Johanneksen evankeliumissa olevat "minä olen" -lauseet ovat elämän leipä (6:35), maailman valo (8:12), ovi (10:7), hyvä paimen (10:11, 14), ylösnousemus ja elämä (11:25), tie totuus ja elämä (14:6) ja tosi viinipuu (15:1).
Jeesus sanoi seitsemän kertaa "minä olen"
20
185
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus kuuluu kristinuskoon vain kuoliaaksi kidutettuna, uhrilampaana teurastettuna (1.Kor..5:7), ja tosi Jumalana kirottuna kiroukseksi (Gal.3:13) sekä syötynä Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23), joten on ehdotettava kirkolle Johenneksen evankeliumin poistamista Raamatusta harhaopoisuuden takia..
- Anonyymi
Johannes 10:7 on lammasportti, ei ovi. Toki ovat melkein samat asiat.
- Anonyymi
Matteuksen evankeliumi:
5:17 ÄLKÄÄ LUULKO, ETTÄ MINÄ OLEN tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; EN MINÄ OLE tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'MINÄ EN OLE koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
8:10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: EN OLE kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä EN MINÄ OLE tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; EN OLE tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
j.n.e. - Anonyymi
Matteuksen evankeliumi:
19:20 Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
Matteuksen evankeliumi:
27:17 Kun he nyt olivat koolla, sanoi Pilatus heille: "Kummanko tahdotte, että minä teille päästän, Barabbaanko vai Jeesuksen, jota sanotaan Kristukseksi?"
27:18 Sillä hän tiesi, että he kateudesta olivat antaneet hänet hänen käsiinsä.
27:19 Mutta kun hän istui tuomarinistuimella, lähetti hänen vaimonsa hänelle sanan: "Älä puutu siihen vanhurskaaseen mieheen, sillä minä olen tänä yönä unessa paljon kärsinyt hänen tähtensä".
Pilatuksen vaimo: MINÄ OLEN
Raamattu aivan vilisemällä vilisee
MINÄ_OLEN_JUMALIA.
Että Pilatuksellakin oli sellainen MINÄ_OLEN_JUMALA vaimona, on varmaan monelle yllätys. - Anonyymi
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Jeesus tunsi jumalanpelkoa.
Jumala armahti Jeesuksen.- Anonyymi
Tunsi Jumalan pelkoa ja on Paavalin opissa kuoliaaksi kidutettu ja kirottu tosi Jumala, joka syödään pääsiäisen lammasuhriateriana. Keneltä Jumalalta Jumala aneli armoa?
- Anonyymi
Kyllä se nyt vaan on niin, että jompi kumpi opetus on poistettava Raamatusta - Jeesuksen tai Paavalin.
Ne ovat keskenään ristiriidassa ja aihettavat vain uskontosekaannusta - eihän papitkaan muuten keskenään tappelisi.
On tehtävä selkeä jako.- Anonyymi
Te homot ette vaan kestä Paavalin suoria sanoja homoseksuaaleista.
- Anonyymi
Ei se paljon auta, että etsitään vain näitä ristiriitoja opeista keskenään, kun niissä on täysin eri tiekin, Paavalin tie vie tulenliekkeihin (1.Kor.3:13) ja Jeesuksen tie takaisin paratiisiin (ilm.2:7 ja 2:17).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, ei tietenkään Paavalin himojumalaa kiinnostakaan mikään muu kuin ihmisten jalkoväli, toisin kuin Jeesuksen opettamalle taivasten valtakunnan isä Jumalalle on tärkeintä arvomaailma, totuus ja oikeudenmukaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, ei tietenkään Paavalin himojumalaa kiinnostakaan mikään muu kuin ihmisten jalkoväli, toisin kuin Jeesuksen opettamalle taivasten valtakunnan isä Jumalalle on tärkeintä arvomaailma, totuus ja oikeudenmukaisuus.
Jo tämäkin on jätti iso ero näissä opeissa - ei kai niitä edes voi samassa kirkossa yhtä aikaa julistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homoseksuaalit eivät ole miesprostituutiota eli "maksullisia miehiã" joista Paavali ja Mooseksenkirja puhuvat.
- Anonyymi
Sanoin Ich komme eli minä tulen ja tuli yhä uudestaan
- Anonyymi
Jumalan nimi on Minä Olen.
- Anonyymi
ei ollut ristillä ! minne katosi KATOSI
kun kuoli niin se oli siinä - Anonyymi
King James Version
Jumalan nimi:
KJV (1789)
2Moos. 6:3 And I appeared unto Abraham, unto Isaac, and unto Jacob, by the name of God Almighty, but by my name JEHOVAH was I not known to them.
KJV (1789)
Ps. 83:18 That men may know that thou, whose name alone is JEHOVAH, art the most high over all the earth. - Anonyymi
KJV (1789)
2Moos. 6:3 And I appeared unto Abraham, unto Isaac, and unto Jacob, by the name of God Almighty, but by my name JEHOVAH was I not known to them.
Käännetty suomeksi:
KR 1933/-38
2Moos. 6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.
...
KJV (1789)
Ps. 83:18 That men may know that thou, whose name alone is JEHOVAH, art the most high over all the earth.
Käännetty suomeksi:
KR 1933/-38
Ps. 83:19 Ja tulkoot tuntemaan, että sinun ainoan nimi on Herra, että sinä olet Korkein kaikessa maassa.
....
KJV (1789)
Jes. 12:2 Behold, God is my salvation; I will trust, and not be afraid: for the LORD JEHOVAH is my strength and my song; he also is become my salvation.
Käännetty suomeksi:
KR 1933/-38
Jes. 12:2 Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi."
....
Jes. 26:4 Trust ye in the LORD for ever: for in the LORD JEHOVAH is everlasting strength:
Käännetty suomeksi:
KR 1933/-38
Jes. 26:4 Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio. - Anonyymi
Varsinainen narsisti, itseään niin täynnä ettei muuta teekään kuin kerskailee ja paasaa lakkaamattomasti muille omasta suuruudestaan.
- Anonyymi
Jumalan nimi.
Ei sanonut, kaikki on jälkikäteen keksitty, mukaanlukien jeesus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2143254
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il213242Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess351758- 961402
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie541352Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik2161319- 991308
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1981244Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1571169Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu431027