Paavali itse tekeytyi apostoliksi keksimällä itselleen tittelin "pakanoiden apostoli".
Jeesus ei puhu mistään erillisestä pakanoiden apostolista, sillä kaikki oikeat apostolit olivat sekä Juutalaisten kansojen että pakanakansojen apostoleita.
Kaikki kansat kuuluivat heille.
Jeesus käski heitä kastamaan KAIKKI KANSAT, myös pakanakansat omikseen ja sitten opettaa heille käskyt.
He lähtivät heti siihen tehtävään Jeesukselta kastekäskyn ja Jeesuksen delegoiman vallan saatuaan.
Matt.28
19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kaikki kansat....
19
115
Vastaukset
- Anonyymi
Esim. Pietari koki marttyyrikuoleman Roomassa, pakanamaassa.
Roomassa on suuri Pietarin kirkko hänen työnsä vuoksi sinne rakennettu. - Anonyymi
Jeesus kertoi eläissää kaiken mahdollisen oikeille Karitsan apostoleilleen, mitä ihmisen tarvitsee tietää.
Mitä siihen on jälkikäteen lisätty ja tulkintoja tehty, ei ole Jeesuksesta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi
Kahdentoista apostolin nimet?
-------------------------------------------
Koska kukaan ei voine väittää saati todistaa, mitä nämä nimet olivat? Koska apostoli Johannes, ilmestyksen näkijäkään kerro tai nimeä heitä.
Niin jäljelle jää se, mitä UT:n tekstit kertovat. Nyt tiivistetysti.
Miksi Juudas ja Mattias eivät voi olla tuossa luettelossa?
---------------------------------------------------------------------
JUUDAS?
Kavaltaja, joka surmasi itsensä? Jeesus sanoi hänest: ”yksi teistä on perkele”. O n mahdotonta, että perkeleen tasolla elämänsä päättäneen, kuolleen - Juudaksen nimi olisi tuossa Ilm 21:14 luettelossa.
MATTIAS?
Hän ei ollut JEESUKSEN itsensä valitsema apostoli, Juudaksen sijaan.
Pietarin johdolla yli-innokas kaarti otti tehtäväkseen valita joku Juudaksen tilalle. Se tehtiin arpomalla.
”… arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.” (Apt 1: 15-26.)
Kyseessä ei ollut JEESUKSEN valinta!
Joka väittää että ”arpa” (!) on samaa kuin Jeesus, Jumalan Karitsa, tuo näytön Jeesuksen arvovallan halventamisesta.
” Mattias luettiin niiden yhdentoista kanssa…”
Se oli ihmistekoinen valinta.
Jeesus ei ollut käskenyt, saati delegoinut jumalallista valtaoikeuttaan tälle Pietarin menettelylle.
Jeesus ei valinnut ”arpomalla” apostoleitaan. Alunperin.
Siksi oli äärimmäisen mielivaltaista ihmistouhua ruveta ”arpomalla” valitsemaan. Jeesuksen apostolia. Se todistaa kuinka ihmiset voivat erehtyä ja eksyä sellaiseen, mikä on JUMALALLE kuluvaa hallntiovaltaa..
Jeesus kyllä tiesi ja osasi asiansa….
Mutta on surullisen tavallista, että ihmiset innoissaan astuvat Jumalan reviirille.
Jää vain yksi päätelmä: Apostoli Paavalin nimi on Ilm 21:14 luettelossa. Jeesuksen valinta.- Anonyymi
Viestisi paljastavat tyhmyytesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestisi paljastavat tyhmyytesi.
Siis aloittajan viesti, tän ketjun - on tyhmyrin käsialaa? Kyllä!!
- Anonyymi
>>>19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen<<<
Sanat "kastamalla heitä" viittaa opetuslapsiin, ei kaikkeen kansaan.
Kaikelle kansalle tuli julistaa evankeliumi. Sitten Sanaan uskovista
ja vastaanottavista ihmisistä tulee Jeesuksen opetuslapsia kasteen
kautta. Jeesus käski kastaa uskoontulleita ihmisiä.
Kukaan ei voi olla Jeesuksen opetuslapsi ellei ensin kuule
evankeliumia ja usko Jeesukseen. Ensin usko ja sitten uskon
kautta kuuliaisuus Jeesukselle Kristukselle. Sitten kaste.
Yksilöihmisestä tulee siis Jeesuksen opetuslapsi uskon ja kasteen
kautta. Uskoon tarvitaan Sana, johon uskoa. Siksi henkilökohtainen
usko, ja sitten kaste, opetuslapseuttaa yksilön. Tästä johtuen kaste
on tärkeä yksilöuskovan uskonelämälle. Ja koska se on erittäin
tärkeä, jopa ratkaisevan tärkeä uskovan uskossa kasvulle ja
kehitykselle sekä Jeesuksen seuraamiselle, uskovan kastetta
vastustetaan kovasti.
Room 6:4 "Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut
kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin
kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin
uudessa elämässä vaeltaman."
https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/439652359 - Anonyymi
Matt.10
Kaksitoista apostolia
1 Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja antoi heille vallan karkottaa saastaisia henkiä ja parantaa kaikkia tauteja ja vaivoja.
2 Nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäisenä Simon, toiselta nimeltä Pietari, ja hänen veljensä Andreas, Jaakob Sebedeuksen poika ja hänen veljensä Johannes,
3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja publikaani Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Taddeus,
4 Simon Kananeus* ja Juudas Iskariot, joka sitten kavalsi Jeesuksen. [Sana Kananeus ei ole varsinaisesti nimi vaan tarkoittanee seloottia, vapaustaistelijaa.]
Apt.1
Juudaksen tilalle valitaan Mattias
15 Eräänä päivänä, kun opetuslapsia oli koolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan.
16 Hän sanoi: "Veljet! Sen kirjoitusten sanan oli käytävä toteen, jonka Pyhä Henki Daavidin suulla oli ennalta Juudaksesta lausunut -- tuosta miehestä, joka ryhtyi oppaaksi Jeesuksen vangitsijoille.
17 Hän kuului meidän joukkoomme ja oli saanut osalleen palvelutehtävän niin kuin mekin.
18 Petoksensa palkalla hän hankki itselleen kappaleen maata, mutta sitten hän syöksyi päistikkaa alas, niin että hänen vatsansa halkesi ja sisälmykset pursuivat ulos."
19 -- Tämä tuli yleisesti tiedoksi Jerusalemissa, ja niin se paikka sai heidän kielellään nimen Hakeldama, Veripelto.
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä,JOTKA OVAT KULKENEE KANSSAMME koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme."
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.
Pavali ei kulkenut päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut hänen opetuksiaan, ei ollut audenttinen todistaja Jeesuksen puheista, ihmeistä, kuolemasta ja ylösnousemusesta.
Saulus Tarsolainen oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli voimassa talibaanien opit naisten alistamisesta. Paavalin isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluista ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus, jolla oli lupa tappaa sekä juutalaisia että kristittyjä, jos he ovat uhka Rooman hirmuvallalle.
Paavali oli paha sovinisti, siksi monet miehet tykkäävät hänen opeistaan.
Jollei naiset olleet hiljaa ja pitäneet huntua ja burkaa, niin paavali ajeli heidät posliiniksi lampaiden keritsemiseen tarkoituilla keritsimillä. Se oppi setämiehiä kiinostaa kovasti.
1. Kor. 14:34
olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
Jeesus ei opettanut naisten alistamista. - Anonyymi
Paavali oli vielä tappohommissa, kun helluntaina 3000 syntistä kastettiin pelastukseen ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi.
Oikeat opetuslapset puhuivat helluntaina Jerusalemissa oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita.
Paavali ei sitä nähnyt eikä kuullut.
Paavali yritti matkia heitä Korintossa puhumalla hänessä asuneen saatanan enkelin avulla sekavia molotuksia eli glossolalioita, joista kukaan ei saanut selvää, mitä asia koski.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.- Anonyymi
Paavali pelotteli ihmisiä ja kehui fyysisiä voimiaan ja nyrkkeilijän lahjojaan. Nyrkkeily oli tappolaji. Mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali pelotteli ihmisiä ja kehui fyysisiä voimiaan ja nyrkkeilijän lahjojaan. Nyrkkeily oli tappolaji. Mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.Paavali murhasi Stefanoksen ja yritti päästä pälkähästä opettamalla, että lait ei koske häntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali murhasi Stefanoksen ja yritti päästä pälkähästä opettamalla, että lait ei koske häntä.
Mutta kun oli kyse naisten alistamisesta, niin kyllä lain kohdat kelpasi Paavalille!
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun oli kyse naisten alistamisesta, niin kyllä lain kohdat kelpasi Paavalille!
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Paavalin saama Saatanan enkeli (King James: The messenger of Satan) ei jättänyt miestä rauhaan, vaan piti häntä kahleissaan loppuun asti, Roomassa tapahtuneeseen teloitukseen saakka.
Paavali yritti vierittää vastuun omista synneistään ja pahoista teoistaan ja valhe puheistaan vanhojen aatamien ja lihojen syyksi. Vaikka ei lihat mitään ajattele.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Room. 7:17
Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin saama Saatanan enkeli (King James: The messenger of Satan) ei jättänyt miestä rauhaan, vaan piti häntä kahleissaan loppuun asti, Roomassa tapahtuneeseen teloitukseen saakka.
Paavali yritti vierittää vastuun omista synneistään ja pahoista teoistaan ja valhe puheistaan vanhojen aatamien ja lihojen syyksi. Vaikka ei lihat mitään ajattele.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Room. 7:17
Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.Paavalin kirkastamat totuudet kihahtaa helposti päähän ja tekee riippuvaiseksi,
jos ei muuta Raamatusta lue.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
- Anonyymi
Mitä "raamattua" te Paavalin rienaajat luette?
- Anonyymi
Parhamin novumeita, Mormonin Kirjaa ja Vartiotornia ja Olsenin salaiset muistiinpanot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamin novumeita, Mormonin Kirjaa ja Vartiotornia ja Olsenin salaiset muistiinpanot.
Ylivainiokin piti päiväkirjaa.
Katui kun luopui lapsena saamastaan kasteesta ja uskosta, esikoisoikeudestaan ja kääntyi helluntailaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainiokin piti päiväkirjaa.
Katui kun luopui lapsena saamastaan kasteesta ja uskosta, esikoisoikeudestaan ja kääntyi helluntailaiseksi.Ylivainio oli anabaptismin uhri. Paha äkkikuolema Espanjassa vain 61-vuotiaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Novumi tehtii 40 vuotta myöhemmin parhamin kuolemaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainio oli anabaptismin uhri. Paha äkkikuolema Espanjassa vain 61-vuotiaana.
11 apostolia koki äkkikuoleman.
Pakkovauvakastetut kuolevat hitaasti viinaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103045
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172741Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671449Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942