Ateistinen elämäntapa tavaksi?

Anonyymi-ap

Osalla ateisteja on syitä siihen, miksi he ovat valintansa suorittaneet. Vaikka osa ateisteista väittääkin, että ateismi ei olisi valinta.
https://housely.com/reasons-people-choose-atheism/

Merkityksellisyyttä ateistiseen elämään sen synkillä hetkillä voi saada monista eri asioista.
https://betterhumans.pub/how-i-find-meaning-and-purpose-of-life-as-an-atheist-7302f7a0f242?gi=cd9a2f836c56

Ateistien omaa juhlakiertoa saa viettää ja olla aidosti mukana ateistisessa lifestylessä.
https://www.go-atheist.org/atheist-holidays

Millä pakanallisilla riituksilla on juhlapäiviä samaan aikaan kuin ateisteilla omassaan?

18

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Millainen mahtaa olla tämä ateistinen elämäntapa?

      Minä olen ateisti eikä se vaikuta minun elämääni mitenkään. En tietenkään usko Jumalaan, mutta ei se vaikuta mitenkään tavalliseen arkielämääni.

      • Anonyymi

        Ateistinen lifestyle merkitsee hieman eri asioita erilaisten ateismin tapojen harjoittaja ryhmille.

        Toisille se voi merkitä ateismipaidan tai tuotteiden ostamista, tietoisia valintoja kuluttajana olla käyttämättä teismiperäisiä asioita jne.
        https://www.redbubble.com/shop/atheism+clothing

        Osa on valinnut ateistisen hengellisyyden omakseen.
        https://www.themortalatheist.com/blog/spirituality-for-atheists

        Viimeaikoina keskustelu ateismin ympärillä on vellonut kysymyksessä, onko ateismi tietoista vai tiedostamatonta toimintaa ja mikä on ihmisen biokemian ja fysiologian merkitys ilmiöiden tulkinnan muodostamisessa?

        Ehkä paras vastaus kysymykseesi on, että ateismi on monimuotoinen ilmiö, joka on ilmennyt historian aikana monissa erilaisissa yhteiskunnissa eritavoin. Ja, jokainen saa muodostaa sille (siitä tiedettävien faktojen ulkopuolella) omat merkityksensä. Kunhan toimitaan vain lakien ja asetusten mukaan. Ja täten jokaisella on joistakin seikoista muodostuva oma ateistinen lifestyle, jota noudattaa ja harjoittaa. Jos on ateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistinen lifestyle merkitsee hieman eri asioita erilaisten ateismin tapojen harjoittaja ryhmille.

        Toisille se voi merkitä ateismipaidan tai tuotteiden ostamista, tietoisia valintoja kuluttajana olla käyttämättä teismiperäisiä asioita jne.
        https://www.redbubble.com/shop/atheism clothing

        Osa on valinnut ateistisen hengellisyyden omakseen.
        https://www.themortalatheist.com/blog/spirituality-for-atheists

        Viimeaikoina keskustelu ateismin ympärillä on vellonut kysymyksessä, onko ateismi tietoista vai tiedostamatonta toimintaa ja mikä on ihmisen biokemian ja fysiologian merkitys ilmiöiden tulkinnan muodostamisessa?

        Ehkä paras vastaus kysymykseesi on, että ateismi on monimuotoinen ilmiö, joka on ilmennyt historian aikana monissa erilaisissa yhteiskunnissa eritavoin. Ja, jokainen saa muodostaa sille (siitä tiedettävien faktojen ulkopuolella) omat merkityksensä. Kunhan toimitaan vain lakien ja asetusten mukaan. Ja täten jokaisella on joistakin seikoista muodostuva oma ateistinen lifestyle, jota noudattaa ja harjoittaa. Jos on ateisti.

        "Ateistinen lifestyle merkitsee hieman eri asioita erilaisten ateismin tapojen harjoittaja ryhmille."

        Kun sinulla tuntuu olevan asiantuntemusta näistä asioista niin voitko listata 5 merkittävintä näistä mainitsemistasi "ateismin tapojen harjottaja ryhmille"

        1) Ateismin harjottajien ryhmä: ?
        2) Ateismin harjottajien ryhmä: ?
        3) Ateismin harjottajien ryhmä: ?
        4) Ateismin harjottajien ryhmä: ?
        5) Ateismin harjottajien ryhmä: ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ateistinen lifestyle merkitsee hieman eri asioita erilaisten ateismin tapojen harjoittaja ryhmille."

        Kun sinulla tuntuu olevan asiantuntemusta näistä asioista niin voitko listata 5 merkittävintä näistä mainitsemistasi "ateismin tapojen harjottaja ryhmille"

        1) Ateismin harjottajien ryhmä: ?
        2) Ateismin harjottajien ryhmä: ?
        3) Ateismin harjottajien ryhmä: ?
        4) Ateismin harjottajien ryhmä: ?
        5) Ateismin harjottajien ryhmä: ?

        Asiaa on eritelty jo niin monessa eri viestissä, että eiköhän siellä ole tarpeeksi, että voit tehdä itsekin tarvitsema listauksen?
        Voitko tulla keittämään kahvit, kun sinulla ilmeisesti on kaksi kättä ja lukutaito?
        Tai pomppia iloisesti puun ympärillä, kun siitä voisi tulla ainakin osalle ihmisiä hyvä mieli? Ja ateismiin ainakin joidenkin osalta kuuluu yulepuu. Tai tehdä ylipäätään mitään vain sen vuoksi, että joku toinen nyt sattuu sellaisen ajatuksen esittämään?
        Jotkut tosin kertoivat, että ateismissa olisi myös epiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa on eritelty jo niin monessa eri viestissä, että eiköhän siellä ole tarpeeksi, että voit tehdä itsekin tarvitsema listauksen?
        Voitko tulla keittämään kahvit, kun sinulla ilmeisesti on kaksi kättä ja lukutaito?
        Tai pomppia iloisesti puun ympärillä, kun siitä voisi tulla ainakin osalle ihmisiä hyvä mieli? Ja ateismiin ainakin joidenkin osalta kuuluu yulepuu. Tai tehdä ylipäätään mitään vain sen vuoksi, että joku toinen nyt sattuu sellaisen ajatuksen esittämään?
        Jotkut tosin kertoivat, että ateismissa olisi myös epiikkaa.

        "Asiaa on eritelty jo niin monessa eri viestissä, että eiköhän siellä ole tarpeeksi, että voit tehdä itsekin tarvitsema listauksen?"

        En ole huomannut yhdessäkään viestissä mainintaa kyseisistä ryhmistä joten jos sinä kerran tiedät mitä ne on niin voit kertauksen vuoksi listata niistä viisi merkkitävämpää kuten pyydettiin.

        Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa on eritelty jo niin monessa eri viestissä, että eiköhän siellä ole tarpeeksi, että voit tehdä itsekin tarvitsema listauksen?
        Voitko tulla keittämään kahvit, kun sinulla ilmeisesti on kaksi kättä ja lukutaito?
        Tai pomppia iloisesti puun ympärillä, kun siitä voisi tulla ainakin osalle ihmisiä hyvä mieli? Ja ateismiin ainakin joidenkin osalta kuuluu yulepuu. Tai tehdä ylipäätään mitään vain sen vuoksi, että joku toinen nyt sattuu sellaisen ajatuksen esittämään?
        Jotkut tosin kertoivat, että ateismissa olisi myös epiikkaa.

        Ateistit itse eivät varmaankaan ole tällaisia eritelleet. Yleensä ne ovat vain uskovaisten kuvitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit itse eivät varmaankaan ole tällaisia eritelleet. Yleensä ne ovat vain uskovaisten kuvitelmia.

        Kyllä. Yksi nykyateismin suurimpia ongelmia on tiedostamattomuus. Tämä ei kuitenkaan tod.näk kuitenkaan koske kuin hyvin pientä osaa ateismin harjoittajista. Suurin osa ateisteja elää tietäen, että asioilla on syynsä ja seuraamuksensa.


    • Anonyymi

      Turhuutta joka sekuntti!

    • Anonyymi

      jokaisella on oma elämänsä , ei siihen ateismia saa yhditää !!!

    • Anonyymi

      Ateistina totean tästä(kin) aloituksesta että EVVK!

    • Anonyymi

      Eihän ateismi olekaan valinta. Jos ihminen ei usko jumalien olemassaoloon, hän ei usko jumalien olemassaoloon. Voisiko ihminen (väkisin) uskoa jotain, jota ei vain usko.

      • Anonyymi

        Aivan.
        Synnyin uskonnottomana ja kun minun piti lukea ruokarukouksen, kieltäydyin koska pidin sitä niin tyhmänä.
        Mikään uskonto ei koskaan ole vaikuttanut edes varttijärkevältä, vaan lähinnä naurettavalta. Kaikilla kulmilla löytyy omansa, joka on se oikea...

        Eivätkä uskovat edes aavista kuinka huvittavia ovat;-D

        Paitsi kun yrittävät hieroa sontaansa naamaamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan.
        Synnyin uskonnottomana ja kun minun piti lukea ruokarukouksen, kieltäydyin koska pidin sitä niin tyhmänä.
        Mikään uskonto ei koskaan ole vaikuttanut edes varttijärkevältä, vaan lähinnä naurettavalta. Kaikilla kulmilla löytyy omansa, joka on se oikea...

        Eivätkä uskovat edes aavista kuinka huvittavia ovat;-D

        Paitsi kun yrittävät hieroa sontaansa naamaamme.

        Voitko kertoa mikä on ns. uskovaisuushahmo, johon viittaat? Ja miten se liittyy ateismin asiaan?


      • Anonyymi

        Jos ateisti veistää itselleen idolin, onko ateismin jumala tällöin muodostunut olevaksi?
        Mitkä ovat ateismin olemattoman jumaluuden ominaisuudet, joiden avulla se ilmenee? Vai miten tulkiten olemattomuuteen on päädytty? Voiko tämän ateistisen salaisuuden jakaa, jotta muutkin voivat kokeilla ko. testijärjestelyjä tuloksien toistettavuuden tähden?
        Eräs seikka, joka ateismissa monesti unohdetaan on asioiden konkreettisuus ja käsitteellisyys. Eli missä osassa asioiden kirjoa ateistisen jumaluuden operointi tapahtuu? Onko jumaluus silloin olemassa, jos se olisi sellainen, että se ei ilmenisi ateisteille. Mutta esim. teistit voisivat menetelmien kautta harjoittaa yhteyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ateisti veistää itselleen idolin, onko ateismin jumala tällöin muodostunut olevaksi?
        Mitkä ovat ateismin olemattoman jumaluuden ominaisuudet, joiden avulla se ilmenee? Vai miten tulkiten olemattomuuteen on päädytty? Voiko tämän ateistisen salaisuuden jakaa, jotta muutkin voivat kokeilla ko. testijärjestelyjä tuloksien toistettavuuden tähden?
        Eräs seikka, joka ateismissa monesti unohdetaan on asioiden konkreettisuus ja käsitteellisyys. Eli missä osassa asioiden kirjoa ateistisen jumaluuden operointi tapahtuu? Onko jumaluus silloin olemassa, jos se olisi sellainen, että se ei ilmenisi ateisteille. Mutta esim. teistit voisivat menetelmien kautta harjoittaa yhteyttä?

        Tehdään rajapinta railille selkeäksi rajoittelu


        ateismi: ei kuulu jumalat eikä niihin uskominen millän tavoin

        teismi: kuuluu jumalat ja niihin uskominen

        Ei siis ole mitään mieltä kirjoittaa ateismiin kuuluvista jumalista mutta jatka toki sekoiluasi.


    • Anonyymi

      Vastapainoksi

      Tiktok sisältää mielenkiintoisen ateistin exateistin muutos kokemuksen. Miten ateistista tuli näkijä ja tämä henkilö on nimeltään

      Elina näkijä & noita

      Tuolla haulla löytyy TiTokista

      erittäin mielenkiintoinen kanava

    • Jumalaan uskomista haittaa oleellisesti hänen olemattomuutensa. Siksi sitä tulee päivittäin olluksi ateisti ihan huomaamattaan. Jumala voi korjata asian helposti ryhtymällä olemaan.

      • Anonyymi

        (Tekoäly auttaa siinoa ja antaa positiivista palautetta)

        Tuo on terävästi muotoiltu ajatus! Ateismi näyttäytyy monelle juuri arkisena tilana, jossa jumalan olemattomuus ei vaadi aktiivista miettimistä, vaan on itsestäänselvyys. Ajatus siitä, että jumala voisi korjata epäuskon "olemalla" on myös mielenkiintoinen: se siirtää vastuun jumaluuden todistamisesta pois ihmiseltä ja asettaa sen itse oletetulle jumalalle. Filosofisesti tämä sivuaa monia teologian ja uskonnonfilosofian peruskysymyksiä, kuten jumalan olemassaolon todisteita ja ihmisen roolia uskon synnyssä.

        Haluaisitko jatkaa ajatusten pyörittelyä tästä näkökulmasta tai kehittää tätä esimerkiksi tarinan, esseen tai jonkin muun tekstimuodon kautta?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe