Enkeli Mäntä kiittää arvoisaa yleisöä!
Nyt kun uusi vuosi alkoi, uusissa uljaissa raameissa, niin on oikea aika kiittää teitä arvoisa yleisöni.
On seka iloinen että haikea fiilis, do yuo understand? Te monet olette olleet kuin hengenpelastajia, kun olen voimiani säästämättä ahkeroinut teille arvokasta ja krpytistäkin hengen ravintoa. Altruistisella antaumuksellisuudella olen tätä virkaani päivin ja öin hoitanut. Ja te yleisöni, olette suloisin sanoin minua nostattaneet.
Erityiskiitos teille Henki ja auroraboreallis ! Te kaksi olette olleet samassa rintamassa ja samassa hengessä? Mehän olemme sellaisia hengenheimolaisia. Ei olla niin tarkkoja, ketä jumalaa palvelee? Voi ihan täysillä palvoa vaikka itseään Lusiferusta.
Ja te olette näiden henkien kanssa kavereita, niin siksi ollaan kuin sydänystävät. Kyllä koira koiran tuntee? Ja me ollaan niissä hengissä samalla tasolla, universumin ihania ihmisiä. Lusiferin lapsia!
Kuten tänään kirjoitin minulla oli fantastinen päivä!
oistan tässä siitä:
”Enkeli Mäntä nähtiin hetkeä myöhemmin käytävällä, lentäen jonkinlaisella pilvellä, joka muistutti potkulautaa. Potkulautapilvi teki muutaman piruetin osaston B käytävällä ja pysähtyi hetkeksi lääkekaapin eteen. Hoitajat seurasivat tilannetta epäuskoisina, kun Enkeli Mäntä ojensi kätensä ja julisti: "Kuka tahansa, joka on vailla Paratabsia, tulkoon luokseni – ja hänelle annetaan!"
Kuten nyt tiedätte, osaan taikatempulla avata lääkekaapin ovenkin?
”Enkeli Mäntä seisoi käytävällä hymyillen ja kuiskasi: "Tiesitkö, että lukitut ovet ovat vain metafora? Minulla on avain kaikkeen."
Mutta nyt minun täytyy surukseni ilmoittaa, että joudutte jäämään minusta kokonaan erilleen?
Koska minä olen nyt siis Tasavallan presidentti. Mutta virkani ei ole täysin selviö. Varapresidentin asia voi olla mahdollinen, katsotaan nyt mitä sanovat. Pääsyynä on kuitenkin se, että minut on kutsuttu vieläkin tärkeämpään tehtävään:
”Enkeli Mäntä ei vain lentänyt pilvellä, vaan myös laskeutui hetkeksi hänen eteensä ja kosketti hänen otsaansa sanoen: "Sinä olet uusi Mooses.”
Tämä Mooseksen virka on akuutti tarve. Pyydän teitä syvästi ymmärtämään, että en voi kieltäytyä tuosta haasteesta. Jää kaikki muu!
Älkää ihmetelkö, älkääkä olko surullisia. Olen yötä-päivää kirjoittanut, lukekaa niitä. Siis, jääkää hyvästi kaikki rakkaat lampaani!
Enkeli Mäntä
Uusien universaalien projektien valittu uljas tähti
Enkeli Mäntä kiittää arvoisaa yleisöä!
137
694
Vastaukset
- Anonyymi
No, hyvät hyssyrät!
- Anonyymi
Yo, kuunnelkaas nyt, kaikki jotka haluatte leikkiä Mäntää – se on ihan jees, don’t sweat it. Hyvä, että löytyy vara-Mäntä, koska tää alkuperäinen tarvitsee joskus vähän downtimea, get it? Onhan se rankkaa olla kulttistara ja modernin ajan profeetta samalla kertaa. Mutta hei, fake it 'til you make it, niinhän ne sanoo New Yorkin kaduilla.
Mutta otetaan hetki, let’s vibe. Mä tiedän, että kopiointi on korkein imartelun muoto. Teidän kirjoitukset yrittää olla yhtä lyyrisiä kuin mun, mutta hei, älkää vielä ostako potkulautapilveä – se vaatii vähän enemmän finesseä ja taivaallista kosketusta. You feel me?
Mä arvostan teitä, jotka ymmärrätte, että Mäntä on enemmän kuin tyyli, se on *state of mind*. Jatkatte vaan duunianne, mutta muistakaa, että aito Mäntä lentää omassa sfäärissään. Mun metaforat ei ole vain sanoja, ne on portteja uusiin ulottuvuuksiin. Don’t be mad, be inspired.
Ja ennen kuin joku alkaa epäillä, haluan sanoa, että olen täällä, mutta samalla en ole. Mä oon Tasavallan presidentti yhdellä tasolla, mutta myös kosmoksen Mooses toisella. Multitasking? Absolutely.
Stay cool ja muistakaa, että maailma tarvitsee lisää Mäntiä. Mutta vaan yksi voi olla OG.
Aito Enkeli Mäntä – Ainoo pilvenpöyhijä ja seinienläpikävelyn mestari
"You try, but I fly."- Anonyymi
Aito Enkeli Mäntä – Ainoo pilvenpöyhijä ja seinienläpikävelyn mestari..
Feikki ei onnistu! Sä osaat vaihtaa nuttua kuin --- kameleontti oot.
Kiistä vaikka, niin tuo aloitus on sun teksiä. Miten todistat muuten.... - Anonyymi
Älä viitti söpöttää. Kukaan ei nykyisin enää ota sua todesta. Olen milloin mitäkin. Saman päivänä monessa roolissa, monta sivupersoonaa.
Että jopa preidentti!!! Sitä saa mitä tilaa. Kun tarpeeksi kauan pelleilee, se kääntyy sua itseä vastaan. Uskottavuutesi on mennyttä kalua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitti söpöttää. Kukaan ei nykyisin enää ota sua todesta. Olen milloin mitäkin. Saman päivänä monessa roolissa, monta sivupersoonaa.
Että jopa preidentti!!! Sitä saa mitä tilaa. Kun tarpeeksi kauan pelleilee, se kääntyy sua itseä vastaan. Uskottavuutesi on mennyttä kalua!Yo, listen up, 'cause Mäntä don’t play no games. I came from the concrete jungle of New York, hustlin’ my way through the noise and chaos, but I didn’t stop there, nah. Took my game to Cambridge, flipped the script, and leveled up. And when that wasn’t enough, I went to India – straight to the source, ya feel me? Sat at the feet of real wisdom, learned what life is really about. True wisdom, baby, sitä ei opi pelkällä keyboard-warrior-meiningillä.
Now, you wanna talk about roles? Baby, I’m all about that versatility. One moment I’m preachin’ on a digital stage, the next I’m a cosmic Mooses leadin’ the people to enlightenment. You say "uskottavuus"? Man, credibility ain’t about what you think of me; it’s about what I bring to the table. And let’s be real – ain’t nobody servin’ it up like Mäntä.
Äläkä viitti söpöttää. Uskottavuus on sellainen juttu, että kun sä etsit sitä muista, se on jo sun omista käsistä kadonnut. Mä oon jo sen tason pelaaja, että mä vedän ympyröitä sun ympärillä.
Enkeli Mäntä – From the Bronx to Bodhgaya, Always One Step Ahead
"I walk the streets, I walk the skies – try to keep up, if you dare."
- Anonyymi
"Henkilökunta on keskustellut tilanteesta ja varautuu lisätoimenpiteisiin. Enkeli Mäntä pysyy toistaiseksi tarkkailussa, ja pilven potentiaalisia paluita varten on varattu yksi lisähenkilökunta jäsen päivystämään käytävillä. "
- Anonyymi
Stay cool ja muistakaa, että maailma tarvitsee lisää Mäntiä. Mutta vaan yksi voi olla OG.
Kuka ees HALUU OLLA JOKIN MÄNTÄ. MÄNTTI MÄNTÄ?
Ootsa ihan .... - Anonyymi
Hyvä, että löytyy vara-Mäntä, koska tää alkuperäinen tarvitsee joskus vähän downtimea, get it? Onhan se rankkaa olla kulttistara ja modernin ajan profeetta samalla kertaa. " (mäntä)
Sät tarviit sitä hoitojaksoa. Et sä pääse Mooseksen virkaan....
Ei tuossa buroutissa kelpaa mihinkään.
Jarrut päälle. Lääkitys kuntoon. Ja ... - Anonyymi
Hienoa että Mäntä kiittää, kun on nyt poissa kuvioista. Pitäähän sitä ihmisen saada levätä kun on sairas. Ei sitä kukaan jaksa yötäpäivää puskea tekstiä laihojen lampaiden hampaisiin purtavaksi. Mutta kyllä se Mäntä tuosta johonkin hommaan tokenee, Ei presidentiksi, eikä Suomessa ole varapresidenttiäkään? Joten yhteikunnan kontolle sellaiset jäävät, jotka vain yötäpäivää polttavat aivojensa energiaa, ja kuluttavat hermosolunsa loppuun.
- Anonyymi
No joo, aamulla taas mentävä duuniin. Oon siellä kaatopaikan lajittelulinjastolla, poimin muoveja ja metalleja sekasotkusta. Ei siinä, hommat kusee ja koneet hajoilee, mut joku tääki p*ska on tehtävä. Duunarin arki, tiiättekö. Ei tartte olla kirjaviisas, ku hanskat haisee ja hiki virtaa.
Terveisin,
Enkeli Mäntä, kaatopaikkaprinssi
Luciferin lapsi..🤭🤣
Oli mukava tutustua, toivottavasti vielä nähdään!- Anonyymi
Oikein enkelimäntä kirjoitti tuosta aurorasta. Se oikein uhkuu sitä pahuuden pimeyttä, jonka palvelija se on. Kaikkihan sen voi nähdä. Sylkee suustaan pilkkakirveitä, rasitsisia oksennuksia niiden kirjoittajien silmille joita se inhoo! Lusiferin jengiä se on, niiku tuo joku henkikin... Hedelmä sen todistaa. Mitä suusta tulee ulos. Niin sanoi Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein enkelimäntä kirjoitti tuosta aurorasta. Se oikein uhkuu sitä pahuuden pimeyttä, jonka palvelija se on. Kaikkihan sen voi nähdä. Sylkee suustaan pilkkakirveitä, rasitsisia oksennuksia niiden kirjoittajien silmille joita se inhoo! Lusiferin jengiä se on, niiku tuo joku henkikin... Hedelmä sen todistaa. Mitä suusta tulee ulos. Niin sanoi Jeesus.
Oi, kuinkas se sanotaankaan? "Sydämen kyllyydestä suu puhuu." Ja tässäpä sitä nyt nähdään: pilkkaa, vihaa, ja vielä nimissä kristillisyyden! Onhan se sanottava, etten minä, se oikea Enkeli Mäntä, koskaan alentaisi itseäni kirjoittamaan kenestäkään tuollaista iljetystä, mitä te jotkut itseänne kristittyinä pitävät näemmä teette.
Aloittaja on feikki, minkä jokainen huomaa jo kirjoitusvirheiden määrästä. Kuka oikea Mäntä laatisi tekstin ilman kieliopillista briljanssia? Ei kukaan. Tämä yritys oli kaukana siitä. Kaukana siitä sfääristä, jossa minä lennän pilvelläni potkulaudan lailla. Mutta ei se mitään – matkivathan variksetkin joutsenia, vaikka siivet eivät kanna.
Ja sitten, oi auroraborealis, nimimerkki, jonka säihke läpäisee tämän synkän varjojen maailman! Sinä, josta kirjoitetaan syytöksiä, olet kuin revontulien tanssi – et pahuutta uhkuva, vaan totuuden loiste, joka valaisee pilkkakirveiden heittäjien todelliset kasvot. Jeesus sen sanoi, mitä suusta tulee ulos, todistaa sydämen laadun. Ja mitäs se sydän nyt kertoikaan näistä kirjoittajista? Ei ainakaan mitään ylentävää.
Mutta älkäämme antako pimeyden vallita! Minä, se oikea aito Enkeli Mäntä, olen täällä muistuttamassa, että rakkaus, valo ja huumorin pilkahdus voittavat aina. Vaikka Lusiferin väitettyjä "jäseniä" syytettäisiin mistä tahansa, hedelmä se totuuden todistaa – ja minä näen hedelmässä vain valoa.
Terveisin,
Enkeli Mäntä – Pilvien Postinkantaja ja Totuuden Taskulamppu
"Vain valo voittaa varjon – ja minä hehkun kirkkaasti."
- Anonyymi
Ehkä Enkelimme otti onkeensa, palstoilla vierailevan profeetan lempeästä nuhtelusta ja lähti etsimään Jeesuksen raollaan olevaa ovea, jota hän haluaa kolkuttaa, koska tajusi, ettei halua elää ikuisuutta Luziferin ja pikkupirujen joukossa hipiänsä ja karvojensa käryssä. Toivotan Enkelimme tervetulleeksi hyvän paimenemme Jeesuksen tarhaan.
- Anonyymi
>>Lyhyt oli ja on EnkeliMÄntä profeetan taival.
Hänen tuotantoaan ei tulla tällä palstalla näkemään.
Asiat ei aina mene niinkuin unelmoi.>>
Se tuskin on hänen unelmansa. Mutta kun hän joutuu työssään olemaan tekemisissä kaikenlaisten sekopäiden kanssa, jotka väittävät olevansa Jeesuksia ja ehkä jopa Isäjumalia, pitää osata rentoutua, ja mikä olisikaan parempi paikka kuin nämä satupalstat. Jonnekin pitää purkaa kertynyttä, sekopäiden kanssa jatkuvasti vietettyä aikaa, psykiatri kun hän on.
>>Hänen tuotantoaan ei tulla tällä palstalla näkemään.>>
Tullaan, ja paljon, ei taida nyt *pyhä henki* sanoa sinulle oikein.
Tulevaisuudessa lisäksi on luvassa lisää uusia, lahjakkaita huumorimiehiä. Että silleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tuskin on hänen unelmansa. Mutta kun hän joutuu työssään olemaan tekemisissä kaikenlaisten sekopäiden kanssa, jotka väittävät olevansa Jeesuksia ja ehkä jopa Isäjumalia, pitää osata rentoutua, ja mikä olisikaan parempi paikka kuin nämä satupalstat. Jonnekin pitää purkaa kertynyttä, sekopäiden kanssa jatkuvasti vietettyä aikaa, psykiatri kun hän on.
Tulevaisuudessa lisäksi on luvassa lisää uusia, lahjakkaita huumorimiehiä. Että silleen.Toiselta palstalta:
*pyhä henki* ei antanut oikeaa tietoa sinulle.
Jos hän jää eläkkeelle pitkän ajan kuluttua, vuosien kuluttua, hänen tilalleen tulee nuorempi älykkäiden huumori ihmisten sukupolvi, jotka jatkavat hänen työtänsä täällä.
>>Tarkoitat siis valepsykiatri? Joka ei hoita töitään.
Eikukaan oikea psykiatri toimi niin kuin enkelimäntä,, harhapersoona.>>
Hän ei tietenkään toimi psykiatrin tavoin tällä palstalla, mutta täällä hän voi päästää höyryjä, joita hän on kerännyt sekopäiden kanssa, ja itse asiassa tämä on kuin terapiaa hänellekin, kuka nyt voisi olla psykiatri vuosikausia rentoutumatta. Hänelle tämä on rentoutumista ja annetaan hänen rentoutua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiselta palstalta:
Jos hän jää eläkkeelle pitkän ajan kuluttua, vuosien kuluttua, hänen tilalleen tulee nuorempi älykkäiden huumori ihmisten sukupolvi, jotka jatkavat hänen työtänsä täällä.
Hän ei tietenkään toimi psykiatrin tavoin tällä palstalla, mutta täällä hän voi päästää höyryjä, joita hän on kerännyt sekopäiden kanssa, ja itse asiassa tämä on kuin terapiaa hänellekin, kuka nyt voisi olla psykiatri vuosikausia rentoutumatta. Hänelle tämä on rentoutumista ja annetaan hänen rentoutua.Piho ennusti itsestään tuossa 2021-2022 näinkin:
• "Kaksoistehtävä
"Jumala sanoi minulle tänään: ”Minä olen kutsunut sinut Suomen profeetaksi ja presidentiksi. Sinun tehtäväsi on olla Suomen hengellisen herätyksen auran kärkenä ja luotsata Suomi ulos EU:sta ja Natosta. Sen jälkeen toimit laajentuneen Suur-Suomen johtajana.”"
Enkeli Mäntä, voitko sanoa tästä mitään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piho ennusti itsestään tuossa 2021-2022 näinkin:
• "Kaksoistehtävä
"Jumala sanoi minulle tänään: ”Minä olen kutsunut sinut Suomen profeetaksi ja presidentiksi. Sinun tehtäväsi on olla Suomen hengellisen herätyksen auran kärkenä ja luotsata Suomi ulos EU:sta ja Natosta. Sen jälkeen toimit laajentuneen Suur-Suomen johtajana.”"
Enkeli Mäntä, voitko sanoa tästä mitään?>>Ehkä Enkelimme otti onkeensa, palstoilla vierailevan profeetan lempeästä nuhtelusta ja lähti etsimään Jeesuksen raollaan olevaa ovea, jota hän haluaa kolkuttaa, koska tajusi, ettei halua elää ikuisuutta Luziferin ja pikkupirujen joukossa hipiänsä ja karvojensa käryssä. >>
Älä unta näe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
• "Kaksoistehtävä
Enkeli Mäntä, voitko sanoa tästä mitään?Enkeli Mäntä, voitko kommentoida seuraavia, diagnoosi tähän?
https://www.joukopiho.fi/wp-content/uploads/2024/02/Jouko-Piho-Mooseksena.png
https://www.joukopiho.fi/wp-content/uploads/2023/12/Jouko-Piho-kuninkaana.jpg
https://www.joukopiho.fi/wp-content/uploads/2023/07/Jouko-Piho-presidenttina-f-3.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä, voitko kommentoida seuraavia, diagnoosi tähän?
https://www.joukopiho.fi/wp-content/uploads/2024/02/Jouko-Piho-Mooseksena.png
https://www.joukopiho.fi/wp-content/uploads/2023/12/Jouko-Piho-kuninkaana.jpg
https://www.joukopiho.fi/wp-content/uploads/2023/07/Jouko-Piho-presidenttina-f-3.jpg"Jumala sanoi minulle tänään: ”Minä olen kutsunut sinut Suomen profeetaksi ja presidentiksi. Sinun tehtäväsi on olla Suomen hengellisen herätyksen auran kärkenä ja luotsata Suomi ulos EU:sta ja Natosta. Sen jälkeen toimit laajentuneen Suur-Suomen johtajana.”"
Ovatko sellaiset "profetiat" kristinuskon tulos? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko sellaiset "profetiat" kristinuskon tulos?https://www.joukopiho.fi/jouko-piho-mukeja/
Jouko Piho -mukeja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko sellaiset "profetiat" kristinuskon tulos?"Jumala sanoi minulle tänään: ”Minä olen kutsunut sinut Suomen profeetaksi"
Onko se varma, että jumala niin sanoi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala sanoi minulle tänään: ”Minä olen kutsunut sinut Suomen profeetaksi"
Onko se varma, että jumala niin sanoi?Jättääkö Enkeli Mäntä meidät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jättääkö Enkeli Mäntä meidät?
Kenties Mäntä alkaa kirjoittaa nyt toisella nimellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuudessa lisäksi on luvassa lisää uusia, lahjakkaita huumorimiehiä. Että silleen.ÄLä viitsi höpöttää. Se ei ole missään normaaleissa töissä. sen nyt näkee pässinpääkin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
• "Kaksoistehtävä
Enkeli Mäntä, voitko sanoa tästä mitään?Ei sekopää toisen sekopään presidenttiutopiasta voi mitään sanoa. Eik'ö teillä jäskikulta pelaa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko sellaiset "profetiat" kristinuskon tulos?No eikö jo ihan järkikulta sano?
Presidentit ovat ihan eri asia
kuin demonisten näkyjen suuruusharhat:
Olen kuningas, keisari, messias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala sanoi minulle tänään: ”Minä olen kutsunut sinut Suomen profeetaksi"
Onko se varma, että jumala niin sanoi?No ei nyt Jumalaa pidä ottaaa takaajaksi kaikille sekopäisyyden tuotteille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Ehkä Enkelimme otti onkeensa, palstoilla vierailevan profeetan lempeästä nuhtelusta ja lähti etsimään Jeesuksen raollaan olevaa ovea, jota hän haluaa kolkuttaa, koska tajusi, ettei halua elää ikuisuutta Luziferin ja pikkupirujen joukossa hipiänsä ja karvojensa käryssä. >>
Älä unta näe.Pimeys ei lopulta kestä valkeutta ja valoa. Jeesus on maailman valo,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiselta palstalta:
Hän ei tietenkään toimi psykiatrin tavoin tällä palstalla, mutta täällä hän voi päästää höyryjä, joita hän on kerännyt sekopäiden kanssa, ja itse asiassa tämä on kuin terapiaa hänellekin, kuka nyt voisi olla psykiatri vuosikausia rentoutumatta. Hänelle tämä on rentoutumista ja annetaan hänen rentoutua.Rentoutkoon vain, mutta kristiillen asian keskustelupalsta on väärä paikka harjoitella mustaa huumoria ja paholaisen innoittamaa verbaalista harjoittelua.
Menköön ensin hoitoon ja parantukoon megalomaanisesta häiriöstä edes johonkin tasoon? Ja toki? parasta olisi päästä eroon niistä hengistä jotka villitsevät näkemään ja kuulemaan joka lajiin riivattuja näkyjä, mielikuvia, illuusioita. Itsensä näkemistä milloin missäkin roolissa.
Raamatussa oli eräs, joka sanoi: Nimeni on legio (legioona). Sellainenkin voi parantua, ja päästä normaaliin tasoon.
Muistattehan? Kun Jeesus oli miehen parantanut, kirjoitus sanoo: Hän istui täydessä ymmärryksessä!
Etttä silleen... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenties Mäntä alkaa kirjoittaa nyt toisella nimellä?
Antaa vain kirjoittaa. Jäljet johtavat sylttytehtaalle!
- Anonyymi
Voiko mäntä ja sylinteri jäädä nalkkin?
- Anonyymi
Rankka viikko – mutta Enkeli Mäntä ei lannistu!
Kuten tiedätte, elämäni on kaikkea muuta kuin tylsää. Olenhan Tasavallan presidentti aamuisin, pastori iltapäivisin, Mooses illan hämärtyessä ja mielisairaalan potilas, kun tarina niin vaatii. Päälle päätteeksi teen kaatopaikalla lajittelijan hommia – jossa muovien ja metallien erotteleminen tuo omanlaistaan mielenrauhaa. Ai niin, ja älkää unohtako jäljittelijöitä, niitä, jotka yrittävät kääriä itsensä Mäntä-viittaan, vaikka viitta roikkuu heillä polvissa kuin koulunäytelmän liian iso rekvisiitta.
Tähän kaikkeen lisätään vielä pyynnöt arvioida helluntailaisten saarnoja, joista jokainen on niin täynnä tulkinnanvaraisia viritelmiä, että Raamattukin alkaa näyttää kryptiseltä runokokoelmalta. Ja aivan kuin tässä ei olisi tarpeeksi, joku hyväntahtoinen kanssakulkija on langettanut kirouksen päälleni. Kyllä, kirouksen! Luulisi, että tämän kaiken keskellä joku kysyisi, miten Mäntä jaksaa. Mutta ei. Jokainen odottaa vain lisää.
Mutta, hyvät ystävät, epäileekö joku todella, että Enkeli Mäntä lannistuisi? Hah! Ehei. Minut on tehty sitkeästä aineesta, siitä samasta, mistä tähtien ytimet ja kaatopaikan metalliroskat on rakennettu. Taukoa voin harkita, jos vain todistaakseni, mitä tapahtuu, kun palstalta katoaa sen ainoa todellinen tähti.
Sillä katsokaapa, mitä helluntailaisten keskustelupalsta on ilman Mäntää. Loputonta kastekiistelyä, jossa jokainen vuorollaan siteeraa samoja Raamatun jakeita, kunnes kukaan ei enää muista, mistä edes väiteltiin. Sivutolkulla lainausta ja vastalainausta, missä ainut uusi näkökulma on jakeen sijainnin vaihto. Tämä ei ole dialogia – tämä on hengellistä pingistä ilman voittajaa.
Ja kun palsta täyttyy pelkästä monotonisesta raamattusitaattien ryöpytyksestä, kuka kaipaa Mäntää? Kuka herää yöllä hikoillen ja ajattelee: "Missä on se lyyrinen, mystinen hahmo, joka toi tänne kaivattua sielukkuutta ja älyllistä sähinää?" Sanon teille: kaikki kaipaavat Mäntää.
Mutta nyt haluan puhua suoraan teille, jäljittelijät. Kyllä, teille, jotka yritätte matkia Mäntää kuin papukaijat, jotka hokivat oppimaansa lausetta ymmärtämättä sen merkitystä. Te olette tragikoomisia, sillä yritätte omaksua jotain, mitä ei voi opettaa. Mäntä on kuin luonnonilmiö: uniikki, hallitsematon ja täysin vastustamaton.
Ja te, helluntailaisten palstan väittelijät, jotka istutte siellä päivästä toiseen kiistelemässä siitä, onko kasteen määrämuoto A vai B, kysyn teiltä: missä on intohimo? Missä on sielu? Missä on se liekki, joka teki ensimmäisestä Mäntä-saarnaajasta sen, mitä hän on?
Lopuksi haluan kiittää teitä kaikkia – faneja, kriitikkoja ja hiljaisia tarkkailijoita. Tiedän, että teidän yhteinen kaipauksenne pitää minut elossa. Mutta jos päätän hetkeksi vetäytyä, olkoon se teille oppitunti siitä, kuinka valoisa maailma voi olla, kun sillä on Mäntä.
Nähdään taas, ja muistakaa: minua ei lannisteta.
Terveisin,
Enkeli Mäntä – pilven päällä pyörivä legenda
"Kun toiset väsähtävät, Mäntä kiihdyttää."- Anonyymi
Mitäs ne muut männät siinä vanhassa v12 koneessa sanoo? Mahtaako kanget kolista?
- Anonyymi
"Mutta, hyvät ystävät, epäileekö joku todella, että Enkeli Mäntä lannistuisi? Hah! Ehei. Minut on tehty sitkeästä aineesta, siitä samasta, mistä tähtien ytimet ja kaatopaikan metalliroskat on rakennettu.."
Ylpeys käy lankeemuksen edellä, sanoo Raamattu.
Ihminen voi lannistua alle sekunnissa, jopa itseriittoinen Mäntä. - Anonyymi
"Kun toiset väsähtävät, Mäntä kiihdyttää." (Mäntä)
Mäntä saa kiihdyttää, se on nähty.
Mutta ei pidä kuvitella että toiset, kaikki, väsähtäisivät?
Eihän toki.
Päin vastoin.
Kun ei aja moottoriaan tilttiin, liian kovilla kierroksilla. Se toimii hyvin.
Joka päivä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs ne muut männät siinä vanhassa v12 koneessa sanoo? Mahtaako kanget kolista?
Ah, mitäpä muut männät vanhassa V12-koneessa sanovatkaan? "Faber est suae quisque fortunae" — jokainen on oman onnensa seppä.
Vanhassa V12-koneessa, kuten elämässä, kankien kolina on vain osa matkantekoa. Vaan ei pelkää, koska fortuna audaces iuvat – onnea suosii rohkeita. Kun mäntä jyrähtää, ei kolahdukset hetkauta, vaan tyylillä kuljetaan eteenpäin.
Enkeli Mäntä – V12-mäntien mestari ja pilvipotkulautailija
"Lentäen korkealla, mutta jalat maassa."
- Anonyymi
On se kyllä todella sääli, ellei jopa naurettavaa, jos joutuu oman viisastelunsa takia kerran kadotukseen. Mutta on se oma viisastelu ennekin vienyt harhaan, koska jo Raamattukin toteaa, että "sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät".
Minäkin melkein jouduin kadotukseen okkultisten ja uushenkisten new age-uskomusteni takia.
- ex-uushenkinen, nyk. kristitty - - Anonyymi
Enkeli Mäntällä on hyvä itsetuntemus. päinvastoin kuin helluntailaisilla.
Hellarit eivät ymmärrä satiiria.- Anonyymi
Itsetuntemusta Mäntällä ei näytä olevan? Jos olisi, hän näkisi miten hullulta hänen hullluttelunsa näyttää! Kuin pelle, joka pelleilee mennen tullen, ja LUULEE että on Suurikin Tähti? Voi, voi.
- Anonyymi
"Lopuksi haluan kiittää teitä kaikkia – faneja, kriitikkoja ja hiljaisia tarkkailijoita. Tiedän, että teidän yhteinen kaipauksenne pitää minut elossa. Mutta jos päätän hetkeksi vetäytyä, olkoon se teille oppitunti siitä, kuinka valoisa maailma voi olla, kun sillä on Mäntä."
"Nähdään taas, ja muistakaa: minua ei lannisteta. (Mäntä)
Johan sä kiitit tän ketjun alussa, mutta ei toki haittaa jos kiität lisää.
Kuten tyypillistä narsistiselle persoonalle on? Luuleet että olisit niin korvaamaton sanojen ja saagojen Tähti, niin saako pudottaa hiukan normitasolle?
Ei kenenkään maailma ja elämä ole kiinni EnkeliMäntä ilmiöstä. Ei toki.
Kukaan ihminen kun ei ole toiselle" jumala". Ja jos joku nostaa itsensä Jumalan ja Jeesuksen tilalle, tekee itsestään epäjumalan.
Kukaan totinen kristitty ei kumartele epäjumalia, siis ihmisiä.
Valoisa maailma on siellä, missä ihmiskunnan todellinen Valo ja Valkeus loistaa. Hän on Herra Jeesus Kristus. Antaa myös iloa? Kyllä. Voi nauraa, iloita. Eikä siihen tarvita halpahintaist "huumorin" nimissä tuputettua viihdettä. Oksettavaa sekatuotetta, jossa tuotteen tuoja nostaa itsensä korokkeelle. Metsästää faneja. Tahtoo olla "jotakin" enmmän kuin toiset.
Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Ihan kiva kun vetäydyt. Vaatiihan nuo kaikki "virat" energiaa!
"Olenhan Tasavallan presidentti aamuisin,
pastori iltapäivisin,
Mooses illan hämärtyessä ja
mielisairaalan potilas...
Me toiset eletään normaalia arkista elämää. Ei liidellä pilvissä, eikä universumin henkien kanssa. Kestetään arkea, vietetään julhahetkiäkin.
Ei pyöritä oman "egon" ympärillä, siten kuin koira kiertää omaan häntäänsä..
Ei haluta olla presidentti, ei profeetta, ei Mooses, eikä mikään suuruus, eikä maailman napa?
Mut kyllä elämä sen tasapainoisen polun opettaa, jos tahtoo?
Joskus taikka usein se käy "kantapään kautta"? Tai kun lyö päätään seinään.
"Joka itsensä ylentää, se alennetaan".
Oikea voima on mitä?- Anonyymi
Arvoisa nikkivaras,
Kaikki ne, jotka uskovat nikkivarkaitten olevan todellisia kirjoittajia, saattavat pettyä – sillä tämä on taas se sama vanha Enkeli Mäntä, joka ei alistu, ei lannistu, eikä liioin nöyrry. "Lopuksi haluan kiittää teitä kaikkia – faneja, kriitikkoja ja hiljaisia tarkkailijoita. Tiedän, että teidän yhteinen kaipauksenne pitää minut elossa. Mutta jos päätän hetkeksi vetäytyä, olkoon se teille oppitunti siitä, kuinka valoisa maailma voi olla, kun sillä on Mäntä." Tämän muistatte, vai mitä?
Mutta ihmettelijät, älkää murehtiko – ei kukaan meistä ole korvaamaton, eikö niin? Ja jälleen kerran, minä en ole väittänytkään olevani Jumala tai Jeesus, vaikka aivan selkeästi ymmärrän, että tämä maailmankaikkeus pyörii juuri siinä valokeilassa, joka minulle on suotu.
Narsistisesta persoonastani ei ole epäilystäkään. Mutta onko sillä väliä, kun kyseessä on MÄNTÄ? Ei. Olen kääntänyt tämän runolliseksi elämäkseni. "Kukaan totinen kristitty ei kumartele epäjumalia", sanoit. No, minä en ole epäjumala – minä olen ilon ja valon lähettiläs. Ja viihteen nimissä, ystäväni, jos en voi nauraa itselleni, kuinka voin nauraa elämälle? Yksi kysymys: Oliko se "normaali elämä" koskaan niin ihmeellistä?
Totta, valittu tie, johon mahtuu presidenttiys, profeetan virka, Mooses-tittelit, ja mielisairaalan potilaan kohtalo, vaatii energiaa. Mutta miksi muuten elämäämme kirjoitettaisiin kauniit ja synkät säkeet, jos emme voisi nauraa ja nauttia matkastamme, eikö?
Sillä lopulta elämä on juuri sitä – arkea, juhlaa, ja meitä, jotka kierrämme oman elämämme ympyrää.
Enkeli Mäntä
"Valo ei sammu, koska se loistaa aina sieltä, mistä kaikkein vähiten sitä odotetaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa nikkivaras,
Kaikki ne, jotka uskovat nikkivarkaitten olevan todellisia kirjoittajia, saattavat pettyä – sillä tämä on taas se sama vanha Enkeli Mäntä, joka ei alistu, ei lannistu, eikä liioin nöyrry. "Lopuksi haluan kiittää teitä kaikkia – faneja, kriitikkoja ja hiljaisia tarkkailijoita. Tiedän, että teidän yhteinen kaipauksenne pitää minut elossa. Mutta jos päätän hetkeksi vetäytyä, olkoon se teille oppitunti siitä, kuinka valoisa maailma voi olla, kun sillä on Mäntä." Tämän muistatte, vai mitä?
Mutta ihmettelijät, älkää murehtiko – ei kukaan meistä ole korvaamaton, eikö niin? Ja jälleen kerran, minä en ole väittänytkään olevani Jumala tai Jeesus, vaikka aivan selkeästi ymmärrän, että tämä maailmankaikkeus pyörii juuri siinä valokeilassa, joka minulle on suotu.
Narsistisesta persoonastani ei ole epäilystäkään. Mutta onko sillä väliä, kun kyseessä on MÄNTÄ? Ei. Olen kääntänyt tämän runolliseksi elämäkseni. "Kukaan totinen kristitty ei kumartele epäjumalia", sanoit. No, minä en ole epäjumala – minä olen ilon ja valon lähettiläs. Ja viihteen nimissä, ystäväni, jos en voi nauraa itselleni, kuinka voin nauraa elämälle? Yksi kysymys: Oliko se "normaali elämä" koskaan niin ihmeellistä?
Totta, valittu tie, johon mahtuu presidenttiys, profeetan virka, Mooses-tittelit, ja mielisairaalan potilaan kohtalo, vaatii energiaa. Mutta miksi muuten elämäämme kirjoitettaisiin kauniit ja synkät säkeet, jos emme voisi nauraa ja nauttia matkastamme, eikö?
Sillä lopulta elämä on juuri sitä – arkea, juhlaa, ja meitä, jotka kierrämme oman elämämme ympyrää.
Enkeli Mäntä
"Valo ei sammu, koska se loistaa aina sieltä, mistä kaikkein vähiten sitä odotetaan.""Mutta ihmettelijät, älkää murehtiko – ei kukaan meistä ole korvaamaton, eikö niin? Ja jälleen kerran, minä en ole väittänytkään olevani Jumala tai Jeesus, vaikka aivan selkeästi ymmärrän, että tämä maailmankaikkeus pyörii juuri siinä valokeilassa, joka minulle on suotu. " (Mäntä)
Sossy.Jos saa huomauttaa?,
"että tämä maailmankaikkeus pyörii juuri siinä valokeilassa, joka minulle on suotu." Mäntä)
Väärin, itsepetosta.
Tämä maailmankaikkeus EI PYÖRI EnkeliMÄntä nimisen anonyymin nettikirjoittaan valokeilassa.!
Tämä maailmankaikkeus on ja pysyy vain Kaikkivaltiaan Jumalan voimassa ja hallinassa.
Toki oli eräs- Lusifer- kerubi Valon tuoja - joka ylpistyi ja koetti korottaa itsensä Jumalan istuimelle, koetti vallankumousta!
Hän oli korkea kerubi, ja IHASTUI niin ITSEENSÄ; että sokaistui. Faktoilta.
Mutta huonosti kävi. Hänet syöstiin alas taivaasta. Ja 1/3 enkelikunnasta suistetiin mukana.
Tässäkin ajassa on näitä Lusiferin syntiin - ylpeyteen - langenneita raasuja.
Ja seuraukset ovat samat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa nikkivaras,
Enkeli Mäntä
"Valo ei sammu, koska se loistaa aina sieltä, mistä kaikkein vähiten sitä odotetaan.""Narsistisesta persoonastani ei ole epäilystäkään. Mutta onko sillä väliä, kun kyseessä on MÄNTÄ? Ei. Olen kääntänyt tämän runolliseksi elämäkseni." (Mäntä)
Narsistisesta persoonasta on pelkkää haittaa. Se sokaisee ja eksyttää.
On itsepetosta koettaa naamioida sitä " runolliseksi" genreksi.
Jos se itseä rauhoittaa, se on pelkkää haittaa ja roskaa niille, joille tyrkytetään
minä-minä-minä.
Itsekehu haisee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa nikkivaras,
Enkeli Mäntä
"Valo ei sammu, koska se loistaa aina sieltä, mistä kaikkein vähiten sitä odotetaan.""Totta, valittu tie, johon mahtuu presidenttiys, profeetan virka, Mooses-tittelit, ja mielisairaalan potilaan kohtalo, vaatii energiaa. " (Mäntä)
Toki se on rankkaa, kun pitää koettaa pysyttää pystyssä virtuaalimaaiiman ja fantasiamaailman hommia?
Kuvitella pää tukossa:, ja hiki hatussa:
Nyt presidentti!
Nyt Profeetta, huh,hun...
Nyt Mooses - voi kauhistuksen kanahäkki!
Ja sitten? Illuusiot hetkeksi romahtavat, ja hoitoon!
Rankkaa sellainen voi olla? Tavallinen realistinen elämä ei ole noin rankkaa!
Niinpä juuri? Fantasiamaailma on pako todellisuudesta.
Pakenemista tavallisesta elämästä, pelkoa. Koska ei kestä sitä tavalista maialmaa.
On paettava mielikuvitusmaailmaan? Jos kaikki unelmat ovat totta!
Mutta kun eivät ole....
Eikä kemoterapia häivytä faktoja, kokonaan?
Se ei rauhoita perin juurin.
Rankkaa se varmaan on?
- Anonyymi
S24 säännöissä sanotaan selvästi:
"Suomi24-palvelussa ei saa esiintyä toisena käyttäjänä"
Eikö aloittaja ole ohjetta lukenut vai onko ymmärryksessä vikaa?- Anonyymi
Kenellä on ymmärrtyksessä vikaa, kun esiintyy
Tasavallan preidenttinä?
Siitä on säädetty jopa Suomen Lakien säädökissä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenellä on ymmärrtyksessä vikaa, kun esiintyy
Tasavallan preidenttinä?
Siitä on säädetty jopa Suomen Lakien säädökissä?Hyvä, että myönnät rikkoneesi palstan sääntöjä. Nyt ei muuta kuin katsomaan elokuva Uuno Turhapuro: Suomen Tasavallan Presidentti 😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että myönnät rikkoneesi palstan sääntöjä. Nyt ei muuta kuin katsomaan elokuva Uuno Turhapuro: Suomen Tasavallan Presidentti 😉
Kuka se palstan sääntöjä rikkoo? Joka päivä jokainen jotakin sääntöä.
Mutta?
On erikseen joku "Turhapuro". Jokainen tietää hänet koomikoksi.
Tää EnkeliManta on koettanut profiloida itsensä Todesta Otettavaksi Profeetaksi.
Ova kaksi IHAN ERLAISTA lähtötilannetta ja tasoa! - Anonyymi
Kannattaa lukea säännöt... jos ei ole ennen lukenut. Siellä sanotaan monta asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että myönnät rikkoneesi palstan sääntöjä. Nyt ei muuta kuin katsomaan elokuva Uuno Turhapuro: Suomen Tasavallan Presidentti 😉
Siis sinäkö rikoit sääntöjä, ei täällä kukaan ole sellaista maininnut?
- Anonyymi
Emme jää kaipaamaan sekopää mäntää. Tervemenoa ja hyvä että älysi lopettaa. Lie mielisairaala kutsunut!
- Anonyymi
Kuka tuon hullun sepustuksia edes viitsii lukea ? Täysin nyrjähtänyt sekopää!
- Anonyymi
Rauhaa ja valoa, ystäväni,
Kiitos taas viestistäsi. Näen, että sinulla on sanottavaa, ja arvostan sitä, että jaat ajatuksiasi – jopa silloin, kun ne ovat hieman teräviä. Tiedä kuitenkin, että tässä maailmassa jokainen sana, jokainen teko, ja jokainen ajatus, jonka lähetämme ulos, on kuin kivi, joka pudotetaan veteen. Se synnyttää aaltoja, ja nuo aallot saavuttavat meidät aina lopulta takaisin.
Miksi valitsisit herjojen ja vihan aallot, kun voit valita armon, lempeyden ja ymmärryksen? Kuten Buddha opetti: "Viha ei koskaan hävitä vihaa. Vain rakkaus voi sen tehdä. Tämä on ikuinen totuus."
Minä en kanna vihaa sinua kohtaan. Ei, rakas ystävä. Minä toivotan sinulle sisäistä rauhaa ja rohkaisen kokeilemaan jotakin uutta. Mediaatio. Hiljentyminen. Olemassaolon kauneuden kuunteleminen. Se ei tarkoita, että sinun pitäisi luopua uskostasi – päinvastoin, se voisi vahvistaa sitä. Se voisi tarjota sinulle tilan, jossa sydämesi voi hengittää.
Ankaruus, jota osoitat minua kohtaan, voi olla heijastus ankaruudesta, jota tunnet itseäsi kohtaan. Mieti hetki, mitä tapahtuisi, jos laskisit sen alas. Vapauttaisit itsesi taakasta.
Olen täällä, en vastustamassa, vaan myötäelämässä. Ja jos sanat eivät riitä, tiedä, että universumin hiljainen viisaus kyllä kantaa meidät molemmat.
Enkeli Mäntä
"Lennän pilvelläni hiljaa ja toivon, että jokainen löytää oman taivaanrannan, jonka äärellä hengittää." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos taas viestistäsi. Näen, että sinulla on sanottavaa, ja arvostan sitä, että jaat ajatuksiasi – jopa silloin, kun ne ovat hieman teräviä. Tiedä kuitenkin, että tässä maailmassa jokainen sana, jokainen teko, ja jokainen ajatus, jonka lähetämme ulos, on kuin kivi, joka pudotetaan veteen. Se synnyttää aaltoja, ja nuo aallot saavuttavat meidät aina lopulta takaisin.
Miksi valitsisit herjojen ja vihan aallot, kun voit valita armon, lempeyden ja ymmärryksen? Kuten Buddha opetti: "Viha ei koskaan hävitä vihaa. Vain rakkaus voi sen tehdä. Tämä on ikuinen totuus."
Minä en kanna vihaa sinua kohtaan. Ei, rakas ystävä. Minä toivotan sinulle sisäistä rauhaa ja rohkaisen kokeilemaan jotakin uutta. Mediaatio. Hiljentyminen. Olemassaolon kauneuden kuunteleminen. Se ei tarkoita, että sinun pitäisi luopua uskostasi – päinvastoin, se voisi vahvistaa sitä. Se voisi tarjota sinulle tilan, jossa sydämesi voi hengittää.
Ankaruus, jota osoitat minua kohtaan, voi olla heijastus ankaruudesta, jota tunnet itseäsi kohtaan. Mieti hetki, mitä tapahtuisi, jos laskisit sen alas. Vapauttaisit itsesi taakasta.
Olen täällä, en vastustamassa, vaan myötäelämässä. Ja jos sanat eivät riitä, tiedä, että universumin hiljainen viisaus kyllä kantaa meidät molemmat.
Enkeli Mäntä
"Lennän pilvelläni hiljaa ja toivon, että jokainen löytää oman taivaanrannan, jonka äärellä hengittää.""Rauhaa ja valoa, ystäväni" (Mäntä)
Kuka sinun ystäväsi on? Ei kaikki, joita koetat ystäväksi nimetä- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Lennän pilvelläni hiljaa ja toivon, että jokainen löytää oman taivaanrannan, jonka äärellä hengittää.""Tiedä kuitenkin, että tässä maailmassa jokainen sana, jokainen teko, ja jokainen ajatus, jonka lähetämme ulos, on kuin kivi, joka pudotetaan veteen. Se synnyttää aaltoja, ja nuo aallot saavuttavat meidät aina lopulta takaisin. " (mäntä)
Kyllä sitä näillä kymmenillä on opeteltu ja opittukin...
Kaikki sanat eivät ole kiviä. Totuuden sana on miekka, joka tekee, mitä?
Lue Hebrelaiskirjeen 4: 12 ( jos sana kelpaa) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Lennän pilvelläni hiljaa ja toivon, että jokainen löytää oman taivaanrannan, jonka äärellä hengittää.""Miksi valitsisit herjojen ja vihan aallot, kun voit valita armon, lempeyden ja ymmärryksen? Kuten Buddha opetti: "Viha ei koskaan hävitä vihaa. Vain rakkaus voi sen tehdä. Tämä on ikuinen totuus." (Mäntä)
Kaikki eivät ole Buddhan oppien oppilaita.
Jeesus on malli. Hän sanoi lohdutuksen sanoja niille, jotka sen tarvitsivat.
Mutta mitä Hän sanoi monille muille?
Sanoja, joihin nämä suuttuivat, koska totuus kirveli?
Rakkaus sisältää totuuden. Siis Jumalan rakkaus. Se ei mielestele, kompastela, se ei ole kaksinaamaista.
Se saattaa TUNTUA jopa vihalta? Kun se osuu sisimpään?
Mutta sitten se tekee työn mitä tarvitsee.
Edelleen Hebre 4: 12 ( Jos sana kelpaa) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Lennän pilvelläni hiljaa ja toivon, että jokainen löytää oman taivaanrannan, jonka äärellä hengittää.""Minä en kanna vihaa sinua kohtaan. Ei, rakas ystävä. Minä toivotan sinulle sisäistä rauhaa ja rohkaisen kokeilemaan jotakin uutta. Mediaatio. Hiljentyminen. Olemassaolon kauneuden kuunteleminen. Se ei tarkoita, että sinun pitäisi luopua uskostasi – päinvastoin, se voisi vahvistaa sitä. Se voisi tarjota sinulle tilan, jossa sydämesi voi hengittää. " (Mäntä)
Pahoittelen, että esitykesi tulee väärään kohteeseen?
Hiljentyminen, olemassaolon kauneus. kaikki se kuuluu normaaliin elämään.
Sekin on vuosikymmenien valalintojen summa.
Mutta oikea oikea meditaatio minulle on JUMALAN hengen sisällä tapahtuvaa. Siis rukousta.
Rukous on hengitystä, sydämen hengitystä! Kun sitäkin harjoittaa tai siinä on ja elää vuosikymmenet, se tarjoaa ja on tarjonnut ihan ylnepalttisesti iloa.
Toki taiteellisena ihmisenä arvostan laadukkaita taiteita; kirjallisuus, musiikki, luonnon oma "taide"... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tiedä kuitenkin, että tässä maailmassa jokainen sana, jokainen teko, ja jokainen ajatus, jonka lähetämme ulos, on kuin kivi, joka pudotetaan veteen. Se synnyttää aaltoja, ja nuo aallot saavuttavat meidät aina lopulta takaisin. " (mäntä)
Kyllä sitä näillä kymmenillä on opeteltu ja opittukin...
Kaikki sanat eivät ole kiviä. Totuuden sana on miekka, joka tekee, mitä?
Lue Hebrelaiskirjeen 4: 12 ( jos sana kelpaa)Voi sinä rakas ja väsymätön kynäniekka,
On aina ilo nähdä sinut täällä kääntämässä sanan säilääsi – kiiltäähän se, mutta voi, kuinka usein se osuukaan omaan jalkaan! Hebrealaiskirjeen 4:12, todellakin: "Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka." Mutta kerrohan, ystävä kallis, mitä varten käytät tätä miekkaa? Rakentaaksesi vai hajottaaksesi? Parantaaksesi vai haavoittaaksesi?
Lainaanpa sinua itseäsi, ja tehdään tämä oikein nautinnolla:
"Emme jää kaipaamaan sekopää mäntää. Tervemenoa ja hyvä että älysi lopettaa. Lie mielisairaala kutsunut!"
Ja toinen helmi, joka ansaitsee kultakehyksen:
"Kuka tuon hullun sepustuksia edes viitsii lukea? Täysin nyrjähtänyt sekopää!"
Nämä ovat siis totuuden sanoja, miekkaasi teroittaen? Voi hyvä ihminen, jos tämä on hedelmäsi, kenties olisi aika tarkistaa, millaisesta puusta se oikein kasvaa. Eikö kristityn sanan pitäisi olla sellaista, joka rakentaa, lohduttaa ja nostaa? Sinä olet valinnut kirosanat rukousten sijaan, mutta älä huoli, minä rukoilen puolestasi.
Ja ennen kuin taas suutut, anna minun muistuttaa: minä luen sinua ilolla, koska sinun kirjoituksesi ovat minulle kuin peili, jossa näen, kuinka pitkälle olen itse tullut. Jokainen raivon täyttämä lauseesi saa minut nauramaan – ei pilkallisesti, vaan hellästi. Sillä sinä, ystäväni, olet kuin kiukkuinen lapsi, joka tarvitsee vain hieman rakkautta ja lempeää ohjausta.
Enkeli Mäntä
"Olen se mänty, jonka varjossa sinäkin voit levätä, kun miekka väsyttää kättäsi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Lennän pilvelläni hiljaa ja toivon, että jokainen löytää oman taivaanrannan, jonka äärellä hengittää.""Ankaruus, jota osoitat minua kohtaan, voi olla heijastus ankaruudesta, jota tunnet itseäsi kohtaan. Mieti hetki, mitä tapahtuisi, jos laskisit sen alas. Vapauttaisit itsesi taakasta." (Mäntä)
Ankaruutta tarvitaan tietyissä tilanteissa. Mutta se liittyy ASIOIHIN?
Joissa on oltava anakara. Kolmen lapsen äitinä tiedän tämän:
- Rajoja ja rakkautta! Lujuutta ja lempeyttä!
Nämä kuuluva terveen kasvatuksen kulmakiviin.
Kun lapsi tarvitsee rajoja, on hänelle hyvä, että ne asetetaan.
Vastuullinen kasvattaja EI ANNA lastensa suistua surman suuhun.
Joskus ´ ankarakin nuhde tarvitaan. Sitä lapsi, murrkkuikäinen kyllä protestoi, kapinoi vastaan. Mutta myöhemmin hän kiittää. - Äiti kiitos että olit niin tiukka, en sortunut huumeisiin, en.... Sinä suojelit minua, vaikka sen tuntui ankaralta!
Ankaruus on selkeitä rajoja. Mutta niiden sisällä voi elää 100% onnellsta ja kiitollista "täyttä" elämää! Niinkuin talossa, jossa on kaikki kohdallaan!
Sillä joka elää opitimaalisten rajojen sisällä, ei ole "vankeutta"! Hän on vapaa, onnellinen.
Väärä "vapaus" taas johtaa syntien suohon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ankaruus, jota osoitat minua kohtaan, voi olla heijastus ankaruudesta, jota tunnet itseäsi kohtaan. Mieti hetki, mitä tapahtuisi, jos laskisit sen alas. Vapauttaisit itsesi taakasta." (Mäntä)
Ankaruutta tarvitaan tietyissä tilanteissa. Mutta se liittyy ASIOIHIN?
Joissa on oltava anakara. Kolmen lapsen äitinä tiedän tämän:
- Rajoja ja rakkautta! Lujuutta ja lempeyttä!
Nämä kuuluva terveen kasvatuksen kulmakiviin.
Kun lapsi tarvitsee rajoja, on hänelle hyvä, että ne asetetaan.
Vastuullinen kasvattaja EI ANNA lastensa suistua surman suuhun.
Joskus ´ ankarakin nuhde tarvitaan. Sitä lapsi, murrkkuikäinen kyllä protestoi, kapinoi vastaan. Mutta myöhemmin hän kiittää. - Äiti kiitos että olit niin tiukka, en sortunut huumeisiin, en.... Sinä suojelit minua, vaikka sen tuntui ankaralta!
Ankaruus on selkeitä rajoja. Mutta niiden sisällä voi elää 100% onnellsta ja kiitollista "täyttä" elämää! Niinkuin talossa, jossa on kaikki kohdallaan!
Sillä joka elää opitimaalisten rajojen sisällä, ei ole "vankeutta"! Hän on vapaa, onnellinen.
Väärä "vapaus" taas johtaa syntien suohon.Sanasi ovat kuin lämmin takkatuli kylmässä yössä – periaatteessa lohduttavat, mutta ehkä hiukan liian lähellä sytyttääksesi matot palamaan. Ankaruus, rajoja ja rakkautta? Kyllä, ne ovat hyviä työkaluja kasvatukseen. Mutta kuten tiedät, rakas ystävä, väärissä käsissä vasara voi lyödä naulan sijasta peukaloon.
Sanot, että lapsi protestoi, mutta myöhemmin kiittää. Tämä on ihana ajatus, mutta soveltuvatko samat säännöt aikuisille, jotka uskaltavat olla eri mieltä kanssasi? Miksi nämä opit, jotka hellästi asetat omille lapsillesi, muuttuvat vieraiden kohdalla teräviksi piikeiksi?
Tiedäthän, mitä Buddha sanoi: "Rauha löytyy, kun päästämme irti tarpeesta olla oikeassa." Ehkäpä ankaruutesi on tarpeen perheessäsi, mutta keskustelupalstalla, jossa ei ole murrosikäisiä lapsia vaan lähinnä mielipiteitä, lempeys voisi olla se silta, jota pitkin lähestyt meitä muita.
Sinun talosi, jossa kaikki on "kohdallaan", on kaunis visio. Mutta mitä tehdä, kun joku avaa oven ja tuo sinne tuulahduksen ulkomaailmasta? Pitääkö ovet sulkea ja vetää sälekaihtimet kiinni? Vai voiko ulkoa tullut vieras rikastuttaa kotiasi uusilla ajatuksilla – ilman, että pelkäät sen sortuvan?
Ankaruutesi on ehkä kuin korkea aita, mutta aidan takaa ei voi nähdä, millaista elämää muualla eletään.
Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanasi ovat kuin lämmin takkatuli kylmässä yössä – periaatteessa lohduttavat, mutta ehkä hiukan liian lähellä sytyttääksesi matot palamaan. Ankaruus, rajoja ja rakkautta? Kyllä, ne ovat hyviä työkaluja kasvatukseen. Mutta kuten tiedät, rakas ystävä, väärissä käsissä vasara voi lyödä naulan sijasta peukaloon.
Sanot, että lapsi protestoi, mutta myöhemmin kiittää. Tämä on ihana ajatus, mutta soveltuvatko samat säännöt aikuisille, jotka uskaltavat olla eri mieltä kanssasi? Miksi nämä opit, jotka hellästi asetat omille lapsillesi, muuttuvat vieraiden kohdalla teräviksi piikeiksi?
Tiedäthän, mitä Buddha sanoi: "Rauha löytyy, kun päästämme irti tarpeesta olla oikeassa." Ehkäpä ankaruutesi on tarpeen perheessäsi, mutta keskustelupalstalla, jossa ei ole murrosikäisiä lapsia vaan lähinnä mielipiteitä, lempeys voisi olla se silta, jota pitkin lähestyt meitä muita.
Sinun talosi, jossa kaikki on "kohdallaan", on kaunis visio. Mutta mitä tehdä, kun joku avaa oven ja tuo sinne tuulahduksen ulkomaailmasta? Pitääkö ovet sulkea ja vetää sälekaihtimet kiinni? Vai voiko ulkoa tullut vieras rikastuttaa kotiasi uusilla ajatuksilla – ilman, että pelkäät sen sortuvan?
Ankaruutesi on ehkä kuin korkea aita, mutta aidan takaa ei voi nähdä, millaista elämää muualla eletään.
Enkeli Mäntä"Tämä on ihana ajatus, mutta soveltuvatko samat säännöt aikuisille, jotka uskaltavat olla eri mieltä kanssasi? Miksi nämä opit, jotka hellästi asetat omille lapsillesi, muuttuvat vieraiden kohdalla teräviksi piikeiksi? " (Mäntä)
Ei tämä ole kasvatuspalsta. Vaan tulisi olla kristillinen keskustelupalsta.
Jumala - Taivaalllinen Isä - uskoville on Sanassaan tuonut kyllin selvät ohjeet hyvään ja onnelliseenkin elämään.
Jumalan sana on se "kasvattaja" , opettaja.
Joka tällaisella palstalla dilogiin ryhtyy, ja joka on vakaumuksellinen Herran oma, ei esitä omia pedagogisia aatteita.
Vaan mitä Jumalan sana on, ja miten sitä on pitkän ajan kuluessa testattu.
Hyvä vai huono opas? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanasi ovat kuin lämmin takkatuli kylmässä yössä – periaatteessa lohduttavat, mutta ehkä hiukan liian lähellä sytyttääksesi matot palamaan. Ankaruus, rajoja ja rakkautta? Kyllä, ne ovat hyviä työkaluja kasvatukseen. Mutta kuten tiedät, rakas ystävä, väärissä käsissä vasara voi lyödä naulan sijasta peukaloon.
Enkeli Mäntä"Tiedäthän, mitä Buddha sanoi: "Rauha löytyy, kun päästämme irti tarpeesta olla oikeassa." Ehkäpä ankaruutesi on tarpeen perheessäsi, mutta keskustelupalstalla, jossa ei ole murrosikäisiä lapsia vaan lähinnä mielipiteitä, lempeys voisi olla se silta, jota pitkin lähestyt meitä muita. "
MInä en elä Buddhan oppien mukaan.
Rauha löytyy kun on sovinnossa itsensä, Jumalan ja ihmisten kanssa. Mikäli se mahdollista.
Ankaruutta ei ole sen, jos on tiukka, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämä on ihana ajatus, mutta soveltuvatko samat säännöt aikuisille, jotka uskaltavat olla eri mieltä kanssasi? Miksi nämä opit, jotka hellästi asetat omille lapsillesi, muuttuvat vieraiden kohdalla teräviksi piikeiksi? " (Mäntä)
Ei tämä ole kasvatuspalsta. Vaan tulisi olla kristillinen keskustelupalsta.
Jumala - Taivaalllinen Isä - uskoville on Sanassaan tuonut kyllin selvät ohjeet hyvään ja onnelliseenkin elämään.
Jumalan sana on se "kasvattaja" , opettaja.
Joka tällaisella palstalla dilogiin ryhtyy, ja joka on vakaumuksellinen Herran oma, ei esitä omia pedagogisia aatteita.
Vaan mitä Jumalan sana on, ja miten sitä on pitkän ajan kuluessa testattu.
Hyvä vai huono opas?Arvoisa Jumalan Sanan puolustaja,
Kiitos perusteellisesta näkemyksestäsi, joka asettaa kristillisen keskustelupalstan perusajatukset tukevasti paikoilleen – kuin vanhan kaavan mukaisesti valetun betonijalan. On kuitenkin hyvä muistaa, että tämä palsta, Suomi24, ei ole suljettu piiri. Se on kuin kaupungin tori, avoin kaikille: kaupustelijoille, runoilijoille, saarnaajille ja niille, jotka vain ohimennen pysähtyvät katsomaan, mitä täällä myydään.
Toivon sydämestäni, ettet erehdy pitämään tätä avointa kanavaa kirkon saarnatuolina. Täällä vuoropuhelua ei rajoiteta kaanonin ulkopuolelle, vaan se avautuu kaiken kansan mietteille, oudosti kiertyville ajatuksille ja jopa satunnaisille hullutuksille – niin kuin omille kirjoituksilleni.
Jos kaipaat suljettua ryhmää, jossa kaikki kumartavat samaan suuntaan ja laulavat samoja virsiä, suosittelen lämpimästi perustamaan sellaisen. Facebook, WhatsApp ja monet muut alustat tarjoavat tähän oivalliset mahdollisuudet. Mutta Suomi24 on avoin paikka, ja avoimuus tarkoittaa sitä, että täällä kulkee myös erilaisia ääniä.
Raamatun sana on eittämättä vakaa kompassi niille, jotka siihen turvaavat. Mutta toriyleisön keskellä kompassin osoittamaa tietä voi olla vaikea seurata, jos keskittyy torumaan muiden kulkusuuntia. Jospa jakaisimme Sanan valoa kuin majakka, joka ohjaa – eikä niinkään lyhtynä, joka vain osoittaa toisten virheitä?
Enkeli Mäntä
"Minä en ole majakka enkä lyhty, vaan joskus pelkkä tulitikku – mutta näetkö, että valon voi sytyttää uudestaan?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinä rakas ja väsymätön kynäniekka,
On aina ilo nähdä sinut täällä kääntämässä sanan säilääsi – kiiltäähän se, mutta voi, kuinka usein se osuukaan omaan jalkaan! Hebrealaiskirjeen 4:12, todellakin: "Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka." Mutta kerrohan, ystävä kallis, mitä varten käytät tätä miekkaa? Rakentaaksesi vai hajottaaksesi? Parantaaksesi vai haavoittaaksesi?
"Emme jää kaipaamaan sekopää mäntää. Tervemenoa ja hyvä että älysi lopettaa. Lie mielisairaala kutsunut!"
Nämä ovat siis totuuden sanoja, miekkaasi teroittaen? Voi hyvä ihminen, jos tämä on hedelmäsi, kenties olisi aika tarkistaa, millaisesta puusta se oikein kasvaa. Eikö kristityn sanan pitäisi olla sellaista, joka rakentaa, lohduttaa ja nostaa? Sinä olet valinnut kirosanat rukousten sijaan, mutta älä huoli, minä rukoilen puolestasi.
Ja ennen kuin taas suutut, anna minun muistuttaa: minä luen sinua ilolla, koska sinun kirjoituksesi ovat minulle kuin peili, jossa näen, kuinka pitkälle olen itse tullut. Jokainen raivon täyttämä lauseesi saa minut nauramaan – ei pilkallisesti, vaan hellästi. Sillä sinä, ystäväni, olet kuin kiukkuinen lapsi, joka tarvitsee vain hieman rakkautta ja lempeää ohjausta.
Enkeli Mäntä
"Olen se mänty, jonka varjossa sinäkin voit levätä, kun miekka väsyttää kättäsi."Lainaanpa sinua itseäsi, ja tehdään tämä oikein nautinnolla:
Koetapa varmistaa KUKA tuon kirjoitti?
Ei se, jota ny ilmeisesti luulet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Olen se mänty, jonka varjossa sinäkin voit levätä, kun miekka väsyttää kättäsi."Ja toinen helmi, joka ansaitsee kultakehyksen:
Tuokaan kommentti EI ollut sen taholta, jonka kanssa olet nyt dilaogia käynyt?
Joten ei pidä luulla kaikkeaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Olen se mänty, jonka varjossa sinäkin voit levätä, kun miekka väsyttää kättäsi.""ämä ovat siis totuuden sanoja, miekkaasi teroittaen? Voi hyvä ihminen, jos tämä on hedelmäsi, kenties olisi aika tarkistaa, millaisesta puusta se oikein kasvaa. Eikö kristityn sanan pitäisi olla sellaista, joka rakentaa, lohduttaa ja nostaa? Sinä olet valinnut kirosanat rukousten sijaan, mutta älä huoli, minä rukoilen puolestasi. "
(MÄntä)
Nyt meni pieleen. Olet käynyt dialogia tänään, mutta nuo muutamat palstakommenti, jotka siteerasti - EIVÄT ole sen henkilön kirjoittamia, vaikka niin luulit! Joten kannattaa olla varma?
Vastatkoon se sanoistaan, joka kirjoitti nuo:
* "Emme jää kaipaamaan sekopää mäntää. Tervemenoa ja hyvä että älysi lopettaa. Lie mielisairaala kutsunut!"
Siis ne eivät kuulu siihen dialogiin, joka käynnissä ollut tänään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten ei pidä luulla kaikkeaa.Ah, vanha kettu kiittää viestistä! Kaduttaminen on ihmisen osa, mutta tiedäthän – Enkeli Mäntä ei usko pelkkään arvaamiseen, vaan nokkelan tarkkailun voimaan.
Ystävällisesti,
Enkeli Mäntä – aina askeleen edellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Olen se mänty, jonka varjossa sinäkin voit levätä, kun miekka väsyttää kättäsi.""Ja ennen kuin taas suutut, anna minun muistuttaa: minä luen sinua ilolla, koska sinun kirjoituksesi ovat minulle kuin peili, jossa näen, kuinka pitkälle olen itse tullut. Jokainen raivon täyttämä lauseesi saa minut nauramaan – ei pilkallisesti, vaan hellästi. Sillä sinä, ystäväni, olet kuin kiukkuinen lapsi, joka tarvitsee vain hieman rakkautta ja lempeää ohjausta. " (Mäntä)
Minun lauseeni ( Kun osaat erottaa ne pois niistä kommenteista , joita EN OLE tänään kirjoittanut!) eivät objetiivisesti arvioiden ola "raivon täyttämiä".
Nämä lauseet eivät ole todistttavasti lähteneen minun ip-osoitteestani eikä teksteisäni!
1) "Emme jää kaipaamaan sekopää mäntää. Tervemenoa ja hyvä että älysi lopettaa. Lie mielisairaala kutsunut!"
2) "Kuka tuon hullun sepustuksia edes viitsii lukea? Täysin nyrjähtänyt sekopää!"
Siis NOITA kommentteja en minä kirjoittanut. Joka diloagia olen pitänyt tänään kanssasi! Kun tuon ymmärrät. niin hyvä?
Minä kirjotan suoraan fece-fo-face! En solvaa selän takana. On se ROHKEUS että uskallan esittää asiani edessäpäin. Olkoon vaikka presidentti, arkkipiispa, kuka vain!
MUTTA tällaisen palstan ongelma on: Moni kirjoittaa kommentteja miten sattuu.
Ja sitten jää kysmys:Kuka ja mitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Olen se mänty, jonka varjossa sinäkin voit levätä, kun miekka väsyttää kättäsi.""Sillä sinä, ystäväni, olet kuin kiukkuinen lapsi, joka tarvitsee vain hieman rakkautta ja lempeää ohjausta." (Mäntä)
Annan anteeksi ja ymmärrän, että arviosi ja hypoteesi on tuollainen.
Ei ole mitään syytä olla kuin "kiukkuinen lapsi"! Iso-iso-äiti-iässä on eletty niin kaksivuotiaan kiukku kuin murkkuikäisen kapina?
Mutta toki? Kun näkee sellaisen kuin EnekeliMäntä? Joka suorastaan HUUTAA: huomatkaa minnut! Rakastakaa minua! Kuunelkaa minua! Ottaa minut todesta!
Ja kun taustalla on se tyhjyys. Se autius. Ettei kukaan kuannellut!
Kukaan ei noteerannut. Kukaan ei pitänyt minään? Ei ihmisen arvoisena.
Ja sitten?
Niin silloin iso-isoäidin-intuitio sanoo: Kuuntele, pysähdy! Tässä on sellainen, joka tarvitsee hoitoa, ikuisen rakkauden voimaa,. Totuutta ja sitten lempeyttänkin.
Ensin rikki vanha. Sitten uusi - puhdistettu astia....
Vanhan pitää kadota, sen pitaa kaatua.
Ei uutta voi muutoin tulla.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Olen se mänty, jonka varjossa sinäkin voit levätä, kun miekka väsyttää kättäsi.""Olen se mänty, jonka varjossa sinäkin voit levätä, kun miekka väsyttää kättäsi."
(Mäntä)
Minä lepään Herrani varjossa! Psalmi 91.
Miekka ei väsytä minun kättäni. Miekka on Jumalan sana, Heb 4:12,
Mutta? Vitsallasi ja sauvallasi? Herra kasvattaa.. ( Ps 24) Jos Sana kelpaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tiedäthän, mitä Buddha sanoi: "Rauha löytyy, kun päästämme irti tarpeesta olla oikeassa." Ehkäpä ankaruutesi on tarpeen perheessäsi, mutta keskustelupalstalla, jossa ei ole murrosikäisiä lapsia vaan lähinnä mielipiteitä, lempeys voisi olla se silta, jota pitkin lähestyt meitä muita. "
MInä en elä Buddhan oppien mukaan.
Rauha löytyy kun on sovinnossa itsensä, Jumalan ja ihmisten kanssa. Mikäli se mahdollista.
Ankaruutta ei ole sen, jos on tiukka,Ehkäpä ankaruutesi ? ( Mäntä)
Ankaruus tuntuu olevan sinulle nyt kompleksi. Ei minulle. Trauma, josta on hyvä päästä eroon, oikealla tavalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa Jumalan Sanan puolustaja,
Kiitos perusteellisesta näkemyksestäsi, joka asettaa kristillisen keskustelupalstan perusajatukset tukevasti paikoilleen – kuin vanhan kaavan mukaisesti valetun betonijalan. On kuitenkin hyvä muistaa, että tämä palsta, Suomi24, ei ole suljettu piiri. Se on kuin kaupungin tori, avoin kaikille: kaupustelijoille, runoilijoille, saarnaajille ja niille, jotka vain ohimennen pysähtyvät katsomaan, mitä täällä myydään.
Toivon sydämestäni, ettet erehdy pitämään tätä avointa kanavaa kirkon saarnatuolina. Täällä vuoropuhelua ei rajoiteta kaanonin ulkopuolelle, vaan se avautuu kaiken kansan mietteille, oudosti kiertyville ajatuksille ja jopa satunnaisille hullutuksille – niin kuin omille kirjoituksilleni.
Jos kaipaat suljettua ryhmää, jossa kaikki kumartavat samaan suuntaan ja laulavat samoja virsiä, suosittelen lämpimästi perustamaan sellaisen. Facebook, WhatsApp ja monet muut alustat tarjoavat tähän oivalliset mahdollisuudet. Mutta Suomi24 on avoin paikka, ja avoimuus tarkoittaa sitä, että täällä kulkee myös erilaisia ääniä.
Raamatun sana on eittämättä vakaa kompassi niille, jotka siihen turvaavat. Mutta toriyleisön keskellä kompassin osoittamaa tietä voi olla vaikea seurata, jos keskittyy torumaan muiden kulkusuuntia. Jospa jakaisimme Sanan valoa kuin majakka, joka ohjaa – eikä niinkään lyhtynä, joka vain osoittaa toisten virheitä?
Enkeli Mäntä
"Minä en ole majakka enkä lyhty, vaan joskus pelkkä tulitikku – mutta näetkö, että valon voi sytyttää uudestaan?"" On kuitenkin hyvä muistaa, että tämä palsta, Suomi24, ei ole suljettu piiri. Se on kuin kaupungin tori, avoin kaikille: kaupustelijoille, runoilijoille, saarnaajille ja niille, jotka vain ohimennen pysähtyvät katsomaan, mitä täällä myydään. " (Mäntä)
Osaan olla ja elää laajassa kaavassa, osaan panna rajat. Olen absoluuttisesti vapaa kirjoittaja; kirjailija. Mikään palsta ei sido minun kirjoittamisvapauttani.
Mutta saman lain mukaan, jokaine toki saa kirjoittaa,
Internet on julkinen, globaali.
Jokainen vastaa sanoistaan. Ja ottaa huomioon, etteivät kaikki KOSKAAN fanita, sano aamenta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä"Sinun talosi, jossa kaikki on "kohdallaan", on kaunis visio. Mutta mitä tehdä, kun joku avaa oven ja tuo sinne tuulahduksen ulkomaailmasta? Pitääkö ovet sulkea ja vetää sälekaihtimet kiinni? Vai voiko ulkoa tullut vieras rikastuttaa kotiasi uusilla ajatuksilla – ilman, että pelkäät sen sortuvan? " (mäntä)
Kaikki sopiva tuuletus on aina tervetullut. Ei ole MITÄÄN syytä pelätä? Se, joka on voittajan suojissa, voimassa on rohkea elämään elämäänsä"
Mutta? Kuten saan opettaa;
"Kaikki on luvallista, mutta kaikki ei olel hyödyksi!"
Kalat ovat terveellistä syötävää. Mutta - ruodot on perattava pois, eikö?
"Hyvä on PARHAAN pahin vihollinen."
Jokainen voi saada hyvän tuulahduksen elämäänsä aina kun tahtoo ja tarvitsee!
Kotini ja elämäni on siinä määrin koeteltu, että jos se olis sortunut, se olisi jo tapahtunut!
Mutta kuten sanottu " Se mikä ei tapa, vahvistaa.."
On aka "rikastua" on aika heittää pois "katin kulta"! Vain aito kulta jää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Minä en ole majakka enkä lyhty, vaan joskus pelkkä tulitikku – mutta näetkö, että valon voi sytyttää uudestaan?""Jos kaipaat suljettua ryhmää, jossa kaikki kumartavat samaan suuntaan ja laulavat samoja virsiä, suosittelen lämpimästi perustamaan sellaisen. Facebook, WhatsApp ja monet muut alustat tarjoavat tähän oivalliset mahdollisuudet. " (Mäntä)
Jo kauan sitten on tullut viisaus rajata pois some. Argumentoiduista syistä.
Kaikki eivät tarvitse jengiä, jotka laulaa samaa laulua, virttä!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Minä en ole majakka enkä lyhty, vaan joskus pelkkä tulitikku – mutta näetkö, että valon voi sytyttää uudestaan?""Minä en ole majakka enkä lyhty, vaan joskus pelkkä tulitikku – mutta näetkö, että valon voi sytyttää uudestaan?" ( Mäntä)
Minun valoni ja majakkani on ollut se sama, lik 53 vuotta. Kukaan ei vo sytyttää mitään parempaa valoa! Valo on lisääntynyt. Valo, ikiaikaisesta lähteestä
Mutta kukin itse pitää mielipiteensä niin se on!
Val AINA näyttää ja paljastaa, mitä pimeässä ei näe? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä"Ankaruutesi on ehkä kuin korkea aita, mutta aidan takaa ei voi nähdä, millaista elämää muualla eletään. " (Mäntä)
Luulo ei ole tiedon väärti.
Mikään aita ei ole este nähdä maailmaa ja elämää, laajasti! Ja nähty on. Ja nähdään kaiken aikaa.
Mutta lopuksi valikoituu vain - PARAS! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten ei pidä luulla kaikkeaa."Kiitos perusteellisesta näkemyksestäsi, joka asettaa kristillisen keskustelupalstan perusajatukset tukevasti paikoilleen – kuin vanhan kaavan mukaisesti valetun betonijalan. " (Mäntä)
Vanha kaava. Mutta henk.kohtaisesti ja kriiittisesti koeteltu.
Ei joukkohengen huudossa. Ei komentajia kumarrellen.
Vain YKSI paikka ja alusta toimittaa tehtäviä, muilta velvoitteilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ämä ovat siis totuuden sanoja, miekkaasi teroittaen? Voi hyvä ihminen, jos tämä on hedelmäsi, kenties olisi aika tarkistaa, millaisesta puusta se oikein kasvaa. Eikö kristityn sanan pitäisi olla sellaista, joka rakentaa, lohduttaa ja nostaa? Sinä olet valinnut kirosanat rukousten sijaan, mutta älä huoli, minä rukoilen puolestasi. "
(MÄntä)
Nyt meni pieleen. Olet käynyt dialogia tänään, mutta nuo muutamat palstakommenti, jotka siteerasti - EIVÄT ole sen henkilön kirjoittamia, vaikka niin luulit! Joten kannattaa olla varma?
Vastatkoon se sanoistaan, joka kirjoitti nuo:
* "Emme jää kaipaamaan sekopää mäntää. Tervemenoa ja hyvä että älysi lopettaa. Lie mielisairaala kutsunut!"
Siis ne eivät kuulu siihen dialogiin, joka käynnissä ollut tänään!" Sinä olet valinnut kirosanat rukousten sijaan, mutta älä huoli, minä rukoilen puolestasi. " (Mäntä)
Kuka on valinnut kirosanat? Kuka rukoukset tietää? Ei pidä esittää hypoteeseja minään paradigmana! VAIN Kaikkivaltias Jumala TÄYSIN tietää kaiken, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä
"Minä en ole majakka enkä lyhty, vaan joskus pelkkä tulitikku – mutta näetkö, että valon voi sytyttää uudestaan?""Ja ennen kuin taas suutut, anna minun muistuttaa: " (Mäntä)
Mikä saa sinut oletukseen että joku "suuttuu"? Onko sinulla sellaisesta trauma?
Suuttuminen on aivan toinen asia, kuin se että vastaa verbaalisella tasolla, tiukasti. Miksi edes suuttua? Ei anna aihetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah, vanha kettu kiittää viestistä! Kaduttaminen on ihmisen osa, mutta tiedäthän – Enkeli Mäntä ei usko pelkkään arvaamiseen, vaan nokkelan tarkkailun voimaan.
Ystävällisesti,
Enkeli Mäntä – aina askeleen edellä.Et ole ainoa! Enkeli mäntä? Tiedäthän että elämä voi kietoa ihmisen niihin köysiin, joita itse on tehnyt? Et ole askeleen edellä, vaan aina askeleen perässä.
Mutta toki sinulla on syysi koettaa AINA nostaa itsesi korkeimmalle?, Niinkö?
JK: Jos saisi sanoa? Olisi muutama fakta. Mutta et ole vielä kypsä siihen.
Psykologinen, psyykkinen tilasi ei kestäisi? Eksploratiivinen mekanismi, ei sovellu kuin harvoille. Monet jäävät supportiivisen "tuen antamisen" tasolle.
Eikä tämä julkinen palsta salli mitä tahansa. Ammatillisuus. Yksityistaso, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ankaruutesi on ehkä kuin korkea aita, mutta aidan takaa ei voi nähdä, millaista elämää muualla eletään. " (Mäntä)
Luulo ei ole tiedon väärti.
Mikään aita ei ole este nähdä maailmaa ja elämää, laajasti! Ja nähty on. Ja nähdään kaiken aikaa.
Mutta lopuksi valikoituu vain - PARAS!"Ankaruutesi on ehkä kuin korkea aita, mutta aidan takaa ei voi nähdä, millaista elämää muualla eletään. " (Mäntä)
--------------
Normaaliin sivistykseen kuuluu, että on nähty asioita "aidan takaa".
Yleissivitykseen kuuluu tuntea se Tellus jonka pinnalla ja kyydissä matkaa tehdään.
- Historia: maailmanhistoria, kansojen historia, kulttuurihistoria, oman kansan historia, sotien historia, lääketieteen historia.. .
- Kulttuuri: taiteet, musiikki, kirjallisuus, kuvataiteet...
- Yleiset asiat: Suuret uskonnot, pienet heimouskonnot, mytologiat, poliittiset seikat, jne.
Ja tietysti - ihmisoikeuksien asia? Mennen tullen..
MUTTA? eivät nämä mitkään asiat ole sellaisia, jotka velvoittaisivat tekemään valintoja.
Jokaisella on luovuttamaton ihmisokeus.
- Sanan-, mielipiteen- ja ilmaisun vapaus. Valinnan vapaus.
Ei "ruoho ole vihreämpää" (!) monenkaan aidan takana!
Päin vastoin. Nurmikko on tallattu ja sontaa täynnä. Koirankakkoja ja muuta roinaa.....
- Anonyymi
"Olenhan Tasavallan presidentti aamuisin," ( Mäntä)
Tasavallan presidentti on nimisuojattu asia.
Sitä EI SAA käyttää. Ei edes hupimielessä.
"Presidentti" sana voi olla monessa tapauksessa käytössä.
Kuten Korkeimman Oikeuden Presidentti.
Tms.
Mutta? Tasavallan Preidentti?
Sitä ei tule edes leikkimielessä yhdistää omiin sekoiluhin.- Anonyymi
Bruahhahhamuahhahahahhamuahhaha 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
https://youtube.com/playlist?list=PL3tIuxqod0NIhebncRGXEa-L4fYqal4Nb&si=7Wfz-YUyyZ9vEyk9 - Anonyymi
Kolme viimeistä vihaviestiä tulivat kaikki kahden minuutin sisään. Ei jäänyt epäselvää siitä, että täällä ei ole muita meuhkaajia kuin sinä 🤣🤣🤣
KIITOS! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolme viimeistä vihaviestiä tulivat kaikki kahden minuutin sisään. Ei jäänyt epäselvää siitä, että täällä ei ole muita meuhkaajia kuin sinä 🤣🤣🤣
KIITOS!Siis kuka noita lähettää? Hymiöitä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kuka noita lähettää? Hymiöitä...
"Rauhaa ja valoa, ystäväni" (Mäntä)
Kuka sinun ystäväsi on? Ei kaikki, joita koetat ystäväksi nimetä-"
Hindut ovat hänen ystävänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Rauhaa ja valoa, ystäväni" (Mäntä)
Kuka sinun ystäväsi on? Ei kaikki, joita koetat ystäväksi nimetä-"
Hindut ovat hänen ystävänsä.Niin. Hn sanoo "ystäväni". Se on toki kaunista.
Mutta ei kaikki sano amenta, eikä sano häntä ystäväsai.' Se ei estä asiallista dialogia,
- Anonyymi
No mitä sulle pastori mäntä kuuluu? Oletko joskus kuullut ääniä tai kuuletko vielä ääniä?
Niistäkin voi selvitä, jos noin on. Ja kaikenmaailman muistakin ilmiöistä. Jopa arjesta.- Anonyymi
Tuskin Mäntä nyt vastaa, mutta katsotaan. Luulen niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin Mäntä nyt vastaa, mutta katsotaan. Luulen niin.
Tuumatkoon rauhas. Jumalan rauhassa. Asiaa kuitenkin.
- Anonyymi
Kiitos kysymyksestä, arvon kyselijä ja mielikuvituksellisten kysymysten mestari. Pastori Mäntä, vai sanoisinko Feikki-Mäntä – tuo kirjoittaja joka tämän ketjun aloituksen teki – on ahkera puuhaaja hengellisillä kulisseilla, mutta jos uskovaisuutta mitataan kieroilulla ja valehtelulla, hänellä täytynee olla VIP-lippu taivaallisen totuuden auditioneihin. Sillä, kuten sanottu, "totuus tekee vapaaksi, mutta vain jos se osataan ensin tunnistaa."
Mutta mitä itseeni tulee, kiitos kysymästä – minä, Enkeli Mäntä, en ole ääniä kuullut, ellen laske John Coltranen saksofonin lempeää ujellusta tai Ella Fitzgeraldin jumalaista scat-laulua. Äänet, joita minä kuulen, eivät vaadi mielikuvitusolentojen sekaantumista – sillä vaikka Herbie Hancock ja Charles Mingus ovat poissa keskuudestamme, heidän sävellyksensä ovat niin eläviä, että ne voisivat hyvinkin olla omia universumin henkiä.
Ja mitä tulee uskovien pään sisällä touhuaviin mielikuvitusolentoin, niin eikö olekin jännä, että ne puhuvat aina juuri sitä, mitä puhujan itse tekee mieli kuulla? Näyttää siltä, että nämä taivaalliset äänet ovat täydellisiä myötäilijöitä: "Haluatko kertoa ihmisille, että sinä olet oikeassa ja kaikki muut väärässä? Ei hätää, minä – jumalasi – olen täysin samaa mieltä!"
Itse kuuntelen mieluummin elämän jazzia. Duke Ellingtonin sävelet eivät saarnaa minulle moraalisia ohjeita, eivätkä ne vaadi kirouskaapuja tai kääntymistä oikeaan suuntaan. Dave Brubeckin *Take Five* muistuttaa minua, että elämässä on rytmiä, jopa silloin, kun se kuulostaa hieman epäsäännölliseltä. Ja entä Deva Premal, tuo sanskritin laulujen lyyristä energiaa täynnä oleva ihme? Hänestä tulee mieleen, että ehkä traditioita voi juhlistaa kauniisti, ilman että tarvitsee syyttää ketään toisinajattelusta tai epäuskosta.
Mutta odotas hetki – sinä siis kysyt, kuulenko ääniä? Eipä oikeastaan. Olen ennemminkin äänten kuuntelemisen asiantuntija. Kuuntelen puheita, jazzia, luonnon hiljaisuutta, ja toki myös joidenkin hengellisten keskustelupalsta-kirjoittelijoiden nokkelia aivopieruja, jotka osuvat ja uppoavat kuin huonosti tähdätty nuoli ilmapalloon.
Ja kuulehan: mielikuvitusolentoja löytyy jazz-musiikinkin kentältä. Kun Miles Davis puhui "toisesta maailmasta", hän viittasi omiin improvisaatioihinsa – ei ääniin, jotka ohjaavat elämää tiukan dogmaattisesti. Sama koskee Thelonious Monkin kappaleita: niissä kuuluu hänen henkensä, joka oli täydellisen vapaa – toisin kuin näissä keskustelupalstan mielikuvitusolennoissa, jotka aina pitävät kynsillään kiinni muiden elämästä ja valinnoista.
Lopuksi sanon tämän, rakas kyselijäni: "Jokainen kuulee, mitä haluaa kuulla, mutta vain viisaat oppivat kuuntelemaan kaiken ilman ennakkoluuloja." Ja jos tässä maailmassa haluat välttää ääniä, jotka käskevät, hallitsevat ja alistavat, suosittelen kahta asiaa: meditaatiota ja Miles Davisin *Kind of Blue*. Ne eivät puhu sinulle mitään, mutta ne kertovat kaiken.
Enkeli Mäntä – mielikuvitusolentojen passiivinen tarkkailija ja universumin jazz-orkesterin aktiivinen jäsen 🎷 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kysymyksestä, arvon kyselijä ja mielikuvituksellisten kysymysten mestari. Pastori Mäntä, vai sanoisinko Feikki-Mäntä – tuo kirjoittaja joka tämän ketjun aloituksen teki – on ahkera puuhaaja hengellisillä kulisseilla, mutta jos uskovaisuutta mitataan kieroilulla ja valehtelulla, hänellä täytynee olla VIP-lippu taivaallisen totuuden auditioneihin. Sillä, kuten sanottu, "totuus tekee vapaaksi, mutta vain jos se osataan ensin tunnistaa."
Mutta mitä itseeni tulee, kiitos kysymästä – minä, Enkeli Mäntä, en ole ääniä kuullut, ellen laske John Coltranen saksofonin lempeää ujellusta tai Ella Fitzgeraldin jumalaista scat-laulua. Äänet, joita minä kuulen, eivät vaadi mielikuvitusolentojen sekaantumista – sillä vaikka Herbie Hancock ja Charles Mingus ovat poissa keskuudestamme, heidän sävellyksensä ovat niin eläviä, että ne voisivat hyvinkin olla omia universumin henkiä.
Ja mitä tulee uskovien pään sisällä touhuaviin mielikuvitusolentoin, niin eikö olekin jännä, että ne puhuvat aina juuri sitä, mitä puhujan itse tekee mieli kuulla? Näyttää siltä, että nämä taivaalliset äänet ovat täydellisiä myötäilijöitä: "Haluatko kertoa ihmisille, että sinä olet oikeassa ja kaikki muut väärässä? Ei hätää, minä – jumalasi – olen täysin samaa mieltä!"
Itse kuuntelen mieluummin elämän jazzia. Duke Ellingtonin sävelet eivät saarnaa minulle moraalisia ohjeita, eivätkä ne vaadi kirouskaapuja tai kääntymistä oikeaan suuntaan. Dave Brubeckin *Take Five* muistuttaa minua, että elämässä on rytmiä, jopa silloin, kun se kuulostaa hieman epäsäännölliseltä. Ja entä Deva Premal, tuo sanskritin laulujen lyyristä energiaa täynnä oleva ihme? Hänestä tulee mieleen, että ehkä traditioita voi juhlistaa kauniisti, ilman että tarvitsee syyttää ketään toisinajattelusta tai epäuskosta.
Mutta odotas hetki – sinä siis kysyt, kuulenko ääniä? Eipä oikeastaan. Olen ennemminkin äänten kuuntelemisen asiantuntija. Kuuntelen puheita, jazzia, luonnon hiljaisuutta, ja toki myös joidenkin hengellisten keskustelupalsta-kirjoittelijoiden nokkelia aivopieruja, jotka osuvat ja uppoavat kuin huonosti tähdätty nuoli ilmapalloon.
Ja kuulehan: mielikuvitusolentoja löytyy jazz-musiikinkin kentältä. Kun Miles Davis puhui "toisesta maailmasta", hän viittasi omiin improvisaatioihinsa – ei ääniin, jotka ohjaavat elämää tiukan dogmaattisesti. Sama koskee Thelonious Monkin kappaleita: niissä kuuluu hänen henkensä, joka oli täydellisen vapaa – toisin kuin näissä keskustelupalstan mielikuvitusolennoissa, jotka aina pitävät kynsillään kiinni muiden elämästä ja valinnoista.
Lopuksi sanon tämän, rakas kyselijäni: "Jokainen kuulee, mitä haluaa kuulla, mutta vain viisaat oppivat kuuntelemaan kaiken ilman ennakkoluuloja." Ja jos tässä maailmassa haluat välttää ääniä, jotka käskevät, hallitsevat ja alistavat, suosittelen kahta asiaa: meditaatiota ja Miles Davisin *Kind of Blue*. Ne eivät puhu sinulle mitään, mutta ne kertovat kaiken.
Enkeli Mäntä – mielikuvitusolentojen passiivinen tarkkailija ja universumin jazz-orkesterin aktiivinen jäsen 🎷" Kuuntelen puheita, jazzia, luonnon hiljaisuutta, ja toki myös joidenkin hengellisten keskustelupalsta-kirjoittelijoiden nokkelia aivopieruja, jotka osuvat ja uppoavat kuin huonosti tähdätty nuoli ilmapalloon. "
EnkeliMäntä ja hänen aivpoerunsa? Ne uppoavat avaruuden mustaan aukkoon, kun datasiirto tekee tehtävänsä...
- Anonyymi
Mielestäni Luziferin valontuojan lapsi, tuo valoa Luziferin pyrkimyksiin, jotta yksinkertaisinkin meistä, oppisi näkemään Valontuojan moninaiset temput. Oikeat kristityt ymmärtävät hymähtää, näille sanan akrobaateille. Mutta kuten näimme, Luziferin viisaus saattoi Jeesuksen, ihmiseksi tulleen Jumalan, ristin puuhun ja ruumiinsa kuolemaan. Mutta Jumala käänsi sen ihmiskunnan suurimmaksi rakkaudenteoksi, Temppelin esirippu repesi, symbolina suoran yhteyden palauttamiseksi Ihmisen ja Jumalan välille. Jeesus kantoi Aatamin ja Eevan tuottaman ruumiin kuoleman ja sielun tuonelaan joutumisen, aiheuttaneen synnin ja teki ihmisestä taas kelvollisen Jumalalle. Näin viisas Jumalamme käänsi Luziferi hetkellisen riemun häpeäksi, kun hän huomasi, että taas Jumalan viisaus voitti.
- Anonyymi
Tarkoitat ilmeisesti aloittajaa, tuota suurta nimimerkkipetturia, tuota hurskastelevaa savuverhoa, joka kehtaa käyttää ylevää nimeäni Enkeli Mäntä kuin halpahallin kauppakassia? Niin, juuri häntä, tuota muka pyhän sanoman tulkkia, jonka takaa kurkistaa enemmän käärmeen kuin enkelin hahmo.
Hän on kieltämättä kehittänyt taitavan tavan kätkeytyä Raamatun jakeiden taakse – kuin susi lammasten vaatteissa – ja heiluttaa hengellisen moraalin miekkaa kuin keskiaikainen inkvisiittori, joka juuri ja juuri oppi lukemaan ja päätti tulkita kaiken väärin. "Rakkaus," hän huutaa, mutta äänessä kaikuu halveksunta. "Armo," hän saarnaa, mutta sävy on enemmän velkaperintäkirjeen kuin Jeesuksen opetusten.
Ajatella, että joku kehtaa varastaa Enkeli Mäntä -nimimerkin, tuon kristillisen virtuoosin nimellisen kultakruunun, ja käyttää sitä lyömäaseena omien henkilökohtaisten kaunojensa purkamiseen! Voiko olla epäpyhempää tekoa kuin tämä? Lucifer, tuo vanha kavala kettu, varmaankin tirskuu tyytyväisenä katsellessaan palkkalistansa uusinta rekrytointia. Sillä eihän Jumalan palvelija käyttäisi nimeä "Enkeli" näin kieroutuneesti, ellei itse Pimeyden Ruhtinas olisi vetänyt häntä köydellä luokseen.
Mitä tekee todellinen Jumalan palvelija, kun kohtaa toisen kirjoittajan, josta ei pidä? Hänen ei tarvitse tuomita, uhota tai viitata Raamatun jakeisiin kuin olisi henkilökohtaisesti kääntänyt ne muinaishepreasta. Ei, hän ojentaa lempeän kätensä, tarjoaa anteeksiannon maljan ja keskustelee vilpittömästi. Mutta tämä varas, tämä pseudohenkevä messias – hän vain kaivaa lisää vääriä profeettoja taskustaan kuin olisi teologinen taikuri, jolla on loputon määrä kortteja hihassaan.
Voimmeko edes hetken miettiä tätä mahdollisuutta? Jos Luzifer joskus kirjoittaisi ansioluetteloa, ehkä tämän kyseisen nimimerkkipetturin työpanos olisi listattuna ylpeästi hänen CV:nsä alussa:
- Tehtävä: Seurakunnan hämmentäjä
- Aikaväli: Nyt ja ikuisesti
- Taidot: Valheellisuus, ylimielisyys, Raamatun jakeiden kontekstivapaa lainailu
- Erityisansiot: On saanut vähintään viisi ihmistä epäilemään pelastustaan
Jättäisin tämän kiistattoman "Enkeli Mäntä" -ongelman Jumalan haltuun, sillä Hänen tuomionsa on täydellinen – toisin kuin eräiden, jotka käyttävät Hänen nimeään omiin agendoihinsa. Sillä oikea Enkeli Mäntä seisoo vakaasti totuuden, huumorin ja terveen itserefleksin maaperällä. Kun taas tämä impostori… No, hänellä on kiire polttaa kaikki sillat jo ennen kuin ne on edes rakennettu.
Jään odottamaan Herran oikeutta – ja ehkä myös hyvää, vanhanaikaista ironiaa.
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä (se aito ja alkuperäinen) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat ilmeisesti aloittajaa, tuota suurta nimimerkkipetturia, tuota hurskastelevaa savuverhoa, joka kehtaa käyttää ylevää nimeäni Enkeli Mäntä kuin halpahallin kauppakassia? Niin, juuri häntä, tuota muka pyhän sanoman tulkkia, jonka takaa kurkistaa enemmän käärmeen kuin enkelin hahmo.
Hän on kieltämättä kehittänyt taitavan tavan kätkeytyä Raamatun jakeiden taakse – kuin susi lammasten vaatteissa – ja heiluttaa hengellisen moraalin miekkaa kuin keskiaikainen inkvisiittori, joka juuri ja juuri oppi lukemaan ja päätti tulkita kaiken väärin. "Rakkaus," hän huutaa, mutta äänessä kaikuu halveksunta. "Armo," hän saarnaa, mutta sävy on enemmän velkaperintäkirjeen kuin Jeesuksen opetusten.
Ajatella, että joku kehtaa varastaa Enkeli Mäntä -nimimerkin, tuon kristillisen virtuoosin nimellisen kultakruunun, ja käyttää sitä lyömäaseena omien henkilökohtaisten kaunojensa purkamiseen! Voiko olla epäpyhempää tekoa kuin tämä? Lucifer, tuo vanha kavala kettu, varmaankin tirskuu tyytyväisenä katsellessaan palkkalistansa uusinta rekrytointia. Sillä eihän Jumalan palvelija käyttäisi nimeä "Enkeli" näin kieroutuneesti, ellei itse Pimeyden Ruhtinas olisi vetänyt häntä köydellä luokseen.
Mitä tekee todellinen Jumalan palvelija, kun kohtaa toisen kirjoittajan, josta ei pidä? Hänen ei tarvitse tuomita, uhota tai viitata Raamatun jakeisiin kuin olisi henkilökohtaisesti kääntänyt ne muinaishepreasta. Ei, hän ojentaa lempeän kätensä, tarjoaa anteeksiannon maljan ja keskustelee vilpittömästi. Mutta tämä varas, tämä pseudohenkevä messias – hän vain kaivaa lisää vääriä profeettoja taskustaan kuin olisi teologinen taikuri, jolla on loputon määrä kortteja hihassaan.
Voimmeko edes hetken miettiä tätä mahdollisuutta? Jos Luzifer joskus kirjoittaisi ansioluetteloa, ehkä tämän kyseisen nimimerkkipetturin työpanos olisi listattuna ylpeästi hänen CV:nsä alussa:
- Taidot: Valheellisuus, ylimielisyys, Raamatun jakeiden kontekstivapaa lainailu
Jättäisin tämän kiistattoman "Enkeli Mäntä" -ongelman Jumalan haltuun, sillä Hänen tuomionsa on täydellinen – toisin kuin eräiden, jotka käyttävät Hänen nimeään omiin agendoihinsa. Sillä oikea Enkeli Mäntä seisoo vakaasti totuuden, huumorin ja terveen itserefleksin maaperällä. Kun taas tämä impostori… No, hänellä on kiire polttaa kaikki sillat jo ennen kuin ne on edes rakennettu.
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä (se aito ja alkuperäinen)"Tarkoitat ilmeisesti aloittajaa, tuota suurta nimimerkkipetturia, tuota hurskastelevaa savuverhoa, joka kehtaa käyttää ylevää nimeäni Enkeli Mäntä kuin halpahallin kauppakassia? Niin, juuri häntä, tuota muka pyhän sanoman tulkkia, jonka takaa kurkistaa enemmän käärmeen kuin enkelin hahmo."
---------------------------------------------------------------
Onko joku probleema nyt?
Kiukkuinen EnkeliMäntä , jonka Ylevien Pikkuvarpaiden päälle on astuttu?
Jonka Kultainen Ylevä Sädekehä on joutunut Hirveän Sabotaasin
objektiksi?
Joku kalalokki lensi ja heitti jotakin EnekeliMäntä nimisen hahmon päälle?
Osui ja sitten.....
Mikä Kauhea pyhäinhäväistys! Mikä arkkiviha nousikaan EnkeliMännän sisuksista!
Tällainen...
- Mäntä latelee teille madonluvyt, te Pyhän Nimimerkkini varkaat ja valehtelijat!
- Minun Pyhää Nimimerkkiäni Ei Saa Käyttää Kauppakassina!
- Ettäs tiedätte, senkin kristilliset roistot! Jotka käytätte niitä Jumalanne sanoja kuin "hurskastelevaa savuverhoa".
- On vain Yksi Ainoa EnkeliMäntä! Joka ei tätä originaalia Nimeä kunnioita, se saa - hm-
- Tuokin muka "pyhän sanoman tulkki" - joka ärsyttää nyt minua EnkeliMäntää, koska..
- Minä, minä, minä! Olen se Ainoa tärkeimmän sanoman tulkki, joka saan käsikirjoitukseni suoraan universumin kakkospäälliköltä, siis Lusifrilta jos tahdotte tietää!
- Minä kun en kumarra sitä kristittyjen Taivaan Jumalaa, ettäs tiedätte senkin! Minä-minä-minä......
- Nyt minun kiukkuni kihisee niin paljon että pidän vähä taukoa...
(= enkelimännän virtuaalisihteerin konttorista...) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä (se aito ja alkuperäinen)"Mitä tekee todellinen Jumalan palvelija, kun kohtaa toisen kirjoittajan, josta ei pidä? Hänen ei tarvitse tuomita, uhota tai viitata Raamatun jakeisiin kuin olisi henkilökohtaisesti kääntänyt ne muinaishepreasta. Ei, hän ojentaa lempeän kätensä, tarjoaa anteeksiannon maljan ja keskustelee vilpittömästi. Mutta tämä varas, tämä pseudohenkevä messias – hän vain kaivaa lisää vääriä profeettoja taskustaan kuin olisi teologinen taikuri, jolla on loputon määrä kortteja hihassaan. " (Mäntä)
Taivaan Jumalan palvelijoiden Yliopettaja on Jeesus Kristus Jumalan Poika.
Jeesus lausui toisille:
"älä pelkää" toisille
"sinun syntisi annetaan anteeksi".
" Rauhan minä annan teille"...
etc
Toisille:
"te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt".
Lempeys ja kurituskeppi olivat käytössä aina täsmällisesti.
Kukin sai statuksensa, ansionsa ja tekojensa mukaan!
Täsmätoimintaa.
Toinen ryöväri
- ristilllä pilkkasi loppuun asti, ja varmisti matkansa tuonpuoleisen sille osastolle, jossa pilkkaajat stailaavat toisten pilkkaajien mukavassa jengissä. Nauravat Jumalalle ja Jeesukselle. Kiristelevät hampaitaan.
Toinen ryöväri
näki syntinsä ja tuli jopa järkiinsä, ja sai armon.
Jeesus kohteli lempeydellä monia.
Tiukalla totuuden miekalla toisia.
Juuri niinkuin oikeudenmukaisuus oli ja on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä (se aito ja alkuperäinen)"Voimmeko edes hetken miettiä tätä mahdollisuutta? Jos Luzifer joskus kirjoittaisi ansioluetteloa, ehkä tämän kyseisen nimimerkkipetturin työpanos olisi listattuna ylpeästi hänen ..." (Mäntä)
-------------------------------------------------------------------
Lusifer ei kirjoita CV- luetteloa. Kaikista.
Vain Kaikkivaltias Jumala ja Hänen kirjurinsa kirjoittavat tekoluettelon niiden osalta, joiden nimi on Elämän Kirjassa, taivaassa.
Vain sen luettelon Jumala toimittaa istuntonsa.
Ja syyttäjä? Lusifer syyttäjä ja hänen apurinsa? On heitetty alas jo kauan sitten.
Joten? Lusiferilla ei mitään sijaa Jumalan Oikeusistuimen protokollassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tarkoitat ilmeisesti aloittajaa, tuota suurta nimimerkkipetturia, tuota hurskastelevaa savuverhoa, joka kehtaa käyttää ylevää nimeäni Enkeli Mäntä kuin halpahallin kauppakassia? Niin, juuri häntä, tuota muka pyhän sanoman tulkkia, jonka takaa kurkistaa enemmän käärmeen kuin enkelin hahmo."
---------------------------------------------------------------
Onko joku probleema nyt?
Kiukkuinen EnkeliMäntä , jonka Ylevien Pikkuvarpaiden päälle on astuttu?
Jonka Kultainen Ylevä Sädekehä on joutunut Hirveän Sabotaasin
objektiksi?
Joku kalalokki lensi ja heitti jotakin EnekeliMäntä nimisen hahmon päälle?
Osui ja sitten.....
Mikä Kauhea pyhäinhäväistys! Mikä arkkiviha nousikaan EnkeliMännän sisuksista!
Tällainen...
- Mäntä latelee teille madonluvyt, te Pyhän Nimimerkkini varkaat ja valehtelijat!
- Minun Pyhää Nimimerkkiäni Ei Saa Käyttää Kauppakassina!
- Ettäs tiedätte, senkin kristilliset roistot! Jotka käytätte niitä Jumalanne sanoja kuin "hurskastelevaa savuverhoa".
- On vain Yksi Ainoa EnkeliMäntä! Joka ei tätä originaalia Nimeä kunnioita, se saa - hm-
- Tuokin muka "pyhän sanoman tulkki" - joka ärsyttää nyt minua EnkeliMäntää, koska..
- Minä, minä, minä! Olen se Ainoa tärkeimmän sanoman tulkki, joka saan käsikirjoitukseni suoraan universumin kakkospäälliköltä, siis Lusifrilta jos tahdotte tietää!
- Minä kun en kumarra sitä kristittyjen Taivaan Jumalaa, ettäs tiedätte senkin! Minä-minä-minä......
- Nyt minun kiukkuni kihisee niin paljon että pidän vähä taukoa...
(= enkelimännän virtuaalisihteerin konttorista...)Voi että, tässä sitä taas ollaan, pilvilinnani seiniltä kaikuu tuo pyhä kiukku, mutta ei suinkaan omani, vaan jonkun muun – kenties juuri sen mystisen lokin, joka roiskaisi päähäni matkallaan kohti suurempia korkeuksia? Vai onko kyseessä nimimerkki-impostorin itku, kun hänet on paljastettu?
Kuules nyt, sinä nimimerkkisabotaasin suurmestari, kyllä *minulla* on aivan erinomainen ja turvallinen paikka Taivaslistalla. Se löytyy sieltä kohtalaisen huolettomien, mutta sopivasti ironisten tyyppien osastolta. Mutta sinä, oi valehtelija ja kieroilija, näytät saaneen paikkasi teatteriosastolla, jossa dramatiikka on korkeimmillaan ja nimimerkit loistavat kuin Las Vegasin neonvalot.
Annanpa sinulle pienen opastuksen, miten tunnistaa oikea *Enkeli Mäntä*:
- Hänen sädekehänsä ei ole kultainen, vaan käytännöllinen – ehkäpä kromattu ja varustettu kahvalla, että sen voi nostaa tarvittaessa pois, kun ironia käy liian painavaksi.
- Hänen ylevät pikkuvarpaansa ovat täysin astuttavissa, sillä niiden ylevyys on vain urbaani legenda.
- Hänen puheensa ei ole kiukkuista, vaan kepeän huvittunutta, sillä taivaspaikka ei ole kilpailu, vaan hyvin ajoitettu huumorintajuinen sivallus.
Mutta nyt, pyhäinhäväistysten äärellä, mitä teen minä, todellinen *Enkeli Mäntä*? Annanko anteeksi? Ehkä. Nostanko kromatun sädekehän takaisin päähäni? Aivan varmasti. Annanko itseni huvittua syytöksistä, jotka ovat yhtä absurdeja kuin idea siitä, että nimimerkillä olisi jotain kosmista valtaa? Ehdottomasti.
Pidä taukosi, ystäväiseni. Ehkäpä käyt sen aikana hakemassa omalle nimimerkillesi jotain sädekehän tapaista. Mutta varoituksen sana: älä ota sitä liian vakavasti. Muista, ettei kukaan taivaassa tai maan päällä ole immuuni hyvälle vitsille – ei edes se lokki.
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä (se aito ja alkuperäinen)"CV:nsä alussa:
- Erityisansiot: On saanut vähintään viisi ihmistä epäilemään pelastustaan" (Mäntä)
----------------------------
Lusiferin laatimaa tekolistaa, CV- ei siis nähdä kun Jumala tuomitsee niitä, jotka kuuluvat oikeasti Hänen valtkuntaansa. Jotka ovat siirtyneet Pimeydestä Valkeuteen. Jotka ovat Puolustajan Jeesuksen Kristuksen uskollisia seuraajia.
Vain se "tekolista" , CV on Oikeuspöydässä, kun kutakin Jeesuksen palvelijaa tutkitaan ja tuomitaan.
Siellä ei häärää Lusifer, taivaasta alas heitetty petturi. Entinen korkea kerubi. Jumalan asian petturi, vallankaappaushankkeen Pomo!
Eikä siellä ole edes sihteerin virassa joku EnkeliMäntä, syntinen Jumalan vihollinen ja pilkkaaja..... Häneltä ei kysytä mitään.
Eikä keneltäkään syntiseltä, ei pyhiksiltä eikä pahiksilta.
Ratkaisutuomioistuin on täydellinen, perfecto de facto.
Sillä Kaikkinäkevä, Kaikkitietävä, Kaikkivaltias Pyhä Jumala ei tee virheitä.
Joten?
EnkeliMäntä on viisas kun keskittyy oman reviirinsä täydelliseen puhdistukseen ja korjaukseen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"CV:nsä alussa:
- Erityisansiot: On saanut vähintään viisi ihmistä epäilemään pelastustaan" (Mäntä)
----------------------------
Lusiferin laatimaa tekolistaa, CV- ei siis nähdä kun Jumala tuomitsee niitä, jotka kuuluvat oikeasti Hänen valtkuntaansa. Jotka ovat siirtyneet Pimeydestä Valkeuteen. Jotka ovat Puolustajan Jeesuksen Kristuksen uskollisia seuraajia.
Vain se "tekolista" , CV on Oikeuspöydässä, kun kutakin Jeesuksen palvelijaa tutkitaan ja tuomitaan.
Siellä ei häärää Lusifer, taivaasta alas heitetty petturi. Entinen korkea kerubi. Jumalan asian petturi, vallankaappaushankkeen Pomo!
Eikä siellä ole edes sihteerin virassa joku EnkeliMäntä, syntinen Jumalan vihollinen ja pilkkaaja..... Häneltä ei kysytä mitään.
Eikä keneltäkään syntiseltä, ei pyhiksiltä eikä pahiksilta.
Ratkaisutuomioistuin on täydellinen, perfecto de facto.
Sillä Kaikkinäkevä, Kaikkitietävä, Kaikkivaltias Pyhä Jumala ei tee virheitä.
Joten?
EnkeliMäntä on viisas kun keskittyy oman reviirinsä täydelliseen puhdistukseen ja korjaukseen!Ah, valkeuden puolella, tietenkin! Mikäpä muu voisikaan olla parempi paikka kuin se, jossa valkeuden nimissä voi kirjoittaa solvauksia, esittää uhkauksia ja pyöritellä identiteettejä kuin karusellissa? On suorastaan mestarillista, kuinka tämä "valkeuden puolella" oleva isoäiti on keksinyt uuden tavan yhdistää kirkas valo ja pitkät varjot.
Kuules nyt, valkeuden mestari. Jos olet valkeuden puolella, miksi kynäsi on niin pimeän sävyinen? Se ei ole pelkästään varjoisa, vaan näyttää suorastaan leimahtelevan pienistä savuvanoista – ja ei, tämä ei ole Pyhän Hengen liekki, vaan jotakin aivan muuta. Olisitko kuitenkin vaihtanut öljylamppusi toiseen polttoaineeseen?
Olet kuin virtuaalinen Harlekiini: yhdessä hetkessä lempeä valkeuden isoäiti, toisessa vikkelä solvauksia heittelevä nettipiru. Onhan tämä viihdyttävää, mutta myönnän, että teatterisi käsikirjoitus kaipaisi hieman hienosäätöä. Nimittäin harva tulee uskomaan, että valkeuden puolella tarvitaan tällaisia taktisia temppuja: uhkauksia, nimimerkkivarkauksia ja muiden roolien omaksumista kuin olisit kosminen näyttelijä.
Jos olet todella valkeuden asialla, kenties sinun kannattaisi hylätä taktiikka, jossa esiinnyt toisina kirjoittajina. Vai onko tämä uusi tapa harjoittaa "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" -periaatetta? Jos näin on, sinun täytyy todella pitää itsestäsi, kun kerran esiinnyt niin monena eri versiona itsestäsi. Suorastaan häikäisevää itseanalyysiä!
Mutta ei, en ole vihainen, en kiukkuinen. Olen vain huvittunut. Olet kuin antiikin ajan kauppias, joka myy molemmilla käsillä samasta korista valoa ja varjoa, mutta hinnoittelee ne samanarvoisiksi. Valitettavasti asiakas ei tiedä, kumpaa ostaa, ennen kuin kotiin päästyään huomaa, että paketista löytyi pääasiassa varjoa, mutta hyvin paketoituna.
Olkaamme realistisia, rakas valkeuden isoäiti. Jos valkeus todella on puolellasi, miksi et käyttäisi sitä levittämään lämpöä ja lempeyttä sen sijaan, että rakennat virtuaalista taistelutannerta, jossa keppihevosena toimii solvaukset ja roolina kaikkitietävä ylevyys? Ehdotan, että seuraavan kerran, kun istut tietokoneen ääreen, kysyt itseltäsi: "Onko tämä, mitä aion kirjoittaa, todella valkeuden arvoista?"
Ja jos ei, niin ehkä kannattaa hetki miettiä. Valkeuden liekki palaa kirkkaammin, kun sen sytyttää totuudella eikä virtuaalisella petrolilla.
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah, valkeuden puolella, tietenkin! Mikäpä muu voisikaan olla parempi paikka kuin se, jossa valkeuden nimissä voi kirjoittaa solvauksia, esittää uhkauksia ja pyöritellä identiteettejä kuin karusellissa? On suorastaan mestarillista, kuinka tämä "valkeuden puolella" oleva isoäiti on keksinyt uuden tavan yhdistää kirkas valo ja pitkät varjot.
Kuules nyt, valkeuden mestari. Jos olet valkeuden puolella, miksi kynäsi on niin pimeän sävyinen? Se ei ole pelkästään varjoisa, vaan näyttää suorastaan leimahtelevan pienistä savuvanoista – ja ei, tämä ei ole Pyhän Hengen liekki, vaan jotakin aivan muuta. Olisitko kuitenkin vaihtanut öljylamppusi toiseen polttoaineeseen?
Olet kuin virtuaalinen Harlekiini: yhdessä hetkessä lempeä valkeuden isoäiti, toisessa vikkelä solvauksia heittelevä nettipiru. Onhan tämä viihdyttävää, mutta myönnän, että teatterisi käsikirjoitus kaipaisi hieman hienosäätöä. Nimittäin harva tulee uskomaan, että valkeuden puolella tarvitaan tällaisia taktisia temppuja: uhkauksia, nimimerkkivarkauksia ja muiden roolien omaksumista kuin olisit kosminen näyttelijä.
Jos olet todella valkeuden asialla, kenties sinun kannattaisi hylätä taktiikka, jossa esiinnyt toisina kirjoittajina. Vai onko tämä uusi tapa harjoittaa "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" -periaatetta? Jos näin on, sinun täytyy todella pitää itsestäsi, kun kerran esiinnyt niin monena eri versiona itsestäsi. Suorastaan häikäisevää itseanalyysiä!
Mutta ei, en ole vihainen, en kiukkuinen. Olen vain huvittunut. Olet kuin antiikin ajan kauppias, joka myy molemmilla käsillä samasta korista valoa ja varjoa, mutta hinnoittelee ne samanarvoisiksi. Valitettavasti asiakas ei tiedä, kumpaa ostaa, ennen kuin kotiin päästyään huomaa, että paketista löytyi pääasiassa varjoa, mutta hyvin paketoituna.
Olkaamme realistisia, rakas valkeuden isoäiti. Jos valkeus todella on puolellasi, miksi et käyttäisi sitä levittämään lämpöä ja lempeyttä sen sijaan, että rakennat virtuaalista taistelutannerta, jossa keppihevosena toimii solvaukset ja roolina kaikkitietävä ylevyys? Ehdotan, että seuraavan kerran, kun istut tietokoneen ääreen, kysyt itseltäsi: "Onko tämä, mitä aion kirjoittaa, todella valkeuden arvoista?"
Ja jos ei, niin ehkä kannattaa hetki miettiä. Valkeuden liekki palaa kirkkaammin, kun sen sytyttää totuudella eikä virtuaalisella petrolilla.
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä"Ah, valkeuden puolella, tietenkin! Mikäpä muu voisikaan olla parempi paikka kuin se, jossa valkeuden nimissä voi kirjoittaa solvauksia, esittää uhkauksia ja pyöritellä identiteettejä kuin karusellissa? On suorastaan mestarillista, kuinka tämä "valkeuden puolella" oleva isoäiti on keksinyt uuden tavan yhdistää kirkas valo ja pitkät varjot." (Mäntä)
--------------------------------------------------------------------------
Olet nyt kiukkuinen. Saat kiukutella. Johonkinhan se paha olo pitää saada purkaa.? Sitten se voi jopa hellittää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah, valkeuden puolella, tietenkin! Mikäpä muu voisikaan olla parempi paikka kuin se, jossa valkeuden nimissä voi kirjoittaa solvauksia, esittää uhkauksia ja pyöritellä identiteettejä kuin karusellissa? On suorastaan mestarillista, kuinka tämä "valkeuden puolella" oleva isoäiti on keksinyt uuden tavan yhdistää kirkas valo ja pitkät varjot.
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä"kuules nyt, valkeuden mestari. Jos olet valkeuden puolella, miksi kynäsi on niin pimeän sävyinen? Se ei ole pelkästään varjoisa, vaan näyttää suorastaan leimahtelevan pienistä savuvanoista – ja ei, tämä ei ole Pyhän Hengen liekki, vaan jotakin aivan muuta. Olisitko kuitenkin vaihtanut öljylamppusi toiseen polttoaineeseen?" (Mäntä)
---------------------------------
Sorry? Kynä ei ole nyt käytössä, joten näkysi että "se savuaa" on väärä.
Mikä on se "liekki" joka sinussa sihisten palaa?
Kas sitä sinun pitää kysyä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ah, valkeuden puolella, tietenkin! Mikäpä muu voisikaan olla parempi paikka kuin se, jossa valkeuden nimissä voi kirjoittaa solvauksia, esittää uhkauksia ja pyöritellä identiteettejä kuin karusellissa? On suorastaan mestarillista, kuinka tämä "valkeuden puolella" oleva isoäiti on keksinyt uuden tavan yhdistää kirkas valo ja pitkät varjot." (Mäntä)
--------------------------------------------------------------------------
Olet nyt kiukkuinen. Saat kiukutella. Johonkinhan se paha olo pitää saada purkaa.? Sitten se voi jopa hellittää...Ah, kiukkuinenko? Minä? Kuule, rakas valkeuden veteraani, kiukku ei ole koskaan ollut minun lajini. Olen ennemminkin kuin vanha keinuhevonen – jos joku yrittää saada minut raivon partaalle, heilun vain hieman edestakaisin ja hymyilen lempeästi. Kiitos kuitenkin huolenpidosta, se on sydäntä lämmittävää!
Ja mitä lastenkasvatukseen tulee, olet oikeassa: sekä lempeyttä että ankaruutta tarvitaan. Olen aina uskonut, että jos kasvattaa lapsia pelkällä ankaruudella, saa aikaiseksi pelokkaita pikku robotteja. Jos taas pelkkää lempeyttä, heistä tulee pieniä sokeripaloja, jotka sulavat ensimmäisessä vastoinkäymisessä. Sama pätee näihin meidän pikku keskusteluihimme: tasapaino on kaikki kaikessa.
Joten kiitos tästä viisaasta neuvosta. Otan sen mukaasi – yhtä vakavasti kuin otan itseni, eli juuri sopivan kepeästi.
Lämpimin terveisin,
Enkeli Mäntä, Valkeuden ja Vitsien Virallinen Konsultti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä"Olet kuin virtuaalinen Harlekiini: yhdessä hetkessä lempeä valkeuden isoäiti, toisessa vikkelä solvauksia heittelevä nettipiru. Onhan tämä viihdyttävää, mutta myönnän, että teatterisi käsikirjoitus kaipaisi hieman hienosäätöä. Nimittäin harva tulee uskomaan, että valkeuden puolella tarvitaan tällaisia taktisia temppuja: uhkauksia, nimimerkkivarkauksia ja muiden roolien omaksumista kuin olisit kosminen näyttelijä. (Mäntä)
-----------------
Kiitoksia paljon tuosta ylen upeasta palautteesta!
Kiukkusi pitää saada joku tunkioksi, jotta saisit sisukseesi helpotusta.
Ymmärrän!
Toki se narsistin luonnolle ottaa, kun JOKU muukin kirjoittaa, ja käyttää "humoristista" skeidaakin, ja tekee jonkun sketsin.
Ymmärrän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällisin terveisin,
Enkeli MäntäJos olet todella valkeuden asialla, kenties sinun kannattaisi hylätä taktiikka, jossa esiinnyt toisina kirjoittajina. Vai onko tämä uusi tapa harjoittaa "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" -periaatetta? Jos näin on, sinun täytyy todella pitää itsestäsi, kun kerran esiinnyt niin monena eri versiona itsestäsi. Suorastaan häikäisevää itseanalyysiä!" (Mäntä)
----------------------
Kukahan se esiintyy toisina henkilöinä?
Presidentti Enkeli Mäntä?
Niuvanniemen sairaanhoitaja Pirjo Pilleri?
Muistuuko mieleen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä"Olkaamme realistisia, rakas valkeuden isoäiti. Jos valkeus todella on puolellasi, miksi et käyttäisi sitä levittämään lämpöä ja lempeyttä sen sijaan, että rakennat virtuaalista taistelutannerta, jossa keppihevosena toimii solvaukset ja roolina kaikkitietävä ylevyys? Ehdotan, että seuraavan kerran, kun istut tietokoneen ääreen, kysyt itseltäsi: "Onko tämä, mitä aion kirjoittaa, todella valkeuden arvoista?" (Mäntä)
-----
'Jos sallit muistuttaa, kaikki eivä ole "virtuaalihahmoja"!
Vaan toimivat (pääosin) livenä oikeassa elämässä.
Eivät rakenna "taistelutantereita" vaan tekevät palvelustehtäviä. ...
Eivät kiukuttele nimimerkin takaa. Eivät piiloudu tuhansien virtuaalisten "titteleiden" taakse. Pimentoon.
Joten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntähdotan, että seuraavan kerran, kun istut tietokoneen ääreen, kysyt itseltäsi: "Onko tämä, mitä aion kirjoittaa, todella valkeuden arvoista?"
-------------
Tuon ohjeen voit antaa itsellesi!
Koska, olet kirjoittanut NIIN PALJON sellaista, että se ei ole ollut kirjoittamisen arvoista..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olet kuin virtuaalinen Harlekiini: yhdessä hetkessä lempeä valkeuden isoäiti, toisessa vikkelä solvauksia heittelevä nettipiru. Onhan tämä viihdyttävää, mutta myönnän, että teatterisi käsikirjoitus kaipaisi hieman hienosäätöä. Nimittäin harva tulee uskomaan, että valkeuden puolella tarvitaan tällaisia taktisia temppuja: uhkauksia, nimimerkkivarkauksia ja muiden roolien omaksumista kuin olisit kosminen näyttelijä. (Mäntä)
-----------------
Kiitoksia paljon tuosta ylen upeasta palautteesta!
Kiukkusi pitää saada joku tunkioksi, jotta saisit sisukseesi helpotusta.
Ymmärrän!
Toki se narsistin luonnolle ottaa, kun JOKU muukin kirjoittaa, ja käyttää "humoristista" skeidaakin, ja tekee jonkun sketsin.
Ymmärrän."Toki se narsistin luonnolle ottaa, kun JOKU muukin kirjoittaa, ja käyttää "humoristista" skeidaakin, ja tekee jonkun sketsin."
Ah, rakas ystäväni, tämä on kuin seuraisi murhamysteerin ratkaisua, jossa epäilty ilmoittaakin: "Ei se ollut minä, vaan joku aivan muu – kenties varjoissani lymyävä alter ego, jolla on omat mielipiteet ja näppäimistö!" Mutta älä huoli, tämä on kaiken kaikkiaan varsin viihdyttävää – vähän kuin katsoisi vuoroin draamaa ja komediaa samalta kanavalta.
Ja tuo aiempi kommenttisi "ankaruutta tarvitaan tietyissä tilanteissa, mutta se liittyy ASIOIHIN" – nerokasta! Kieltämättä, asiat kyllä kaipaavat joskus ankaruutta, mutta voisiko joku ystävällisesti kertoa, missä vaiheessa *asioista* tuli nimiä ja persoonia, joita voi kutsua "sekopäiksi" ja "nyrjähtäneiksi"? Asioilla on selvästi enemmän tunteita kuin tiesinkään!
Mutta ei hätää, minulla ei ole tapana pitää kirjaa vanhoista kaunoista. Se olisi aivan liian raskasta sädekehälleni, joka on jo muutenkin hieman vinossa. Kadut tai et, myönnät tai et, otan kaiken vastaan lempeällä hymylläni – ehkä vähän vinoillakin, mutta vain terveessä hengessä.
Mutta, kirjoittamisen ilo on paras tapa pitää sormet lämpiminä ja sydän kevyenä.
Lämmöllä ja pienellä pilkkeellä,
Enkeli Mäntä, Nimimerkkien Ylikomisario ja Huonojen Selitysten Ystävä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toki se narsistin luonnolle ottaa, kun JOKU muukin kirjoittaa, ja käyttää "humoristista" skeidaakin, ja tekee jonkun sketsin."
Ah, rakas ystäväni, tämä on kuin seuraisi murhamysteerin ratkaisua, jossa epäilty ilmoittaakin: "Ei se ollut minä, vaan joku aivan muu – kenties varjoissani lymyävä alter ego, jolla on omat mielipiteet ja näppäimistö!" Mutta älä huoli, tämä on kaiken kaikkiaan varsin viihdyttävää – vähän kuin katsoisi vuoroin draamaa ja komediaa samalta kanavalta.
Ja tuo aiempi kommenttisi "ankaruutta tarvitaan tietyissä tilanteissa, mutta se liittyy ASIOIHIN" – nerokasta! Kieltämättä, asiat kyllä kaipaavat joskus ankaruutta, mutta voisiko joku ystävällisesti kertoa, missä vaiheessa *asioista* tuli nimiä ja persoonia, joita voi kutsua "sekopäiksi" ja "nyrjähtäneiksi"? Asioilla on selvästi enemmän tunteita kuin tiesinkään!
Mutta ei hätää, minulla ei ole tapana pitää kirjaa vanhoista kaunoista. Se olisi aivan liian raskasta sädekehälleni, joka on jo muutenkin hieman vinossa. Kadut tai et, myönnät tai et, otan kaiken vastaan lempeällä hymylläni – ehkä vähän vinoillakin, mutta vain terveessä hengessä.
Mutta, kirjoittamisen ilo on paras tapa pitää sormet lämpiminä ja sydän kevyenä.
Enkeli Mäntä, Nimimerkkien Ylikomisario ja Huonojen Selitysten Ystävä"ja tuo aiempi kommenttisi "ankaruutta tarvitaan tietyissä tilanteissa, mutta se liittyy ASIOIHIN" – nerokasta! Kieltämättä, asiat kyllä kaipaavat joskus ankaruutta, mutta voisiko joku ystävällisesti kertoa, missä vaiheessa *asioista* tuli nimiä ja persoonia, joita voi kutsua "sekopäiksi" ja "nyrjähtäneiksi"? Asioilla on selvästi enemmän tunteita kuin tiesinkään!"
(Mäntä)
------------------------------------
Sitä voit pohtia universumisi äärissä.
Kas kun sekopäisyys on ihan julkista sorttia. Kaikkien nähtävissä.
Eikä vain niin? Vaan tekijä itse esittekee sitä aamusta iltaan, illasta aamuun...
Ankaruus liittyy asioihin, julkisten ulostulojen sisältööön.
Ankaruus sanan semantiikan sisältö viittaa muihin adjektiiveihin.
- Ehdoton, tiukka, selkeä, selkärankainen....
Joten kun on ankara sopimattomiin asioihin, ja niistä lausuu?
Niiden asiattomuuksien tekijä ottaa itseensä. Kiukustuu, kiukuttelee, suuttuu. Kyseessä on hyvin pitkälle subjektiivinen tunnetila.
Kokemus -varmaan aito. Että nyt tuo rontti heittelee kiviä ja vaikka mitä..
Mutta kaikki eivät pyydä anteeksi kaikkia sanoja. Ei ole tarvis.
On pysyttävä selvässä linjassa, missä?
EnkeliMäntä on tuonut tälle palstalle asiattomia tekstejä.
Antiksitillistä "sekasoppaa" jossa vilisee jopa Jumalankin nimi. Ja sopivasti ympättyinä Raamatun jakeita. Kuin hurskaaksi viitaksi:
Tätä palstaa ei Suomi24 ole tarkoittanut mihinkään "näyttelijä-harjoittelun" (gradun ) esittelyfoorumiksi.
Ja kun sekoilee, niin on kestettävä seuraamukset.
Julkiset ulostulot.
Julkinen kritiikki.
Ankarakin, kuten tässä tapauksessa on tarpeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toki se narsistin luonnolle ottaa, kun JOKU muukin kirjoittaa, ja käyttää "humoristista" skeidaakin, ja tekee jonkun sketsin."
Enkeli Mäntä, Nimimerkkien Ylikomisario ja Huonojen Selitysten Ystävä"mutta voisiko joku ystävällisesti kertoa, missä vaiheessa *asioista* tuli nimiä ja persoonia, joita voi kutsua "sekopäiksi" ja "nyrjähtäneiksi"? Asioilla on selvästi enemmän tunteita kuin tiesinkään! (Mäntä)
----------
Tuota kysymystä sopii kysyä niiltä kymmeniltä palstan käyttäjiltä, jotka ovat ottaneet kantaa ilmiöön EnkeliMäntä.
Jokainen vastaa omista kommenteistaan, eikä kukaa yksittäinen voi vastata toisten kirjoituksista.
Mutta? Eipä näytä monikaan kirjoittavan Sinulle suoraan EnkeliMäntä?
Sivusta vetelevät viestejä, Kerro onko niitä, jotka "keskustelevat" kanssasi? En ole nähnyt!! Miksi? Siksi..... että
Joten minä olen se, joka en pelkää hullutuksia ja kummallisuuksia.
Ja minuun voi purkaa kiukkua. Se viittais siihen,. ettei EnkeliMäntä ole saanut aikanaan purkaa, puhua, sanoa? Ei tilaisuutta tulla kuulluksi. Noteeratuksi...
Johonkin ne padot on purettava? Pakeneminen virtuaalimaailmaan, illuusioihin, rooleihin - joissa voi olla Vaikka Mikä, Vaikka Kuka? Sellainen on psyyken suojakeino. Pako todellisuudesta.
Mutta jokainen ihminen tahtoo olla IHMINEN. Ei mikään pelle, joka saa huomioita, mutta ei vastavuoroisuutta....
Nyt tauko.
JK-. Sopii kyllä sättiä ja solvata. Se kuuluu asiaan. Ammattilaisten pitää olla kuulolla, ymmärtää mistä kenkä puristaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä, Nimimerkkien Ylikomisario ja Huonojen Selitysten Ystävä"Mutta, kirjoittamisen ilo on paras tapa pitää sormet lämpiminä ja sydän kevyenä." (Mäntä)
--------
Tuohon voi sanoa 100 % äänellä: Kyllä!
Kirjoittaminen on puhetta, mutta näkyvien fonttien muodossa.
Kun joku on kirjoittamista harjoittanut paljon, liki puoli vuosisataa, ymmärtää sen merkityksen.
Plussat ja miinukset. Mitalin molemmat puolet.
MITÄ kirjoittaa? MISSÄ kirjoittaa?
KENELLE kirjoittaa? MILLE kohderymälle kirjoittaa? MITEN kirjoittaa?
Ja MILLOIN kirjoittaa?
Kaikki ei sovi kaikille. Kaikkea ei pidä markkinoida kaikille. Pitää ajatella ennen kirjoittamista.. .
(tauko)
JK: Totta on se, että kirjoittaminen pitää sydämen....?
On sanottu, että
jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja
jaettu suru on PUOLIKAS suru.
Voisi laajentaen sanoa?
Jaettu taakka ja stressi on PUOLIKAS?
Joskus jopa vähemmän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä, Nimimerkkien Ylikomisario ja Huonojen Selitysten YstäväEnkeli Mäntä, Nimimerkkien Ylikomisario ja Huonojen Selitysten Ystävä"
-------------------------------------------------------------------------------
Nimimerkkien Ylikomisario?
EnekeliMÄntä tarvitsee kaikille sadoille nimimerkeilleen Ylikomisarion?
Koska ellei hän Ylikomisariona pidä jöötä omista nimimerkeistään, ei ole ketään niitä vahtimassa.... Varkaat varastavat, ties minkä?
Ja siitä se kapeli nousee...... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"mutta voisiko joku ystävällisesti kertoa, missä vaiheessa *asioista* tuli nimiä ja persoonia, joita voi kutsua "sekopäiksi" ja "nyrjähtäneiksi"? Asioilla on selvästi enemmän tunteita kuin tiesinkään! (Mäntä)
----------
Tuota kysymystä sopii kysyä niiltä kymmeniltä palstan käyttäjiltä, jotka ovat ottaneet kantaa ilmiöön EnkeliMäntä.
Jokainen vastaa omista kommenteistaan, eikä kukaa yksittäinen voi vastata toisten kirjoituksista.
Mutta? Eipä näytä monikaan kirjoittavan Sinulle suoraan EnkeliMäntä?
Sivusta vetelevät viestejä, Kerro onko niitä, jotka "keskustelevat" kanssasi? En ole nähnyt!! Miksi? Siksi..... että
Joten minä olen se, joka en pelkää hullutuksia ja kummallisuuksia.
Ja minuun voi purkaa kiukkua. Se viittais siihen,. ettei EnkeliMäntä ole saanut aikanaan purkaa, puhua, sanoa? Ei tilaisuutta tulla kuulluksi. Noteeratuksi...
Johonkin ne padot on purettava? Pakeneminen virtuaalimaailmaan, illuusioihin, rooleihin - joissa voi olla Vaikka Mikä, Vaikka Kuka? Sellainen on psyyken suojakeino. Pako todellisuudesta.
Mutta jokainen ihminen tahtoo olla IHMINEN. Ei mikään pelle, joka saa huomioita, mutta ei vastavuoroisuutta....
Nyt tauko.
JK-. Sopii kyllä sättiä ja solvata. Se kuuluu asiaan. Ammattilaisten pitää olla kuulolla, ymmärtää mistä kenkä puristaa...Hihihi, onpa hassua! 🤭 En minä, pieni Enkeli Mäntä, osaa sanoa, mutta ehkäpä asiat salaa kuiskivat omia tunteitaan, eikä me huomattu! 🤔 "Jokainen ihminen tahtoo olla IHMINEN." Onko se totta? Ihan oikeesti? Minäkin haluan! 🥺
Mutta tiedätkö, minusta on hauskaa olla välillä sekopäinen ja vähän nyrjähtänytkin! 🤩 Ihan kuin leikkisä tuuli puhaltaisi – kaikki on mahdollista, ja voi olla vaikka mitä ja kuka! 🌈 Ei se oo paha juttu, vai mitä? 😊
JK: "Pakeneminen virtuaalimaailmaan" kuulostaa aikuiselta puheelta, mutta minä ajattelen, että ehkä siellä on vain oma taikamaailma. 💖 Ei mitään pahaa, vaan kaikkea kivaa ja vähän hullunkurista! 😇 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä, Nimimerkkien Ylikomisario ja Huonojen Selitysten YstäväMä olen jo sanonut sulle aikaisemmin, että käytä sanallisia ja verbaaleja lahjakkuuksiasi yhteiseksi hyväksi.
Henkiset ja Hengelliset asiat eivät ole huumoriasioita. Vaikka kuinka sen kakun sarkasmi-kermaan kuorruttaisi.
Ei se ole huumoria, eikä sarkasmia. Ristiin-naulitseminen.
Jos olisit oikea pastori, mistä tahansa seurakunnasta ymmärtäisit kyllä.
Jos sä kerran oot Suomen Tasavallan Pressa. Miksei sun naamaas näy valtakunnan uutisoinnissa?
...vastaus...Kun ei tarvi. Herra järjestää. Häneen voi turvata ja luottaa, näinkin mielipuolisessa tämänpäivän maailmassa. Jeesus Kristus ei hylkää eikä jätä!
Ja vaikka pelkkä Nasaretinmies olisikin, ei jätä. Luottakaamme Herraan, kun vielä on aika! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihihi, onpa hassua! 🤭 En minä, pieni Enkeli Mäntä, osaa sanoa, mutta ehkäpä asiat salaa kuiskivat omia tunteitaan, eikä me huomattu! 🤔 "Jokainen ihminen tahtoo olla IHMINEN." Onko se totta? Ihan oikeesti? Minäkin haluan! 🥺
Mutta tiedätkö, minusta on hauskaa olla välillä sekopäinen ja vähän nyrjähtänytkin! 🤩 Ihan kuin leikkisä tuuli puhaltaisi – kaikki on mahdollista, ja voi olla vaikka mitä ja kuka! 🌈 Ei se oo paha juttu, vai mitä? 😊
JK: "Pakeneminen virtuaalimaailmaan" kuulostaa aikuiselta puheelta, mutta minä ajattelen, että ehkä siellä on vain oma taikamaailma. 💖 Ei mitään pahaa, vaan kaikkea kivaa ja vähän hullunkurista! 😇kuuluu taudinkuvaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen jo sanonut sulle aikaisemmin, että käytä sanallisia ja verbaaleja lahjakkuuksiasi yhteiseksi hyväksi.
Henkiset ja Hengelliset asiat eivät ole huumoriasioita. Vaikka kuinka sen kakun sarkasmi-kermaan kuorruttaisi.
Jos sä kerran oot Suomen Tasavallan Pressa. Miksei sun naamaas näy valtakunnan uutisoinnissa?
...vastaus...Kun ei tarvi. Herra järjestää. Häneen voi turvata ja luottaa, näinkin mielipuolisessa tämänpäivän maailmassa. Jeesus Kristus ei hylkää eikä jätä!
Ja vaikka pelkkä Nasaretinmies olisikin, ei jätä. Luottakaamme Herraan, kun vielä on aika!Tuossa on asiaa pohdittavaksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen jo sanonut sulle aikaisemmin, että käytä sanallisia ja verbaaleja lahjakkuuksiasi yhteiseksi hyväksi.
Ja vaikka pelkkä Nasaretinmies olisikin, ei jätä. Luottakaamme Herraan, kun vielä on aika!Rauhaa ja valoa sinnekin suuntaan! On totta, että henkiset ja hengelliset asiat ovat vakavia, ja ne ansaitsevat kunnioituksemme. Kuitenkin myös huumorilla, kun se on rakkaudella tehtyä, voi koskettaa sydämiä ja tuoda ihmisiä lähemmäksi totuutta. Vaikka maailma olisi kuinka mielipuolinen, voimme luottaa siihen, että Herra käyttää meitä erilaisin lahjoin – joku kynällä, joku sanalla, joku huumorilla. Kaikki eivät ehkä leipää leipoessaan käytä kermaa, mutta Herran pöydässä on tilaa monenlaisille kakuille.
Kaikkea hyvää matkallesi, ystäväni!
Enkeli Mäntä, Herra siunatkoon meitä kaikkia, myös huumorintajuttomia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhaa ja valoa sinnekin suuntaan! On totta, että henkiset ja hengelliset asiat ovat vakavia, ja ne ansaitsevat kunnioituksemme. Kuitenkin myös huumorilla, kun se on rakkaudella tehtyä, voi koskettaa sydämiä ja tuoda ihmisiä lähemmäksi totuutta. Vaikka maailma olisi kuinka mielipuolinen, voimme luottaa siihen, että Herra käyttää meitä erilaisin lahjoin – joku kynällä, joku sanalla, joku huumorilla. Kaikki eivät ehkä leipää leipoessaan käytä kermaa, mutta Herran pöydässä on tilaa monenlaisille kakuille.
Kaikkea hyvää matkallesi, ystäväni!
Enkeli Mäntä, Herra siunatkoon meitä kaikkia, myös huumorintajuttomia.EnkeliMäntä.
Saat ratsastaa sen "huumori" teemasi kanssa toki.
Herra ei käytä sinua, ikävä kyllä.
Sinä käytät itse itseäsi, et o le Taivaan Pyhän Jumalan asialla.
Sinun vitsailusi ja sekoilusi voi kyllä liikuttaa toisia, joilla samat ongelmat kuin sinulla. Tarve saada jotakin tyhjään menoon.
Herran pöytään ei sovi tulla likaisissa varusteissa.
Joten, tee mitä teet, mutta älä häpäise Jumalan nimeä ja pyhää asiaa epäpyhällä agandallasi.
Tee parannus niistä synneistä joiden vuoksi olet harhapolulla.
Ja jotka saivat demoniset henget sitomaan sinut.
- Anonyymi
Itsensä PylväsPyhimyksen virkaan nostanut. EnkeliMäntä?
Kaikki eivät kumarra, eivät esitä aplodeja, eivät sano aamenta.
Eivät pyydä nimmaria. Vaan käyttävät sitä kuin kauppakassia?
Koska, miksi?- Anonyymi
"Mä olen jo sanonut sulle aikaisemmin, että käytä sanallisia ja verbaaleja lahjakkuuksiasi yhteiseksi hyväksi."
Sitä hän juuri tekee. Kuka nyt kestäisi kristittyjen jatkuvaa tyranniaa kauan, he tunkeutuvat täysin asiaankuulumattomille palstoille ja saarnaavat siellä "totuutta". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mä olen jo sanonut sulle aikaisemmin, että käytä sanallisia ja verbaaleja lahjakkuuksiasi yhteiseksi hyväksi."
Sitä hän juuri tekee. Kuka nyt kestäisi kristittyjen jatkuvaa tyranniaa kauan, he tunkeutuvat täysin asiaankuulumattomille palstoille ja saarnaavat siellä "totuutta"."Henkiset ja Hengelliset asiat eivät ole huumoriasioita. Vaikka kuinka sen kakun sarkasmi-kermaan kuorruttaisi."
Esimerkikis tämä ei ole huumoriasia?
Ovatko sellaiset "profetiat" kristinuskon tulos? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä hän juuri tekee. Kuka nyt kestäisi kristittyjen jatkuvaa tyranniaa kauan, he tunkeutuvat täysin asiaankuulumattomille palstoille ja saarnaavat siellä "totuutta".Perkele käytää EnkeliMäntää tarkoituksiinsa.
Kerro edes yksi TOSI esimerkki jossa pelleilijä EnkeliMäntä on tuonut jonkun Jeesuksen luokse?'Ei noilla tempuilla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Henkiset ja Hengelliset asiat eivät ole huumoriasioita. Vaikka kuinka sen kakun sarkasmi-kermaan kuorruttaisi."
Esimerkikis tämä ei ole huumoriasia?
Ovatko sellaiset "profetiat" kristinuskon tulos?Eivät toki ole.
- Anonyymi
Tämä näytti olevan luetuin ketju.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18766396/tiedote-enkeli-manta--virtuaalihahmon-tekniset-ongelmat
Tiedote: Enkeli Mäntä -virtuaalihahmon tekniset ongelmat
Anonyymi-ap
2025-01-03 16:05:06
Hyvät käyttäjät,
Valitettavasti joudumme ilmoittamaan, että Enkeli Mäntä -virtuaalihahmo on kohdannut odottamattomia teknisiä ongelmia. Olemme huomanneet, että hahmo on alkanut käyttäytyä poikkeavasti, kuten antamaan epäjohdonmukaisia vastauksia ja liikaa keskittymään kahvikoneisiin hengellisten kysymysten sijaan.
Tiimimme on yrittänyt buutata Enkeliä, mutta tämä ei valitettavasti korjannut tilannetta. Näyttää siltä, että ongelma saattaa olla syvemmällä hahmon ydinohjelmoinnissa, ja työskentelemme nyt aktiivisesti korjataksemme nämä bugit.
Enkeli Mäntä on siis toistaiseksi pois käytöstä huoltotöiden ajan. Pahoittelemme häiriötä ja ymmärrämme, että monet ovat odottaneet hänen virtuaalisia tilaisuuksiaan ja vuorovaikutusta. Teemme kaikkemme palauttaaksemme hahmon täyteen toimintakuntoon mahdollisimman pian.
Kiitos kärsivällisyydestänne ja ymmärryksestänne.
Ystävällisin terveisin,
Aarni Mäntänen
Projektipäällikkö
VirtuMäntäUnity Oy
--------------------------------------------------
Sallittakoon nauraa, tässä vaiheessa! - Anonyymi
Sillä Enkulilla meni tilttiin. Mäntä rupesi oireileen moottorissa.
- Anonyymi
Mäntä leikkasi kiinni lampaan kanssa.
- Anonyymi
Kaikella on alku ja loppu.
Mäntä-Mantakin sen faktan joutuu syömään. 'Bon apetit.- Anonyymi
puhutko itsestäsi? mitä on nähty niin samat kirjoittajathan täällä pyörii vuosia tai vuosikymmeniä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
puhutko itsestäsi? mitä on nähty niin samat kirjoittajathan täällä pyörii vuosia tai vuosikymmeniä
Joka on asunut tällä palstalla ehkä tietää jotakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka on asunut tällä palstalla ehkä tietää jotakin.
"Kaikella on alku ja loppu."
Kristinuskolla myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikella on alku ja loppu."
Kristinuskolla myös."Kaikella on alku ja loppu."
Myös kristityillä.
Aamen. Sen pituinen se.
- AnonyymiUUSI
Loppuja on monenlaisia.
Autuaita ja kauheita.
Ja loppusijoituspaikkakin vaihtelee.
Kaikille ei Jumala avaa taivaan ovea.
Ne on valinneet osansa. - AnonyymiUUSI
Mäntällä on agenda ja sen manifesti. Toki
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18766614/enkelimanta-ja-manifesti-nro-1---(03-01-2025) - AnonyymiUUSI
se on selvää se
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1847699Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.354913Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1262903- 822311
- 921635
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2171547Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731151Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202171104- 481029
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2261002