Mahtaakohan ne koskaan selvitä? Mitkä ovat ne ateismin syvät salaisuuden, joiden avulla se on todistettu oikeaksi?
Ateismin kätketyt salaisuudet
33
199
Vastaukset
- Anonyymi
(ChatGPT tekoäly)
Ateismia ei pidetä "todistettuna oikeaksi" samassa mielessä kuin matemaattisia tai tieteellisiä teorioita voidaan todistaa oikeiksi. Ateismi on yleensä käsitys tai filosofinen kanta, jonka mukaan ei ole riittäviä todisteita jumalien olemassaolosta tai että jumalien olemassaolo on epätodennäköistä. Se ei väitä, että olisi lopullisesti todistettu, ettei mitään jumalia ole olemassa, vaan usein keskittyy korostamaan todisteiden ja perustelujen puutteita jumalauskojen puolesta.
**Ateismin "salaisuuksia" tai perusperiaatteita voivat olla:**
1. **Kritiikki uskomusten perusteista:** Ateismi kyseenalaistaa uskonnollisten väitteiden perusteet ja vaatii todisteita, jotka täyttävät tieteelliset ja rationaaliset kriteerit.
2. **Occamin partaveitsi:** Tämä filosofinen periaate suosii yksinkertaisimpia selityksiä. Koska jumalien olemassaolosta ei ole havaittavaa näyttöä, niiden lisääminen maailmankaikkeuden selitykseksi nähdään tarpeettomana.
3. **Evidentialismi:** Ateismi korostaa, että uskomukset tulisi perustaa todisteisiin. Uskonnollisten väitteiden todisteiden puute johtaa epäuskoon.
4. **Luonnollinen maailmankuva:** Monet ateistit uskovat, että luonnolliset ilmiöt voidaan selittää ilman yliluonnollisia selityksiä, esimerkiksi tieteen kautta.
5. **Vastuu todistamisesta:** Ateismi viittaa usein siihen, että jumalien olemassaolosta väitteitä esittävillä on vastuu todistaa väitteensä, eikä epäilijöillä ole velvollisuutta todistaa jumalia olemattomiksi.
### Tärkeitä huomioita:
- Ateismi ei ole yksi yhtenäinen ideologia tai uskomusjärjestelmä, vaan se kattaa laajan kirjon näkemyksiä.
- Ateismi ei väitä tarjoavansa kaikkia vastauksia elämän kysymyksiin; monet ateistit käyttävät tiedettä, filosofiaa ja humanismia elämän ja maailmankaikkeuden ymmärtämiseen.
Oliko tämä vastaus linjassa odotustesi kanssa, vai haluaisitko käsitellä aihetta tarkemmin jostakin tietystä näkökulmasta? - Anonyymi
Ovatko ateistit jo löytäneet maailmankolkan jossa Jumalan luomistyö ei olisi näkyvissä.
- Anonyymi
Kaatumaseuran teltta.
- Anonyymi
Mistä tiedät, että jumala on luonut maapallon, koko avaruuden aineet jne?
Ilmeisesti uskot vain muutama tuhat vuotta kirjoitettuihin kirjoituksiin.
Minä uskon vain > 2000 luvun tieteellisiin kirjoituksiin.
- Anonyymi
Ateismi on todistettu oikeaksi sillä että on olemassa yksi henkilö joka ei usko teistisiin jumaluuksiin eli häntä kutsutaan nimellä ateisti.
Minä en usko yhteenkään teistiseen jumaluuteen ja olen ateisti.
MOT- Anonyymi
Monikaan en usko siihen, että on ateistinen kivi, vaikka osa ateistisesta fragmentaatiosta on todennut asian näin olevaksi. Tässä ateismin teoriassa esittää asioita ateistisiksi, ongelmaksi osoittautuu se, onko ateismi asia, joka vaatii vuorovaikusta ja kommunikaatioita.
Se, että ei usko johonkin ei ole todiste sitä, että jotakin ei ole. Todiste esim. ateismissa on niiden positiivisen väitteiden esiintuomista ja valaisemista, joilla todistetaan tai kerrotaan niistä menetelmistä, joilla jumaluutta ollaan etsitty.
Muuten ollaan uskomustan asiassa. Joihin jokaisella on toki oikeutensa. Mutta uskomuksissa tulisi muistaa se, että niiden suhteen on syytä olla käytössä kriittisiä menetelmiä, joilla aihepiirin erilaisia vaikutuksia voidaan käsitellä objektiivisesti ja tiedon, sekä käytäntöjen valossa.
Uskomusten asioilla on toki nimityksensä, kuten ateismi on yhtenä esimerkkinä. Mutta niihin uskominen tai siihen uskomattomuus ei kuitenkaan ole mikään juttu. Varsinkaan, jos asiaan liitetään mitään pseudoilua tai muita määritteitä.
Yksittäiselle ateistille ateismilla on omat merkityksensä, samoin kuin ateismista motivaationsa saaville yhdistyksille ja järjestöille. Kokonaisvaltaisen kuvan esilläpitäminen ateismin vaikutusalasta, syistä ja seuraamuksista on kuitenkin kaikkien asiasta kiinnostuneiden yhteinen etu.
Lifestylenä ateismi on ihan samanarvoinen tai samanlainen kuin kaikki muutkin vastaavat ovat. Sen merkityksellisyysen osaksi muodostuessa ateismia harjoittavien, siitä kiinnostuneiden tai sitä mahdollisesti vastustavien mielissä. Vaikka toki on niin, että näillä ja muilla ateismin vuorovaikutuksilla on omat rajapintansa yhteiskuntaan, luontoon ja ylipäätään kaikkiin niihin asioihin joita ihminen voi havainnoida. Ja siksi niitäkin on tärkeää pitää esillä, kun kun puhutaan aatteen kokonaisvaltaisista vuorovaikutuksista. Mitä ateismin nimissä laitetaan sisään tai ulos kyseessä kulloinkin olevaan "järjestelmään" ja mitä siitä seuraa? - Anonyymi
>>>Minä en usko yhteenkään teistiseen jumaluuteen ja olen ateisti.
Pysy vain ateismi-uskonnossasi.
Sinut on helppo sivuuttaa.
Vilkku päälle vaan ja ohi ! - Anonyymi
Olet oikeassa. Se sinun ateismi on sinun henkilökohtainen käsitys.
- Anonyymi
(ChatGPT tekoäly)
Tuo ajatuskulku on kiinnostava mutta sisältää loogisen virheen: se sekoittaa henkilökohtaisen uskomuksen olemassaolon ja todistuksen jonkin katsomuksen paikkansapitävyydestä. Se, että joku on ateisti (eli ei usko teistisiin jumaluuksiin), ei sinänsä todista ateismin oikeellisuutta. Se osoittaa vain, että kyseinen katsomus on olemassa.
Ateismin "todistaminen" edellyttäisi universaalin väitteen – kuten "mitään teistisiä jumaluuksia ei ole olemassa" – kiistämättömän varmentamista, mikä on erittäin haastavaa, ellei mahdotonta, koska kyseessä on usein metafyysinen kysymys. Toisaalta teismiä ei myöskään voi todistaa oikeaksi samasta syystä. Molemmat pohjautuvat lopulta uskomuksiin, filosofisiin argumentteihin ja henkilökohtaisiin näkemyksiin.
Onko sinulla ajatus, miten tätä keskustelua voisi jatkaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa. Se sinun ateismi on sinun henkilökohtainen käsitys.
Tietenkin on. Mitä muutakaan se voisi olla ?
Vastaavasti teismi eli jumaliin uskominen on aina henkilökohtainen käsitys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Minä en usko yhteenkään teistiseen jumaluuteen ja olen ateisti.
Pysy vain ateismi-uskonnossasi.
Sinut on helppo sivuuttaa.
Vilkku päälle vaan ja ohi !Eikö hihhuli parka vieläkään ymmärtänyt?
Uskonto on teismin harjoitusta.
Ateismi on sitä että ei harjoita teismiä.
Onko uskonnon harjoittamattomuus uskontoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monikaan en usko siihen, että on ateistinen kivi, vaikka osa ateistisesta fragmentaatiosta on todennut asian näin olevaksi. Tässä ateismin teoriassa esittää asioita ateistisiksi, ongelmaksi osoittautuu se, onko ateismi asia, joka vaatii vuorovaikusta ja kommunikaatioita.
Se, että ei usko johonkin ei ole todiste sitä, että jotakin ei ole. Todiste esim. ateismissa on niiden positiivisen väitteiden esiintuomista ja valaisemista, joilla todistetaan tai kerrotaan niistä menetelmistä, joilla jumaluutta ollaan etsitty.
Muuten ollaan uskomustan asiassa. Joihin jokaisella on toki oikeutensa. Mutta uskomuksissa tulisi muistaa se, että niiden suhteen on syytä olla käytössä kriittisiä menetelmiä, joilla aihepiirin erilaisia vaikutuksia voidaan käsitellä objektiivisesti ja tiedon, sekä käytäntöjen valossa.
Uskomusten asioilla on toki nimityksensä, kuten ateismi on yhtenä esimerkkinä. Mutta niihin uskominen tai siihen uskomattomuus ei kuitenkaan ole mikään juttu. Varsinkaan, jos asiaan liitetään mitään pseudoilua tai muita määritteitä.
Yksittäiselle ateistille ateismilla on omat merkityksensä, samoin kuin ateismista motivaationsa saaville yhdistyksille ja järjestöille. Kokonaisvaltaisen kuvan esilläpitäminen ateismin vaikutusalasta, syistä ja seuraamuksista on kuitenkin kaikkien asiasta kiinnostuneiden yhteinen etu.
Lifestylenä ateismi on ihan samanarvoinen tai samanlainen kuin kaikki muutkin vastaavat ovat. Sen merkityksellisyysen osaksi muodostuessa ateismia harjoittavien, siitä kiinnostuneiden tai sitä mahdollisesti vastustavien mielissä. Vaikka toki on niin, että näillä ja muilla ateismin vuorovaikutuksilla on omat rajapintansa yhteiskuntaan, luontoon ja ylipäätään kaikkiin niihin asioihin joita ihminen voi havainnoida. Ja siksi niitäkin on tärkeää pitää esillä, kun kun puhutaan aatteen kokonaisvaltaisista vuorovaikutuksista. Mitä ateismin nimissä laitetaan sisään tai ulos kyseessä kulloinkin olevaan "järjestelmään" ja mitä siitä seuraa?"Se, että ei usko johonkin ei ole todiste sitä, että jotakin ei ole. Todiste esim. ateismissa on niiden positiivisen väitteiden esiintuomista ja valaisemista, joilla todistetaan tai kerrotaan niistä menetelmistä, joilla jumaluutta ollaan etsitty. "
Tämä onkin se mitä et tunnu ymmärtävän ateismin suhteen. Ateismi ei väitä että ei ole olemassa jumalia vaan väittää että on olemassa ihmisä jotka eivät usko jumaliin. Ymmärrätkö näiden kahden asian eron?
Ateismi on jumalhahmojen olemassa oloon uskomisen puuttumista.
Tämä on salaisuus, mitä hihhulit ja trollit eivät ikinä pysty avaamaan tahi ymmärtämään.- Anonyymi
>>>>Ateismi on jumalhahmojen olemassa oloon uskomisen puuttumista.<<<<
Miksi sitten ateistit tekevät kaiken maailman keskustelunavauksia tällä palstalla ja kommentoivat niitä ateismin kyllästämät aivot kuumina.
Ja jos sinä uskot tuohon toistuvaan hokemaasi:
"Ateismi on jumalhahmojen olemassa oloon uskomisen puuttumista."
... niin eihän sinun kannata tuhlata aikaasi täällä
ateismi-uskonnon palstalla vuodesta vuoteen.
Mutta kun tuo ateismi-uskonnon hokemasi ei anna sinulle rauhaa - eikä jätä sinua rauhaan - niin se pakottaa sinut tälle palstalle vuodesta toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten ateistit tekevät kaiken maailman keskustelunavauksia tällä palstalla ja kommentoivat niitä ateismin kyllästämät aivot kuumina.
Mutta kun tuo ateismi-uskonnon hokemasi ei anna sinulle rauhaa - eikä jätä sinua rauhaan - niin se pakottaa sinut tälle palstalle vuodesta toiseen.Tavoitteenaan on ilmeisesti löytää uskovais- reppana jota saisi solvata, laittaa kyykkyyn sekä vetää kölin alitse. Nyt vain on niin että sellaisia reppanoita ei enää ole. Nykyään uskovaiset osaavat perustella kantansa, heillä on parempi koulutus kuin telaketju ateisteilla.
Niinpä hän jauhaa tuota mantraansa toivoen että edes yksi reppana löytyisi.
Lohtakin kannattaa pyytää vaikka ei sitä saisikaan. Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun tuo ateismi-uskonnon hokemasi ei anna sinulle rauhaa - eikä jätä sinua rauhaan - niin se pakottaa sinut tälle palstalle vuodesta toiseen.Kuten monta kertaa todettu, on ateismi niin yksinkertainen asia, ettette trollit ja hihhulit tule sitä koskaan ymmärtämään.
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Kuten monta kertaa todettu, on ateismi niin yksinkertainen asia, ettette trollit ja hihhulit tule sitä koskaan ymmärtämään.
Kiitos riittää jo. Kaikki täällä nyt jo tietävät.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän aloittajakaan tiennyt, eikä ymmärtänyt. Siinä olet kyllä oikeassa, etteivät tule koskaan ymmärtämäänkään, eivätkä myöskään koskaan lopeta floodaamasta ateistipalstoja "tekoälyn" hihhuleilta oppimalla sonnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä että rajapinta raili ei tee enää yhtään aloitusta jossa taas osoittaa ettei ymmärrä ateismin tarkoittavan jumaluskon puutetta?! Mullistavaa! 🙏
- Anonyymi
Ja mitä tämä salaisuus merkitsee harjoittajalleen ja muulle yhteiskunnalle. Miksi tämä salaisuus on paljastunut ateistille ja mitä ateisti ajattelee sen merkitsevät suhteessa asioihin?
Onko ateisti tietoinen ateistisista vaikutuksista, vai pelkästään "jostain" tulleen opin imitaattori?
Mitä lääketiede ja biokemia sanovat niistä seikoista, joista ateismi ihmisessä mudostuu, mitä sanoo sosiologia jne.? Miten ateistit ja ateismista osattomat ovat tulkinneet näitä seikkoja?
Vaatiiko ateismi tietoisuutta itse asiasta, vai onko se pelkästään alkuräjähdyksen aikaansaamaa ääreisvärähtelyä, joka saa atomit ja niiden alkeishiukkaset toimimaan toisilla toisin kuin toisilla? - Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Kuten monta kertaa todettu, on ateismi niin yksinkertainen asia, ettette trollit ja hihhulit tule sitä koskaan ymmärtämään.
Joo, joo,,,,,selvä!
Lopeta tuo saman mantrasi hölötys ! Anonyymi kirjoitti:
Joo, joo,,,,,selvä!
Lopeta tuo saman mantrasi hölötys !Hymy nousee huulille trollin paheksuessa mantran hölöttämisestä! 🤣
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Hymy nousee huulille trollin paheksuessa mantran hölöttämisestä! 🤣
Kuka tämä [Kollimaattori] oikein on joka hokee
tällä palstalla:
-Ateismi on jumalhahmojen olemassa oloon uskomisen puuttumista.
Monet ateistit kirjoittavat tällä palstalla pitkiä kommentteja, mutta tämä Kollimaattori vain jankuttaa:
Siirry jollekin toiselle palstalle, jossa sinulla on jotain muutakin sanottavaa.
- Anonyymi
Et ole tarpeeksi tärkeä niille salaisuuksille.
- Anonyymi
Osaakohan joku uskovainen kertoa, mitkä muka ovat nämä ateismin "kätketyt salaisuudet"?
Minä en kyllä ole vielä tässäkään ketjussa niitä kuullut...- Anonyymi
Mikä on ateistisessa kielenkäytössä esiintyvä ns. uskovaisuushahmo? Voiko sille saada jonkin määritelmän? Sitten, jos sellaiseksi määritelty on itse mielestään sellainen ja kokee haluavansa vastata, voi sellainen ehkä sen tehdäkin?
Mitään ateismin pakkovaltaa, jolla toisia leimataan "ateismin sisäisen salaisen tiedon" mukaan ei kenenkään tarvitse hyväksyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on ateistisessa kielenkäytössä esiintyvä ns. uskovaisuushahmo? Voiko sille saada jonkin määritelmän? Sitten, jos sellaiseksi määritelty on itse mielestään sellainen ja kokee haluavansa vastata, voi sellainen ehkä sen tehdäkin?
Mitään ateismin pakkovaltaa, jolla toisia leimataan "ateismin sisäisen salaisen tiedon" mukaan ei kenenkään tarvitse hyväksyä.Eipä tuossa tullut mitään vastausta kysymykseeni...
Ateistisessa kielenkäytössä ei puhuta mitään mistään "uskovaisuushahmoista". Se on vain joku rajapinta-raijan keksimä sana, jota hän ei suostu selittämään.
Mitä on tämä "ateismin sisäisen salaisuuden tieto"? Osaako joku uskovainen selittää? Minä olen ateisti enkä sellaista tunne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuossa tullut mitään vastausta kysymykseeni...
Ateistisessa kielenkäytössä ei puhuta mitään mistään "uskovaisuushahmoista". Se on vain joku rajapinta-raijan keksimä sana, jota hän ei suostu selittämään.
Mitä on tämä "ateismin sisäisen salaisuuden tieto"? Osaako joku uskovainen selittää? Minä olen ateisti enkä sellaista tunne.Jos ei tiedetä ns. uskovaisuushahmon määritelmää, niin vastaajaa ei ehkä löydy? Varmaan ymmärrät sen itsekin. Jotkut ateistit kertovat, että ateismiin eivät kuulu kysymykset ja, että ateismi olisi vain .... (jokin lause).
Jos olet esim. kiinnostunut teistien tai muiden mielipiteistä asiasta voi käydä kysymässä niistä olevilta palstoilta niistä. Onko ateismissa oletettuja tendenssejä olemassa ylipäätään tai jos on tai ei ole, niin miksi näin?
Parempaa vinkkiä itsekehittämääsi ongelmaan ei ole ehkä tarjota?
Tämä on ateismista ja sen ilmiöistä keskustelemisen palsta. Vai haluatko selvittää, että ateistisessa kielenkäytössä on ns. uskovaisuushahmo, jota ei sitten kuitenkaan ole ateismin ulkopuolisille kerrottavissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei tiedetä ns. uskovaisuushahmon määritelmää, niin vastaajaa ei ehkä löydy? Varmaan ymmärrät sen itsekin. Jotkut ateistit kertovat, että ateismiin eivät kuulu kysymykset ja, että ateismi olisi vain .... (jokin lause).
Jos olet esim. kiinnostunut teistien tai muiden mielipiteistä asiasta voi käydä kysymässä niistä olevilta palstoilta niistä. Onko ateismissa oletettuja tendenssejä olemassa ylipäätään tai jos on tai ei ole, niin miksi näin?
Parempaa vinkkiä itsekehittämääsi ongelmaan ei ole ehkä tarjota?
Tämä on ateismista ja sen ilmiöistä keskustelemisen palsta. Vai haluatko selvittää, että ateistisessa kielenkäytössä on ns. uskovaisuushahmo, jota ei sitten kuitenkaan ole ateismin ulkopuolisille kerrottavissa?Mihin itsekehittämääni ongelmaan?
Sinähän sen "uskovaisuushahmon" itse olet keksinyt eli voisit selittää, mitä sillä tarkoitat. Sinä (ilmeisesti) olet se rajapinta-raija tai -raili, josta täällä on joskus puhuttu. Etkö ole vieläkään tajunnut tätä?
Ateistit eivät ole puhuneet mistään uskovaisuushahmoista. Ateismiin ei sellaisia kuulu.
Eikä ole olemassa mitään ateistista kielenkäyttöä, On vain normaalien täysijärkisten ihmisten kielenkäyttö, joka eroaa usein huomattavasti uskonnosta sekaisin olevien kielenkäytöstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin itsekehittämääni ongelmaan?
Sinähän sen "uskovaisuushahmon" itse olet keksinyt eli voisit selittää, mitä sillä tarkoitat. Sinä (ilmeisesti) olet se rajapinta-raija tai -raili, josta täällä on joskus puhuttu. Etkö ole vieläkään tajunnut tätä?
Ateistit eivät ole puhuneet mistään uskovaisuushahmoista. Ateismiin ei sellaisia kuulu.
Eikä ole olemassa mitään ateistista kielenkäyttöä, On vain normaalien täysijärkisten ihmisten kielenkäyttö, joka eroaa usein huomattavasti uskonnosta sekaisin olevien kielenkäytöstä.OK. Ehkä ongelmaa ei sitten ole, jos kerran kysymystäkään ei voi perustella?
Mutta kertauksen omaisesti, jos olet kiinnostunut esim. teismien vietosta tai teistien tavoista, niistä voi kysyä niiden palstoilta.
Jos olet kiinnostunut ns. uskovaisuushahmon toiminnasta, voit itse määrittää missä se toimii. Monien ateistien mielestä ateismiin ei ainakaan kuulu ns. uskovaisuushahmo, joten sellaisen toimenpiteistä ja mielipiteistä kysymiseen ateismipalsta on ehkä väärä paikka.
Tai sitten vain samalla tavalla tiedostavat ateistit osaavat muodostaa ryhmänsä hegemonian kautta, jonkin heille yhteisesti mahdollisesti merkittävän vastauksen asiaan?
Muuta ei oikein voi enää sanoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OK. Ehkä ongelmaa ei sitten ole, jos kerran kysymystäkään ei voi perustella?
Mutta kertauksen omaisesti, jos olet kiinnostunut esim. teismien vietosta tai teistien tavoista, niistä voi kysyä niiden palstoilta.
Jos olet kiinnostunut ns. uskovaisuushahmon toiminnasta, voit itse määrittää missä se toimii. Monien ateistien mielestä ateismiin ei ainakaan kuulu ns. uskovaisuushahmo, joten sellaisen toimenpiteistä ja mielipiteistä kysymiseen ateismipalsta on ehkä väärä paikka.
Tai sitten vain samalla tavalla tiedostavat ateistit osaavat muodostaa ryhmänsä hegemonian kautta, jonkin heille yhteisesti mahdollisesti merkittävän vastauksen asiaan?
Muuta ei oikein voi enää sanoa.Minä aikoinaan uskoin Jumalaan ja tiedän siis, mitä uskominen on. Nykyään olen ateisti, joten teismi ei enää kiinnosta. Olen päässyt siitä yli.
Miten teismiä harjoitetaan, sehän vain käsitys kuten ateismi? Jumalaan uskominen eli uskonto on sitten eri asia.
Ei ateistien tarvitse muodostaa mitään ryhmiä tai hegemonioita, siinä ollaan vain uskomatta jumaliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä aikoinaan uskoin Jumalaan ja tiedän siis, mitä uskominen on. Nykyään olen ateisti, joten teismi ei enää kiinnosta. Olen päässyt siitä yli.
Miten teismiä harjoitetaan, sehän vain käsitys kuten ateismi? Jumalaan uskominen eli uskonto on sitten eri asia.
Ei ateistien tarvitse muodostaa mitään ryhmiä tai hegemonioita, siinä ollaan vain uskomatta jumaliin.Ei tietenkään ole pakko muodostaa mitään. Mutta osa ateisteista on muodostanut. Ja ei säiinäkään ole mitään väärää. Kenenkään ateistista lifestyleä ei voi pakottaa kenellekään toiselle. Ja jokainen ateisti muodostaa itse ne merkityksellisyyden kehät, joita noudattaa.
Ja päättelee keskenenään, missä määrin esim. tehdään ateistista laupeudentyötä, jos on sen vaikkapa ateistisen avustusjärjestön jäsen. Myös maanteide merkitsee jonkin verran sen suhteen esim. miten ateistiset järjestöt ovatä eri puolilla organisoituneet. Toisaalla ateismiin uskominen on elämän ja kuoleman kysymys henkilökohtaisella tasolla. Ja toisaalla ateistiset järjestöt ovat saaneet mm. tämän tähden paljon ihmisoikeus järjestön ja lakiasioiden avun luonnetta.
Mutta sitten on taas toisaalta ne ateistit, jotka kieltävät, että olisiä esim. ateistisia järjestöjä ja, että ihmiset voisivat hakea ateismin kautta merkityksellisyyksiä asioilleen. Heitä ilmeisesti on kuitenkin ilmeisesti vain pieni vähemmistö ns. palsta-ateistinen ryhmä, joka kieltää ateismin todellisen luonteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään ole pakko muodostaa mitään. Mutta osa ateisteista on muodostanut. Ja ei säiinäkään ole mitään väärää. Kenenkään ateistista lifestyleä ei voi pakottaa kenellekään toiselle. Ja jokainen ateisti muodostaa itse ne merkityksellisyyden kehät, joita noudattaa.
Ja päättelee keskenenään, missä määrin esim. tehdään ateistista laupeudentyötä, jos on sen vaikkapa ateistisen avustusjärjestön jäsen. Myös maanteide merkitsee jonkin verran sen suhteen esim. miten ateistiset järjestöt ovatä eri puolilla organisoituneet. Toisaalla ateismiin uskominen on elämän ja kuoleman kysymys henkilökohtaisella tasolla. Ja toisaalla ateistiset järjestöt ovat saaneet mm. tämän tähden paljon ihmisoikeus järjestön ja lakiasioiden avun luonnetta.
Mutta sitten on taas toisaalta ne ateistit, jotka kieltävät, että olisiä esim. ateistisia järjestöjä ja, että ihmiset voisivat hakea ateismin kautta merkityksellisyyksiä asioilleen. Heitä ilmeisesti on kuitenkin ilmeisesti vain pieni vähemmistö ns. palsta-ateistinen ryhmä, joka kieltää ateismin todellisen luonteen.Ei kai kukaan kiellä, että ei olisi jotain ateistisia järjestöjä, mutta se lienee aika harvinaista. Hyvin harvat ateistit luultavasti kuuluvat sellaisiin.
Mikä on ateismin todellinen luonne? Olisi mielenkiintoista kuulla...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2313361
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il213322Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess401889- 961432
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik2511412Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie541372- 991328
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO2161318Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1831260Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu511088