Tällaista on erään vaikeuksissa olevan autonvalmistajan viha ladattavia hybridejä kohtaan:
https://www.is.fi/autot/art-2000010909812.html
Älkää koskaan ostako täyssähköautoa vaan ladattava hybridi!
34
659
Vastaukset
- Anonyymi
Mikähän tämä ladattavia hybridejä vihaava autonvalmistaja mahtaa mielestäsi olla?
Jos yrität vihjata avauksellasi Volkswagen Groupiin niin erehdyt pahemman kerran. Sillä on markkinoilla enemmän ladattavia hybridejä kuin Toyota Groupilla sähköautoja!- Anonyymi
Rekisteröitiinhän marraskuussa peräti 2 ladattavaa Priusta. Eikös se jo riitä?
- Anonyymi
Vuosikausia minä olen tällä palstalla vaahdonnut siitä, että lataushybridit ovat täysin järjenvastaisia ajoneuvoja. Niitä tuovat markkinoille vain sellaiset autotehtaat, jotka eivät osaa tehdä kunnollista toimivaa ja kestävää hybridiautoa Toyotan malliin.
Nyt uskalletaan viimein tunnustaa se, etä Toyotan 30 vutta sitten kehittämä itselataava hybridiauto on edelleen kukkulan kunkku. Juuri tästä syystä minä ajelenkin aina itselataavalla hybridiautolla viinakauppaan ostoksille janon yllättäessä.
https://www.is.fi/autot/art-2000010909812.html- Anonyymi
Vähän ajavalle ihan tavallinen bensa-auto on paras valinta.
- Anonyymi
Töissä yksi tojota Raveista oli tuollainen ”itselataava” eli siis bensalla ladattava.
Täytyy sanoa että oli paskin auto jolla koskaan olen ajanut.
Ne pari ladattavaa tojota ravia oli nekin aivan paskoja, mutta se latauskelvoton oli kyllä alle kaiken arvostelun.
Kovasti pitää olla päässä vikaa, joka sellaisen paskan itselleen ostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töissä yksi tojota Raveista oli tuollainen ”itselataava” eli siis bensalla ladattava.
Täytyy sanoa että oli paskin auto jolla koskaan olen ajanut.
Ne pari ladattavaa tojota ravia oli nekin aivan paskoja, mutta se latauskelvoton oli kyllä alle kaiken arvostelun.
Kovasti pitää olla päässä vikaa, joka sellaisen paskan itselleen ostaa.Eikä Toyota edes korjaa noita uudehkoja hybridejä vaan maksattaa korjaukset asiakkailla vaikka viat on selkeitä valmistevirheitä. On se sitten luotettava ropponen!
Ei kyllä tee mieli ostaa mitään Toyotan tekelettä. Ei oikein täytä minun autolle asettamia vaatimuksia käyttökelpoisuudesta. Lähinnä todella surkeat ajoominaisuudet ja ajomelu on aivan järkyttävä. Monia muita parempia autoja on markkinoilla, jopa halvemmalla kuin Toyota! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Toyota edes korjaa noita uudehkoja hybridejä vaan maksattaa korjaukset asiakkailla vaikka viat on selkeitä valmistevirheitä. On se sitten luotettava ropponen!
Ei kyllä tee mieli ostaa mitään Toyotan tekelettä. Ei oikein täytä minun autolle asettamia vaatimuksia käyttökelpoisuudesta. Lähinnä todella surkeat ajoominaisuudet ja ajomelu on aivan järkyttävä. Monia muita parempia autoja on markkinoilla, jopa halvemmalla kuin Toyota!"Monia muita parempia autoja on markkinoilla, jopa halvemmalla kuin Toyota!"
No mitä itse pitäisit Rav4:n sijaan parempina vaihtoehtoina? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Monia muita parempia autoja on markkinoilla, jopa halvemmalla kuin Toyota!"
No mitä itse pitäisit Rav4:n sijaan parempina vaihtoehtoina?Bemarin X3 on eräs parempi vaihtoehto RAV4lle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemarin X3 on eräs parempi vaihtoehto RAV4lle.
Mutta on varsinkin uutena aivan eri hintaluokan kampe. Lisäksi jos autoa pitää pidempään niin sille on kyllä syynsä miksi hybridi-Bemarin akkutakuu on vain 100 tkm....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta on varsinkin uutena aivan eri hintaluokan kampe. Lisäksi jos autoa pitää pidempään niin sille on kyllä syynsä miksi hybridi-Bemarin akkutakuu on vain 100 tkm....
Ei niissä olut kovin paljoa hintaeroa, ennenkuin Ravin hintaa jouduttiin pudottamaan reilusti. Molemmissa samanlainen takuukin. Toyotan Relaxia en laske edes takuuksi, eihän se edes korvaa mitään, oikeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että halvalla saa halpaa.
- Anonyymi
Ihanaa 😂🤣😅
- Anonyymi
Ladattava hybridi on eläkeläisten huuhastelulelu. Käydään pari kolme kertaa viikossa asioilla ja muun ajan auto on laturissa kiinni.
- Anonyymi
Ja tämä väite perustuu...?
- Anonyymi
Töpselihybridillä 20 tkm vuodessa. Ja tosiaan pari kolme kertaa viikossa kaupunkiasioilla, joihin sähköt ovatkin riittäneet kivasti. Hyvin hoituneet myös 2 x 60 km mökkimatkat lähes pelkällä sähköllä. Bensaa mökkireissuilla on kulunut kelistä riippuen + - 2,5 l/100 km.
10 kW luokkaa oleva akku latautuu 16 A schukosta kolmessa tunnissa. Yleensä käytetty kuitenkin 10 A, koska latautuu silläkin alle viiden tunnin.
Eläkeläiset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä väite perustuu...?
Näköhavaintoon samassa parkkihallissa oleviin ladattaviin, Kia Niro ja Mini Countryman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töpselihybridillä 20 tkm vuodessa. Ja tosiaan pari kolme kertaa viikossa kaupunkiasioilla, joihin sähköt ovatkin riittäneet kivasti. Hyvin hoituneet myös 2 x 60 km mökkimatkat lähes pelkällä sähköllä. Bensaa mökkireissuilla on kulunut kelistä riippuen - 2,5 l/100 km.
10 kW luokkaa oleva akku latautuu 16 A schukosta kolmessa tunnissa. Yleensä käytetty kuitenkin 10 A, koska latautuu silläkin alle viiden tunnin.
Eläkeläiset20000 km ja ajomatka 50 km yhdellä latauksella, latauksia 400 vuodessa. Akun arvioitu kesto 4 - 5 vuotta
- Anonyymi
Taas on menossa hyökkäys ladattavia hybridejä kohtaan valheellisin perustein. Miksi niitä pitää valheiden avulla vainota.
Ladattavien hybridien akut kestävät loputtomasti, sillä niitä ei voi ladata pikalatauksen suurella teholla.
Stellantiksen autolla jossa polttomoottoria käytetään generaattorina, ei tee mitään.- Anonyymi
Kaksitoista vuotta sitten Suomeen tuodut ladattavat Priukset ovat vielä täydessä iskussa. Kadut ja tiet täynnä niitä.
Priushan oli ensimmäisen Eurooppaan tuotu ladattava hybridi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksitoista vuotta sitten Suomeen tuodut ladattavat Priukset ovat vielä täydessä iskussa. Kadut ja tiet täynnä niitä.
Priushan oli ensimmäisen Eurooppaan tuotu ladattava hybridi.Missä noita on kadut täynnä kun niitä myytiinkin vain reilut 250 kpl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä noita on kadut täynnä kun niitä myytiinkin vain reilut 250 kpl.
Siis koko mallisarjan aikana ensirekisteröidyt.
- Anonyymi
Nyt on mennyt 6 vuotta ladattavalla hybridillä. Seuraava on sähköauto. Tilapäislaturikin on jo vaihtunut kiiinteään 11kW laturiin kuormanhallinnalla.
- Anonyymi
...ja niinhän siinä kävi, että plugari vaihtui keväällä sähköautoon. Mökkimatka reilut 300 km menee ilman välilatauksia. Mökillä on matkalaturi, joten takaisinkin pääsee. Kerran olen käynyt kokeilemassa kaupallista laturia, muuten halvalla pörssisähköllä.
- Anonyymi
Toyotien luotettavuuden takana on juuri tuo, ettei sillä ole ollut ladattavia malleja. Ns. itselataavien hybridien mootttorit käyvät säännöllisesti, eivätkä esimerkiksi ruostu venttiilikoneistojen osalta.
Täällä tietysti väitetään muuta ladattavista hybrideistä, sillä mustan Pekan käteensä saatuaan, on siitä tietenkin päästävä eroon. Toyotan ladattavat hybridit ovat tietenkin samaa roskaa, jota muidenkin valmistamat autot ovat,- Anonyymi
Nyt kun niitä "luotettavia" Toyotan hybridejä on kehitelty, eli halpuutettu, viidenteen sukupolveen, alkaa tulla pää vetäjän käteen. Luotettavuus kuralla, eikä mitään uutta tulossakaan. Lupaukset tulevasta petetty ja sähköautot ostomalleja kilpailijoiden mallistosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun niitä "luotettavia" Toyotan hybridejä on kehitelty, eli halpuutettu, viidenteen sukupolveen, alkaa tulla pää vetäjän käteen. Luotettavuus kuralla, eikä mitään uutta tulossakaan. Lupaukset tulevasta petetty ja sähköautot ostomalleja kilpailijoiden mallistosta.
Miksi sinä valehtelet????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä valehtelet????
Antaa asiantuntijan kertoa kokemuspohjaisesti hybridien ongelmista.
Eikä se yksin johdu polttiksen ja hybridin yhteispelistä, osasyy on penkin ja ratin takana.
https://www.youtube.com/watch?v=jb8Pe5GwiNg
Jopa TM oli ottanut kopin Haapalan analyyseista.
Ei Haapala vihaa hybridejä, ei vaan suosittele niitä ensisijaisesti, hänhän saa päinvastoin tuloja kun niitä hänelle tuodaan korjattavaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=J9TlH9lpX00
Kokkolan autohuollon Jesse Haapala puhuu siitä mitä korjaamollaan joutuu tekemään.
Joko polttomoottoriauto tai tai täyssähköauto, olen samaa mieltä. Hybrideissä on liian paljon kamaa. Polttiksen kamat ja hybridin (sähköauton) osat.
Hybridi on laiskan ajajan auto, silläkin pärjää kun ajaa molemmilla puolilla tasaisesti.
- Anonyymi
sellasta
- Anonyymi
oho
- Anonyymi
Jo teoriassa ladattava hybrid on lyhytikäinen tekele. Jos akku kestää 2000 lataus-purku sykliä ja yhdellä latauksella pääsisi peräti 60 km, akku kestäisi vain 120000 sähköistä kilometriä. Täyssähköllä 2000 sykliä ja maltilliset 300 km/ sykli tekee jo mahtavat 600000 km.
- Anonyymi
En ymmärrä miten joku vielä maksaa jotain käytetystä hybridistä.
En kyllä itse uutta osta koska arvo on olematon parin kolmen vuoden käytön jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miten joku vielä maksaa jotain käytetystä hybridistä.
En kyllä itse uutta osta koska arvo on olematon parin kolmen vuoden käytön jälkeen.Hybridien kuvitelu säästö hupenee huoltokustannuksiin. Öljynvaihdot kerran vuodessa, jakopään remmin vaihto yms. Akkutakuu esim. 8 v, jonka jälkeen hybridin arvo on mitätön - niin on tosin sähkiksenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset394831Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut173622Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693433Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1002784SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862660IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k282597Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161623En mä tahallani ole näin hankala.
Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161386- 1521311
Harmittaako mies, että yhteys katkesi?
Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?1791272