Maahanmuutto aiheuttaa suuria tunteita. Kun tunteet riehuvat, voi nokkelakin henkilö kompastella sanoissaan. Keräsin näytteen tämän palstan 2024 parhaista maahanmuuttoa koskevista sanonnoista. Kukin osaa bongata omansa.
- Vallankin valheelisia säkeitä koetat kiemurrelllen muille syöttää
- Tumnnistathan itsesi trolli? Kyllä pitäisi.
- Moktar Gubta osaa kiihottaa vihakirjoitusiin.
- Natsima on demareiden muslimiveljeskunnan asiantuntia!
- Likvtoida= tappaa, tuhota!
- ei muistanut jotta tämä on maahanmuutto ketju.**
- No olen kuullut puhuttavan että Moktar on perhevalikuva on aika kummallinen....
- kaikki tietää miksi kansan enemmistö on kumpuaa maahanmuutto vastaan.
- suomenuutiset yhdyssana
- Tulee melko kalliiksi ditaattori Putinille ja mitä sillä voitetaan?
– Dysfasias pahenee ja hampaasikin lohkeilevat sen myötä.
- Kannatetaan, että kakki puukottajat lähetetään….
- Äl viitsi haukkua Lätsä-Pekkaa.
- Kotiuttimasrahaa ei saa missään nimessä leikata.
– Opposition miekestähän tämän LGBTIQA:n esiinuominen joka paikassa….
- joutuu pikkuhiljaa sopeutumaan tulijoden tavoille.**
- Niipä...Kun suurin osa on moktarin omia lällätyksiä.**
- Vosiko tästä tulle uusi jouluperinne Pohjolaan?
- ja al- Jazeera janavanaan sipulilla
Jos pystyt tunnistamaan useamman kuin kolme omaa sanontaasi, lähetän sinulle palkinnon.
Parhain terveisin, Moktar. ;)
Maahanmuuttoa, tunteen paloa ja hauskoja sanontoja vuoden varrelta
33
254
Vastaukset
- Anonyymi
Dysfasian värittämää pullistelua:
"Miten vaan. Jos ei oppi menen perille, niin se ei vaan mene"
"Tällä kertaa loukku laukesi koululaisryhmä alla."
Tuolla toisessa ketjussa oli esillä:
"Jotkut yksilöt ovat vaan kaiken maallisen avun ulottumattomissa. Siasta ei saa hieromallakaan ajokoiraan"
"ei poikkeuksilla dynaamista kuormitus"
"Ethän pahastu vaikka kopioin aluseesi talteen"
"Nyt sitten odotan näiden väärän tiedon levittäjien palavaan aiheeseen"
"Täällä oli huutelijoista, jotka pää punaisena väittivät..."
;)))))
"Ei vanhan uhkaile ketään. Tarpeen vaatiessa vanha kyllä toteuttaa. ;)"
Moktar.Gubta kirjoitti:
- tämäki -> tämäkin
- voin -> voit
Vain kaksi kyykkyhyppy, jos sopii. ;)
"Miten vaan. Jos ei oppi menen perille, niin se ei vaan mene"
"Tällä kertaa loukku laukesi koululaisryhmä alla."
Tuolla toisessa ketjussa oli esillä:
"PS. Voi lähettää seuraavan itkusi suoraan Jerusalemiin. ;)))"
"Jotkut yksilöt ovat vaan kaiken maallisen avun ulottumattomissa. Siasta ei saa hieromallakaan ajokoiraan"
"ei poikkeuksilla dynaamista kuormitus"
"Ethän pahastu vaikka kopioin aluseesi talteen"
"Nyt sitten odotan näiden väärän tiedon levittäjien palavaan aiheeseen"
"Ei minulle itke, ystävä kallis, vaan lähetä itkusi suoraan Jerusalemiin. ;)))"
"Täällä oli huutelijoista, jotka pää punaisena väittivät..."
;)))))
"Ystäni Trölli on oikeassa; maailma on kaunis ja avara, rehellinen ja oikeamielinen menestyy toimissaan. ;)"
"Genetsaretinjärvessä kun ei ole kuhaa"
"Kukin juoskoon nenänsä seinää, jos tällaisia haluja vielä on. Siinäpä oppii, jos oppii. ;)))"
"Ei vanhan uhkaile ketään. Tarpeen vaatiessa vanha kyllä toteuttaa. ;)"
"PS. Tähän sopii nyt se kuuluisa loppukommentti:
- mitäs läksit, kikkelikokkelis ;)))
"Poliisi ratsaa kaksipyöräisiä luokkien mukaisesti omissa tuohuissaan, kaksipyöräisiä myydään näihin luokkien jaoteltuina,""
"Mene nyt keromaan tämä löytämäsi suuri viisaus lähimpään moottoripyöräliikkeeseen.
Voi tulla yllätys suuri, kun sinulle säälivästi hymyille kerrotaan, että on moottoripyörä ja on kevytmoottoripyörä ja ne ovat hieman eri asioita."
"Tervein Gubta M_kirjoittaja laupiaan ja armahtavaisen Jumalan armosta"
orangi
parsa suoja - Anonyymi
Eräällä ei vaan ole muuta elämää.
Kiitos kokoelmasta. Olet hauska tyyppi.
Montako omaa tollouttasi löysin minun julkaisemasta listasta? Muista, että jo kolmella omalla voitat palkinnon.
Huutonaurua vartti. ;)- Anonyymi
Moktarin munauksia;
"Kunnian ja omatunnon kautta vakuutan, että jokainen sanastoni sana on poimituu tältä palstalta. Jos sanasto luo mielleyhtymiä ivaan ja pilkkaa, syy ei ole minun vaan tämän palstan.
"Et edes pätevä kielitieteen tutkija."
Milloinpa minä, vaatimaton Moktar Gubta, olisin näin väittänytkään?
Monet suuret tieteelliset löydökset ovat amatöörien tekosia. Tiesitkös, että vaatimaton lääkäri kokosi Kalevan, meidän kansalliseepoksemme.
Moktar.Gubta
2018-11-20 18:58:58
"Onko tuo se niin paljon mainitsemansa Kirja?"
Minä, Moktar Gubta, olen vain vaatimaton kirjuri, joka kirjaa ylös eräitä kiinnostavia sanoja.
Minun kykyni, Jumala sen tietää, eivät riitä Kirjan kirjoittamiseen.
Vaatimattomuus on viisauden veli. Se on kuin varjo, joka seuraa viisasta kulkijaa. Näin opettaa Kirja.
Mutta antaa poikien tuuletella tuntaita, kohta he palaavat varisnaiseen asiaan ja minä voin jatkaa sanastoni täydentämistä.
Tuolla tietämätön kyseli, että mikä Kaleva? No Atte tietysti.
Moktar.Gubta
2018-11-21 10:37:57
Moktar.Gubta kirjoitti:
"Et osaa selittää edes sanoja "maahanmuuttokriittinen" ja "maahanmuuttovastainen". "
Jos tarkemmin tutustut asiaan, huomaat, että en ole vielä ottanut sanastooni näitä sanoja, saati, että olisin selittänyt niiden etymologiaa.
Kiitoksia ehdotuksestasi. Pohdin ensin, kuuluvatko nämä sanat maahanmuuttosanastoon lainkaan. Nyt sanastossa on pääosin sanoja, joita maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat (mamukri) ovat esittäneet maahanmuuttajista tai heihin myönteisesti suhtautuvista tahoista.
"Maahanmuuttokriittinen" on kuitenkin määrittely, jolla itse kuvaat itseäsi. Tässä on mukana kuitenkin koominen silmänkääntötemppu; eihän vasemmistolainenkaan kutsu itseään häveliäästi kokoomuskriittiseksi vaan hän on reilusti vasemmistolainen. Olisiko siis "maahanmuuttokriittinen" kuvattavissa selkeällä suomenkileisellä sanalla ilman mitään kiemurteluja.
Kieliterveisin
Kuten tiedätte, Kotus kerään suomen kielen sanastoja
PS. "Maahanmuuttovastinen= ...."
Sinäkö minulle tässä taannoin esitelmöit oikeinkirjoituksesta sormi pystyssä. Nauretaan yhdessä.
pelleorkesti usein hymyilyttää ja välillä naurattaakin
suomenkileisellä -> suomenkielisellä
Älä turhaan näe vaivaa. Heitin jo pari kärrynpyörää ja paukutin Tekniikan Maailmalla oven karmia.
Moktar.Gubta
2022-04-09 10:57:09
Anonyymi kirjoitti:
Jutuistasi päätellen yläasteikä sinulla juuri saavutettu.
Ehkä niin.
Kantasuomali on kuitenkin kaunis, sointuva ja kieleemme hyvin sopiva sana. Pidän siitä.
Terveisin, Moktar. ;)
"Moktar.Gubta kirjoitti:
- Tämän tyyppinen asusteet ovat kehitetty erityisesti Skandinavian sääoloihin. Asuste on tyypillinen kantasuomalien iavaian livat
Viimeisen kappaleen voitte jättää pois. Siinä oli raakatekstiä Skandinavian sääolosuhteista , jonka päätin jättää pois, koska meidän sääolomme ovat kaikille tuttuja. Sinne tämä pätkä jäi kuitenkin piilottelemaan ahtaan kirjoitusikkunan alareunan taakse piiloon seniinit"
kiitos aktiisen ja asiantuntevan kenttätyöni
Kukin valitsee itse elämänsä. Sinä sitten valitsin näin.
Naapurissa pistetään pystyy hirrestä tehtyä valmistaloa.
sotkamolainen timpuri on mieluummin ansiosidonnaiselle, kun lähtee
Pärjäähän sitä ihminen ansiosidonnaiselle, kun väliin tekee kesämökkiläisille pimeitä hommeleita.
Juu, meillä ei vaan ole sitä raakaöljyä, jonka turvin kantaväestä voisi olla ikuisella kesälomalla.
Moktar.Gubta
Fakta pysyvät
Vihapuhe johtaa vihaa ja viha johtaa viharikoksiin. Turhaa te tästä yritätte
Ei oikein kuulosta asialliselta, että poliisi alkaisi kertoisi rikoksesta
Sitten on ihan oinen asia, mikä tieto on oleellista
Ei sinulle kerrota sitäkään, että se puukottajan puuko oli ruosteinen ja maalintahrima Mora, joka oli napattu iso-isän verstaasta.
Eipä ole järkeä toivo tällaista tai edes
Parhain terveisin, Moktar. ;)
Arvelee, Moktar. ;)
Sinä sitten valitsin näin."- Anonyymi
Tuossahan näkyy se väitteen "Ei vanha niksuttele, vanha osaa kirjoittaa" valheellisuus.
Kaipa tuo mantraansa hokemalla todellakin uskoo itse siihen, kukaan muu ei.
Mitä taas tulee viestien poistumiseen ketjusta, kyllä se niksuttelee.
- Anonyymi
Toivottavasti Moktarista ei tule perinnettä pohjolaan?
- Anonyymi
Koska Moktar on heillo kirjoittaja ja kerjää vain huomiota, laitetaanpa tämäkin tuotoksensa tänne.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14017302/jouluevankeliumi-perseentervaajan-mukaan#comment-133096016
Tyyppi niksutteli pois jo asiallisen palautteen tästäkin sontaketjustaan.
Akkamainen tyyppi tuo reuhka. - Anonyymi
Ilman Moktaria, tätä puutarhatonttu sketsihahmoamme tämä palsta olisi tylsempi paikka.
Voi herranjestas millainen puutarhatonttu oli hän, on hyvä ettei Moktareita ole enemmän...- Anonyymi
KYLLÄ NIIN MONESSAMAASSA ON HUOMATTU TÄMÄ PUMMIPORUKKA jotka ovat hyväksi käyttäneet vieraanvaraisuutta tuhansilla per kuukausi
bruttokansantuote nolla kun onniin paljon lomailijoita jotka hyväksikäyttävät suomalaisten työssäkäyvien selkänahasta kerrytettyjä verotuloja ja ne eivät riitä
ja suomi miinuksella miljardeilla, karsea velkataakka ja niiden korko
piti työllisyyden parantua ja töitä tekeviä käsipareja piti tulla mutta 80%
ulkomaIlta tulleista työttömänä, ei kielitaitoa edes koulutuksien jälkeen ei osaa suomea ei ruotsia ei englantia puhua ,saati kirjoittaa
,miten on hoitotyössä jos ei osaa suomea eikä kirjoittaa
miten raporttien kirjoittaminen... entäs lääkelaskenta
kommunikointi oli ainakin julkisen puolen työnarvioinnin eräs palkkaan vaikuttava arviointi kriteeri, mites nyt jos ei ole yhteistä kieltä?
Kuten jo kerroinkin, kun tunteet riehuvat kiivaina, sanainen arkku voi aueta ja sitä tulvaa on vaikea padota. Niin kävi nyt myös meidän kökkökieliselle ystävällemme.
Rauhoitu toki. Kysymykseni on vallan yksinkertainen. Montako omaa töppöä bongasit?
Vain vastaamalla voit voittaa.
Ystävällisin terveisin, Moktar. ;)- Anonyymi
En yhtään. Sinun kirjoittamia löytyy tuhansia. Älä niksuttele pois vastausta kysymykseesi.
Miksi aina otat pataasi näissä keskusteluissa? Anonyymi kirjoitti:
En yhtään. Sinun kirjoittamia löytyy tuhansia. Älä niksuttele pois vastausta kysymykseesi.
Miksi aina otat pataasi näissä keskusteluissa?"Älä niksuttele pois vastausta..."
Voi sentään. Etkö vieläkään ymmärrä?
Ei vanha niksuttele, vanha osaa kirjoittaa. ;)- Anonyymi
Miksi luikit kuin kanavaras? Mikä vika jussuf (se sama) nikissä oli?
Nythän olet pahoilta pesäpallomaila-persuilta turvassa misikanissa?
Olet räkyttävä paskahousu Jukkaseni.
- Anonyymi
ei kaikilla ole valaistua näppäinmistöä
- Anonyymi
Muitakaa aina että Suonenjoen PROFEETTA MOKTAR ABDULKARIMILLE on tärkeintä että islamisaatio jatkuu ja SUOMI muuttuu kehitysmaamuslimi islampaskan MAANMUUTTAJIEN kalifaatiksiksi!
VÄESTÖKELLO kertoo hyvin totuuden mitä täällä pääkaupunkiseudulla tapahtuu… "ei kaikilla ole valaistua näppäinmistöä"
Valistunut tai vaikkapa valistunut henkilö tietää, että sana on näppäimistö.
Nauretaan vartti. ;)
- Anonyymi
Hyvin meni Moktarin ihon alle totuus: "Tummentaa? Sehän on kantasuomalainen mamua larppaava kalpeanaamalesta."
Niin meni. - Anonyymi
Ei vanha niksuttele, vanha osaa kirjoittaa. ;)
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Eihän tuohon usko Erkkikään."Eihän tuohon usko Erkkikään."
Kun itse tiedän, mikä totuus on, niin tähän ei tiedon lisäksi tarvita uskoa.
Ei vanha niksuttele, vanha osaa kirjoittaa. ;)
- Anonyymi
Ihan hauskoja.
Hyvää uutta vuotta Moktarillekin.
T: yksi persu Vuoden 2025 kokoelmaani varten olen bongannut jo monta hauskaa töppöä. Niitä saa edelleen lähettää, sillä pöljimpien sanontojen ja hauskojen virheiden keräys jatkuu aina kuluvan vuoden loppuun saakka.
Lopuksi toivotan vielä kaikille palstalaisille virherikasta vuotta.
Nauretaan yhdessä. ;)- Anonyymi
Ilmeisesti väestön muuttumista kehitysmaamuslimi islampaskaksi, ei pystytä enää pysäyttämään edes SUOMESSA!
RUOTSI tuossa naapurissa näyttää esimerkkiä mitä tuleman pitää… - Anonyymi
Ja 7 kiusallista HARAM viestiä poistettu….
- Anonyymi
Ja 10 kiusallista HARAM viestiä poistettu…
- Anonyymi
ALLAAAAHIN poika taas vauhdissa…
No tärkeitähän sille on että islamisaatio jatkuu SUOMESSA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ALLAAAAHIN poika taas vauhdissa…
No tärkeitähän sille on että islamisaatio jatkuu SUOMESSA!Niin näyttää olevan, omien listojensa kanssa.
Töppöilykokoelmani suhteen tämä vuosi on alkanut antoisasti ja olen saanut bongattua monta ratkiriemukasta sanontaa. Tästä kiitos kuuluu kaikille aktiivisille avustajilleni.
Olen pohtinut sitäkin, että olisiko Aristoteleen kantapää (radio-ohjelma) kiinnostunut kokoelmastani. Siinä on kuitenkin useita viikon fraasirikokseksi tai kuukauden pöljyydeksi kelpaavia sanontoja.
Kerron myöhemmin, jos kokoelmani menee myös muiden kielestä kiinnostuneiden käyttöön.
Parhain terveisin, Moktar. ;)- Anonyymi
Niin sinullehan on tärkeintä Suonenjoen PROFEETTA MOKTAR, se etä islamisaatio etenee yhteiskunnassamme ja SUOMI muuttuu kehitysmaamuslimi islampaskan MAANMUUTTAJIEN kalifaatiksi!
Sitä sinä et näillä ”kielipoliisi” höpinöilläsi pysty kumoamaan… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sinullehan on tärkeintä Suonenjoen PROFEETTA MOKTAR, se etä islamisaatio etenee yhteiskunnassamme ja SUOMI muuttuu kehitysmaamuslimi islampaskan MAANMUUTTAJIEN kalifaatiksi!
Sitä sinä et näillä ”kielipoliisi” höpinöilläsi pysty kumoamaan…Koska mitään muutahan sinä, PROFEETTA MOKTAR et täällä MAAHANMUUTTOPALSTALLA puolusta, kuin islamisaation etenemistä SUOMESSA ja kehitysmaamuslimi islampaskan edesottamuksia ja käytänteiden leviämistä yhteiskuntaamme…
- Anonyymi
https://pt-media.org/wp-content/uploads/2025/01/Snaptik.app_7447886094764412162.mp4?_=1
Reippaita lapsukaisia, valmiina vaihtamaan Moktarin vaipat!- Anonyymi
Suomen tulevaisuus esittäytyy…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen tulevaisuus esittäytyy…
Ja islamisti rakentelee omia listojaan…
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1385997Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5515852Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313326- 4122335
Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401450- 521426
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1811350- 771307
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N131074Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731051