Mitä pitäisi tehdä ja missä vaiheessa kun äitini on alkanut käyttäytymään huolestuttavasti? Ikää 80 ja asuu yksin ja pärjää noin suunnilleen. Liikkuu paljon. Harrastelee ristikoita, kutomista, käy seniorikerhossa tuolijumpassa yms. Nyt oon kuitenki huomannut, että eksyy helposti tutuissakin paikoissa. Kauppamatka 1,5 km ja saattaa tullessa lähteä väärään suuntaan. Tietokoneen ja sähköpostin ja puhelimenkin käytössä välillä ongelmia kun on unohtanut miten jotkut toimii. Autolla ajaa ohi risteysten ja unohtaa reitin. Mitä ihmettä tekisin? Lääkäriinkö? Eikös ole jtn lääkkeitäkin jotka hidastaa aivojen rappeutumista tai dementiaa yms.
Äiti vanhenee
4
105
Vastaukset
- Anonyymi
Lääkäriin, geriatrille tai neurologille. Vaikuttaa kovasti muistisairaudelta, johon on pakko puuttua, vaikka äiti ei haluaisi.
- Anonyymi
Mun äiti on ihan sekopöä, entinen persoonallisuushäiriö kasvanut aivan hurjiin sfääreihin. Vieraille jaksaa esittää. Ei tule itekseen yhtään toimeen, vaikka on kovin touhukas. Jaksaa muille esittää. Oikeasti on piru ja perkele. Kävin väkisin siivoamassa hänen kylppörinsö, siinä tunnin hommassa meni 2 päivää, kun hän asettui eteen kirkumaan, että en saa koskea mihinkään. Mitään nykyaikaisia siivousvälineitä ei ole saanut ostaa koskaan. Arvotavarat kierrätetään roskiin, kaikki paikat täynnä jätettä. En tiedä mitä tehdä. Hän vihaa minua, on aina vihannut. Lähdin 15-vuotiaana pois kotoa. Olen neuvoton.
- Anonyymi
Tuossa tilanteessa pitäisin etäisyyttä äitiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa tilanteessa pitäisin etäisyyttä äitiin.
Tuo ei ole vaihtoehto, että jättäisin äidin oman onnensa nojaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005017471- 2282608
- 262571
- 1591889
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158- 751153
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145