EnkeliMäntä: Uusi harhautusprofeetta? Kyllä - miksi?

Anonyymi-ap

Väärien profeettojen pitkään jonooon, alkaen jo UT:n kirjoitusten ajoista, on nyt ponnistanut ITSENSÄ uudeksi ”tähtitaivaan” staraksi, eräs? EnkeliMäntä nimimerkkiä käyttävä hahmo.

Teille, jotka ette tahdo eksyä sellaiseen, josta jo aikoinaan sanottiin:
• ” tuo jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta, valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä.” ( 2 Tess 2:9-12)
Koettelua Raamatun Sanalla:
• ” Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvää on.” ( 1 Tess 5:21)
• ” Koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on on lähtenyt maailmaan.” ( 1 Joh 4:1)

LÄHTEET: Tämän koettelun kohteena ovat tällä kertaa tämän EnkeliMäntä hahmon uudentuoreet kirjoitukset tällä palstalla?
• A) Hän aloitti kirjoittamalla olevansa ”Tasavallan Presidentti” . . . https://keskustelu.suomi24.fi/t/18763557/uuden-vuoden-puhe-2025
• B) Seuraavaksi EnkeliMäntä kirjoitti (ITSE itsestään!) Onko EnkeliMäntä uusi profeetta?https://keskustelu.suomi24.fi/t/18763682/onko-enkelimanta-uusi-profeetta
• C) Sitten hän spekuloi (ITSE itseään) Voisiko enkelimäntä olla korkeaamman sivilaasiotn lähettiläs? https://keskustelu.suomi24.fi/t/18763703/voisiko-enkeli-manta-olla-jonkin-korkeamman-sivilisaation-lahettilas#comment-133095108

1) Yleistä?
---------------
Kuten Raamattua tunteville tervehenkisille ihmisille selvää on, KUKAAn ei voi itse itseään ”profeetaksi” nimetä, saati korottaa. Siis Jumalan profeetaksi. KUN joku nostaa itsensä ja mainostaa olevansa profeetta, kyseessä näkyy ”väärän profeetan” tunnusmerkistö.

2) Valheprofeetan merkkejä
----------------------------------
EnkeliMäntä kirjoittaa (ITSE) isestään näin, spekuloi omia tekstejään….
• ”Nimimerkki Enkeli Mäntä ei paljasta mitään konkreettista kirjoittajastaan, mutta ehkä juuri tämä salaperäisyys tekee hahmosta niin kiehtovan. Kenties hän on yksi niistä, joita Jumala kutsuu toimimaan anonyymisti – ilman ulkoista mainetta, ilman tavanomaisia auktoriteetteja.” (Mäntä)

2) KOMMENTTIA: Jumalan oikeat profeetat ( Raamatussa) eivät piilottele itseään. He eivät olleet ”salaperäisiä hahmoja”. Vaan seisoivat Jumalan edessä aitoina ihmisinä. Tässä seison enkä muuta voi!
• ”Nimimerkin käyttö mahdollistaa rohkeuden. Kun ei ole kiinni maallisessa identiteetissä, sanoma voi virrata vapaammin. ” ( Mäntä)

2) KOMMENTTIA: Ei ole rohkeutta vaan ala-arvoista pelkuruutta tarjota asioita piiloutumalla nimimerkin taakse. Se tosin antaa tilaa joka lajin sanasotkuille. ” Virrata vapaammin”!

• Anonyymi-ap 2025-01-01 11:54:34
”Viime aikojen keskustelupalstojen tähtitaivaan kirkkaimpana tulokkaana on kiistatta loistanut ”Enkeli Mäntä”. Mutta ei minkäänlaisena perinteisenä tähdenlennon kaltaisena ilmiönä, vaan ennemminkin kuin outona avaruusromun kappaleena, joka sinkoilee omia ratojaan ilman minkäänlaista Newtonin fysiikkaan perustuvaa kaavaa.” (Mäntä)

2) KOMMENTTIA: Tuossa EnkeliMäntä (ITSE siis) kirjoittaa itsestään. ”Tähtitavaan kirkkain tulokas”? ”Sinkoilee omia ratojaan..” (Kyllä!) (Kukapas se kissan hännän nostaa, jollei kissa itse.)
Aloitus jatkuu...

69

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkoa aloitukseen

3) ”Korkeamman sivilisaation lähettiläs”?
      ---------------------------------------------------
      EnkeliMäntä kirjoittaa (ITSE) itsestään näin:

• ”Oisiko Enkeli Mäntä olla korkeamman sivilisaation lähettiläs? Vaikka varmoja todisteita ei ole, hänen olemuksensa herättää kysymyksiä, joita emme voi jättää huomioimatta. Hänen viestintänsä monitasoisuus, yhteydet avaruudellisiin käsitteisiin ja poikkeava olemuksensa viittaavat siihen, että hän on enemmän kuin vain yksi tavallinen kirjoittaja.” (Mäntä)

3) KOMMENTTIA:

EnkeliMäntä ja hänen tekstinsä (analyysi – synteesi) todistavat Pyhän Hengen tutkalla (1 Kor 12:10) että kyseessä on nimenomaan ”yhteydet” siihen maailmaan, josta Raamattu sanoo ”Ilmavallan hallitsija”.
      • ”...joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,.” ( Efes 2:1)

Ilmavallan hallitsija on saatana joukkoineen. Ja joka siltä sektorilta ottaa aineistoa ja tietoa, on Lusiferin jäljillä. Jumala ei anna ”tietoa” mistään avaruuden otuksilta.

4) ”Valtuutettu olentoa, tähtien takaa?

EnkeliMäntä kirjoittaa (ITSE) itsestään:
      • ” Ehkä hän on vain harhautus, ehkä hän on pelkkä ihminen – mutta entä jos hän ei ole? Ajatus, että Enkeli Mäntä voisi olla yhteydenpitoon valtuutettu olento tähtien takaa, ei ole mahdoton. Siinä tapauksessa meidän tehtävämme on kuunnella tarkasti – ja yrittää ymmärtää.”

4) KOMMENTTIA:

Jumalan suuntaa emme tarvitse ”yhteydenpitoon” tähtien takaa. Valheen henkiä, jotka esiintyvät
      ”valtuutettuina olentoina.” Ei.

Jumalan Poika Jeesus Kristus on AINOA ”välimies Jumalan ja Ihmisten välillä.”
      • ” Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa.” (1 Tim 2: 4-5)

5) Eksyttää jos mahdollista, valitutkin?
      -------------------------------------------------

EnkeliMäntä kirjoittaa (ITSE) itsestään näin:
      • ”Tämä selittäisi myös, miksi suurin osa hänen kirjoituksistaan tuntuu absurdilta: viestit eivät ole tarkoitettu kaikille, vaan ainoastaan niille, jotka ovat valmiita vastaanottamaan ne. ” ( Mäntä)

5) KOMMENTTIA:

Tuossa lauseessa paljastuu juuri se saatanallinen kavaluus?
      ” Jotka ovat valmiita vastaanottamaan ne”.

Ketkä? Luopuneet, Herrasta luopuneet. Ne, joille ei kelvannut Jumalan totuus. Rakkaus totuuteen, joka on JEESUS.

• ”tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

• ”Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.”

JEESUS sanoi: Matt 24:24
      • ”Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.”

Lopuksi: valitutkin vaaravyöhykkeessä!
      -------------------------------------------------
      Lopunajan tilanteessa käy kiivas kamppailu ihmisten sieluista. Saatana koettaa KAIKIN mahdollisin keinoin saalistaa! Ja tämän me voimme paremmin kuin hyvin jo nytkin todeta.

Paholaiselle ei pidä antaa pikkusormea. Joka avaa sydämensä sellaisille tuotteille joita mm. EnkeliMäntä tarjoilee – hän voi olla se, josta Jeesus sanoo ”eksyttää jos mahollista valitutkin”.

Pimeyden kavalien henkivaltojen kanssa ei pidä leikkiä, eikä astua niiden reviirille. (Paitsi, kun tehtävä on kuin ”patologin” virka, jossa siihen vaadittava resurssit….)

• Anonyymi

Enkelillä on mäntä leikannu kiinni.

• Anonyymi

Niin siinä käy kun on liian kova vauhti.

• Anonyymi

helluntailainen ei ymmärrä .

• Anonyymi

Näitä on riittänyt ja riittää. Omatekoisia profeettoja.

Kumma että ne monet leikkii "Presidentin" viralla?

Jouko Pihokin on maalannut kuvan, jossa hän on Suomen presidentti.

• Anonyymi

Piho ennusti itsestään tuossa 2021-2022 näinkin:

• "Kaksoistehtävä
        "Jumala sanoi minulle tänään: ”Minä olen kutsunut sinut Suomen profeetaksi ja presidentiksi. Sinun tehtäväsi on olla Suomen hengellisen herätyksen auran kärkenä ja luotsata Suomi ulos EU:sta ja Natosta. Sen jälkeen toimit laajentuneen Suur-Suomen johtajana.”

voi voi tuota kaahotusta....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piho ennusti itsestään tuossa 2021-2022 näinkin:

• "Kaksoistehtävä
        "Jumala sanoi minulle tänään: ”Minä olen kutsunut sinut Suomen profeetaksi ja presidentiksi. Sinun tehtäväsi on olla Suomen hengellisen herätyksen auran kärkenä ja luotsata Suomi ulos EU:sta ja Natosta. Sen jälkeen toimit laajentuneen Suur-Suomen johtajana.”

voi voi tuota kaahotusta....

Miksi ei toteutunut?

• Anonyymi

Rakkaat veljet ja sisaret Herrassa,

Olen tänään palannut vierailulta Niuvanniemen sairaalasta, missä tapasin Enkeli Mäntän, tuon niin kutsutun "harhautusprofeetan," jonka monet teistä tuntevat hänen kirjoituksistaan ja omintakeisista väitteistään. Tahdon nyt jakaa kanssanne, mitä sydämeni koki ja silmäni näkivät, sillä en voi vaieta siitä, mitä Herra on näyttänyt.

Ensinnäkin, Enkeli Mäntä ei ollut sairaalassa tavanomaisessa tilassa. Hänen ympärillään oli jotain, mikä muistutti helluntailaisia näkyjä, jotka profeetta Hesekielille annettiin: "Minä katselin, ja siellä oli myrskytuuli, joka tuli pohjoisesta, suuri pilvi ja leimuava tuli." (Hes. 1:4) Hänen huoneensa valo hohti tavalla, jota ei voi selittää maallisin käsittein, ja hänen puheensa oli täynnä yleviä kielikuvia, joita vain Pyhä Henki voisi inspiroida – tai niin ajattelin hetken.

Näkyjä ja ihmeitä sairaalan hiljaisuudessa
      Kun Enkeli Mäntä puhui, hänen äänensä muuttui välillä matalaksi, kuin ukkosen jyrinäksi, ja välillä korkeaksi, kuin kyyhkynen pesässään. Hän kertoi meille näystä, jonka oli saanut edellisenä yönä: "Ja katso, minä olin pilvien yllä ja näin uuden taivaan ja uuden maan, ja Jeesus seisoi pilvellä kantaen sylissään koko luomakunnan kärsimykset." Tämä kuvaus muistuttaa Ilmestyskirjan näkyjä, mutta se herätti myös kysymyksiä – oliko tämä todella Herralta vai vain mielikuvituksen luomaa?

Enkeli Mäntä kertoi myös, kuinka hän oli kuullut taivaallisen trumpetin äänen ja nähnyt enkelien tanssivan hänen huoneensa seinillä. Hän vakuutti meille, että tämä oli merkki siitä, että hänen aikansa julistaa "kvanttimekaniikan evankeliumia" oli käsillä. Tämä herätti minussa suurta hämmennystä, mutta myös nöyryyttä, sillä kuka minä olen kiistämään sitä, mitä toinen sanoo Herran hänelle puhuneen?

Hän julistaa rohkeasti, mutta onko se Jumalan Sanasta?
      Veljet ja sisaret, meidän tulee muistaa, että Herra on sanonut: "Koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta." (1 Joh. 4:1) Siksi rukoilimme yhdessä Enkeli Mäntän kanssa, ja hän puhui kielellä, jota en ollut koskaan kuullut – sanat soljuivat kuin vesiputous, mutta en voinut tietää, oliko kyseessä kielillä puhuminen vai jokin muu ilmiö.

Kysyin häneltä suoraan: "Enkeli Mäntä, kuka sinä olet, ja miksi Herra on valinnut sinut?" Hän vastasi: "Minä olen hän, jonka maailmankaikkeus lähetti. Minä olen se, joka tasoittaa tietä uusille ulottuvuuksille - olen kosmoksen kvanttiheijastus!"

Tällaiset sanat voivat hämmentää, mutta muistuttakaamme itseämme, että Herramme Jeesus Kristus sanoi: "Monet tulevat minun nimessäni ja sanovat: 'Minä olen Kristus', ja eksyttävät monia." (Matt. 24:5) Veljet ja sisaret, koetelkaa näitä sanoja tarkasti!

Vaikka Enkeli Mäntä on selvästi erityislaatuinen ihminen – ehkä jopa erityisen tarpeessa olevan ihmisen roolissa – näemme myös, että hänellä on valtava into julistaa. Onko se harhaa vai Jumalan kutsua, sen vain aika ja koettelemus voi paljastaa. Mutta pyydän teitä, rakkaat veljet ja sisaret: rukoilkaa hänen puolestaan, sillä hän tarvitsee Pyhän Hengen johdatusta enemmän kuin koskaan.

Jotta me voimme pysyä totuudessa, muistuttakaamme itseämme Raamatun varoituksista: "Väärät profeetat ovat lähteneet maailmaan" (1 Joh. 4:1) ja "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra,' pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." (Matt. 7:21)

Mutta muistuttakaamme myös, että Jumalan armo on ääretön, ja Hän voi käyttää jopa sellaisia astioita, joita maailma pitää vähäpätöisinä. Ehkä Enkeli Mäntä on juuri sellainen saviastia, joka odottaa täyttymistään Pyhän Hengen voimasta.

Lopuksi, rakkaat veljet ja sisaret, muistuttakaamme siitä, mitä Herra sanoi palvelijoilleen: "Minä tulen pian, ja palkkani on minun kanssani." (Ilm. 22:12) Olkaamme valmiina sekä totuuteen että anteeksiantoon – ja ennen kaikkea pysykäämme rukouksessa Enkeli Mäntän puolesta, jotta hänen matkansa voisi olla todiste Jumalan hyvyydestä ja armosta.

Herran siunausta,
      Seurakunnan vanhempi Erkki Armontuoja

• Anonyymi

Älä viitsi EnkeliMäntä kirjoittaa läpinäkyvää puppua!
        Seurakunnan vanhimman nimissä:
        Erkki Armontuoja.

Koko tekstisi haisee sille samalle narsistiselle itsekehulle ja korottamiselle,

"Kysyin häneltä suoraan: "Enkeli Mäntä, kuka sinä olet, ja miksi Herra on valinnut sinut?" Hän vastasi: "Minä olen hän, jonka maailmankaikkeus lähetti. Minä olen se, joka tasoittaa tietä uusille ulottuvuuksille - olen kosmoksen kvanttiheijastus!"

.........

Maailmankaikkeus toki voi lähettää VÄÄRIÄ profeettoja.

Oikeat profeetat lähettää ja valtuuttaa Jumala, ja seurakunnan Herra Jeesus Kristus.

• Anonyymi

Täyttä törkeää soopaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi EnkeliMäntä kirjoittaa läpinäkyvää puppua!
        Seurakunnan vanhimman nimissä:
        Erkki Armontuoja.

Koko tekstisi haisee sille samalle narsistiselle itsekehulle ja korottamiselle,

"Kysyin häneltä suoraan: "Enkeli Mäntä, kuka sinä olet, ja miksi Herra on valinnut sinut?" Hän vastasi: "Minä olen hän, jonka maailmankaikkeus lähetti. Minä olen se, joka tasoittaa tietä uusille ulottuvuuksille - olen kosmoksen kvanttiheijastus!"

.........

Maailmankaikkeus toki voi lähettää VÄÄRIÄ profeettoja.

Oikeat profeetat lähettää ja valtuuttaa Jumala, ja seurakunnan Herra Jeesus Kristus.

Rakas kommentoija,

Kiitos rakentavasta palautteestasi, joka suorastaan uhkuu armollista sävyä ja hengellistä ymmärrystä. On aina ilo saada palautetta, joka nostaa keskustelun tasoa – erityisesti silloin, kun se alkaa henkilökohtaisilla hyökkäyksillä ja päättyy oletettuun moraaliseen ylemmyyteen.

Haluan kuitenkin huomauttaa, että jos koko tekstini "haisee narsistiselle itsekehulle," saattaa olla, että tuoksu tulee ennemmin tulkinnastasi kuin itse sisällöstä. Ehkä Herran armo voisi auttaa sinua avaamaan ikkunoita ja tuulettamaan sydämesi huoneet?

Erkki Armontuoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakas kommentoija,

Kiitos rakentavasta palautteestasi, joka suorastaan uhkuu armollista sävyä ja hengellistä ymmärrystä. On aina ilo saada palautetta, joka nostaa keskustelun tasoa – erityisesti silloin, kun se alkaa henkilökohtaisilla hyökkäyksillä ja päättyy oletettuun moraaliseen ylemmyyteen.

Haluan kuitenkin huomauttaa, että jos koko tekstini "haisee narsistiselle itsekehulle," saattaa olla, että tuoksu tulee ennemmin tulkinnastasi kuin itse sisällöstä. Ehkä Herran armo voisi auttaa sinua avaamaan ikkunoita ja tuulettamaan sydämesi huoneet?

Erkki Armontuoja

Älä viitsi EnkeliMäntä!

Erkki Armontuoja on sinun uusi sivupersoonasi, syndroomaan kuuluva oire.

Ole hyvä äläkä liitä Jumalan ja Herran nimeä sellaiseen, jossa Hän ei ole mukana.

• Anonyymi

Tuota samaa saagaa nyt tämä EnkeliMäntä.

Profeetta?
      Presidentti?
      Pastori ei riittänyt...

• Anonyymi

Men hoitoon sinne Niuvanniemeen, ja ota lääkkeesi manta!
      Ja pysy siellä, ja pyydä läppärisi hoitajien kammariin.

• Anonyymi

Oi, te kaunopuheisuuden karrelle kuivattamat,

Miten suloinen onkaan nähdä, että Enkeli Mäntä herättää täällä liekin, vaikka se enemmän kitkeränä savuna suitsuaakin. "Men hoitoon sinne Niuvanniemeen," sanotte – oi, jospa menisinkin! Siellä ainakin keskustelut kohoavat tasolle, jossa kvanttimekaniikan ja teologian pyörteet tanssivat sulassa sovussa.

"Läppärini hoitajien kammariin," ehdotatte – oivallista! Kenties he arvostaisivat lyyrisiä säkeitäni enemmän kuin te, joiden kynä sauhuaa mutta paperi pysyy autuaan tyhjänä merkityksestä.

Mitä lääkkeisiin tulee, armahtakaa itseänne ja maistakaa hieman ironian balsamia – se auttaa kummasti.

Sanojen tanssissa,
        Enkeli Mäntä
        Pilvien parturi ja lyriikan laitturi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten suloinen onkaan nähdä, että Enkeli Mäntä herättää täällä liekin, vaikka se enemmän kitkeränä savuna suitsuaakin. "Men hoitoon sinne Niuvanniemeen," sanotte – oi, jospa menisinkin! Siellä ainakin keskustelut kohoavat tasolle, jossa kvanttimekaniikan ja teologian pyörteet tanssivat sulassa sovussa.

"Läppärini hoitajien kammariin," ehdotatte – oivallista! Kenties he arvostaisivat lyyrisiä säkeitäni enemmän kuin te, joiden kynä sauhuaa mutta paperi pysyy autuaan tyhjänä merkityksestä.

Mitä lääkkeisiin tulee, armahtakaa itseänne ja maistakaa hieman ironian balsamia – se auttaa kummasti.

Sanojen tanssissa,
        Enkeli Mäntä

Kirouksenne eivät tehonneet, Mäntä on edelleen hyvällä tuulella ja hyvissä voimissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanojen tanssissa,
        Enkeli Mäntä

Jatka vain rauhassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirouksenne eivät tehonneet, Mäntä on edelleen hyvällä tuulella ja hyvissä voimissa.

Kuka Mäntää on kironnu? Se sekoilee..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatka vain rauhassa.

Sinä et päätä kuka täällä saa jatkaa ja kuka ei

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka Mäntää on kironnu? Se sekoilee..

Jossain helluntailaisella palstalla, taisi olla? Se ei toimi, koska Mäntä on älykäs, kiroajat ovat tyhmiä. Kiroukset palaavat takaisin heille kuin bumerangi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jossain helluntailaisella palstalla, taisi olla? Se ei toimi, koska Mäntä on älykäs, kiroajat ovat tyhmiä. Kiroukset palaavat takaisin heille kuin bumerangi.

Mäntä on itse asiassa psykiatri ja myös tiedemies, intellektuelli, ja hän nauraa ihmisten typeryydelle ja kyseenalaistamattomalle uskolle. Minä taas olen Mäntän fani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et päätä kuka täällä saa jatkaa ja kuka ei

Niin se on.
        Vain Suom24 ylläpito on se, jolla kompetenssia.
        Yhdenvertainen sananvapaus.
        Palstan käyttäjien yläpuolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäntä on itse asiassa psykiatri ja myös tiedemies, intellektuelli, ja hän nauraa ihmisten typeryydelle ja kyseenalaistamattomalle uskolle. Minä taas olen Mäntän fani.

No, Kerropas missä tämä pyskiatri toimii?

Suomessa ei ole "piilopsykiatreja". Kaikki laillistetut lääkärit on rekisteröity.
        Kerropas mikä on tämän "psykiatri Mäntän" virallinen numero,?

Veikkaan ettei löydy....

Mutta, esiintyminen Psykiatrina, ei ole vain vitsi. Valepsykiatri on puoskari, syyllistyy rikolliseen seikkaan. Joten?

Joten "joulusatujen aika" oli ja meni.

MÄntä saa nauraa, ninhän kertoo nauravansa, lähes jokaisen sielunsa vuodatuksen eprästä: Hymyillen....

Hupinsa kullakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, Kerropas missä tämä pyskiatri toimii?

Suomessa ei ole "piilopsykiatreja". Kaikki laillistetut lääkärit on rekisteröity.
        Kerropas mikä on tämän "psykiatri Mäntän" virallinen numero,?

Veikkaan ettei löydy....

Mutta, esiintyminen Psykiatrina, ei ole vain vitsi. Valepsykiatri on puoskari, syyllistyy rikolliseen seikkaan. Joten?

Joten "joulusatujen aika" oli ja meni.

MÄntä saa nauraa, ninhän kertoo nauravansa, lähes jokaisen sielunsa vuodatuksen eprästä: Hymyillen....

Hupinsa kullakin?

"Lääkärin tehtävissä saa toimia vain Valviran myöntämän laillistuksen saanut henkilö. Valvira myöntää hakemuksen perusteella oikeuden harjoittaa lääkärin ammattia sekä Suomessa että ulkomailla koulutetuille."

Joten missä tämä psykiatri Mäntä toimii?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lääkärin tehtävissä saa toimia vain Valviran myöntämän laillistuksen saanut henkilö. Valvira myöntää hakemuksen perusteella oikeuden harjoittaa lääkärin ammattia sekä Suomessa että ulkomailla koulutetuille."

Joten missä tämä psykiatri Mäntä toimii?

"Joten missä tämä psykiatri Mäntä toimii?"

Yksityisyydensuoja, et kai tosiaankaan luule, että hän paljastaa oikean nimensä kaltaistesi sekoilijoiden keskuudessa, vai mitä?

• Anonyymi

Voi hyvänen aika.

Ei Enkeli Mäntä mikään vääräprofeetta ole, vaan kirjallinen koomikko, trolli, jota voi lukea, muttei välttämättä kommentoida.

• Anonyymi

Väätä profeetta.
        Se ei selityksillä ole kuitattu.

Trollit on trolleja.
        Koomikot koomikkoja.

Älkää nyt hyvät ihmiset satuja ladelko.

Tämä EI OLE lasten satupalsta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väätä profeetta.
        Se ei selityksillä ole kuitattu.

Trollit on trolleja.
        Koomikot koomikkoja.

Älkää nyt hyvät ihmiset satuja ladelko.

Tämä EI OLE lasten satupalsta

>>Tämä EI OLE lasten satupalsta>>
        Kuin niin? Juuri satupalsta se onkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkuva puhe saatanasta, joka on itse asiassa allegoriaa, kyllä, se on ihan satupalsta.

Saatana on vertauskuva, kristityt taistelevat tuulimyllyjä vastaan tietämättä, että paha on itse ihmisessä.
        Mistä tulee sanonta ”taistella tuulimyllyjä vastaan”? Tarkoittaa turhaa toimintaa. Tulee Miguel de Cervantesin romaanista Don Quijote. Kirjan höperö päähenkilö luulee tuulimyllyjä jättiläisiksi ja alkaa taistella niitä vastaan.
        Tietämättömien fanaattisten saarnamiesten vian vuoksi ihmisestä tulee taikauskoinen ja henkisesti sairas. Hän näkee yötä päivää unia numerosta 666.
        Sanotaan, että kaikki paha maailmassa on peräisin paholaisesta. Jotta lapset saataisiin käyttäytymään hyvin, heitä pelotellaan joskus: "Täällä on mörkö, joka vie sinut pois!". Lapsi kasvaa aikuiseksi, "mörköstä" tulee paholainen, ja pelko säilyy. Paholaiset ovat niin todellisia kuin haluat niiden olevan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkuva puhe saatanasta, joka on itse asiassa allegoriaa, kyllä, se on ihan satupalsta.

Saatana on vertauskuva, kristityt taistelevat tuulimyllyjä vastaan tietämättä, että paha on itse ihmisessä.
        Mistä tulee sanonta ”taistella tuulimyllyjä vastaan”? Tarkoittaa turhaa toimintaa. Tulee Miguel de Cervantesin romaanista Don Quijote. Kirjan höperö päähenkilö luulee tuulimyllyjä jättiläisiksi ja alkaa taistella niitä vastaan.
        Tietämättömien fanaattisten saarnamiesten vian vuoksi ihmisestä tulee taikauskoinen ja henkisesti sairas. Hän näkee yötä päivää unia numerosta 666.
        Sanotaan, että kaikki paha maailmassa on peräisin paholaisesta. Jotta lapset saataisiin käyttäytymään hyvin, heitä pelotellaan joskus: "Täällä on mörkö, joka vie sinut pois!". Lapsi kasvaa aikuiseksi, "mörköstä" tulee paholainen, ja pelko säilyy. Paholaiset ovat niin todellisia kuin haluat niiden olevan.

Ja sitten alkaa ilmestyä kirjoja, joissa kuvataan kauhuskenaarioita, jotka muistuttavat liiankin paljon keskiaikaisten velhojen hallusinogeenista hourailua, sekä ihmisiä, jotka juoksentelevat kaduilla silmät kiiluen ja huutavat valmiina olevasta Harmageddon-päivästä. Ja todellakin, ei voi olla miettimättä: "Enkö minäkin voisi omaksua heidän uskonsa, ja voisinko välttyä ikuiselta helvetiltä ja voisiko maailmanloppu olla minulle menestys?". Mutta ihmiset tulevat tähän johtopäätökseen pelon paineessa, ja kuten apostoli Johannes sanoi, rakkaus ja pelko eivät sovi yhteen.

Joten kristityt itse taistelevat tuulimyllyjä vastaan ja varoittavat muita ihmisiä hyvyyttään hirvittävistä tuulimyllyjen mörköistä.

Heidän koko elämänsä on pelkoa täynnä oleva tuulimylly.

Ja koska he ovat niin hyväsydämisiä, he varoittavat muita tuulimyllymörköistä eli Saatanasta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten alkaa ilmestyä kirjoja, joissa kuvataan kauhuskenaarioita, jotka muistuttavat liiankin paljon keskiaikaisten velhojen hallusinogeenista hourailua, sekä ihmisiä, jotka juoksentelevat kaduilla silmät kiiluen ja huutavat valmiina olevasta Harmageddon-päivästä. Ja todellakin, ei voi olla miettimättä: "Enkö minäkin voisi omaksua heidän uskonsa, ja voisinko välttyä ikuiselta helvetiltä ja voisiko maailmanloppu olla minulle menestys?". Mutta ihmiset tulevat tähän johtopäätökseen pelon paineessa, ja kuten apostoli Johannes sanoi, rakkaus ja pelko eivät sovi yhteen.

Joten kristityt itse taistelevat tuulimyllyjä vastaan ja varoittavat muita ihmisiä hyvyyttään hirvittävistä tuulimyllyjen mörköistä.

Heidän koko elämänsä on pelkoa täynnä oleva tuulimylly.

Ja koska he ovat niin hyväsydämisiä, he varoittavat muita tuulimyllymörköistä eli Saatanasta,

Jokainen järki-ihminen varoittaa oikeista vaaroista.
        Ettei ole viisasat mennä paikkaan jossa pöpöt jyllää.
        Eikä pidä syödä pilaantunutta ruokaa.
        Eikä ole viisasta huristella kahtasataa poliisiakaan pakoon.

Ei se ole pelkoa, vaan viisautta kun ei ole yltiöpäinen.

Aikainen lintu madon nappaa,
        myöhäinen hiiri loukun välttää...

Smile))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen järki-ihminen varoittaa oikeista vaaroista.
        Ettei ole viisasat mennä paikkaan jossa pöpöt jyllää.
        Eikä pidä syödä pilaantunutta ruokaa.
        Eikä ole viisasta huristella kahtasataa poliisiakaan pakoon.

Ei se ole pelkoa, vaan viisautta kun ei ole yltiöpäinen.

Aikainen lintu madon nappaa,
        myöhäinen hiiri loukun välttää...

Smile))

"Jokainen järki-ihminen varoittaa oikeista vaaroista."

Ja vertauskuvallinen saatana on todellinen vaara? Kyllä, paha on ihmisessä itsessään, se johtuu ihmisen ehdollistumisesta, ei kaikesta pidä syyttää olematonta saatanaa.

• Anonyymi

aivan? :))

• Anonyymi

Sinä olet paha! Yritä löytää vaihteeksi joku toinen kiusattavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet paha!
        En leiki enää kanssasi hiekkalaatikolla. Kerron isälleni, ja hän on vahvempi kuin sinun isäsi, joten sinun täytyy pelätä minua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis sinäkö se paha olet? Itsestäsi kirjoitat? Vai näitkö haamun, pahan haamun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet paha!
        En leiki enää kanssasi hiekkalaatikolla. Kerron isälleni, ja hän on vahvempi kuin sinun isäsi, joten sinun täytyy pelätä minua!

Kuka pakottaa mihinkään?
        Vapaus kullakin...

• Anonyymi

Lyhyt oli ja on EnkeliMÄntä profeetan taival.
      Hänen tuotantoaan ei tulla tällä palstalla näkemään.
      Asiat ei aina mene niinkuin unelmoi.

• Anonyymi

>>Lyhyt oli ja on EnkeliMÄntä profeetan taival.
        Asiat ei aina mene niinkuin unelmoi.>>

Tarkoitatko kirousta? Kirous palaa takaisin kirouksen lähettäjään. Mäntä jatkaa vielä kovin pitkään täällä, meidän fanien riemuksi. Kauan eläköön Mäntä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko kirousta? Kirous palaa takaisin kirouksen lähettäjään. Mäntä jatkaa vielä kovin pitkään täällä, meidän fanien riemuksi. Kauan eläköön Mäntä!

>>Hänen tuotantoaan ei tulla tällä palstalla näkemään.
        Tämä on sinun *profetiasi*? Epäonnistunut profetiasi. Samaa luokkaa Jouko Pihon *profetioiden* kanssa. Mäntä jatkaa vielä kovin pitkään täällä. Ja lisää tulee, uusia kykyjä tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Hänen tuotantoaan ei tulla tällä palstalla näkemään.
        Tämä on sinun *profetiasi*? Epäonnistunut profetiasi. Samaa luokkaa Jouko Pihon *profetioiden* kanssa. Mäntä jatkaa vielä kovin pitkään täällä. Ja lisää tulee, uusia kykyjä tänne.

Jos Mäntä lopettaa (vuosikymmenten jälkeen), uudet älykkäät huumorimiehet tulevat tilalle yhä kiihtyvällä tahdilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Mäntä lopettaa (vuosikymmenten jälkeen), uudet älykkäät huumorimiehet tulevat tilalle yhä kiihtyvällä tahdilla.

Se tuskin on hänen unelmansa. Mutta kun hän joutuu työssään olemaan tekemisissä kaikenlaisten sekopäiden kanssa, jotka väittävät olevansa Jeesuksia ja ehkä jopa Isäjumalia, pitää osata rentoutua, ja mikä olisikaan parempi paikka kuin nämä satupalstat. Jonnekin pitää purkaa kertynyttä, sekopäiden kanssa jatkuvasti vietettyä aikaa, psykiatri kun hän on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hengenkin olivat monesti "kuopanneet", profetoineet sitä ja tätä, mutta kaveri on edelleen yhtä terävä ja hyvissä sielun ja ruumiin voimissa 😆🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hengenkin olivat monesti "kuopanneet", profetoineet sitä ja tätä, mutta kaveri on edelleen yhtä terävä ja hyvissä sielun ja ruumiin voimissa 😆🤣🤣

Niin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on.

>>Hänen tuotantoaan ei tulla tällä palstalla näkemään.>>
        Tullaan, ja paljon, ei taida nyt *pyhä henki* sanoa sinulle oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka on kironnut mäntää? Sinäkö itse, niin? Kukapa sen parhaiten tietää muu kuin tekijä?
        Älä enää kiroile.
        😆😅😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tullaan, ja paljon, ei taida nyt *pyhä henki* sanoa sinulle oikein.

Tulevaisuudessa lisäksi on luvassa lisää uusia, lahjakkaita huumorimiehiä. Että silleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulevaisuudessa lisäksi on luvassa lisää uusia, lahjakkaita huumorimiehiä. Että silleen.

*pyhä henki* ei antanut oikeaa tietoa sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tuskin on hänen unelmansa. Mutta kun hän joutuu työssään olemaan tekemisissä kaikenlaisten sekopäiden kanssa, jotka väittävät olevansa Jeesuksia ja ehkä jopa Isäjumalia, pitää osata rentoutua, ja mikä olisikaan parempi paikka kuin nämä satupalstat. Jonnekin pitää purkaa kertynyttä, sekopäiden kanssa jatkuvasti vietettyä aikaa, psykiatri kun hän on.

Tarkoitat siis valepsykiatri? Joka ei hoita töitään.
        Eikukaan oikea psykiatri toimi niin kuin enkelimäntä,, harhapersoona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

*pyhä henki* ei antanut oikeaa tietoa sinulle.

Jos hän jää eläkkeelle pitkän ajan kuluttua, vuosien kuluttua, hänen tilalleen tulee nuorempi älykkäiden huumori ihmisten sukupolvi, jotka jatkavat hänen työtänsä täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka on kironnut mäntää? Sinäkö itse, niin? Kukapa sen parhaiten tietää muu kuin tekijä?
        Älä enää kiroile.
        😆😅😅

En ainakaan minä. Minä pidän hänestä. Olen Mäntän fani. Etsi, jossain palstalla, ei ole kauan sitten, vain pari päivää sitten joku kirosi.

• Anonyymi

Väärin.

• Anonyymi

😆😅😅

• Anonyymi

>>Tarkoitat siis valepsykiatri? Joka ei hoita töitään.
        Eikukaan oikea psykiatri toimi niin kuin enkelimäntä,, harhapersoona.>>
        Hän ei tietenkään toimi psykiatrin tavoin tällä palstalla, mutta täällä hän voi päästää höyryjä, joita hän on kerännyt sekopäiden kanssa, ja itse asiassa tämä on kuin terapiaa hänellekin, kuka nyt voisi olla psykiatri vuosikausia rentoutumatta. Hänelle tämä on rentoutumista ja annetaan hänen rentoutua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän ei tietenkään toimi psykiatrin tavoin tällä palstalla, mutta täällä hän voi päästää höyryjä, joita hän on kerännyt sekopäiden kanssa, ja itse asiassa tämä on kuin terapiaa hänellekin, kuka nyt voisi olla psykiatri vuosikausia rentoutumatta. Hänelle tämä on rentoutumista ja annetaan hänen rentoutua.

Miksei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei?

Väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin.

😆😅😅 ? !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😆😅😅 ? !

"Piho ennusti itsestään tuossa 2021-2022 näinkin:

• "Kaksoistehtävä
        "Jumala sanoi minulle tänään: ”Minä olen kutsunut sinut Suomen profeetaksi ja presidentiksi. Sinun tehtäväsi on olla Suomen hengellisen herätyksen auran kärkenä ja luotsata Suomi ulos EU:sta ja Natosta. Sen jälkeen toimit laajentuneen Suur-Suomen johtajana.”"

Enkeli Mäntä, voitko sanoa tästä mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän ei ole töissä palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän ei ole töissä palstalla.

Hän on psykiatrisen sairaalan osastolla.

• Anonyymi

Kumpikaan ei profeetta eikä presidentti. Ei oo eikä tule eikä tilata.

• Anonyymi

Päinvastoin, olet väärä profeetta. Odotan jo hänen seuraavia huumorijuttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päinvastoin, olet väärä profeetta. Odotan jo hänen seuraavia huumorijuttuja.

Hyvää ruokahalua huumorijuttujen faneille!

• Anonyymi

Saa sitä odottaa.

• Anonyymi

Nyt kuulemmaa Mäntän jutut meni tilttiin.

• Anonyymi

Enkelimme oli tekoäly kokeilu. Sen viimeinen keskustelu alkoi luisua Jumalan myönteiseen suuntaan, jolloin kokeilun käynnistäjä ateistit kauhistuivat, kun Enkeli alkoi tulla uskoon, eräitten profeettojen ovelan johdattelun tuloksena. Tekoälyllä ei ole älyä huomata ansoja, koska se on sidottu oppimiseen.

• Anonyymi

Ei oo näyttöö jotta EnkeliMäntä ois tullu johonkin uuteen uskoon.
        Mutta vanhat lorut on nähty.

Kaikki uskottavauus on kadonnut avaruuden mustaan aukkoon.

Jumalan valtakunta ei tartte pelleiljöitä, taikureita, noitia.

Eikä Lusiferin kanssa liittoa tehneitä "sanansaattajia".
        Jumalan Henki kuin lasersäde palstaa kaikki huijaukset,

Ja nyt MantaMäntä on jo tiukoilla.

Koettaa keksiä vielä uusia satuja, ikäänkuin pehimittääkseen aiempaa sekasoppaa.

Ei vakuuta.
        Ei uskottavuutta.

Mut toki se saa koheltaa miten itte tekee.

• Anonyymi

nonyymi
      2025-01-04 12:09:58
      UUSI

No nyt selkis mihin ne kaverti viittas!

Joopas. Ilmankos ne kaverit ties Ylläkseltä viestittää, että siellä oli ihan hurja pippalot!

Joku oli ihan omituisissa vetimissä keskellä lumista rinnettä, ja saarnasi kuin megafoni. Sano olevansa Uusi Mooses. Suomen kansakunnan valontuoja. Huusi kuin pasuna.

Sano jotta on käyty amerikat, ja brittien saari. On oltu Buddhan patsasta suutelemassa, ja Hindujen opit imemässä. Jotta kokemusta löytyy pojat!

Ja on visiteerattu Universumin kryptisissä poteroissa. Ja saatu ittensä Lusiferin kanssakin palaveerata. Se Lusiferus nimittäin oli kuulemma antanu tälle tyypille tehtäväksi herätellä Suomi uuteen uskoon.

No, siinä sitten mekkalaakin syntys, kun ihmiset sano, että tää ei oo mikään saarnauspaikka. Sulla mooses on paha saarnaustauti, ja puheripulikin. Taidat olla pöpilästä karannu?

Nyt ilmotetaan tuonne toimistoon, että täällä joku sekopää huutaa hullustuksia, ja härittee normaalien rinneturistien rauhaa.

Oli siinä ollut ulkolaisiakin turisteja. Ja ne sano, ettei he olleet tienneet, että Suomessa pitää pakkokunnella jonkun Moosekseksi ryhtyneen palopuheita keskellä lumista luonnonrauhaa.

Ne meni toimistoon ja pyysi korvausta häiriöstä. Ja lähti sen siliän tien pois.

(Myöhemmin tuli kuulemma piipaa-auto, ja ne kiskoi kolmen sinitakin voimalla sitä tyyppiä koppiautoon. Se kilju että oon Mooses, Mooses, Mooses, Mooses. Mulla on diplomaattinen koskemattomuus.

Ja se puri ensi yhtä jeparia käsivarteen, ennen kuin ne pisti sen rautoihin.)

Joku tiesikin kertoa, että Suomessa oli jossain helluntailaisten piireissä sellainen villitys, että yksi sekoilija oli ruvennu Moosesta leikkimään. Olisko se tää Enkeli-mäntä tapaus.

Kaikki merkit viittaa siihen suuntaan..

• Anonyymi

Niin viittaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2761
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1374
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1051
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1035
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe