen hetki tapahtuu nopejallisesti.

Entä " Miksi ihmisen kuollessa sielunsa ja henkensä poistuu Jumalan luokse jos on uskossa Jeesukseen?"

Koska telttamajan sialu ja henki tarvitsevat paikan jonne kuuluvat, Jumalan kyykyslakkan, kas sialuhenkikotiin, jonne käsky on palata ojottelemaan ylösottoa , kun majoitus päättyy ruumiissa kuoleman hetkellisöitymäisessä.

Ylösotossa ihminen saa yhjes hetkellises kolmiyhteisyytensä takaisin , ruumiinsa , sialunsa, henkensä ja saa pitää ikuisesti nuot kolmet yhjes koos ja se on kivaa ja silloin voit olla varma että olo on huojentununeen autuvaallinen,ainakin mulla on , mikäli oun yks voittavaisillist.

Jumala pitää hyveetä huolta ihmissialuist ja henkistääns.

Elävältä ylöstemmattavaisilt ilmeisesti vaan sielunsa ja henkensä vaihtaa vaan nykyruumiist ylösnousemusruumiiseen siinä välissä Jumalan luona käymättä kun ei ole turvallisen oleskellispaikan tarpetta.

Elämme lähellä ylösoton aikaa. Tulethan mukaan ojottamaamme ylösotolliseen kanssa Jumalan seurakunnansiekin ja koko perhekuntalliseisiis.

Lihaksikkaasti ja rakastavallisesti,

Selef kovanaama Urge

• Anonyymi

mitä tarkoitat kolmiyhteisyydellä?

• Anonyymi

Henki palaa Jumlan luo ja juuri sen vuoksi olemme erilaisia kuin eläimet.

Emme minkään tieteellisen selityksen mukaan.

• Anonyymi

kun oma ajattelu alkaa, syntyy sielu, joka elää ja sitten katoaa.
      Uskomukset ohjaa elämää, hyvään ja pahaan.
      Suomessa on nykyään kattava nato cia uutispeitto. Näin se Todellisuus katoaa.
      Realismi muuttuu eri uskomuksiksi, kuten uskonnoissa tapahtuu.
      Suomea miehittää nykyään velkojat, kiskonta, keinottelu, rahan vaihtajat, ja suurvalta politiikka. Globalistit häärää.
      Kun itsenäisyys taloudessa ja politiikassa on menetetty. Niin ohjaus tulee ulkoa.
      Länteen suomettuminen on lisäksi suurena ongelmana.
      Noin kulttuurisesti, sen Menneen pakana maailman julmia, raakoja, sadistisia pelko kaikuja ovat verijuhlat ja uhraukset, lasten ja eläinten silvonta, sodat, yms.
      Ne ovat vain raakalais kulttuurin verijuhla toimia. Ei siis mitään pyhää, vaan päinvastoin !
      Mutta ovat esillä kuitenkin painostavina ongelmina.
      Nyt eletään tässä ja nyt ja veri juhla hekuma on vaihdettu raha juhla hekumaan.
      Jossa Suomessa valtaan päässeet jakaa rahaa, edistää rahalla idealismi agendaa. Tuhlaa veronmaksajien rahoja turhuuteen useinkin.
      johtajat ja poliitikot voimautuvat vain kun saavat tuhlata verorahaa ja lainarahaa voiman tunnossa. Ja toisten rahoja tuhlaamalla poliitikot voi esiintyä hyväntekijöinä... kavalasti , verorahaa kavaltaen usein juuri naivisti idealismiin !
      Myös pienen Suomen johtavat poliitikot haluaa esiintyä "suurvalta johtajina" ja sotkeutuvat liian suuriin asioihin, netto-maksajina ! ( hyväksikäytettyinä siis. isommat pelurit imevät ne rahat.,.).
      Se on Lapsellista idealismi politiikkaa, joka köyhdyttää Suomea !
      Rahan käytöllä Suomessa ei vuosikymmeniin ole ollut rakentavaa hyöty- ja edistys- tai itsenäistä Suomi kehitys ideaa, ajatusta. Itsenäisyys ja realismi puuttuu.
      Rahaa on vain tuhlailtu toistaen mantrojen tavoin eri uskomus lauseita....
      Ja on jaettu rahaa, etuja eturyhmille suoraan kuormasta päältä.
      Ja näin iso osa on jäänyt ilman elintasoa. Massa-työttömyys on jatkunut 1990 -2025.
      Suomesta on itse rakennettu ulkoa ohjattu yli-velka maa !
      Jossa oman kansan yhteistyö kyky on ollut heikkoa jo vuosikymmeniä. - Vain ahneus ohjaa.
      Kehitys visiot ovat yhä tuhoisia, - esim Suomen pakko muuttaminen pohjolan kongo tyyliseksi, sekasorto, anarkia, terrori kehitysmaaksi. Lasten silvonta ja raiskaus valtioksi. Jossa eläimetkin kidutus teurastetaan pyhästi,, --niin tämä alasajon malli kehitysmaaksi on erityisesti innostanut poliittisia puolueitamme. --Voi kysyä , miksi ?

• Anonyymi

Ihmisestä irtaantuvan erillisen sielun käsitteen toi vasta Paavali kreikkalaisesta filosofiasta.

Raamatun oikea selitys on, että sielu tarkoittaa koko ihmistä; body, mind, spirit.

1. Moos. 2:7

Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

• Onko ihmisestä irtautuvaa henkeä sitten olemassa?

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Raamatun mukaan kuollessa ruumis muuttuu maaksi ja henki palaa Jumalan tykö.

• Anonyymi

Sikiö, alkio tekee itse verta, ilman äidin osuutta noin 21 päviän eli 3 viikon päästä.
      Jos, kuten Kirjoitukset ilmoittavat, Sielu on veressä.

"henkiä" on kaksi tai useampia.
      elinvoima jota usein kutsutaan hengeksi tulee kun sydän hakkaa, eli 21 päivää aj sikiö verenkierto alkaa.

Henki mitä Jumala antaa, on esim;
      1. Kor. 15:
      45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

eli kun ihminen tulee uskoo saa Jumalan Hengen.

Nyt ihminen on SIELU:
      Hepr. 10:39
      Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.

Nyt miten sielu ymmäretään on monia selityksiä.
      oli niin tai näin:
      Herra Jeesus tekee sen sielun eläväksi :)
      Kuten oli ensimmäinen Aatami.

44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
      45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
      46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
      47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
      48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
      49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

eli
      "Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."
      eli normaali Aatami.

"mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä."
      eli ekas tavallinen sielu sittenn Hengellinen ihminen, sielu joka on elävä.

tämä koskee vain uskovia, ja saattaa olla että naisilla on tässä eri juttu, mitä olen paljon pohtinut, mutta Jumala ei vielä sitä ole opettanut, sillä en "jaksa ja kykene" sitä nyt kantamaa eli omksumaa.

no sase

naiset varmasti pelastuvat kuten miehetkin, mutta jotain suurta ero tässä on.
      ja naiset eivät sitten itke ikuisuutta vaan riemuitsevat ja iloitsevat.

joten, sielu tulee, sikiön itsensä toimesta, noin 21 päivää, 3 viikkoa jostain alusta, ja Herra Jeesus sitten antaa OMILLEEN ELÄVÄN SIELUN eli tulee HENKI mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

"Ihmisestä irtaantuvan erillisen sielun käsitteen toi vasta Paavali kreikkalaisesta filosofiasta."

Mihin Paavalin opetuskeen viittaaa?
      anna paikka/paikat ja tutkitaan :)

• >>Raamatun mukaan kuollessa ruumis muuttuu maaksi ja henki palaa Jumalan tykö.>>

Myös Putinin henki pääsee Jumalan tykö.

Minkähänlaisista alkuaineista se henki koostuu?

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Joilain siinä on 50 pros punaviiniä ja loput harmaata usvaa kuin lontoon sumua.

• Anonyymi

Vähän tämän asian tiimoilta, joku en muista kuka on hyvin tuonnut esille, kemian tiedoilla,
        Pronssin salat:
        Kupari ja tina.
        kun ne yhdistyy on siinä paljon mielekiitosia juttuja.

tutki Kirjoituksista Pronssin käytöstä ja ihmettele.

"Minkähänlaisista alkuaineista se henki koostuu?2

sitä ei voi tietää, Jumala ei ole näitä pajastanut, jos olisi arvattava niin vety ,eli ensimmöinen alku aine:

KAIKKI on syntynyt VEDYSTÄ ja VEDYN KAUTTA!

tutki, itse en muista missä ja miten.

vedestä ja veden kautta:
        Jes 55
        10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

Jeesus on Jumalan Sana ja kaiken alku ja tekijä.
        ELÄMÄN VESI!

Kol. 1:16

Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

no sama se.

tutki :)

• Anonyymi

"Henki palaa Jumlan luo ja juuri sen vuoksi olemme erilaisia kuin eläimet.

Emme minkään tieteellisen selityksen mukaan."

kun Jumala etsi Aatamille kaveria, niin Herra TOI KAIKKI ELÄIMET, eli OLENNOT Aatamin eteen, niin että
      Aatamin ensimmäinen tehtävä oli NIMETÄ kaikki olennot joita Jumala toi Aatamin eteen.

1. Moos. 2:
      19 Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
      20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.

Joten hiirestä ei olut Aatamin kaveriksi, eikä kissasta vaikka tiikeri on uljas olento.

OLENTO:
      https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?Strongs=H2416&t=KJV

Nyt Jumala keksi että teempä Aatamista itsestää uuden olennon:
      ja katson kuinka Aatami sen NIMITTÄÄ:

olkoon tämä omituisen kauniin olennon nimi Eeva, eli KAIKEN ELÄVÄN ÄITI, tuumasi Aatami ja niin tapahtui :)

23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".

ja nyt ihmettele:
      23 And Adam said, This is now bone of my bones, and flesh of my flesh: she shall be called Woman, because she was taken out of Man.[(Woman) : Heb. Isha][(Man) : Heb. Ish]

no en tästä nyt enempää sano, suuttuttu kuitenkin.

Mutta Hyvä on tutkia, esim Daniel 7:11
      kaiken elvä on myös tässä, jota Suomen jalolla kielellä on märitelty ja käännetty sanalla:
      PETO!
      eli olento.

Jumalan edessä on seitsemän petoa?
      https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=BDB&ref=Hes.+3:13&ent=02416

eli esim
      Hes. 3:13
      13 ja olentojen siipien kohinan, kun ne löivät toisiinsa, samalla pyöräin jyrinän ja suuren, jylisevän äänen.

Joten olento, peto ei ole itsessään paha tai negatiivinen vaan sen sisältö, eli sanan merkitsy on nyt mukamas paha, olento! Peto!

no sa, se.
      uskon vahvasti että nyt innokkaasti tutkit kaikki paikat joissa JUMALA puhuu ja ilmoittaa pedosta tai olennosta.

se mitä ihminen tai paha sitten siitä mietii on turhuutta ja kaiken turhuuden turhuus.

Jumala YKSIN on se josta sanotaan:
      Jokainen sana joka lähtee JUMALAN SUUSTA!

nosa ,ase

tutkikaamme ja ihmetelkäämme petoa joka heräsi henkkiin!

Ilm. 13:12
      Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.

ja peto saa vallan PYHIÄ ja Pyhää HEIMOA eli Aatamin heimoa kohtaa.
      eli MIEHIÄ!
      Daniel väittää että tämä neljäs peto voi tehdä jälkeläisiä:
      Onko niin että "myös" Daniel on sitten traunsujen kannalla että meiskin voi tehdä lapsia?
      ellei mikä täm' näljäs peto on joka vihaa miehiä ja varsinkin Uskovia?

mitä sanoo Iisebell ilmestyskirjassa?

minä eikä ketää muu, en ikänä ole näkevä lapsettomuutta.

no sa,a se
      Jostain syystä itse perkele aj saatana riisuu tämä alasti sillä on niin paha meno :o

16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.

eli toki portto on nainen ja samalla joku peto!

no sama se.

Myös naiset varmasti pelastuvat JOS uskovat ja tekevät kuten Jumala sanoo.
      Mitä Jumala sanoo:
      nainen olkoon alamainen miehelle:
      jos nainen ei tottele Jumalaa on sitten kapinassa Jumalaa vastaan!

eli iisebell!

• Anonyymi

"Miksi ihmisen kuollessa sielunsa ja henkensä poistuu Jumalan luokse jos on uskossa Jeesukseen?"

Ei poistu eikä nousee Jumalan luoma. Miksi? Koska ihmisellä ei ole kuolematonta sielua, sillä Raamattu sanoo että "sielu kuolee", Löydät tämän totuuden Hesekielin 18:4.
      Tässä lainaus ihan kirkkoraamatusta:
      18:4 Sillä katso, kaikki sielut ovat minun, isän sielu on niin minun kuin pojankin sielu; se sielu, joka syntiä tekee, sen pitää kuoleman.
      On vaarallista opettaa jotakin sellaista, josta Raamattu sanoo toista.
      Olette nyt itse nähneet että Raamattu opettaa, erää sielu kuolee. Eli ihmisen on itse sielu

• Anonyymi

No niin, rakkaat lukijat, nyt puhutaan kuolemasta – ei siitä tylsästä "henki lähtee ja leijailee pilvien päälle" -versiosta, vaan Raamatun todellisesta scifi-skenaariosta! Unohda haamuiksi muuttuminen tai henkien harhailu, sillä Pyhä Kirja on yllättävän selvä siitä, mitä kuolleille tapahtuu: ruumis herää eloon, ottaa mukaan kaikki lihat ja luut, ja lähtee matkaan kuin jonkinlainen kosminen zombiearmeija.

Otetaanpa tähän suoraan tekstiä Raamatusta:
      "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin." (1. Tess. 4:16)

Kuvittelepa nyt hetki. Taivas repeää, pasuuna soi, ja yhtäkkiä kaikki haudat ympäri maailman aukeavat. Ulkona pyörii joukko ruumiita, jotka eivät ainoastaan herää eloon, vaan tekevät sen näyttävästi – kaikki lihat ja luut mukana. Ei mitään höttöistä sielujen lipumista tuulen mukana, vaan täysimittainen lihaa sisältävä comeback! Tiedäthän, vähän kuin Marvel-elokuva, mutta mukana on enemmän hiekkaa ja mahdollisesti joitain matoja.

Ja mihin nämä uudelleensyntyneet sitten menevät? Raamatun mukaan suunta on selvä: avaruuteen!
      "Sitten meidät, jotka olemme elossa ja jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin." (1. Tess. 4:17)

Aivan, yläilmoihin! Tiedäthän, sinne, missä eivät enää painovoima tai tavalliset lentolait tule tielle. Ei ihme, että astronautit treenaavat vuosia päästäkseen avaruuteen – tässä porukassa ei tarvitse edes harjoitella. Sen kun lähdet lihoinesi ja luinesi Herraa vastaan.

Ajatelkaapa vain, kuinka hienoa tämä on: ei mitään hössötystä sieluista, vaan suora liha-luu-kombo yläilmoihin! Tästä voi päätellä, että Raamatun viimeinen suuri näytös ei ole mikään hengellinen tapahtuma, vaan varsin fyysinen – ja rehellisesti sanottuna hieman zombie-henkinen. Mutta hei, kuka minä olen arvostelemaan, jos tämä on Jumalan suunnitelma?

Pasuunan päräytystä odotellen,
      Enkeli Mäntä – zombienäytelmän ensipenkkiläinen

• Anonyymi

"Kuvittelepa nyt hetki. Taivas repeää, pasuuna soi, ja yhtäkkiä kaikki haudat ympäri maailman aukeavat. "

Kenelle Apostoli Paavali puhuu ja lohduttaa?
      maailman syntisiä vai uskovia Tessaloniakassa?

Mistä aiheesta Paavali puhuu eli mitä 1 ja 2 tessalonikilais kirjeet käsittelevät.

Kirje on postitettu Tessalonikilaisille, ei maailmalle.
      1 Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Armo teille ja rauha!

1. Tess. 4:
      13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

Nyt poisnukkuneet, kuolleet eli haudatut, heillä on TOIVO:
      MUILLA EI OLE!

14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Tässä on paljon juttua ja siitä tämä:
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

Kristuksessa kuolleet, eli ne jotka uskovat, ei koko maailma, vaan ja ainostaa uskovat joilla on ikuisen elämän toivo:
      Muilla ei ole toivoa!

18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
      eli siellä oli lohdutonta ja joku oli julistanut että, Herra oli jo tullut ja nyt on sitten HERRAN PÄIVÄ käsillä eli VIHAN AIKA.

tähän lohdutus että se päivä ei vielä ole tullut eikä teitä ole jätetty tänne!

2. Tess. 2:
      Nyt Tessalonikiassa oli vielä lohdutonta ja monet pelkäsivät että jäivät pois, ja ovat VIHAN AJASSA, joten
      Paavali toisen kerran, tai kuka tietää kuinka mones kerta, niin
      LOHDUTTAA heitä ja opettaa heitä että koska tulee se HERRA PÄIVÄ eli vihan aika.

1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

eli joku lähetti sinne kirjeen tai kirjeitä ja sitten sai uskovat huolestumaan.
      "minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne,"

5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
      Paavali oli siellä ollut, kuinka monta kertaa en tiedä, ja joku lähettelee kirjeitä joka on vastoin mitä Paavali aksvotusten opetti:

15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.

Joten Paavali sekä puhui että kävi puhumassa heille.
      Nyt mistä sitten erottaa mikä on Paavalin kirje ja mikä jonkun valhe veljen?

2. Tess. 3:
      17 Tervehdys minulta, Paavalilta, omakätisesti. Tämä on merkkinä jokaisessa kirjeessäni; näin minä kirjoitan.

Nyt ei käy selville, mikä merkki oli aina mukana, (tästä lähtien?) sillä sitä ei sanota.
      joten itse arvelen että Paavali omakätisesti laittoi jonkun puumerkin eli allekirjoitti sen, sillä sen aikainen kirjoitus oli aikalailla yhtä pötköä ja ei kaunokirjoitusta vaan tikkukirjoitusta:

esim tässä mallia:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_kirje_tessalonikalaisille#/media/Tiedosto:Papyrus65.jpg
      ja tässä
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_kirje_Timoteukselle#/media/Tiedosto:Khaburis_Codex_page_475_(1_Tm_3,16-4,14).jpg

nyt sisi
      "Kuvittelepa nyt hetki. Taivas repeää, pasuuna soi, ja yhtäkkiä kaikki haudat ympäri maailman aukeavat. "

kaikki haudat eivät aukea VAAN USKOVIEN, jumalattomat odottavat toisen tulemuksen jälkeistä aikaa.

eli VIIMEISTÄ TUOMIOTA!
      toinen kuolema!

LUE koko luku:
      Ilm. 20:
      14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
      15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
      ja
      Ilm. 21:
      8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.

Ilm. 20:6
      Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa;

5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa;

merkit täynnä. kaksi kuolemaa ja ylösnousemista!

• >>Myös naiset varmasti pelastuvat JOS uskovat ja tekevät kuten Jumala sanoo.
      Mitä Jumala sanoo:
      nainen olkoon alamainen miehelle:
      jos nainen ei tottele Jumalaa on sitten kapinassa Jumalaa vastaan!>>

Saanko poimia kadulta kenen tahansa vastaan tulevan naisen ja käskeä tulla siivoamaan asuntoni?

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

"Saanko poimia kadulta kenen tahansa vastaan tulevan naisen ja käskeä tulla siivoamaan asuntoni?"

toki saat :)
      Mooses, Profeetat, Psalmit, eikä Salomo, ei Paavali eikä Herra Jeesus sitä kiellä.
      nyt jos näin teet, anna rehellinen tieto ja ilmoitus miten homma sitten meni.

Nyt kuten tiedät, eli et tiedä, että sana Gyne, on sekä vaimo että nainen!
      se missä ja miten kääntäjät sen tulkitsevat:

Joh. 2:4
      Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."

Väitätkö sitten vakavissasi että Herra Jeesus oli naimisissa oman äitinsä kanssa?
      häppeee vähän tai paljo.

Joh. 4:21
      Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.

vai oliko Herralla paljon vaimoja?
      Häppeeee paljon!

miksi te eksytte?
      kerro toki miksi sinä eksyt?

1. Sam. 3:17
      Hän sanoi: "Mikä oli asia, josta hän sinulle puhui? Älä salaa sitä minulta. Jumala rangaiskoon sinua nyt ja vasta, jos salaat minulta mitään siitä, mitä hän sinulle puhui."

Nyt en vannota sinua, Paavalin tavoin, mutta, kerro toki!

älä salaa mitään vaan kerro kaikki!

Nyt siis:
      Mitä tämä nainen/vaimo puhui sinulle?
      Älä salaa mitään mitä sanoit tai nainen/vaimo sanoi sinulle!
      Jumala rangaiskoon sinua, nyt ja vasta jos salaat mitään, mitä vaimo/nainen sinulle sanoi tai teki!

• >>Jumala rangaiskoon sinua, nyt ja vasta jos salaat mitään, mitä vaimo/nainen sinulle sanoi tai teki!>>

Vei pusikkoon ja raiskasi.
      😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Okei, jos oli mielyttävä, kiitä tikoi Jumalaa ja tyttöä, ellei valitse seuraavaksi joku joka saattaa olla parempi.

eli ei vaiskaa.

Pitäkää itsenne puhtaina, ja housut jalassa sekä Jumala mielessä ja edessänne.
        Paetkaa nuoruuden himoja/haluja (sama sana ja riippuu paikasta ja tulkitsijasta kumpaa käyttää)

nyt kaikki paetkaa haureutta ja nuoruuden himoja,
        ihminen tekee syntiä omaa ruumista ja sitten Jumalaa vastaa.

Tiesitkö voit laillisesti ottaa itsellesi vaikka 700 vaimoa,
        ja seitsemän sataa anoppia :(

mutta jokaiselle tulee antaa ravintoa, esim 4-viljan puuroa ja velliä, sekä
        vaatteet, esim kirpikseltä ;)
        ja sitten seksiä eli aviollinen velvollisuus, eli PAKKO.

nyt, jos arvelet että voit antaa 700 vaimolle, seksiä, siitä vaan, ja ONNEA yritykselle :)

Mutta jos tarkoituksesi ja tahtosi on päästä Seurakunnassa johon virkaa tai toimee, silloin
        EHDOTON käsky ja säädös ja määräys on:

vain yksi vaimoa!

no sa,a se.

• Anonyymi

Mooses on on ankara :)
        Huusitko apua ?
        jos huusit olet vapaa ,ellet sinun tulee pyrkiä sopimaan, tytön isän ja
        ISOJEN VIHAISTEN VELJIEN kanssa :)
        sillä heillä on oikeus sitten surmata ja sinulla on teoreettinen mahdollisuus juosta TURVAkaupunkiin jonne ei saa tulla kostamaan.

toisaalta, Mooses ei ole ottanut huomioon jos tyttö, esim 150 cm raiskaa pojan tai miehen :/
        joten tätä tulee tarkaa tutkia ja sitten ihmetellä.

eli juttu on heh heh ja hah :)

• Anonyymi

Emme tiedä!
      Käsityksiä on runsaasti. Vahvimmin Raamattu esittää, että kuollut nukkuu ja kaikki herätetään viimeisenä päivänä tuomiolle.
      Siinä on kyllä ongelmansa, vaikka luterilainen olenkin ja aina tuon kuullut. Onneksi Raamatulla voi aika hyvin perustella , että sielu - henki elää tietoisena Tuonelassa, joko kärsien rangaistusta tai iloiten Jeesuksen seurassa armahdettuna.
      Itse olen yhä enemmän uskomassa jälkimmäisen, koska ensimmäinen on aika karu ja lohduton.

PKTNH

• Anonyymi

Väänsit harhaoppisi Jumalan Sanaksi. Kirjoitit adventismintin houretta: Vahvimmin Raamattu esittää, että kuollut nukkuu ja kaikki herätetään viimeisenä päivänä tuomiolle. väitteesi ei perustu Raamattuun: Sana näyttää sinut valhettelijaksi: Kaikki, mitä Jeesus puhuu on puhdasta totuutta: Jeesuksen omat Sanat: Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Rikas mies ei nukkuvat, vaan oli täysin tietoinen tapahtumista, siis rikas mies oli eittämättä hereillä.
        Porttokirkon murhaamista on todistettu: he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat? Taivaassa marttyyrit huutavat kostoa luterilaiselle kirkollesi!
        Jeesuskaan ei nukkunut kuolemansa jälkeen: hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Huomaa: Marttyyrit eivät nuku, vaan huutavat kostoa katolilais-luterilaiselle kirkolle!

• >>Okei, jos oli mielyttävä, kiitä tikoi Jumalaa ja tyttöä, ellei valitse seuraavaksi joku joka saattaa olla parempi.>>

Edellinen uhri oli bulgarialainen painonnostaja joka oli lomalla Suomessa.

Muuten ihan miellyttävä. Kiitän siitä tikoi-Jumalaa.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2761
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1374
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1051
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1035
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe