Esim. nuori Timoteus oli lapsena kastettu kristityksi, mutta Paavali lisäksi ympärileikkasi hänet.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. Näin hän teki niiden seutujen juutalaisten tähden, sillä kaikki tiesivät, että Timoteuksen isä oli kreikkalainen.
Paavali oli kuin tuuliviiri
17
236
Vastaukset
- Anonyymi
Paavali teki Korinton seurakunnassa myös ns. sijaiskasteita eläville ihmisille heidän kuolleitten omaisten puolesta. Aika outoa touhua?
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi
"Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan..."
Tuon on täytynyt tapahtua sen jälkeen, kun Paavali oli rikkonut välinsä opettajaansa Barnabaaseen.- Anonyymi
Paavali meni Juutalaisten eksyttämisessä niin pitkälle, että tekeytyi vanhan liiton nasiiriksi. Eihän uuden liiton aikana enää pitänyt mitään nasiireja olla.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24] - Anonyymi
Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla opeillaan, joille sai seuraajia. Korintossa tapahtui kaikenlaisia outoja asioita.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]
- Anonyymi
Messiaaniset Juutalaiset ovat täysin sekaisin kasteeen ja ympärileikkauksen suhteen, koska Paavli opetti niistä milloin mitäkin.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. Näin hän teki niiden seutujen juutalaisten tähden, sillä kaikki tiesivät, että Timoteuksen isä oli kreikkalainen.- Anonyymi
Joahnnes, oikea apostoli, ei opettanut "yksin uskosta" mantraa.
Jaak. 2:14
Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joahnnes, oikea apostoli, ei opettanut "yksin uskosta" mantraa.
Jaak. 2:14
Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?Paavali ei ollut läsnä, kun Jeesus antoi kastekäskyn ja delegoi omaa valtaansa apostoleille Galilean vuorella, Matt.28:16-20.
Paavali ei ollut paikalla helluntaina, kun 3000 syntistä kastettiin ja he kasteessa saivat Pyhän uskon Hengen lahjan. Apt.2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei ollut läsnä, kun Jeesus antoi kastekäskyn ja delegoi omaa valtaansa apostoleille Galilean vuorella, Matt.28:16-20.
Paavali ei ollut paikalla helluntaina, kun 3000 syntistä kastettiin ja he kasteessa saivat Pyhän uskon Hengen lahjan. Apt.2Helluntaina 3000 syntistä uudestisyntyi kasteessa vedestä ja Hengestä, kun synnit pestiin heiltä pois ja tilalle annettiin uskon Hengen lahja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaina 3000 syntistä uudestisyntyi kasteessa vedestä ja Hengestä, kun synnit pestiin heiltä pois ja tilalle annettiin uskon Hengen lahja.
sitä se "pelastus" ja "uusi liitto" tarkoittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sitä se "pelastus" ja "uusi liitto" tarkoittaa
Uusi liitto alkaa kasteesta Kristuksen omaksi Jumalan valtakuntaan.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi liitto alkaa kasteesta Kristuksen omaksi Jumalan valtakuntaan.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Eksyttäjät, lahkolaiset, yrittää häivyttää ja mitätöidä kristillisen kasteen merkityksen synnit pois pesevänä Jumalan armotekona eli sakramenttina.
Samoin on tapahtunut ehtoollisen merkitykselle, se on vääristetty pelkäksi ihmisen omaksi tekemäksi muistiharjoitukseksi. Ehtoollisen väkeä viini, Jeesuksen veri on häpäisty käyttämällä sen tilalla mehulitkuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eksyttäjät, lahkolaiset, yrittää häivyttää ja mitätöidä kristillisen kasteen merkityksen synnit pois pesevänä Jumalan armotekona eli sakramenttina.
Samoin on tapahtunut ehtoollisen merkitykselle, se on vääristetty pelkäksi ihmisen omaksi tekemäksi muistiharjoitukseksi. Ehtoollisen väkeä viini, Jeesuksen veri on häpäisty käyttämällä sen tilalla mehulitkuja.1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Kasteessa synnit pestään pois ja ihminen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä.
Kasteessa ihminen puetaan Kristuksen vanhurskauteen ja ylösnousemuksen osallisuuteen.
Ehtoollisessa Jeesus vahvistaa tuon totuuden ihmisen kohdalla.
Kristittyjen yhdessä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessä Jeesus itse on läsnä, koska se on nimensä mukaisesti Herran Pyhä Ehtoollinen.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.
- Anonyymi
Paavali oli tehnyt murhan, Jumalan miehen Stefanoksen murhan, ja mahdollisesti monta muuta.
Siksi hän yritti selittää tekojen merkityksen tyhjäksi ja sanoi pelkän uskon pelastavan ihmisen.
Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja Jaakob opetti täysin eri tavalla.
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?- Anonyymi
Viimeisellä tuomiolla ihmisen uskosta ei kysytä yhtään mitään. Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan ja ihmiset laitetaan sen perusteella kahteen jonoon.
Toiset: ei-jatkoon, jatkoon.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla ihmisen uskosta ei kysytä yhtään mitään. Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan ja ihmiset laitetaan sen perusteella kahteen jonoon.
Toiset: ei-jatkoon, jatkoon....Viimeinen tuomio
Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeinen tuomio
Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.Pelastuvien jouko
Matt.25
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastuvien jouko
Matt.25
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.Veljillä Jeesus tarkoittaa Juutalaisia.
Ihmisen ja jopa kansakuntien ikuinen kohtalo riippuu siitä, miten he suhtautuvat Juutalaisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204724
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741534Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2471404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043