https://evclinic.eu/2024/12/12/kia-hybrid-2-in-1-hybrid-trash-and-warranty-rape/
https://evclinic.eu/2024/12/08/bmw-x5-f15-40e-another-dead-hybrid-with-150000-km/
150-200 000km! Ja hybridin akku on lopussa!
SÄHKÖAUTON AKKU KESTÄÄ MILJOONA KILOMETRIÄ. Hybridin pieni tuhoutuu!
35
243
Vastaukset
- Anonyymi
Kallista bensiinin säästöä. Säästöt menee akun uusimiseen! Silloin ollaan tappiolla!
- Anonyymi
Ilmastoa tuossa on tarkoitus säästää, eikä bensaa, hölmö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastoa tuossa on tarkoitus säästää, eikä bensaa, hölmö.
Onneksi Kiinan päästöt 2/3 maailmasta ja kasvaa!! Pisara meressä aja polkupuörällä jne
- Anonyymi
Kokkolassa tämä on nähty! Hybridimies on maksajan paikalla! Teslamies on voittaja.
https://www.youtube.com/watch?v=ni6VYYK-6f8 - Anonyymi
Ladattavassa hybridissä pitää pitää ymmärtää käyttää autoaan oikein ja tajuta, että sitä akkua ei kannata ladata kokoaikaa ja bensalla pitää ajaa säännöllisesti, muuten säästäminen tulee kalliiksi.
- Anonyymi
Kun ajat 100 km päivässä, niin taatusti polttomoottorikin käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajat 100 km päivässä, niin taatusti polttomoottorikin käy.
Juu, mutta monet hankkivat piuha-hybridin sillä ajatuksella, että sillä ajaa 40-50 kilometrin työmatka-ajot ja siihen päälle 10 km kauppakassituksen ilman, että polttomoottori käynnistyy lainkaan ja sitten taas yöksi laturiin. Ja sitten tuli iso OHO, kun sekä polttomoottori, että akku ottavat nokkiinsa tuosta säästämisestä.
- Anonyymi
Lataaminen tappaa liian pienen akun. Oikeissa sähköautoissa akku kestää miljoona kilometriä. Tärkeintä on, että sähköautossa on riittävän iso akku.
Vanhoissa pikkuakkuisissa Leaffeissa miljoona jää haaveeksi. - Anonyymi
https://gbd.no/en/utvalgte-deler/batteripakke-elbil/nissan/
Tuolta tilataan akkuja akkuhuoltoon. SOC mittaus ja vertaus. - Anonyymi
ongelma tuleekin siinä kun 8 vuotta on täynnä,,,köyhät ei uskalla ostaa kun takuu loppuu.. nyt ajellaan 500-2000€ autoilla ja hyvin pelittää pienissä ajoissa...ja ei haitta jos lasahtaa...mut sähköautossa palaa käämit autossa niin senjälkeen palaa kuskilla...
kokoomuslaisten pitäisi ottaa huomioon että köyhät tekee työt ja heille pitäisi antaa mahdollisuus kulkea edullisesti autolla kuten ennen sähköautoja..käytetyt saa viedä paaliin kun ikää on 8 vuotta - Anonyymi
hah miljoona.. tm voisi ottaa haasteen ja ajaa miljoonan teslalla sekä laittaa kustannukset mitä kuluu koko ajon aikana ..renkaat ,huollout jne..siis kaikki,,näillä 100.000 sähköautojen testeillä ei ole mitään merkitystä...
- Anonyymi
Toyota Motorsin auto tuskin liikkuu miljoonaa kilometriä.
- Anonyymi
Mitä tekee sillä miljoona kilometriä kestävällä akulla, kun kori ja muu tekniikka on romutuskunnossa jo 300-400 tkm jälkeen?
- Anonyymi
Alumiinikori kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alumiinikori kestää.
Aivan uusi menetelmä. Kori valetaan korroosikestävästä alumiinista.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/teslat-muuttumassa-alumiinisiksi-palapeleiksi-apuna-pientalon-kokoinen-gigaprassi-aivan-kuin-valaisi-metallisia-leikkiautoja/7926604 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan uusi menetelmä. Kori valetaan korroosikestävästä alumiinista.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/teslat-muuttumassa-alumiinisiksi-palapeleiksi-apuna-pientalon-kokoinen-gigaprassi-aivan-kuin-valaisi-metallisia-leikkiautoja/7926604 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan uusi menetelmä. Kori valetaan korroosikestävästä alumiinista.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/teslat-muuttumassa-alumiinisiksi-palapeleiksi-apuna-pientalon-kokoinen-gigaprassi-aivan-kuin-valaisi-metallisia-leikkiautoja/7926604Luin tuon jutun . Ei siellä kerrottu " korroosion kestävästä alumiinista " . Tavallinen alumiini ei kestä edes suolavettä . Varsin todennäköisesti Tesla käyttää halvinta alumiinia . Menetelmä ei ole uusi . Autoteollisuudessa tuo kokoluokka on uutta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin tuon jutun . Ei siellä kerrottu " korroosion kestävästä alumiinista " . Tavallinen alumiini ei kestä edes suolavettä . Varsin todennäköisesti Tesla käyttää halvinta alumiinia . Menetelmä ei ole uusi . Autoteollisuudessa tuo kokoluokka on uutta .
Kyseinen valuseos on suunniteltu korroosionkestäväksi. Vahva oksidikerros suojaa syöpymiseltä.
A365
https://refidus.com/comparing-between-aluminum-alloy-a380-and-a365/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseinen valuseos on suunniteltu korroosionkestäväksi. Vahva oksidikerros suojaa syöpymiseltä.
A365
https://refidus.com/comparing-between-aluminum-alloy-a380-and-a365/A365 valualumiiniseoksen kestävyys sekä edullisuus on vahva etu!
https://paceind.com/service/aluminum-die-casting/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin tuon jutun . Ei siellä kerrottu " korroosion kestävästä alumiinista " . Tavallinen alumiini ei kestä edes suolavettä . Varsin todennäköisesti Tesla käyttää halvinta alumiinia . Menetelmä ei ole uusi . Autoteollisuudessa tuo kokoluokka on uutta .
"Varsin todennäköisesti" Tesla tekee jotain, mitä se ei koskaan muuten tee: Tesla ei koskaan käytä halvinta materiaalia, vaan yleensä kehittää materiaalinsa itse ja optimoi KOKONAISUUDEN, ei yksittäistä komponenttia.
Eli Tesla on käyttää kalliimpaa materiaalia, jos kokonaisuus on sekä vahvempi että halvempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Varsin todennäköisesti" Tesla tekee jotain, mitä se ei koskaan muuten tee: Tesla ei koskaan käytä halvinta materiaalia, vaan yleensä kehittää materiaalinsa itse ja optimoi KOKONAISUUDEN, ei yksittäistä komponenttia.
Eli Tesla on käyttää kalliimpaa materiaalia, jos kokonaisuus on sekä vahvempi että halvempi.Typo: Eli Tesla käyttää kalliimpaa materiaalia, jos kokonaisuus on sekä vahvempi että halvempi.
- Anonyymi
Alumiinikoria on vaikea korjata, jos siihen tulee pienikin muodonmuutos eli paaliin.
- Anonyymi
Ei kannata ajaa autolla päin jotain estettä. Auton korin korjauskustannukset joutuu maksamaan vain jos törttöilee itse. Jos joku toinen törmää sun autoon niin se maksaa.
Ruostevauriot tulevat ilman törmäämistä mihinkään ja ne joutuu maksamaan omasta pussista. - Anonyymi
Kasko maksaa omat törttöilyt.
- Anonyymi
Luulen että se teslan alumiini on suunniteltu valu ominaisuudet edelllä ja sen jälkeen mekaaniset ominaiauudet. Väsynysnurtuma suurempi vaara kuin korroosio.
- Anonyymi
Sähköauton akku saattaa kestää vaikka miljoona kilometriä mutta ei yli 20 vuotta. Ei ainakaan Suomen olosuhteissa.
- Anonyymi
Työntämällä tai hinaamalla,mutta ei ajamalla.
- Anonyymi
Teslan valukori on vallankumouksellinen. Tulos ja saavutetut edut takaavat ylivoimaisuuden. Tämä murskaa perinteisen autoteollisuuden.
Tämä näkyy Teslan osakkeessa. - Anonyymi
Model 3 on ensimmäinen Teslan malli, jossa on normaalin auton tapaan ongelmia ruostumisen kanssa. Model 3 on sekoitus eri materiaaleja: terästä, suurlujuusterästä sekä alumiinia. Alumiinin käyttöä on vähennetty muihin malleihin verrattuna runsaasti.
- Anonyymi
Uudet Teslat nojaa valettuun alumiiniin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet Teslat nojaa valettuun alumiiniin.
Kyllä niiden korissa on myös paljon terästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niiden korissa on myös paljon terästä.
Sen voit testata magneetilla.
https://www.youtube.com/watch?v=WrkUhOxfFIY&t=1s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen voit testata magneetilla.
https://www.youtube.com/watch?v=WrkUhOxfFIY&t=1sTuolta ne Tesla Y korin materiaalit selviävät.
https://service.tesla.com/docs/BodyRepair/Body_Repair_Procedures/Model_Y/HTML/en-us/GUID-B4A61C9E-4CE2-4D9A-B9B3-B6D74EEFE038.html
- AnonyymiUUSI
Audi A8 oli ensimmäinen sarjatuotannossa ollut alumiinikorinen auto. Korroosiokestävyyden kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä, ei myöskään kestoiän.
Alumiinikori oli ratkaisu keventää autoa ja samalla kasvattaa vääntöjäykkyyttä.
Audi A8:t on keskimäärin pistetty paaliin nuorina ja vähän ajettuina.
Tuskin alumiinikorinlla on Teslankaan tapauksessa todellista tarkoitusta hakea pitkää kestoikää. Teslan paino lähentelee muutenkin kuorma-auton painoja joten riittävän vääntöjäykän korin ainoa järkevä materiiaali on tuollaisessa tapauksessa alumiini. Ja niin ohut alumiini kuin vain on mahdollista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5045491Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1194709- 4072207
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292122Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1641139- 611063
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll72961Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938