Minulla jää jatkossa elämiseen

Anonyymi-ap

250€ suurinpiirtein. Asun asunnossa ,jossa liian kallis vuokra. Mutta tämä on minulle koti. Joten maksan sen "ylimenevän" itse. Olen työtön. Olen oppinut todella pienillä tuloilla elämään,enkä oikeastaan pelkää tulevaa,mutta tähän ketjuun saa listata hyviä vinkkejä. Eli joo tiedän nistipata yms ruuat. Mutta millä juuri sinä selviät elämässä:)

56

447

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos olet työtön niin etkö voisi asua halvemmalla paikkakunnalla pienemmällä vuokralla.
      Ja tiedoksi: työn perässä on ennenkin muutettu.

• Anonyymi

En voi.

• Anonyymi

Kuinka te valittajat olisitte tulleet toimeen siinä ajassa kun mitään avustuksia ei ollut.
      Työn perään oli lähdettävä.

• Anonyymi

Niinpä, ihmisten oli elätettävä itsensä työtä tekemällä. Työnvieroksujat ja irtolaiset passitettiin pakkotyöhön. Niille ketkä olivat halukkaita tekemään työtä järjestettiin hätäaputöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, ihmisten oli elätettävä itsensä työtä tekemällä. Työnvieroksujat ja irtolaiset passitettiin pakkotyöhön. Niille ketkä olivat halukkaita tekemään työtä järjestettiin hätäaputöitä.

Näin oli ratatyömaillakin, joissa työläisiä kuoli nälkään ja tauteihin. Oli se vain persukokkarille ihanaa aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa omastasi, sadisti.

• Anonyymi

Ei kannata vertaa 1930 lukua 2025 lukuun!!! Ajat muuttuu ja asiat, ei ne ole samanlaisia kuin ennen kun ei ollut sähkövaloakaan!!!! heihaloo... Ajan mukaan on elettävä. Eipä ollut tälläisiä menojaan silloin mitä on nyt, osa jopa pakollisia.

• Anonyymi

Metsässä olo ei maksa mitään auringon nousu ja lasku parasta viihdettä,hölkkä on ilmaista

• Anonyymi

Kesällä saa metsästä marjoja ja sieniä jotka ovat terveellisiä.
        Ei aina tarvitse odottaa käsi ojossa ja laittaa muita maksumiehiksi.
        Itsekin voi tehdä elämisensä eteen paljon asioita.

• Anonyymi

Alkaa olemaan mitta täynnä näitä uusavuttomia kohtaan.

• Anonyymi

Eikö ole hassu tilanne.
      Itket rahaa erillaisina tukina ja väität ettei raha riitä elämiseen, kuitenkin kun asumistukea leikataan niin kerrot että maksat sen erotuksen itse ettei tarvitse muuttaa.
      Eli sinulla nyt kuitenkin on ollut koko ajan varaa siihen asuntoon pienemmälläkin tuella, olet vain huijannut.
      Sama minun eukolla, vuosikausia itki että rahat ei riitä vaikka minä olen maksanut ruuan ja asunnon 100%.
      Hän alkoi jankata uudempaa autoa ja kerroin että mulla ei ole rahaa kuin puoleen autoon, no nyt hän maksaa puolet eli 230€ kuukaudessa auton osamaksua ja raha riittää kuten aiemminkin.

Kuinka monella muulla on oikeasti tämä tilanne, raha saataisiin riittämään mutta kun sitä rahaa on jaettu niin hövelisti niin eihän sitä omalla rahalla kannata maksaa noita vuokria, eikä kannata edes syödä omilla rahoilla.

• Anonyymi

Hyvin kirjoitettu.

• Anonyymi

Rahan saa rittämään kun sitä ei käytä tarpeelliseen. Valtion tehtävä on antaa kullekin alaansa vastaavia töitä tai vaihtoehtoisesti 80%:n palkkaa, jonka maksaa työttömien töitä tekevät.

• Anonyymi

Nistipata on suorastaan ylivoimainen vaihtoehto tai sitten hernevelli.
      Asun myös niin väljästi, että on 2 ylimääräistä huonetta, mutta maksan
      siitäkin väljyydestä ihan mielelläni ylimääräistä.
      Kun ei juo, polta eikä pelaa, niin kyllä se rahat saa riittämään.

• Anonyymi

Niin,olen vajaakuntoinen. En polta,en juo. Terveisin aloittaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niidenjnoilla ei olle työpaikkaa suuressa kaupungissam ei pidä asua tukiasiten varassa yli varojen. Pikkukaupungeissa ja malla asutaan halvemmalla. Tervetuloa (

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sittenhän selviät tavallisilla kotiruuilla vähän suunnittelua käyttäen. Nuo kaksi pahetta ne eniten vie rahaa, ja pelaaminen myös.

• Anonyymi

Jossain vaiheessa oli useampi työ ja asuin työpaikoilla.
      Pääsin takaisin pinnalle.
      Fyysisesti ja henkisesti raskasta, mutta kannatti.

• Anonyymi

Teit työttömän töitä, josta palkka kuuluu työttömälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teit työttömän töitä, josta palkka kuuluu työttömälle.

Tai sitten jonkun piti nekin työt tehdä.

Työtön elää avustuksista.
        Työt ei kiinnosta.

• Anonyymi

Ruokaa saa tehtyä halvallakin ja aloittaja varmaan on tietoinen punalaputetuista tuotteista sekä ruuanjakopisteistä...
      Tarvitsee vain seurata kaikkea itse tarkkaan, mistä löytää mitäkin edullisesti.
      Nettiliittymä mulla kuuluu vuokraan automaattisesti ja olen pitänyt sen ihan sinällään, vaikka operaattori aina tyrkyttääkin jotain lisätehoa siihen lisähintaan tm. Mutta tuo vuokraan kuuluva perusliittymä on mulle riittävä, joten en maksa siitä senttiäkään lisää saadakseni siihen jotain giga- tai megatavuja lisää.
      Koneen sain puoli-ilmaiseksi aikanaan tutultani, on ihan hyvä ainakin vielä ja tuttuni kyllä päivittää ym sitä tarvittaessa, jos itse en osaa.
      Tietty kirjastot on hyviä ainakin sellaiselle, joka tykkää lukea ym. Ilmaista ajankulua, mistä nauttii vielä.
      Avustuksia saa eri järjestöiltä joskus joihinkin harrastuksiin jajoku aika sitten olin 5pvän "lomalla", mikä sai vähävaraisena tukea. Maksoin itse muistaakseni 50€ koko hommasta, olisi ollut kuitenkin kaikkinensa reilusti kalliimpi reissu.
      Halpakaupoista tulee ostettua hygienia- sekä pyykinpesutuotteita, ovat reilusti halvempia kuin edes Tokmannilla S-ketjusta ym puhumattakaan.
      Niistä saa myös uusia vaatteita välillä hyvinkin edullisesti.
      Viimeisin ostos toisesta oli talvitakki 20 eurolla, on vielä aikas hyväkin. Siis lämmin ja istuu päälle aika hyvin.
      Ja kahdet farkut ostin myös samalla kertaa, oli joku poistomalli, niin sain ne 15 eurolla. Eli 7,50€ tuli yksille farkuille hintaa.
      Kalusteita olen saanut lahjoituksena ja olen mä jotain ostanut jostain Ekotorilta tm kierrätyskeskuksesta. TV-tason ainakin ostin Ekotorilta, missä on vielä iso kaappitila sekä tasot erikseen telkulle ja dvd-soittimelle.
      Eli tilanteen mukaan, mutta todella vähällä tosiaan pärjää.
      Kuten itsekin olen joutunut jo jonkun aikaa pärjäämään, vaikka en nyt kuitenkaan ihan noin pienellä summalla mitä aloittaja.

• Anonyymi

Perunalastuja saa melko halvalla; istumatyöntekijä yhdellä isolla pussilla pärjää yhden vuorokauden.

• Anonyymi

Miksi yleensä ottanut kalliimman asunnon, mitä pystyy maksamaan???
      Jos jokaisella olisi oma asunto, hinnat olisivat huomattavasti halvempia.
      Sijoittajien ainut tehtävä on nostaa hintaa mahdollisimman paljon.
      Oli kyseessä mikä tahansa, öljy,riisi, kahvi,puu

• Anonyymi

Työttömän on vaikea saada asuntoa useilla paikkakunnilla joka ei ole ylikallis ja pakkakunta jossa siihen löytyisi asunto, senhetkisellä hinnalla, ei välttämättä ole paras ratkaisu sijaintinsa vuoksi.

• Anonyymi

250e pakollisten kulujen jälkeen? Kyllähän sillä pärjää, iltasin -60% ruokaostoksille.

• Anonyymi

-30% yleensä ja joskus enemmän, ja täytyy ostaa sellaisia tuotteita, jota itse en ylleensä tee, ja isommat pakkaukset on halvempia, joita pitää sitten kai säilyttää pakastimessa.

• Anonyymi

250 euroa ei riitä ruokiin? Syöt liikaa.

• Anonyymi

Satasella yksi ihminen saa kuukaudeksi hyvää ravintoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Satasella yksi ihminen saa kuukaudeksi hyvää ravintoa.

Olen oppinut vuosikymmenien aikana ostamaan edullisemmin ja edullisemmin.Se kattaa suurimman osan. 30-50e ostokset kerralla, joka riittää viikoksi ja osa kauemmi (kahvi, wc-paperi jne.), jos vain perusruot. Eli 125e kuussa perusteet ja muut siihen päälle, ja sitten kaikenlainen ylimäärinen joka pitää sisällään myös pesuaineet jne. ja sitten on muita ostoksia joita tarvii välillä, mukaan lukien pesukone - siihen saa rahaa vain jos tili tyhjänä ja ei ole talopesulaa ja pyytää siiheh harkinnavaraista (ei saa jos ostanut tuilla itse, ksoka katsovat sitten olevan varaa, ja sitten pyydettävä rahaa noihin muihin). Hyvä(normali routeri maksaa jopa 200e, tietotekniikka maksaa. Ei riitä 250e riittävään elämiseen.

• Anonyymi

Suosittelen sinulle vielä sijoittamistä sen 120-150 euro joka kk. 60-120 eurolla saa ihan hyvät ruuat jos on hyvä kokki.

• Anonyymi

Pitää paikkaansa, mutta kun grillille ja mäkkäriin pitää välillä päästä.

• Anonyymi

Mutta silloin kun yrittää itse tehdä raha niin silloin ainakin menettää toimentulotuen ja sinua rangaistetään siitä . Örpö ja Pörrä on tehnyt kaiken että köyhät ei rikastuis . Nyky hallitus on pelkkä rikkaiden hyvinvointivaltio.

• Anonyymi

Kansis rahat piiloitta kammarin muuten Purra ja Orpo vie kaiken.

• Anonyymi

Ei ne vie keltään mitään, pistävät vaan pummeja kuriin.

• Anonyymi

Suomessa rikkain 10 prosenttia väestöstä omistaa puolet varallisuudesta. Yhdysvalloissa rikkain 10 % omistaa 2/3 varallisuudesta, joten Orpolla ja Purralla on vielä paljon tehtävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa rikkain 10 prosenttia väestöstä omistaa puolet varallisuudesta. Yhdysvalloissa rikkain 10 % omistaa 2/3 varallisuudesta, joten Orpolla ja Purralla on vielä paljon tehtävää.

Selvästi on tehtävää päästä Intian tasolle, jossa 1 prosentti omistaa 99 prosenttia varallisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rikkaat vastustaa kommunismia, josta paras toimiva malli on Kiinassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvästi on tehtävää päästä Intian tasolle, jossa 1 prosentti omistaa 99 prosenttia varallisuudesta.

Intian tasolle ei päästä, koska epävirallisesti edelleen toimiva kastijaottelu pitää kastittomat orjan asemassa.

Yhdysvalloissa ainoa sallittu orjuus on joidenkin osavaltioiden vankien palkaton pakkotyö, joten niin vähäisellä orjatyöllä ei pystytä yhtä jyrkkiin tuloeroihin.

• Anonyymi

Aloittajalle: tarkista joutessasi, nyt kun olet työttömänä, ensinnäkin vapaat työpaikka ilmoitukset. Voi niitä löytyä vajaakuntoisellekin jos sinulla jotain erityistä osaamista.
      Seuraavaksi, tarkista vaihtoehdot vakuutuksillesi, nettiliittymälle,sähkösopimukselle, löytyisikö edullisempaa vaihtoehtoa.
      Osallistu erilaisiin kilpailuihin,arvontoihin (esimerkiksi kauppojen).

• Anonyymi

Tarkistapa itse työpaikat vajaakuntoisille, montako löytyy? Kuka haluaa palkata kun terveitäkin työttömiä riittää palkattavaksi. Ja vaikka osaamista olisi helpompi terveelle opettaa työt kun odotella vajaakuntoisen suoriutumista työssä-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkistapa itse työpaikat vajaakuntoisille, montako löytyy? Kuka haluaa palkata kun terveitäkin työttömiä riittää palkattavaksi. Ja vaikka osaamista olisi helpompi terveelle opettaa työt kun odotella vajaakuntoisen suoriutumista työssä-

Valitettavasti se on niin että vajaakuntoisenkin täytyy kilpailla työpaikoista, eikä työpaikkailmoituksia ole suunnattu suoraan vajaakuntoisille. Aloittajahan ei kertonut millä tavoin hän on vajaakuntoinen.
        Jos on 100% vajaakuntoinen niin silloin täytyy hakea eläkettä.

• Anonyymi

Vaihtaja S-pankki tule myös säästöjä vuodessa ei palvelumaksu ja bonuksia. S-PANKIN asiakasmaksu 100 eur kun avat tilin.

• Anonyymi

60 kilonen kynäniska elää jo melkein ruuan tuoksuilla.
      Ite painan 130 kg.
      Teen pakastimeen usein ruokia isosta määrästä muoviboxeihin.
      laatikoita, leipiä, kastikkeita...ym hyvää, salaatteja sitten lautaselle.
      Aamu puurot ja iltapuurot lisänä.
      Nälkä pysyy poissa, nistipatoja en tee,.

• Anonyymi

Jos muuttaa syrjemmälle pieniin neliöihin, niin säästyy vuodessa valtava
      määrä ravintoon ja muuhun tarpeelliseen. Voi myös jättää säästöön sitä
      paljon kaivattua jemmarahaa.

• Anonyymi

Myös tuki pienenee kun muuttaa halvempaan paikkaan eli säästöön ei välttämättä jää mitään.

• Anonyymi

Vuokra-asunto on pelkkä asunto eikä koti, koska sen omistaa joku muu!"!
      Jokaisenhan pitää asua sellaisessa asunnossa mihin omat varat riittävät! Muuta ei ole oikeutta vaatia!!

• Anonyymi

Vuokrakotikin on koti. Siellä esimerkiksi pätee ihan sama laki kotirauhasta eli edes omistaja ei voi tulla käymään milloin huvittaa, vaan täytyy sopia kodissaan asuvan kanssa käynnistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuokrakotikin on koti. Siellä esimerkiksi pätee ihan sama laki kotirauhasta eli edes omistaja ei voi tulla käymään milloin huvittaa, vaan täytyy sopia kodissaan asuvan kanssa käynnistä.

Niinpä.
        Ja toisekseen sanotaan, että koti on siellä missä sydän on. Eli missä henkilö viihtyy.
        Jos sydän nyt sattuu olemaan vuokra-asunnossa, niin se on koti. Vaikka ei nyt olekaan asujan omistama koti.

• Anonyymi

Jos peseytyy suihkussa, ei tarvitse levittää saippuaa kyynärvarsiin ja sääriin. Saippuaa kuluu vähemmän, kun nämä ihoalueet peseentyvät muualta valuvalla sappuavedellä. Tärkeämpää tässä on kuitenkin se, että jättämällä iho tuolta osin saippuoimatta se pysyy paremmassa kunnossa, eikä tarvitse ostaa voiteita kuivaksi pestyn ihon palauttamiseksi takaisin hyvään kuntoon. Loppuu kutinat kokonaan talvella eli kuivan pakkasilman aikaan.

• Anonyymi

Eikai ny 1 saippua pala maksa kun euron.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Xtra palasaippua kolme kipaletta noin euron yhteensä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritä jaksaa lukea vielä kolmaskin virke.

• Anonyymi

En missään nimessä voi asua yli 400 euron vuokra asunnossa. Onneksi löysin joskus halvan asunnon 348 euroa vuokra. Rahaa jää säästöön 100-150 euroa kk ja olen säästänyt 6 vuotta. Säästöt säästetään kotona tietenkin.

• Anonyymi

Jos osta Temusta ja Temuta niin säästy myös iso penni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5024
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      2062
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1260
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1200
    5. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      96
      1182
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1074
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      873
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      825
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      743
    10. Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."

Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii
      Suomalaiset julkkikset
      25
      709
    Aihe