Älkää koskaan ostako täyssähköautoa vaan ladattava hybridi!

Anonyymi-ap

40

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikähän tämä ladattavia hybridejä vihaava autonvalmistaja mahtaa mielestäsi olla?
      Jos yrität vihjata avauksellasi Volkswagen Groupiin niin erehdyt pahemman kerran. Sillä on markkinoilla enemmän ladattavia hybridejä kuin Toyota Groupilla sähköautoja!

      • Anonyymi

        Rekisteröitiinhän marraskuussa peräti 2 ladattavaa Priusta. Eikös se jo riitä?


    • Anonyymi

      Vuosikausia minä olen tällä palstalla vaahdonnut siitä, että lataushybridit ovat täysin järjenvastaisia ajoneuvoja. Niitä tuovat markkinoille vain sellaiset autotehtaat, jotka eivät osaa tehdä kunnollista toimivaa ja kestävää hybridiautoa Toyotan malliin.

      Nyt uskalletaan viimein tunnustaa se, etä Toyotan 30 vutta sitten kehittämä itselataava hybridiauto on edelleen kukkulan kunkku. Juuri tästä syystä minä ajelenkin aina itselataavalla hybridiautolla viinakauppaan ostoksille janon yllättäessä.

      https://www.is.fi/autot/art-2000010909812.html

      • Anonyymi

        Vähän ajavalle ihan tavallinen bensa-auto on paras valinta.


      • Anonyymi

        Töissä yksi tojota Raveista oli tuollainen ”itselataava” eli siis bensalla ladattava.
        Täytyy sanoa että oli paskin auto jolla koskaan olen ajanut.
        Ne pari ladattavaa tojota ravia oli nekin aivan paskoja, mutta se latauskelvoton oli kyllä alle kaiken arvostelun.
        Kovasti pitää olla päässä vikaa, joka sellaisen paskan itselleen ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä yksi tojota Raveista oli tuollainen ”itselataava” eli siis bensalla ladattava.
        Täytyy sanoa että oli paskin auto jolla koskaan olen ajanut.
        Ne pari ladattavaa tojota ravia oli nekin aivan paskoja, mutta se latauskelvoton oli kyllä alle kaiken arvostelun.
        Kovasti pitää olla päässä vikaa, joka sellaisen paskan itselleen ostaa.

        Eikä Toyota edes korjaa noita uudehkoja hybridejä vaan maksattaa korjaukset asiakkailla vaikka viat on selkeitä valmistevirheitä. On se sitten luotettava ropponen!
        Ei kyllä tee mieli ostaa mitään Toyotan tekelettä. Ei oikein täytä minun autolle asettamia vaatimuksia käyttökelpoisuudesta. Lähinnä todella surkeat ajoominaisuudet ja ajomelu on aivan järkyttävä. Monia muita parempia autoja on markkinoilla, jopa halvemmalla kuin Toyota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Toyota edes korjaa noita uudehkoja hybridejä vaan maksattaa korjaukset asiakkailla vaikka viat on selkeitä valmistevirheitä. On se sitten luotettava ropponen!
        Ei kyllä tee mieli ostaa mitään Toyotan tekelettä. Ei oikein täytä minun autolle asettamia vaatimuksia käyttökelpoisuudesta. Lähinnä todella surkeat ajoominaisuudet ja ajomelu on aivan järkyttävä. Monia muita parempia autoja on markkinoilla, jopa halvemmalla kuin Toyota!

        "Monia muita parempia autoja on markkinoilla, jopa halvemmalla kuin Toyota!"

        No mitä itse pitäisit Rav4:n sijaan parempina vaihtoehtoina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monia muita parempia autoja on markkinoilla, jopa halvemmalla kuin Toyota!"

        No mitä itse pitäisit Rav4:n sijaan parempina vaihtoehtoina?

        Bemarin X3 on eräs parempi vaihtoehto RAV4lle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemarin X3 on eräs parempi vaihtoehto RAV4lle.

        Mutta on varsinkin uutena aivan eri hintaluokan kampe. Lisäksi jos autoa pitää pidempään niin sille on kyllä syynsä miksi hybridi-Bemarin akkutakuu on vain 100 tkm....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on varsinkin uutena aivan eri hintaluokan kampe. Lisäksi jos autoa pitää pidempään niin sille on kyllä syynsä miksi hybridi-Bemarin akkutakuu on vain 100 tkm....

        Ei niissä olut kovin paljoa hintaeroa, ennenkuin Ravin hintaa jouduttiin pudottamaan reilusti. Molemmissa samanlainen takuukin. Toyotan Relaxia en laske edes takuuksi, eihän se edes korvaa mitään, oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on varsinkin uutena aivan eri hintaluokan kampe. Lisäksi jos autoa pitää pidempään niin sille on kyllä syynsä miksi hybridi-Bemarin akkutakuu on vain 100 tkm....

        Niinhän sitä sanotaan, että halvalla saa halpaa.


      • Anonyymi

        Miksi teslassa on vaan vikaaaaa


        Älkää vaan alkako väittää että, siinä ei ole jotain vikaa viikoittain

        Mossekin oli luotettavampia ja kun ei ole varaosia niin saat vanhan purku osan takuun esim akun lämmittimet hajoo kaikista
        Kuulemma

        Toyota RAV4 4 hybriid on tilava auto


    • Anonyymi

      Ihanaa 😂🤣😅

    • Anonyymi

      Ladattava hybridi on eläkeläisten huuhastelulelu. Käydään pari kolme kertaa viikossa asioilla ja muun ajan auto on laturissa kiinni.

      • Anonyymi

        Ja tämä väite perustuu...?


      • Anonyymi

        Töpselihybridillä 20 tkm vuodessa. Ja tosiaan pari kolme kertaa viikossa kaupunkiasioilla, joihin sähköt ovatkin riittäneet kivasti. Hyvin hoituneet myös 2 x 60 km mökkimatkat lähes pelkällä sähköllä. Bensaa mökkireissuilla on kulunut kelistä riippuen + - 2,5 l/100 km.
        10 kW luokkaa oleva akku latautuu 16 A schukosta kolmessa tunnissa. Yleensä käytetty kuitenkin 10 A, koska latautuu silläkin alle viiden tunnin.
        Eläkeläiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä väite perustuu...?

        Näköhavaintoon samassa parkkihallissa oleviin ladattaviin, Kia Niro ja Mini Countryman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töpselihybridillä 20 tkm vuodessa. Ja tosiaan pari kolme kertaa viikossa kaupunkiasioilla, joihin sähköt ovatkin riittäneet kivasti. Hyvin hoituneet myös 2 x 60 km mökkimatkat lähes pelkällä sähköllä. Bensaa mökkireissuilla on kulunut kelistä riippuen - 2,5 l/100 km.
        10 kW luokkaa oleva akku latautuu 16 A schukosta kolmessa tunnissa. Yleensä käytetty kuitenkin 10 A, koska latautuu silläkin alle viiden tunnin.
        Eläkeläiset

        20000 km ja ajomatka 50 km yhdellä latauksella, latauksia 400 vuodessa. Akun arvioitu kesto 4 - 5 vuotta


    • Anonyymi

      Taas on menossa hyökkäys ladattavia hybridejä kohtaan valheellisin perustein. Miksi niitä pitää valheiden avulla vainota.

      Ladattavien hybridien akut kestävät loputtomasti, sillä niitä ei voi ladata pikalatauksen suurella teholla.

      Stellantiksen autolla jossa polttomoottoria käytetään generaattorina, ei tee mitään.

      • Anonyymi

        Kaksitoista vuotta sitten Suomeen tuodut ladattavat Priukset ovat vielä täydessä iskussa. Kadut ja tiet täynnä niitä.

        Priushan oli ensimmäisen Eurooppaan tuotu ladattava hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksitoista vuotta sitten Suomeen tuodut ladattavat Priukset ovat vielä täydessä iskussa. Kadut ja tiet täynnä niitä.

        Priushan oli ensimmäisen Eurooppaan tuotu ladattava hybridi.

        Missä noita on kadut täynnä kun niitä myytiinkin vain reilut 250 kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä noita on kadut täynnä kun niitä myytiinkin vain reilut 250 kpl.

        Siis koko mallisarjan aikana ensirekisteröidyt.


    • Anonyymi

      Nyt on mennyt 6 vuotta ladattavalla hybridillä. Seuraava on sähköauto. Tilapäislaturikin on jo vaihtunut kiiinteään 11kW laturiin kuormanhallinnalla.

      • Anonyymi

        ...ja niinhän siinä kävi, että plugari vaihtui keväällä sähköautoon. Mökkimatka reilut 300 km menee ilman välilatauksia. Mökillä on matkalaturi, joten takaisinkin pääsee. Kerran olen käynyt kokeilemassa kaupallista laturia, muuten halvalla pörssisähköllä.


    • Anonyymi

      Toyotien luotettavuuden takana on juuri tuo, ettei sillä ole ollut ladattavia malleja. Ns. itselataavien hybridien mootttorit käyvät säännöllisesti, eivätkä esimerkiksi ruostu venttiilikoneistojen osalta.

      Täällä tietysti väitetään muuta ladattavista hybrideistä, sillä mustan Pekan käteensä saatuaan, on siitä tietenkin päästävä eroon. Toyotan ladattavat hybridit ovat tietenkin samaa roskaa, jota muidenkin valmistamat autot ovat,

      • Anonyymi

        Nyt kun niitä "luotettavia" Toyotan hybridejä on kehitelty, eli halpuutettu, viidenteen sukupolveen, alkaa tulla pää vetäjän käteen. Luotettavuus kuralla, eikä mitään uutta tulossakaan. Lupaukset tulevasta petetty ja sähköautot ostomalleja kilpailijoiden mallistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun niitä "luotettavia" Toyotan hybridejä on kehitelty, eli halpuutettu, viidenteen sukupolveen, alkaa tulla pää vetäjän käteen. Luotettavuus kuralla, eikä mitään uutta tulossakaan. Lupaukset tulevasta petetty ja sähköautot ostomalleja kilpailijoiden mallistosta.

        Miksi sinä valehtelet????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä valehtelet????

        Antaa asiantuntijan kertoa kokemuspohjaisesti hybridien ongelmista.
        Eikä se yksin johdu polttiksen ja hybridin yhteispelistä, osasyy on penkin ja ratin takana.
        https://www.youtube.com/watch?v=jb8Pe5GwiNg
        Jopa TM oli ottanut kopin Haapalan analyyseista.
        Ei Haapala vihaa hybridejä, ei vaan suosittele niitä ensisijaisesti, hänhän saa päinvastoin tuloja kun niitä hänelle tuodaan korjattavaksi.
        https://www.youtube.com/watch?v=J9TlH9lpX00
        Kokkolan autohuollon Jesse Haapala puhuu siitä mitä korjaamollaan joutuu tekemään.
        Joko polttomoottoriauto tai tai täyssähköauto, olen samaa mieltä. Hybrideissä on liian paljon kamaa. Polttiksen kamat ja hybridin (sähköauton) osat.
        Hybridi on laiskan ajajan auto, silläkin pärjää kun ajaa molemmilla puolilla tasaisesti.


    • Anonyymi

      sellasta

    • Anonyymi

      oho

    • Anonyymi

      Jo teoriassa ladattava hybrid on lyhytikäinen tekele. Jos akku kestää 2000 lataus-purku sykliä ja yhdellä latauksella pääsisi peräti 60 km, akku kestäisi vain 120000 sähköistä kilometriä. Täyssähköllä 2000 sykliä ja maltilliset 300 km/ sykli tekee jo mahtavat 600000 km.

      • Anonyymi

        En ymmärrä miten joku vielä maksaa jotain käytetystä hybridistä.
        En kyllä itse uutta osta koska arvo on olematon parin kolmen vuoden käytön jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miten joku vielä maksaa jotain käytetystä hybridistä.
        En kyllä itse uutta osta koska arvo on olematon parin kolmen vuoden käytön jälkeen.

        Hybridien kuvitelu säästö hupenee huoltokustannuksiin. Öljynvaihdot kerran vuodessa, jakopään remmin vaihto yms. Akkutakuu esim. 8 v, jonka jälkeen hybridin arvo on mitätön - niin on tosin sähkiksenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridien kuvitelu säästö hupenee huoltokustannuksiin. Öljynvaihdot kerran vuodessa, jakopään remmin vaihto yms. Akkutakuu esim. 8 v, jonka jälkeen hybridin arvo on mitätön - niin on tosin sähkiksenkin.

        Akut kestävät loputtomasti, ainakin Toyotissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut kestävät loputtomasti, ainakin Toyotissa.

        Mihin sitä Toyotan 1,5 kWh "akkua" tarvitaan, en oikeasti ymmärrä...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridien kuvitelu säästö hupenee huoltokustannuksiin. Öljynvaihdot kerran vuodessa, jakopään remmin vaihto yms. Akkutakuu esim. 8 v, jonka jälkeen hybridin arvo on mitätön - niin on tosin sähkiksenkin.

        Oletko kuullut että akkuja voi korjata ja romutettavista autoista tulee paljon akuja ja niiden moduleita. Huomaa että vaikkapa Saksassa autot romutetaan keskimäärin 15 vuotiaina. Silloin akuissa on vielä hyviä moduleita käytettäväksi muissa autoissa.

        Oletko kenties kuullut että poltiksiinkin vaihdetaan käytettyjä moottoreita ja vaihteistoja. Ihan sama pätee sähköauton akkuihin.

        Ihan hyvissä hinnoissa jo aikaa sitten takuun päättymisen ylittäneet Nissanit ja Teslat on tänään ostohintaan nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut että akkuja voi korjata ja romutettavista autoista tulee paljon akuja ja niiden moduleita. Huomaa että vaikkapa Saksassa autot romutetaan keskimäärin 15 vuotiaina. Silloin akuissa on vielä hyviä moduleita käytettäväksi muissa autoissa.

        Oletko kenties kuullut että poltiksiinkin vaihdetaan käytettyjä moottoreita ja vaihteistoja. Ihan sama pätee sähköauton akkuihin.

        Ihan hyvissä hinnoissa jo aikaa sitten takuun päättymisen ylittäneet Nissanit ja Teslat on tänään ostohintaan nähden.

        Moduuleita käytettäväksi... Patterien osittainen korjaus vastaa suunnilleen polttisten männänrengasremonttia, 10 tkm, ja sama homma edessä.
        10 v vanhaan sähköautoon en puuttuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sitä Toyotan 1,5 kWh "akkua" tarvitaan, en oikeasti ymmärrä...?

        Toyota toi ensimmäisenä ladattavan hybridin Eurooppaan ja Suomeen vuoden 2012 keväällä. Iloisesti nuo vuoden 2012 ladattavat hybridit näkyvät pyörivän tuolla liikenteessä ilma akku- tai muitakaan ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      63
      3776
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      81
      2381
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1630
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1172
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      1005
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      49
      993
    Aihe