Ateistiksi itseään väittävä teologi Bart Ehrman on kuulemma väittänyt näin: "...hän tekee selväksi että Raamatun Jeesus on pelkkä myytti, mutta oli olemassa historiallinen Jeesus. Tämä Jeesus oli maailmanlopun saarnaaja (heitä oli lukuisia siihen aikaan) ja lahkon/kultin johtaja."
Verrataanpa tätä venkoilua johonkin muuhun myyttiin. Otetaan esimerkiksi Henrikin ja Lallin myytti (joka on muuten todettu nykyään pelkäksi myytiksi eikä historialliseksi faktaksi).
Hän tekee selväksi, että piispa Henrikin ja talonpoika Lallin kohtaaminen köyliönjärven jäällä on pelkkä myytti, mutta oli olemassa historiallinen Lalli ja Henrik ja Lalli tappoi Henrikin Köyliönjärven jäällä.
Miten ihmeessä tällaista aivopiereskelyä ja älyllistä akrobatiaa voi kukaan täysjärkinen harrastaa ja sietää?
Epärehellisten teologien venkoilu
6
119
Vastaukset
- Anonyymi
Entä jos kesti kuollessaan kuoleman portilla kuuleekin että lestadiolaisuus oli täysin väärä usko? Miten silloin suu pannaan?
- Anonyymi
Vain JT puhuu raamatunmukaisesta uskosta
Tervetuloa mukaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain JT puhuu raamatunmukaisesta uskosta
Tervetuloa mukaan!Mistä häntä syytetään?
- Anonyymi
Lallista ja Henrikistä ei ole mitään aikalaislähteitä, toisin kuin henkilöistä jotka oli Jeesuksen kanssa tekemisissä hänen vielä eläessään.
"...toisin kuin henkilöistä jotka oli Jeesuksen kanssa tekemisissä hänen vielä eläessään."
Laitat varmaan näitä lähteitä kaikkien nähtäväksi?
- Anonyymi
Mormonien Joseph Smith oli todellinen henkilö, vaikka häneenkin liitetty ihmetekoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361