https://www.is.fi/terveys/art-2000010913948.html
"Autoa ei esimerkiksi ole syytä ajaa, jos olo tuntuu väsyneeltä tai tokkuraiselta tai jos käyttää lääkkeitä, jotka voivat vaikuttaa ajokuntoon."
Jos menet lääkäriin valittamaan väsymystä, niin lääkäri toteaa, että ei ole mitään vakavaa ja kyllä se väsymys menee nukkumalla ohi ja saattaa määrätä buranaa.
Miten se väsymys muuttuukin vakavaksi asiaksi, jos kyse on ajokortista.
Kyllä se väsymys menee ohi samoilla ohjeilla, joita lääkäri jakaa muillekin.
Miten väsynyt ei ole muka ajokuntoinen, vaikkei väsymyksestä myönnetä edes työkyvyttömyys eläkettä.
"Tieliikennelain mukaan ”Ajoneuvoa ei saa ajaa se, jolta sairauden, vian, vamman, väsymyksen tai päihtymyksen vuoksi taikka muusta vastaavasta syystä puuttuu siihen tarvittavat edellytykset”."
Lääkäriin on nkyään mentävä omalla autolla, kun ei ole riittävän huonokuntoinen ambulanssi kyytiin ja silti ensiavussa voidaan kysyä, että et kai tullut omalla autolla.
Pakko se on omalla autolla tulla, kun ambulanssi ei ota kyytiin.
Miten terveys onkin tärkeä, kun kyse on autolla ajamisesta
Anonyymi-ap
3
136
Vastaukset
- Anonyymi
Ihminen on ajokykyinen jos ajokortti on joskus myönnetty.
Näin on suomi24:llä todettu. - Anonyymi
Joka toinen kuski ei ole ajokuntoinen. Siltä ainakin tuntuu.
- Anonyymi
Koska minä olen ajokuntoinen, niin sinä sitten joka toisena et sitä ole, tämä selvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854758- 1643572
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2002004- 341845
- 461803
- 271782
- 571704
- 181621
- 191617