1.mitkä on teikäin suosikkimusanimet (voitte luetella klassisia säveltäjiä, bändejä ja artisteja sekä muusikoita että ihan kaikki käy ja voitte antaa myös perustelut jos olette analyyttisia ihmisiä)
2.kumpi on parempi musalevy ; don huonot-silmänkääntötemppu vaiko YUP-toppatakkeja ja toledon terästä
3.onko klamydia hyvä yhtye vai ei
4.mitä mieltä olette popedasta
5.mielipiteenne kolmas nainen rock-ythyeestä
6.mitä sanotte yhtyeestä zen cafe
7.mielipiteenne CMX;n musasta
8.entäs maija vilkkumaan musa että mitäs mielt ootte maija vilkkumaan musasta
9.onko kuuntelussa koskaan klassinen musa kuten esim Anton vivaldi, Wolfgang Amadeus mozartti, Ludviggi van beethovveni tai vaikkapa Clara schumann ja Fanny mendellsohn ja helvi Leiviskä
10.Onko klassisen musan kentällä vielä klassisen musan kuuntelijoiden keskuudessa ahdasmielisiä ihmisiä jotka lähinnä tylyttää kaikki muut musagenret
11.Onko jazz -musa tylsää aina teidän mielestä
12.mitä musaa viimeks kuuntelitte
13.osaatteko antaa esim top10 listan kautta aikain suomen parhaat musalevyt
14.musan vaikutus yhteiskuntaan että onko mittään havaintoja siitä
15.onko rock tai punk musa rappiollista että kun uskovaiset meinaa ettei se tee hyvää kaikkien ihmisten sielulle että onko siinä perää ollenkaan vai onko se osittain totta että riippuuko yksilöstä että joku tietty yksilö saattaakin rappioitua siitä
16.mikä musa soi häissänne
17.mikä on elämänne biisi ja kertokaa miksi
18.mikä on Suomen paras musateos
19.mitä muistoja liittyy jonkun musanimen keikkaesityksee
20.onko viisasta sotkea politiikkaa musan kuunteluun (mulle sanottu että esim kauko röyhkää, klamydian musaa ja Kari peitsamoo ei sais kuunnella koska johtuen kyseisten nimien tietyistä asioista joita en sano nyt tässä )
kysymyksiä musaan liittyen
1
112
Vastaukset
- Anonyymi
omat vastaukseni (olen siis avauspostaaja)
1.vaikea sannoo oikeastaan ku maailmas on nii paljon musanimiä enkä puoliakaan tiiä mut vois heittää tähän ainaki tietyt levyt eli don huonot-silmänkääntötemppu, cmx-veljeskunta, YUP-toppatakkeja ja toledon terästä, muun muassa nuo ja eräs anton vivaldin klassinen musalevy DVD clasicos de oro (viulumusaa sisältävä) sekä gloria coatesin in autumn ja annea lockwoodin world rhytms
2.tosi paha kysymys , mut sanoisin että don huonot -silmänkääntötemppiu
3. on ja ei, joka riippuu täysin ajankohdasta että vuosien 88-95 aikainen klamydia on se mun juttu mut 95 jälkheen vuonna 99 zulun pohjalla vahava kokonaisuus toki ja 95 jälkeen tiettyjä yksittäisiä hyviä biisejä joista tosin yksikään ei musta piäse 88-95 vuosie biisien tasolle, ei edes se pienen pojan elämää
4. riippuu tässäki ajankohasta täysin että esim viimeisin levy on täyttä kuraa mutta esim hullut koirat on huikee joka suomimusakentän yks kovimpia ja livebändinä suomen parhaita mitä tulee soiton vireeseen
5.kolomas nainen pumppu takonut ussein tasaisen vahvoja levykokonaisuuksia ja paras aika selekeesti paras niije levy o vuoje 89 hikiset siivut jossa ei yhttään huonoo biisiä ja toinen tärkeä levy minulle (myös muistojen osalta) on vuoje 91 elämän tarkoitus levy
6.zen cafe lyhyehkö jakso suomimusakentällä että ois voineet pysyä siellä koko ajan tähä päevään asti mut löi pillit pussiin tai jäi tauolle vuonna 2006 että lyhyessä aikavälillä teki kovvaa jälkee , etenki levyt laiska, tyhmä ja saamaton ,Ua ua ja idiootti
7.riippuu ajakohdasta tämäkin mut harvoin toki tehneet paskaa levyä että paskoja levyjä cmx;n kohdalla varmaanki levyt mesmeria ja seitsentahokas kun taas huikeutta edustaa mm kolome levyä; veljeskunta, aurinko ja aura ja vaikka talvikuningas ei ole niin mieluisa ja tärkeä levy minulle niin pakko myöntää, on se upeastisävelletty&kirjoitettu teemalevy
8. No maija on aina ollut tasaisen hyvä ja kovimmat levyt ovat esikoislevy, meikit, ketjut ja vyöt sekä tietääkseni hänen eniten myynyt ei ja maija kait osunnut aika hyvin joijenki miesten hermoihin sanoituksillaan kun jotkut ukkelit uikuttaneet hänen sanoituksista
9.mä kuuntelen paljon klassista tietyllä aikajaksolla kun mulla on ne tietyt kaudet jolloin tiettyinä kuukausina luukutan heavymetallia, sitten klassista, sitten jatsia, sitten punk tai joku muu ja kun klassinen tässä aiheena niin klassisella musakentällä mulle se tärkein on Vivaldi että jotenki mun sielu rauhoittuu sen teoksissa ja sitä alleviivaa joidenkin muusikoiden esitykset eritoten!
10. en tiedä mut oon kuullu jottain
11. jatsi voi olla tylsää minulle jos se on liian virtuoosimaista pimputusta mut jatsi voi olla myös melodisen kaunista tai omaperäisen jännittävää ja jatsi on arvostettu musalaji joka vaatii paljon soittotaitoa kuten klassinen ja proge
12. kuuntelin eilen illalla stellaa
13. en ossoo antaa tähän koska on niin paljon semmosiaki levyjä joista en tiijä mittään , että käytännössä mahdotonta, mut top10;iin mahtuu ainaki nämä; YUP-toppatakkeja ja toledon terästä &cmx-veljeskunta &don huonot-silmänkääntötemppu&liisa tavi-liisa tavi
14. ei ole tietoa faktuaalista tietoo siitä mut oon lukenu siitä jottain
15. voi olla niin pienestä osasta ihmisiä kyse että voi vain murto-osalle aiheuttaa esim tunnevaurioita ja pahimmillaan paljon pahempaakin, mut kun jos prosenteista puhutaa niin tuskinpa on turmiollista
16. ei vastausta koska ei ole häitä ollu mulla koskaan
17. vaikea vastata mut esim klamydia-just for you koska veskun teksti kolahti yhessä kohttaa jossa antaa ihmisarvon juopolle biisin aikana se käy ilmi hyvin mut on niitä muitaki jotka vois olla elämäni biisejä kun tosa noin viikko sitte kolahti eräs biisi jonka nimi ei tuu ny miäleeni pahus vie en muista , hetkinen se on kait se eräs juice leskisen joululaulu, sika, että sika joululaulussa on hienoa se mistä juice kerthoo siin että joulun (ja elämän??) syvin olemus on iha jossain muussa kuin materiassa&syönnissä
18. en osaa sanoa mut esim onhan sibeliuksen finlandia kova tai YUP;n biisi toppatakkeja ja toledon terästä
19.en oo ollu kuin kerran keikalla ja olin silloin lapsi kun olin vanhenmpieni mukana Ylivieskan jäähallissa joskus vuonna 1990 tai 1991 kun nykäsen Matti esiintyi siellä bändinsä kanssa ja se bändin ukkelit kiroili paljon siellä ja matti pomppi korkealle = energinen keikka
20.ei mun mielestä oo viisasta politisoida musaa että kun jos haetaan vikoja kaikista sitten niin kohta ei voi kuunnella ennää kenenkään musaa (itkunaurua hih)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795387
- 824341
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3834328Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5103913- 1523418
- 533069
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.593011- 232738
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221