Asunto tärkein

Anonyymi-ap

Vuokran maksan,vaikka ei jäisi elämiseen juuri mitään!!!

15

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitähän se elämä on. Maksetaan asuntokulut ja laskut ja lopuilla rahoilla
      sitten sinnitellään loppu kuukausi. Kyllä siihen pystyy kun vain haluaa.
      Niille jotka jatkuvasti valittavat ei ole mikään rahasumma tarpeeksi.

    • Anonyymi

      Ihan oikein alottajalla että ensin asuntokulut ja sitten vaikka käy monessa ruokajakelussa ja onhan toimeentulotuki.

      • Anonyymi

        Kyllä se Keva lähettää riittävästi toimeentulotukea ihan joka kuukausi ja
        vieläpä ilman mitään anomuksia tai liitteitä. Kulutusjuhlat jatkukoon !


    • Anonyymi

      Sama juttu mulla, asumiskulut maksan aina pois heti tilipäivänä ja elän lopuilla sitten sen mukaan, mihin raha riittää.
      Aika hyvin olen saanut aina venytettyä rahat riittämään koko kuukaudelle, mutta kyllä se vaatii aika lailla vaivannäköä ja on pari kertaa käynyt kyllä niinkin, että rahat ovat loppuneet muutama päivä ennen seuraavaa tiliä.
      Mutta onpahan aina katto pään päällä, se on tärkein.
      Ja onneksi on noita ruokajonoja, niistä saa aina ainakin pahimpaan hätään syötävää.

    • Anonyymi

      Vaikka joulun ruokavarastot ovat huvenneet viikon syömisen tuoksinassa,
      niin ainakin sitä konjakkisinappia on vielä pari purkillista.
      Maustettua sinappia on hyvä sivellä nakkien kylkeen ja nautiskella niitä
      sitten sen peruna- tai italiansalaatin kera. Oivallinen perinneherkku.

    • Anonyymi

      Olen jo varmaan 10 vuotta maksanut vuokraa siten että maksan 30-40 euroa enemmän vuokraa mitä pitää ja sen takia minulla on vuokraennakkoa ollut maksettuna 500-600 euroa. Tälläkin hetkellä en aio maksaa vuokraa tammikuun ja maaliskuun aikana. Maksan vuokraa helmikuusta lähtien 134 euroa kk koska asumistuki laski 50 euroa. Pitää ottaa se huomioon ja maksan vuokraa niin että minulla on aina 2-3 kk vuokra maksettuna. Voin elää vähemmällä ja ostaa ruokaa niin että säästän. Kalastan myös paljon keväästä syksyyn joten säästä siinä rahaa koska saan kalaa ja voin syödä sitä.

    • Anonyymi

      On viisasta kerätä rahaa tavalla tai toisella niin, että on aina pienoinen
      puskurivarasto olemassa yllättävien menojen varalle .
      Jemmaraha peltipurkissa on hyvä keino välttää talousvaikeuksia.
      Välillä voi sieltä lainata ja sitten maksaa pikkuhiljaa takaisin jopa niin
      että jemmaraha aina pikkuisen kasvaa, niin on aina parempi
      toimintavalmiaus menojen varalle. Tai voi kerätä vaikka kesälomarahaa.

    • Anonyymi

      Itsellä ainakin niin sellainen summa olis hyvä olla sivussa että sais ostettua pesukoneen,läppärin,tv n tai kännyn ni ei noita kaikkia kerralla.

      • Anonyymi00010

        Kyllä kodinkoneiden rikkoutumiseen on hyvä varautua kohtuullisella summalla
        niin ei joudu pulaan kun iskee se yllätysmeno. Vaikka 50 € sivuun joka kuukausi
        niin tulee mukava menoja tasapainoittava potti sitä jemmarahaa.


    • Anonyymi00011

      Kyllä 20 € päivässä pitäisi ruokaan riittää eli 600€ kk.

    • Anonyymi00012

      Suihku on hyvä, kuuma suihku kerran viikossa!

    • Anonyymi00013

      Asumiskulut kannattaa maksaa ensimmäisenä ja sen jälkeen katsoo mitä jää. Kyllähän monet voi olla tiukilla asuntolainojen kanssa mutta sinnittelee.

      • Anonyymi00014

        Niin, monella taloaan maksavalla on paljon tiukempaa kuin ttt saajalla.
        Työmaalla oli joitakin, joilla kaikki rahat menivät lainojen ja laskujen maksuun
        ja sitten piti tehdä ylitöitä jotta saa jonkin verran ruokarahaa.
        No onhan se työ tuotteliaampaa kun tyhjien pullojen ja purkkien keräily.


    • Anonyymi00015

      Jotain asuntovelallista jos vertaa johonki toimeentulotukea saavaan henkilöön joka asuu vuokralla ni mikä ihmeen hätä on ni ei mikään. 20vuotta maksaa hampaat irvessä että saa omaisuutta.

    • Anonyymi00016

      Tänään maksoin vuokran ja muita juttuja. Ruokaan jäi rahaa 160 euroa eli 40 euroa viikko. Pitäisi riittää jos ei mitään ylimääräistä osta.
      Mulla menee rahaa veneen korjaukseen joku sata euroa. Piti ostaa vaneria ja se oli jo 50 euroa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe