SÄHKÖAUTON AKKU KESTÄÄ MILJOONA KILOMETRIÄ. Hybridin pieni tuhoutuu!

Anonyymi-ap

https://evclinic.eu/2024/12/12/kia-hybrid-2-in-1-hybrid-trash-and-warranty-rape/

https://evclinic.eu/2024/12/08/bmw-x5-f15-40e-another-dead-hybrid-with-150000-km/

150-200 000km! Ja hybridin akku on lopussa!

35

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kallista bensiinin säästöä. Säästöt menee akun uusimiseen! Silloin ollaan tappiolla!

      • Anonyymi

        Ilmastoa tuossa on tarkoitus säästää, eikä bensaa, hölmö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastoa tuossa on tarkoitus säästää, eikä bensaa, hölmö.

        Onneksi Kiinan päästöt 2/3 maailmasta ja kasvaa!! Pisara meressä aja polkupuörällä jne


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ladattavassa hybridissä pitää pitää ymmärtää käyttää autoaan oikein ja tajuta, että sitä akkua ei kannata ladata kokoaikaa ja bensalla pitää ajaa säännöllisesti, muuten säästäminen tulee kalliiksi.

      • Anonyymi

        Kun ajat 100 km päivässä, niin taatusti polttomoottorikin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajat 100 km päivässä, niin taatusti polttomoottorikin käy.

        Juu, mutta monet hankkivat piuha-hybridin sillä ajatuksella, että sillä ajaa 40-50 kilometrin työmatka-ajot ja siihen päälle 10 km kauppakassituksen ilman, että polttomoottori käynnistyy lainkaan ja sitten taas yöksi laturiin. Ja sitten tuli iso OHO, kun sekä polttomoottori, että akku ottavat nokkiinsa tuosta säästämisestä.


    • Anonyymi

      Lataaminen tappaa liian pienen akun. Oikeissa sähköautoissa akku kestää miljoona kilometriä. Tärkeintä on, että sähköautossa on riittävän iso akku.

      Vanhoissa pikkuakkuisissa Leaffeissa miljoona jää haaveeksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ongelma tuleekin siinä kun 8 vuotta on täynnä,,,köyhät ei uskalla ostaa kun takuu loppuu.. nyt ajellaan 500-2000€ autoilla ja hyvin pelittää pienissä ajoissa...ja ei haitta jos lasahtaa...mut sähköautossa palaa käämit autossa niin senjälkeen palaa kuskilla...
      kokoomuslaisten pitäisi ottaa huomioon että köyhät tekee työt ja heille pitäisi antaa mahdollisuus kulkea edullisesti autolla kuten ennen sähköautoja..käytetyt saa viedä paaliin kun ikää on 8 vuotta

    • Anonyymi

      hah miljoona.. tm voisi ottaa haasteen ja ajaa miljoonan teslalla sekä laittaa kustannukset mitä kuluu koko ajon aikana ..renkaat ,huollout jne..siis kaikki,,näillä 100.000 sähköautojen testeillä ei ole mitään merkitystä...

      • Anonyymi

        Toyota Motorsin auto tuskin liikkuu miljoonaa kilometriä.


    • Anonyymi

      Mitä tekee sillä miljoona kilometriä kestävällä akulla, kun kori ja muu tekniikka on romutuskunnossa jo 300-400 tkm jälkeen?

      • Anonyymi

        Alumiinikori kestää.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan uusi menetelmä. Kori valetaan korroosikestävästä alumiinista.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/teslat-muuttumassa-alumiinisiksi-palapeleiksi-apuna-pientalon-kokoinen-gigaprassi-aivan-kuin-valaisi-metallisia-leikkiautoja/7926604

        Luin tuon jutun . Ei siellä kerrottu " korroosion kestävästä alumiinista " . Tavallinen alumiini ei kestä edes suolavettä . Varsin todennäköisesti Tesla käyttää halvinta alumiinia . Menetelmä ei ole uusi . Autoteollisuudessa tuo kokoluokka on uutta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin tuon jutun . Ei siellä kerrottu " korroosion kestävästä alumiinista " . Tavallinen alumiini ei kestä edes suolavettä . Varsin todennäköisesti Tesla käyttää halvinta alumiinia . Menetelmä ei ole uusi . Autoteollisuudessa tuo kokoluokka on uutta .

        Kyseinen valuseos on suunniteltu korroosionkestäväksi. Vahva oksidikerros suojaa syöpymiseltä.

        A365

        https://refidus.com/comparing-between-aluminum-alloy-a380-and-a365/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin tuon jutun . Ei siellä kerrottu " korroosion kestävästä alumiinista " . Tavallinen alumiini ei kestä edes suolavettä . Varsin todennäköisesti Tesla käyttää halvinta alumiinia . Menetelmä ei ole uusi . Autoteollisuudessa tuo kokoluokka on uutta .

        "Varsin todennäköisesti" Tesla tekee jotain, mitä se ei koskaan muuten tee: Tesla ei koskaan käytä halvinta materiaalia, vaan yleensä kehittää materiaalinsa itse ja optimoi KOKONAISUUDEN, ei yksittäistä komponenttia.

        Eli Tesla on käyttää kalliimpaa materiaalia, jos kokonaisuus on sekä vahvempi että halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Varsin todennäköisesti" Tesla tekee jotain, mitä se ei koskaan muuten tee: Tesla ei koskaan käytä halvinta materiaalia, vaan yleensä kehittää materiaalinsa itse ja optimoi KOKONAISUUDEN, ei yksittäistä komponenttia.

        Eli Tesla on käyttää kalliimpaa materiaalia, jos kokonaisuus on sekä vahvempi että halvempi.

        Typo: Eli Tesla käyttää kalliimpaa materiaalia, jos kokonaisuus on sekä vahvempi että halvempi.


    • Anonyymi

      Alumiinikoria on vaikea korjata, jos siihen tulee pienikin muodonmuutos eli paaliin.

      • Anonyymi

        Ei kannata ajaa autolla päin jotain estettä. Auton korin korjauskustannukset joutuu maksamaan vain jos törttöilee itse. Jos joku toinen törmää sun autoon niin se maksaa.

        Ruostevauriot tulevat ilman törmäämistä mihinkään ja ne joutuu maksamaan omasta pussista.


      • Anonyymi

        Kasko maksaa omat törttöilyt.


    • Anonyymi

      Luulen että se teslan alumiini on suunniteltu valu ominaisuudet edelllä ja sen jälkeen mekaaniset ominaiauudet. Väsynysnurtuma suurempi vaara kuin korroosio.

    • Anonyymi

      Sähköauton akku saattaa kestää vaikka miljoona kilometriä mutta ei yli 20 vuotta. Ei ainakaan Suomen olosuhteissa.

    • Anonyymi

      Työntämällä tai hinaamalla,mutta ei ajamalla.

    • Anonyymi

      Teslan valukori on vallankumouksellinen. Tulos ja saavutetut edut takaavat ylivoimaisuuden. Tämä murskaa perinteisen autoteollisuuden.

      Tämä näkyy Teslan osakkeessa.

    • Anonyymi

      Model 3 on ensimmäinen Teslan malli, jossa on normaalin auton tapaan ongelmia ruostumisen kanssa. Model 3 on sekoitus eri materiaaleja: terästä, suurlujuusterästä sekä alumiinia. Alumiinin käyttöä on vähennetty muihin malleihin verrattuna runsaasti.

      • Anonyymi

        Uudet Teslat nojaa valettuun alumiiniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudet Teslat nojaa valettuun alumiiniin.

        Kyllä niiden korissa on myös paljon terästä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi
      UUSI

      Audi A8 oli ensimmäinen sarjatuotannossa ollut alumiinikorinen auto. Korroosiokestävyyden kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä, ei myöskään kestoiän.
      Alumiinikori oli ratkaisu keventää autoa ja samalla kasvattaa vääntöjäykkyyttä.
      Audi A8:t on keskimäärin pistetty paaliin nuorina ja vähän ajettuina.
      Tuskin alumiinikorinlla on Teslankaan tapauksessa todellista tarkoitusta hakea pitkää kestoikää. Teslan paino lähentelee muutenkin kuorma-auton painoja joten riittävän vääntöjäykän korin ainoa järkevä materiiaali on tuollaisessa tapauksessa alumiini. Ja niin ohut alumiini kuin vain on mahdollista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

      Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      504
      5491
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

      Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      119
      4709
    3. Voiko nainen olettaa

      Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      407
      2207
    4. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

      Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      29
      2122
    5. Minun on vaikea ymmärtää

      Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1370
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

      Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      164
      1139
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

      Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      61
      1063
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

      Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      9
      991
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

      tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      72
      961
    10. Teennäinen ihminen?

      Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      938
    Aihe