Länsimaissa autoilun sähköistymiseen herättiin liian myöhään. Euroopan kiristyvät päästömääräykset yllättivät länsimaiset autovalmistajat ns. housut kintuissa. Niille ei jäänyt aikaa suunnitella täyssähköisiä malleja. Tästä syystä monet länsimerkit käyttävät toistensa perusrakenteita oman täyssähköautomallinsa valmistamiseen.
Sen sijaan Kiinan valtio panosti täyssähköautoihin jo 15 vuotta sitten ja Kiinassa on totuttu saamaan asioita aikaiseksi. Siellä käärittiin hihat ja ryhdyttiin paiskomaan töitä.
Kiinalaisille Euroopan kiristyvät päästömääräykset ovat onnenpotku, koska heillä on tässä vaiheessa jo tuotantokapasiteetti kunnossa. Toki Kiinan kotimarkkinatkin vetävät kovaa. Kiinalaiset ovat myös ostaneet joitakin länsimaisia autobrändejä helpottaakseen tulemistaan Euroopan markkinoille.
Rangaistustullit olisivat luovuttamista. Eihän jääkiekossakaan aleta muuttamaan sääntöjä, jos vastustaja pelaa paremmin.
Kiinan valtio panosti sähköautoihin jo 15 vuotta sitten. Nyt Kiina sitten kerää kermat päältä.
6
158
Vastaukset
- Anonyymi
Ostaa kai ne jotkut hengenvaarallisia kiina- romujakin
- Anonyymi
Kiinan valttikortti on matalat palkat ja väestön riistäminen.
- Anonyymi
Maailman suurin akkuvalmistuskapasiteetti löytyy Kiinasta.
Miksi Toyota alkoi tehdä yhteistyötä BYD:n ja CATL:n kanssa?
Ai niin ei oma osaaminen riittäny
Kiinassa myydään jo Corollaa sähköautona mutta se on BYD:n tekniikkaan perustuva auto.
Kiinassa myytiin bZ4X autoja 25000$ hintaan kun ei muuten menny kaupaksi. Tappiolla mutta jollain ilveellä piti saada Tojot liikkumaan niitä kun oli tehty valmiiksi. Tässä tulee auton todellinen arvo ilmi aika selvästi. Vain hieman ylihintainen Suomessa on Toyota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman suurin akkuvalmistuskapasiteetti löytyy Kiinasta.
Miksi Toyota alkoi tehdä yhteistyötä BYD:n ja CATL:n kanssa?
Ai niin ei oma osaaminen riittäny
Kiinassa myydään jo Corollaa sähköautona mutta se on BYD:n tekniikkaan perustuva auto.
Kiinassa myytiin bZ4X autoja 25000$ hintaan kun ei muuten menny kaupaksi. Tappiolla mutta jollain ilveellä piti saada Tojot liikkumaan niitä kun oli tehty valmiiksi. Tässä tulee auton todellinen arvo ilmi aika selvästi. Vain hieman ylihintainen Suomessa on Toyota.Täällä on tietämättömiä kirjoittajia, luulemalla maailmalla myytävien autojen hinnan olevan sama kuin Suomessa.
Sähköautojen hintoja Kiinassa valtion tukemana tuotantona.
Wuling Mini EV: Starting at around $4,000
BYD Seagull EV: Around $10,330
MG4 EV: Approximately $18,000
NETA U: About $21,000
Xiaomi SU7: Ranges from $29,900 to $41,500
Viimemainitun kilpa-auton alustalle valmistetun auton toimintamatka 700-800 km.
Kertokaa sitten Suomessa vastaavan rangen omaavan auton hinta, jopa alle 30 000 euroa maksavana.
Volkswagen ID.4: Starting at around $20,060 after recent price cuts
Volkswagen ID.3: Approximately $17,500 following a price reduction
Volkswagen ID.6: Prices can range from $26,700 to $41,500 depending on the variant and features.
Jokseenkin hyvä hintahan tuo mainittu 25 000 dollaria vaikuttaa olevan. Etenkin, mikäli autot olivat olemassa ja ne saatiin tuolla hinnalla markkinoille. Ajatellaan asia myös näin, että mitä valmistamattomat autot olisivat maksaneet tehtaalle? Onhan henkilökunta ja koneet, joka tapauksessa käynnissä vuorokauden tunnit.
Täällä kiinnitetään huomiota hintalappuun tuotteen kyljessä, mutta ei hintalappuun, jonka tuote maksaa tehtynä tai tekemättömänä. Seisota tehdasta viikko tyhjäkäynnillä ja kerro, paljonko yksi tekemätön tuote tuli maksamaan. Prsiman mainoksen mukaan valot päälle ja monipuolisemmin ajattelemaan.
- Anonyymi
Odotetaan nyt ensin sitä Kiinan Taiwan-offensiivia
- Anonyymi
Osta sinä Kiinalainen sähköauto . Saattaa arvolasku yllättää jos 3 vuoden päästä myydä sitä yrität .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs501364- 1631183
- 611037
- 8912
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli200899- 12832
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27786Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä52785- 347765
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti91752