Sairastin viime talven ja kevään aikana elämäni ensimmäisen influenssan. Tiesin, että oikea influenssa on flunssiin verrattuna raju tauti, mutta silti se oli paljon paljon pahempi kuin osasin pelätä. Kahden viikon sairastamisen jälkeen olin jo siinä kunnossa, että tarvitsin sairaalahoitoa. Olin sairaalassa melkein kaksi viikkoa ja sitten kotiin toipumaan.
Testillä todettiin influenssaksi ja koronaa ei löytnyt. Hengenahdistus oli kovaa, sekä polte ja kivut. Nuhaa ei ollut yhtään, mutta yskin ja nielin verta. Kuume huiteli 39 ja 41 asteen välillä, vaikka lääkitys oli tapissa.
Taudin jälkeen minulla oli ihan psykoottinen olo, siis ihan outoja pelkoja ja harhaluuloja sekä outo ahdistus, jota alkoholi hetkeksi helpotti, mutta sitten taas ahdistus ja alakulo iski. Influenssan aiheuttama keuhkovamma jäi ihan taka-alalle. Kesä ja syksy meni ihan pilalle. Vasta nyt talvella olo on alkanut hieman helpottamaan ja tunnen selvinneeni, vaikka päänuppi ei enää tunnu yhtä terävälle kuin vuosi sitten.
Minulle oli yllätys miten paljon influenssan sairastaminen vaikuttaa pääkoppaan. Aivan kamala kokemus. Otin syksyllä ja otan aina jatkossa rokotuksen.
A-influenssan jälkeinen epätodellinen olo ja alakulo?
Anonyymi-ap
0
66
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544209
- 623686
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1993015- 1072854
- 442653
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212560- 232528
- 402421
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192136- 282021